Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Orbán Viktor új tudománya

2017.09.11. 12:02 | jotunder | 85 komment

 

         Új közgazdaságtani paradigmát építenek a kecskeméti Neumann János Egyetemen.  

          Két ifjú rezsimértelmiségi leszámol a nyugati közgazdaságtudomány dogmáival és a Mandineren alapozza meg az orbánizmust. György docens a Századvég által alapított Nemzeti Érdek című jelentős tudományos folyóiratban bontakozott ki, Oláh Dániel a György docenssel közösen írt : A nettó bérhányad növelésének gazdaságpolitikai eszközei válság idején – a bérvezérelt növekedési modellre való áttérés Magyarországon: Means of increasing the net real wage ratio in crisis times – converting to wage-driven growth model  című  művével jelenik meg a nemzetköziség mocskától megtisztított ugocsai tudományos piacon.

           György nemrég még a BME adjunktusa volt, és ha jógaoktató lett volna kisfütyike nélkül, már egyetemi tanár is lehetne a Neumann Egyetemen. 

            Engedjenek meg nekem egy megjegyzést:  fentnevezett Neumann János, akit kénytelen vagyok John von Neumann-nak adresszálni, hogy eltávolítsam személyét a kecskeméti aromáktól, 1929-ben írta meg Zur allgemeinen Theorie des Masses című művét, amelyben megalapozta az amenábilis csoportok tudományát, és nem is tudom, hogy a György-Oláh duó ezt hogy tudja neki megbocsátani. John von Neumann pontosan azon a rémisztő, de mégis kiszámítható módon volt okos, ahogy Orbán Viktor holdudvari értelmisége buta, és ez az egyetlen dolog, ami összeköti őket. A múltkor említettem  azokat a hipervéges gráfokat, amelyekről Lovász László tartott előadást azon a bizonyos nyári iskolán. A hipervégességet is John von Neumann alapozta meg a Murray-vel közösen írt On rings of operators című négy részes, leírhatatlanul nagy hatású munkájában. Az, hogy bömbifejűek az ő nevét használják fel a hülyeségeik terjesztésére, olyan mintha Magyarország az "Intenzív szarszag" című márkával reprezentálná magát a Givenchy tavaszi kollekciójában.

             Nem tudhatom, hogy a Matolcsy-Orbán-Kerényi-Nógrádi-Lánczi rezsim meddig fog még elmenni, félő, hogy itt nincsenek határok. Nyilván meg kell semmisíteni a CEU-t,  hogy a világ legjobb folyóirataiban publikáló amerikai elitegyetemeket végzett fiatalokat eltávolítsák az országból, de vajon meddig tolerálják a Magyar Tudományos Akadémiát. Annyira újszerű és olyan jellegű illatokkal terhes ez a rezsimtudomány, hogy nem nagyon engedheti meg magának, hogy életben hagyja azokat, akik az Uralkodó ruházatának ontológiai problémáit feszegethetnék. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8812821226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.11. 13:41:29

gk.uni-pae.hu/kpm

a közgáz tanszéki honlap a Neumann János Egyetemen ( a pae a címben a Pallas Athéné Egyetemet jelenti, az egyetem korábbi nevét)

"Magam és kollégáim nevében szeretettel üdvözlöm a Szolnoki Főiskola Közgazdasági, Pénzügyi és Menedzsment Tanszékének honlapján!"

Még van pár apróság, amit tisztázni kell....

fortin2 2017.09.11. 14:20:50

@jotunder: "az egyetem korábbi neve" – mármint a mintegy egy évig fennálló egyetem neve, ami előtt egy közepesen muszikáló gépipari főiskola és egy igen gyenge gazdasági főiskola működött egymástól hatvan kilométerre.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.09.11. 14:21:07

Nemzeti Érdek című jelentős tudományos folyóirat? A Pénzügyi Szemlében is megjelent a cikk februárban.

A György-Oláh duó kifejezést kerülném, Neumann János mellett Oláh György se legyen idekeverve...

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.11. 14:24:01

@jotunder: amúgy a von Neumann nevében az örökösök nem tudnának tenni valamit? Ez halál komoly kérdés, bárki bármire felhasználhatja bárkinek a nevét, ha eltelt egy bizonyos idő?

nekem amúgy erről az "egyetemről" mindig örökös kedvencem jut eszembe:

metafizika.com/

ijontichy 2017.09.11. 14:45:29

@harmadikszem: Valami hasonlóra gondoltam. Egyébként is hogy néz már az ki, hogy a honlap angol nyelvű oldalán a John von Neumann név szerepel. Magyarország az Magyarország nem? Az egyetem neve tehát "Neumann János" a k. életbe! Biztos a Sorosbérenc ügynökök ármánykodása ez is. ;-)

Geo_ 2017.09.11. 16:51:12

@jotunder:

Azért amikor a bérvezéreltségről beszélünk, nem hagyhatjuk ki Pogátsa urat sem...

alfahir.hu/2017/06/20/galgoczi_bela_friedrich_ebert_stiftung_szakszervezetek_beremeles_berunio

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.11. 17:00:01

@Geo_: Nezz csak mi van itt?

1. Galgóczi Béla tanulmánya szerint Romániában és Magyarországon csökkentek leginkább a reálbérek 2016-ot összevetve 2008-cal, illetve hazánkban mutatható ki a bérarány legerőteljesebb csökkenése.

2. Gyorgy und Olah: A nettó bérhányad növelésének gazdaságpolitikai eszközei válság idején.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.09.11. 17:13:26

Kit érdekelnek az egyetemek? A BME-n most zárta be a kancellár a Goldman menzát. Kit érdekel hol esznek a diákok és a tanárok?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.09.11. 17:16:48

És hol vannak a narancstálibok? Még nincs meg a pártutasítás?

Rhonin 2017.09.11. 17:20:53

Olvasom a blogot (amiért gratula, közeleg az idő, amikor a JT összesből összeáll egy kerek történet, amit valamelyik színházban műsorra tűznek) és nem győzök ámulatba esni Adam Smith soha el nem gyengülő láthatalan kezétől. Az van ugyanis, hogy ahogy a "hivatalos" oktatást egyre nevetségesebé és vállalhatatlanabbá teszi a politika, az élet utat tör magának és a csemetéiért aggódó szülök alternatív utakat keresnek maguknak. És ha már Neumann és így egy kicsit IT egy kicsit kis magyar szuperpozíció, akkor: m.portfolio.hu/vallalatok/milliardos_uzlet_lett_a_magyar_programozo_suli_het_orszagban_allnak_sorba_a_szulok.261743.html

Geo_ 2017.09.11. 17:40:03

@jotunder:

Én ezt az interjút élvezem: makronom.mandiner.hu/cikk/20170910_dean_baker_interju#commentanch621463

Mondhatná akár TGM-is, annyira ekézik a liberális piacgazdaságot - s a kritika jelentős részben ül is. (Oligarchizmus, protekcionizmus, alulról felfelé osztás, stb.). Azt persze nem tudom, hogy ki is mikor fogja észrevenni, hogy ezek a jelenségek kies kis hazánkban sokkal inkább a működés jellemzői.

Ugyancsak érdekes ennek a bérhányadnak a nyomatása - hiszen eleve erre épült a NER, a közmunka is csak lefelé nyomta a béreket.

Rákász Béla 2017.09.11. 18:05:17

Vincent! Te pont olyan buta vagy, mint a filmben!

Dr. No 2017.09.11. 18:35:48

Sumér-magyar mérnöktudomány-tanszéket!

Emília Röszkei 2017.09.11. 18:43:56

Lehet, lehet. De aki a CEU-t védi, tudod azt, amit egyetlen évre (igen, kizárólag a 17-es listán szerepel !) vásárolt be Soros a THE rangsorba, annak ilyesmin már nem illik fennakadni ...

billwilson 2017.09.11. 19:01:36

.

György László, Lakner Vivien, Dobos Balázs

Trump adópolitikai tervei a 2010 utáni magyar gazdaságpolitikai stratégia tükrében

NEMZETI ÉRDEK (18.) pp. 82-87. (2017)

nyehehehe....

billwilson 2017.09.11. 19:03:17

@Emília Röszkei:
bizonyíték h "soros bevásárolta" ?

ezen a blogon szemléztek pár 1. ligás lapba írt cikket a ceuról

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2017.09.11. 19:16:48

Nemhogy örülnénk, hogy végre pezseg és plurál a magyar közgazdaságtudomány! Ahogy ezek a puszta üzleti érdektől undorodó, végre emberhez méltóan élő gondolkodók elmagyarázzák (mármint Matolcsyék ámokfutásását):

"2008 után lassú paradigmaváltás kezdődött a közgazdaságtanban. A neoklasszikus, sokszor csak neoliberálisnak nevezett fő irány megkérdőjeleződött. Közgazdasági intézetek, egyetemi programok, blogok és folyóiratok jöttek létre az új közgazdasági gondolkodás létrehozására. Arra, hogy dogmák helyett ismét sokszínű, pezsgő, plurális tudományunk legyen, amely visszatérve eredeti szerepéhez, az emberhez méltó életet szolgálja a puszta üzleti érdek helyett."

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.09.11. 19:33:24

@Miki Telepi: Huh! Ez az idézet egy kommunista alapvetés. A történelem ismétli önmagát?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.09.11. 19:39:39

Hol vannak a narancstálibok? Mégis valami kis ballibezést, IMF, Brüsszel, stb... A csipetnyi sorosozás nagyon harmatos volt.

Janossz 2017.09.11. 19:53:43

Talán nevezhetnék egyszerűen Mű-Egyetemnek.
Az közel járna a valósághoz.
Az MTA-val meg azt csinálnak, amit akarnak, az értelmiség csúcsain is szervilis beszariak trónolnak. Megint elárultak minket, mint annyiszor már.
Se ki nem röhögték, se ki nem fütyülték, ki se vonultak, szépen asszisztáltak Ócskák.
civilhetes.net/orban-mta-beszede-ocska-nacionalista-europa-es-idegenellenes-politikai-kampanyszoveg

Emília Röszkei 2017.09.11. 19:56:47

@billwilson: Ha nem bevásárlás volt, akkor előtte miért nem fért be az ezres listára és utána miért nem, csak épp a "harci zászlóként lobogtatott" 2017-es listára, de ott aztán a legjobb magyarként. Több mint 700 helyet javulni egy év alatt, aztán meg több mint 700 helyet rontani ... Azt ugye nem akarod elmagyarázni, hogy több mint gyanús ...

kekex 2017.09.11. 20:44:11

Miért vagy úgy meglepve? Ha Orbán belemondhatja a nagy magyar bambaságba, hogy nem is az Uniós pénzek miatt nő a gazdaság, merthogy a költségvetésünk 18ezer mrd, az meg "csak" 1-1,5ezer mrd. Elég sok hibádzhat már az alapfokú
oktatásban is, ha tömegek nem sipítoznak, hogy az alsó hangon is 5-6 % közötti
aminek a fele sem a gazdasági növekedés....
Vagy vegyük ezt beismerésnek, ahogy a Pancsó arénában danolták áramszünetnél: "Ezt is elloptad...."???

dreg3 2017.09.11. 20:48:35

@harmadikszem: Tök mindegy. Magyaroszágon már amúgy is Balog Zoltán (aka Áder János) nevezi ki a professzorokat. 2016-ban Áder 9 olyan egyetemi tanári kinevezést adott át, amelyet a MAB visszautasított, sokat fellebezés után felülvizsgálati eljárásban is. Ezek között nem csak Eperjes Károly és Vidnyászki Attila volt, hanem olyan Corvinus oktatók is, mint Dr. Aczél Petra. A Google Scholar szerint az ő legtöbbet idézett angol nyelvű cikkére 5 idézet jutott, érdekes módon mind Prof. dr. Aczél Petra tollából. De talán ő is "párbeszédre törekvő lüktetést" propagált, mint a poszt által idézett blog írói.

Európai téridő 2017.09.11. 20:51:39

"Mi vagyunk az Új Undokak." (Karinthy Frigyes: Törpe-fejűek. Részlet az Így írtok ti című művének Ady Endre-ciklusából). És melyik lelőhelyről is vettem az idézetet: mandiner.hu/cikk/20130829_torpe_fejuek

Breibef 2017.09.11. 21:01:28

Pár mű a CEU korszakalkotó tudományos produktumai közül:

A migráció, a nacionalizmus és a terrorizmus gender megközelítésétől a queer elméletig: Feminism and Masculinities;
Feminist Qualitative Research Methods;
Gender and Migration;
Gender and Nationalism; Gendered Inequalities: Development and Globalisation; Gender, Terrorism and Political Violence; Methodological Practice in Gender Studies; Queer Ecologies és Queer Theory, és végül Traveling Concepts in Gender Studies,

Lehet olvasni, tisztelt tudósok, csak győzzétek!

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.11. 21:01:56

@dreg3: hiába dobták vissza, Aczél Petráét második körben elfogadták csont nélkül szóval igazat beszélsz, én is csak játszottam a naivat. Nagyanyám közben felkészül.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.11. 21:05:11

@dreg3: egyébként megnéztem és az nem cikk hanem egy magyar konferencián elmondott angol nyelvű előadás leirata, csak hogy ne essünk túlzásokba.

dreg3 2017.09.11. 21:09:20

@harmadikszem: Azt hiszem tévedsz, a második körön se ment át, csak a minisztériumon. A cikkbe valóban nem néztem bele, de most már van még két idézése: egy tőled, egy meg tőlem :)

bluebear 2017.09.11. 21:10:17

Ez az ország már menthetetlen.

dreg3 2017.09.11. 21:17:29

@Breibef: Egészen a tantárgylistáig jutottál. Kezdetnek megteszi, de ezek még nem a produktumok. Csak így tovább, csak ne felejts el beiratkozni a "Guided Internship" és "Just Data" című tárgyaikra se.

Breibef 2017.09.11. 21:21:49

@dreg3: csak a kedvedért akkor diplomamunkák!

1. Megfosztás és jövőtlenség: a marxizmus és a queer elmélet találkozási pontjánál

2.
Játék az identitással: tanulmány a budapesti szado-mazo közösségről

3. A blaszfémia mint az intézményi kritika eszköze

bár gondolom mindhármat olvastad, hisz Oxfordban is alapművek!

dreg3 2017.09.11. 21:28:06

@Breibef: Úgy tudtam, hogy a CEU-n csak angolul lehet diplomamunkát írni. De kösz, hogy a kedvemre teszel.

Janossz 2017.09.11. 21:28:39

@Breibef: Nahát, mindössze három diplomát adtak ki egy év alatt?
Akkor tényleg menniük kell!

Képzeld, az új tudásközpont kitett egy nagy molinót a kerítésre, Neumann János Egyetem felirattal.

Mint amikor Bivalybaznádon kitették a táblát: EZ A FALU VÁROS.

Breibef 2017.09.11. 21:30:24

@Janossz: nem lehet rohamléptekkel bevenni a nemzetközi tudományos közösséget, először ennek a háromnak kell kifejtenie a tudományos hatását.
Amúgy meg lusta voltam mindet bekopyzni, de van több is:

spiler.blog.hu/2017/04/06/ime_10_veletlenszeruen_kivalasztott_ceu-s_diplomamunka

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.11. 21:42:05

@Breibef: esetleg nézd meg az oxfordi gender tanszéket (ami ugye több intézetet jelent), pontosan ugyanilyen kurzusaik vannak.

@Emília Röszkei: ugye ha nem lennél fidesztroll tudnád, hogy idén egyetlen olyan egyetem sem volt a listán, amelyikben nincs undergraduate studies. nem a CEU leghíresebb ilyen egyetem a világon, hanem a Rockefeller University, amelyik a harmincadik hely környékén volt a listán korábban. annyira hányok tőletek ugari kecskekényeztetők amennyire csak lehet.

Janossz 2017.09.11. 21:50:21

@Breibef: Véletlenszerűen, tendenciózusan összeválogatott anyag.
Kicsit furcsa is Fideszestől, mert munka volt ezeket összebogarászni.
Az meg azért lássuk be, annyira nem jellemző rátok. No, vannak ilyenek is köztetek.
Valakinek el kell látni munícióval a közkatonákat, ugyi?

És ha emberek ilyen látszólag marhaságokkal is, de diplomát kapnak egy intézményben, a tandíjukat, költségeiket befizetve, az intézmény is az állam felé teljesíti törvényes kötelezettségeit, az mennyiben zavarja a te köreid?
Majd azt mondod, büfészak volt, mehet mosogatni Londonba (Hamburgba), de ez neked nem fáj. Nem kellene, hogy fájjon.

Neked a tudományról tényleg Kecskemét, meg Szolnok jut az eszedbe? Mert azt mondták, ott van olyan??

Breibef 2017.09.11. 21:53:00

@Janossz: Nem, ránk aztán nem jellemző. Lényegében minden negatív tulajdonság, amit el tudsz képzelni, azok vagyunk "mi". Az ellenségkép, amit vígan lehet köpködni. Tudod, Finkestein, Habony, stb.

Janossz 2017.09.11. 21:54:26

@jotunder: " annyira hányok tőletek ugari kecskekényeztetők amennyire csak lehet."
Lassan magad is kitilthatod, ha így megy tovább..Türelem. :-)))

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.11. 21:58:05

@dreg3: hát kinevezték professzornak az egészen biztos. Még azon a szent napon de talán abban az órában elkezdte megát professzornak hívatni szóval nehéz lett volna nem észlelni a dolgot :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.11. 21:58:50

@Janossz: barátaimat csinálják éppen ki.... tulajdonképpen rólam is szó lehetett volna, ha nem lépek le, nekem baromira jól jött, hogy a ceu-n taníthatok. undorom ettől a bandától.

Janossz 2017.09.11. 21:59:01

@Breibef: Aha, szóval személyes gyűjtésed termését osztottad itt meg velünk. Nem az ott volt odaírva.
A feltett kérdésre nem sikerült válaszolnod.
Jobb lesz nekünk két mezőváros kétes kapacitású "egyeteme", mint egy nemzetközileg elismert pesti?

Muad\\\'Dib 2017.09.11. 21:59:05

@Breibef:
Azért érdekelne - ha nem tudnám pontosan - mi alapján szelektálsz? Annak ellenére, hogy az említett pár műnek én is kételkedem az értelmében (meg általában a túltolt gender pc idegrohamban), azért ilyesmit is találhattál volna phd vonalon:

- The role of the topology in non-Poissonian spreading dynamics on temporal networks
- A computation of knot Floer homology of special (1,1)-knots
- The explicit isomorphism problem

- The econometrics of linear models for multi-dimensional panels
- Boundary crossing counting processes : theory and applications in statistics and finance

stb...

stefan75 2017.09.11. 22:02:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Komcsik, ne zárassátok be a Goldmann menzát, mert baj lesz!

Európai téridő 2017.09.11. 22:08:02

Karinthy Ady-paródiájával szólva: Ők az Új Undokak.

velőtanya 2017.09.11. 22:20:44

@Janossz: A Debreceni Egyetem idei megnyitója gyakorlatilag kimerült Putyin és a Roszatom dicsőítésében. Egyéb napirendi pont nem volt.
444.hu/2017/09/10/a-paks-ugyi-miniszter-nyitotta-meg-a-debreceni-egyetem-tanevet

Nekem ez talán még rémisztőbb, mert a kecskeméti izében tényleg Neumann nevének megbecstelenítése a legnagyobb mérhető kár* egyelőre, itt meg simán ráadják a bohócsipkát (vagy szégyenbélyeget, ahogy tetszik) egy mégiscsak tradicionális vidéki fellegvárra - ahol jelenleg is 30 ezer diák tanul + akadnak komoly műhelyei is - és mindezt egy röpke epizód kedvéért a Hogyan nyaljuk ki VV Putyin seggét projektben, amire maga a kényeztetett személy már másnap reggel se fog emlékezni.

*Persze az óvatosság indokolt ezzel is, ld. az NKE kistafírozását a "normális" jogi egyetemektől elzabrált párnacihával egy sztálinista rendelettel (ők már régen nem megszegik a törvényt, hanem megerőszakolják), szóval lehet hogy jövőre mondjuk feloszlatják a BME-t, onnantól csak Kecskeméten lehet majd fékmérnököket képezni, a többi tanszéket szélnek eresztik, a K épületet pedig megkapja telephelynek Mészáros Lőrinc egyik disznóhizlaldája.

Muad\\\'Dib 2017.09.11. 23:07:06

@jotunder:
Én elhiszem, de akkor is értelmetlen túlzásnak tartom egy részét. Hívd maradi gondolkodásnak, mániának hülyeségnek, akkor sem értem miért kell ezt "erőltetni".

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.09.11. 23:07:42

@harmadikszem: igazából john henry newman-röl szerette volna dr. györgy elnevezni, de a másik gazdasági fenomén, a kertész-bakos nem adta. így maradt neumann, ami hangzásra majdnem newman.

harmadikszem · http://harmadikszempont.blog.hu/ 2017.09.11. 23:18:26

@parti_giano: ja így értem, ráadásul le lefordítod szabadkőműves nyelvre akkor mindkettő azt jelenti hogy Matolcsy.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.12. 00:11:21

@Muad\\\'Dib: én ezt nem tudom megítélni. azt gondolom, hogy ha ez a harvardnak OK, akkor nekem is OK. semmi sem kényszerít rá, hogy különösebb véleményem legyen róla. az, hogy maga a gender-jelenség tanulmányozásra érdemes, az nem kétséges számomra.

Breibef 2017.09.12. 01:49:30

@Muad\\\'Dib: @Janossz: tendenciózusnak találjátok a válogatást? Fikázó szándékot sejtetek mögötte? De ilyen "éles szemmel" azt ugye egy percig nem gondoljátok komolyan, hogy pl. ezen a blogon bármiféle szándék lenne mondjuk a Matolcsy-féle gazdaságpolitika objektív megítélésére? Ugye a hülye Orbán azt mondja, hogy nem az EU-s támogatástól fejlődik a gazdaság: holott nyilván a folyó fizetési mérleg évek óta tartó folyamatos pozitív egyenlege is az EU-s támogatások műve? És az, hogy korábban (2010 előtt) ez az egyenleg folyamatosan negatív volt, az sem a szocik gazdaságpolitikájának eredménye, hanem a véletlen műve, úgy alakult, na! A válság miatt volt, a válság előtt pedig valami más miatt. Lehetne erről értelmes párbeszéd, de a szándék erre itt (sincs) meg, csak zsigeri indulatok, az viszont bőven.

bigdata 2017.09.12. 04:18:06

@Muad\\\'Dib: azt írta, véletlenszerűen választott. (Lehet, hogy inkább lottóznia kellett volna aznap?)

bigdata 2017.09.12. 04:52:25

@Breibef:
Gyorstalpaló: a folyó fizetési mérleg 2009-ben fordult át pozitívba. Kis egyszerűsítéssel a 100 napos program és a pénzpiaci hatásait kezelő jegybanki reakció vitte jelentős negatívba, majd a 100 napost eltörlő bajnai-csomag és a forint megroppanása (amit az IMF hitel segített túlélni) fordította pozitívba. Matolcsy legnagyobb érdeme, hogy az IMF és az EU nyomására nem döntötte be újra a költségvetést. Cserébe szétverte a nyugdíjrendszert, és a gazdaságot azóta is fékező különadókat vetett ki. Aztán szerencsére átment a jegybankba. Kárt ott is tud okozni, de most izgalommentes időket hozott ránk a világgazdaság.

Muad\\\'Dib 2017.09.12. 08:23:06

@Breibef:
Bár sejtem, hogy erre a kérdésre sem vársz választ, azért elmondanám, hogy ezen a blogon bizony az "ellenzék" - és néhány prominens képviselője - is megkapta a magáét nem egyszer jótündértől. Szóval mielőtt sommásan kijelentesz valamit nem ártana utánanézni a dolgoknak.

NemodaBuda 2017.09.12. 08:31:10

Nagy hagyományai vannak az ostobaságnak kis hazánkban. Emlékszem, amikor Bence György, amúgy egy rendes ember (később), a világ kultúrfejlődését a tartályok, a tározás eszközeinek fejlődésével azonosította, Az volt a független változó, a többi csak követte valamilyen rejtélyes összefüggéshalmaz mentén. És ez doktori dolgozat volt, nem is tudom, átment-e !

Muad\\\'Dib 2017.09.12. 08:59:46

@jotunder:
Éppen a harvard sem tévedhetetlen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.12. 11:48:50

@NemodaBuda: Bence 1989-ben védte meg a doktori címét Kritikai előtanulmányok egy marxista tudományfilozófiához című dolgozatával. kételyeim vannak...

fortin2 2017.09.12. 12:00:27

@jotunder: Az egy 1972-es disszertáció volt, csak kitiltották, számdékosan nem nyúlt hozzá, jól tette, a döntő része teljesne korrekt volt 1989-ben is. Hgy írt ifjabb korában hülyeségeket, azon ő nevezett a legnagyobbakat, a legokosabb emeberek egyike volt, akiket ismerni volt szerencsém

lüke 2017.09.12. 12:00:38

@harmadikszem:
Biztos a portás odatette a táblát a neve elé.....
( a sztori igaz:
az osztrák kórházban, az alkesz portás kitette a nevem mellé ügyeletben az OA táblát,nemsokára kineveztek főorvosnak
-a kórházi dolgozók tudják melyik orvos mit ér-)

közösperonos átszállás 2017.09.12. 12:28:05

@Janossz: "Jobb lesz nekünk két mezőváros kétes kapacitású "egyeteme""

Ha esetleg átaludtad a szocializmust, most szólok, hogy mindkettő már rég iparváros (már amennyire még vannak iparvárosok, de mezővárosok már annyira sincsenek).

És ezt most nem azért mondom, merthogy bármit állítanék a két egyetem viszonyáról (kb. semmi közük egymáshoz, területben legalábbis), hanem hogy dont go full retard.

közösperonos átszállás 2017.09.12. 12:29:48

@Breibef: "Matolcsy-féle gazdaságpolitika"

Contradiction in terms, ahogy a művelt svéd mondja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.09.12. 12:32:42

@fortin2: én csak azt kétlem, hogy tartályokról lett volna benne szó.

fortin2 2017.09.12. 12:40:17

@jotunder: most nincs időm újra elolvasni, lehet, hogy van benne tartály, de hogy amúgy alaovető tudományfilozófiai meglátások sora, az biztos.

kiazmarmegint 2017.09.12. 14:32:01

@Muad\\\'Dib: Ez igaz. 2016-ban az Obama-kormanyzat osszeallitott egy listat azon egyetemi kepzesekrol, amelyek hatalmas adossagba viszik a diakjaikat, allasok remenye nelkul. Es csodak-csodaja, a Harvard egyik, szinhazzal kapcsoalatos programja is rajta volt a listan. A Harvard elszegyellte magat, es harom evig nem vesz fel uj diakot oda. Nem erek ra rakeresni, de a New York Timesban volt egy hosszu cikk. Talan "repertory theather" a jo keresoszo.

seol 2017.09.12. 14:33:02

@Breibef:

"Hát pofára estem a hazudozással, de bezzeg a nemtudommit ti sem nemtudommizitek!"

Hogyan lehet felismerni a fideszes komisszárt.

seol 2017.09.12. 14:41:19

@Muad\\\'Dib:

Hát vannak a dzsendersztádíznak olyan vetületei, amelyeket én is viccesnek tartok, de hogy egy egyetemen van (fél)évente ~12 darab heti egyórás "gyakorlat", amelyek nagy része bárhol szerepelhetne az etnológia-, antropológia-, pszichológia-, történelem- vagy politikaszakok valamelyikén, talán még nem olyan hatalmas túlzás. ;-)

szazharminchet 2017.09.12. 14:59:32

@kiazmarmegint: Az, hogy valamivel nem lehet állást szerezni, még nem mércéje feltétlenül annak, hogy az adott kutatás/oktatás színvonalas-e.

Kutatásra elég jó példa, amikor egy relatíve ismeretlen alak nem tudott az elméleti fizikai tudásával kutatói állást szerezni, majd szabadalmi tisztviselőként, hobbiból átrendezte a fizikát. Utána már nem volt annyira ismeretlen. Sem Wigner, sem Neumann nem igazán kapott Magyarországon fizikusi/matematikusi állást, Wigner egy ideig bőrgyárban dolgozott vegyészként.

A Harvard esetében inkább arról lehetett szó, hogy felelős dolog-e akármilyen magas színvonalon hitelben tanítani a hallgatókat valami olyanra, amire ennyire nincs igény. Egy egyetemnek szerintem ilyenkor a felelőssége kettős, ha valamit tényleg színvonalasan csinál, azt át kell mentenie (azaz annyi utánpótlást azért képezzen, akiket majd fel is vesz), másrészt, ne hitesse el rengeteg hallgatóval, hogy majd ebből meg is lehet élni.

kiazmarmegint 2017.09.12. 15:06:36

@szazharminchet: Ez igaz.

Me'g az exotikusabb szakok jelentos reszeben is viszonylag konnyu megmagyarazni, hogy a tarsadalomnak szuksege van n olyan tudasu szakemberre. De n^2-rol ezt mar nehezebb megmagyarazni.

En, mint temavezeto, nem tudnam elvarni a doktoranduszomtol, hogy negy-ot-hat evig teljes erobol dolgozzon egy teman, ha azt hinnem, hogy utana nem maradhat a palyan.

szazharminchet 2017.09.12. 15:28:05

@kiazmarmegint: Igen, egyetértek. Amúgy pár éve volt erről egy cikke az Economist-nak, a PhD-képzés esetében, "The disposable academic" címmel, ha jól emlékszem. A konklúzió az volt, hogy a PhD school-ok esetében bizony az egyetemek eléggé átbasszák a hallgatóikat, mert baromi keményen dolgoznak 4-5-6 évig, abban a hitben, hogy egyszer ők lesznek azok a profok, akiknek így dolgoznak a diákok, közben egy pár százalékukra igaz ez, a többi meg cégeknél sosem fog a PhD-je miatt annyival többet keresni, mint amennyit 5 év szakmai gyakorlatért kapna.

De itt nem ezt akartam mondani, hanem hogy az, hogy a Harvardon is van olyan szak, amivel utána nem lehet elhelyezkedni, semmit sem (vagy nagyon keveset) mond arról, hogy az a szak szinvonalas-e.

billwilson 2017.09.12. 15:47:02

@jotunder: az voltmár h DJ jeszy felvételiztet újságiró/politikus képzőbe? :))))

incze 2017.09.12. 16:41:06

@kiazmarmegint: biztos nagyon old school vagyok, de nehéz elgondolnom, hogy egy tudományos terület magas szintű műveléséhez szükséges motivácót ennyire a napi munkapiaci helyzethet kössem. nyilván ott van ez is valamennyire a láthatáron, de azért ez ez így csak ócska parraghizmus.

flort 2017.09.12. 16:57:36

@incze: Tavaly voltam egy PhD védésen Barcelonában, ahol a jelölt (okos és jó munkát is végzett) a sikeres (s.c.l.) esemény után valamilyen adminisztratív állásban helyezkedett el. De neki már egy-két éve szóltak, hogy ez lesz.

Tudok viszont olyan magyar volt doktoranduszról, akinek a védés utáni napon szólt a professzor (amolyan itthon világhírű fajta, M.o.-n elég elismert), hogy ideje lenne összepakolnia, mert kell az asztala.

incze 2017.09.12. 17:02:14

A magyar modell tehát egyrészt régiós összevetésben egyelőre csak igen gyengécske növekedést hozott, valamint a vágyott konvergenciát sem tudja belátható időn belül megteremteni, magyarán: semmiféle hozzáadott értéke nincs a standard, ortodox gazdasági modellekhez képest, sőt azok között a gyengébbek között van.

alapblog.hu/a-magyar-modell-sikere/

kiazmarmegint 2017.09.12. 17:47:32

@incze: Eloszor is, felteteles modban mondtam, "ha nem latnam remenyet sem, hogy a diak a palyan maradhat, akkor nem tudnam elvarni tole a kemeny munkat".

Masodszor is, szo sincs "napi" trendekrol. Tobb evtizedes trendekben gondolkodom.
Nalunk peldaul a tanszeken van 7-8 "Lecturer", ami nalunk alacsony fizetest, nagyon magas oraszamot, es non-tenure statuszt jelent, bar a gyakorlatban hosszu idore szol.
Tizennyolc eve, mikor kezdtem, kozuluk egynek sem volt doktorija. Most mindnek van
(kicserelodtek), sot meg olyan is van, aki research postdoc is volt korabban.

közösperonos átszállás 2017.09.12. 18:28:21

@seol: ""Hát pofára estem a hazudozással, de bezzeg a nemtudommit ti sem nemtudommizitek!"

Hogyan lehet felismerni a fideszes komisszárt. "

Meg innen:

"Breibef

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Janossz 2017.09.12. 18:33:52

@közösperonos átszállás: Tőlem nyugodtan nevezheted a két porfészket akár a kultúra és tudomány fellegvárainak is. Nem lenne igazad.
Én ismerem mindkettőt.

incze 2017.09.12. 20:59:34

@flort: @kiazmarmegint: egyfelől nem arról volt szó, hogy az ember ne tegye vlágossá a doktorandusznak, mik a várható elhelyezkedési lehetőségei a képzettségével (bár nehéz elképzelnem, hogy azt nagyjából ne tudná), hanem arról, hogy elvárható-e tőle a kemény munka, ha ezek után (ellenére) belevág a képzésbe.

másfelől a tudomány a termeléstől viszonylag elváltan, sok szempontból önállóan működik, gyakori hogy egyes területeknek ránézésre semmi gyakorlati hasznuk, sőt előfordul, hogy kimondottan társadalmi ellenszél fúddogál.

(amúgy nem nagyon tudok elképzelni olyan területet, ahol évtizedekre előre lehet ez ügyben - állás, megélhetés - gondolkodni, még olyat is alig, ahol évekre.)

flort 2017.09.13. 08:34:14

@incze: biztosan igazad van bizonyos szempontból, bár van némi ellentmondás az "elvárható-e tőle a kemény munka" több éven át és a "nem nagyon tudok elképzelni olyan területet, ahol évtizedekre előre lehet ez ügyben ... gondolkodni, még olyat is alig, ahol évekre" között.

Az általam tapasztalt létező világban azonban az egyetemen maradás / intézeti hely a sex appeal (aka mellméret) mellett némiképp a kontraszelekció eredménye, azaz ne legyen nagyon értelmes a kiszemelt, mert elhalványíthatja a prof fényét. Igaz, hogy nagyon hülye sem, mert akkor ki rakja össze az előadásokat vagy a cikkeket? Az ideális tehát a középszer, annak is inkább az alja.

Így adódhat, hogy egy fickó, akinek mondjuk 12 feletti az impakt faktora a disszertáció leadásakor (és 18 körüli a védés idején), nem kap itthon munkát - minek is egy ilyen ember a magyar tudománynak?

közösperonos átszállás 2017.09.13. 09:57:31

@flort: "egy fickó, akinek mondjuk 12 feletti az impakt faktora a disszertáció leadásakor (és 18 körüli a védés idején)"

Ez annyira félelmetesen területfüggő, hogy nincsenek rá szavak.

(Időfüggő is, CS-ben pl. az utóbbi ~5 évben kezdtek nőni az IF-ek, egy tudatos stratégia eredményeképpen.)

"nem kap itthon munkát"

Attól tartok, ez külföldön is hajlamos így menni (persze lehet, hogy ott más helyen "belföldön" el tud helyezkedni, de itthon is van harmadvonal, ahol tárt karokkal, csak hát persze minek).