Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Jelentős magyar értelmiségi Amerikáról.... (anyámborogassposzt)

2017.08.10. 20:14 | jotunder | 136 komment

 

 Csányi Vilmos akadémikus.

 "Az amerikai népesség zöme hihetetlenül egyszerű, primitív: az amerikaiak hetven százaléka nem hisz az evolúcióban. Izlandon talán öten nem hisznek benne. Az amerikai iskolarendszer igazságtalan, lokális irányítás alatt áll, nincs újraelosztás, a gazdag negyedeknek csodálatos, úszómedencés iskoláik vannak kiváló tanárokkal, a szegénynegyedekben nyolcvanas osztálylétszámok és rémes körülmények uralkodnak. A felsőoktatásuk kaotikus, bárki alapíthat egyetemet, ahol aztán azt tanít, amit akar, azokkal, akikkel akar, és azoknak, akiket be tud csábítani. Az állami egyetemre mindenkit fel kell venni, rettenetes helyek, tízezer hallgató jut egy előadásra, kétezer fő személyesen lehet jelen, és még további öt teremben vetítik a tanárt. Az mondjuk jó, hogy a szövetség kézben tartja az akkreditációt, ami komoly szűrő. A kultúra, a mítosz mégis működteti az egészet."

      (Ahogy a francia muszlimokról ír is elég szomorú, nem akarok ebbe most belemenni és erősebb kifejezéseket használni, de lenne bennem rá igény....)

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8012733792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

christvhu 2017.08.11. 16:05:15

@balmoral: Jézus felmenői is rendes emberek voltak, aztán most nézzük meg a katolikus egyházat)

tucano 2017.08.11. 16:12:59

@jotunder: Kàr, màr ugy orultem neki, de megèrtem.

tucano 2017.08.11. 16:26:34

@capacete: pedig. A nem elutasito nemzetek, mint a portugalok, spanyolok es a roham elotti olaszok igen jol elboldogulnak az integralassal. Ha egèszen gyakorlati pèldàt mutathatok, a beach ahol edzunk egy nudista strand ès van egy csomò marrokkòi csaj/no is. Pucèr-monokini-bikini-burkini oltozetekben ès nem ùgy tunik, mintha zavarna bàrkit is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.11. 17:00:20

@snakekiller23: Most komolyan, mi mutat arra, hogy valsagban lenne az amerikai felsooktatas? Egy dolgot mondanal?

Mennyire lenyeges dolog az, hogy radikalis diakszervezetek pattognak? Valoban olyan fontos ez? Ennel azert sokkal kemenyebb pattogas lehetett akkor, amikor negy diakot agyonlott a nemzeti garda a kenti egyetemen. Most a progressziv harciaskak megakadalyoztak par embert, hogy beszeljenek az egyetemeken (ahogy egyebkent ugyanezt csinaltak jobber harciaskak baller ertelmisegiekkel), hogy oda ne rohanjak. Nem, nem igaz, hogy a radikalis diakszervezetek beleszolasa a tananyagba tulmegy a marginalis semmisegeken (es egyebkent az elmult otven evben errol szolt a felsooktatas konzervativ kritikaja Allan Bloom-tol Thomas Molnarig, hogy jaj, mi lesz a klasszikusokkal, meg mitomen), a legkomolyabb eleme a valsagnak szerintem az, hogy mocskosul draga az elitfelsooktatas, es az megijeszti a kozeposztalyt. Ez letezik, az osszes tobbi un. valsagjelenseg marginalis.

Mond 2017.08.11. 21:24:58

@harmadikszem: Áhh, most beugrott hogy olvastam tőle egy könyvet, amiben megemlíti a vízi majom elméletet, meg zárható orrcimpájú négereket. Persze csak igen röviden.

snakekiller23 2017.08.11. 21:53:01

@jotunder:

Hát, kicsit a "too big to fail" érvelés visszhangjait hallom, mikor ez szóba kerül manapság. Nem jó ómen, finoman szólva.

Komolyabban:
- a brutálisan magas tandíjak
- a diplomák értékenek inflálódása
- a túlburjánzott bürokrácia (ami az egyik hajtóereje és kedvezményezettje a drágulásnak)
- a rendes "tenure track" faculty pozíciók megritkulása
- az állandósult hisztéria nem csak a radikális diákok, hanem pl. a szexuális zaklatások körül (különösen kínos, hogy majdnem mindegyik nagy publicitást kapott eset kamunak bizonyult)
- a humánképzés ideológiai janicsárképzéssé válása
- a nemi arányok durva felborulása (a STEM-szakokon kívül lassan alig lesznek férfi diákok, ha így megy tovább)
külön-külön még nem adnának okot különösebb aggodalomra és valóban hosszú évtízedekre visszamenö tendenciák (pl. brutális deja vu a Bloom-tanítvány Camille Paglia 25 évvel ezelötti szövegeit olvasni), de így együtt, a republikánusok radikalizálódásával és az egész intézményrendszer alapvetö elavultságával megspékelve eléggé egy irányba mutatnak.

Egy ekkora lufi kipukkadni szokott, nem lassan leereszteni.

Aztán mikor pl. Bloom írta a magáét a furcsább dolgok megmaradtak egy szük elit látóterében, ami a szélesebb közvéleményhez eljutott, azok már a nagy nemzeti ügyeket érintették (Vietnam, Civil Rights, stb.). Egészen máshogy veszi ki magát, amikor komoly, kézzelfogható ügyek (pl. háború meg szegregáció) helyett piti, marginális sérelmek miatt van állandóan patália, még ha csak meddö vagdalkozás és pótszülöknél való árulkodás formájában is. Most már komplett ökoszisztéma épült ki a közvélemény hergelésére - ha egy professzort meghurcol pár idióta diák (mint pl. Eric Weinstein bátyját nemrég), pár órán belül már mehet is a Fox Newsra milliós nézettségü interjúra és minden komolyabb sajtótermék beszámol a dologról, tucatjával íródnak az op-edek, stb. Most képzeljük el, hogy majd minden hétre jut valami piti balhé és futtasuk a szimulációt néhány évig - mi várható?
Csak nem ez?
www.nytimes.com/2017/07/09/us/university-of-missouri-enrollment-protests-fallout.html
www.people-press.org/2017/07/10/sharp-partisan-divisions-in-views-of-national-institutions/1_3-16/

Ha mondjuk az amerikai kormányzatnál elgurul a gyógyszer (és hát a mostani ugye ki se váltotta a receptet), és elkezd keményen konfrontálódni az egyetemekkel, pl. megpróbálja pénzügyileg koplaltatni öket picit (Obama is belengetett ilyesmit csak a szexuális zaklatások apropóján, na az is megkavarta a matériát, de rendesen), az franc tudja milyen láncreakciót indít be a jelenlegi helyzetben mikor mindenki érzi, hogy a jelenlegi helyzet nem fenntartható.

Ezen felül a radikális hülyeségek már nincsenek az elefántcsonttoronyba zárva, hanem beszivárogtak a magánszférába (HR részlegekbe különösen) és erösen felülreprezentáltak a mainstream sajtóban is (a mezei riportereket és szerkesztöket is értve ez alatt, nem csak a hivatásos punditokat). A tech szektorban pl. jól követhetö ez a folyamat és progresszív hagyományok ide vagy oda már kezdenek szaporodni a disszonáns hangok (ld. az eheti szarvihart a Google körül). Hogy ez hova vezet, tényleg a franc tudja, de évröl-évre reménytelenebbnek látom, hogy egyszercsak lenyugodjanak a kedélyek - sokkal valószínübb hogy minden jelenlegi tendencia erösödik amíg egyszercsak töréspontra nem jut a dolog.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.11. 22:14:17

@snakekiller23: 1. Európában összességében szinte pontosan olyan arányok vannak, mint Amerikában. 60 százalék körüli a nők aránya a BSc-n, és 45 körül Ph.D-n. 2. Én nem hiszem, hogy a humánképzés ideológiai janicsárképzés lenne, bár azt el tudom képzelni, hogy bizonyos szakokon a jelenség létezik (az, hogy jogi képviselőnk már a kommentjeimet is vizslatja, figyelemreméltó). 3. A CEU rektora egészen nyíltan beszélt arról, hogy nem kizárólag jobboldali tendenciáktól félti a felsőoktatást.

Kis ember 2017.08.11. 22:49:15

@Muad\\\'Dib:
"már gyerekkorban eldől, hogy soha semmire nem viheti az illető a körülményei és környezete miatt. "
Ezt Moldova úgy fogalmazta meg legalább negyven éve, hogy nem mindegy, mi esik a gyerek fejére, mikor nekidől a falnak: egy Dante-kötet vagy egy fedő.

jaegtoer 2017.08.12. 07:06:05

*
Azt elhiszem, hogy a "mit szeretnénk'-kel szembe állított 'mi van' és az ebből következő 'mi lehetséges' nagyon nem tetszhet akár a poszt írójának is, miközben a saját szakterületén (metematika) sem váltogathatja ébredése, kedve, hangulata netán az orvosmeteorológia szerinti állapota függvényében az operátorokat, bár kétségtelen, hogy egy hálás egyenletnél meglehet az az áhított követelmény, hogy bármely értéknél kijön a 0, vagy valamely abszolút érték, különösen, ha rugalmasan kezeli a műveleti jeleket és az elemek száma sem maga a szentírás. Aztán ha ez még sem egyenlet, akkor meg a nyuszi a hibás.

Egy sokváltozós esetben számon kérni és már-már rezsiszilárdi vagy kósalajosi alkotta sorhoz sorolni Csányi Vilmost meglehetősen jól mutatja azt, hogy miért nem lesz itt lófasz sem mostanság, sem a közeli vagy távolabbi jövőben.

Valamely gondolatmenetnél ugyanis nem ártana együttgondolkodni és együtt gondolkodni a hajmeresztőnek tűnő helyzetbemutatóval, mert előfordulhat, hogy életbölcsességénél fogva esetleg 5 lépéssel vagy akár 10-zel is előttünk jár, s bár nyilván tévedhet Csányi is, ellenben korántsem biztos, hogy mindig az a hülye, aki nekem nem tetsző dolgokat, mond, állít, vagy bemutat.

Ja. Majdnem elfelejtettem. A 'tények makacs dolgok', a Csányit ekéző kommentek meg a harmadik kérdésnél megbuknak.

...mint például 'az utolsó könyveit már az 5. oldalnál letette' valaki. Én például a Háború és béke-t tettem le, de soha nem merészeltem azt állítani, hogy szar, és Tolsztojra se tettem célzásokat. Csak úgy mondom. Nem kell megsértődni emiatt, nem biztos, hogy gondolkodásban mindig 'Mi' vagyunk a topon.

Mackósajt 2017.08.12. 07:24:19

@jotunder: "Most a progressziv harciaskak megakadalyoztak par embert, hogy beszeljenek az egyetemeken (ahogy egyebkent ugyanezt csinaltak jobber harciaskak baller ertelmisegiekkel), hogy oda ne rohanjak. "

Vagy épp baseball ütőkkel felfegyverkezve vadásznak egy (egyébként baloldali) professzorra, a családjára, és a mellette kiállni próbáló diákokra, miközben az egyetemi adminisztráció lapításra utasítja a biztonságiakat. (Evergreen State)
Illetve simán kirúgatnak embereket, akik bármilyen részletkérdésben vitázni mernek velük. (Ha megvan a tenure, akkor nem kirúgatják, hanem elüldözik.)
Valamint rendszabályokat hoznak az egyet nem értők elnémítására.

Persze a hatalmas terjedelmű USA felsőoktatásban nehéz megítélni, hogy ezek mennyire elterjedtek, de olvasok olyanokat a témában, akik belülről látják, és úgy gondolják, hogy túlságosan is az.

Persze ezzel együtt is szeretné az ember, ha a magyar felsőoktatás ennyire lenne válságban, de látni kell, hogy a probléma sokkal mélyebb annál, mint hogy pár meghívott ember nem beszélhet az egyetemeken.

BTW, elég szép antiszemita al-áramlata is van ezeknek a baloldali mozgalmaiknak, azt hinné az ember, hogy erre felfigyelsz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 08:26:29

@Mackósajt: Az Evergreen State College egy teljesen jelentéktelen kis főiskola Washington államban. Nem, nem üldöznek el embereket az amerikai egyetemekről, és nincsenek rendszabályok senkinek az elnémítására. A radikális ballerek, vagy én nem is tudom minek kellene ezeket az érdekes embereket nevezni, egy ideig nyeregben érezték magukat, amikor is megjelent az alt-right és meg kellett mutatni, hogy ki az úr a házban. Angliában az országos diákszervezet élére választottak meg (már leváltották) egy teljesen nyíltan antiszemita kommunista szuperradikális hölgyet, és szerintem minden megtörténik, ami Amerikában. Én azért aránylag közelről látom a brit felsőoktatást (nem, nem értek hozzá, nincs igazán kialakult véleményem róla, de aránylag közelről látom), és valahogy nem ezt érzem a legkomolyabb problémának.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 08:34:18

@Mackósajt: A Google-ügy szerintem sokkal komolyabb, mint az, hogy az Isten háta mögött radikális diákok közösen szerveznek egy kirándulást a málnásba.

Mackósajt 2017.08.12. 09:56:32

@jotunder: Igen, az Evergreen State nagyjából a magyar kihelyezett tanítóképzők ottani megfelelője, ahová gyakorlatilag mindenkit felvesznek. De a Christakis házaspárnak pl. a Yale-ről kellett távoznia. Ott nem voltak baseball ütők, csak addig zaklatták őket, amíg nem bírták tovább.

De OK, nem te vagy az első, aki az angolszász felsőoktatáson belülről azt mondja nekem, hogy túlbecsülöm a probléma nagyságát/elterjedtségét. Lehet igazad van. De a probléma, az elterjedtségétől függetlenül, mindenképp rondább mint pár külsős szónok távoltartása. (BTW, ennek a szónok távoltartásnak nem a szónokok a valódi áldozatai, hanem azok a diákok, akik meghallgatnák őket, akár vita céljából is.)

És igen, a konfliktus túlmutat az kampuszokon, de ez rész túlmutat a hozzászólásomon is.

"A radikális ballerek, vagy én nem is tudom minek kellene ezeket az érdekes embereket nevezni, egy ideig nyeregben érezték magukat, amikor is megjelent az alt-right és meg kellett mutatni, hogy ki az úr a házban."

Ez azt sugallja lecsengőben van a dolog. Lehet, hogy most vesz majd lendületet igazán.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 11:39:49

@OoOoOo: tán azért, mert nem vagy _IGAZÁN_ büffé az etológiában.
(semmit nem von le Jean Auguste Dominique Ingres festészeti jelentőségéből, hogy szenvedélyes - és nagyon rossz - hegedűsként szaggatta barátai idegeit)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 11:48:07

@Érvsebész: ...és nem igazolja _NAGYON_ zsenge irodalmári működését se.
Viszont a humánetológiai munkásságát akkor is ajánlatos figyelembe venni vagy (_TUDOMÁNYOSAN_) megcáfolni, ha a mainstream "társadalomtudományok" művelői szerint a "szocáldarwinizmus" (vagyis az ember mint biológiai lény, biológiai, genetikai, etológiai stb. determináltsága elismerésének akár marginális jelentőségű fölvetése is) az ürdüngtől való, ergo máglyára vele! Mert " Sok van, mi csodálatos, De az embernél nincs semmi csodálatosabb."

heptakontanonaéder 2017.08.12. 11:57:11

@jotunder: ...és mint kiváló etológus, azonnal szemétre minden munkájával, ha merészeli az etológiát az emberre (bocs, AZ EMBERRE) nézve is érvényesnek vélni. Elvégre egyrészt mint materialisták és az evolúciót elismerő felvilágosultak, tudjuk, hogy az ember az állatvilágból emelkedett ki (ha nem is mind egy szálig), másrészt viszont _TUDJUK_, hogy már annyira kiemelkedtünk, hogy a humánetológia en bloc érvénytelen áltudomány.
(érdkes módon a demagóg politikusok azok, akik a humánetológia eredményeit sikeresen használják nagy tömegek megvezetésére, míg a felvilágosult ellenfeleik szép, okos, meggyőző szavakkal hatnak az okos, kiművelt emberfők sokaságára)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 12:04:31

@ijontichy: megnézted eme sátáni nyilatkozatának dátumát is?
(megjegyzem, a teljes magyar ballibbant értelmiség azért drukkolt 2006 őszétől, hogy "Nem azt mondták Feri, hanem azt mondták, hogy menj a picsába!" - szerencsétlen halandó, megkaptad amiért annyit imádkoztál)
És most szívesen levernétek bárki máson az akkori hülyeségeiteket.

jaegtoer 2017.08.12. 12:55:00

@tucano:

"_beach ahol edzunk egy nudista strand ès van egy csomò marrokkòi csaj/no is. Pucèr-monokini-bikini-burkini oltozetekben ès nem ùgy tunik, mintha zavarna bàrkit is. _"

Nem mondanám hogy hűha!
Mondjuk elég nagy bunkóság nudista strandra akár bikiniben is, nopláne burkiniben tipegve előadni a felvilágosult nonplusultrát, közben próbáljon valaki bemenni bármilyen shortban egy bármilyen templomba.

Nehogy elájuljon már bárki is attól,. hogy a saját strandjainkra odapöffeszkedhet/óvakodhat bárki nyakig felöltözve, és cserébe még le sem lőnek bennünket, ha véletlen egy ruhadarabbal kevesebb van MI-rajtunk.

mondjuk, én egyáltalán nem bánom, hogy a sok rusnya ember miképpen takarja el magát, csak nem kell hivalkodni hogy minden milyen happy, amikor egyáltalán nem.

"_ès nem ùgy tunik, mintha zavarna bàrkit is. _"

csak úgy tűnik.

Aztán amikor betolat egy csárlihebdós projekt, akkor megy a sírás-rívás és a találgatás, naná hiszen nemcsak elfelejtődött a kétszerkettő, hanem egyenesen ki lett dobva a szorzótábla.

Ja. meg multikulti.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 14:12:55

@heptakontanonaéder: 1. Csányi nemzetközileg elismert munkássága a kutyákkal kapcsolatos kísérletes kutatásait jelenti, Topál Józseffel és Miklósi Ádámmal közösen végzett kutatásokról van szó, és az ő nevüket nem ismeri senki, mert nem szerepeltek tévéműsorban. 2. Az, amit az amerikai egyetemekről ír az faktuális baromság, amit az amerikai emberekről ír, dittó faktuális baromság. 3. Az, amit a csomagküldő szolgáltatóról ír az kicsit súlyosabb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 14:24:01

@heptakontanonaéder: egyetlen árva szó nincs a posztban tudományos kérdésekről. az amerikai egyesült államokról mondott érdekeseket csányi akadémikus.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 16:19:16

1. Topál és Miklósi nevét valamennyi etológus ismeri. Kétségkívül nem állítja meg őket az utcán Átlag Ábel és Mindennapi Mónika, hogy "Jajj Professzor úr, én úgy sajnálom szegény Jeromost!". (tán nem is igénylik)
Tán téged sem tesz boldogtalanná, hogy nem ugrál körül egy csapat pattanásos kamaszlány, visongva követelve, hogy magyarázd már el a négyszín sejtést.
2. Nem ismerek amerikai egyetemeket, de ha jól tévedek ott is vannak diplomagyárak, büfé-ruhatár szakok. Az alap és középfokú iskolákról is csak annyit tudok, amennyi átszűrődik a hollyweedi "társadalmirajz" filmeken (a gettó leglepusztultabb iskolájába megérkezik a lelkes/naív/kiégett fiatal/középkorú/öreg tanár/tanárnő/ fociedző/leszerelt kommandós és fölfedezi a zord külső alatt a diákok érző szívét és megváltja a világot). Gondolom, ha ennyi übergiccs alapkonfliktusa valami ilyesmi, akkor talán mégse lehet annyira ritka.
3. Én ha csomagot küldetek, akkor a Párkányban (Stúrovo) lakó barátom címére, ő meg átugrik vele. (aztán biberunt magnum áldomás)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 16:34:41

@jotunder:
Nem is kell. A baloldali liberális értelmiség (aka "ballibbant") egyik kiirthatatlan nünükéje, hogy "az ember az állatvilágból emelkedett ki" vagyis _KIEMELKEDETT_ tehát a legprimitívebb funkciók (emésztés-ürítés, szaporodás legszűkebben vett fiziológiája) kivételével fajunk már felülemelkedett az ilyen "bagarol" dolgokon mint pl. a nők ovuláció körüli időben nagyobb hajlama a (félre)kufircolásra, hipergámia, férfiak ösztönös "Húdemeg!" gondolatai a 18 éves 90-60-90 babaarc, és nem a 4 diploma + egyetemi tanári státusz + lógómell, ráncok és narancsbőr láttán. (oppardon, a feminista mainstream szerint a fölemelkedettség kizárólag a nőkre áll, a férfiak mind állatok)
Minderre a legeklatánsabb példa a "gender". Te is lábrángást kapsz, ha valaki ki meri mondani, hogy az egész egy mérhetetlen fasság, amiből viszont túl sokan élnek túl jól ahhoz, hogy vitatni lehessen. (ha az emlősnek _VAN_ "Y" kromoszómája akkor hím, ha nincs, akkor nőstény. Pont. És hogy ezt a magánéletében, szexuális preferenciáiban, párválasztásában hogyan éli meg, az a legszentebb magánügye)
Lehet kiátkozni.

aritus 2017.08.12. 16:38:57

@heptakontanonaéder: A "gender" kurvára nem azzal foglalkozik amit ideírtál. Nagyon leegyszerűsítve a nemi szerepek, mint társadalmi konstrukciók a témája.

Érvsebész 2017.08.12. 16:48:14

@heptakontanonaéder: " A baloldali liberális értelmiség (aka "ballibbant") egyik kiirthatatlan nünükéje"

a továbbiakhoz elengedhetetlenül szükséges lenne definiálnunk a balliberális értelmiséget, enélkül sajnos kénytelenek leszünk a (korábbi és e kommentben is alkalmazott elhamarkodott ítélkezés, ill. 'csúszós lejtő' után) a személyeskedő érvelés körébe utalni, s mint ilyennek, nem nagyon tudunk mit kezdeni vele.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 16:57:46

@heptakontanonaéder: En egy amerikai allami egyetemen vegeztem... Amirol Csanyi beszel, az nincs. Pont. Nincs. Azt is irja, hogy a kozepiskolakban nyolcvan fos osztalyok vannak. Hazugsag. Nincsenek ilyen kozepiskolak. Az atlagos osztalyletszam harminc alatt van, es a magas osztalyletszamokat a tanarszakszervezet nem is engedi meg. (van olyan allam, ahol harmincot koruli osztaly letszam van, az elemi iskolakban altalaban torveny tiltja a magas osztalyletszamot. Az. hogy a lakossag hetven szazaleka nem hisz az evolucioban szinten baromsag.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 17:00:27

@heptakontanonaéder: fogalmad nincs arrol, amit beszelsz, de eleg agressziven csinalod. .

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 17:25:21

@heptakontanonaéder: "Az mondjuk jó, hogy a szövetség kézben tartja az akkreditációt, ami komoly szűrő. " Irja Csanyi.

Nincs szovetsegi akkreditacios hataskor az Egyesult Allamokban. Az egyes allamok dontenek arrol, hogy mukodhet-e egy felsooktatasi intezmeny, de ez nem jelent akkreditaciot. Az akkreditaciot nehany nem-allami ugynokseg vegzi, es vannak nem-akkreditalt egyetemek, amelyeknek van allami engedelyuk, sot. A szovetsegi allam annyit tesz, hogy nyilvanossagra hozza az altala elfogadott nem-allami ugynoksegek listajat (minden ugynokseget elfogad). Ennek most volt valamennyi jelentosege a CEU-ugy miatt, hiszen az egyik ilyen ugynokseg neve megjelent a magyar sajtoban.

jaegtoer 2017.08.12. 18:16:30

olvasgatva mégegyszer a posztot, a hsz-eket és a Csányi interjút, és számos kioktatást, vagy legalábbis kioktató jelleget hordozó - meg vagyok nyugodva.

A fő kérdésben Csányi tényleg igazat állított, azaz tényleg egyre hülyébbek vagyunk.
[hogy háromra mi lesz, az talány, de én már nem érem meg]

Szigorúan az USA-re korlátozva mostani dadogásomat, az alábbiakat szeretném megosztani:
Az amerikai [nem lett tisztázva Egyesült Államok-beli vagy a kontinens kirívó esetei] iskolahelyzetre adott markáns cáfolat megint megnyugtatott, mert ezek szerint az Amerikai Egyesült Államok kitűnő oktatásban részesült választópolgárai -szokásuk szerint mégiscsak egy zsenit választottak elnöküknek, és Halleluja, valamint, usw., különösen az "Isten óvja Amerikát" és a bírósági eskük Bibliára tett kézzel. Ezek nyilvánvalóan hamis mítoszok.
Szóval Amerikával minden rendben, le vagyok nyugodva a picsába.

[még azt is hallottam, hogy amerikában minden második ember vagy a harvardon, vagy a princetonon vagy a yale-n volt évfolyamelső. mert az egy olyan ország, és hogy jön ahhoz egy magyarországi meztéllábas professzor, hogy közéleti kérdésekben megszólaljon, elmondja a véleményét, megossza információit amerikáról, amikor itt is csak úgy hemzsegnek a társadalomtudós szakember professzorok, akiknek elveszi a munkáját ez az alapvetően minden lében kanál mitöbb kotnyeles kutyás ember]

mafi mushkila 2017.08.12. 18:46:53

@heptakontanonaéder: Ez a vagy X, vagy Y, magánügy, oszt jónapot teljesen megfelel nekem magánvéleménynek (nem a sajátoménak, hanem csak úgy), de ha arról beszélgetünk mégis, hogy egy társadalom mitől jobb vagy rosszabb, akkor szerintem jobb az a társadalom, amelyikben tudják, hogy hogy van ezekkel az X-ekkel és Y-okkal (www.nyest.hu/hirek/nem-vagyok-bigott-ez-tudomany), és mi következik/következhet/szeretnénk hogy következzen/szeretnénk, hogy ne következzen ezekből, és ezeknek a következményeknek vajon biológiai, társadalmi vagy milyen előfeltételei vannak, mert ezek az ismeretek teszik értelmessé és élhetővé a társadalom tagjai számára azokat a határokat, amiket a társadalom a magán- és a közügyek között meghúz, elmos, esetileg átmozgat - nem szemétségből meg kiszámíthatatlanságból, hanem a természeténél fogva.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:04:00

@aritus:
Igen.
A Jobbik Magyarországért Mozgalom célja a rendszerváltozás befejezése, a jelenleginél igazságosabb társadalom megteremtése.
(engedjetek oda, hadd lopunk már mi is!)

A Jobbik Magyarországért Mozgalom értékelvű, konzervatív, módszereiben radikális, nemzeti-keresztény párt.
(a lófasz tudja mit is jelent ez, de jól hangzik és a birkák kétpofára zabálják)

A Jobbik Magyarországért Mozgalom programja a nemzet egészét kívánja képviselni.
(kivéve a tudjukkik, a cigók, a pirézek, a komcsik, a buzik - meg még mindenki más aki majd később eszünkbe jut)

Egy WIKI szócikk vagy valami manifesztum (pl. SCUM manifesto) pár bekezdését én is ki tudom másolni. De én olyan egy disznószaros gumicsizmájú földhözragadt trágyamérnök vagyok, hogy inkább hiszek a saját vaksi szememnek. (jelen pillanatban hány elismert gender speciális igényeit kell szó szerint kielégíteni? Lásd: Én egy 210 magas, 35 kilós, 8 éves feketebőrű kínai kislány vagyok - mert annak érzem magam.)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:15:13

@Érvsebész: Lengyel Lászlótól TGM-ig. Legfontosabb ismérve, hogy sem a gazdasági élet sem a politika területén nem gazdagodott meg viszont nagyon mérvadó és mindent _JOBBAN_tud.
Ja, és semmi néven nevezhető _KONKRÉT_, kézzelfogható anyagi eredményt nem tud felmutatni. (még a feltételezését is kikéri magának, hogy ilyen földhözragadt empíriáig hajlandó lenne leereszkedni)
Ne legyen félreértés, gyerekkori jó barátaim is akadnak köztük. Csak nem lett volna szabad őket a parlament és a hatalom közelébe engedni '90-ben. Ahogy a jogászokat sem.

(mutass egy neves - pláne Nobel-díjas - közgazdászt aki meggazdagodott a tőzsdén)

seol 2017.08.12. 19:21:06

@jotunder:

Egy 2009-es felmérés alapján 32% gondolja úgy, hogy "természetes evolúció van", 22 úgy, hogy 'Isten' irányítja az evolúciót, 31 úgy, hogy nincs, 15 nem válaszolt.
(100-32=68, tádámm, össze is jött a hülyeség :-D )

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:23:39

@jotunder:
Elhiszem. (engedtessék meg egy 80 fölötti emblematikus tudósnak _IS_, hogy időnként éktelen baromságokat nyilatkozzon - fenntartva a lehetőséget, hogy a firkonc a blikkfang kedvéért kissé "finomítson" az elmondottakon.)
A "Bible belt" területén még kevésnek is tartom ezt a számot. És az USA összterületére nyilván barokkos túlzás. (mit gondolsz, kies hazánkban hány százalék fogadja el _MOST_ az evolúciót az "Intelligens tervezés" ellenében?)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:29:47

@jotunder:
Ha agresszív voltam, akkor bocs, nem áll szándékomban senkivel konfrontálódni, elég pontosan tudom, hogy egy magasan kvalifikált szakembert is milyen sziszifuszi feladat meggyőzni, a saját szűk szakterületén kívül eső ügyekben egy nem is annyira meglepően új valóságról. A rögződött becsípődések (az enyéim is!) általában erősebbek mint az új ismeretek elfogadására, vagy legalábbis a régiek revideálására való hajlandóság.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:39:16

@jotunder:
Bocs, de úgy vagyok az amerikai oktatási rendszerrel mint az uszálykormányos a kondorkeselyűvel.
Az egész polémiába csak azért mentem bele, mert Csányi lassan elfoglalja a sátán helyét egy nyilván sok hülyeséget tartalmazó (ki tudja mennyire pontosan idézett) nyilatkozata miatt.
(azt mindenesetre megtudtam, hogy két munkatársa tudományos eredményeit kisajátította. Megyek és kihajítom a könyveit, kezdve a Magatartásgenetikával)

taga20 2017.08.12. 19:51:47

@jaegtoer: haver, szerintem is régen minden jobb volt:)

"A fő kérdésben Csányi tényleg igazat állított, azaz tényleg egyre hülyébbek vagyunk."

ha ennyire ott vagytok a zeniten, akkor áruld már el, hogy mikor voltunk a legokosabbak.

talán szentbertalan éjszakáján, vagy talán a kommün, vagy csak nem mikor kifostuk magunkból a numeruszt?

százszónak is, te és csányi is lejáratjátok azt a sok észt, amit felhalmoztatok.

én még mindig dr. aida el-seaghinak hiszek és nem neked.

jaegtoer 2017.08.12. 19:53:47

@heptakontanonaéder:

Egyenesen meg- és el kellene égetni, a helyét beszórni sóval, interjúkban kitakarni, a nevét minden könyvből, újságból ollóval kivágni. Minimum.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:55:24

@mafi mushkila:
Nekem tökéletesen megfelel a bigott, akadémikus tudomány definíciója a biológiai nemekről. És őszinte részvétem annak a ruandai rövidtávfutónak, aki ugyan kissé "rendeltetésszerű használatra alkalmatlan" ámde küllemi elbírálás alapján női ivarszervekkel született, de a genetikai vizsgálat során "Y" kromoszómát találnak nála, ezért a józan ész visszatérése esetén majd nem indulhat a női mezőnyben. Viszont ez sokkal kevesebb problémával jár, mint a manapság erősödő tendencia várható következménye, miszerint egyre több ambiciózus de csekély tehetségű férfi sportoló indul női mezőnyben, mert az ő "társadalmi neme" igenis nő!

jaegtoer 2017.08.12. 19:58:21

@taga20:

mindenki a neki legkényelmesebben hisz. Ez így van rendjén.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 19:59:07

@taga20: A földön az intelligencia összege állandó. A humán népesség folyamatosan növexik.

taga20 2017.08.12. 20:00:49

@heptakontanonaéder: ezt te állapítottad meg, vagy ki?

taga20 2017.08.12. 20:02:38

@jaegtoer: és te ebben hiszel? és szerinted ez így van rendjén?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 20:10:41

@heptakontanonaéder: semmifele satansagrol nem volt szo!!! arrol volt szo, hogy ordito butasagokat beszelt az amerikai egyesult allamokrol. ettol meg nobel-dijas tudos is lehet, hol van az a mondat, ami ertekeli csanyi vilmos tudomanyos munkassagat???? jezusmaria.

taga20 2017.08.12. 20:14:33

@jotunder: ja. szerintem trámpnak igaza van.
atom kell a népnek. kell egy kis ébresztő:)

jaegtoer 2017.08.12. 20:19:11

@taga20:

"_százszónak is, te és csányi is lejáratjátok azt a sok észt(...)"

Ez annyira megtisztelő, hogy teljesen meg vagyok hatódva. A legszebb szülinapi ajándék a 90-edikemre.
Hálásan köszönöm.
Egy mondatban említeni Csányival, konjukcióval.
Ilyen nincs is. Nagy tisztelettel, de vissza kell utasítanom, mindennek van határa, nekem is:)

jaegtoer 2017.08.12. 20:22:22

@taga20:

"_én még mindig dr. aida el-seaghinak hiszek és nem neked. "

Én az én Őzikémnek hiszek. Ez a legtöbb, amit tehetek az emberiségért.
Hidd el, nem járnak ezzel rosszul.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 20:25:30

@heptakontanonaéder: senki nem irt olyat, hogy barkinek is kisajatitotta volna az eredmenyeit. azt irtam, hogy topalt es miklosit gyakorlatilag senki sem ismeri a szakman kivul. folyamatosan es irritalo modon valotlansagokat irsz.

jaegtoer 2017.08.12. 20:28:22

@taga20:

"_ha ennyire ott vagytok a zeniten, akkor áruld már el, hogy mikor voltunk a legokosabbak._"

Ezt nem tartom számon, és ilyen tartalmú feljegyzések sem kerültek a kezem ügyébe, illetve látókörömbe.

Arról viszont, hogy én mikor voltam a legokosabb, arról azt tudom elárulni, hogy amikor megszülettem. Onnantól kezdve rohamosan romlott a helyzet, és ez most is zajlik.

Érvsebész 2017.08.12. 20:36:16

Na jó, mostmár mindenki nagy erőkkel beszél el a másik füle mellett, valaki mondja már meg, hogy miről van szó a threadben?

Egyébként, ha már tudomány: valaki megmérte, hogy mi az, hogy egyre hülyébbek vagyunk?

jaegtoer 2017.08.12. 21:06:38

@Érvsebész:

Miért? Nem egyértelmű?

A kipécézett tudós olyan kérdéseket kezdett feszegetni, amiket nem lehet szó nélkül hagyni, ehhez képest a mellékszálnak tűnő 'az amerikai kapcsolati hálót építő és hálóra épülő elitképzés degradálását természetesen fontosabb és sürgősebb kritizálni, mint a főbb mondanivalót.

Én is úgy hallottam egyébként, hogy az amerikai szuperképzésből kikerülő szuperemberek megválasztották a szuperelnöküket, akit az egész világon szupertisztelettel teljes gyanakvó röhögéssel öveznek, és csak egy táskát dugdosnak előle.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.12. 21:49:22

@jaegtoer: Az egyáltalán nem igaz, hogy az amerikai undergraduate oktatás sokkal erősebb, mint pl. Nyugat-Európában. A magas szintű professzionális oktatás illetve a tudományos kutatás miatt mondhatjuk azt, hogy az amerikai egyetemek a világ legjobbjai. Tipikusan a gyengébb egyetemek sem néznek rosszul ki, szemben azzal, ahogy azt Csányi elképzeli. Erről van szó, és nem másról. Csányi sületlenségeket hord össze. Az, hogy "hülyébbek vagyunk" szerintem egy teljesen megalapozatlan állítás, alig lehet neki értelmet találni.

Nem kezdett el semmit sem feszegetni. Én egy szó feszegetést nem olvastam tőle.

aritus 2017.08.12. 21:53:36

@heptakontanonaéder: Akkor mégegyszer ami egy kommentbe belefér: A genderelmélet azt kutatja, azzal foglalkozik, hogy a nőknek és férfiaknak tulajdonított különbségek (viselkedés, tanulás, érzelmek, attitűd, problémamegoldás, gondolkodás, munka stb) mennyiben tulajdoníthatók biológiailag meghatározottnak és mennyiben társadalmi konstrukcióknak, elvárásoknak.
Az óvódában a kislányok vajh azért babáznak, a kisfiúk meg autóznak, mert az egyiknek xx kromószómája van, a másiknak meg xy, avagy ez a társadalmi elvárás, nyomás.
Vajon az IT szakmában miért van oly kevés nő? Az xx ill. xy komószóma felelős ezért avagy a társadalmilag elvárt szocializáció miatt.
És a többi.

aritus 2017.08.12. 21:59:11

@jotunder: "folyamatosan es irritalo modon valotlansagokat irsz." Köszi, helyettem is megfogalmaztad, amit gondolok heptakontanonaéder kommentjeiről.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 22:13:51

@jotunder:
Nem csak a posztra szoktam válaszolni, hanem a hozzászólásokra is.

ámbátor 2017.08.12. 22:26:31

Nekem már több esetben feltűnt, hogy idősödő természettudósokban, talán nem teljesen függetlenül attól, hogy a szekterületükön már nem tudnak előrelépni se, de igazán újat mutatni se, gyakran ébred fel a képzet, hogy a társadalomtudományokban is otthon vannak, nagy magabiztossággal elemeznek, értékelnek, jövendölnek, egy szóval beszélnek ostobarságokat. Lehet az kémikus, biológus, vagy akár matematikus, ez egy létező jelenség. És persze ez nem csökkenti/növeli a korábbi szakmai erényeiket, ez egy amolyan időskori állapot. Nem kell tisztelni, vagy örülni neki, tudomásul kell venni.

heptakontanonaéder 2017.08.12. 22:29:35

@jotunder:
Ha ezt értetted a hozzászólásomból, akkor nyilván én írtam valami fatális baromságot szándékomon kívül.
Mindössze azt óhajtottam közölni, hogy Topál és Miklósi talán nem is annyira bánja, hogy nem állítják meg percenként az utcán vadidegen laikusok, mindenféle okos kérdéssel.
"Tán téged sem tesz boldogtalanná, hogy nem ugrál körül egy csapat pattanásos kamaszlány, visongva követelve, hogy magyarázd már el a négyszín sejtést."
Ezt írtam.
"folyamatosan es irritalo modon valotlansagokat irsz."
Ezt meg te.
(akkor legyen meg a te örömöd)

heptakontanonaéder 2017.08.12. 22:33:18

@Érvsebész:
Pl. anno nem szállítottuk tízezer számra Európába az igazhitűeket.

Érvsebész 2017.08.12. 23:24:18

@heptakontanonaéder: Ja, hogy ez a bizonyíték? Akkor jó.

seol 2017.08.13. 00:43:22

@heptakontanonaéder:

Hogy érzed, kis segítséggel rá tudsz jönni, ki írta ezt: "azt mindenesetre megtudtam, hogy két munkatársa tudományos eredményeit kisajátította"?

Baluvanis 2017.08.13. 08:08:40

@jotunder: nem azzal vitatkozik az emberek jelentős része, amit egy másik ember tenylegesen mond,hanem azzal amit ő maga gondol arról amit mondtak... és ezennel csányinak mégis igaza van... egyre hülyébbek vagyunk. Csak az a kérdés, hogy ő független-e ettől az evolúciós jelenségtől...

jaegtoer 2017.08.13. 08:15:04

@jotunder:

Valami mégiscsak el van cseszve. Emellett még mindig lehet számos amerikai egyetem a legelsők között, ezt senki -Csányi sem- vitatja.
A tömegoktatással lehet valami baj. A Római Birodalom sem keddről szerdára mondott csütörtököt.
Az "egyre hülyébbek vagyunk" nyomasztó súlyát legföljebb akkor érzékeled, ha a kommentemet olvasod, más normális esetben olyan közegben mozogsz, ahol az az inkriminált állítás egyszerűen nem igaz.
Nagy általánosságban mégis az. Nem akarlak elkedvetleníteni, a szituációk 95%-ban kedves polgártársaink nyomorítják meg hétköznapjaink még hétköznapibb óráit. Itthon.
Ott-hon lehet, hogy -egyelőre- jobb a helyzet, de be fog gyűrűzni oda is.

Elég nagy ugrásokkal érintettek fontos témaköröket.
Ha a
kritikus térségeket érintő fegyvereladások,
magyarországi népességfogyás versus hülyülés és oktatás,
társadalmi, szervezeti, közösségi kohézió és szolidaritás,
eltérő kultúrák egymásmellettisége és ellentéte,
műveltség versus kultúra,
menekült táborok ENSZ támogatásának változása
a menekült támogatás személyes és szervezeti szintjének ellentmondása,
klímaváltozás és migráció
a politika, mint egyéni-, és csoport-érdekérvényesítés kontra társadalomszociológiai szükségszerűségek és kényszerek,
és még mindig lehetne folytatni a sort.

Ezek mellett az amerikai [legyen az Amerikai Egyesült Államok-beli] oktatásra tett megjegyzése-kitérője huszadrangú mellékszál a tévedéseivel együtt is.

Mert tudományos szempontból le lehet borulni Amerika nagysága előtt, de kurvára szart ér az egész, ha mégiscsak annyira képesek összességében, hogy tönkrebasszák (pardon!) a világot és egy képmutató szarházi után egy pojácát tudtak kiizzadni maguk közül elnöknek. Nagy teljesítmény. Az elöl-hátul doktorok világáról ennyit.
[escusi moi]

acs63 2017.08.13. 11:48:37

@ámbátor: Szerintem ez inkább a korral jár. (Általában tapasztalatra hivatkozással.)
Józsi bácsinál a krimóban még érthető(?) az egyoldalú tapasztalat végső igazságnak tekintése, egy tudományos közegből érkezőnél kissé visszás. Felmerül, hogy a kutatási módszereket felejtette el a kora/türelmetlensége miatt, vagy nem is ismerte? Ilyenkor páran utánakeresnek a tekintélyt megalapozó előzményeknek és vitatkoznak.
Addig nincs baj, amíg nem megy át személyeskedésbe, de feszült közegben (politika, nevetséges doktorik, stb.) ez nem mindig sikerül.

Crip Lee 2017.08.13. 13:59:57

@Kis ember: Pélinkás üveg volt az a fedő:) Akkor még ért vmit szegény Moldova.

mafi mushkila 2017.08.13. 16:16:09

@heptakontanonaéder: Általánosságban megértelek, mert nekem is vannak alapvetéseim, amikbe egyszerűen nem tűrök beleszólást (pl. hogy minden ember egyenlő és hogy inkább bánjunk jól egymással, mint rosszul). De ezt a kemény szubjektív határt pont ide meghúzni, az idegen tőlem. Olyan fontos, hogy így legyenek a nemek kiosztva? Vagy például az is kifogásom, hogy a tudományos nézet valláspótlékként használva mindig a bunkóként használt vallást helyettesíti (nem az értékek átlátását és integrációját, használatuk begyakorlását és hasznosítását célzó vallást). ...Egyebekben aritushoz csatlakozom.

viharangöntő 2017.08.13. 16:53:57

@jotunder: Én nem tanultam Amerikában, még csak nem is jártam ott, de van szerencsém ismerni valakit, aki igen. Az illető azt mondja, hogy Csányi bizonyos szempontból igazat beszél, és mégis téved. A nyolcvanas osztálylétszám nem légből kapott, az ismerősöm egy északnyugati kisváros egyetlen középiskolában tanult, és 68-an voltak egy osztályban. De ezt nem úgy kell elképzelni, mint Magyarországon; gyakorlatilag az évfolyamot nevezték osztálynak, és évi egy-két protokoll-jellegű eseményt leszámítva soha nem voltak ennyien egyszerre. A tantárgyak kisebb része volt kötelező, a többi pedig kötelezően választható, és a 68 diáknak négy-ötféle órarendje volt. Egy-egy órán az átlagos létszám nemigen haladta meg a 30 főt, sőt néha a 20-at sem.
Lehet, hogy Csányi valami ilyesmiről olvasott, és nem nézett utána, mit is jelent ez a valóságban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.13. 17:27:36

@viharangöntő: Igen, a Class '17 - azt jelenti, hogy a 2017-ben vegzo evfolyam. a class size azonban az osztalyterem maximalis letszamat jelenti egy adott oran. Fogalmam sincs, hogy mirol beszel Csanyi. Egyszeruen fogalmam sincs rola.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.13. 19:40:01

@jaegtoer: Csanyi Vilmos allitasa: "Erre jött rá most a menekültválság. Az egész azzal kezdődött, csak erre már senki nem emlékszik, hogy az ENSZ egyik napról a másikra az addigi felére csökkentette az észak-afrikai menekülttáborok támogatását. Mire az unió nem azt mondta, hogy jaj, istenem, akkor majd mi odaadjuk azt a kieső félpénzt, hanem Merkel kiállt a kamerák elé, hogy jöjjön, aki jönni akar. És jöttek is. Érthetetlen. Képtelenség."

Milyen eszak-afrikai menekulttaborokrol beszel? Milyen ENSZ dontesrol? Merkel 2015 szeptembereben mondta azt, hogy nem akar korlatot a befogadasra, nehany nappal a magyarorszagi esemenyek utan.

kiazmarmegint 2017.08.13. 23:31:25

@jotunder: Es meg az is hallatlan baromsag, hogy "az allami egyetemekre mindenkit fel kell venni". Ez legfeljebb a community collegeokra igaz, a jobb allami egyetemekre nehez bejutni (peldaul hozzank is).

RontoPal 2017.08.14. 03:00:58

@jotunder: Egy tudóstól elvárható a kielégítő tájékozódás, igaz, amikor Di-nél ezt felróttam, nem arattam osztatlan sikert.:)

heptakontanonaéder 2017.08.14. 09:13:07

@aritus:
Ezt a problémát elég régóta kutatja az etnográfia, a humánetológia , a neveléspszichológia. Nyilván szükség van _MÉG EZEKEN FELÜL_ többszáz "Gender studies" szakra, + pénz-paripa-fegyver ad libitum.
(jelenleg hány "elismert gender" is létezik? 43? 78? Incl a saját Harley motorjával szexuális életet élők?)

heptakontanonaéder 2017.08.14. 09:15:05

@aritus:
Téged konkrétan mely baromságaim borítanak ki?
(már azon túlmenően, hogy én vagyok az álorcás orbánviktor és "könyörgöm akasszuk fel!")

heptakontanonaéder 2017.08.14. 09:44:49

@mafi mushkila:
Ellentétben a közhiedelemmel, a biológia és csatolt részei _IS_ egzakt tudomány. És egy adott emlős (gerinces, gerinctelen) neme egyértelműen maghatározható.(exceptio probat regulam) mert vannak szabályszerűen nemet váltó gerincesek is. De a Homo sapiens esetében az "Y" kromoszóma megléte vagy hiánya egyértelműen determinálja az egyed nemét, függetlenül attól, hogy ennek elismerése píszí-e vagy sem. És ha netán egyre gyakoribbá válnak a k.féle pszichés eltérések (pl. az ivóvíz növekvő női hormon tartalma miatt) és rendellenesen fejlődött ivarszervek, sok nem társadalomtudós szerint erősen politikai indíttatású értelmetlenség ezekre kreálni egy "gender" elméletet.
És az, hogy a nemek hogyan vannak "kiosztva" az nem "fontos", hanem egy tény.
(és nem, _NEM_ egyenlő minden ember! EGYENJOGÚ!)

ijontichy 2017.08.14. 11:54:00

@jaegtoer: Ezt
www.youtube.com/watch?v=BBvIweCIgwk
nem ma csinálták. Vígnak ugyan vígjáték, de a jelek szerint a jelenség ismert.

@heptakontanonaéder: Teljesen téves egy piacgazdasági jelenséget más szemszögből nézni. Ez a gender-"bender log" 90% üzlet és slussz. Vagy be tudok/akarok szállni és jó zsetont keresni vele, vagy hagyni kell a picsába. Te miben utazol, hogy ennyire konkurenciának tekinted a bender log-ot? Veszített a diszciplínád valami tehetős mecénást? ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.14. 16:51:53

@heptakontanonaéder: a gender theoryban a "theory" nem valamifele kulonos elmeletet jelent, hanem a tudomany szot. a gender kutatas az a nemi szerepekkel foglalkozik, es a nemi szerepek 1. nem kizarolag a biologiai nemtol fuggenek. 2. a biologiailag determinalt elemekrol is erdemes tudni, hogy egeszen pontosan hogyan mukodik a biologiai determinaltsag.

a homoszexualitas kifejezetten gyakori jelenseg, a transzszexualitas ritkabb de gyakoribb annal, mint azt gondoljak. egyes nok ferfiasak, egyes ferfiak noiesek (mikozben esetleg heteroszexualisok es nem transzszexualisok). nem tudjuk, hogy a noiessegnek mi a biologiai es mi a tarsadalmi jellegu komponense, azt tudjuk, hogy van biologiai komponense es van tarsadalmi jellegu komponense. miert ne lehetne ezt tanulmanyozni?

igen, letezik egy radikalis baloldali/progressziv tarsadalomkritika, ami egy sajatos ideologiat jelent foleg Nyugat-Europaban, es ez beszivarog a tudomanyos eletbe, es igen, neha jobb lenne ha nem szivarogna bele. errol lehet beszelni. szerintem sokkal tobb mindenrol lehet beszelni, mint amirol ma beszelnek, es nem tartom okos dolognak azt, hogy bizonyos kozegekben a radikalis baloldali/progressziv velemenyeknek nem lehet vagy nem "kifizetodo" ellentmondani.

mindenesetre, ezernyi dolog van a gender-jelenseggel kapcsolatban, amit jo lenne jobban megismerni, es azok az osszegek, amelyek ezen dolgok megismeresere koltenek nem olyan rettenesen nagyok, hogy emiatt erdemes lenne ugralni.

aki haborusdiban gondolkodik a biologia es a tarsadalomtudomanyok kozott, az szerintem bolond.

mafi mushkila 2017.08.14. 16:59:00

@heptakontanonaéder: De hol hallottál olyat (ami tudományosnak tűnt), hogy ez pont ennyire egyszerű és semmi más faktor nincs? (Nem tudom elképzelni, hogy jutsz erre az eredményre az elérhető infók alapján.)

A gendertanulmányok meg még mindig nem ezen alapulnak... Ha ki is dobnád olyasmi miatt, ami nem úgy van, de akár még ha úgy is lenne, akkor is olyan kérdésekkel foglalkoznának, amiknek komoly a létjogosultságuk (sztem).

A jogegyenlőségért is rajongok, de az egyenlőségből sem engedek (én szóltam! :))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.14. 17:05:12

@heptakontanonaéder: mi az, hogy nem "egyenlo" minden ember ? nincs ket egyenlo ember. ha egyenloek lennenek, akkor ugyanaz lenne a ket ember. az emberek kulonboznek egymastol, mindenfele tulajdonsagaikban. es ezt senki sem kerdojelezte meg azok kozul, akiket nem jaratnak erdekesebb fazonirozasu ruhacskakban.

mi az allitasod? mi az az allitas, amiben azt gondolod pl. hogy nem ertek veled egyet?

jaegtoer 2017.08.14. 17:53:41

@jotunder:

Sajnos nem tudom forrásokkal alátámasztani Csányi kijelentését az észak-afrikai menekülttáborokra vonatkozóan, mert az hogy valamely cikk 1,2 millió menekültet említ Líbiában, akik a Közép-Afrikai Köztársaságból és Szudánból, Etiópiából kerültek oda, de Algériában és Tunéziában is jegyeznek tízezerszámra, Algériában éppenséggel 400 ezret, ez még nem jelenti azt, hogy ezeken a helyeken lennének menekülttáborok is. Tehát nincsenek észak-afrikai menekülttáborok. A menekültek csak úgy vannak.

Az ENSZ adatoknak lehet, hogy alaposabban utána kellene nézni, de a hazai sajtó ingerküszöbét nem nagyon érte el az sem, hogy a nagyjából a 2014. évi segélyezési keretből kellene megfelelni a 2017. évi kihívásoknak is. Vannak részkérdéseket boncolgató cikkek, de semmi komplex információ.

A kifogásolt ENSZ döntés is nyilván fake, hisz minek is kellene dönteni bárminek a csökkentéséről, ha a felosztható humanitárius segély összege évről-évre nagyjából fix , csak a segélyezendők száma háromszorozódott meg a bázisévhez képest. Úgyhogy valószínű, hogy ENSZ döntés sincs.

Úgyhogy, se észak-afrikai menekült táborok, se ENSZ döntés a kevesebb segélyről se semmi. El kell ismerjem, jogos a kifogásod.

Összegezve, fentiekből tényleg következhet, hogy Csányi tényleg felületes, felháborítóan pontatlan és minden sokkal jobban van, és minden sokkal reménykeltőbb, mint azt gondolnánk, vagy ahogy az általa előadottakból következtetné egy olyan bugris no-ugribugri ogre, mint én.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.14. 18:07:09

@jaegtoer: en meg azt sem allitottam, hogy felhaborito, csak azt, hogy gyakorlatilag semmi sem igaz abbol, amit mondott. namost ennek semmi koze sincs az o tudomanyos tevekenysegehez, amit viszont ertekesnek tartok es nyilvan sokkal lenyegesebbnek, mint azt, hogy mit nyilatkozik egy ujsagnak. nagyon furcsa, hogy ilyeneket mond, ennyi az egesz.

jaegtoer 2017.08.14. 20:08:51

@jotunder:

O.K.
Ami azt illeti, eléggé csapongó interjú volt, és nyugodtan kijelenthető az, hogy a Csányitól elvárható tudományos alaposság a részletekben nem mutatkozott meg, s talán szerencsésebb lett volna, ha példálózásaiban megmarad a hazai vonatkozású tényeknél, míg a kitekintő kérdésekre körültekintőbben fogalmaz. Ezzel egyet tudok érteni.

capacete 2017.08.14. 20:26:10

@jotunder: Szerintem a community college-okra gondol, ahol talán még többen is tanulnak, mint a rendes egyetemeken.

seol 2017.08.14. 20:49:06

@jaegtoer:

Rendben, akkor ezután a fél- és negyedinformációkra építő, mindent mindennel összezavaró és -kavaró, csúsztatásokkal és nettó hülyeségekkel operáló szösszenetekre azt mondjuk, hogy "nem elég alaposak, illetve nem fogalmaznak elég körültekintően". Annyival szebben hangzik, mint a "baromság", hát nem? Annyi fogalmat átnevezett már a NER az utóbbi időben, ne maradjunk ki a dologból.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.14. 20:50:42

@capacete: a community college-okban tízezer hallgató jut egy előadásra?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.14. 20:55:02

@capacete: a community college-ok nagy részében nincs olyan előadás, amelyen száznál többen vannak. állami egyetemnek pedig nem lehet fordítani, nem és kész. összevissza beszél.

jaegtoer 2017.08.14. 21:20:43

@seol:

Nézd, nekem nincs kifogásom az ellen, hogy neked megfelel a saját álláspontod.

Ha gondolod adok még valamiféle koszos lábbelit, hogy azt is belé törölhesd. Ezen ne múljon.

RontoPal 2017.08.14. 22:58:22

@jaegtoer: neked mi azzal a bajod, hogy Csányi kiváló etológus, de társadalom tudósnak csapnivaló?

Mackósajt 2017.08.15. 06:12:40

@RontoPal: Nem tudjuk milyen lenne társadalomtudósnak, ha megpróbálná. A nyilatkozatból ez nem derül ki. Ez nem egy kísérlet arra, hogy társadalomtudós legyen, csak egy átgondolatlan, hiányos információkon alapuló nyilatkozat.
A Csányi kiváló etológus, de nem tudja megállni, hogy olyasmiről nyilatkozgasson, aminek nem nézett utána, pontosabb.

jaegtoer 2017.08.15. 08:16:27

@RontoPal:

Nem szeretném újranyitni a vitát. lezárásul annyit jegyzek meg, hogy nem tekintem társadalomtudósnak, ellenben sok megszívlelendő vagy legalábbis nekem elfogadható megállapítást olvastam/hallottam tőle társadalmi problémákról, vagy azok megoldásának szükségességéről esetenként módjáról.
Ez az interjú nyilván 'nem a legremekebb', nem hibáztatom (de igen!) a kérdezőt, de ha ilyen nagyívű interjút akart készíteni számtalan téma között csapongva, nem ártott volna felkészültebbnek lenni, hiszen a témák komolysága megkívánta volna, hogy nyilvánvalóan téves kijelentések, hivatkozások ne kerüljenek bele.
Nem tudom mi volt a célja ezzel (egy 'kis színes', vagy csak egy kis honor -nem tudom), de ami az osztálylétszámokról szólt például, emlékezhetett volna, hogy egyetlen amerikai filmben* nem volt 80 fős osztálylétszám a magán illetve 'állami' alsó vagy középfokú iskolákban. Ezt persze Csányinak is kellett volna tudni, tényleg érthetetlen miért példálózott olyannal, ami nem valós. Tehát kétségtelen, hogy a tudós alapossága nem mutatkozott meg ebben az interjúban, amit nem enyhít az sem, hogy a megállapításainak végkicsengése nagyon is közel van a valósághoz, hiszen sem az országban, sem a világban egyáltalán 'nincsenek rendben a dolgok'.
Vagy a menekülttáborok kérdése. Jótündérnek tényleg igaza van abban is, hogy Észak-Afrikában tényleg nincsenek a nemzetközi jog fogalmai szerint definiált státuszú menekülttáborok, hiszen ezek létesítéséért, felállításáért a folyik a diplomáciai alkudozás -feltehetően- hónapok óta. Ettől függetlenül az egyes észak-afrikai országokban tízezrek és százezrek vannak, akik nap mind nap arra várnak, mikor kezdhetik meg kétségbeejtő átkelésüket Dél-Európába.
Valóban nincs olyan ENSZ-határozat sem, ami felére csökkentette a humanitárius segélyeket, egyszerűen a segélyezendők, segélyezettek köre háromszorozódott meg.
Őszintén szólva a cikk olvasásakor én a problémákra fókuszáltam és azt értékeltem, hogy őt is foglalkoztatják azok a problémák, amelyek itt vannak a mindennapjainkban, s véleménye számos esetben számomra elfogadható volt.
Szomorúan veszem/vettem tudomásul, hogy a mellékszálak vették át a főszerepet, s a lényeg elsikkadt. Persze van olyan olvasat, amikor a mellékszál a lényeg. Ez esetben a témák komolysága miatt el kell ismerjem, hogy nem lényegtelen. Viszont volt néhány komment, amely irritált és nem tehetek arról (de igen!), hogy felháborít, hogy ebben az országban milyen szívesen törölgetik a lábukat számosan olyanokba, akiknek egyébként nyomába sem léphetnek. [természetesen nem az ittlévőket értem ez alatt, de akadtak akik erősen közelítettek ehhez.]
Ugyanakkor, az is egy megállapítás lehet, ha minden szar a Csányi interjúban, akkor itthon is és a világban is minden rendben van. Miért vitatkozzak ezzel? Végül is mi közöm hozzá, ki milyen inget vesz fel, vagy szándékozik felvenni?

*
Nem mintha játék-, vagy művészfilmekből lenne célszerű tájékozódni, de azért elgondolkoztathat bárkit a valóság és a képzet közötti megfelelőségről.

RontoPal 2017.08.15. 21:53:00

@Mackósajt: tudom, azt akartam domborítani, mennyire gáznál tartom, amikor egy tudós, aki ugye ismeri a tudomány eszközeit, egy másik területen ijesztően felületes.

Khedron 2017.08.16. 22:55:43

Elolvastam az egész Csányi cikket, de nekem valahogy nem ez a rész tűnik lényegesnek. Sokkal inkább ez:
"Aki valamit ért az oktatáshoz, tudja, hogy ennek fő feladata egy-egy országban az adott kultúra befogadásának előkészítése, a társadalmi kommunikációra való felkészítés. A szakmát, a speciális ismereteket mindenki gyorsan megtanulja majd a munkahelyén, de hogy értse a társadalomban zajló kommunikációs folyamatokat, hogy elfogadja a kultúra központi mítoszát, azt az alsó- és középfokú oktatásban kell megalapozni. A kultúra emeli be az egyént a társadalom virtuális közösségébe, és ha az oktatás kettészakítja a társadalmat, mint nálunk, akkor két kultúránk lesz: a középosztályé és a szegényeké. Egyre jobban korlátozódik a kultúrák közötti átjárás lehetősége, és ez a modern világban rettenetes problémákhoz vezet. Az oktatás ügye mindenkit érintő, közös, kulturális terep, nem szabadna politikával tönkretenni."

tamtkr 2017.08.23. 08:51:37

"No one is born hating another person because of the color of his skin..." a szintén Nobel-díjas Mandela bölcsességét idézi Obama www.theguardian.com/us-news/2017/aug/16/barack-obama-anti-racism-most-liked-tweet-ever-charlottesville Miközben ez az állítás nem igaz, nagyon nem és fontos lenne mindenkinek tudni, hogy ez nem igaz. A bölcsészek hülyesége persze nem-megszámlálhatóan végtelen dimenziós, és ennek Mandela-Obama alterében erős az, amit CsányiV az itthoni ismeretterjesztésben megtett. Úgy látszik, angolul nincs ilyesmi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.08.23. 11:38:20

24.hu/kozelet/2017/08/23/a-jovo-leirhatatlan-de-csanyi-vilmos-szerint-ember-lett-az-ellenseg-is/

"Rendszerelméleti szempontból röhej, hogy van egy bolygó nyolcmilliárd emberrel, amelynek fele éhezik, és hülyeségekre, fegyverekre költik a pénzt, energiát – pedig a fegyverekkel nem lehet megváltoztatni a világ struktúráját, a helyi háborúk azonban iszonyú szenvedést okoznak annak a néhány millió embernek."

senki sem állítja, hogy az emberiség fele éhezik. csak csányi. mit evett ez az ember?

seol 2017.08.23. 13:36:21

@jotunder:

Gondolom, valahol olvasta, hogy X ország lakosságának fele éhezik, az meg már kiderül, hogy szeret bulvárinformációkból "extrapolálni"... :-|