Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Lovász-ügyről (megjegyzésposzt)

2017.05.11. 22:13 | jotunder | 37 komment

 

      Január közepén találkoztam a problémával. Amikor volt egy kis időm ezzel a kérdéssel foglalkoztam, és valahogy éreztem, hogy meg tudom csinálni. Megvolt a stratégia, végtelen gráfokat kellett színezgetni hozzá, és egy idő után nyilvánvalóvá is vált, hogy egy bizonyos módszerrel végrehajtható lenne a tervezet, de az a módszer annyira rohadtul bonyolult volt, hogy nem mertem belefogni. Aztán rájöttem, hogy van egy trükkös áthidaló megoldás. A trükköt sem én találtam ki, valami hasonlóra már használta három francia. A csel mögött a Lokál Lemma volt.

      Én a Lokál Lemmát soha sem értettem, mondhatnók, távolról tiszteltem, volt, hogy elolvastam a pontos állítást, de aztán két perc múlva mindig elfelejtettem. Akkor nem volt rá szükségem, most meg igen. A matematikusság ilyen kis epizódokból áll, ezek az epizódok adódnak össze szerencsés esetben történetekké. 

       G.Fodor Gábor kedvenc bérgyilkosa ma azt a költői kérdést tette fel egy nemközszereplő-közeli rezsimblogon, hogy nem jelent-e nemzetbiztonsági kockázatot Lovász László amerikai állampolgársága. Erről is írhattam volna pár mondatot, amely mondatokból büntető- és polgárjogi okokból az alanyok, az állítmányok, és főleg a jelzők kilencven százalékát ki kellett volna törölnöm. Ám G.Fodor Gábor és kedvenc bérgyilkosa nevét már rég el fogja felejteni a világ, amikor még lesznek Argentínától Új-Zélandig mindenféle matematikusok és hozzájuk tartozó íróasztalok, heverők, fürdőkádak és erdei ösvények, ahol és amerre, egyszer csak rádöbbennek azok a matematikusok, hogy a Lokál Lemmát kell használniuk. Azt a kis időt még félseggen is kibírja a Jóisten. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr6412499547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

factsmatter 2017.05.11. 22:26:11

látom hogy az MIT math laborban is tanítják, ebből is látszik hogy Soros. Egyébként szerintem az a LL állampolgárságát firtató cikk eddig a legalja.

Albrecht Neumerker 2017.05.11. 22:40:43

Szilárd Leó a kádat bírta. Az árja világ nagy elégedetlenségére. Volt egyszer egy ember szakálla volt kender. ...

nerángass 2017.05.12. 08:06:08

Beleolvastam abba a szarba, aztán az alatta lévő kommentekbe. Nem kellett volna. Nem nekem való vidék az # : - (((

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.05.12. 08:20:50

Annyi eszük sincs, mint egy maréknyi döglött lepkének.
Kedvencem részem, amikor az állampolgárságát úgy titkolja, hogy felrakja a netre az önéletrajzában... Vagy most ezzel lebuktak, hogy ők önmagukról írnak Wikipédia-cikkeket?

OoOoOo 2017.05.12. 08:38:29

az újbayer hülyegyerek CV-jében majd ilyenek lesznek, hogy

- Betámadtam Lovász Lászlót (2017. május).?

Ezért feltétlen érdemes végigtolni. Főleg, ha megfizetik.

(De ahogy látszik a bayerség egy foglalkozás lett, ami lehet életcél.)

ámbátor 2017.05.12. 08:58:32

Utánaolvastam ennek a Lokál lemmának és megjelent nemrég egy javított verziója, ami kibővíti az eredeti értelmezési tartományt és a tudomány nagy alaptételei közé emeli:
www.lokal.hu/2017-05-fidesz-gyurcsany-mindig-csak-elvett-a-csaladoktol/

christvhu 2017.05.12. 10:01:30

@ámbátor: DDD

@poszt: Nem értelek, hiszen már Rákosi elvtárs idejében is minimum gyanús volt egy ámerikai állampolgárság!

Egyre jobban rühellem ezt a szarfészket, és ezen már a városmajori, vagy katonás élmények sem segíthetnek.

vizitor 2017.05.12. 10:04:58

lovász lászlónak nekimenni már tényleg hazaárulás. azon levesek egyike, akik miatt még kultúrnépnek tartanak minket valamennyire.

Lajszlo 2017.05.12. 10:10:08

Tudom, hogy angolul összevissza szokás dolgokat nagybetűvel írni, de magyarul a lokál lemma nem tulajdonnév (ja, és amúgy nem "lokális lemma" lenne a helyes fordítás?).

aronsatie 2017.05.12. 10:52:24

@Lajszlo: De alighanem. Így leírva inkább egy könnyen kapható hölgyre asszociálnék.

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 13:36:57

@aronsatie: Az a Lokál Emma. A Kasszás Erzsi húga.

Engem igazából egy dolog bánt. Ha így mennek dolgok, az ellenzéknek úgy fog az ölébe hullani a választási győzelem jövőre, mint a fidesznek 2010-ben. Vagy ha nem akkor, akkor 2022-ben. Pedig jó lenne, ha valaki olyan kerülne a kormányra, aki meg is érdemli, mert láthattuk, hogy a fidesszel is hogy jártunk. Borzalmas, hogy lehúzunk közel 30 évet ebben a demokrácia nevű játékban, hogy mindig csak a kisebbik rosszra szavazunk...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.12. 14:14:13

@pannonfunk: Te tényleg úgy gondolod, hogy egy széttagozódott, források nélküli politikai tömörülés meg tud verni egy egységes, hülyére finanszírozott, és az önkormányzatok óriási többségét uraló pártot? Ez bátor. :)

közösperonos átszállás 2017.05.12. 14:21:55

@jotunder: Mondjuk ha csak úgy tesszük fel a kérdést, hogy valamikor meg fognak-e bukni, és ha igen, akkor kik jönnek majd utánuk, akkor mindjárt valid a kérdés. (Mondjuk szerintem ez nem specifikusan magyar jelenség, nekem a Brexittel és Trumppal kapcsolatban is az az elméletem, hogy a "mindenem tele van a legkisebb rosszal" termékei a győzelmük (mert Hillary mellett tényleg annyit lehetett felhozni kb., hogy azért mégse Trump).)

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 14:53:40

@jotunder: Miért, ha neked valaki azt mondja 2008-ban, hogy 2010-ben a fidesz nyer egyéniben Csepelen, Komlón, Kazincbarcikán, elhitted volna?

Meg hozzátettem azért egy kitétet, hogy lehet, hogy csak 2022-re. És nem azt állítom, hogy meg fogja verni a kormánypártot, hanem azt, hogy az ölébe fog hullani a választási győzelem. A fidesz per pillanat most veszíti el azt a maradék értelmiségi bázisát, amelyik eddig "befogott orral, halkan anyázva" (copyright: index.hu/velemeny/2010/01/25/befogott_orral_halkan_anyazva/) eddig a fideszre szavazott. Én azt jósolom, hogy ez az erodálás számottevő lesz, és át fog törni egy gátat.

Persze a tévedés jogát fenntartom. Bár nem hinném, hogy pusztán a finanszírozás lenne a probléma, bár azt sem állítom, hogy a finanszírozás önmagában ne lenne probléma. Meg egyébként is: egy sajtóorgánum tartsa el magát a piacon, nem? Vagy mintha nem ez lett volna az ukáz jópár évvel ezelőtt, amikor még tombolt a sajtószabadság? Na, akkor lesz piaci alapon sajtóorgánum, lehet benne politikai eszméket hirdetni, ezerrel. Finanszírozás lényegében megoldva, akkor most már csak virágozzék ezer virág, hiszen a "változatosság gyönyörködtet", ezt is megtanultuk. Akkor meg mi a baj? Hogy ez így, a jelenlegi választási rendszerben nem könnyű? Miért, a fidesznek könnyű volt Csepelen meg Kazincbarcikán elvinni az egyénit? Ugye, hogy nem. Mégis megcsinálták. Hát akkor?

Az tény, hogyha az ellenzék munkát fektet bele, akkor hamarabb fogja leváltani a jelenlegi kormányt. Ha nem fektet bele munkát, akkor lehet, hogy csak tényleg 2022-ben fog az ölébe pottyanni a választási győzelem. És munka lenne dögivel. Egyrészt elmenni a választópolgárokhoz, és meghallgatni őket. De nem csak meghallgatni őket, hanem gondolatokat is adni nekik. Olyankat, amelyeket be is tudnak fogadni. Mindenkinek a képességei szerint, mert világos, hogy egy egyszerű kétkezi munkás nem fogja megérteni a nagykörúton belüli tarisznyásbölcsészt. De a nagykörúton belüli tarisznyásbölcsész sem veszi ám a fáradtságot, hogy megértse, hogy mi baja van a kétkezi munkásnak! Ez piszok sok munka. Meg azon felül revideálni kellene azokat a bullshiteket, amelyből hirtelen felindulásból bedobtam párat a kommentem elejére. Az is piszok sok munka. Amíg büdös a munka, addig meg lehet játszani azt az idióta játékot, hogy a fidesz agytrösztje mikor hülyül meg annyira, hogy lehessen egy választási győzelmet elérni, csak nagyon idióta játék, mert mindannyiunk bőrére megy...

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 15:00:10

@közösperonos átszállás: Na, én is ezt mondom más szavakkal, hogy a jelenlegi kormánynál csak egy borzalmasabb van: az, hogy az ellenzék sem tud semmi értelmeset felmutatni. És azért bármennyire is összeesküvéselméletesen hangzik, azért a nemzetközi helyzet bedurvult az elmúlt pár évben, ez nem csak a regnáló kormány ellenségkép-generálása, és azt az idiotizmust, hogy csak két politikai narratíva van: 1. háttérhatalom-sorosbérenc-migráncsok 2. minden nagyon szép és jó, a világ vezető politikusait az az allegória írja le a legjobban, hogy mindenki betépve love-peace-sunshine-ban fetreng egy retro-woodstock vagy goa fesztiválon, na ezt az ellenzéknek sem lehet megbocsájtani. Mert ezzel masszívan hozzájárul a jelenlegi kormány minél további regnálásához.

közösperonos átszállás 2017.05.12. 15:58:24

@pannonfunk: Csak jelzem, hogy az ellenzéki pártok pont nem a 2-es pontot képviselik (ráadásul ahányan vannak, annyiféleképpen nem ezt képviselik), csak a mainstream kommunikációs csatornákon már csak ez jön át. Nagyon más per def nem is jöhet át.

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 16:12:12

@közösperonos átszállás: Nem azt mondom, hogy tudományos igényességű mintavételezést néztem, de elég sok másképp gondolkodóval tartom a kapcsolatot, és látom, hogy miket osztanak meg a facebook lapjukon. Pl. hogy az elmúlt években csökkent a terrorista akciók száma Európában és az abban elhunyt áldozatok száma (enyhén szólva hazugság) vagy hogy az IRA támadásai miatt az íreket semmiféle atrocitás nem érte bezzeg most a migránsokat (Az Apám nevében című Oscar díjas filmről meg nem hallottunk, legalábbis úgy teszünk). Nem a mainstream csatornákon nem hallok értelmes gondolatot, hanem az amúgy teljesen felvilágosult baloldali ismerőseim olyanok mint a fidesz droidok beszorozva mínusz eggyel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.12. 16:49:02

@pannonfunk: szamomra marad a Lokal Lemma. abban a vilagban meg kell gondolni minden egyes lepest. es neha egyszeruen nem jut eszebe az embernek a jo lepes, mert nem eleg okos. neha nincs is jo lepes, vagy nem ott, ahol az ember szeretne, es megis az egy jo vilag, ez a masik vilag a sok-sok szoval meg nem annyira jo.

seol 2017.05.12. 17:01:20

@pannonfunk:

Igen, az, ha minden keletről érkező és a "megfelelőnél" sötétebb bőrű menedékkérőről -- legyen nő, férfi, gyerek, muszlim, keresztény, jezidi, buddhista stb. -- en bloc azt állítják-sugallják, hogy terrorista, aki a errópai civvilizácijó eltörlésére törekedve tör, az olyasmi, mint amikor egy terrorakcióért ártatlan embert csuknak le.

Azt mondjuk nem tudom, ki rossz annyira összeadásból, hogy leírja azt, hogy az áldozatok száma csökkent az utóbbi években (mármint ha volt ilyen valóban). A (tervezett) terrortámadások száma viszont tényleg csökkent, de ez főleg a szeparatista "változat" miatt van (ami érthető), a széljobbos, szélbalos, vallási fanatikus "változatok" száma némi ingadozással állandó.

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 17:17:19

@jotunder: Persze, hogy vannak a matematikán kívül jó világok. De ha az egyik legfontosabb liberális közéleti szerzője azt mondja, hogy passz, akkor az emberek arra fognak szavazni, akinek legalább elképzelése van arról, hogy merre tovább, mégha ennek a járulékos vesztesége az is, hogy minden társadalmi réteg egymásnak lesz ugrasztva és kilopják a szemünket is.

@seol: Konkrét statisztikát láttam erről, táblázattal.

Másrészt meg pont gyönyörűen megvalósítod te is azt, amit az előző kommentemben leírtam. Beállsz amögé a narratíva mögé, hogy nem mindenki terrorista. És itt hagysz egy nagy pontot, nagy levegőt veszel és arra koncentrálsz, hogy akkor melyik politikai pártot vagy politikust kell szindni, aki ezt állítja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.05.12. 17:59:52

@pannonfunk: legfontosabb liberalis minek a micsodaja? kirol beszelsz? ugye nem rolam??

mafi mushkila 2017.05.12. 18:48:24

@pannonfunk: Tök rég nincsenek tarisznyák.

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.05.12. 21:35:00

@jotunder: Dehogynem. Most ne csináljál már úgy, mintha nem lenne kint rendszeresen az index címlapon a blogotok. Az ÖV fogalom, sokkal többen olvassák, mint ahányan kommentelnek. Én is pl. jóval többet olvasom, mint ahányszor veszem a fáradtságot, hogy kommenteljek -- piszok messze áll tőlem az ÖV, de ez nem jelenti azt, hogy nem olvasok bele rendszeresen.

@mafi mushkila: Tudom, most bájalexes haj van meg hipster szakáll :) de attól még fogalom lett.

danesdzsu2 2017.05.12. 22:21:49

@nerángass: Akadnak ott izgalmas párbeszédek zsenik között:

Alex Soltesz
Lovász egy buta báb.

Orange Forever Alex Soltesz
Nem is értem, hogy valódi tudományos eredmény nélkül hogy lehet valaki az MTA vezetője.
Mintha nem Dr. Lánczi András lenne a Corvinus rektora, hanem valaki olyan, aki képtelen lenne egy komolyan vehető publikációra.

matematikus 2017.05.13. 06:02:05

Érdemesebb lenne Lovász Lokális Lemmának nevezni, külföldön amúgy is így hívják.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.13. 11:17:31

a legszebb a cikkben a "bezsebelt pár díjat" hát ugye érted, Soros (kacsint) ezeket a zsidók egymásnak osztogatják mint a Nobelt meg az Oscart (kacsintkacsint) de szerencsére mi tudjuk, hogy Einstein, Darwin meg a többi zsidó ("tévedett" LOL direkt kamuznak) tévedett, érted. (kacsintkacsintkacsint)

velőtanya 2017.05.13. 12:10:11

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "A Lovas úr lehet hogy jól tud számolni, de nem Magyar ember! Anno a numerus clausust ilyesmi okok ihlették!!"

RontoPal 2017.05.13. 12:53:53

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: az elvetett mag megered... borzalom...

seol 2017.05.13. 13:49:59

@pannonfunk:

Azt hiszem, nem igazán az én problémám az, hogy komoly gondjaid vannak a magyar szövegek értelmezésével -- de sokkal könnyebb így "levezetned" bármilyen semmitmondó hülyeséget, nemde? :-D

Mister Gumpy 2017.05.13. 15:54:32

@jotunder: @Lajszlo: Magyarul lokális lemma. (Az amenábilis is elég debil lenne amenábilként.) Hogy nagybetű-e, az nekem mindegy, amúgy hivatalosan kisbetű.

Ami a lényeget illeti: amerikai kémek szabotázsakciói miatt nem halad rendesen a nemzet, ez vérlázító. És még a Soros-provokátorok is itt vannak a nyakunkon. Ideje lenne egy szükségállapotnak, meg újranyitni Recsket.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.05.13. 17:51:51

@RontoPal:

mindig eltűnődök ilyenkor, hogy OV vajon tudja-e még egyáltalán, mit művel. nem vagyok biztos benne, hogy igen. hogy Soros rendezte a Kálvin téri pofozkodást, meg hogy Lovász amerikai állampolgársága? hogy mi a fasz? vicces, de azért ilyen Kádár alatt se volt már.

Szindbad 2017.05.13. 20:34:21

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Én azon filózom, hogy a Fideszre szavazok jövőre :P Most már nézzük meg teljes pompájában ezt a történetet :)

RontoPal 2017.05.13. 20:58:54

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: persze, hogy tudja. Hatalom maximalizál. Élete csalódása lehet, h nem királyságba született.

incze 2017.05.13. 21:56:42

@RontoPal: ha oda születik, alcsúton lenne közmunkás. meg ha most születik oda, ahová született, akkor is.

punkfrog 2017.05.13. 23:48:09

@incze: így, ahogy mondod!
a királysággal azért jobban járt volna!