Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Ilyet nem szabad csinálni

2017.05.18. 20:14 | jotunder | 78 komment

 

       De, szabad. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr8312519525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ijontichy 2017.05.18. 21:12:30

Még ilyenebbet is :-)

Érvsebész 2017.05.18. 21:13:50

Ne szórakozzatok velem, valaki mondja el, mi ez, szarul vagyok, rossz kedvem van, napok óta csak szemetet olvasok, és nincs kedvem találgatni, mire gondol a költő.

Érvsebész 2017.05.18. 21:40:09

@beavereater: köszönöm szépen.

@jotunder: Több mint szabad. Kell.

billwilson 2017.05.18. 22:08:26

az origó esetre utal a poszt?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.18. 23:12:04

1956. október 24. A szocialista sajtó szabadságát lábbal tiporva, ellenforradalmár suhancok foglalták el a budapestszkij Szabad Nép székházát. (TASSZ)

HaKohen 2017.05.19. 00:10:39

.
A jó édes anyukájukat azoknak, akik ezek után még - nyilván eltartott kisujjal - a momentumosokat fikázzák és jogállamtól idegen módszerről papolnak.

Előbb talán olvassák el Rényi Pál Dániel meglehetősen hosszú, de nagyon részletes és sokoldaló és tényszerű átfogó cikkét:

tldr.444.hu/2017/05/18/fideszmedia

Amit itt is mindenkinek szeretettel ajánlok.
.

Érvsebész 2017.05.19. 05:40:46

@velőtanya: Ha jól értem, a szerkesztőség ajtaját nyitva tartották. Ezzel a birtokos ráutaló magatartással kifejezi, hogy általában nem ellenzi a belépést. (FGYA vagy bárki hozhat be valami jó kis fényképet kiskorú struccokról, stb., amellyel segíti a szerkesztőség munkáját). A momósok nem erőszakkal mentek be, a pl. az index által használt 'betörés' kifejezés teljesen félrevezető.
Ha a belépő jelenlétét a birtokos megelégeli, felszólíthatja a távozásra - ha jól értem, ez nem történt meg, K. A. csak a nem közszereplői minőségét emlegette.

Úgyhogy a TASz szerintem minimum téved, illetve arányt téveszt.

nerángass 2017.05.19. 07:33:40

Van a tudatomban egy rész, mélyen elásva, amely egészen különleges eszközök bevetését tartja nem csak szabadnak, hanem szükségesnek is egy hazúg, korrupt, szégyentelen és aljasan agresszív önkény esetében. Régen vitázik vele a jobbik felem, azt mondja, dobáljak kenyérgalacsinokat, merhogy Jézus és társai ... Az meg szemberöhög és naív hülyének aposztrofál. Stick him up your ass, ha jogi képviselőt emlegetek. Tépelődéseim....

Gejzuka 2017.05.19. 08:34:42

@velőtanya: Remélem csak vicceltél, mert Jótündér a TASS(Z)-ra, az orosz hírügynökségre utalt (1956).
Úgy egyébként az ORIGO-nak igaza van, hiszen ők nem a média részei, csak magánbirtokukon saját kútfejükből írogatnak, "ötletgazdáik" jótanácsait hűen követve.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.19. 08:50:57

@nerángass: Jogi szempontból viszont az alaptörvényben az szerepel, hogy a kizárólagos hatalom megszerzésére irányuló cselekedetek ellen mindenkinek joga van fellépni, de csak törvényesen. Vagyis ha a demokrácia megszűnik egy teljhatalmú párt miatt, akkor nincs esélyed védekezni...

@jotunder: 2006-ban is ott voltak a lánglelkű forradalmárok a rádióban...

@HaKohen: Az ilyen hosszú cikkekkel csak az a gond, hogy esély sincs rá, hogy egy fideszes szavazó végigolvassa és kiábránduljon.

Strawdog 2017.05.19. 10:36:56

Bizony hogy szabad. Biztosan lehetett volna jobban vagy ügyesebben is csinálni. Mindenkinek, aki még azt hiszi, hogy keménység nélkül majd maguktól belátják, hogy ja mégse kéne putyinizmust építeni itthon, további jó nyafogást kívánok.

Nekem érdekes volt, ahogy a szennyáradathoz, ami az Origóból jön (ami már rég nem sajtó), most konkrét arcok társultak.

Elgondolkodtam, hogy ha valamikor majd sikerül lebontani ezt a szörnyűséget, akkor egy ilyen ember mit fog csinálni. Mire jó? Mire való egy Hírhamisító Pappdániel?

TG69 2017.05.19. 10:39:22

Szerintem is jó húzás volt, az "újságíró" troll arca mindent elárult, és én az index-el ellentétben nem együttérzést éreztem, hanem megvetést. Ennyi.

TG69 2017.05.19. 10:41:48

@Online Távmunkás: És egy bizonytalan fideszesnek? Egy törzsszavazó eleve nem olvas 444-et.

necrophil collins 2017.05.19. 10:46:42

világos, tehát bayer zsolt bemehet a 24.hu vagy a mancs szerkesztőségébe és megkérdezheti kurvaanyázva bojtár b. endrét, hogy mégis mit gondol, amikor ilyet ír.

ja értem, bayer zsolt mögött ott áll egy (gonosz, antidemokratikus) kormány, tehát ő ilyet nem tehet.

2009-ben megtehette volna?

aronsatie 2017.05.19. 11:11:54

@necrophil collins: Nem értem. Az ún. véleményét publikálhatja Bayer, bármilyen mocskos is, de a munkahelyére nem szabad bemenni a válaszadás végett, mert az sérti a magánszféráját? Nem véletlenül nem Bojtár B-t írtam, de a név tetszőlegesen helyettesíthető. Ha akarja, a szerkesztőség természetesen kidobathatja a hivatlan látogatót, de a tiltakozásnak ez a formája miért lenne helytelenebb, mint az utcán tüntetni?

nerángass 2017.05.19. 11:13:42

@necrophil collins: Bayer – taknyonnyálán - Zsoltnak rendelkezésére áll a publikációk egész sora, amelyekben feszélyezettség nélkül csorgathatja nedveit, ahogy meg is teszi rendszeresen. Bayerzsolt fájintos baltanyél a fejszében, ő ok, nem okozat. Hány újságja van a momentumnak ?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.19. 11:18:53

@velőtanya: telegráfnoje agentsztvo szovjetszkaja szojuza.

nerángass 2017.05.19. 11:20:15

@aronsatie: Az „ellenforradalmi suhanckodás” miatt. Hol a művészi szabadság, ha be vagy szarva ?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.19. 11:59:54

és akkor a buzizó, sorosozó, külföldi ügynököző, csúsztató, tényeket tendeciózusan csoportosító, nemtényeket tendeciózusan csoportosító, de egyébként is megállás nélkül ordenáré módon hazudozó Origo beperli a Momentumot, mer' itten visszaéltek az ő képmásával, engedély nélkül jogsértő módon.

necrophil collins 2017.05.19. 12:06:39

@aronsatie: @nerángass: a klasszikus liberális demokráciában a sajtómunkás kvázi közfeladatot ellátó személy. az természetes, hogy ha mondjuk az orvoshoz bemegy a cigánycsalád és megfenyegeti, hogy a nagyapát most azonnal feltámasztja, különben baj lesz, az közfeladatot ellátó személy elleni bűncselekmény - fenyegetés. a sajtómunkásoknak is vannak hasonló jogosítványaik. a magyar jog _betűje_ szerint kevesebb, de attól még a liberális demokráció _szelleme_ szerint az újságírók fenyegetése, megfélemlítése helytelen, ugyanis ez öncenzúrához vezet (például).

muszáj betartani a szabályokat, mert egyébként baszhatjuk, mindannyian.

necrophil collins 2017.05.19. 12:13:31

@necrophil collins: ennek a csúszós lejtőnek a végén ott van a charlie hebdo-merénylet, hogy még plasztikusabb legyek.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.19. 12:14:39

@necrophil collins:

körbenézek 's nem lelém a klasszikus liberális demokráciát a hazában.

jó, legyen forradalom, csak baj ne legyen belőle.

aronsatie 2017.05.19. 12:15:03

@necrophil collins: Milyen fenyegetés érte szegény sajtómunkást? Vagy a cigány családnak arra se lenne joga, hogy bemenjen és megkérdezze az orvost, hogy miért halt meg a nagypapa?

necrophil collins 2017.05.19. 12:19:05

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: pont ezaz, a momentum is viktor szabályai szerint játszik, akkor mi indokolja a létét?

necrophil collins 2017.05.19. 12:21:59

@aronsatie: természetesen van joga a cigány családnak információt kérni, hogy mi történt a nagyapával. azonban ha felelősségre akarja vonni az orvost, hogy miért nem támasztotta fel, vagy hagyta meghalni, az egy műhibaper tárgya, nem egy személyes találkozóé.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.19. 12:22:48

@necrophil collins:

semmiféle fenyegetés, pláne erőszakkal, nem történt, ettől még a Habonyra kötött "újságíró" valóban kellemetlenül érezhette magát, midőn előtt állt az az illető, akit az előző számban buzi medvezsidónak titulált, akit a Bilderberg csoport fizet és keresztény gyerekeket eszik.

amúgy ez az egész, szerintem mondjuk elég ciki performansz bőven belefér a demonstráció vagy állampolgári engedetlenség kereteibe.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.19. 12:27:06

@necrophil collins:

egyébként miért ne mehetne be Bayer a Mancs szerkesztőségébe? az más kérdés, hogy esze ágában sincs.

fortin 2017.05.19. 12:33:27

@Érvsebész: Mondjuk én egy közalkalmazott vagyok (egyetem), tehát közpénzből fizetnek. Emellett olyan kutatásokat is végzek, amelyek egy (közhasznú, civl) alapítvány keretében zajlanak, aminek a pályázati forrásai állami(úniós) pénzek. Munkám igen jelentős része a nyilvánosság előtt zajlik (tanítok, publikálok, előadásokat tartok, médiában is megjelenek), tehát valamelyeset hatásom van a közösségre (no, elég kicsi, de van). És a mondandóm igen gyakran élesen szembenáll azzal, amit némely közszereplők gondolnak a világról. Igencsak helyteleníteném, ha a momentumos akcióra hivatkozva holnap a nem kulcsra zárt alapítványi irodácskába besétálna csak úgy, kopogtatás és beengedés nélkül bármelyik viktorjugendes csapat, számonkérni, hiszen közpénzekből finanszírozottként miért ne lenne kötelességem elviselni és az alapítványnak is, hogy az iratai, stb. között idegenek kóborolnak. ?
Szóval, sztem ilyet nem szabad csinálni.

nerángass 2017.05.19. 13:00:23

@necrophil collins: Az origó „sajtómunkásait” ( és az összes többi hasonszőrűt ) én nem orvossal hoznám párhuzamba, hanem voodoobabával űzérkedő szélhámosokkal. Szakmányban hazúgságokat gyártanak és rágalmakat terjesztenek, nem árt, ha valaki békésen és direktben szembesíti őket a mocskos munkájukkal. Persze, szerintem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.19. 13:04:57

@fortin: ha 1988 májusában ellenzéki fiatalok bementek volna a Népszabadság szerkesztőségébe ? nyilván nem ugyanaz a helyzet, de én azt gondolom, hogy egyre inkább ahhoz hasonlít ez az egész, mint egy normális ország hétköznapjaihoz.
nincsenek normák, nincs jogállam (ne gyerekeskedjünk, az ügyészséget, a bíróságokat, mindent a világon az orbán-klán irányít, speciel az origót is).

Érvsebész 2017.05.19. 13:11:46

@fortin: Absztrakt birtokjogi szempontból egy nyitott ajtón be lehet menni, azért van nyitva. (A birtokos a rtáutaló magatartással ezzel juttatja kifejezésre, hogy alapértelmezésben a birtokában lévő helyiségbe be szabad lépni.) Ott beszélgetést lehet kezdeményezni. A képfelvétel készítéséhez valószínűleg tényleg kifejezett engedély kellene, de a szerkesztőségben tartózkodni mindaddig, amíg annak elhagyására a birtokos fel nem szólít, nem jogellenes.

Az, hogy közpénz-nemközpénz, ennek vizsgálatánál közömbös.

christvhu 2017.05.19. 13:20:20

@poszt: Nem szabad. De kell. Sokat és sokaknak, hogy haladjunk már előre.

@mindenki: Vajon akkor ezt hogyan kellett volna csinálniuk? Időpontot kértek volna?
Ahhoz már eleget láttak a "fijug, hogy tuggyák", cinikus és lesajnáló elutasítás lett volna a válasz.

nem beszélve arról, hogy az Index reakciója kimondottan furcsa. Most akkor ki kivel van ott?
És ne gyertek azzal, hogy alapvető erkölcsi / jogi normák meg szabályok alapján érkezett a kritika.

Ez olyan, mintha arra kérnénk a srácokat, hogy gumicsónakkal harcoljanak az USS Gerald Ford ellen. (hadihajócska)

A jelenlegi hatalom anyagi és médiafölénye olyan - erőszakos módon kialakított- játszóteret rendezett be, ahol szerintem minden eszköz megengedett. Lásd még @nerángass témában írt sorait.

jaegtoer 2017.05.19. 13:37:56

@fortin:

Milyen igaz! Manapság a demokrata nem fél, hanem előre beszarik. (bocs. kurva magas labda volt)
Ezzel szemben értem amit mondasz, és feltételezem, hogy valójában nem magadat féltenéd, hanem, ha mondjuk egy laborban dolgoznál, akkor a mintákat és az eredményeket, és a méregdrága berendezést.
A rendszer lényege a megfélemlítés direkt és indirekt módon.

Már a nemzeti konzultáció is indirektben jelzi: -Tudjuk, hogy vagy, nyilván vagy tartva, megtalálunk. Viselkedj.

jaegtoer 2017.05.19. 13:47:55

@christvhu:

"nem beszélve arról, hogy az Index reakciója kimondottan furcsa._"

Mint a fenti.

meg lehet érteni. Egy momentumos momi látogatása nem ekvivalens egy kopaszcsürhe helyfoglalásával. Ugye.

És valahogy csak el kell esnie egyszercsak az indexnek is. Időben el kell kezdeni. Az első lépés megvan. Majd jön a többi. A végén már nem is aprózzák.
Miért álljanak ki? Csak a kiállásért?

christvhu 2017.05.19. 13:54:00

@jaegtoer: Mondanám, hogy azért, mert ez a természetes.
De tudod mit? Azért kellene kiállniuk, mert üzletileg indokolt. Egy - elég népes - tábor tartja őket a legrégebbi és leginkább hiteles hírportálként számon, és mint ilyet, elég sokan olvassák, komoly kattintás számmal.
Inkább beállnak egy népes és szakmailag elég kétes értékű oldalra tucatkodni?

Szóval sehogy sem értem, miért kellene elesnie.

Ettől még valóban úgy néz ki.

Myrath 2017.05.19. 13:59:30

Nem szabad, de kell!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.19. 14:22:56

@TG69: Az emberek 99%-a nem olvas el egy ilyen hosszú cikket. A megértés arányát inkább nem becsülöm meg...

@ámbátor: Grafitember ott téved, hogy a nyugdíjas néni valójában a Fideszre szavazna, mert megvédte a nyugdíját...

aronsatie 2017.05.19. 14:27:11

Nem az a vita tárgya, hogy van-e joga csak úgy besétálni valakinek egy szerkesztőségbe. Nincsen. Ki lehet tessékelni.

ingyenebed 2017.05.19. 14:40:45

@necrophil collins:

nem mehet be.
a náci katona nem egyenlő a szövetséges katonával.
a különbség köztük a cél amiért harcolnak.

ingyenebed 2017.05.19. 14:50:14

@aronsatie:

jogokról jogállamban van értelme beszélni.
Magyarország nem jogállam.
az Origó a Fidesz katonájaként harcol a jogállam ellen.
tehát önként megfosztotta magát azoktól a jogaitól, melyeket a jogállam biztosítana neki.
igen, ez ennyire egyszerű.

cleantone 2017.05.19. 15:30:04

@fortin:
az orbanjugend probalkozott mar sajtoval (444), politikusokkal (juhi) ebben a mufajban. mindket esetben azonnal elszaladtak, amint az erintettek a megfelelo (a momentum mostani akciojahoz hasonlo) formaban szobaalltak veluk.
nem irigyellek, ha ettol tele van a nadragod. erdemes talulmanyozni a fenti peldakat.

aronsatie 2017.05.19. 15:36:18

@ingyenebed: Jog? Mit számít az? A kamerát nem azért vitték.

/tmp 2017.05.19. 15:59:56

@ingyenebed: "a különbség köztük a cél amiért harcolnak"
Oszt ki dönti el, hogy ki a jó fiú? Te? Miért pont te? Miért nem mondjuk a Bayer?

Geo_ 2017.05.19. 17:49:33

@jotunder:

Politikai érzékem szerint nem hogy szabad, hanem kell is. Taktikai érzékem szerint azért nem így:

ugyanis a videóból nem, csak a kommentből derült ki, hogy mi is volt a céljuk, s hiányzik egy olyasmi mondat is, hogy "Ha a hegy nem megy Mohammedhez...". Vagyis hogy felajánlják az Origónak, hogy akkor itt vannak, első kézből szerezhetnek információkat, stb. s felajánlják, hogy ha videó riport születik, az ő felvételüket is használják fel ehhez.

Ez szerintem megfelelt volna a TASZ követelményeinek is - amit azért nem tudok nem figyelembe venni. (Munkahely, felvétel készítése)

Ugyanakkor nagyon farizeusnak tartom a felháborodást - pl. az Index is leírja, hogy "az Origo már nem tekinthető újságnak" - s nagyon sok közös ismerősünk is nagyon elítélően nyilatkozik.

Szóval: nem hogy szabad, hanem kell - de azért ügyesebben.

Geo_ 2017.05.19. 17:55:34

@fortin:

Én ezt értem - de ők nem törtek rá senkire.
Ha odamennek, nem ültetnéd le őket, bekapcsolva a saját videó felvevődet, hogy akkor beszéljétek meg?

(Amúgy: már jártam médiumok irodáiban - de nem szabadon belépkedve.)

Hmmm... 2017.05.19. 18:09:46

A sajtótörvényben van ugyan szó a helyreigazítás intézményéről (elég gyöngéden), azonban a törvény a viszonylag normálisan működő médiára íródott, a hazudozásra / ferdítésekre / sugallmazásokra építő és pszichikumra ható módszereket alkalmazó propagandagyárak ellen nem nyújt hathatós eszközt. Arra lehet felkészülni, hogy ahogy közelednek a választások, és amilyen mértékben érzi valamely pozícióját egy kicsit is veszélyeztetettnek a hatalom, olyan mértékben fogja a propagandáját is csak még jobban eldurvítani. Egyébként pedig legyen csak per belőle... az lesz a legnagyobb öngól, amit az origo + a kormányzat rúghat :-)

viharangöntő 2017.05.19. 20:07:41

@aronsatie: @ingyenebed: @/tmp:

Ami a morálisan megengedhetőt illeti, két dologban valószínűleg mindenki egyet tud érteni velem, éspedig abban, hogy morálisan nem megengedhető 1. fideszkdnp-politikus/médiapribék/kollaboráns ártatlan hozzátartozóinak elrablása és/vagy bántalmazása 2. az előbbi pontban foglaltakkal való fenyegetőzés.
Nekem sokéves fejtörés után sem jut eszembe ezeken kívül semmi, amit egy fideszkdnp-politikussal/médiapribékkal/kollaboránssal szemben ne tartanék morálisan megengedhetőnek. (Ne feledjük, hogy olyan országban élünk, ahol Gulyás Mártont már elítélték garázdaságért, miközben Kubatov verőlegényei ellen még eljárás sem indult. Ne felejdük, hogy olyan országban élünk, ahol egy - a fidesznek kellemetlen - ügy koronatanúja "öngyilkos lett" egy rendőrautóban. Ne feledjük, hogy olyan országban élünk, ahol Lánczi András a nyilvánosság számára is deklarálta Orbán politikájának lényegét, és eközben a korrupciós bűncselekények kivizsgálásában illetékes személyt Polt Péternek hívják.)
Ugyanakkor érdemes szem előtt tartani, hogy ami morálisan megengedhető, az politikailag nem feltétlenül célszerű.

aronsatie 2017.05.19. 20:20:00

@viharangöntő: Félreértettél. Semmi morális kifogásom nincs a történtek ellen. Lehet, hogy jogszabályba ütközik, de az csak egy dolog. Csinálhatták volna ügyesebben, de semmi bajom nincs azzal, hogy megmutatják, a hazudozás és karaktergyilkosság csak biztonságos távolságból egyszerű, szemtől szemben már jóval kevésbé. Egyébként is: mikor volt egy rezsimmel szemben az ellenállás "szabályos"? A lejáratást nyilván nem kell némán tűrni, a sajtóhelyreigazításról régóta tudható, hogy nem ér semmit, elrettentésként pláne hatástalan. Az általam nem túl nagyra becsült Nagy Bandó kb húsz éve jól elverte és nem is puszta kézzel a kacsafőszerkesztőt (újabban úszóedzők régi bűneinek lelkes leleplezőjét). Nem emlékszem túl nagy morális felhorgadásra, hogy azért ezt már mégsem kéne. Itt meg még csak egy pofon sem csattant el.

szazharminchet 2017.05.19. 20:56:28

Azért az origó és a sajtó viszonyáról eszembe jutó viccnek csak a poénját:

"Kolléga!? Mióta vagyok én kurva?"

Ha valaki egy békés eszközökkel nem igazán leváltható alakot szolgál, akkor ne csodálkozzon, ha úgy váltják le, ahogy lehet.

fortin2 2017.05.19. 21:10:28

@jotunder: Meglehet, illúziók rabja vagyok, de még magyon nem hasonlít 1988hoz, pl. nagyon sok jogszabály védi a magántulajdont, magánteret és a bíróságok elég konzekvensen ezt be is tartatják; vagy pl. elég nagy a rezsim társadalmi támogatottsága, sokkal naygibb, miont 88-ban volt; vagy pl. a jelenlegi választási szabályok és médiatúlsúlyok stb. közepette is egy kicsit is életképes ellenzék mindenféle rendszerváltó lépés nélkül is leválthatná (kétharmadosan amúgy) az OV bandát.
Ja, és többenj is írtak arról, mintha fosásról beszéltem volna a példámban. Hát, polgárember igencsak fosik attól, ha mondjuk a JT által (amúgy teljes joggal) jövőképnek festett kellemetlen módon lenne ennek a rezsimnek vége. Merthogy olyankor nem csak a romantikus igazságtétel történik, hanem nagyon is van aggódnivaló a szeretteinkért stb. És ezt az erő jogával elővételezni, az borzongató, igen.

Baluvanis 2017.05.19. 21:36:03

Szerintem az Index csak belegondolt, hogy hozzájuk meg bemehet néhány kopasz kubatov szimpatizáns beszélgetni... mert még ez is eljöhet..

Csingiz 2017.05.20. 01:17:00

@jotunder: Tudom, ez nyelvkomcsi, de: szovjetszkovo.
Egyébként vicces: 92-ben átnevezték ITAR-TASZSZnak, tehát Oroszország hírügynökségének, amely a TASZSZ jogutódja, majd 2014-ben (per egyenes beszéd) eldobták a fölösleges ITAR előtagot, és most már megint TASZSZ-nak hívják.

A lényeget illletően: az Index cikk hangsúlya egy kicsit máshol volt. Szerintük nem volt elég frappánsan előadva a dolog, és ebben azért lehet valami. Ugyanakkor, ahogy látom, tévedtek: a Momi helyzetében nincs olyan, hogy bad publicity, és most mindenki róluk beszél. Még Lázár is meg van döbbenve. Bravo!

viharangöntő 2017.05.20. 07:02:29

@aronsatie: Szerintem nem értettelek félre, csak azért vettelek be a címzettek közé, mert a mondanóm annak kapcsán jutott eszembe, amiről beszéltetek itt.

Hmmm... 2017.05.20. 10:59:18

@fortin2: Lyó pógárember nem is akar mást, csak átmenteni... lehetett ugyan korábban rossz pógárember, akár tehetségtelen is, de ha már egyszer feljutott a polcra, akkor már csak megkapaszkodni akar, esetleg egy felsőbb polcra lépni, a bármi árán is... de leginkább bekussolva, a dolgok alakulásáért őket leginkább terhelő felelősséget és az árat is másra tolva... mer ő ugye, csak a saját dógát végzi, őlég neki az azért érzett felelőssége. És ez a system jelenleg jó eséllyel működik is, mert a meghatározó emberek csak a szíppel szeretnek foglalkozni. Minden alakulat is erre bazíroz, csak a fidesz nagyságrendekkel szemérmetlenebbül és pofátlanabbul (szó szerint: _hogy_ nem sül le...) teszi... és lyó pógárember _érdekből_ meg is eszi. A fidesz is előbb átlépte a korlátokat, aztán a polcára jutott (Térvári Kence ezt ki is mondta egy rövid videoklip bevágásban, utalva a 2o1o előtti ellenzéki "megoldásokra", a mostani hasonlókkal kapcsolatban). Evvan. Jelenleg. Amíg a teljes nyilvánosság ereje korlátokat nem szab. Aztán majd a teljes nyilvánosság a hatalomra kerülése után fog bekussolni... ha... _mi_ lyó pógáremberek haggyuk.

Pelso.. 2017.05.20. 17:00:48

Nemhogy szabad, kell. Hetente, a tv-jüknél, a megyei fideszes lapoknál is.

HaKohen 2017.05.20. 21:17:57

@Online Távmunkás:

Az a baj, hogy az ilyen cikkeket pártállástól függetlenül nem nagyon szokják elolvasni - kivéve a magunkfajta értelmiségi buzulókat.

Mások - az antifideszesek is - elolvasnak egy (na jó, két) mondatot az elejéről, azután teljes gőzzel köpködnek a momentumosokra, ami csak a szájukon kifér.

.

indiscriminating power 2017.05.21. 03:30:18

@/tmp: "Oszt ki dönti el, hogy ki a jó fiú? Te? Miért pont te? Miért nem mondjuk a Bayer?"

Bayer már eldönti, hogy mi a jó -csakafidesz- és mi aki ezt ellenzi -magyarpusztító gonosz-, a Fidesz és szavazótábora döntésével egyetértő egységben, tehát mindenki és bárki más -velük szemben mindenképpen- szintén eldöntheti.

Egyelőre úgy tűnik, az ellenzéki civilek szerint a megelőző néhány nap történéseinek nüanszain vitatkozni és/vagy azokon felbuzdulva súlytalan fenyegetéseket hangoztatni a jó, attól függően, hogy ők éppen plurális jogállamnak vagy fasiszta elnyomásnak látják a bűnszervezetben elkövetett államfogást. Nem meglepő:

részben mert kényelmes, szórakoztató és kockázatkerülő;

részben mert az érzékelt helyzetekben adekvát cselekvés - a jogállami módszerek alkalmazása a kiinduló, a közvetlen fizikai erőszaké a célfeltételek miatt - nem lehetséges;

részben mert a változást tevékenyen elősegíteni az EUnak sem igazán érdeke - a nyugati felének elrettentő példa, a keletinek villámhárító, olyan nagyon nincs szem előtt, a külföldi befektetések hozama kielégítő, a fejlesztesi támogatások elherdálása és a csökkenő versenyképességünk pedig a mi problémánk.

Az ellenzéki politikusok a csodás egyéni kormányváltó programjaik leple alatt ellenzéki politizálásra készülnek, mert sajnos még nem tisztult le eléggé a paletta - úgy érzik, túl sokan vannak.

Tehát nem elpusztítani akarják a Fidesz gólemét, hanem idővel megszerezni. Ha nem így lenne, átmeneti választási együttműködésre törekednének, kétharmadot igénylő minimalista rendszerváltó programmal, melynek implementálása után a közös kormányzással meg sem próbálkozva azonnal kiírnák az új választásokat.

Bár, talán túl optimista vagyok, és ehhez nincs elegendő-megfelelő emberanyag.

De akkor meg miről beszélünk?

Kulics 2017.05.21. 09:40:55

ein typisch ungarische wirtschaft: ha valaki ki akar mászni a pokolban a fazékból akkor a bentlevő többiek rángatják vissza. ez egy vicces közhely a magyarok széthúzására, de a momentum megtámadása tökéletes példa erre.

mafi mushkila 2017.05.21. 10:13:58

@/tmp: Ha te ezt a kérdést fel akarod tenni, akkor benned már eldőlt, hogy a mieink a jó fiúk. Akik diskurzust akarnak éppen az ilyen dolgokról. Akik azt akarják, hogy egy személyes vélemény vagy érdek maradjon csak személyes vélemény és érdek, és ne lehessen önkényesen törvényt írni, vádat emelni/nem emelni, ítéletet hirdetni, állami médiában és monopolhelyzetbe juttatott lakájmédiában agitpropot nyomni belőle. A másik világban, Bayer világában, a rossz fiúk világában nincs helye, értelme, tétje a kérdésednek.

sztistvan 2017.05.22. 09:42:23

Teljesen egyetértek ezzel. Nem rosszinulatból, csak félelemből.

christvhu 2017.05.23. 16:13:05

Azt hiszem, 1848-ban sem kértek engedélyt Petőfiék, amikor beugrottak a Landerer&Heckenast nyomdájába.......

Viszont ők nem is álltak meg ennyinél.

Tudom, nem analóg, de azért azt a régi kardot manapság is elő lehetne kapni.

Zb74 2017.05.25. 10:50:33

JT, sikerült elérned GFG színvonalát.

aronsatie 2017.05.25. 13:47:28

@Zb74: Ahhoz azért kevés egy neked nem tetsző vélemény. Lopni is kell hozzá, jó sokat, meg segget nyalni, legalább ugyanannyit.

Zb74 2017.05.25. 17:57:23

@aronsatie: Szó sem volt nem tetsző véleményről, csak stílusról. GFG többek között arról vált hírhedtté, hogy egy-egy mondatos, néha egy-egy szavas (nyilván velősnek képzelt, de valójában velőtlen) posztokban reagált le komplex témákat.