Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A volt köztársasági elnök a Trefortban (hírposzt)

2017.04.25. 12:06 | jotunder | 102 komment

 

     " Áder János egykori köztársasági elnök, aki jelenleg szociopata hazudozóként dolgozik az Orosz Föderáció Nyugati Területein, ellátogatott a kormányzósági székhelyen működő Trefort Gimnáziumba. " (vincentnews)

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1812453121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Geo_ 2017.04.25. 14:58:12

@jotunder: Kell egy egyszerű törvényt hozni: ne lehessen magyar közjogi méltóság, akinek a nevében egynél több idegen szó fordul elő.
Hogy esetleg A-DER Já-NO-s ebbe esik? Hát istenem, nálunk törvényesség van, a törvényeket be kell tartani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.25. 15:01:38

@Geo_: Belul a fejemben van egy elkepzeles arrol, hogy mit kellene tenni, de ez az elkepzeles ott is fog maradni a fejemben.

Miki Telepi · http://chienenchaine.wordpress.com 2017.04.25. 15:11:01

Nem tudom, miért várt bárki is bármit Ádertől. Ha a republikánus többségű kongresszus megszavaz egy törvényt, azt a republikánus elnök általában aláírja, nem? Arról nem is beszélve, hogy ez az ember már majd 30 éve csak pártpolitikusként működik, és semmi értékelhetőt nem tett le a nemzet asztalára. Csak kremlinológiai spekulációkban jött úgy át, mint az "értelmesebb" NER káderek egyike. Hát most tisztán látszik, hogy pont ugyanúgy ömlik belőle a hazugság és a bullshit mint a rendszer egyéb fenntartóitól.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.25. 15:38:57

@Miki Telepi: A demokrata Franklin Delano Roosevelt elnoksege alatt a Demokrata Partnak mindket hazban vegig tobbsege volt. Roosevelt osszesen 635-szor vetozott meg torvenyt, ebbol 372-szer rendes vetoval, 263-szor pedig ugy, hogy egyszeruen nem irta ala a torvenyt, kihasznalva azt a lehetoseget, hogy a Kongresszus eppen nem ulesezett.
A demokrata Jimmy Carter vetojat is felulirta a demokrata Kongresszus (egyszer igen brutalis modon, a szenatusban 85:0, a kepviselohazban 401-5-re).
Harry Truman is borzasztoan sokat vetozott, es demokrata tobbseg alatt is, akik felul is irtak a vetojat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.25. 17:37:48

Szerintem ezután legfeljebb óvodai foglalkozást mernek majd tartani a politikusok, nehogy kiderüljön, hogy nem érik el az átlagos diák intelligenciáját...

whatsoever 2017.04.25. 18:25:12

Én néha azt gondom, h a párt tagjait is rettentő dolgokkal zsarolják talán, a gyerekeiket fenyegetik pl.... Irreális?

RontoPal 2017.04.25. 18:31:39

@whatsoever: Ezek pitiáner alakok, elég őket azzal ijesztgetni, hogy nem fogsz annyi pénzt keresni, mint most. Persze, nincs kétségem, vannak ütősebb akták is a széfben, ha esetleg valamelyikükből előjönne az erkölcsös ember.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.25. 18:43:48

@whatsoever: hát szerintem a régi szép bibós és az utána következő évekből tudnak ezek egymásról annyit, hogy simán zsarolhatják - egymást...

komment1 2017.04.25. 18:50:38

Hát még ha azt megírnák hogy a Nagyságos Miniszterelnök Úr is kegyeskedett meglátogatni múlt szerdán egy szakkollégiumot, méghozzá egy olyan szakkollégiumot, amelyik aláírta a CEU mellett kiálló szakkolis nyilatkozatot - a jezsuita Szent Ignácot. Be is kérdeztek neki a CEU-ról meg miegymás, csak persze nem volt sajtónyilvános esemény, mert azon a tündöklő már rég nem vesz részt. Ja, és a héten lesz ugyanott, az Ignácban Szél Bernadett-Vona vita, illetve a Momentum is megy bemutatkozni, úgyhogy zajlik az élet a jezsuknál :)

viharangöntő 2017.04.25. 19:17:48

@whatsoever: @kisa: Nem érdemes túllihegni ezt a zsarolás-topikot. Lehetséges, hogy léteznek dokumentumok, amelyekkel pl. Putyin zsarolni tudja vagy tudná Orbánt, de magára zsarolásra nincs is szükség. Orbán nem azért nevezte ki főgonosznak Brüsszelt, miközben Oroszországgal barátkozik, mert Putyin zsarolja, hanem ugyanazért, amiért annak idején az IMF-t kinevezte főgonosznak. Az EU és az IMF ellenőrzi, hogy mire fordítja a magyar kormány a tőlük kapott pénzt, ezért az EU-s pénzt és az IMF-hitelt komplikált Tiborcz István, Mészáros Lőrinc meg a többi klántag feltőkésítésére használni. Putyint viszont nem érdekli, mennyit lop el az orbánista klán, amíg a magyar adófizetők kiköhögik az orosz hitel törlesztőrészleteit.
A kulcstényező tehát nem a zsarolás, hanem az, amit Lánczi a Fidesz legfőbb politikájának nevezett. A kérdés nem az, hogy Orbán miért érintkezik Putyinnal most már óvszer nélkül is, hanem az, hogy a magyar társadalom (a nép, ha úgy tetszik) meddig tűri ezt.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.25. 19:23:46

@viharangöntő: Amúgy jogos.
Meddig "tűri"? Egy csomóan tapsolnak hozzá.

fortin 2017.04.25. 19:34:08

@jotunder: részletkérdések? a világforradalom szemszögéből talán, a legitimációs jogrend szempontjából kevésbé. Márpedig annak a maradékából nem kellene engedni, legalábbis a világforradalom elj9veteléig...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.25. 19:39:05

@fortin: legitimációs jogrend? vengerszkaja oblasztyban? szerintem, én azt kihagyom.

Mackósajt 2017.04.25. 19:59:00

@jotunder: OK, és republikánus elnök az elmúlt pár évtizedből? Republikánus többség mellett?
Amúgy önálló, és saját jogukon megválasztott vezetőkkel példálódzol egy a párt által megválasztott (gyakorlatilag Orbán által kinevezett) kesztyűbáb kapcsán. Én komolyan nem értem miért gondolta bárki is, hogy Áder hirtelen megőrül (az eddigi tevékenységét véve a normalitás referenciájának).

incze 2017.04.25. 20:09:01

@viharangöntő: egyetlen dologgal lehet zsarolni: olyan dokumentált pénzmozgással, amely annak a bizonyos kilógó szálnak a szerepét játssza, amit ha meghúzol fölfejtődik a pulóver.

(mindazonáltal ez nem gyógyszer a magyar nyomorúságra, orbán szimptóma, nem a kór.)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.25. 20:19:21

@Mackósajt: konkrét kérdésről volt szó.

aránylag ritkán volt az utóbbi évtizedekben republikánus többség republikánus elnökkel.

Eisenhowernek volt két ilyen éve, vétózott is. Aztán legközelebb a George W. Bush volt hasonló helyzetben, és ő is vétózott.

fortin 2017.04.25. 20:48:40

@jotunder: apró különbség a külön legitimáció. Ja, és a valódi hatalmi pozíció az USA elnökénél.
A jogrend és legitimáció sose felesleges szempont. Még csököttebb formájában is jobb, mint a pőre erőszak joga.
Az igazgatási rend összeomlása pedig már lassan ténykérdés: 444.hu/2017/04/25/a-fejlesztesi-miniszterium-szerint-lazar-janos-nem-mond-igazat

dicey 2017.04.25. 23:27:16

Csak a jegyzőkönyvnek, az angol királynő 1708-ban vétózott utoljára. Nem kevésbé sántító párhuzam, mint az amerikai elnök.

christvhu 2017.04.26. 09:27:21

@jotunder: Sokat fejlődtél a jogi képviselő szerint....

maglilith 2017.04.26. 10:00:57

Minek ment oda,ahova igazán nem is hívták?Én szégyelltem volna magam.

Hmmm... 2017.04.26. 11:12:16

@Mr Eggs: Én végignéztem -- elvből, és mert erős a gyomrom. Hogy ezek nem hánynak maguktól!!! De még ezt is megértem... hiszen nekik is vannak elveik (amikbe majd jól bele is fognak bukni -- fenntarthatatlanság okán)... mert a kétségkívül meglévő értelmük - ifjúkori környezeti hatások által determináltan - túlságosan behatárolt irányultságú.

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2017.04.26. 11:22:26

@Hmmm...: mondjuk lehet, hogy reggelente szemen köpik magukat a tükörbe nézve.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.26. 12:09:15

@Hmmm...: elveik? Hát, ha a hatalomvágyat, önzést, harácsolást, mások lenézését elvnek nevezzük, akkor igen, valóban vannak elveik.

incze 2017.04.26. 13:09:55

@netukki: kedvelem enyedit, ebben a levélben is nagyszerűen látszik, hogyan tudja egy intézményvezető udvariasan és precízen elmondani a fasságról, hogy fasság, anélkül hogy ellenálló pózba vágná magát, vagy kiesnék az intézményvezetői szerepből. (ezt a mozzanatott hiányoltam nagyon pl. lovásznál, egyáltalán nem tartom jónak, ha aszondják, hogy ne verd azt a lányt, nagyon jól főz)

velőtanya 2017.04.26. 14:18:24

Az Igaz Magyarság képviselői ma Brüsszelben:
img3.hvg.hu/image.aspx?id=bc880561-f790-41fa-87c5-826d0243d7bd&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e

Egyébként Orbánt szerintem a kötelességszegési eljáráson csak röhög egyet, a parlament előtti plenáris baszogatást még élvezi is, az egyetlen dolog, ami rosszul esne neki, az a kirúgás az EPP-ből. Ezért ha az megtörténik, akkor hajlandó vagyok egy fokkal komolyabban venni "Brüsszelt", addig csak a szokásos impotens bambulásnak tekintem az aktuális brüsszeli eseményeket.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.04.26. 16:08:37

@velőtanya: Meggyőződésem, hogy nem fognak kirúgni senkit, különösen Orbánt nem. Egészen biztos vagyok benne, hogy informális csatornákon már jó előre tájékoztatták, hogy a néppárt nem fogja nagyon bántani. Ezért mert egyáltalán elmenni az ülésre. Itthon pedig a hivatalos narratíva az lesz, hogy meggyőzött mindenkit.

ijontichy 2017.04.26. 17:09:46

@kisa: A szomorú, hogy igazuk van. A fidesz választóinak zöme csak a nyílt, világos "csárdás pofonból" ért, csak az erőt tiszteli. Akkor kushad.
Számukra a nyugati konszenzuskereső, jó értelemben kompromisszum képes politika teljesen érthetetlen. De úgy tűnik, az EU és az EPP vezetői is képtelenek megérteni, hogy Orbánnal szemben csak úgy érhetnek el eredményt, ha a főni a "törött kezével törölgeti a vérző orrát" ;-)

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.26. 17:21:28

@ijontichy: Hát igen. Brüsszel nem érti a magyar "néplelket", ezért aztán tényleg megtehet a fidesz/orbán bármit, nincs, aki/ami megállítsa.

Mozigépész 2017.04.26. 17:22:34

@kisa:
„Vajúdtak a hegyek, és egeret szültek”
Ez valójában azt jelenti, hogy az EU nem volt elég kemény, sokkal keményebben kellett volna fellépniük. Tényleg ezt akarták, vagy csak nem tudnak magyarul?

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.26. 18:25:41

@Mozigépész: A bicska nyílik ki a zsebemben, ez a gúny, ez a megvetést az eu-iránt, ami ezekből a sorokból sugárzik...
Lassan az eu-nak tényleg fel kéne fognia, hogy @ijontichy...

RontoPal 2017.04.26. 18:35:44

@kisa: Menetelünk a pokol fenekére.

Mozigépész 2017.04.26. 18:38:53

@kisa:
Szerintem még mindig nem értik, nem hiszik el, hogy ez nem egy kormány, hanem egy rablóbanda, amelyik megszállta a felső vezetést, rátelepedett egy országra. Valószínűleg Közép-Afrikában találkoznának legközelebb ilyen államberendezkedéssel. Ezért aztán nincs is igazán eszközük ellene :-(

velőtanya 2017.04.26. 18:39:47

No akkor mai összefoglaló:
1) A EU megint bohócot csinált magából, Orbán huszadszor is karikát fűzött az orrukba, továbbra is azt csinál amit akar, és ezt továbbra is Brüsszel finanszírozza. Ellenben "...május elején az EP várhatóan kiad egy állásfoglalást a magyarországi helyzetről. Ez egy politikai nyilatkozat lesz, aminek különösebb jogi következménye nem lesz, de hatással lehet az Európai Bizottság hozzáállására a magyar ügyekhez." Siralmas, szánalmas, elkeserítő.
2) A CEU ezzel párhuzamosan kezdi belátni, hogy akkor ez a történet ennyi volt itt Budapesten:
index.hu/belfold/2017/04/26/rektorhelyettes_valoszinubb_hogy_a_ceu_tavozik_budapestrol/
Ők egyébként szerintem tisztességgel harcoltak, megtették, amit lehet - és akik maradnak Magyarországon, azoknak végtelenül szomorú, hogy ennyit lehet.
3) Közben - ld. Vincent törvényei - elloptak egy bankot, még a szokásosnál is bravúrosabban: először állami pénzből konszolidálták és kitömték, majd egy másik kupac közpénz jellegét elveszített állami pénzből néhány stróman megvette:
444.hu/2017/04/26/matolcsy-unokatestevre-es-matolcsy-jobbkeze-vettek-meg-a-negyedik-legnagyobb-bank-harmadat
Mindezt úgy, hogy 2011-ben az összes szarházi fideszes a miniszterektől a mandineres köcsögökig arról beszélt, hogy ez azért jó, mert a bankszektor nagyobb részének állami kézben kell lennie. (És természetesen azt se fogja soha senki megkérdezni, hogy egy Balog Ádámnak pl. honnan van tízmilliárdos nagyságrendű kápéja az üzlethez.
Este konfetti és sampány, a polgári tagozatnak kokó és kurvák, aztán mindent bele kivilágos virradatig.

incze 2017.04.26. 20:21:29

@velőtanya: szerintem egyszerűbb az összefoglaló: orbán utolsó dobása. az a bizonyos még egy győzelem (már amennyiben annak számít, hogy megúszta az azonnali kidobást), mely után nem maradt több katonája. ez amúgy is csak az első forduló volt, a nehezebb, a néppárti raport még hátra van.

Mano1970 2017.04.26. 20:45:27

@velőtanya: Minden szavaddal egyetértek...Sajnos Orbán lazán elhúzza 2018-ig.Be nyom még egy (utolsó) népszavazást EU tagként.Azután Fehérmagyarország....

zizego 2017.04.26. 21:11:29

@viharangöntő:
Rendben van az, ha nem lihegjük túl ezt az Orbán oroszoktól való függés toposzt, de azért Zürichben pontosan tudják Orbán de Putyin üzleteinek minden részletét, a közöset is, és az újakat is. Még akkor is, ha a feltételezésekkel ellentétben nem a nagy pénzközpontokon keresztül bonyolítják jó ideje ezeket a boltokat.
Az oroszoknak nagyon jól kialakított rendszere van már a gigantikus pénzmennyiségek mozgatására és parkoltatására. Tanácsnál többet kapott a mi paréjcsászárunk tőlük.

velőtanya 2017.04.26. 21:31:23

"a nehezebb, a néppárti raport még hátra van"
Ugyan már, ne áltassuk magunkat:
hvg.hu/itthon/20170426_orban_viktor_brusszel_europai_parlament/pp/64078
Csak a szokásos, néhány képviselő puffog (aztán holnapra ők is elfelejtik az egészet), a Néppárt mint olyan pedig simán beáll Orbán mögé. Egy nagy szar az egész.

aritus 2017.04.26. 21:53:09

@velőtanya: szomorúan és dühösen egyetértek

zizego 2017.04.26. 22:13:39

@velőtanya:
Nem kis mértékben fogja felerősíteni az EU vezetése az euroszkeptikus politikai irányzatokat.
Pont az EP-nek kellene példát mutatniuk - elsőként a legfőbb rebellis Orbánnal.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.26. 23:34:41

ha ez az EU, és ennyire hisz a saját értékeiben, mint amit ma láttunk, akkor akár le is húzhatja magát. gyáva, ostoba, tájékozatlan, rettenetesen lusta, alkalmatlan harmadvonalbeli faszszopók gyülekezete.

egy cinikus, gátlástalanul hazudozó lótolvaj simán hülyére vett mindenkit, politikusoktól újságírókig.

de nyugi, nem az lesz, hogy majd Orbán legalább megvéd a migránsoktól: ha az EU magát egy darab, semmiféle gazdasági, katonai, politikai vagy stratégia erővel nem rendelkező, de gátlástalan és pimasz kis pöcstől SE tudja megvédeni, akkor az oroszoktól vagy a "migránsoktól", vagy a terrorizmustól ugyan miért tudná.

ijontichy 2017.04.26. 23:35:39

@zizego: Ezek tökhülyék, de tényleg. Nem elég, hogy Vitya az ő adófizetőik pénzén tartja fenn hatalmát, még ingyen reklámlehetőséget is biztosítanak neki. A mai röfögésre kapott műsorideje kábé annyi, mintha ingyen kapta volna meg a Superbowl közvetítésének sávjában a reklámidőket. :-/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.26. 23:40:13

@velőtanya:

a 2 millió agyhalott mocsári ork (Orcus sándorkingus) pedig örömünnepet ül. veszített a CEU, a 444, jajgatnak a rasztahajú libsik TEHÁT győztek a MAGYAROK.

kibaszott undorító ez az ország.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.26. 23:43:40

@ijontichy:

a sok hülye meg csépelte a migránstéma döglött lovát, mintha az, meg a Nagy Magyar Fal lenne itt a fontos, nem az, hogy a német, francia, olasz, stb adófizetők pénzéből bankot vesznek a családnak meg Mészáros Lőrincnek mindenből kettőt.

incze 2017.04.27. 00:26:36

@többek: nem egészen világos, ki mit várt ettől a plenáris vitától, én speciel legfeljebb annyit, hogy látszódjék, van-e még támogatása orbánnak a néppárton belül. nem ideológiai, mert az nyilván nincs, hanem az a fajta védelem, ami kijár annak, aki az akolban van - ha nem is kedveliik. és úgy érzékelem - nem láttam a vitát, csak összeolvastam ezt-azt -, hogy ez a feltétlen védelem már nem jár ki neki.

ezért is gondolom a néppárti raportot nehezebbnek orbán számára. egy ilyen helyzetet, mint amilyen a plenáris vita, még egy csecsemő is simán lekezel, aki eltökélt, gátlástalan, és egymagában áll, eszméletlen helyzeti előnyben van, ha nincsen semmi "evidenciális" kimenet (döntés, nyilatkozat, szavazás, esetleg konkrét csihi-puhi).

inkább az volt az érdekes, hogy még ezt a jelentékeny helyzeti előnyt sem tudta kamatoztatni, szükségtelenül nagy baromságokat mondott, amiről a honi közvélekedés, amennyire szétpillantottam az, hogy "hazabeszélt" (értsd, ha valami különlegesen imbecillis faszságot mond, az azért van, mert a magyaroknak szánja, azoknak az kell), szerintem meg egyszerűen szétesett már a faszfej, és tényleg ott tart, azon a szinten áll, mint amit sokak szerint csak eljátszik.

---
szóval én nem nagyon értem a dühöt, meg a csalódottságot. egy ilyen felépítésű rendezvényen nyílt és burkolt politikai deklarációk hangzanak el, nem intellektuális vita zajlik, az erő- és érzelmi viszonyok, vagy inkább széljárások mérésére alkalmas, másra nemigen.

viharangöntő 2017.04.27. 03:12:30

@zizego: Én csak örülni fogok, ha Orbán büntetőperében a zsarolhatóság tényét és okait is vizsgálja majd a bíróság. De az ilyesmit bizonyítani általában nem könnyű, mert a zsarolóknak és a megzsaroltaknak közös érdekük a bizonyítékok eltüntetése vagy elhiteltelenítése. Ami viszont a Btk. 376. § (6) bekezdés a) pontját illeti, egy mérsékelten részeg joghallgatónak sem okozna különösebb nehézséget a legsúlyosabb büntetést megalapozó tényállás bizonyítása. Megkockáztatom, a Fidesz-szavazók jelentős hányada is tudja, mi a különbség Rubik Ernő és a tiborczistvánmészároslőrinc-félék vagyongyarapodása között, pontosan tudják, hogy Orbán síbolt közvagyonból tömte ki a klántagok zsebét, minimum százmilliárdos nagyságrendben. És a tömegpszichózis még brutális médiafölény mellett sem tartható fenn a végtelenségig, ezt a Kádár-korszak története ékesen bizonyítja.
Szóval jelenlegi ismereteim szerint valószínűbb, hogy Orbán vagyon elleni bűncselekményért fog rács mögé kerülni, és nem a Putyin-ügy miatt.

aritus 2017.04.27. 06:28:10

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: azért van az EP-ben, aki pontosan látja, érti, hogy orbán egy utolsó bűnöző, csak ő nem a néppártban van:
www.youtube.com/watch?v=MsjMJs39bFY

aritus 2017.04.27. 06:36:37

Egyébként meg az európa parlamentre vagyunk dühösek, miközben itthon:
www.atv.hu/belfold/20170426-nem-kezdtek-ki-a-fidesz-nepszeruseget-a-kormanyellenes-tuntetesek

Ez sokkal, de sokkal szomorúbb, rémesebb, undorítóbb

zizego 2017.04.27. 07:03:22

@ijontichy:
Nem vártam - és eztán sem fogok - túl sokat.
Vastagabban látszik a polarizálódás az EP-ben is mint eddig, és markáns konkrétsággal lettek betámasztva azok a válaszok, amikkel várták már Orbánt. Eddig ilyen szókimondás nem volt vele szemben.
Amit most láttunk az a jéghegy csúcsa, a színfalak mögött sokkal keményebbek.
Orbán számára meg ez csak egy performansz.

zizego 2017.04.27. 08:20:05

@viharangöntő:

Soha nem hittem a politikusok elszámoltathatóságában. Vissza lehet nézni a történelemben, milyen kevés az az újkori eset, amikor komolyabb büntetőjog következménye lett a korábbi aktív tevékenységüknek. S a kiszámítható jogalkalmazás is leginkább nyugatra jellemző, ott már lopott vagyon sem kell, elég pár ingyen utazás, vagy egy kitartott nő (vagy férfi), pár közpénzen vett utazás, repülőút.
Abban sincs kétségem, hogy Tiborc és Mészáros környezete hosszasan élvezni tudja azt a nyugati mértékkel is óriásinak számító vagyont, amit Orbán tevőleges ügyködésével összeharácsoltak.
Persze vannak végletes esetek, de én most kihagynám ezek elemzését.
Azok svájci állami intézmények, ahol pénzügyi szakértők nem publikus információkat gyűjtenek és elemeznek, kifejezetten belső felhasználásra gyúrnak, és soha nem lesznek publikusak az adataik. Ahogyan egyetlen szolgálat sem hoz direkt formában nyilvánosságra semmit abból, ami a rendelkezésére áll. Gyurcsány óvatosan betolt újkeletű információiban sem hiszek, és nem azért mert ő GyF.
Mindezek ellenére, ha egyszer Orbánra roppan ez a nagy népszerűsége, rengeteg minden lesz visszafejthető a gazemberségekből. Akkor sem az elszámoltathatóság lesz számomra a lényeges, hanem a dolgok egyszeri és talán végleges tisztázása. A felelősök nagyrészt futni fognak, - mint általában.
Amíg ez a folyamat nem fog bekövetkezni, a soha nem lesz itt normális világ. De ehhez nagy reveláció kell.
Szíjártó M. István ELTE BTK. docens tegnapi lázadása egy újabb megtérés az Orbán keltette ködből.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.27. 11:06:57

@incze:

én azt vártam, hogy egyszerűen, szikáran rámutatnak 3 dologra:
1. a magyar "törvényalkotás" gyakran betű szerint megy szembe nem csak az EU-s jogszabályokkal, de akár a magyar Alaptörvénnyel is.
2. Kicsoda M. Lőrinc, és egyáltalán: HOL A PÉNZ?
3. ha még marad rá idő: az hogy a picsában van, hogy Orbán szerint, azt, hogy ki adhat ki és milyen feltételekkel egy New York államban érvényes diplomát, azt múlt hét keddtől nem New Yorkban döntik el, hanem ő Felcsúton? (jó, erre legalább célzás esett)

ehelyett megkaptuk a szokásos dedós arénázást Kertész Imrével, könyvégetéssel meg a migránsok emberi jogaival.
(ami fontos, könyörgöm, de pont azzal akarják megfogni, amivel épp harmadjára is meg akarja magát választatni???)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.27. 11:10:51

@aritus:

a nagyszülők a saját unokáikat baszogatják, hogy hazaáruló sorosbérencek lettek, hagyjuk már. le kell ezt a szar országot húzni vécén a picsába.

christvhu 2017.04.27. 12:10:38

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Azért egy "B" terv nem ártana.
Akik le akarták húzni, már elmentek többnyire.
Ettől csak több meló maradt itt ránk.

ingyenebed 2017.04.27. 12:12:35

ez a ceu ügy engem sokkal jobban zavar mint az eddigiek.

eddig igazából arról volt szó, hogy oké lopnak, lopnak, igazságtalanul osztanak el pénzeket, csicska médiát építettek, várba költöznek, cigi csak trafikból, stb, de az életmódunkat, a jövőnket, a gyerekeink jövőjét végül is nem formálták át (közvetlenül nem, persze). a vasárnapi boltzár volt egy nagyobb kísérlet, de egyfelől attól végül visszakoztak, másfelől azért nem akkora dolog a vasárnapi vásárlás, hogy gyilkolni kéne érte.

de a ceu bezárása - márpedig most úgy áll, hogy be fog zárni - más történet.
ez nem engedhető meg, ebben az ügyben bármi áron meg kell őket állítani.

van egy határ amit átlépve már semmiféle megértésnek, párbeszédnek, elmélet gyártásnak nincs értelme.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.27. 12:30:35

@christvhu:

a legvalószínűbb forgatókönyv az évtizedekig tartó lassú, de folyamatos lecsúszás, ahogy szép lassan szoksz hozzá a pénzed elértéktelenedésétől kezdve a sajtó, az egészségügy, a felsőoktatás és a nyugellátás megszűnésén át az áramszünetekig és az egyre gyakrabban leálló tömegközlekedésig mindenhez.

de a magyar ember nem tart nagynak semmilyen árat azért, hogy végre ne kelljen se döntenie, se gondolkodnia. igaza volt Orbánnak: itt igazából csak a Kádár-rendszer valaminő változata működhet hosszú távon stabilan.

és az Orbán rendszer STABIL. megkockáztatom, 1000 éve nem volt olyan rendszer itt, ahol ennyire MÉG CSAK FEL SEM MERÜLT, LEHETŐSÉGKÉNT SEM, hogy bárminő módon megdönthető, leszámítva az ufóinváziót, vagy ha a rezsim működtetőit Valpurgis-éjkor elviszi az Ördög.

és miért? mert ezt a rendszert PONTOSAN a magyar emberre szabták, és, ahogy megállapítod, akinek végképp elege lett, se az Ellenállás élére ált, hanem köpött egyet és elhúzott. (és van-e aki hibáztathatná ezért?)

ijontichy 2017.04.27. 14:13:43

@ingyenebed: Engem ez a CEU -ügy nem igazán zavar. Illetve zavar, de...
Engem tkp. az egész fideszbagázs zavar, és már '98 ősze óta. Ugyanis - veled ellentétben - én azt érzem, hogy igenis megváltoztatta az életmódomat (ami a végül a lábbal szavazáshoz vezetett). Attól a perctől, hogy az ifjú és kevésbé ifjú ingyenélők (politikusok) pártja kormányra került, a politika befurakodott az életembe, pörölykalapáccsal bezúzta az ajtómat, a parlamentben eme egyáltalán nem polgári erényeket csillogtató fickók száját egyre büdösebb léglökések hagyták el stb. Engem a Jani bá korában nem ért ennyi kényszerű (hány)inger. Szóval az ezredfordulóra már nem néztem magyar TV-t, a kocsiban megnőtt a CD-k halma stb. Csalódást keltő volt, ahogy 2002-ben csak egész minimális többség hajtotta el búsba a kis dzsipót és bandáját. Szóval apróságok és kevésbé apróságok sora vezetett 2013-ig, mikoris egy nap elsőszülöttem azzal jött haza, hogy két napja kolbászol náluk valami tanfelügyelőnek álcázott minisztériumi hírszerző, aki nem átall a diákoknál a család, szülők stb. felől érdekődni. Ezt követte "Farmer Johnny" (ld. Big JT: Little Red Dot Boogie) merénylete a szabadpiac ellen. Egy senkiházi megtiltotta nekem, hogy egy sima üzleti tranzakciót ott és akkor kössek, ahol, és amikor úripolgári kedvem tartja, ha erre üzleti partner akad (pl.: hajnali háromkor a benzinkúton). Nem azért, mert oly sűrűn előfordult, de a tudat maga, engem beteggé tesz. És az ország, ahol alsóhangon 40% füstöl, kussolt, az ellenzék még egy szolid esti tüncit sem bírt összehozni, mondjuk "szívjunk el egy cigit a Kossuth-téren, majd a lépcsők előtt elsétálva pöcköljük egy hang nélkül a dekket a lépcsőre". Semmi! Akkor már az is látszott hogy a hangvételében roppant kurucosan büszke magyar simán repetát kér don delhi komcsy csapatából még négy-nyolc-sok évre, és meg megadta a végső lökést. Ez a banda összességében semmit nem könnyített, roppant sok aprósággal nehezítette a mindennapi létet. Szóval nem értek egyet, minden apróságért, a "vonal" átlépéséért, azonnal "orrbaverés-reccs-nyüszít", a ilyen don csak abból ért. Persze ezen a lehetőségen már túl vagyunk (tkp. már 95-96-ban túl voltunk), ez ma már nem megy. Sajnálom a jobb sorsra érdemeseket, akiknek a mindennapjait keseríti ez a csürhe. A CEU-t és polgárait nem igazán féltem. Nincs is mitől, amig nincs újra műszaki zár a határon.

Mozigépész 2017.04.27. 14:52:18

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
Ez egy közel 3 évvel ezelőtti bejegyzés, de valahogy nagyon idevalónak érzem ...

annyit.blog.hu/2014/06/21/a_jovotlenseg_receptje_mi_is_ezt_fozzuk

aritus 2017.04.27. 15:19:26

@mafi mushkila: aláírtam, de ha jól látom, akkor kb 1300 ember írta alá, ami lófasz.

fortin 2017.04.27. 15:24:38

@aritus:
Csak mert a funkcionális anafabéta újságírók "a választók egyharmada nem választott még pártot" mantrával hereglik tovább az "új erő kell mert az embereknek nincs pártjuk" blöfföket, jegyezzük meg: 36% nem mondott pártot – 2014-ben 38% nem szavazott. Magyarán, 2% az a hatalmas, rezsimdöntő tömeg, akikre hajthatnak a Nagy Változtatók. Innentől kezdev három lehetőségük van:
– tökimndegy milyen célt megnevezve, de összeáll a teljes ellenzék, így megszoríthatják OV pártáját (ki tudja, mennyir eköveteik őket a szavazóik, de nagyrészt nyilván követeik, ez jelenthet 20-26/-ot)
– összeáll feltételek nékül a Jobbikon kívüli baloldal, akkor lesz egy mainál erősebb ellenzék (esetleg fidesz-jobbik koalíciós kényszer, de ennek alig van esélye)
– sikerül elhódítani félmillió-hétszázezer fidesz-szavazót vmivel. No, ezen lépjünk túl.

Vagyis, politikai értelmeben nincs kiút, csak a rezsimen belüli rezsimváltás. "Reformkommunistákkal" lehet egyezkedni, ha amcsik és németek és franciák vmiért mégis kirúgják OVt.
Ennyi a haza sorsa

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.27. 15:34:41

@fortin: pontosan erről írtam ugye egy posztot, amiért kaptam hideget is és meleget is.

fortin 2017.04.27. 15:47:44

@jotunder: Mert a történeti emlékezet hiányos. A nyolcvanas évek nagy belső vitája volt a magyar ellenzéknek, hogy a reformista kommunistákkal megállapodva történjen egy hangsúlyeltolódás néhány kardinális kérdésben lenyugtatva az ellenzéki vágyakat (nemzeti kérdés, kulturális autonómiák, ez maradt az "mdf-modell", refromgazdasági kiegyezés "szdsz-modell"), vagy teljes szakítás legyen (Krassóék, maroknyian). Ehhez megvoltak a csatornák (Csoóriék–Pozsgay / Beszélősök–Soros). Aztán csak 89-90-ben jött meg a kedv és a lehetőség a teljes leváltáshoz.

fortin 2017.04.27. 15:51:52

@fortin: Ja, és persze csak látványkonyhában csinálták meg a teljes váltást Antallék, amúgy gazdaságpolitikában refromkomcsi modell lett.

zizego 2017.04.27. 16:52:46

@fortin:
Sütő Andrást egy végtelenül bölcs embernek tartottam. Számomra a nemzet élő lelkiismerete volt.
Nagy társaságban történt meg, - én is ott voltam - amikor Sütőtől soha nem látott őszinte haraggal gyávázta le Antallt. Nem kiabált, de mereven nézte Antall arcát, és többször megismételte. Később elmondta, hogy az általa megalkuvónak tartott, az MDF által történelminek nevezett kiegyezés miatt veszítette el az önuralmát.
Soha többé nem beszéltek erről.

mackó manó 2017.04.27. 17:20:50

Ne tessenek mellre szívni, maguk jóravaló emberek. Ez a hely mindig is kalandorok martaléka volt és lesz. Kalandorok rekedtek itt és berendezkedtek. Csak gondolják végig.
Az, hogy van néhány százezer ilyen-olyan úton módon civilizálódott és civilizált lakos, az ne tévessze meg önöket. Mindenhol van egy maréknyi ember, akik jobb sorsra érdemesek.
Meg kell barátkozni azzal a gondolattal, hogy a haza ott van, ahol vagyok, bárhol is legyen az az ott.
Orbán Viktor és tettestársai és a gyülevész hordája? Ugyan. Nem érnek annyit, mert rámegy az önök élete, a gyermekeké és még az unokáké, meg a dédunokáké is.
Itt mindig azt mondták, hogy majd a gyerekeidnek jobb lesz. És azóta már nemzetségek haltak ki, törzsek lettek semmivé, századok foszlottak semmivé és még mindig azzal ámítják magukat, hogy: Majd. Egyszer. Valamikor. Ha.
Nem lesz Majd. A majd az mindig most van. A majd értelmezhetetlen. Minden változója független, spontán, átmeneti. A Most konkrét.
Az Unió megmutatta, hogy nem számíthatunk rá, ellenben az Unió bizton számít a piacainkra, a pénzünkre a használható és kihasználható agyakra és kezekre, a stabil profitra. Ezért úgy maradtak, ahogy előtte is voltak. Tovább finanszírozzák a pillanatnyi klán működését, javítják a működtethetőség feltételeit. Egy 8-9 milliós piac is nagyobb piac, mint a semmi. Mindenki vesz wc papírt és kólát, és benzint.
Ergo, az Unió sommázata erről a Helyről, amit magyarországként különböztetnek meg a többitől, hogy:

-A semminél még mindig több.

Aki magára vette, vessen magára.

És [:)] fel a fejjel. Addig is gyertek tüntizni. Több, mint a semmi.

mackó manó 2017.04.27. 17:37:11

@mackó manó:

bocsánat. helyesebben: ...minden eleme független változó, spontán, átmeneti....

ijenanyelvtan 2017.04.27. 17:38:47

Énáltalam valóban nagyon tisztelt "kommentelők" és jótündér.
Régóta olvasok és tanulok a feljegyzésekben található sok-sok, valóban, embert pallérozó mondandóikból és köszönetemet fejezem ki ezekért.
A mai napon sikerült fölszámolni utolsó "itthoni" kötődésemet is, bár sokszor voltam távol, most már végleg elmegyek.
Voltam a CE tüntetésen, korombeli tüntető kb. 0.
A többieknek minden jó.
Valamikor azt írtam, hogy az Orbán problémára csak egy megoldás lehet.
Úgy látom, az sem segítene.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.27. 17:42:29

@ijontichy:

istenem a trafikügy... és akkor a Magyar Emberek felemelték zászlóikat az örökké elégedetlenkedő belső ellenség (értsd: libsik) ellen, a zászlóba aranyfonállal hímezték bele szorgos, helyüket tudó Magyar Anyák a 2 jelmondatot:

NEM ÉRTEM, MI A PROBLÉMA?

és

HA NEM TETSZIK, LE LEHET SZOKNI.

RontoPal 2017.04.27. 17:45:33

@ijenanyelvtan: Akinek gyereke van, vagy 40-nél nem sokkal idősebb, vagy kiváló szakmája van, annak a helye nem ebben az országban van. Szörnyű, hogy ilyeneket írok, de nem látok értelmes lehetőséget. Sajna, én nem tudom megtenni, de azon vagyok, hogy a gyerekem megtanuljon látni, és dönteni. Ez az ország elindult a káros nacionalizmus felé, az egyéni és kisközösségi szabadságjogok totális korlátozása felé, és ebből semmi jó nem sülhet ki szerintem.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.27. 18:15:34

@ijenanyelvtan: milyen a korod? Mert én se mai darab vagyok (felnőtt voltam már a szocializmus első visszavonulásánál is), és sok hasonló korút láttam.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.27. 19:11:15

@Mozigépész:

kösz, remek. mondanom sem kell, az alatta lévő kommentnek álcázott röfögésekkel üt igazán. (mi újság Izraelben, a Nyugat válságban van, sírnak a libsibolsik = jó az irány!)

az előzményét, az örményes posztot többször is olvastam.

zizego 2017.04.27. 22:04:06

@mafi mushkila:

Alárírtam és pár embernek is elküldtem a petíciót.

christvhu 2017.04.28. 12:23:10

@ijenanyelvtan:
A helyzetet többek között az teszi reménytelenné, hogy aki csak teheti elmegy.
Ráadásul úgy, hogy - tiszta lelkiismerettel - még csak számon kérni sem lehet rajtuk holmi társadalmi felelősséget, vagy akár gyávaságot, hiszen egyre nyilvánvalóbb: Nincs remény.

Mégis mindennap azzal kelek fel, hogy majd ma, végre beindulunk és elsöpörjük ezt a szemetet, amit - lássuk be - mi mindannyian halmoztunk fel szép hazánkban.

Ehelyett egyre nagyobb a mocsok.

christvhu 2017.04.28. 12:24:08

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Lásd az előző hsz-t - szóval egyetértünk.

velőtanya 2017.04.28. 13:42:22

- Hallott már a CEU-róL?
- A rezsicsökkentéssel kapcsolatban?
- Nem, az egyetemről.
- Ja igen, igen persze. Ezt is csak futólag, csatornaváltogatás közben. Valamibe megint bele akarnak szólni, aztán most valamilyen tüntetés is vagy mi a szösz volt, valami verekedéssel meg botránnyal.
- Soros Györgyről hallott már?
Válasz1: A neve ismerős meg az, hogy az egyetem dolgába beleszólt, de nagyon sokat azért nem tudok róla.
Válasz2: Soros György? Várjál! LMP? Ja, a lószart, a migránsokat ez támogatja nem? Azt Amerikában kell lelövetni és kész.
444.hu/2017/04/28/a-ceu-t-nem-ismerik-de-soros-gyanus-mondjak-faluhelyen

Érdemes az egész cikket elolvasni, sajnos ez a kőkemény realitás. (Pesti létemre elég sokat megfordulok hasonló településeken, és semmi túlzás nincs benne)
Mit nekik néhány száz, vagy akár néhány ezer "európai értelemben vett" konzervatív esetleges lemorzsolódása, vagy hogy néhány tízezer egyetemista nem rájuk fog szavazni. A kétmilliós tábor - aminek a döntő többségét azok teszik ki, akik max. az m1 vagy a tv2 híradójában látnak "politikát", de még abból is csak a migránsozás jut el hozzájuk, és ez pont elég ahhoz, hogy arra szavazzanak, aki megvédi őket (bár élőben migránst még soha nem is láttak) - szóval ez a tábor a nernek pont elég.
(Ennek ellenére - és a Momentumot érintő averzióim ellenére - persze hétfőn ott leszek most is a tüntetésen, de ne feledjük, hogy ez az egész, mindent beleszámolva is, néhány százezer magyart érint meg bármilyen szinten)

seol 2017.04.28. 14:19:58

@velőtanya:

Nem tudom, szerintem a várnegyedbeli közértekben és kocsmákban is elhangzanak hasonló fejtegetések. ;-|

Tehéntőgy 2017.04.28. 14:43:07

@seol: Egyébként is annyira jellemző, hogy Fegyvernek nekik a tiszántúli keménység netovábbja- a tök konszolidált Fegyvernek, ahová egyszerűen el tud jutni a pesti újságíróstáb, csak le kell szállni Szolnok után valamivel a debreceni vonatról...
Még ha bementek volna Tiszagyendáig mondjuk...
Könnyű a beszűkült fegyverneki retardokon köszörülni a nyelvet, valamennyire jogos is, csak akkor ugyanez az ellenzéki média ne sajnáltassa már a hétpróbás fidesznyik Szemerkényi Rékát, hogy jaj, nem lesz többet washingtoni követ, meg jaj mit mondott rá az Orbán, mert pöttyet mintha aránytalan lenne ez így.

stefan75 2017.04.28. 15:20:54

@velőtanya: Ezért haragszok annyira a fatalista nézetekre, miszerint a politikusok minőségét a néplélek/kultúra határozza meg, meg a gazdasági helyzet, és ebbe bele kell törődni. Hát nem.
A néplélek nem egy kőbe vésett valami, azt ilyen propagandista időkben a tömegmanipuláció irányítja. Nem a nép minősége határozza meg a politikusokét, hanem sokkal inkább a politikusok minősége a népét.

seol 2017.04.28. 16:27:25

@Tehéntőgy:

Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy a cikk arról akart szólni, hogy "a beszűkült fegyverneki retardokon köszörüljük a nyelvet".

seol 2017.04.28. 16:31:03

@stefan75:

Ebben vagyon _némi_ igazság (abban, hogy nem -- lenne -- szabad ennyivel letudni, mindenképpen), de azért nézzük meg azt is, hogy kulturáltabb helyeken az ún. néplélek mennyire fogékony a -- sokszor ugyanolyan szintű és színvonalú -- manipulációs próbálkozásokra.

punkfrog 2017.04.28. 17:03:42

@velőtanya: a két közmunkástól érdemes lett volna megkérdezni mennyit kapnak havonta a munkájukért, és tudják-e mennyi a hivatalos minimálbér!

velőtanya 2017.04.28. 17:33:00

@seol: Hasonló _nívójúak_ igen, de megvan az a különbség, hogy a várnegyedbeli kocsmában mindent tudnak Sorosról (mármint mindent, ami lényeges, tehát hogy valójában Schwarz).
De igazából arról szólna a fenti hsz, hogy amikor néhány tízezren megtöltjük az Andrássy utat (ráadásul szemben az utóbbi évek "ballib" megmozdulásaival, a tömeg fele most a huszonéves korosztályhoz tartozik), és a pillanat hatás alatt úgy éreznénk, hogy "velünk az ország", akkor azért tudjunk róla, hogy minden jóarcú egyetemistára jut nemcsak egy püffedt fejű bayerzsolt (gondoskodva van róla, hogy erről úgyse feledkezik meg az ember), hanem öt (vagy tíz) ilyen honfitárs is, aki még csak nem is gyűlöl minket vagy a CEU-t, hanem simán halvány fogalma sincs erről az egészről, meg úgy általában semmiről, amit mi fontosnak gondolunk.
(Illetve igazából annyit pontosítanék, hogy azt a pillanatot konkrétan nem érdemes elrontani, mert ebben a córeszben meg kell becsülni az ilyen pillanatokat - viszont az eszünkkel legyünk tisztában a realitásokkal. Mert sokan nincsenek, a saját szememmel látom és tapasztalom a legszűkebb baráti körömben is, hogy "ennek most már el kellett jutnia mindenkihez, aki nem a közvetlen rezsimszolga réteghez tartozik". Pedig a szomorú valóság az, hogy nem jut el.)

seol 2017.04.28. 17:42:13

@velőtanya:

Igen, nagyjából ez akar lenni a cikk -- szomorú -- tanulsága, nem az, hogy "meravidékiekhülyék".

"Európa", 2017.

stefan75 2017.04.28. 20:32:04

@seol: Erre triviális mostani példa a brexit. Egy fejlett jogállam, 800 éves demokrácia, fékekkel és ellensúlyokkal, temérdek független sajtóval, civilekkel, független intézményekkel, top 10-es egyetemekkel, polgári értelmiséggel.

A brexit-kampány mértékét és színvonalát tekintve is jóval enyhébb volt a fideszpropagandánál, de bekerült a mainstream médiába, és eljutott a szavazókhoz. És ezzel nyert is, az időben leleplezett hazugságok és manipuláció ellenére, a független médiával és a szakértői véleményekkel szemben is.

A propaganda sajnos nemcsak Ruanda szintű országokban működik, hanem univerzálisan mindenütt. Az emberek többsége fogékony rá, és ezen nem segít a kultúra.

seol 2017.04.28. 21:14:11

@stefan75:

Ebben -- még mindig :) -- van valami, de a brexit-kampány épp hogy "jóval enyhébb volt mértékét és színvonalát tekintve is", plusz jóval összetettebb kérdéskör, mint az átlagos Fidesz-propagandában érintett dolgoké; újabb plusz: egyszeri dolog, nem év(tized)eken átnyúló (persze hatásai azok lesznek), mára valószínűleg sok átvert szavazó rájött, hogy átverték.

Egy szóval se állítottam, hogy máshol okosabbak az emberek (persze úgy tűnik néha, de gondolom-remélem, csak a közelség torzító hatása ez), vagy nem lehet őket átverni. Ettől még nagyon úgy tűnik, a fideszes propaganda primitívségének és gyűlölködésének megfelelő szintű agymosásra nyugatabbra csak a "kötelező" ~10% fogékony hosszabb távon.

jaegtoer 2017.04.29. 09:04:25

@stefan75:

Mellékszál ugyan, de barokkos túlzás az angolokét 800 éves demokráciának aposztrofálni.
Ellenben kétségtelen, hogy nagy utat jártak be 1215 óta, s bármilyen szintre is jutottak, az angoloktól sem áll távol a birodalmi szellem, erre pedig éppen jó példa a brexit.

velőtanya 2017.04.29. 20:52:13

Hazudoztak ma is egy sort Brüsszelben + megígértek pár kisebb korrekciót - amit természetesen nem fognak betartani, de amivel pár hónapig ellesz mindenki, aztán jön a nyári szünet. Itthon persze letagadják még ezt is, és a biztonság kedvéért meghosszabbítják Lovasberényig a propagandavonatot:
444.hu/2017/04/29/itt-a-friss-ropogos-vadiuj-allami-gyuloletreklam
(A Jud Süss és a Somogy megyei néplap 1951-es évfolyamának összes haladó hagyományát sikerült belesűríteni, szóval legalább +3 százalék szavazó)

incze 2017.05.02. 14:46:48

@velőtanya: azért szorul a hurok. a napi.hu szemlézi (www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/ordibaltak_orbannal_junkcker_beszolt_merkel_kivar.636067.html ) a múlt szombati epp dzsemboriról ezt a beszámolót: www.intellinews.com/hungary-s-orban-backs-down-as-epp-finally-takes-him-to-task-120519/

effektíve kitelt az esztendő az epp-nél, és ha továbbra is bakancsban és teli csűddel politizál orbán immár itthon és külföldön is, akkor szerintem még az év vége előtt ki is rakják a "pártját".

merkel "várakozó álláspontja" elég egyértelmű, de - szerintem helyesen - hagyja, hogy orbán tovább rontson a helyzetén. orbán most épp a magyar politikában is, meg a nemzetköziben is maga ellen dolgozik, gőzerővel. a vicc az, hogy ha meghunyászkodnék (igazából csak egy icipicit), megúszhatná az egészet, ha csak egy icipicit ráérezne arra, hogy mekkora baromsága alapította (a lázadás éve) a nagy végső offenzíváját.

de az nem ő lenne, ő nem téved, és a fekete lovag mindig győz. a világ elég labilis, megfodulhat a szerencse, és akkor (miképp trump megválasztásakor) ki lesz a látnok. eddig sokszor volt elképesztő mázlija (ironikus módon a legnagyobb 2006-ban, azzal hogy kurvára melléfogott), ki fog tartani a faszfej.

incze 2017.05.04. 03:39:14

bár a minap néhány orbán megnyilvánulásból a visszatáncolás kezdőlépéseit olvasta ki a sajtó, emberünket ismerve ez nyilvánvaló tévedés, a pöcsfej egyszerűen lapít, mint mindig az érdemi geci-manőverek kivitelezése közben, emmi munkacsoport alakult, melynek "feladata lesz többek között a külföldi egyetemek foglalkoztatási jogviszonyainak vizsgálata, munkavállalóik tartózkodási és munkavállalási engedélyének vizsgálata és egyéb jogi kérdések is. A munkacsoport tagjai minden kérdéses pontban egyeztetnek az egyetemekkel."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/nem_allnak_le_orbanek_hatba_tamadjak_a_ceu-t.636313.html?utm_source=index.hu

megmondta a pöcsfej a néppárti fejmosáson, itt tisztán jogi kérdésről van szó. munka- és tűzvédelem fölkészül.

velőtanya 2017.05.04. 23:19:59

@incze: "...a SZAKMAI GRÉMIUM feladata lesz..." (igazi neres fekete humor)
No, hát az elég nyilvánvaló, hogy még a látszat szintjén sem fognak bármiféle megoldásra törekedni, nemhogy a törvény átírása, meg ilyenek. Arra lennék kíváncsi, hogy ez az állítólagos "szokatlanul rövid, egy hónapos" határidő mire vonatkozik pontosan, és hogy komolyan gondolja-e valaki Brüsszelben. Miután azt már hivatalosan is bejelentették*, hogy a kötelezettségszegési eljárás végéig abszolút semmit nem hajlandók tenni - az pedig bőven túllóg nemhogy az egy hónapon, de a szeptemberi hatálybalépésen is - ezért arra gondolom nem vonatkozik.

*"Maruzsa Zoltán helyettes államtitkár elmondta, hogy amíg a Bizottság kötelezettségszegési eljárása zajlik, addig felesleges „mozgó célpontra lőni”, hiszen lehet, hogy kiderül: egyes pontokon módosítani kell a törvényt. Tehát az a terv, hogy kivárják, hogyan végződik a kötelezettségszegési eljárás, és addig nem bocsátkoznak jogértelmezésbe."
És egy egészen lenyűgözően aljas kiegészítés ehhez Schmidt Máriától: "Miért nem gondolták ezt végig azelőtt, hogy a rektor úr kilobbizta Brüsszelben a kötelezettségszegési eljárást?"

seol 2017.05.04. 23:33:35

@velőtanya:

A (putyinista?) orosz retorika szereti nagyon a "ha védekezni mersz, amikor épp agyonverlek, akkor ruszofób vagy a külföldi tudjukkik zsoldjában, úgyhogy visszamenőlegesen jogos az agyonverésed" levezetést; miért ne vehetné át ezt is a fideszes propagandagépezet a többi szép és dicső kölcsönzés után?

velőtanya 2017.05.04. 23:37:18

Kicsit más téma: a múlt hétvégén hosszabban beszélgettem egy lelkes momentumos aktivistával (amúgy régi ismerős). Teljesen komolyan érvelt amellett, hogy igenis mindenkinek önállóan kell jelölteket állítani minden körzetben, és majd UTÁNA lehet beszélni bármilyen együttműködésről vagy koalícióról. Röviden ismertettem vele a fidesz önmagára szabott választási rendszerének idevonatkozó passzusait, most hallott róla először. Remélem, hogy ezeknek a szervezeteknek a vezetésében azért akad legalább egy-egy ember, akinek a tájékozottsága eléri mondjuk az enyémet, aki soha nem foglalkoztam politikával semmilyen gyakorlati szinten...
Mindenesetre jelenleg ott tartunk, hogy egy a 2014-esnél sokkal jobb nerellenes összeredmény esetén is garantált lenne a sima fideszes győzelem. Az annyiszor lesajnált 2014-es összefogás-féleség ugyanis annyit legalább el tudott érni, hogy az egyéni körzetekben egy anti-ner jelölt volt. Ehhez képest most a maszop és a déká totál fasírtban, a momentum a "mindenkit gyűlölünk" korszakát éli és az elempével együtt biztos különutasok, a többiek meg csak szép csendben elviszik majd a maguk pár százalékát ott, ahol össze tudják gyűjteni a cédulákat - jellemzően azokban a városi körzetekben, ahol amúgy van esély megverni a fideszt. Hogy konkrétabb legyek? egy 35% fidesz - 15% jobbik - 50% antiner erőviszony mellett is (amitől még nagyon messze vagyunk, de legyünk optimisták) sima fideszes többség lenne a parlamentben, ha a nyerhető körzetekben mindenhol elindul 3-4 egyéni antiner jelölt. Izgatottan várjuk a fejleményeket. mondom.

velőtanya 2017.05.04. 23:40:03

@velőtanya: Egy ? helyett : és a végén egy -mondom.

mafi mushkila 2017.05.06. 16:14:11

@velőtanya: Egyrészt az ember sóhajtozik a tájékozatlanságon... Másrészt meg: tényleg volna annak valamiféle értéke, hogy az ember ilyen komplikált, elaborátus részleteket idézni tud, hogy 27 választókerületben való jelöltállítás kell az országos pártlistához? És persze, ha ezt tudod, még nem elég, mert tudni kell az átrajzolt határok hatását, a kampányra vonatkozó médiatörvények hatását, a médiafoglalás pillanatnyi és a választás idején várható állását, az ellenzéki jelöltek ellen beinduló lejáratókampány jósolható erejét és tisztességtelenségét (végtelen), és akkor lassan elkezdheted azt mondani, hogy érdemben tudsz gondolkodni az ellenzéki lehetőségekről -- és akkor még mindig nem foglalkozhattál semmi olyannal, ami valójában mozgat, ahogy gondolom, a lelkes aktivistát is mozgatja, hogy merre van az előre hosszú távon, hogyan lehetne egy jobban működő országban megegyezni a kellő számú állampolgárral, milyen lenne az, ki mit szólna hozzá, hogyan tudunk különféle csoportokat érő hátrányokat és előnyöket kiegyensúlyozni.

Azt akarom mondani, hogy miközben tényleg rémisztő ez az ártatlanság, hogy a választásokon biztos úgy fog majd működni a dolog, hogy aki jobbat akar és ügyesebben mondja, azt majd jól kiválasztják a népek maguknak, ugyanakkor mégis valami józanságot mutat abban, hogy mik az érdemi kérdések. Egy nyomorultul torz helyzetben vagyunk: nem tudom nem ünnepelni, ami nem torz benne, miközben látom, hogy nem praktikus.