Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retro (115) retró (22) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Mit tehet Áder János a Lex CEU-val ?

2017.04.09. 11:19 | jotunder | 120 komment

 

    1. Áder János aláírhatja és kihirdetheti a törvényt.

    2. Áder János előzetes normakontrollra küldheti a törvényt az Alkotmánybíróságra. Ezzel explicit módon jelzi, hogy alaptörvénnyel ellentétesnek tartja a törvényt, vagy annak egy rendelkezését (lásd Alaptörvény: Az Országgyűlés 6. cikk (4):  "Ha a köztársasági elnök a törvényt vagy annak valamely rendelkezését az Alaptörvénnyel ellentétesnek tartja...."

   3. Áder János visszaküldi a törvényt megfontolásra az Országgyűlésnek. Ezzel explicit módon jelzi, hogy nem ért egyet a törvénnyel vagy annak valamely rendelkezésével. (lásd Alaptörvény: Az Országgyűlés 6. cikk (5) : "Ha a köztársasági elnök a törvénnyel vagy annak valamely rendelkezésével nem ért egyet..."

   Az Amerikai Egyesült Államok elnöke az Alkotmány 1. cikkelyének 4. szakasza értelmében megvétózhatja a Kongresszus által hozott törvényt, amely vétót csak mindkét ház kétharmados többségével írhatja felül a Kongresszus. A magyar köztársasági elnöknek csak a fentiekre van lehetősége. 

  Az Alkotmánybíróságon többségben vannak a FIDESZ-t minden körülmények között támogató bírák. Orbán azonban az aránylag kis mértékű arcvesztést is választhatja egy olyan totális háborúval szemben, amely totális háború  elveszítése akár a politikai karrierjébe (és ezzel együtt nyilván sok minden másba) is kerülhet. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1712411797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ámbátor 2017.04.09. 18:12:24

"a köztársasági elnök jogi szakértői nem találtak fogást a törvényen, így Áder János alá fogja írni a jogszabályt, de a lehető legkésőbbi időpontban"
mno.hu/belfold/ader-targyalt-a-ceu-vezetoivel-2394002

nem pont a lex-ceuval, de a posztban felsoroltakon kívül még egyet tehet Áder: elmehet sündörgős büdös picsába

Érvsebész 2017.04.09. 18:28:09

@ámbátor: +1 a lehető leghamarabbi időpontban

aronsatie 2017.04.09. 18:31:19

@Érvsebész: Jó, azért halkan felvetném, hogy pl. mi lenne, hogy pont azért, mert a sudribunkók mocskolják, az ember még a jogos(nak vélt) bírálatát is magába fojtaná. Bírálnivalót mindenkiben könnyen találhat az ember, biztonságban csak a névtelen, színtelen és szagtalan senkik vannak, mert róluk még a legnagyobb disznóságokat se tudja senki.

Tehéntőgy 2017.04.09. 18:44:42

@incze: Ádert még egy hónapja sincs, hogy újra megválasztották, alig két héttel a CEU elleni nyílt támadás előtt. Egész biztos, hogy OV kerek perec megmondta neki, mit kell majd lépnie CEU-törvény ügyben, ha újra elnök akar lenni. Máshogy nem életszerű, legalábbis szvsz.
Áderrel mondjuk visszaküldetni a törvényt és pár módosítással a méregfogát kiszedve újra elfogadni most egy lehetőség Orbánnak a visszatáncolásra, de ez sajnos az ő döntése lesz, nem a csornai sztárhorgászé. Nagyon valószínűtlen, hogy Áder most hirtelen szembeforduljon vele.
@aronsatie: +1

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.04.09. 18:48:47

@Tehéntőgy: habár szerintem Áder esetében csak elméleti kérdés, de felvetem: mi van akkor, ha a közt. elnök egy törvényt nem küld el az alkotmánybíráknak, nem dobja vissza, nem csinál semmit, csak épp egyszerűen nem hajlandó aláírni semmiféle határidőre?

Érvsebész 2017.04.09. 18:56:44

@aronsatie: OK, akkor utoljára, és megpróbálom világossá tenni:

ÜVD (és minden iigazságtalanul megtámadott) a személyében számíthat a segítségemre és az empátiámra, a véleményével és az attitűdjével való vitatkozás jogát fenntartom.

aronsatie 2017.04.09. 19:00:44

@Érvsebész: Az enyémre is, éppen ezért a véleményével és attitűdjével való vitatkozástól eltekintek.

miért 2017.04.09. 19:01:53

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Csak nem hajlandó aláírni? Káderjanó? Ez kizárt! Ha ezt tenné, elvennék a horgászjegyét!!

RontoPal 2017.04.09. 19:08:38

MaNem: "A lap szerint a köztársasági elnök jogi szakértői nem találtak fogást a törvényen."

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.04.09. 19:15:07

@miért: Na, épp ez érdekel. Érheti-e bármi retorzió? Elveszik tőle a hajfestékét? Alkotmányos válság következik be? Ex-lex állapot? Meg kell várni, amíg lejár a ciklusa vagy kirúghatják? Hogyan? Kirúgása előtt még feloszlathatja az országgyűlést? Ilyesmi kérdések foglalkoztatnak.

Tehéntőgy 2017.04.09. 20:14:18

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Szerintem alkotmányos válság következik be. Elmozdítani csak az Alkotmánybíróság mozdíthatná el, abban az esetben, ha az elnök valami BTK-ba ütközőt tesz, efféle szabotázs viszont nem az lenne.
Persze, ha vadregényesebben fantáziálunk, akkor a mostani esetben elképzelhető az, hogy ezután megvádolnák valamiféle bűncselekménnyel (amiről még rémregényesebb változatban csak Orbán tud, és sakkban tartja vele a Janit, még rémregényesebb változatban a vád hamis lenne, de Orbánnak lennének bizonyítékai :-) ) és az AB elcsapná Ádert, de ez már nagyon durva szintje lenne a politikai káhosznak.
A fenti rémforgatókönyvtől eltekintve, ilyen esetben (alkotmányos lehetőségeit kihasználta, de nem tudja megakadályozni a szerinte katasztrofális hatású és erkölcstelen törvény bevezetését) szvsz a helyes megoldás az elnöktől a lemondás, az indokait részletező nagyszabású beszéddel egybekötve, mert azzal megőrzi a méltósága és a jogrend tekintélyét, a szabotázzsal meg nem.

nudniq 2017.04.09. 21:11:01

@Késes Szent Alia: @nandras01: szerintem ezt félreértettétek.

Ha már egyszer visszaküldte a törvényt az országgyűlésnek, akkor már _csak_ "a törvény megalkotására vonatkozó, az Alaptörvényben foglalt _eljárási_ _követelmények_ _nem_ _teljesülésére_ _tekintettel_ kérheti" az Alkotmánybírósági kontrollt az elnök. (Vagyis, ha pl. vita nélkül szavazzák meg újra, mint anno az egyik Mádl által visszaküldött törvényt.)

Tehát ekkor már magának a törvény szövegének az alkotmányellenességét nem vizsgáltathatja az elnök az AB-vel. (Arra akkor lett volna módja, ha nem visszaküldi a törvényt, hanem egyből az AB-re.) Csak, ha a visszaküldés után eljárási hibát ejtenek az országgyűlésben...

(És ez pont a Mádl-eset miatt került bele az alaptörvénybe, mert ott utólag, kihirdetése után kellett közjogilag érvénytelenné nyilvánítani az eljárási hibás törvényt, és ez jogbizonytalanságot okozott.)

Rhonin 2017.04.09. 21:43:19

Egészen elképesztő volt. Különösen a nem hivatalos folytatás. Itt nagy energiák lappanganak a felszín alatt :)

ijontichy 2017.04.09. 22:07:43

Nagyon sok az indulat már abban az országban. Tkp. nem is tudom, hogy szeretném-e látni Vityát vietnami papucsban és páni rettegéssel a szemében :-/

Érvsebész 2017.04.09. 22:21:54

@ijontichy: legalább a vietnami papucs, léccilécci

fortin 2017.04.09. 22:49:27

@Rhonin: Azok az elpuhult nyugatiak arra találták fel a plurális demokráciát, hogy nem maradjon leszorítva túl sok energia, feszültség, a frusztráltságát mind többen vezethessék le olyasféle löttyedt civilizációs formákkal, mint a viszonylag korrekten működő választás, szabad sajtó stb. De mi egy másik kísérletben veszünk részt épp (kár, hogy ne lesz belőle impaktos cikk, lévén, hogy párszor már kiderült, mi a vége. Elég csúnya.)

Rhonin 2017.04.09. 23:00:26

@fortin: Nem tudni mi lesz a vége, megjósolhatatlan. De most talán nem is számít. Számomra a lényeg, hogy most először éreztem nemzeti büszkeséget. Most először éreztem az erő jelenlétét az ún. "zemberek" (magamat is beleértve) részéről. Nagyságrendileg nagyobb energia szabadult itt fel, mint 2006-ban, pedig az szervezett puccs volt. Ez tisztán alulról jövő kezdeményezés. Fejlődünk. Lehet, hogy semmire nem lesz ez elég, de fejlődünk :)

velőtanya 2017.04.09. 23:17:46

@Rhonin: Nem volt rossz, de engem egy kicsit zavar, hogy a borítékot a napidíjjal csak holnap reggel a repülőn fogják odaadni.

Rhonin 2017.04.09. 23:26:32

@velőtanya: Kár, hogy erről nekem nem szólt senki, pedig tüntetőleg amerikai zászlóba voltam csomagolva :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.09. 23:32:51

@ijontichy: mi közvetlenül a parlamenti lépcső előtt álltunk. részben indulatos volt a tömeg, részben pedig borzasztóan vicces.

Pyrrhus 2017.04.10. 00:52:51

g.O. és az arcvesztés....
Ez már nagyon régen megtörtént. Csak sajnálni tudom, aki nem veszi észre, hogy a segge virít az arca helyén.

Káder János pedig visszaküldeni csak azért szokott valamit, hogy beleírhassák még a törvénybe azokat a fideszes faszságokat, amiket elsőre nem mertek.

incze 2017.04.10. 01:13:40

@jotunder: és - nem tudok jobb szót, pedig nem jó - elég elszánt

Virág et. 2017.04.10. 08:02:34

Áder aláírja, mint a pinty. Egyébként az én meglátásom szerint alkotmányossági normakontrollra lenne lehetőség, a visszaküldözgetem lószart sem ér. Az már más kérdés, hogy az AB mit fog mondani a végén.

Csodát ne várjon senki.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 08:11:07

@Virág et.: Áder éppen azzal húzhatja ki a sámlit OV alól, ha kényszeredetten aláírja a törvényt. Ezt nem fogja megúszni Orbán, ezért kap egy olyan nemzetközi pofont, ami fájni fog.

Virág et. 2017.04.10. 08:20:33

@jotunder: Abban egyetértünk, hogy belföldön egy már elfogadott jogszabállyal szemben nem nagyon lehet semmit sem tenni. Ezt a csatát nemzetközi porondon lehet és kell is megvívni.

Áder szerepét ugyanakkor jelentéktelennek tartom. Mindegy mit csinál.

Igazából csak abban bízok, hogy Orbán most elkalkulálta magát és sikerül egy szimbolikus hülyeséggel egységet kovácsolnia az ellenzéki oldalon. Vagy legalábbis egy jövőbeli szövetség alapját.

velőtanya 2017.04.10. 08:38:59

@Virág et.: A visszaküldés nyilván csak egy szimbolikus aktus lenne, seperc alatt újra elfogadnák. A AB-hoz küldésről magamat idézem egy másik poszt alól:
"... ez az út nekem semmi jót nem ígér, sőt. Egyrészt mert a fő probléma szerintem itt nem jogi - még azt se tartom kizártnak, hogy jogilag ez az egész még egy pártatlan AB előtt is megállna. (Ahogy mondjuk azzal sem alkotmányjogi probléma lenne, ha azonnali hatállyal bezárnák az Operaházat, a zenészeket szélnek eresztenék, az épületet pedig átadnák Mészáros Lőrincnek disznóhizlalás céljára.) Másrészt a fideszes AB simán eljátszhatja azt a színjátékot, hogy jó sokáig kotlik rajta, aztán méltóságteljesen bevonul, két jelentéktelen passzust alaptörvény-ellenesnek nyilvánít, azokat a fidesz korrigálja, és onnantól ott van a jogállami kontroll pecsétje az egészen."
Éppen ezért - mivel a törvény életbe lépésének megakadályozása egyik úttól sem várható - szerintem is írja csak alá, váljon el a szar a májtól.

velőtanya 2017.04.10. 08:46:59

@jotunder: "ezért kap egy olyan nemzetközi pofont, ami fájni fog"
Ezt te most pontosan hogy látod?
Én elég bizonytalan vagyok. A tohonya EU-tól semmi nem várható, a Néppártnak lenne módja viszonylag gyorsan látványosat lépni (kirúgni a Fideszt), de még a politico is azt írja, hogy végül megint meg fogják úszni, mert kell a 12 szavazatuk. (Ami egy agyrém, de tényleg úgy tűnik, hogy ezért cserébe a végtelenségig eltűrik az EU és az ENP ún. értékeinek folyamatos szembeköpését és erodálását). Marad az USA, ami nekem egy fekete lyuk, illetve ott is az érdekelne, hogy _konkrétan_ miben állhatna az a nagy pofon?

velőtanya 2017.04.10. 08:54:49

Egyébkánt az AFP becslése (őket szokás etalonnak elfogadni a témában) 60 ezer ember volt a tüntetés létszámára. Ez mindenképpen soknak számít, de hogy ez az egész ügy mennyire érinti meg a széles tömegeket (főleg azt a részét, akik sehogyan, vagy a közmédiából/habonymédiából tájékozódnak róla), afelől elég szkeptikus vagyok. Tartok tőle, hogy egyelőre csak arról van szó, hogy a "magunkfajta törpe minoritásnak" ezúttal a szokásosnál nagyobb részhalmaza mozdult meg, és talán megfordult a borjú néhány ezer/tízezer olyan fiatalban/értelmiségiben, akik eddig full közömbösek vagy akár ner-támogatók voltak (mint ÜVD), de az erőviszonyokat ez még nem változtatja meg érdemben.

Rhonin 2017.04.10. 09:09:25

@velőtanya: Ez egy józan helyzetértékelés. De azért, ha azt is idevesszük, hogy viszonylag rövid időn belül másodszor sikerült a korábbiakhoz képest nagy tömeget megmozdítani (Momentum több, mint negyedmillió aláírása), az azért nem a véletlen műve. És hát a Ceauescu házaspár se hitte el a legutolsó pillanatig sem, hogy megtörténhet a lehetetlen, ami pedig néhány száz temesvári tüntetőtől indult.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.04.10. 09:12:33

@ijontichy: én igen. Sőt, szeretném látni vietnami papucsban focizni a felcsúti oroszlánbarlangban, mondjuk csak annyi ideig, amíg infarktust kap. Ez elég humánus, nem?

BAZINGA2 2017.04.10. 09:42:48

Áder János, ma aláírja a törvényt. Pedig az AB- hoz kellene küldje! Csak hát, ahhoz gerinc kellene! Remélem, hogy továbbra is tüntetni fognak, és külföldön is lesznek megmozdulások! Nem tudom, hogy az EU mire vár, mikor rúgnak ki minket???

Hmmm... 2017.04.10. 09:45:27

Mondjuk lenne még opció Janika számára: akár le is mondhatna... dehát persze ehhez puca is kéne, és ugye pár héttel korábban is minden körülményt alaposan mérlegelve döntött megbizatásának elfogadásáról ;-)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.10. 10:25:21

@mavo:

kettejük között az a nagy különbség, hogy a kdnp-s mintha gyakorolt volna némi önkritikát is, továbbá úgy tett gesztust, hogy a kormány eddigi gyalázatos húzásai közül nevesített is néhányat (megint csak Ürgével ellentétben), valamint azok őt személy szerint egzisztenciájában nem érintették, Népszabadság ügy pl, ismét csak Ürgével ellentétben.

ami ÜVD-írásában meg a HVG interjúban sokaknak olyan kibaszott irritáló, hogy miközben épp dózerolják a csajt lefelé, még mindig nem érti, vagy úgy tesz, mintha nem értené, hogy a CEU elpusztítása a NER lényege, nem valami véletlen baleset, meg szegény Jó Királyt félrevezették a tanácsadói (ha ezt Sztálin Elvtárs tudná, biztos nem hagyná!). tényleg a dagadt faszi jut az ember eszébe az 1984-ből, aki az utolsó utáni pillanatban még mindig azt hiszi, valami tévedés történt, ő szereti Nagy Testvért. (ha valaminő okból a CEU megmenekül, akkor lehet megint menni szavazni a fideszre). az meg egyenesen szánalmas, ahogy az erre rá nem szoruló CEU-t mosdatja, hogydehát nem is rángatott ám minket dróton a Soros...

én kívánok amúgy neki minden szépet, és jót, de ha valaki ennyire feladja a magas labdát, ne csodálkozzon, ha lecsapják...

DrGehaeuse 2017.04.10. 11:25:28

Áder Jánosnak van még egy lehetősége: Lemond hivataláról. Ezzel implicite jelezvén, hogy nem vállal közösséget a jelenlegi rezsimmel. Ezt kellene tennie az összes ellenzéki politikusnak is aki parlamenti képviselő vagy pártképviselő egy önkormányzatban. Amíg ezt nem teszik meg a NER-t legitimálják.

dr Brcskzf Gröőő 2017.04.10. 11:25:41

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: ÜVD egész egyszerűen nem nekünk, balosoknak beszél, még a HVG-ben, Klubrádióban sem, nem a mi kérdéseinkre válaszol, hanem a jobbos haverjainak (meg akiknek annak hitt).

Hmmm... 2017.04.10. 11:57:41

Remélem, jogos felháborodásaink közepette nem feledkezünk meg a most parlament elé kerülő civil törvényről sem... mert az szerintem legalább annyira fontos, mint a CEU ügye.

Civil kontrollra szükség van, csak épp ellenkező értelemben, mint ahogy a kormány képzeli... annak érdekében, hogy a beleszólási lehetőségek garantálva legyenek, minél kiteljesedettebb módon, az egész társadalom számára.

Pá mojemu mnyényiju, dárágíje druzjá;-)

Geo_ 2017.04.10. 12:09:30

@jotunder: Korábban úgy gondoltam, hogy majd Áder húzza ki Orbánt a szarból (AB kontroll).

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.10. 12:50:28

@ámbátor:

körülbelül, csak én nem vagyok ilyen udvarias. :)

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.04.10. 12:57:09

@dr Brcskzf Gröőő:

"De hát rendes ember ez a Soros, hiába tudjukki, lám, én is dolgozhatok az egyetemén, pedig a fideszre szavazok, és templomba járok, még a keresztet se veteti le a nyakamból a Gyuri bácsi... " ha ez taktika, nem fog bejönni, ha viszont tényleg ez van a mai magyar keresztény konzervatív értelmiség fejében, akkor vannak bajok...

kiazmarmegint 2017.04.10. 13:29:06

@jotunder: De *peldaul* mibol allhat az a pofon? A NATO-bol nem emiatt fogjak kirugni Magyarorszagot.

DrGehaeuse 2017.04.10. 13:54:50

@jotunder: Fájni fog az biztos.
Attól tartok mindannyiunknak fog fájni, s lehet legkevésbé orv-bán-nak.

szazharminchet 2017.04.10. 14:23:48

@jotunder: Én csak annyit várnék el, hogy egy icipicit írja le, hogy rájuk szavaztam, f*** voltam. Vagy írja le, hogy nem tetszett Paks2, nem tetszett az idegen ellenes uszítás sem, de eddig nem értem rá megszólalni, de most már elég.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 14:35:40

@szazharminchet: tízmillió ember él Magyarországon, mindegyik "szólaljon meg"? miről beszélünk? vannak ilyen emberek, vannak olyanok. az a szarházi, aki szarháziságokat támogat, csinál, él belőle. ne foglalkozzunk már azzal, hogy mi van a tisztességes emberek fejében.

szazharminchet 2017.04.10. 14:42:32

@jotunder: Arról, hogy ha megszólal, mert most épp neki szar, akkor szálljon le a magas lóról. Ne hozza ezt a farizeus dumát, hogy rájuk szavazott, mert keresztény-konzervatív, és ne fejezze be azzal, hogy nem érdemeljük meg.
Ha megszólal, mert szar szegénykének, akkor kicsit szerényebben, mert eddig a probléma része volt, és nem a megoldásé.

ámbátor 2017.04.10. 14:52:01

@velőtanya: mondhatnák úgy is:
“Maradj rajta Jani, bazmeg!
Jani, nyugi, ne pánikoljá be, valahogy… valahogy bemegyünk érted, ha mást nem helikopterral!”

velőtanya 2017.04.10. 15:00:53

@ámbátor: Nem véletlenül tettem hozzá, hogy "mivel a törvény életbe lépésének megakadályozása egyik úttól sem várható". Ha tudna olyat lépni, ami megakadályozza a CEU ellehetetlenítését, akkor azt természetesen támogatnám, bármit is gondolok Janiról.

christvhu 2017.04.10. 16:10:58

Én most pesszimista vok: Janó aláírja, a civil-törvényt is rögtön, mert ezeken kell még túljutni és ágyesz-bugyesz, végeztünk a köv. 100 évre a betonozással.

Mi meg majd morgunk még kicsit, aztán elkezdjük elővenni a bőröndöket a gardróbból....

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2017.04.10. 17:16:35

hvg.hu/itthon/20170410_A_rektor_atadta_Soros_uzenetet_soha_nem_hagyjak_el_Budapestet

"az igazgató tanácsunk és az alapítónk is hajthatatlanul elkötelezett az akadémiai munka folytatása mellett"

"Budapest az otthonunk, és nem fogjuk elhagyni a bázisunkat bármi is következzen. Mindegy, mi vár ránk, ez mindig igaz lesz"

Virág et. 2017.04.10. 19:31:15

János - mindenki nagy meglepetésére - úgy aláírta, hogy füstölt papír. Ennyit az agyalásról.

tarackos 2017.04.10. 19:45:56

@Virág et.: Nem ertem miert vartak tole barmit. Igy irta ala a negyedik takolmanymodositast is, meg zoldkent paksot...Echte fideszes!

Virág et. 2017.04.10. 19:47:13

@tarackos: Ugyanolyan alacsony minőségű ember, mint a többiek a pártjából. Pontosan azt tette, amit vártam tőle, nem okozott csalódást.

tarackos 2017.04.10. 19:48:05

@tarackos: Amugy egeszen abszurd, h meg veletlenul sem szamathat egy magyar a legfobb kozjogi meltosagnak nevezett szarkupacokra...

tarackos 2017.04.10. 19:51:22

@Virág et.: Pedig akkor is jart volna a juss, elete vegeig, hanem irja ala...Pont nem csodalkoznek ha majd egykov kormany lusztralja. A tobbi KE-t elvitte a a sors, ot meg a kegyeire bizna a nep. Pont annyira lenne normativ, mint a lex ceu

velőtanya 2017.04.10. 19:51:57

@tarackos: Áder János - a legfőbb közjogi méltatlanság:)

Virág et. 2017.04.10. 19:55:22

@tarackos: Milyen juss? A nyomorult fizetés? Szerinted ezek szaros másfél millióból élnek per hó? Annyiból a csapat hülyegyerekének a levett zakója alig jön ki, nem az elnöki pici lány angol luxy élete a CEU-val teljesen egyezően "csaló" egyetemen. János gondol a jövőre és tudja, hogy nem hagyják majd az út szélén. A köztársasági elnöki fizetés mellé jut majd más is az öregkorra.

velőtanya 2017.04.10. 19:57:53

Megszólalt a disznósajt is: "A sajtótudósítások egyértelművé tették, hogy a tüntetők többen, többféle idegen nyelven beszéltek
- világította meg az ügyet Németh Szilárd, aki szerint ez "egyértelművé tette, hogy honnan szervezik ezeknek egy jelentős részét."
civilhetes.net/tudsz-angolul-ideutaztatott-soros-ugynok-vagy

De csak miután megakadályozta az országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának működését: 444.hu/2017/04/10/nemeth-szilard-mar-azt-is-ellehetetlenitette-hogy-egyaltalan-kerdezni-lehessen-a-kormanyzati-oldalon-futo-orosz-kodrol
Zárójelben: ez nem valósít meg valami jó kis tényállást még az ő alaptörvényük szerint is? Mondjuk népképviseleti szerv munkájának akadályozása, öttől tíz év, vagy ilyesmi?

velőtanya 2017.04.10. 19:59:26

Egyébként a kiszivárgott hírek szerint a CEU végül maradhat, csak néhány kisebb gesztust kellene tenniük a Nemzet felé:
img0.hvg.hu/image.aspx?id=868bd38b-a13f-4a7a-a726-d96fd43fccae&view=b2dea50f-cee1-4f6e-b810-034566fbfb2e

Virág et. 2017.04.10. 20:01:17

@velőtanya: Szilárd képtelen felfogni, hogy a CEU-n hallgató diákság többsége külföldi, angol nyelven tanulnak. Ez neki már túl magas.

Igazából kevés dolog van, ami nem haladja meg ennek a szellemi képességeit.

seol 2017.04.10. 20:03:33

@velőtanya:

A rezsibiztos elvtárs rácsodálkozott, hogy a CEU 1000+ külföldi országból jövő diákja külföldi nyelven beszél? Vagy az a nemmagyaros, hogy beszélnek? Igaz Magyar Ember amúgy se beszél jöttment nyelveken, csak akit Soros küldött?

velőtanya 2017.04.10. 20:13:04

444.hu/2017/04/10/ott-tartunk-hogy-a-putyin-kozeli-rt-is-korrektebben-szamol-be-a-budapesti-tuntetesrol-mint-a-fideszes-propagandamedia

"Abszolút megértem például azokat a kollégáimat, akik a Tényeknél dolgoznak, és hisznek benne."
(Hajós András)

Szindbad 2017.04.10. 20:16:09

Orbán büntet. Szerintem az olimpia is benne van.

Watchdog 2017.04.10. 21:12:32

Hát ez egyes lett...
Áder arra az esetre van tartva, ha csak kormányváltás lesz rendszerváltás nélkül. Addig alvó ügynök, a NER-ben nincs funkciója. Alkotmánybíróság dettó..

OoOoOo 2017.04.10. 21:32:37

@velőtanya: "Abszolút megértem például azokat a kollégáimat, akik a Tényeknél dolgoznak, és jól megélnek belőle."
(Hajós András)

hinni :-)
nyilván a bankszámlájukon kívül semmiben. megterhelő és felesleges is volna. :-)

ezért nem értem, minek kell az összesnek ez a keresztény, nemzeti etc. púder.

RontoPal 2017.04.10. 22:13:54

Na, aláírta, jöhetnek a JT által megjósolt pofonok!

Szerintem az lesz, hogy Soros csinál egy közvetítő fiók egyetemet pl. Bécsben, oszt jónapot!

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.04.10. 22:36:03

@Szindbad: Az olimpiát nem hiszem, arra már életbe lépett a 'B'-terv: akkor is megépítünk mindent és atlétikai versenyt fogunk rendezni. Ami egyébként erős közvetett bizonyíték amellett, hogy az olimpia is csak lopásra kellett volna.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.04.10. 22:37:19

@RontoPal: Ha nekiáll trükközni, azzal pontosan azokat az ügyeskedési vádakat támasztja alá, amivel a Lex CEU apropóján megvádolták.

seol 2017.04.10. 22:46:58

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi:

Persze, de szerintem az olimpiai pályázgatásból még be szerettek volna szedni pár tízmilliárdot -- na meg a presztízs.

RontoPal 2017.04.10. 22:48:23

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: Hát, azt mondta, megoldja. Nem hinném, hogy elkezd felhúzni egy egyetemet, majd beszerez hozzá párszáz diákot és professzort. Meg aztán tök mindegy most nincs rajta sapka, az a baj, ha lesz rajta, akkor meg az.

ingyenebed 2017.04.10. 23:32:39

@velőtanya:

Orbán két alapvető szempontból is kihúzta a gyufát.

1. Megtagadta az EU alapértékeit. Ha az EU ezt eltűrii, a saját létezését teszi értelmetlenné. Egyébként az angolok kilépésével az EU büdzsé 40%-át egyedül Németország állja. Meddig lehet a nácizmusból kikezelt német népnek megmagyarázni, hogy ennek így van értelme? - ha csak ezt nézem, már gáz.

2. NATO tagállamként gyakorlatilag orosz előretolt bázisként működünk. Putyin a hidegháború bipoláris logikájával gondolkodik. Eszerint Magyarország éppen egy eltörött láncszem az oroszokat körülzáró szövetségi láncban. Ez így megintcsak nem fenntartható a nyugat számára.

Szindbad 2017.04.10. 23:42:05

@ingyenebed: Merkel helyében én elköltöztetném a német autóipart innen.

ámbátor 2017.04.10. 23:53:32

@Szindbad: Négy éve én is ezt mondtam.

ingyenebed 2017.04.11. 00:01:18

@mavo:

Szerintem lassan már a határán vagyunk annak az állapotnak, ahol a jog véget ér.
Eddig alapvetően arról szólt a történet, hogy hazudnak és lopnak. Ez aljas dolog, és börtön jár érte, de belül marad a világunk határain.

A CEU ügy kapcsán azonban Orbán megtámadta a világunkat. A szabadság, a tudomány, az önrendelkezés, meg úgy általában a józan ész világát. A fehér ember mindent amit történelme során elért, ennek a világának a köszönheti. Ezért élünk most ilyen kényelmesen, ezért jutottunk el a Holdra, ezért járnak a japánok öltönyben és nem mi kimonóban és ezért kommentelhetünk itt most.
És a fehér embernek ezért a világáért nagyon sok ember halt meg az évszázadok során.

Úgyhogy nem az a kérdés, hogy mi legitim és mi nem az.
Az a kérdés, ki meddig hajlandó elmenni, hogy megvédje a világunkat.

Legvégső soron "törvények" a fizikában vannak. :-)
Minden egyéb csak közmegegyezés.

ámbátor 2017.04.11. 00:02:03

Bassza meg, lenne dolgom, én meg az egyik ablakban az index, másikban a 444 élő adását nézem.
Most épp ott tartanak, hogy vesszen a zsarnok. A bajszos szar most épp nem megy.

ingyenebed 2017.04.11. 00:06:38

@Szindbad:

az bonyolult.
voltál már autógyárban?
egyszerűbb lenne megöletni.
úgyse sírna utána senki.

velőtanya 2017.04.11. 12:39:42

@ingyenebed: Oké, gáz, meg kihúzta a gyufát, meg kap egy olyan nemzetközi pofont, ami fájni fog... de továbbra is az a kérdésem, hogy _konkrétan_ miben fog állni (és mikor) az a nagy pofon? Egyelőre azt látom, hogy az USA elengedi a témát: "Az amerikai külügyminisztérium helyettes államtitkára (a Reutersnak) elmondta azt is, hogy Magyarország az Egyesült Államok fontos szövetségese marad, annak ellenére, hogy ezzel a lépéssel nem csak az egyetemnek, de a tudományos szabadságnak is ártott a kormány."
Az EU-ban pedig lesz meghallgatás, meg bizottsági vita, talán még egy nyilatkozat is, de még a Néppárt sem fogja seggbe rúgni, nemhogy hetes paragrafus, vagy a pénzeső leállítása. Momentán megint ott tartunk, hogy újabb "ezt nem merik megtenni" vonalakon vagyunk túl, és megmerték, és semmi bajuk nem lesz belőle. (Marad még a Simicska-Vona tengely, ami az egyetlen érdemi fenyegetésnek látszik Orbánra - hát köszönöm szépen). Az pedig nem tud vigasztalni, hogy ez most már nem a "leszarjuk a magyarokat, ők választották maguknak szintje", hanem az EU és a Néppárt saját magát erodálja és teszi hiteltelenné vele: a lényeg, hogy ezt is meg fogják úszni.

incze 2017.04.11. 13:54:14

@velőtanya: nem világos, mi következik, de ennek egyáltalán nincsen vége. már az sem volt előrelátható, ami eddig zajlott, engem legalábbis meglepett a nemzetközi visszhang mérete, de méginkább a budapesti reakció mérete. a múlt vasárnapi tüntetés is sokkal nagyobb volt mint vártam, de a minapi szerintem mindenkit meghökkentett. a korábbi tüntetések alaphangja általában az elkeseredés volt, most meg nagyon sok elég eltökélt fiatal, akik konstatálták is másokkal egyetemben, hogy nagyon sokan vannak, és hogy nagyon sokan vannak ők, konszolidált, kvázi-középosztálybéli fiatalok. egyelőre nem sokat tudsz róluk, de annyit biztosan, hogy ebből a szarból elegük van, nem óhajtják a jövőjüket egy paranod putyinia kedvéért feladni.

szóval most épp nem az a pillanat van, amikor lehet meghosszabítgatni a fejleményeket az eddig pávatáncos forgatókönyvek alapján. benne van az is a pakliban, amit mondasz, de csak mert eddig mindig.

esernyősEvezős 2017.04.11. 15:25:26

index.hu/belfold/2017/04/10/ne_a_tukrot_torjuk_ossze_akarjunk_jobbak_lenni/

Itt szeretném kérni, hogy ha egyszer majd ez a rendszer megbukik és ez a szardarab, ez az ádernevű, netán előadja, hogy zsarolva volt és azért nem tehetett semmit, de úgyegyébként ő akkor sem értett vele egyet, csak nem tehetett mást ... hátakkor senki ne jöjjön azzal, hogy milyen fasza bűnbánó ember, bocsássunk meg neki, hiszen egyébként nem evett kisdedeket és nem ivott vért két napos újszülöttek koponyájából, tehát biztosan jó ember.

ámbátor 2017.04.11. 15:48:12

@esernyősEvezős: teljesen egyetértek.
áder nem az egyszeri fidesz-szavazó, hanem a rendszer egyik létrehozója és mocsok cinikus fenntartója. Arra se hivatkozhat, hogy kérem én teljesen hülye vagyok, pontosan tudja mit csinál.

Tehéntőgy 2017.04.11. 16:00:14

@ingyenebed: Értem én hogy mindenki felfokozott most, én is dühös vagyok, de az a kép, ahogy Orbán Viktor rátámad a fehér ember világára, amit a CEU képvisel, az most így hirtelen kicsit vad :-)

Ahava 2017.04.11. 16:18:21

@esernyősEvezős: A NER CEU elleni folytatólagos hadjárata előbb haragot ébresztett bennem, hát de a harag elég őrült dolog és viszonylag rövid ideig tart. Áderről majd annak idején pedig kiderül, hogy valójában csak funkcionális analfabéta volt, aki ugyan le tudta írni a nevét, de szövegértési zavarai adódtak. Ellenben most a gyerekeim ordítoznak a rendszer falaival, és én rettegek. Nincsen semmim, amivel őket védhetném.
444.hu/2017/04/11/bayer-zsolt-uzent-a-tunteto-fiataloknak-majd-megtapasztaljatok-milyen-erzes-uldozottnek-es-fenyegetettnek-lenni

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.11. 16:20:31

@Tehéntőgy: Ugy megneznem ilyenkor a malnast, amikor olyan jo sokan vannak benne :))))) Feher ember, kimono, zsenialis.

Hölderlin ist ihnen unbekannt? 2017.04.11. 16:38:39

@velőtanya: @incze:

Mondjuk attól én is tartok, hogy kifullad az egész, de egy kicsit remélem is, hogy talán nem, és lesz valami. Annak azért elég gyorsan elő kellene állnia, hogy legyen koncepció, követelések és néhány arc, aki nyilatkozni tud, kitalálni a következő lépést etc. Ilyen sajna (még?) nem látszik.

Pedig még Táncsics is van, Gulyás Márton személyében, ami meg még durvább, a noname tüntető srác elhurcolása otthonról ismeretlen helyre, engedély és nyom nélkül. Így aztán nem is a holnapi, hanem a mai tüntetés értük lesz a folytatás. 444.hu/2017/04/11/a-rendorok-mara-virradora-behatoltak-egy-tunteto-par-lakasaba-elhurcoltak-a-fiut-es-mostanaig-nem-engedtek-ki

mafi mushkila 2017.04.11. 18:05:32

@Hölderlin ist ihnen unbekannt?: Azt már senki nem gyömöszöli vissza, amit az utcákon látni, a sok és sokféleképpen átírt plakátot. Azt a szívderítő érzést sem, amivel nézni lehet ezeket. Amivel tudni lehet, hogy van kifejezhető és ki is fejezett egyetértés a honfitársak között, csapatostul, mozgalomban is meg egyénenként is.

incze 2017.04.11. 18:16:59

kedvenc félmondatom a yee helyettes külügyi államtitkárral készült interjú összefoglalójából: "Fiona Hill, Donald Trump oroszügyi nemzetbiztonsági tanácsadója is követi a fejleményeket"

index.hu/kulfold/2017/04/11/trump_oroszugyi_tanacsadoja_is_koveti_a_ceu_sorsat/

labrys 2017.04.11. 19:38:01

@mavo: a rendszer _nem_ legitim. A Fidesz 2010-ben legitim választáson legitim módon jutott hatalomra, ám aztán egy lopakodó parlamentáris puccs keretében felszámolta az ország társadalmi-politikai berendezkedésének összes olyan alapelemét, ami épp a hivatkozott legitimitást volt (lett volna) hivatott biztosítani. (Vö. „illiberális demokrácia” építése stb.)

Az Orbán-rezsim kb. 2013-14-től kezdve egyáltalán nem legitim, csak a saját „törvényei” szerint.

Mert ugye a legitimitásuk folytonosságának érvét követve (kétharmad!) akár királysággá is változtathatták volna az országot (kétharmad!), és megkoronázhatták volna a sudribunkót (kétharmad!), hiszen ugyanolyan könnyedséggel írhatták volna meg a vonatkozó törvényeket (kétharmad!), hághatták volna meg a jogrendszert (kétharmad!), ahogy azt számtalan más, tetszőleges alkalommal és területen meg is cselekedték (lásd pl. lex haverok etc. – kétharmad!).

Noha nyilvánvaló, hogy _semmilyen_ kormánynak sincs joga (önmagában) királysággá változtatni M.o.-ot sem 2010-ben, sem később, hiába van akár tizenegykilencede is a parlamentben. (Ehhez a témához még annak a szerencsétlen Sólyomnak is lenne egy-két láthatatlan alkotmányos szava…)

Mint ahogy az is nyilvánvaló, hogy _semmilyen_ kormánynak sem lenne joga az elmúlt évek rengeteg olyan „törvényét” és intézkedését meghozni, amit ezek mégis meghoztak. (Amelyekhez bezzeg nem nagyon volt annak a szerencsétlen Sólyomnak túl sok szava – viszont Gyurcsány! …Hej, ha én bánáti bazsarózsa volnék!)

Nem véletlenül cserélték ám le az alkotmányt alaptörvényre.

incze 2017.04.11. 21:44:01

@labrys: ez egy érdekes kérdés. mondjuk, egy bank biztonsági főnöke úgy fúrja át magát a trezorhoz, hogy rendre vízvezetékszerelésre, ajtócserére, franc tudja mire hivatkozva folyamatosan távolítja el az akadályokat. külön-külön is mindegyik lépése káros, diszfunkcionális, és rombolja a biztonságot, a szakértők tiltakoznak is, hogy rabolni akar, de az egyes lépésekhez formailag joga van. így aztán be is jut a trezorba, és rá is teszi a mancsikáját a pénzre. bizonyítható-e utólag (ami amúgy nyilvánvaló), hogy már minden közbülső lépése is a rablást szolgálta? biztonsági főnök volt-e, vagy egy szimpla rabló?

mafi mushkila 2017.04.11. 22:11:45

@incze: Az attól függ. Rabolt annyit, hogy meg tudja venni magának az ügyészséget?

labrys 2017.04.12. 01:17:20

@incze: úgy tudom, az, hogy egy vízvezeték-szerelésre, ajtócserére stb. valóban szükség van-e, független szakértők által szép világosan, ojjektívan megállapítható és eldönthető.

(A vízvezeték-szerelés, ajtócsere stb. igen komoly nemzetközi szakirodalmáról már nem is beszélve, sem arról, hogy a fejlett világban egész egyetemi karok foglalkoznak a kutatásával/magyarázatával/elemzésével. Vagy mondjuk azokról a nyugati demokráciákról, ahol a gyakorlatban figyelhető meg a helyes/indokolt vízvezeték-szerelés, ajtócsere, illetve ezek hatékony verifikációs folyamatai.)

Jogom meg ahhoz van, amihez előtte csinálok törvényt. Nem nagy kunszt.
Csak egyszer kell beerőltetnie a vakkomondornak a lábát az ajtón, onnan már minden sanyi.

esernyősEvezős 2017.04.12. 08:15:00

@ámbátor:
:-)
Hogy adekvát legyek: Ürge-Vorsatz Diánát minden eddig neki felrótt dolga ellenére olyan magasan érzem erkölcsileg-szellemileg és emberileg e fölött az okádék fölött, hogy azt le sem tudom írni (mondom ezt dacára annak, amit egyébként Ü-VD-ról gondolok), mert nincsenek rá szavak.

Csak, hogy világosan lássunk: kit tartok én itt igazából ellenségnek!

esernyősEvezős 2017.04.12. 08:17:40

@Ahava:

Azt gondolom (hiszem...?), hogy talán most valami elkezdődött.
Félteni lehet őket, de talán ha látják, hogy a hallgatás hova vezet, akkor ők majd később sem hallgatnak.
Ezt kellett volna csinálNUNK már akkor, mikor az első gaztettet végrehajtották.
Nem tettük.
Meg fogjuk fizetni az árát.
:-(

velőtanya 2017.04.12. 10:55:54

Nincs benne semmi új, csak szomorú, no meg elképesztő, hogy az EU képtelen bármilyen érdemi befolyást gyakorolni az (elvileg) alapértékeit folytatólagosan és magasról leszaró tagállamára:
index.hu/kulfold/eurologus/2017/04/12/europai_bizottsag_magyarorszag_ceu_nemzeti_konzultacio_civiltorveny/
Valószínűleg azt is ki lehetne sakkozni a rendszerben egy kis fekete humorral, hogy közvetlenül finanszírozzák az aktuális "Mocskos Brüsszel" kampányt (mert közvetve már most is ezt teszik)