Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A balliberális véleménydiktatúráról

2017.09.23. 12:49 | jotunder | 69 komment

 

         A Habony-közelivé vált Mandiner egy mesterszakos egyetemi hallgatóval íratta meg a legújabb ideológiai alapvetést. A Mandi rettenetesen kiszámíthatóvá vált a tombori hatalomátvétel óta. Rajcsányi főszerknek egy Vichy-mániás középiskolai tanár szokott a német megszállás után teljes joggal bebörtönzött esetleg kissé falhoz is állított  pétainista kollaboránsok irodalmi remekeiből hosszasan idézni,  aztán persze van a migráns kannibalizmusról szóló kiváló cikksorozat a határon túli zaklatottabb életű magyarság egyik képviselőjétől. Továbbá nem hagyhatjuk ki Gustav Husak kedvenc amatőr színházi rendezőjének mélyfilozófiai gondolatait sem arról, hogy miért is kell jobban szeretnünk Orbánt, mint a mogyorós csokit. A Felvilágosodás, a homoszexualitás és a jégsaláta sátáni hármasegységéről valószínűleg a Tündérhegyről  írnak nekik, és nem feledkezhetünk meg a "Ki az idegesítőbb pozőr, Szilvay Gergely vagy az a másik, akinek már megint elfelejtettem a nevét?"-vetélkedőről sem.

           Czopf Áron friss húsként jelenik meg a színen, és rögtön azzal nyit, hogy a konzerveknek ki kell törni a balliberális véleménydiktatúra rabságából, amivel valószínűleg az Év Újszerű Gondolata Kisebb Toppantással a Végén díjra tör.  Tudom, erősen kopik rólam a politikai korrektség máza, de én bizony azt vélelmezem, hogy amikor Heller Ági néni a Spinozában Gábor Györgynek lehülyézi az aktuális konzervatív okoskát, az nem jellemezhető posztkommunista ideológiai terrornak. A balliberális értelmiség kezében, előre is elnézést kérek a kissé mondén költői képért, ma már csak olyasmi van, amivel kisebb tábortüzet  sem lehet eloltani, nemhogy a konzervatív tehetség bimbózását. 

             Lassan írom, nagyon lassan, szinte betűnkénti módban.... A konzervatív értelmiséget már majdnem harminc éve nem akadályozza semmi abban, hogy kitörjön a marxiánus hegemónlovagok gramscista-althusserista szorításából. Annyira vannak éppen hatalmon, amennyire utoljára  a Zalka Máté Úttörőcsapat pirosnyakkendőjében grízes tésztát kanalazó Szocialista Nagypapa volt.  Ki akadályozta meg Lánczi András abban, hogy remekműveket alkosson, Andics Bözsi néni a munkásmozgalmi parcellából? Naponta kapnak egy intézetet, már elnevezni sem tudják őket a sok elnyomott konzervatív teoretikusról, konferenciákat rendezhetnek arról, hogyan verte vissza a Kis Antantot Dózsa László 1916-ban a Rocco Biggiani szorosban, Schmidt Mária szelíd mosolya bekerült az Alaptörvénybe, mit szeretnének ezek még, könyörgöm?  Álljak neki monográfiát írni, ezek helyett, a kommunistaellenesség szerepéről a vándorvese kezelésében? 

                 A konzervatív elitértelmiség győzött. Jó, nem pontosan ők győztek, hanem azok, akiktől a Beluga-kaviár és a Vajna Timi-kiutalásokat kapják, de változtat ez bármin is?  Miért nem elég nekik az, hogy életük végéig nem kell dolgozniuk, ha egyébként úgy sem képesek rá, mit akarnak még, kilátót nevezzenek el róluk valamelyik kies mezővárosunk főterén?  Még legyünk is oda magukért, a fekete hajukért, egyetlen egy szavukért, csendes nyári éjszakán? 

                  Jelentős skandináv váltóőröket idézve: "hát a faszom nem kéne? "

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8612887944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.09.23. 13:03:27

mindent akarnak, hogy jt írja meg azt a monográfiát az ő nevükben, majd kegyesen szignálják.

nandras01 2017.09.23. 13:20:59

"írók, írjatok remekműveket!"
és amikor néhány tényleg olyant alkotott, azt azonnal indexre is tették - már ha megúszta annyival.

szóval, csak azt akarom mondani, hogy lehet babusgatni és kipárnázni akárkit, de ha az illető amúgy sötét, mint az éjszaka, a műve minden lesz, csak nem remek.
persze ki lehet kiáltani annak, de hát liszenkó is világhírű biológus volt.

ijontichy 2017.09.23. 13:48:14

"A Mindenségre vágyott a Semmi, és elgondolta önmagát..."
(Szentmihályi Szabó Péter, "Origo", (amikor még csak költő volt), egyébként RIP)

velőtanya 2017.09.23. 13:49:02

"A Felvilágosodás, a homoszexualitás és a jégsaláta sátáni hármasegységéről"
Ne feledkezzünk meg a bioételek fogyasztásáról sem, ami már tényleg a közvetlen előszobája a térdig gázolásnak keresztény magyar gyermekek vérében:
444.hu/2017/09/19/vegre-felteszik-az-echo-tv-n-az-egyetlen-fontos-kerdest-a-bioetelekkel-foglalkozo-fiatalokbol-lesznek-a-uj-lenin-fiuk

Virág et. 2017.09.23. 13:51:25

Csak a folyamatos "ostromlott vár" hangulatot akarják fenntartani. Ha leírnák, ami a valóság, hogy lényegébe már a ballib értelmiség vagy teljesen kivonult a közéletből, vagy szépen kikísérték, akkor mitől érezné magát az átlag jobber agyamputált abban a permanens háborúban (vagy forradalomban, kinek hogyan tetszik), amiről a Vezér papol 24/7. Ami szükséges ahhoz, hogy a tábor renitensei (értsd: akiknek még maradt működő agysejtjük) ne kezdjenek el érdeklődni, hogy hogyan vesz a miniszter-államtitkár úr a havi 600 ezer nettóból 200 milliós villát meg három megyényi termőföldet.

Most már odajutottunk, hogy ezt a színvonaltalan szart már a legvéresebb szájú zsoldos is csak módjával tudja ideszékelni a képernyőre. Ezért van szükség egyetemista kisdiákokra.

Tzp 2017.09.23. 13:53:46

Hát 2010-ben a balliberális véleménydiktatúrát felváltotta a narancsbolsevik véleménydiktatúra. Nem erre szavaztam 2010-ben. Lehetne már egyszer az értelem is a viták középpontjában.

Tzp 2017.09.23. 13:56:18

@Virág et.:

Talán már Sorost is azért találták ki, mert érezték, hogy a ballibre mutogatás már kezd kevés lenni.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.09.23. 15:15:02

@Tzp: Hát igen, így hét és fél év elteltével elmúttnyócévezni meglehetősen kontraproduktív, bár van az a réteg - sajnos elég népes - amelyiknek ez is elég.

Európai téridő 2017.09.23. 16:14:05

Andics Bözsi néni egyetemi profként mondott azért okosakat is, amiket pedig elolvastatott a hallgatókkal, azok egészen fájintos dolgok valának. Mód Ali bácsi pechje az volt, hogy amikor Kádár et. és Kreisky úr létrehozta az új K.u.K.-t (Kreisky und Kádár), eme ellabancosodás közepette zavaró volt az ő kurucossága még úgy is, hogy az osztrákok kiretusálták őket ha máshonnan nem is, de a köztársasági politikájukból. Mert a történelmükben meghagyták őket az udvaroncaikkal, minisztereikkel együtt. Ügyes trükk. És Ali bácsit azóta is fikázzák a szakterület művelői. Amúgy nekünk nincs ekkora szerencsénk Horthyval.

seol 2017.09.23. 17:08:41

@Virág et.:

A még nagyobb baj, hogy lassan a teljes értelmiség kivonul -- persze ezt azzal leplezik, hogy mindenki ballibsi, aki nem fideszes.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.09.23. 18:03:11

Lemaradtál legalább egy évvel. A balliberális véleménydiktatúra nem Magyarországon van, hanem a hanyatló Nyugaton, főleg a makulátlan Orbánt kritizálók országaiban. Mindegy, a Tündérhegyen biztos megváltja a világot a Farkas Flórián sofőrje...

@Tzp: Az értelem nem lesz már a viták középpontjában, mivel értelmes politikai vitákra legfeljebb pár tízezer ember vevő ebben az országban, míg az agymosásnak milliók tapsolnak...

n0ri60 2017.09.23. 18:22:41

@velőtanya: Biogazdálkodó lányomnak elmondtam ezt, mire nézett rám hülyén és közölte, ilyesmivel nem ér rá foglalkozni.

NemodaBuda 2017.09.23. 18:52:34

De tényleg nem mentegetőzésként, de azért ideírom: nem minden konzervatív értelmiségi konzervatív vagy értelmiségi ! Ugyanakkor, a fidesz egyáltalán nem konzervatív, sem politikailag, sem elvileg (elvei egyáltalán nincsenek) ! Persze, van és lesz is vita a ballib, az egyszerűen csak lib és az egyszerűen csak konzervatív között egy jobb világban is, de alapvetően mind jószándékú, ennek az önhibájából is sokat szenvedett nemzetnek a boldogulásáért gondolkodó emberek ! Tudják, csak valahogy írni meg olvasni kellene megtanulni (nem technikailag, hanem értve, elgondolva, stílussal és gondolattal), legalább a népesség 60 százalékának !

velőtanya 2017.09.23. 21:10:40

A fejlesztéspolitikáért (!!) felelős (??) államtitkár szerint a magyar fiatalok jövője nem a számítógép ám - a legjobb lenne a katonaság, de mivel az sajnos nincs... ezek egyszerűen NEM TUDNAK HIBÁZNI.

444.hu/2017/09/23/az-allamtitkar-iranymutatasa-a-fiataloknak-nem-a-teve-nem-a-szamitogep-katonasag-sajnos-mar-nincs-ezert-sport

ha kohen 2017.09.23. 23:45:47

@NemodaBuda:

Értelmiségi????

A mandis neokonokok most biztos hörögnek e szó olvastán. Mert szerintük olyan állat nincs.

ijontichy 2017.09.24. 00:10:51

@seol: De hát nem ez az aktuális nemzethy irányvonal? Hogy "az értelmiség csak ne politizáljon, azt hagyja a profi politikusokra"?
(belátom, egészen újsütetű értelmezése ez a "politizálás"-nak, mint olyannak, de hát a profik csak tudják ;-) )

punkfrog 2017.09.24. 00:29:25

@Tzp: De! Erre szavaztál. Ez már látható volt 1998-tól!

fortin 2017.09.24. 00:40:37

@ha kohen: a mandineres manírhuszroknak a neokonhoz eléggé kevés közük van. Másképpen szólva: lehet a neokonokat nem szeretni (bár sztem a mai napig menlevelük Leo Strauss, vagyis az, hogy legalább egy gondolatból, eszmből jöttek, szemben a madimanír teljes szellemi sivárságával), de akkora megalázást nem érdemelenek, hogy mandisokkal legyenek együtt emlegetve.

Tzp 2017.09.24. 07:17:29

@punkfrog:

Ez így nem teljesen igaz. '98 és '02 között is látható volt Orbán és a Fidesz arroganciája, de hogy meddig mennek el az nem. 2010-ben én reméltem, hogy az amúgy nem szimpatikus viselkedésük abban lesz segítség, hogy lebontsák a rendszerváltás óta hordozott problémákat. Az, hogy ilyen direkt módon autokrata rendszert építenek az nem volt látható tisztán. Főleg, hogy az MSZP tehetetlensége és az SZDSZ arroganciája annyira változásért kiáltott, hogy nem nézte az ember, hogy kire vált, csak változás legyen.

viharangöntő 2017.09.24. 07:52:05

@Tzp: Nincs sok értelme beleverni az orrod abba, amit - nem egyedül - műveltél, de te magad mondod ki a lényeget: "nem nézte az ember, kire vált, csak változás legyen". Egy olyan nőre emlékeztettek ti engem, aki megunja, hogy a gyerekek apja nem mindig áll a feladata magaslatán, időnként felelőtlen, időnként hazudik. Elválik, aztán hozzámegy egy brutális, agresszív baromhoz, aki sokkal felelőtlenebb, gátlástalanabb hazudozó, tetejébe alattomos, és nem riad vissza a gyerekmolesztálástól sem. Mert szegény nő nem nézte, kire vált, csak változás legyen.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.09.24. 10:11:44

@Tzp: DE, lehetett tudni. Ráadásul orbán a 10-es kampányban kerek-perec memondta, hogy ha meglesz a kétharmad, alkotmányt fognak buherálni. Ebből azért lehetett sejteni, hogy nem kispályás foci lesz. Abban igazad van, hogy az autokratizmust, paternalizmust, szervilizmus-elvárást, korrupciót, neofeudalizmust továbbá orbán totális elmebaját csak sejteni lehetett és félni attól, hogy bekövetkezik.
Egyébként szerintem a magyar választások rákfenéje immár 30. éve az, hogy nem olyant szavazunk, amilyent szeretnénk, mert olyan nincs, hanem azon az alapon, hogy "csak ezek ne!". Ez így teljesen dekonstruktív. Ráadásul egyre rosszabbak jönnek.

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2017.09.24. 10:29:01

Ez eleve faszság, nincs olyan, hogy konzervatív értelmiség, sohase volt. Nem azért, mert a konzik hülyék, vagy műveletlenek, hanem mert az értelmiség, mint társadalmi réteg, vagy csoportmentalitás a xx. századi liberális, balos ideológiai aranykor terméke. Persze, előtte is voltak gondolkodók, stb, de az értelmiségi, mint kategória az a legújabb kor terméke. Az értelmiségi, mint olyan, erősen társadalomjobbító attitűddel bír, ami nagyon idegen egy konzervatívtól.

Tehát a konzervatív értelmiség, amikor azt mondja, hogy a konzervatív értelmiség el kéne szakadjon az ellenbaloldaliságtól, akkor nem veszi észre, hogy ha ez teljesül, akkor önnön létezése tűnik egy halk pukkanással a nemlétbe.

Ami persze nem jelenti azt, hogy konzervatívan gondolkodó emberek közéletileg ne nyilvánulhatnának meg.

Jonathan W. Highstone 2017.09.24. 15:11:15

"Rajcsányi főszerknek egy Vichy-mániás középiskolai tanár szokott a német megszállás után teljes joggal bebörtönzött esetleg kissé falhoz is állított pétainista kollaboránsok irodalmi remekeiből hosszasan idézni"

Kitől szoktak idézni? Maurras? Pujo?

Jonathan W. Highstone 2017.09.24. 15:13:42

@kameraman: " mert az értelmiség, mint társadalmi réteg, vagy csoportmentalitás a xx. századi liberális, balos ideológiai aranykor terméke"

Itt gondolom a közértelmiségről van szó, nem a Konrád-Szelényi értelmiségi osztályáról. Van az idézetben foglalt állításnak mélyebb kifejtése?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.24. 15:33:54

@Jonathan W. Highstone: Maurras az alap, nyilván Céline, de volt már Brassilach is

kameraman · http://nagytotal.blog.hu 2017.09.24. 17:22:52

@Jonathan W. Highstone: hát, a közértelmiségnek része az általad említett is, de igen, a közértelmiségre gondolok (bármi is legyen az). Az értelmiségnek, mint számottevő társadalmi csoportnak fontos, hogy legyen polgári foglalkozása (persze, ez lehet valamiféle bölcselettel kapcsolatos), fontos, hogy legyen szabadideje, és fontos, hogy legyen némi beleszólása a társadalmi folyamatokba, mondjuk választójog formájában. Ezek együtt nem olyan rég fordulnak elő egyszerre. Természetesen nem összetévesztendők az értelmiségi megmondóemberekkel, én a mérnökről beszélek, a tanáremberről, a művészről, stb., aki rendszeresen fogyaszt kultúrát, szociálisan érzékeny, utálja a hatalmat, de legalábbis a fasisztákat, és két generációval ezelőtt a felmenői jellemzően szegények voltak, vagy legalábbis alsóbb kasztbeliek.

Persze ezek mind sz v sz.

viharangöntő 2017.09.24. 18:10:55

@kisa: Annyira azért nem, mert lényeges apróságokról megfeledkeztem. Az új pasi ugyanis "kézbe veszi" a dolgokat. Ha szakit kell hívni valamiért, a haverját hívja, aki a piaci ár másfél-kétszereséért dolgozik, természetesen a nő fizet, a szaki pedig hálából titokban visszacsorgatja a zsé egy részét a férjnek. Aki nem mellékesen a saját nevére íratja a nő ingó és ingatlan javait, így mire a gyerekek felnőnek, azon kapják magukat, hogy nincstelenek, mert a mostohaapjuk kisemmizte őket. Dolgozhatnak napszámosként a földön, ami valaha az anyjuké volt, vagy mehetnek külországba mosogatni.

TG69 2017.09.24. 19:53:39

@jotunder: A tagadas aktivistai cimmel a sorozat ujabb elemmel bovult. Kemeny idok ezek, a 200 ezer kitartott megdolgozik a penzeert.

Muad\\\'Dib 2017.09.24. 21:47:48

@jotunder:
Céline kiváló író volt. Sajnos gondolom nem az Utazás az éjszaka mélyére, meg a Halál Hitelbe irodalmi hatásait vitatják meg...

incze 2017.09.25. 01:37:10

@Tzp: azt mindig nézni kell, mire váltasz.

szazharminchet 2017.09.25. 10:29:59

Sajnos szegény "konzervatív értelmiség" el van nyomva. A szocializmus alatt legalább hihették, hogy a "puha diktatúra" nyomja el őket, aztán hosszú ideig hihették, hogy a "liberális véleménydiktatúra" nyomja el őket (amíg a liberalizmus valamennyire "divatos" volt Magyarországon), most meg rá kell lassan döbbenniük, hogy a saját tehetségtelenségük, tompa agyatlanságuk és lustaságuk. Nem csoda, hogy nyüszítve kapaszkodnak a "liberális véleménydiktatúrába", mint egy kutya a vackába -20 fokban.

dr Brcskzf Gröőő 2017.09.25. 13:54:23

OFF
tudja valaki, mért van külön hvg.hu és m.hvg.hu? és főleg, hogy miért nem a desktop változat jelenik meg, ha desktopon kattintok az m.hvg.hu-ra???

seol 2017.09.25. 15:51:26

@harmadikszem:

Hát igen, érezhető volt, hogy nem azért változik pár normális kérdéstől földön vergődve gyalázkodó ötévessé, mert annyira becsületes. :)

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.25. 16:04:42

@seol: én attól félek ezek el is hiszik magukról amiket írnak. Vagy legalább egy részét. Érteni is vélem miért, gondolom 98 százalékban olyan emberek veszik körül őket évek óta, akik - érdekből vagy gyávaságból persze - folyamatosan a tehetségükről, kiválóságukról, munkájuk értékéről és hasznáról beszélnek nekik. Ha néhanapján valaki - mint most ez az újságíró - másra mer célozni, akkor azonnal kifakadnak.

RontoPal 2017.09.25. 19:03:17

@harmadikszem: Nem hiszem, hogy a körülvevő embertömeg bírna 2% hibával.:-)
Biztosra mennek, olyanokat állítanak be a hordába, akik a piacon 200 kFt/hó értékkel sem bírnak, és adnak nekik 800 kFt-ot, majd megkérdezik: Jól csinálom? Mit lehet erre válaszolni? :-)

incze 2017.09.25. 22:29:51

@dr Brcskzf Gröőő: ez egy konvenció, a m.xyz/ a mobil eszközre kihegyezett változata a /xyz/ szájtnak.

tehát nem szabvány, csak konvenció. ahogy pl. a "

incze 2017.09.25. 22:49:56

@dr Brcskzf Gröőő: @incze: hát ennek a nagyját baromira lenyelte a blog. röviden a lényeg: amikor egy brózer lekér egy szájtot, elmondja, hogy ő milyen fajta eszköz, pl. ilyesmi:

User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Fedora; Linux x86_64; rv:54.0) Gecko/20100101 Firefox/54.0

a szájt ezt tudván át tud irányítani az ehhez legmegfelelőbb verziójához (pl. ha én az asztali gépen begépelem, hogy m.hvg.hu (ami a mobil verzió), akkor átirányít a szimpla hvg.hu-ra (ami az asztali gépre szabott verzió).

van hogy valami kiegészítés, biztonsági beállítás letiltja ezt az eszköz azonosító információt (túl sok a rosszindulatú szájt, ahol be vannak tárazva az eszközök ismert hibáira szabott támadások), ilyenkor nem tudja, hogy ki vagy, és nem irányít át sehová, maradsz a hvg.hu-n. ha ez a helyzet, akkor simán begépelve az m.hvg.hu-t, a mobil verzióban találod magad.

(ez lehet rosszabb is,van fejlesztő, aki úgy képzeli a biztonságot, hogy olyan kiegészítőt csinál, amelyik füllent, tehát pl. a mobil brózer asztalinak vallja magát valami biztonsági kiegészítő miatt, csak hogy elkerülje a mobilra szabott táámadásokat. ezen a rosszfiúk csak röhögnek, a mobiloddal viszont az asztali változatban fogod találni magadat, még akkor is, ha explicite begépeled, hogy m.hvg.hu)

etc. még sokféle lehetőség van, szép az élet, de már nem gépelem be újra.

miért 2017.09.25. 22:52:27

@Tzp: 20 éve nem látszott hová tartanak a rajkosok? Ez a maffia már 1992-ben eljátszotta a tisztességét! 1998-ban torgyán-mama húslevese mellett pedig a korlátlan hatalomvágy is megtestesült....

velőtanya 2017.09.26. 00:54:49

@harmadikszem: Ez is egy érdekes metszete a NER működésének:
444.hu/2017/09/25/orban-pont-abban-a-varosban-es-pont-annyiert-epit-korhazat-vietnamben-mint-amit-annak-idejen-bajnai-szervezett-le
https://vs.hu/gazdasag/osszes/magyarazat-nelkul-mondott-le-18-milliard-forintrol-a-kormany-0130#!s0

Az első cikket gondolom sokan olvasták ma, de a második - időrendben persze az a korábbi - adja meg neki az igazi vajsárga árnyalatot.

velőtanya 2017.09.26. 00:55:40

Ez a második link:
https://vs.hu/gazdasag/osszes/magyarazat-nelkul-mondott-le-18-milliard-forintrol-a-kormany-0130#!s0

dr Brcskzf Gröőő 2017.09.26. 07:34:54

@incze: izgi, RSS-ben remekül átjött az egész.
és érdekes, most már működik. tény, hogy tegnap nem próbáltam, mert már hozzászoktam, hogy minden linket megnézzek, és ha m.-tal kezdődik, akkor kézzel levágjam (mobilon mindig is működött az átirányítás, ezért nekem az m.-os nevek a direkt szívatás kategóriába tartoztak).

Numda 2017.09.26. 08:08:48

A Dunning-Kruger effect alól az úgynevezett vérmagyarság sem kivétel. Sőt.

Muad\\\'Dib 2017.09.26. 08:41:18

@incze:
Azért az túlzás, hogy a rosszfiúk csak röhögnek. Valójában a támadások egy jó része "primitíven" megírt script, ami nem fog neked egy full fingerprintinget csinálni az eszközödön. Ha nem célzott támadást akarnak végrehajtani, akkor teljesen felesleges tovább bonyolítani a kódjukat csak azért, hogy pár százalékkal több eszközt elérjenek. Mivel ezeknél az exploitoknál kritikus milyen gyorsan használod ki (most nem veszem ide az nsa és társai által megtalált 0day sebezhetőségeket, amikről lehet, hogy hónapokig senki sem tud), a többség a nagy merítés elvét alkalmazza. Gyorsan összetákol rá valamit és a rengeteg eszközből fennakad rajta valamennyi. Tehát ezek az egyszerűnek tűnő "átverések" is működhetnek remekül.

nerángass 2017.09.26. 09:32:09

“ A konzervatív értelmiséget már majdnem harminc éve nem akadályozza semmi abban, hogy kitörjön a marxiánus hegemónlovagok gramscista-althusserista szorításából.”.... és....
("hát a faszom nem kéne? " )

Hát ez az. Szar dolog, hogy mindeddig csak egy harsány blöffre futotta.

közösperonos átszállás 2017.09.26. 10:03:31

@incze: "azt mindig nézni kell, mire váltasz. "

Én inkább onnan fognám meg a dolgot, hogy 2010-ben nem volt kérdés, hogy a Fidesz nyer-e, mert teljesen egyértelmű volt, hogy a Fidesz nyer. Az nem volt egyértelmű, hogy lesz-e kétharmaduk, tehát azt csinálnak-e, amit akarnak, anélkül, hogy ezt előre közölték volna. Szerintem nem kell különösebben előrángatni a "1998-2002 között is" dolgot (akkor még sokkal szelídebbek voltak a fiúk, meg hát koalíciós partner stbstb., szóval szerintem érthető, ha valaki nem tudott abból extrapolálni), egyszerűen az a kérdés, hogy szeretnél-e teljhatalmat adni bármelyik egyetlen pártnak is? Hogy azt csináljon, ami épp eszébe jut?

(Én személy szerint egyetértek azzal, hogy a Fidesznek valahogy gyakrabban jut olyan eszébe, amit jóízlésű párt azért mégse, de ezen lehet jókat vitatkozni. Azon viszont szerintem nehézkes, hogy a kontroll nélküli hatalomgyakorlás rossz, értem?)

Muad\\\'Dib 2017.09.26. 10:05:24

@közösperonos átszállás:
Na igen, csak amikor xy elmegy szavazni nehezen kikövetkeztethető, hogy pont az ő szavazatával lesz-e meg a 2/3, vagy nem.

jaegtoer 2017.09.26. 13:39:40

@harmadikszem:

vigyázzá' túl sok a szemed, úgy láttam egyből megtaláltak a panelrobotok.

közösperonos átszállás 2017.09.26. 14:51:13

@Muad\\\'Dib: "Na igen, csak amikor xy elmegy szavazni nehezen kikövetkeztethető, hogy pont az ő szavazatával lesz-e meg a 2/3, vagy nem. "

Ez tökre így van, csak most arról beszélgetünk, hogy 2010-ben miről szólt a szavazás. A kérdés pedig akkor az volt, hogy "egyetért-e ön azzal, hogy a Fidesz azt csináljon, ami csak eszébe jut?", és aki a Fideszre szavazott, az erre a kérdésre válaszolt igennel.

velőtanya 2017.09.26. 20:32:50

Mára is jutott egy kis ízelítő nekünk a "nemzeti konzervatív elit" címke alól:
444.hu/2017/09/26/meszaros-lorinc-szerint-hir-tv-egy-rabszolgatarto-tarsadalom

Késes Szent Alia 2017.09.27. 00:03:00

Nem feltétlenül kötözködni járok ide, de ezt a tündérhegyes beszúrást nem hagyom szó nélkül, bocs... A mentális betegség semmilyen kontextusban ne legyen olyasmi, amin jóízűen kuncog az úri közönség, szerintem. A kezelés alatt álló emberek NEM szánalmas bohócok, még az se, aki a jégsalátából olvassa ki a nemzet pusztulását. Tündérhegy ebben a kontextusban a segítséget igénylő embert jelenti (nem, nem a Farkas Flórián sofőrjét), aki soha nem lehet gúny tárgya, de különösen nem egy olyan országban, ahol pszichiátriai ellátást kérni komoly bátorságot igényel, mert olyan súlyos a megbélyegzés.

Értem, hogy ez egy mellékmondat, meg a mandiner hülyéi, meg semmi jelentősége... Csak de, mégis van jelentősége, egy káros berögződés olyanokkal szemben, akikhez nagyon másképp kéne hozzáállnunk.

seol 2017.09.27. 00:59:23

@Késes Szent Alia:

Nem is tudom, ebben úgy önmagában teljes mértékben igazad van, viszont talán az apropót túlreagálod, nem volt a posztban semmi arról, hogy a pszichiátriai kezelés alatt állók (p.k.a.á.) bohócok vagy kuncogás-tárgyai lennének, plánem en bloc. Még a jégsalátából-világvége esszék szerzői sem feltétlenül (azok viszont, akik leközlik ezeket, háááát...).

Bár végül is el lehet vitatkozni azon, mennyire szépek, píszík, bántók, károsbeidegződötten előítéletesek (és kivel szemben) a "mintha a bolondokházából írták volna" típusú megjegyzések (jó, bele lehet menni abba, hogy a Tündérhegy nem az, ne tegyük, ha kérhetem), de én bevallom -- lehet, a csúnya, nempíszí bántó előítéletességem miatt, bár mindig is inkább pozitívan voltam elfogult --, nem tudok semmi általánosítóan igazságtalant felfedezni bennük, pont annyira problémásak, mint azt mondani valakire, hogy bolond.

És mellékszál -- de az olyat szeressük :) --, de azzal, hogy PUSZTÁN annak bárkit mentesítenie kellene a gúnyolhatóság alól, hogy p.k.a.á., nem igazán értek egyet. Ha olyat csinál/mond, ami kritizálható/gúnyolható másokban és nem kapcsolódik szorosan ahhoz, hogy p.k.a.á. (mert azért pl. a Tourette-szindrómásokat ne bántsuk már), akkor én bezony nem látom akadályát. Vannak 'normális' p.k.a.á.-k és 'nem normálisak' (a mentális betegségtől, annak súlyosságától stb. független ez számomra). Lehet, nem erre akartál célozni, csak ez jött ki, de szerintem a p.k.a.állás se céltábla ne legyen, se mentségdzsóker.

Késes Szent Alia 2017.09.27. 02:33:01

@seol: Világos, nincs ilyen explicit állítás a posztban. Egy rossz automatizmust látok benne, amire oda lehet figyelni, és szerintem kivételesen érdemes is, nem a píszi miatt, hanem mert ez tényleg olyasmi, ami embereket meg tud gátolni abban, hogy beszéljenek a gondjaikról vagy segítséget kérjenek. (Nem ez a poszt egymagában, hanem a mentális betegséggel kapcsolatos berögződések és nyelvhasználat általában.) Lehet, hogy csak kicsit lesz nehezebb valakinek Tündérhegyre menni amiatt, hogy az a hibbantak otthonaként van emlegetve, de azt a kicsit se nehezítsük, ha nem muszáj.

Mentségdzsóker se legyen, teljesen egyetértek.

jaegtoer 2017.09.27. 07:59:09

@Késes Szent Alia:

A megszokottól kórosan eltérő mentális állapot gúnyolása valóban nem vall sem jó ízlésre, sem intelligenciára.... mindaddig, amíg az elmekórtani eset példánya nem vindikálja magának és érvényesíti bármilyen rendelkezésre álló eszközzel a kizárólagos jogot, hogy egy államot vezessen. Mindaddig, amíg a terheltet előtérbe tologató magukat szolidnak, joviálisnak tettető vámszedők jókat röhincsélhetnek minden milliárdos zsákmányka megszerzése után.

velőtanya 2017.09.27. 23:36:55

Láttam ma a legújabb uszítókampány tévés reklámját.
Még a vártnál is aljasabb, pl. mert a "Soros egymillió migránst akar betelepíteni" résznél nem hangzik el hogy hová, és az egész kontextus olyan, hogy a nap végén 10-ből 10 őcsényi már úgy fogja tudni, hogy Magyarországra. (A "nap végén" itt nem anglicizmus, hanem szó szerint kell érteni, mert magától talán csak kettő gondolná úgy, de mire eljön a záróra a kocsmában, már mindenki úgy fogja tudni)

velőtanya 2017.09.27. 23:53:10

Egyébként asz őcsényiekről jut eszembe, a minősített felelősség persze a kútmérgezőké, de azért kellenek ahhoz a magyaremberek is vastagon, hogy ekkora egy moslékország lettünk:( hvg.hu/itthon/20170927_Ocsenyen_attol_felnek_a_nyaralo_migransok_elrabolnak_a_magyar_gyerekeket

Közben a habonymédia jobbszélétől a lassan végképp megkattanó TGM-ig terjedő szivárványhídon delirál a magyar média az összeomlás szélén tántorgó nyugatról és Németországról, és aki ettől a fejét fogná, azok nagy része már nincs az országban, vagy éppen csomagol - ja és a "demokratikus ellenzék" egyszázalékos pártjai ezalatt egy búvárharangban osztozkodnak az országos lista 68. helyéről és a leendő helyettes államtitkári kinevezésekről. Ennyi volt ez barátaim, a következő 10-15 évre itt már nemigen van miben reménykedni.

jaegtoer 2017.09.28. 10:43:01

@velőtanya:

Ne ködösíts, kérlek. Csak Őcsénybe akar egymilliót Soros. Mőcsénybe pedig kettőt.

A kettő közé, tehát a Bonyhádi és a Szekszárdi járásba meg hármat. Tehát valójában hatmilliót.

Késes Szent Alia 2017.09.28. 13:16:05

@Bebes: Farkas Flórián sofőrje tudtommal nem publikál a Mandineren se téveszmés, se semmilyen cikkeket, ezzel szemben ha Tündérhegyet (ami amúgy változatlanul Tündérhegy néven üzemel) pszichiátriai intézményként értjük a posztban, akkor rögtön kijön a matek.

seol 2017.09.28. 15:43:12

@Késes Szent Alia:

Azzal a résszel, hogy ez egy rossz automatizmus lenne, nem értek egyet, azzal, hogy ha egy érintettet is elbizonytalanít (nem logikai alapon működik ez), már érdemes odafigyelni arra, hogy ne használjuk (szélesebb körben), viszont igen; és nem, nincs ellentmondás, úgy döntöttem. :)

velőtanya 2017.10.03. 14:41:21

(nem is tudom, hogy ezt hova írjam, itt biztosan off, de most idekerül)

Tudjátok amúgy, mi az igazán borzasztó?
Tegnap este végignéztem az összes "demokratikus ellenzéki" pártvezető haknizását az ATV és a HírTv stúdióiban, és ha az elmúlt 16 évet kómában töltöttem volna, akkor most azt mondanám, hogy tele van ugyan önjelölt és képességdeficites paprikajancsikkal a paletta, de szerencsére van egy kivétel, nem is lehet kétséges, hogy kit kell támogatni a következő választáson. A többiek ugyanis odáig jutottak el - kivéve magának az mszp-nek a vezetőit, akik viszont teljesen dezorientáltan mozogtak és beszéltek - hogy mostantól ők az ellenzék nyilvánvaló vezető ereje (a szocik még meglevő szavazóit mindegyik hozzá is számolta rögtön a saját támogatottságához, ami így néhányuknál a 10 százalékot is elérte), akik egyedül meg fogják dönteni a NER-t. Némelyik esetleg az egyéni jelöltekről hajlandó lenne egyeztetni, de az LMP vagy a Momentum arról sem - amivel valójában a biztos fideszes kétharmadot célozzák be, megerősítve ezzel a "vagy teljesen hülye, vagy a fidesz bérlistáján van" közelítést a működésük mozgatórugóit illetően.
Ja, és a kivételt, aki - hangsúlyozom: a tegnapi szereplése alapján - az egyetlen olyan ellenzéki politikus, akire egy önkormányzati képviselőségnél komolyabb feladatot bíznék a 16 éves kómából ébredve, Gyurcsány Ferencnek hívják.

velőtanya 2017.10.03. 14:43:16

@velőtanya: Nincs is az 16 év, csak 14:)