Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Dilinyósokat uszít a rezsim a CEU-ra

2017.04.14. 12:12 | jotunder | 66 komment

 

 Esettanulmány 1.   Szőnyi Szilárd rezsimpocok elemzi Felföldi Zoltán "közgazdász-politológust", idézve, hogy a "CEU az abortusz és a homoszexualitás életformáját támogatja". Ebből is látszik, hogy Felföldi gumidominó, de in concreto ez az ember volt az, aki ezt a pszichiátriai szempontból igen érzékeny levelet követte el pár éve. 

 Esettanulmány   2.    Prostisrácok....   :a Honfoglalás 2000-től értesül arról, hogy a CEU hamarosan bezár. A Honfoglalás 2000 egy gyermekük elveszítésébe belebolondult idős házaspárt jelent, semmi mást.

 Ezen kívül van még Bayer, Boros, Gajdics és Bencsik.

 A közepesen rosszarcú, de azért az utcán feltűnés mentesen közlekedni tudó fideszkonzervatív sem fogja magát most feleslegesen exponálni. Csak a stikkeseket lehet most felhasználni, a  stúberkafejű stikkeseket. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9112425973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

factsmatter 2017.04.14. 12:35:41

Pannonpuli is volt, ne akarjuk letagadni.

OoOoOo 2017.04.14. 13:28:36

jön majd az ürgekommandó és kikéri magának.

BAZINGA2 2017.04.14. 13:55:38

Na ja! Normálisakat nem tud... azok gondolkodnak. A félnótások kellenek!

TG69 2017.04.14. 14:52:32

A fidesz rezsim eddig siman leirhato egy onmagat gerjeszto gyulolet spirallal, aminek a vegen a mester mar akkora hulyesegekkel operal, ami szetfesziti a most meg kussolok osszetartasat. En azt mondanam, hogy Orban akkor es csakis akkor tehetseges politikus, ha ezt meg tudja uszni egy nyugodt visszavonulassal :-). Azert a gimnazista gyerekeinkbe csak a bolondok szallnak bele paros labbal :-). Ok az egyetlenek akik ezt megtehetik...

velőtanya 2017.04.14. 16:37:24

Azóta már az MTI is leadta tök komolyan a H2000 közleményét...
Nem voltam biztos benne, de kikerestem, és a visszaeső garázda Gulyás Márton velük készítette azt a bizonyos troll-interjút a háttérhatalomról:
www.youtube.com/watch?v=UeR9jujOvKM&feature=youtu.be&t=615

Akkor eddig Bayer Zsolt mellett ezt sikerült felvonultatni a megtévesztett Nobel-díjasokkal szemben (mondjuk ha ők tényleg egy "gyermekük elveszítésébe belebolondult idős házaspár", akkor a felelősség nem őket terheli elsősorban)

thegabcsi 2017.04.14. 16:47:28

A közepesen rosszarcú fideszkonzervatív sem fogja magát most feleslegesen exponálni, de mást sem fog csinálni, max egy kicsit dünnyög az orra alá, hogy ezt most talán nem kéne. De ebből a szarból is kimásznak viktorék, nem lesz itt lófasz se, mert a fideszkonzervatív felől Dunába is lőhetnék itt a libsiket, azt se szarná le, akkor is lehetne a helyzetet elemezgetni, más világításba helyezni, egyrészről-másrészrőlözni..
Két hét múlva már más botrány lesz, a CEU is megy a többi mellé a vitrinbe és megyünk vissza a régi kerékvágásba, jönnek majd megint migráncsok és gyurcsányok.
Amúgy még a nem is totálisan hardcore fideszfan ismerőseim is osztogatják és lájkolgatják a mittomén milyen blogokon megjelent CEU leleplező irományokat, miszerint Magyar Bálint egyengette az útját annak a sorosista szektának. Ergo teljes mértékben egyetértenek a bezáratással.
Nem ez az első eset, hogy ilyen meredek dolgok is pont ugyanúgy a két politikai szekértáborra osztják a népet (pl Kiss László nemierőszak ügye), nincs összezárás, soha nem is lesz. A magyar pokol így működik. Szerencsére én már félig kimásztam az üstből..

Amelanchier 2017.04.14. 16:51:19

@TG69: igen, tehetséges politikus lenne, ha ilyen kondíciókkal - eu-s pénz+kétharmad - nem a béka segge alatt az utolsók lennénk, hanem a nyálcsorgatva áhított, legalább bajor életszínvonalat céloztunk volna be. A hétpróbás Finkelstein az ő "tehetsége" Habonyon keresztül. Ez nem tehetség, hanem a hatalomba tízkörömmel való kapaszkodás.

velőtanya 2017.04.14. 17:13:48

Ilyenkor azért beköszön a realitás:
index.hu/kultur/media/2017/04/14/paratlan_agymosas_nagykoroson_megirtak_hogy_rendoroket_vertek_budapesten_a_felhergelt_soroslegenyek/

Sajnos a magyarok 80%-a max. ilyen forrásokból szerez tudomást az ügyről:(

thegabcsi 2017.04.14. 17:34:52

@velőtanya:

"lehet, hogy ők, akik most a rendőrökre rontottak, azok még még 2006-ban a rendőrök között álltak civil ruhában zsoldosként és verték a békés tüntetőket viperával, gumibottal."

Na jó, azért ez most így kicsit sok. Egyébként mondja már meg valaki, hogy mi a különbség a mostani fidesz diktatúra és a régi komcsi diktatúra között? Mert ez már bőven az a szint. Ilyen agymosást azért ritkán látni.
Mondjuk nekem apámék mindig úgy meséltek arról az időről, hogy azért nagyjából mindenki vágta, hogy mi az igazság, és volt egy ilyen népi ellenállás, röhögtek a hatalom propagandáján. Viszont ha a 80 % ilyenből tájékozódik, hány százalék nyeli be? Mert nekem úgy tűnik, hogy nagyon sokan. Hova lett a nagy össznépi ellenállás a hazug propagandával szemben? (lehet, h nem is volt..)

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.04.14. 17:56:24

@thegabcsi: Lassanként elkezdem szajkózni, amire ma közepesen komoly népesedéspolitikai társalgás közben rájöttem: A gendertanulmányok többet tudnak segíteni abban, hogy több gyerek legyen, mint az összes keresztény egyház és pártjuk és kúrmányunk együttvéve.
Ugyanis azért nincs gyerek, mert az új női szerepnek megfelelő gyereknevelési körülmények nincsenek. És a nőket nem lehet visszagyömöszölni az előző előtti évszázad szerepeibe, ez evidens.
Ja, és OGV hazudik. amikor azt mondja, hogy csak Magyarországon maradhatnak három évig otthon a nők: Észtországban az első másfél évben a teljes fizetésüket is megkapják, utána további másfél évik keesebb pénzzel, de otthon maradhatnak.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.14. 19:30:19

@Kuviklacz: Igen, és a gondok akkor kezdődnek, amikor lejár a gyes: ha van munkahelye a nőnek, lehet, hogy tudása 3 év alatt elavult (és ez csak egy gyerek), ha nincs, akkor meg nem veszik fel, mertugye kisgyereke van, aki állandóan beteg lesz, és a nő így nem lesz megbízható munkaerő. És tényleg, innentől kezdve tiszta stressz a nő élete: amikor a gyerek közösségbe kerül - és a nő pont vissza a munka világába - természetes, hogy minden fertőzést elkap, folyamatos az idegeskedés, hogy szülőire kéne menni, de a főnök túlóráztat, a gyereket kéne vinni edzésre, angolra, úszásra, kutyafülére, el kéne kéredzkedni kicsit előbb, de hát minden nap nem lehet. És akkor még a gyerek alapvetően egészséges, de ha véletlenül valami difivel születik, na az már önmagában is pokol, még emellett dolgozni is...
Márpedig egy fizuból átlagéknál nem lehet megélni, pláne, ha gyerek is van.
Ördögi kör ez, amíg nem lehet megoldani, hogy a gyerekesek 4-6 órában, neadjisten homeworkben dolgozzanak, addig ez nem fog változni. Akkor is ott kell ülni 8 órában, ha a munka egyébként hatban is elvégezhető lenne.
Ha nekem sok pénzem és vállalkozói vénám továbbá ötleteim lennének, akkor csinálnék egy munkahelyet, ahol minden munkahelyre kisgyerekes 2 nőt vennék fel, és azok rendezzék le egymás között, hogy ki mikor mennyit dolgozik. Fő, hogy a munka meg legyen csinálva. Esetleg bővíteném a kört leszázalékoltakkal.
A magyar munkáltatók messze a legganébbak mind közül, akiket csak volt "szerencsém" ismerni. Persze a statisztikám nyilván nem mérvadó, de ilyesmit másoktól is hallottam.

incze 2017.04.14. 19:48:01

uszulnak ezek maguktól. van ez az emberfajta, nekik a ner szellemi és érzelmi beteljesülés.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.14. 20:36:21

@kisa:

lehetne pl eleve államilag támogatni a kisgyerekes anyák munkahelyeit X összeggel, csak erre nem futja mert kell a pénz stadionra.

incze 2017.04.14. 20:42:15

törökgáborelemez is úgy véli, hogy soros áll a tiltakozások mögött - vagy nem tudja mit beszél.

inforadio.hu/belfold/2017/04/14/torok_gabor_ekkor_bukhat_meg_a_fidesz/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.14. 21:24:25

Az abortusz elég népszerű, nagyjából minden harmadik magyar terhesség így végződik...

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.14. 21:28:02

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Rémlik, mintha régebben, az elmúlthétévet megelőző elmúltnyócévben lett volna ilyen, legalábbis pályakezdők, 50 fölöttiek és rokkantak esetén a munkáltató kapott valami adókedvezményt vagy valami ilyesmi. Nem tudom, ez él-e még. Gyanítom, hogy nem. Mert kell a pénz stadionra.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.14. 21:38:48

@dr Brcskzf Gröőő: Na, ezekről még nem is beszéltem. De mindenki tudja. Ám sokszor tényleg az van a háttérben, hogy egy kisebb cég valóban nem tudja kitermelni a legális, szabályszerű bejelentést meg még hasznot is. Persze nyilván sok a kizsákmányoló rohadék is.
Na, ezzel kéne kezdeni valamit.

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.04.14. 22:24:17

@kisa: Ilyesféle gondolataim vannak nekem is. A szocializmusban a cég köteles volt visszavenni a GYES-en lévőket (és ahol most én dolgozom, ott csak ideiglenes munkaerővel lehet a gyermeknevelési szabadságon lévőket pótolni, ez meg a kollégákon csattan). A konfliktus, hogy hogyan tudja naprakészen tartani a tudását, mert ezek a kényszervisszavettek bizony nem ugyanolyan szakmai pályát futottak be utána, mint aki végig ott volt.
Én mindenesetre amatőrnek számítok foglalkoztatáspolitika ügyben, de ha döntenem kellene, bizony szükségem lenne arra, hogy szakmailag megalapozott döntést hozhassak, hogy az intézkedések eredményesek legyenek. Csak ennyit akartam mondani.

billwilson 2017.04.14. 22:35:44

szőnyi a magyar hírlapot idézi forráskritika néllkül LOL

"esküt kellett tenni sorosra" nevetséges hazudozás

Mister Gumpy 2017.04.14. 23:16:38

@JT, mi az a stúberka?

ijontichy 2017.04.14. 23:19:52

index.hu/kultur/media/2017/04/14/paratlan_agymosas_nagykoroson_megirtak_hogy_rendoroket_vertek_budapesten_a_felhergelt_soroslegenyek/

E már nem is kádárjanói, hanem csauországra hajaz. Emlékszem mennyire megdöbbentem, amikor a 80-as évek elején először volt a kezemben erdélyi magyar nyelvű újság. Akkor lett valami halovány-reális fogalmam arról, milyen lehetett kopaszmatyi kora.

Mister Gumpy 2017.04.15. 00:50:26

@thegabcsi: Jó kérdés a jelenről. A múltat illetően, az én szüleim pld nem voltak harcos ellenzékiek, talán még ellenzékiek sem, a rendszerváltás előtt nem is hallottak pld sohasem a szamizdatokról, félelemmel és utálattal néztük 90-ben az SZDSZ "Tudjuk Merjük Tesszük" plakátjait, MSZP szavazók is lettek rögtön. De ettől még végig világos volt a korábbi rendszerben, hogy minden, ami hivatalosan elhangzik, hazugság. OK, értelmiségiek a szüleim, tehát tudták egyszerűen stíluskritikai alapon vagy konzisztencia-problémák miatt is észrevenni a hazugságokat, de azt pld széles társadalmi konszenzusként éltem meg (igaz, főleg rajtuk keresztül, az egyetemi világban), hogy aki párttag, az görény. Esetleg, a végefelé, belső bomlasztó, mint Békesi László. Azóta hallottam olyanról, talán két emberről, aki nem görénységből volt párttag, hanem tényleg hitt a rendszerben (és nem azért, mert szadista volt). 1986-ban volt a csúcson az MSZMP taglétszáma, 880 ezer fővel. Ez görényből kicsit sok, de nem tragikus.

Ámde azt látjuk, hogy ennél sokkal több szavazója van a Fidesznek. A hallgatag tömeg, akiknek fogalmuk sincs soha semmiről, azoknak egy jó része. Akik annyira megutálták a kommunistákat anno, hogy most is, pusztán a Jelenlegi Párt antikommunista történelme miatt, a legbolsevistább undorítóságaiknak is tapsolnak. De hogyan utálták meg ennyire a kommunistákat? Gondolnám, az idegen nagyhatalom által levert forradalom miatt. De akkor most hogy szerethetik a Putyint?! Passz.

Ja, megvan. A nacionalista antiszemita fasiszta állatok a Fidesz szavazók. Ezeknek egy része MSZMP tag volt, más része üldözött. Egy részük elhiszi a propagandát, más részük nem, de nem érdekli őket sem, csak nem figyelnek oda, mivel máshonnan nem lehet számítani erre a jó kis nacionalizmusra. Ja, a nem elhívős részből lettek a Jobbik szavazók. Sajnos ez a narratíva egész jól megmagyarázza az egészet.

Mister Gumpy 2017.04.15. 00:51:33

@ijontichy: Ja, nacionalista gátlástalan kádár, ez a csau, avagy ovi.

ebella 2017.04.15. 06:01:39

Aki nem dilinyós, esetleg néha, azt is el tudja képzelni, az köpcösnek (általában a hatalmon lévőnek, mert ezek nagy része én állítom a Kádárnak is feltétlen híve volt van akiknek kell a segg, hogy nyalhassanak) nincs mindig mindenben igaza, azt nem is lehetne uszítani.

Watchdog 2017.04.15. 09:25:40

Húsvéti cikk (nem a Deák-féle kiegyezős, hanem a Legfőbb Dilinyós-féle sorsdöntő harcra készülős):
magyaridok.hu/belfold/magyarorszagon-kampany-foprobaja-zajlik-1584190/

aritus 2017.04.15. 09:33:36

@incze: törökgábor szerintem régóta nem tudja mit beszél. Emlékszem, hogy 2009/2010 tájékán és még utána is mennyire népszerűvolt a semmitmondása

aritus 2017.04.15. 09:39:53

@Watchdog: bazmeg, gyanútlanul rákattintottam, gondoltam valami seggnyaló, erre kiderül, hogy orbán. Azért ennek mégse kéne kitenni az olvasót... Persze azonnal bezártam, nem vagyok hajlandó olvasni, hallgatni a ....-t (ide képzeljen mindenki olyan jelzőt, amit akar)

esernyősEvezős 2017.04.15. 09:43:14

@Watchdog:
Miután a 444 csinált ebből egy kivonatot, azt hajlandó voltam elolvasni - a Dagadtat nem vagyok hajlandó! - és azért ezt a részletet hadd emeljem ki, mert lényeges:

"A jövő héten a parlament elé kerülő civiltörvényről pedig azt mondta:
„Nem hiszem, hogy a polgári értelmiség szívesen árulna egy gyékényen azokkal, akikről a hamarosan elfogadandó törvény eredményeképpen világosan kiderül: külföldi pénzen, külföldi érdekeket szolgálva, külföldi megbízásból végzik a tevékenységüket.”

Akkor most nézzük és jegyzeteljünk, hogy ki a "polgári értelmiség" és a ki a polgári értelmiség!!

Watchdog 2017.04.15. 10:00:06

@aritus: elnézést, nem írtam mellé, hogy a linkre kattintani csak erős idegzetűeknek, probiotikum és ellenméreg bevételével szabad, illetve annyira tömény, hogy egy hajtásra nem szabad végigolvasni... :-)))

velőtanya 2017.04.15. 10:14:35

Apropó dilinyós...
www.youtube.com/watch?v=Ic_6l55uTsg

Nem lennék most Dél-Korea vagy Bukarest helyében.

mafi mushkila 2017.04.15. 10:48:25

@thegabcsi: Tök jó kérdés, bennem is gyakran felmerül! Én már éltem az előző rendszerben (vagyis melyikről beszélek: a ner előtti demokratikus rendszer előtti államszocialista rendszerben), és nekem is az jött le, hogy teljes az egyetértés, hogy amit a kormány/állam/párt mond, az csak hazugság lehet. Néztük az állami híradót az állami tévében, mert nem volt más, de tudtuk, hogy hogy kell érteni. Viccek voltak erről a szintén állami vicclapban, amit szintén mindenki fogyasztott, mert nem volt más, tehát mindenki tudta, mindenki ugyanúgy tudta.
És én is le vagyok döbbenve, hogy ez most nincs így, pedig mennyivel bőségesebben állnak rendelkezésre tények és vélemények... És valahogy nem elég Orbán elbűvölő személyiségével magyarázni, hogy _neki_ hisznek, akár ellenzékben van, akár kormányon... Valami más is szerepet játszik.

mafi mushkila 2017.04.15. 10:57:30

@Mister Gumpy: Ebből még kimaradnak azok, akik nem a Fidesz vagy a Jobbik szavazói, de alapjában mégis Orbánnak hisznek, az ő narratíváját veszik át, abban a keretben tudnak csak gondolkozni/érezni (gyurcsányahibás, migránsok...)

OoOoOo 2017.04.15. 11:09:17

@mafi mushkila: sztem egyszerűen ha valaki felteszi a fideszkomcsi tempóban áztatott párttitkári tiarát, annak lecsicskul egy kellő embertömeg, hiszen így szocializálódtak. (másrészt azt gondolják, h a komcsitempót ismerik, 'abban a világban' versenyelőnyük van.)

(+ugye van ez a bomlasztjuk a rendszert, amire szintén kondicionálva voltak a komcsik alatt, most rájátszanak erre a "bomlasszuk az uniót" cuccal.)

úh sztem itt ilyen erősen bekondicionált dolgok vannak eltérítve fideszirányba.

thegabcsi 2017.04.15. 11:33:29

@Mister Gumpy: "1986-ban volt a csúcson az MSZMP taglétszáma, 880 ezer fővel. Ez görényből kicsit sok, de nem tragikus."

Ez számomra azért elég megdöbbentő adat. És kicsit tragikus. Ezeknek vajon hány százaléka lehet most fidesz szavazó?
És ezekből az emberekből lettek mára antiszemita-nacionalista-fasiszta polgárok, mint a savazós bácsi.

OoOoOo 2017.04.15. 11:44:06

@thegabcsi: de a savazós bácsinak mása sincs, mint a szockóból vele maradt reflexei. ha úgy beszélsz vele, mint egy komcsi, akkor otthon érzi magát, kiismeri magát a szituban, érthető lesz neki.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.15. 11:45:47

@thegabcsi: Nézd meg a választási adatokat, például a komcsi vezetők által preferált Rózsadombon mindig a Fidesz nyert az utóbbi 20 évben...

@mafi mushkila: Most sokan elhiszik a mesét a független médiáról és hogy a többpártrendszerben nincs agymosó propaganda...

thegabcsi 2017.04.15. 12:06:04

@mafi mushkila:

Én apósomon szoktam nagyon durván megdöbbenni, ahogy visszatolja az mtv-s, hihetetlenül primitív, teljesen átlátszó, ócska, gagyi hazugságokat, mint egy papagáj. Csak hümmögök az orrom alatt, amikor rákezd a szemét unio, szemét Merkel, szemét Soros, terrorista migráncsok mantrára.
Vidéki kisváros, egyébként művelt tanár ember.. De annyira a tipik fidesz szavazó, hogy az hihetetlen.

Nagyjából 9 éve ismerem, és gyakorlatilag végig néztem a "leépülését". Akkoriban még szinte alig foglalkoztatta a politika, ma már másról se tud beszélni. Lehet köcsög leszek az alábbi elemzésemmel, de kicsit úgy látom egyébként, hogy a tipikus kelet-európai, posztszovjet szomorkás emberi sors az övé. Van egy épphogy eldöcögő, de koránt sem irigylésre méltó házassága, kellemesen eseménytelen élete, aminek az utolsó negyedébe lépve igazából rájött, hogy sose volt igazán boldog. Nem voltak szegények, de nyilván jómód se jutott. Gondolom az ember egy idő után elmereng a hibáin, mi lett volna ha akkor másképp dönt, stb, de azért magát nem akarja hibáztatni a tétlenségért és boldogtalanságért.
Az elméletem szerint rengeteg ilyen embernek nyújt most menedéket a fidesz - elég megnézni egy nagygyűlést, 55 + az emberek nagy része -, mindennap mást lehet hibáztatni a sorsunkért, a mi felelősségünk sose merülhet fel. A több évtizednyi frusztráció és felgyűlt gyűlölet teret kap, nemhogy szégyelni nem kell, de még érdem is. Egy igazán kiteljesedni sose tudó generáció (vagy inkább több) még egyszer megtapossa az országot a fidesz által, csak azon nem gondolkodnak el, hogy miért is nem lehettek ők igazán boldogok. És az államilag, tömegesen elkúrt emberi sorsok idejét sírják és hozzák vissza.

velőtanya 2017.04.15. 12:55:34

@OoOoOo: Nekem van olyan negyvenes éveiben járó rokonom, aki komoly természettudományos diszciplínában az MTA doktora és egyetemi tanár - nem fog Nobel-díjat kapni, és talán nincs az abszolút élvonalban, de a publikációs jegyzéke alapján ott van egy "beférhet a kezdőbe a West Brom-nál" szinten, az egész életét a nemzetközi tudományos élet keretei között töltötte el, nemzetközi konferenciák örökös résztvevője (most már inkább chair-je), több tucat PhD-s diák témavezetője, satöbbi, satöbbi.
És mindemellett örökös fidesz szavazó. A héten csak úgy futólag megkérdeztem tőle, mit szól a CEU ügyhöz. Visszakérdezett, hogy miért, mi van vele.

TG69 2017.04.15. 13:01:41

@thegabcsi: A politika es a hatalom erzete a libidoval vetekszik, nem kell ezen meglepodni. Kicsit kevesebb az osztonszint, de nagyobb a racionsalis semmitteves elmeny benne. A gyulolet faktor persze akkor erosodik fel, ha soksok elkeseredett elet van mogotte. Nem hiszem, hogy ez fidesz specifikus dolog, en a forditottjat is ismerem es leszarom mindkettot. Jotunder neha idehoz egy kis csemeget, es arra jo, hogy levezessuk a feszkot.

barsled 2017.04.15. 13:01:53

@Mister Gumpy:
Követeljük, hogy valaki mondja meg:
mi az a "stúberka"?
(Tegnap meg akartam kérdezni, de azután a sok hülyeségolvasás elvitte a memóriámat.)

Fisk 2017.04.15. 13:03:04

Nem az ehhez hasonló full dilinósok a rendszer fő segítői, hanem a hasznos idióták (akik közül mostanában kezd pár ébredezni) meg a Lázár-Rogán-féle haszonleső gecik.

TG69 2017.04.15. 13:07:48

@velőtanya: Az a szerencse, hogy rokonnal ellentetben az ember a baratait meg tudja valogatni :-). Egyebkent nem olyan magas a merce, 2008 korul le kellett tudni jonni a ballib triprol, mostmeg a fideszrol (elegendo hallgatni es nem tolni a rezsim dumat). Aki erre nem kepes az tenyleg bekaphatja az osszes impakt faktorat :-).

OoOoOo 2017.04.15. 13:09:11

@velőtanya: ő az ÜVD-típus?, én is csodálkozom ezeken, hasonló tapasztalatom nekem is van, kb ilyesmi kaliberű ember, aki visszakérdezett, amikor viccelődtem, h mert, mi van a CEU-val?

nyilván én is csak találgatok, próbálok minél nagyobb fideszszavazó bázist egyszerre megérteni, de aztán mindenkinek ott van a jó egyéni oka. vagy nem túl jó. lehet, h családi megszokás, lehet, h beragadt a gyurcsány, lehet, h bekajolta a "nemzeti, keresztény, antikomcsi, polgár" (btw, ha jól olvasom a reggeli interjút a főni az értelmiséget polgározza megint) szöveget.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.15. 14:35:34

@ámbátor: Nem erről van szó. Stúberka dilinyós, Csömpikének csak beteg a feje. Ezek tehát Stúberkafejűek és nem Csömpikefejűek.

vgab 2017.04.15. 21:15:38

@thegabcsi, @Online Távmunkás : A volt MSZMP tagok döntő többsége baloldali szavazó. Ld. pl. Tóth István György: Összetételi hatások a választói aktivitás és a
politikai tagoltság elmozdulásai mögött (in: Angelusz Róbert és Tardos Róbert (szerk.): Mérésről mérésre. A választáskutatás módszertani kérdései, 2006.), 261. o. (letölthető a www.valasztaskutatas.hu oldalról).

A Rózsadombon nem a pártfunkcionáriusok dominálnak, de az igaz, hogy vannak olyan kisebb részek, ahol igen. Ezek a helyek azonban baloldaliak, ld. pl. az alábbi érdekes cikket a 2006-os választás idejéből: index.hu/belfold/budapest/bpszav64535/

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.15. 21:55:45

@vgab: Ezzel csak az a gond, hogy nálunk a bal-és jobboldal fogalma teljesen felcserélődött, nem csoda, hogy a népek össze-vissza vannak zavarodva. Az egész egy nagy katyvasz, úgy ahogy van, a szar meg úszik a felszínen, ahogy kell.
Ráadásul ez a cikk 2006-os.

vgab 2017.04.15. 22:47:43

@kisa: "nálunk a bal-és jobboldal fogalma teljesen felcserélődött" Ez egyáltalán nincs így. Abban igazad van (ha erre gondolsz), hogy a baloldali(nak mondott) pártok, mint MSZP, DK sem igazán baloldaliak (főleg a gazdasági elképzeléseikben), de így is beférnek az európai baloldali pártok közé. A fidesz pedig (szélső)jobboldali párt, a populista húzásainak semmiféle baloldalisághoz nincs köze. Annyiban hasonlítanak - mondjuk - Kádárékra, hogy az is diktatúra volt, meg ez is az, egy csomó ezzel járó dologgal. A cikk 2006-os, de a körzetek (relatíve) bal-, illetve jobboldalisága tipikusan nem változik 10 év alatt, meg lehet keresni a 2010-es és 14-es adatokat is a valasztas.hu-n.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.16. 07:41:55

@kiazmarmegint: Rossz példaképeket választott és elég későn nyílt ki a szeme. De jobb később, mint soha. Szerintem sokan lehetnek így, mint Tényi, csak maguknak se merik bevallani, ezért sunyítanak vagy mentségeket keresnek.

Barkalot 2017.04.16. 09:09:41

@vgab:

Bocs, hogy ide beleugatok, de én teljes mértékben azt gondolom, hogy akik most Fidesz szavazók (főleg a nyugdíjasai), azok régebben Kádár seggét nyalták.

Ezért nem értem, hogy a picsába lehet mondjuk a 13. kerületet "Kádár kerületének hívni". Teljesen nonszensz.

mafi mushkila 2017.04.16. 09:45:19

@Online Távmunkás: Igen! Ezen ki is bírok akadni, hogy pont az a párévnyi demokrácia, a plurális társadalom ígérete (ha még emlékeztek erre a kifejezésre) hozta őket ilyen helyzetbe, hogy agyontiporhassák. ...Ha igaz a levezetésed - én csak azért vagyok ebben bizonytalan, mert hogy a fenébe bírták ezt kiszámolni? Én nem hittem volna benne.

mafi mushkila 2017.04.16. 09:50:31

@thegabcsi: Sajnálom, hogy ennyire közelről érint. Én szerencsésebb vagyok, a rokonaimat, ha elkapja őket a propaganda, még ki lehet billenteni érvekkel. Ráadásul kézközelből ismerek két volt fideszest is, akik látványosan kiábrándultak még korábban, 2010 után kicsivel. De képzelem, hogy nem ez a jellemző...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.16. 11:49:13

@vgab: A 2006-os választási eredmények nem relevánsak manapság, azóta például a Fidesz sokkal népszerűbb a nyugdíjasok körében. Egyébként nem írtam semmit az MSZMP-párttagokról, hanem a pártvezetőket és családjukat említettem...

@kisa: Horthy se volt baloldali, mégis rá szeretne hasonlítani Orbán. Putyin se az a kifejezett szociáldemokrata...

Hmmm... 2017.04.16. 13:31:36

@Online Távmunkás: Azért a media függetlenségében, a többpártrendszerben, a fékek- és ellensúlyok rendszerében, az átláthatóságban és a civilek általi kontrollálhatóságban legalább a függetlenségnek a lehetősége megvan. A mindezeket lényegében kizáró autokratikus rendszer viszont a történelem tanúsága szerint törvényszerűen öngerjesztő és egészébe véve önpusztító folyamatot hoz létre. Lesz majd ennek is eredménye, csak az nem biztos, hogy mindenki úgy éli túl, ahogy abban most reménykedik... és szerintem csak ez az aggodalom hatja át a fidesz mögött állók túlnyomó többségét, ez az ő legfőbb mozgatórugójuk... és erre játszik rá a fidesz az állandó ellenségkép kereséssel... és az az érdekes, hogy szinte mindenkiben (szóval nem csak a híveikben) sikerül is valamilyen szinten elhinteni a hazugságaik magvát, a kételkedésnek legalább a csíráját. Észre kellene venni, mi az ok, és mi az okozat... mégha a dolgok nem is egyszerűek, és ok és okozat se csak egy van.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.16. 18:14:12

@Hmmm...: Világszerte egy ujjamon meg tudom számolni a politikával foglalkozó független médiát, ami mögött nem áll ott egy párt.
Az autokratikus rendszerek haszonélvezői a tehetségtelenek, akik a párthűségen kívül semmit se tudnak felmutatni. Még szép, hogy rettegnek a bukástól...

@Barkalot: A 13. kerület volt Kádár kerülete és most azon kivételes kommunista területek egyike, ahol nem a Fidesz vette át az MSZMP szerepét, hanem megmaradt az MSZP fellegvárának. Persze lehet, hogy az intenzív újlipóciai lakosságcsere is benne van az eredményekben.

Baluvanis 2017.04.16. 22:37:01

@vgab: rózsadombon a volt szoc. rendszer haszonélvezőiből lett massziv fidesz/jobbik szavazó. A gebinesekből, a hiánygazdaságot ügyesen meglovagoló állami kiskereskedőkből, balatoni lángossütőkböl... stb.
Mellesleg volt alkalmunk a hétvégén séta közben meghallgatni, hogy milyen jól működik a kormányzati média. A b.földvári parti sétányon három éltes korú hölgy tárgyalta meg, hogy a CEU-n a gender szakon mi van.. mindezt abból vezették le, hogy két hím vadkacsa együtt úszott... Majd a parti étteremben megtudtuk a szomszédos asztaltól, hog soros rosszabb mint a sátán éa a dipomája szart sem ér stb.

fortin 2017.04.16. 23:58:23

Vmi FB ismerősöm elég bántóan megosztotta ezt a linket:

888.hu/article-gyorgy-laszlo-ilyen-gondolattal-hogy-feltudasu-magyar-elit-iranyitja-az-orszagot-nem-lehet-mit-kezdeni/5#st

A legtanulságosabb az a brancshangulat, amiben ez zajlik. A szociálpszichológia és a pszichopatológia leírta már ezt a jelenséget, ami az ingroup egyre agresszívabbá válását, a világérzékelés eltorzulását kelzi.

seol 2017.04.17. 00:46:37

@fortin:

Az ilyen aljas támadások elkerülésére találták ki az 'unfriend' menüpontot. ;-)

A "Századvég Gazdaságpolitikai Műhely" elnevezés jó vicc volt azért.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.17. 08:27:32

"The article proved that Hungary’s public education system is the most unequal among the OECD countries, the structures of the secondary programs are biased, employment is relatively low, the rate of adult education is among the lowest, and the quality of teachers is below average because of counter-selection processes."

(György László adjunktus írta)