Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A túltolt liberális bicikliről (megjegyzésposzt)

2017.04.09. 08:37 | jotunder | 131 komment

 

     Nyilván liberális vagyok, ne gyerekeskedjünk, mindazonáltal az én liberalizmusomnak része az is, hogy el-el mosolyodom a liberális dogmatikán, a doktríner vicceskedéseken, és nem, nem azonosulok minden liberális attitűddel, amelyet a CEU-val kapcsolatban szoktak emlegetni. És akkor mi van? Vagyok-e én a Helyes Világnézet Megállapító Tanács tagja, nem vagyok. A saját nézeteimet sem vagyok képes halálosan komolyan venni. 

    Általában Lánczibandikát és Schmidmarit szoktam elemezni, ha túlértékelt  tehetségtelenekről akarok írni, de azért írhatnék én bizonyos liberális értelmiségiekről is, akik semmivel sem értek el többet, mint a fenti két rezsimbubu. Furcsa mód, páran éppen közülük szálltak bele páros lábbal a  Ürge-Vorsatz Dianába.  ÜVD bűne az volt, hogy leírta egy nem igazán a legnagyobb nyilvánosságnak szánt Facebook posztban, hogy ő mindig is FIDESZ-szavazó volt.

   Hogy oda ne rohanjak, hát nem lehet felfogni, hogy ezernyi személyes/családi oka lehet Magyarországon egy abszolút tisztességes embernek, hogy  FIDESZ szavazó legyen?  X.Y akinek most nem írom le a nevét, az eggyel ezelőtti baromira tehetséges kormány kedvezményezettje volt, és Michelangelo egyszer felkérte, hogy üljön neki modellt a Szent Szakmai Inkompetencia Szűz Mária Lábaihoz Járul című freskójához. X.Y nekem ne rugdossa az Ürge- Vorsatz Dianát, mert amikor évekkel ezelőtt körberinyálta az országot azzal, hogy őt kiteszik egy bizonyos tudományos intézetből, elfelejtette hozzátenni, hogy életében semmiféle mérhető teljesítménye sem volt. OK? Lehet szépen befejezni. Várkert Bazár, öt óra. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr1912411527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Mozigépész 2017.04.10. 08:37:13

@ámbátor:
A 333 szerint ÜVD is kinn volt a tegnapi tüntetésen. Ez számomra azt jelzi, hogy volt elég intelligens ahhoz, hogy helyén kezelje mind a jogos kritikákat (én is inkább a kritizálók közé tartozom), mind a nemtelen támadásokat (ilyen szerintem nem nagyon volt itt a Vincenten). Piros pont neki!

velőtanya 2017.04.10. 09:18:43

@Mozigépész: Most volt az ATV-ben élőben. A beszélgetés elején engem eléggé meggyőzött, legalábbis a szándékairól, és amiben szerintem kellett, abban önkritikus is volt. (Aztán a borzasztó riporteri teljesítmény elterelte a saját gondolatmenetétől, és mivel láthatóan rutintalan nyilatkozó, a vége eléggé szétcsúszott)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 09:29:27

@Mozigépész: egy nagyon kicsi gyereket tolt egy babakocsiban. 49 éves...

Tehéntőgy 2017.04.10. 10:21:39

@Fisk: Amikor olvastam a levelét, én is berágtam, de egyszerűen aránytalan, amit Ürge-Vorsatz kapott. Volt egy-két rossz és buta mondata, nabang. Kinek nem volt még?
Igen, megcsikordult a fogam egy picit ettől a "hogy történhetett _velem_ ilyen, hiszen mindig rendes Fidesz-szavazó és konzervatív polgár voltam" dologtól, de ennyit nem ér az egész. Az vesse rá az első követ, aki nem írt még ostobaságot a netre.
Amúgy is van közös ellenség, és nem, az nem a Júdeai Nemzeti Front.

fuhur 2017.04.10. 11:01:47

@trbnt: +1

2014 ben valaki vagy tisztességes, vagy fidesz szavazó. Vagy tisztességes, fidesz szavazó és idióta.

ÜVD inkább valláskárosult idiótának tűnik, (ez nem ellentétes a tudományos teljesítménnyel) mint tisztességtelennek.

trbnt 2017.04.10. 11:18:33

@fuhur: igazad van.

Pontosítom a tézist, 2010-ben tisztességes _és épeszű_ emberek is szavazhattak a Fideszre. 2014-ben csakis (_bármiféle_ engedmény nélkül) hülyék és/vagy gazemberek.

Sajnálom, ez alól erkölcsi felmentést kizárólag a korábbiakkal való szembenézés adhat, mint Lukács Katalinnál. A valóban inkább valláskárosult, semmint aljas Ürge-V. nem mutatta ilyesmi jelét.

Mozigépész 2017.04.10. 11:23:19

@trbnt:
OK, de most már talán kinyílt a szeme. Továbbra is úgy gondolom, hogy a levelével kapcsolatos kritikák jogosak, viszont szerintem túl kellene már ezen lépni. Olyan nagy bűnt nem követett el, és ha őszinte a szembenézése a dolgokkal, akkor a jövőben még bőven jóvátehet mindent.
Bajcsy-Zsilinszkynek is megbocsátott az utókor, pedig hát…

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 11:26:20

@trbnt: ÜVD többször lépett ennek a rendszernek a lábára, mint én. ugyanis az ő nünükéje szöges ellentétben áll a rezsimmel, és minden megnyilvánulása a priori rendszerellenes.

sárospataki lány 2017.04.10. 11:42:46

Én kb. három-négy éve azért kezdtem írni ide, mert nem hagyott nyugodni, hogy nem értem azokat az embereket, akik magukat balosnak, liberálisnak, vagy akármi hasonlónak nevezik Magyarországon azok után, hogy. Természetesen nem arról van szó, hogy nem értem, hogy valaki nem szavaz a Fideszre, vagy orbánviktorra, ezekre könnyű nem szavazni. Azt nem értettem, hogy számomra teljesen triviális kérdésekben (pl. káp, vagy mondjuk közmunka, oktatás egyes területei) miért gondolkodnak teljesen másképpen. Nagyon sok liberális ismerősöm van, ha mondjuk felütöm a fészbukot, szinte csak liberális politizálást látok. Nyilván van a csendes közép, aki nem grafomán, róluk nem tudok semmit ilyen szempontból, de az ismerőseim agilis része ilyen. Én fészbukon nem kommentelek politikait, mert az a publikus profilom része, és ott nem akarok ilyesmit.

Tehát a szumma: viszonylag sok dolgot megértettem, különösebb nagy reveláció nélkül, itt egy kis információmorzsa, ott egy kis megvilágosodás, és a kép kerekebb lett. Azt sem gondolom, hogy az ide írók reprezentatív minta lennének, ide a nehéztüzérség jár kommentelni. Ennek ellenére egy kiakadást leszámítva nem nagyon sikerült felkúrnia senkinek, ezt személyes eredménynek könyvelem el, így lényegtelen az eredeti cél szempontjából. Ami ugye az volt, hogy megpróbáltam megérteni, beleképzelni a helyzetükbe, empatizálni a tisztelt balos/liberális sorstársaimmal, akikkel egy időben, egy bolygóra, sőt, egy országba vetett a sors.

Ez a poszt viszont reveláció, és nyilván nem a poszt az, hanem a reakciók. Ha azt tudnám mondani, ez itt a keménymag elszigetelt dühöngője, annak nem lenne információtartalma. De nem, a legszelídebb liberális ismerősöm is kárörvendve és/vagy kurvaanyázva és/vagy őrjöngve ostobázza szerencsétlen hülyenevű Ürge-Vorsatz Diánát. Nincs bocsánat, nincs empátia, nincs megértés, nincs semmi, csak a vegytiszta, sötétben zölden világító gyűlölet.

Itteni mércével fideszes vagyok. Szerintem nem vagyok az, ha megkérdi valaki tőlem egy másik "fideszes", hogy az vagyok-e, akkor tiltakozni fogok. Jobb híján a fideszre szavaztam párszor, tehát fidesz-szavazó mindenképpen voltam, a jövő kérdéses. Annyiban biztos nem vagyok fideszes, kék alapon narancssárgával szedve, hogy próbálok empatizálni, megérteni, stb. - a fideszes és főleg viktor nem ilyen. Ő engeszthetetlen, kegyetlen, és az őt ért sérelmekért a magyar liberális hátország legutolsó négyzetméterét is fel fogja perzselni, lenapalmozni, behinteni sóval, majd kiadja rá a plázaépítési engedélyt. Ez most már biztos.

Egy kérdésem lenne, kedves kommentelők: mennyivel vagytok ti jobbak? Szerintem megérdemlitek egymást viktorral.

fuhur 2017.04.10. 11:44:41

@jotunder: Empátia a faszom. Az elmúlt 7 év ideológia nyomulása alatt elfogyott. Ő örömködik, hogy katolikus iskolába járatja a gyerekeit, nekem meg mentegetnem kell őket az agymosástól és latolgatni, hogy melyik iskolát nem nyúlja le valami egyház, hogy ne írassam oda a gyerekemet. Ha a gyerekemről van szó akkor pofánbaszás van és nem empátia. Nyilván nem ÜVD tehet róla de közben pont, hogy ő is.

ÜVD Írása, pont arról szól, hogy az elmúlt 7 évben szart az empátiára, mert neki ez volt a mennyország.

velőtanya 2017.04.10. 11:49:58

@sárospataki lány: Te nem az vagy, akinek ebben a feleslegesen terjengős hsz-ban vizionálod magad, hanem - sok más mellett - egy hazudozó faszkalap. Vagy mutassál a vincent bármelyik törzskommentelőjétől olyat, ahol "kurvaanyázva és/vagy őrjöngve ostobázza szerencsétlen hülyenevű Ürge-Vorsatz Diánát". Nem fogsz ilyet találni, és ezzel akkor be is áraztad magad, sokadszorra.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 11:50:52

@fuhur: még egyszer, nem erről szól, nem igaz, ez egy rossz olvasata a szövegének. itt van a kezemben Vorsatz Dia 1994-es szövege, amikor a FIDESZ-en viccelődik. bakker, tényleg azt hiszed, hogy ő egy illedelmes fidesznyik hősanya?? igen, van hét gyereke és mélyen vallásos (azt gondolom, hogy mélyebben vallásos, mint a kilencvenes években) és???? azt akarta elmagyarázni, hogy a CEU nem liberális fészek, de ezt ő a kilencvenes évek óta magyarázza különböző formában.

aronsatie 2017.04.10. 11:55:40

@sárospataki lány: Sokkal. Az ide írógatók közül senki se baszta szét az országot, senkinek se taposott a fejére vagy vette el a megélhetését, nem restaurálta a Horthy-rendszert és nem hetyegett nyilasfélékkel. Nem, nem érdemeljük meg a viktort.
Jobb, ha ezt én írom le neked, lévén nekem vállaltan nem tetszett, amit a hölgy kapott.

ijontichy 2017.04.10. 12:12:47

@sárospataki lány: Én ugyan nem tartom magam liberálisnak, nézeteim jó részét a megszállott skatulyázó-kényszeresek bőven konzervatívnak minősítik (akkor most lehet, hogy ezért vagyok liberális, vagy ezért vagyok szimplán normális?)
A bárhova írogatók java részénél nem vagyok jobb, A vitya-féléknél igen. Konkrétan én_nem_vagyok_tudatosan_rosszindulatú! Soha nem is voltam.
Ami pedig ez a csóró libaaaa UVD-t illeti: azt, amit kapott, köszönje meg "vityának". Ez a mérhetetlen frusztráció az "ő" húsz évnyi elme-mérgezésének eredménye. Egészségügyi pillangószelep, ellentétben a 2006-os direktbe "kazánfelfűtéssel".

velőtanya 2017.04.10. 12:25:07

@sárospataki lány: Oké, tehát megint a szokásos. Nagy zajjal besasszézol a szoba közepére, hangosan szellentesz egy hatalmasat, aztán debil vigyorral kirohansz, és volt egy jó napod. Ezen a blogon, ebben a kommentszekcióban a reakciók mediánja ÜVD posztjára valahol a Bojár Gábor levele környékén mozgott hangvételben - néhányan még "megengedőbbek" voltak, néhányan ezen kicsit túlléptek (megj.: amikor Diána később maga is árnyalta a mondandóját, önkritikát is belevegyítve, ezek a bírálók is visszább vettek), de az itteni legszélsőségesebb megjegyzés is kb. három nagyságrendre van attól, ahogyan egy _átlagos_ fideszes kommentelő beszél és gondolkodik a ballibnek bélyegzett polgártársairól. Ehhez jön még az a réteg, hogy "Viktor", akit szerinted megérdemlünk, sajnos nem egy netes troll, hanem az az ember, aki tevőlegesen kúrja szét évtizedekre Magyarországot. Úgyhogy ÜVD nem, de te, sárospataki troll, tényleg elmehetsz a picsába.

velőtanya 2017.04.10. 12:26:41

Ez a szóban forgó Bojár-írás, valahol már be volt linkelve, de legyen meg itt is:
hvg.hu/itthon/20170410_bojar_gabor_level_urge_vorsatz_diananak_ceu

Érvsebész 2017.04.10. 13:11:01

@sárospataki lány: Az, hogy mi, akik itt lehetünk tán harmincan (?) akik kommentelgetünk, mit érdemlünk, rohadtul közömbös, és csak szólok, hogy nagyon kicsike pláza lesz az, amit a nekünk jutott/maradt tér felégetése után lehet építeni (javasolnék egy barkochba-stadiont inkább, hátha olimpiai szám lesz).

MOndanék azért példálódzva pár csoportot/személyt, aki számíthat az empátiámra:

- a hajléktalanok
- a fogyatékosok
- a betegek
- a közoktatásból 16 évesen lapátra tett gyerekek
- a közbeszerzések reménytelen indulói
- a munkanélküli ellátásból kiszorultak
- a közmunka lehetőségével a polgármesterektől függővé tett jobbágyok
- a végletekig kizsigerelt ápolónők
- a ki nem fizetett illetményért évekig pereskedő rendőrök
- mindenféle szegények
- minden gyerek, aki nem kap használható tudást,
- és akkor most nem folytatom tovább, szóval igen, ilyen robespierre-i engesztelhetetlenség jellemzi az én liberalizmusomat, mert felvetem, hogy esetleg ÜVD-nek, aki egy tudós, amúgy szabad az eszét is használnia, hát ez az, ami egyenlővé tesz engem a maffiafőnökkel, hát, gratulálok, s mivel @velőtanya: -nál radikálisabb és kevésbé liberális vagyok, nem azt mondom, hogy elmehetsz, hanem hogy menj.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 13:16:26

@Érvsebész: és mi van, ha egy testi fogyatékos, egy kizsigerelt ápolónő, egy közbeszerzésen reménytelenül induló at the end of the way a fideszre szavaz? mert apját megverték a kommerek, mert erdélyben született, mert katolikus, mert nem tetszik neki X.Y méretes arca???

Érvsebész 2017.04.10. 13:39:10

@jotunder: Kit érdekel, hogy kire szavaz és hogy jön ez ide?

Én egy tudóst látok, aki az átlagnál lényegesen okosabb, képzettebb, több információ birtokosa, s még többhöz jut hozzá, és nem azt kritizálom, hogy kire szavaz, hanem azt, hogy fogalma sincs a magyar valóságról, de nekem ez is rendben van, én biztos nem akarom kiképezni, csak könyörgöm, hadd legyen már meg a véleményem arról a jelenségről, hogy egy tudósnak nincs fogalma a magyar valóságról

Fisk 2017.04.10. 13:39:15

@Tehéntőgy: igen, igazad van, tegnap túlpörögtem ezen a hüjeségen a tüntike után, de annyit megjegyzek, hogy pl. Lukácsi Katalin bírja teljes empátiám (és remélem nem készítik ki a KDNP-sek ex-elvtársak kilépése után), mert róla valóban elsőre elhiszem, hogy 1. keresztény 2. valóban lelkiismereti önvizsgálatot tarrt 3. képes megváltozni és nem másokat hibáztatni; és ez ÜVD esetében nem igazán ment/megy....
Peace and love, én kiszálltam - most úgyis a sárospataki lyány viszi tovább a show-t, az meg mán nem érdekel.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 13:41:57

@Fisk: Lukácsi aktívan politizált a FIDESZ mellett, Diána aktívan politizált a FIDESZ ELLEN, érted, ELLEN, hiszen a megújuló energia a nünükéje.

Fisk 2017.04.10. 13:43:50

@jotunder: Te valamit nagyon belemagyarázol Dianába, ami nincs ott. HOL politizált ő a fidesz ELLEN? Mikor emelt kifogást Paks 2 meg a megújulókra vetett adók ELLEN? Életben nem hallottam eddig felőle ilyen kiállást. Oszd meg kérlek velem ezeket a plusz infókat, hogy ne haljak meg hülyén.

dr Brcskzf Gröőő 2017.04.10. 13:44:21

@jotunder: több empátiával gondoljuk azt, hogy nem jól teszi, hogy ezeket fontosabbnak tartja, mint. de megérteni nem fogjuk; azt inkább, akinek egy zsák krumpli többet ér, mint hogy ki a polgármester.

Fisk 2017.04.10. 13:45:44

@jotunder: És igen, lehet, hogy Lukácsi aktívan politizált a fidesz mellett (de ebben is csúsztatsz, mert az interjúban benne van, hogy a migránsos népszavazásban már pl. nem vett részt), de most eljutott arra a pontra, hogy belátta, hogy hibázott és arra kér bennünket, h ne szavazzunk a fideszre. És mit mond ÜVD? Hogy az ország nem érdemli őt meg. Érzed a különbséget? Mert az én empátiám érzi.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 13:54:58

@Fisk: én viszont emlékszem rá, nem írtam róla, de emlékszem rá (mondjuk nem feltétlenül érdekel, hogy valaki "aktívan politizál" a fidesz mellett). Olvasd már el, mi írt VD, nemcsak magáról írt, hanem mindenkiről... Diána benne ül egy csomó külföldi bizottságban, amelyik a renewable energy-t pártolja, ennél mi aktívabb, láncolja magát hozzá valami kerítéshez???

szazharminchet 2017.04.10. 14:00:43

@jotunder: Empátia a f*****at. Ő aztán olyan empatikus volt eddig, miközben az általa (is) ránk hozott rontás szegényellenes, cigányellenes, migránsellenes és uszitó volt, államosított a manyup-pénzeket, ő tisztelte őket. Hogy oda ne szaladjak.

Lejjebb írod, hogy valaki azért szavaz a fideszre, mert megverték akárkijét a kommerek. Ez lehet ok, de nem mentség. Azért, mert egy magár baloldalinak hazudó diktátotor megverette valamelyik ősömet, nem fogok egy magát jobboldalinak hazudó diktátorjelöltre szavazni, vagy fordítva, csak azért hogy ne szavazzak valakire, aki magát balosnak mondja. Egy kutatónak kell legyen ennél több absztrakciós készsége (oké, villanyt szerelni vagy pasziánszozni lehet úgy, hogy színre színt, kéket a kékkel, zöldsárgát a zöldsárgával), de kutatni meg politizálni nem; attól még, hogy volt már aki piros színű pártlogóval volt fasz, nem ok arra, hogy most csak szín lapján a narancssárgára szavazzak.

Fisk 2017.04.10. 14:00:58

@jotunder: Ha benne ül egy csomó nk-i bizottságban, ami a megújulókat pártolja, akkor hogy az eb farkába volt képes még 2014-ben a fideszre szavazni, ami akkor már teljes mellszélességgel állt ki a Roszatom mellett??? Azért érzed az ellentmondást, nem? Ezt nem igazán lehet fidesz elleni politizálásnak nevezni, sajnálom.

kuksi 2017.04.10. 14:04:06

@jotunder:

Jól értem én ezt?!
Mondd inkább, hogy belemagyarázok. Ha jól értem, azt tételezed fel, hogy nem mindig autonóm döntés a választás, hanem van, akinek a dédapja szelleme vezeti a kezét, hova ikszeljen.
(Nekem 2 nagyapám is eléggé bonylítaná a helyzetet, most melyik sérelmét, vágyát, preferenciáját jelölném be.)

szazharminchet 2017.04.10. 14:05:25

@jotunder: Drága Jótündér, ne már! Ez a kormány embertelen intézkedéseket hozott, és csinált már ilyet az előző négy éve alatt. Itt már nem lehet mentegetni az ősfideszességet azzal, hogy van egy nünükéje, amiben a fidesz ellen van.

És pláne felháborít az a szintje a farizeusságnak, amikor egy kormány ott vesz el az elesettektől, ahol csak tud, hogy utána beletömje a haverok zsebébe, és utána valaki leírja, hogy ő azért fideszes, mert keresztény-konzervatív. A keresztény-konzervatív értékek az én szememben a szolidaritás, a családszeretet, nem pedig az iszlamofóbia, homofóbia, stb. A jelenlegi kormány pedig inkább az utóbbi csoportban teljesít jól.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.10. 14:18:50

@kuksi: nagyon sok embert vezet a világban a családi determináció. lásd pl. Nagy-Britanniát.

ámbátor 2017.04.10. 14:22:17

@jotunder: Azonkívül a Levegő Munkacsoport Szakértői Testülete elnöke. Alapvetöen nem a nyilvánosság elött dolgozik, nem is politizálhat az ENSZ melója miatt, meg nyilván nem is foglalkozott soha közélettel. De a szakmapolitikában sose állt oda a fideszes hígagyuak mellé. Amikor áder kijelentette, hogy mostantól ö környezetvédö, ezt találta nyilatkozni: „Korábban Sólyom László is nagyon fontosnak tartotta ezt, volt zöldombudsmanunk, ez nagyon ígéretes időszak volt. Sajnos a mai helyzet rossz, tragikus, hogy a jövő nemzedékekért felelős parlamenti biztos hivatalát megszüntették, mára nem maradt intézménye, képviselete a fenntarthatóság ügyének”.

Fisk 2017.04.10. 14:23:29

@jotunder: Szerinted, ha holnaptól a tory-k szisztematikusan elkezdenék leépíteni a szabadságjogokat, a bbc-t pártprogandacsatornává alakítanák és minden Labour-höz közeli egyetemet/civil szervezetet ellehetetlenítenének, akkor a szavazóik többsége ugyanúgy követné őket, mint eddig, csak azért mert már a nagyfater is rájuk szavazott?

esernyősEvezős 2017.04.10. 14:30:30

@jotunder: "láncolja magát hozzá valami kerítéshez???"

Arról már lekésett - és amúgy is megtették helyette mások. Pl. a Városligetben. Amiről egy qrva szava nem volt.
Ahogy semmiről sem az elmúlt hat évben.

Azért azt meg kéne tudni különböztetni, hogy a "kerítéshezláncolás" és a "nulla szava sincs a dologhoz" között egészen szép és széles pálya található, ahol megtalálhatja a saját képességeihez mért pontot az Ürge-Vorsatz Diána is, meg a Kovács János und Jánosné trolivezető és bolti eladó házaspár is ...érdekes módon ez utóbbi hét év alatt szakított időt rá a megélhetésért folytatott küzdelem mellett is....

Vakmacska 2017.04.10. 14:44:01

@jotunder: "és mi van, ha egy testi fogyatékos, egy kizsigerelt ápolónő, egy közbeszerzésen reménytelenül induló at the end of the way a fideszre szavaz? mert apját megverték a kommerek, mert erdélyben született, mert katolikus, mert nem tetszik neki X.Y méretes arca??? "

na, ezért IS tartunk itt ahol tartunk vaze, mert egy csillió diplomás értelmiségi is fenntartja a jogot magának hogy az ÉRZELMEIVEL szavazzon, vaze, az ÉRZELMEIVEL, hát én az érzelmeimet tartogatom a családomnak, a macskámnak, bizonyos irodalmi műveknek és zenéknek és et cetera, de vaze a 21. századi kormányzás, némi alapvető értékválasztáson túl azé főleg arról KÉNE hogy szóljon hogy valami szakipari melót kell végezni, valami lassan matematikai algoritmusok által is kialakítható közjó mentén, már ha a bizonyos alapértékek megvannak, normálisabb helyeken emberi méltóság, magántulajdon és privacy joga, pénzek felelős kezelése, egyfajta prioritás (stadionok versus gyerekkórházak, name a few a populárosak közül) már minden épeszűbb pártban adott, innentől rendszerszervezés, meggyőzés, ezen alapértékek valódi tisztelete, átláthatóság meg ilyenek mentén megy az ügy, amiivel egy rakás átlagembernek NEM kell mindennap foglalkozni azért "rencerváltás" szinten, mert tág határok közt de élhető marad számára az ország mindkét, mindhárom, mind a harminchárom nem elvakult, szélsőséges, tényleg normaként elfogadott értékeket tisztelő párt uralomra (he?) jutása esetén.

ahol felborul nagyon a bili, ott kell a legjobban észnél lenni és nem érzelmeknél.

kuksi 2017.04.10. 14:45:54

@jotunder:
Hogy a britek miként szavaznak és nyírják generációkon keresztül a füvet, arra nem tudok érdemben reagálni; viszont a magyar történelem fordulatai az utóbbi 100 éveben elég sok szélkakast teremtettek (illetve az a fû, amit nyírhatnék, na az is számtalan kézben volt azóta).

Nem akarok Ürge- Vorsatz írásáról mást mondani, minthogy abban tanúbizonyságot tett, hogy a CEU nem üldözi a keresztényeket, Soros nem befolyásolja az oktatást. Nem azt kérte számon, hogy ilyen marhaságot egyáltalán miért tételeznek fel.

velőtanya 2017.04.10. 14:54:49

@Fisk: Pontosan ez a lényeg. A konkrét személyeken most túllépve: azt én még el is tudom fogadni, hogy a felmenőket ért sérelem,* vagy az ezen (is) alapuló családi neveltetés befolyásolja egy ember világnézetét és szavazási hajlandóságát. De könyörgöm, a NER gyakorlata egyértelműen bolsevik, és Orbán Viktor sokkal közelebb áll a "kommerekhez", mint Bajnai Gordon, vagy akár az általam (eufemizmus jön) nem igazán kedvelt Botka. Ezzel együtt a "szocikra soha" az még rendben van, de hogy ugyanakkor a fideszre igen, az hogyan férhet bele?
*Történetesen az én felmenőimet a Horthy-rendszerben külön személyre szabott atrocitás nem érte, és a 2. világháborút is az átlagosnál sokkal kisebb veszteséggel úszta meg a család. Ellenben a kommerek idején az egyik ágon a svábok kitelepítése és a kulákosítás volt igencsak húsba vágó téma, a másik ágon pedig a nagyapámat 1956 után kis híján agyonverték Kádár rendőrségén, és utána még sokáig nagyon durva egzisztenciális ellehetetlenítésben volt része. Abban hogy utálom a kommereket, ezeknek volt is szerepe. Az mszp sem a szívem csücske, bár ma már Kunhalmi Ágnesre gondolva sokkal kevésbé tudom belelátni a nagyapámat rugdosó, lumpenproliból lett őrmestert, mint Németh Szilárdba. Szóval a felmenőjét megverték a kommerek és ezért a fideszre szavaz” nekem nem tűnik túl meggyőzőnek. Sőt, azt is megkockáztatom, hogy egyik érintett nagyapám se szavazna rájuk (az egyik esetében, aki csak nemrég halt meg, ezt biztosan tudom is)

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.04.10. 16:40:06

@jotunder: Miért szavazna a FIDESzre mert apját megverték a kommerek vagy mert katolikus? Inkább nem kellene ezek miatt.

seol 2017.04.10. 16:42:41

@sárospataki lány:

Majdnem azt írtam, hogy bármely pszichiáter örülne egy ilyen a közhelyekből összelegózott énképet kényszeres hazudozással és önáltatással fenntartani próbáló ömlengésnek, de aztán beugrott, hogy alighanem mindegyik tucatnyi ilyennel találkozik nap-mint-nap, legfeljebb Manyi néni nem "ismer" ennyi szót és nem szeret ennyire magáról beszélni. ;-)

De azért ennyire durván ritkán szoktál szétcsúszni, beszólt a főnök bácsi? Leköpött a szomszéd tengerimalaca?

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.04.10. 16:49:51

@jotunder: ÜVD Paks ellenl egutoljára 2010 előtt szólalt fel. Azóta nem. 2005-ben szóvá tette, hogy több figyelmet kellene fordítani a környezetvédelembe, de megérti, hogy a nehéz gazdasági helyzetben ezt nemlehet (Kell a 2010-es évszámot magyarázni, vagy esetleg a Magyarország jobban teljesít kampány közepén a megértését a nehéz gazdasági helyzet iránt?)
Mindent elolvastam, ami tőle a neten található. A következtetésem: Behúnyta a szemét (Kishantos, Ökötárs, mondjam még?). Igen, vannak ilyenek, akik szigorúan elvi alapon (vagy "a stílus miatt") csak a lakájsajtót olvassák. De ezek ezután ne mondják, hogy "az ország" nem érdemli meg őket. Az ország rengeteg lakosa tett nála sokkal többet azért, hogy ne kerülhessen sor arra, hogy szétrúgják a munkahelyét. Ő semmit. Ez a múlt. Most kiment a tüntetésre, ez rendben van (habár volt CEU-s tanár, aki elutasította, hogy felszólaljon a tüntetésen, mert nem tartotta helyénvalónak, hogy saját érdekében szóljon). Viszont megtérése után (és ezt leírta a posztjában) a hozzá hasonló csukott szeműek számára megszűnt létezni. Ezért a megtérése nem jár azzal a hatással, amelyet egyesek neki tulajdonítanak.

seol 2017.04.10. 17:15:23

@jotunder:

Egyrészt kit érdekel, hogy valaki önhibáján kívül kiszolgáltatott kire szavaz (mármint egy hatásosan elnyújtott "de miért? miért?"-en kívül),

másrészt arról, miért jelenti-jelentené a felsorolt ismérvek valamelyikének megléte bárkinek azt, hogy a Fideszre kell szavaznia, lehetne pár oldalt írni, azt hiszem -- de tényleg sokan állnak így hozzá.

ámbátor 2017.04.10. 17:22:39

@Kettes: Nem tudom szádékos volt-e a szóválasztásod, de az idióta szó eredeti jelentése: "(gör.), eredetileg minden egyén szemben az állammal, az ókori görög világban pedig mindenki, aki az államügyekben nem vett részt (magánember szemben az államférfiuval, tudatlan a tudóssal, laikus a szakértővel)." Szóval nagyon is találó, ö pont az, aki nem foglalkozik a közügyekkel (kivgve a szakterületét).

@Kuviklacz: Azt, hogy ÜVD a szakterületén, (megújuló energia vs. atom, kjrosanyagkibocsátás, miegymás) hányszor és hogyan ment szembe a mindenkori kormánnyal nem tudhatjuk, mert nem a sajtóban üzengetett, hanem a megfelelö szakmai szervezetekben, kerekasztalokon, konferenciákon, miegymáson dolgozott. Attól, hogy nem írt publicisztikát erröl hetente a 168 órába, éppenséggel tehette ami a dolga.
Az ország rengeteg lakosánál (praktikuasn jó eséllyel mindnél) többet tett klímaváltozás ügyben, mert az a nézete, hogy ö ebben tud hatékonyan tenni.
"Nekem is csak 24 órám van, ami esetemben megoszlik a család és a környezetvédelem között. Még így sem fér bele ebből a kettőből minden, amit szeretnék. És nem is akkor használom a legtöbbet, ha én miden harcba beleállok. Nem akarom ezzel megmondani, melyik a jó és a rossz harc. A főnököm mondta, hogy nem nyerhetünk csatát az összes fronton, ezért aztán összpontosítani kell. A politika pedig nem az én harcom. Én úgy tudom a munkámat legjobban kamatoztatni, ha pártfüggetlen maradok. A klímavédelem ügye maga is pártfüggetlen."

seol 2017.04.10. 17:24:08

@jotunder:

Akkor lehet, hogy mégsem annak alapján kritizálják sokan ÜVD-t, hogy hol mit csinált, hanem annak alapján, hogy mit írt abban a levélben, amely alapján kritizálják? ;-)

Szindbad 2017.04.10. 17:37:53

@sárospataki lány: Kommentelőket hasonlítod Orbánhoz? Ne már. Ne feledd, azért vagy itt, hogy lásd, hogy a libsik milyen gonoszak. Nekem úgy tűnik, hogy ÜVD a helyén kezeli a kritikákat, te viszont nem.

seol 2017.04.10. 17:48:45

@Szindbad:

Mármint ÜVD a kritikákat kezeli (és tényleg teljesen normálisan -- bár sokan átestek a mam(m)ut másik oldalára), kedvenc sárink pedg azt, amit kitalált, hogy újabb bizonyítéka legyen arra, hogy "hát ezek a libsik, bezzeg ő".

seol 2017.04.10. 18:58:10

@velőtanya:

Azt a logikát, amely szerint a 30 éves maszopos rohadtkomcsi, aki a 60-as években Magyarokat bántott, az átkost aktívan-lelkesen kiszolgáló atyafiak pedig jó nemzethyek, nem igazán érdeklik az ilyen liberális összetett mondatok. :)

(Egyszer tényleg neki kellett állnom vitatkozni arról egy versenyzővel, hogy annak, hogy Gyurcsány a 60-as években született, mi köze ahhoz a célozgatáshoz, hogy benne volt Nagy Imre kivégzésében, azóta teljesen más szemmel nézem a logikát. :) )

mafi mushkila 2017.04.10. 19:12:05

@sárospataki lány: De tényleg figyelj, mert a végén még ki is fogjuk kérdezni.

seol 2017.04.10. 19:39:20

@Kettes:

Ez így persze ordas hülyeség, ismerek a Fideszre szavazó tisztességes és nagyon nem idióta ember(eke)t. Természetesen nem racionális szempontok vezetik (őket), hanem ilyen-olyan sértődöttségek, a félrecsatornázott jogos-nemjogos maszopgyűlölet, a kognitív disszonancia, a tájékozottság hiánya ésatöbbi, de a tolvaj-vagy-idiótázás sajnos semmivel nem haladja meg a fideszes átlagszintet -- engedelmeddel én maradnék a személyre lebontott elemzéseknél (persze nem csak ebben a kérdésben).

ijontichy 2017.04.10. 19:52:07

@seol: Dehát vitya is a 60-as években született :-DDD
Igen, tudom... és ez a rémisztő, hogy nem is teljesen hóttsötét (a nyócosztály nem 4 első+4 második) fejekben ez a logika teljesen megfér.

szazharminchet 2017.04.10. 21:04:41

@seol: Nem, uraim. Ne gyártsunk mentségeket, ez olyan, mint 45-ben a németek milliói, akik nem tudtak róla.
Tisztességes ember ép ésszel a szegényellenes intézkedések, a fideszes cigányozás, a sorosozásnak álcázott antiszemitizmus (vagy legalábbis az igény kiszolgálása), a menekültellenes uszítás, az európai érdekek némi hatalomért putyin felé kilóra eladása után már nem lehet fideszes.

ámbátor 2017.04.10. 21:56:19

@szazharminchet: Én most egy olyan országban élek, ahol a helyiek nem foglalkoznak politikával. Ha mégis késztetésük támad politizálni, akkor kicsit nevetgélnek Trumpon. Amúgy van úgy nyolc-tíz párt (nem beszélve az egész kicsikről) de valójában bármelyik két parlamenti párt között elképzelhető lenne koalíció, mert annyira nincsenek mély elvi ellentétek köztük (max személyi ellenszenvek).
Szerintem minden normális országban meg kellene legyen a polgároknak a joga, hogy foglalkozzanak, vagy ne foglalkozzanak politikával, adott esetben ne tudják a pénzügyminiszter nevét se. Ha valaki kutató, művész, élsportoló vagy szenvedélyes bélyeggyűjtő, szentelhesse az energiáit ennek.
Ü-VD legfőbb tévedése talán az, hogy azt hitte normális országban él, megengedheti magának a luxust, hogy ne foglalkozzon közügyekkel.

RontoPal 2017.04.10. 22:04:12

@ámbátor: hát, nem tudom, gondolom, valahogy csak bement a munkahelyére, és látta a gyűlöletplakát-tengert... mint jó kereszténynek az nem okozott neki némi khmmm ambivalens érzést?

seol 2017.04.10. 22:16:40

@szazharminchet:

A felsoroltak egy része nem jut el mindenkihez, más részük sokakhoz esetleg csak háttérzajként, és az olyan csúsztatások, mint a náci Németország szoros párhuzamként való megemlítése (vagy a fideszesek és a fideszre szavazók keverése*) akár azt is jelezhetnék, hogy nem áll az eredeti állítás oly stabil lábakon, mint kellene. ;-)

Szerintem még Putyin vagy Lukasenka szavazói között is vannak nemhülye nemgazemberek -- persze sokkal kényelmesebb az automatikus skatulyázás,

* az elhangzottak -- egye fene -- a máig hithű rajongókra esetleg igazak lehetnek

seol 2017.04.10. 22:22:46

@RontoPal:

Tényleg nem mentegetni akarok akárkit is, plánem az uszítást, de ha nem tájékozódsz, meg nem tudod mihez kötni, akkor a gyűlöletplakátokon is átsiklik a figyelmed, főleg azoknak szólnak, akik reggeltől estig a TV1 előtt jegyzetelnek.

OoOoOo 2017.04.10. 22:24:24

@ámbátor: én sem értem, h mire gondolsz. Sorosozástengerben élt.

sztem ő gondolt vmit nemzeti, keresztény ilyesmi szavakról, nyilván alapvetően nem egy túl okos nő, és mivel a fidesz zengte ezeket vissza, "hitt" (vagymiafasztcsinált, legfőképp kiszolgáltatta magát és az országot) nekik.
hát még most is komolyan "hitt" az áderlehetőségben etcetc.

(ja meg esetleg a konzervatív szóban, abban is "hitt", az is nagy kedvencem. a magyar konzervatív :-)) de ez csak mellékszál ide a végére, de komolyan, aki magyarországon kiejti a konzervatív szót, az számomra az ilyesmiket ír nagy betűkkel a homlokára: HÜLYE VAGYOK/ LOPNI AKAROK etc.)

mafi mushkila 2017.04.10. 22:24:40

@ámbátor: Én tényleg nagyon alacsonyan húzom meg a határt, hogy mit tekintek "normális" érdektelenségnek és tájékozatlanságnak (normálison értve azt, hogy amiért még nem hökkenhetek meg, nem beszélve a haragról miatta), de ha így fogalmazol a feltehető indokai miatt, ez annak alatta van. Ennyit tudni kell, hogy ilyen értelemben miféle országban élünk, olyan nincs, hogy ezt nem tudjuk Magyarországról most, de máskülönben szokásosan funkcionáló emberek vagyunk a magunk helyén. Felőlem nagyon sokféle kognitív meg érzelmi tévedésbe eshet az ember úgy, hogy az még semmi extra, de ez így nem áll össze. (Mostanra már a jelenségfelfedezési érdeklődésem erősebb ebben a dologban, mint bármilyen állásfoglalási szándék, úgyhogy ez csak ennyi, egy kis szempontkám ide. Különben olyan Ich bin ein Je suis vagyok ezzel kapcsolatban - mindenkinek a meglátásai egészen érthetők ebben.)

RontoPal 2017.04.10. 22:32:03

@seol: lehet, nehezen tudom lenyelni, h egy prof, akinek vszleg 100x gyorsabb az analitikus inf feldolgozása, mint az átlag Gipsz Jakabnak, ne lenne mondjuk 4 évente 5 órája arra, h elolvasson kb 100 oldal összefoglalót az eltelt időszak politikai eseményeiről. Kritikusan, ah az tudóshoz illik.

seol 2017.04.10. 22:43:21

@RontoPal:

Jó, nem mondtam, hogy nem ciki, de 7 gyerek + nem kevés munka mellett egyrészt megértem, ha nem érdeklődött az ismerősi körben felszedhető mnimumon túl (és azért ne gondoljuk, hogy minden fideszszavazó reggeltől estig egy Orbán-kép előtt szidja a migránsokat), másrészt csak jobban szeretem konkrét személyekről konkrétan eldönteni, mi lehetett szerintem az akármi mögött, nem pedig azzal, hogy berakom őket a skatulyába. A statisztikus hozzáállással nincs persze bajom, "nagy részük csonthülye" és társai jöhetnek. :-)

A kérdés már csak az, miért írtam ennyit, ha lényegében egyetértek.

RontoPal 2017.04.10. 22:55:31

@seol: nem tudom, én elolvastam a Fb lapját nagyjából, szerintem minimum csúsztat az interjúkban. A kitett levele inkább olyan, mint amikor a megyei párttitkár barátjának irt a tszelnök, amikor hozzá is bekopogtattak a népi ellenőrök.

De mindegy is, reggel majd megnézem a Fb lapját, miként értékeli, h a megváltója - Áder et. - aláírta a törvényt.

seol 2017.04.10. 23:10:34

@RontoPal:

Azon tűnődtem el, hogy ha tényleg csak az ismerősi körének szánta az ominózus levelet, akkor a legidegesítőbb és -kifogásoltabb rész, a "pedig én fideszes és 7 gyerek és egyházi iskola" lehetett amolyan "azonosító jelszó" is, hogy kikapcsolja a CEU megemlítésével bekapcsolt mechanizmusokat. :)

RontoPal 2017.04.10. 23:17:16

@seol: mondom, én elolvastam jópár posztját, egy csomó kijelentése inkonzisztens... de hagyom is, mert már tényleg a személyről szól az egész, és amúgy is édes mindegy... ennek a hülye országnak.

ámbátor 2017.04.11. 01:09:36

@Kuviklacz: " Az energiamegtakarítási potenciál mindenütt jelentős, és biztos, hogy olcsóbb, mint bármilyen energiatermelés. Magyarországon nem atomerőművet és egyelőre nem is napelemeket kellene telepíteni. Utóbbiaknak persze van értelmük, hiszen hosszú távon ez az energiaforrás is gazdaságos lesz. Ám a szegényebb országoknak inkább az energiahatékonyságra kellene fókuszálniuk. "
hvg.hu/itthon/201302_urgevorsatz_diana_klimavaltozastudos_az_ens
2013 január

szazharminchet 2017.04.11. 11:29:37

@seol: Nem azt mondtam, hogy ugyanolyan súlyosak a rendszer bűnei, mint a náciknak. Hanem azt, hogy pl. az uszító plakátokat ugyanúgy nem lehet nem észrevenni, mint a náci Németországban a haláltáborokat.
És ahhoz tartom magam, hogy aki pl. az uszító plakátokat nem veszi észre, az vagy hülye, vagy vak, vagy egyetért. Mentségeket lehet gyártani, de a mentség nem más mint egy pc-bb megfogalmazása annak, hogy az illető hülye volt, és mintha pont ők nem hinnének a pc-ben.
Nem, ezt a rontást, amit a fidesszavazók ránk hoztak, nem lehet csak úgy megbocsájtani, az a minimum, hogy kimondják, hogy barmok voltak. Még akkor sem, ha engem most már nem érint, mert szétbarmoltak mindent, amit a rendszerváltás utáni optimizmus jelentett.

ZOH 2017.04.11. 12:27:22

@jotunder: ket problemam van ezzel

1.) idestova tizenot eve hallgatom ezektol a nagyon kereszteny, nagyon hazafi, nagyon magyar neniktol meg bacsiktol, hogy en bezzeg mennyire nem vagyok kereszteny, mennyire nem vagyok hazafi, mennyire nem vagyok magyar

2.) az a helyzet, hogy a jelenleg tombolo elmebeteg majomcsordat nem a szovjet elvtarsak hoztak a nyakunkra (hanem forditva, de ez most mindegy), nem a marslakok hoztak a nyakunkra, nem az uregi nyulak hoztak a nyakunkra, nem te hoztad a nyakunkra es nem is en hoztam a nyakunkra, hanem ezeket bizony a nagyonkereszteny nagyonhazafi nagyonmagyar nagyonkormanytisztelo nenik meg bacsik hoztak a nyakunkra

nagyon nehez am ilyenkor karorom nelkul kibirni, ahogy a kormanytisztelo neni privat kis "safe space"-ebe bekopog a Sertesfeju Rezsiszilard

ámbátor 2017.04.11. 12:34:31

@ZOH:
1. általánostasz. Pont töle ezt sose hallottad.
2. speciel a nyakunkra hozásban jelentös szerepe volt a szocik elkúrásának is, amit azért elég nehéz vitatni.

Nehéz nem kárörvendeni, de megér egy kis eröfeszítést.

szazharminchet 2017.04.11. 12:48:38

@ámbátor: 1. Valóban, pont ÜVD-től nem hallottam, meg még sok más fidesz-szavazótól sem. De olyanokat juttattak hatalomba, akiktől hallottam, ez azért valamilyen szintű egyetértést jelez.
Nem állítom, hogy én életemben sosem szavaztam (szerintem) kisebbik rosszra, de a jelenlegi banda elég sok olyat követett már el, ami miatt már nem lehetnek kisebbik rossz, és ezek egyike pont az ilyen szövegek.

2. Lehet, hogy a szocik elkúrtak ezt-azt, de azért a jelenlegi banda nem ezt-azt kúr el, hanem mindent, amit nem bír felemelni és hazavinni. Azt elfogadom, hogy az első ciklusnyi narancsosszarban az is benne volt, de a másodikat már nem lehet rájuk fogni.

Re káröröm: nehéz, nagyon nehéz, pláne, hogy ez lenne az első alkalom, hogy valami hasznom lenne a NER-ből.

TG69 2017.04.11. 14:00:16

@sárospataki lány: Ez nevetséges, ide jártál igen, de lényegében nem tanultál itt semmit. Azon felháborodni, hogy egy számunkra elfogadhatatlan rendszert valaki beteljesült álomnak nevezi és valamiféle késztetést érez arra, hogy a rednszerhez való hűségét olyan attributumokkal bizonyítsa, ami egy ilyen kérdésben teljesen irreleváns azon teljesen joggal lehet felháborodni. És persze érthető azon álláspont is, aki türelmet kér és több empátiát ilyet is találhattál itt. De ebben a történetben azt is látható, hogy a "mifajtánk" tüntet a CEU mellett és így közvetlenül ÜVD jogaiért miközben a konzervatí értelmiség jórésze továbbra is lapít, mint szar a fűben. Ők érdemlik meg Orbánt, de nem mi, egyébként szintén magyarok.

TG69 2017.04.11. 14:05:28

@Fisk: "Arra a kérdésre, hogy mi a baj a CEU-val, azt mondta, ezt egyszerűen nem érti."

Ez az a egyik rész, amiben sorozatosan elbukik, mert ez egyszerűen nem hihető.

Fisk 2017.04.11. 14:17:38

@TG69: Szerintem a videó alapján sajnos hihető, nagyon nagy buborékban és vakhitben élt eddig a hölgy, minden szakmai elismerésem ellenére kórtörténeti dokumentum lesz egyszer ebből.

stefan75 2017.04.11. 14:42:34

@Fisk: Hát nem tudom. Létezik, hogy valakinél ennyire kitolódjon a hisztikorszak? :(
poster.keepcalmandposters.com/3257848.jpg

ámbátor 2017.04.11. 14:53:23

@Fisk: Együgyü idióta, a szavak eredeti értelmében:
‘egy dologra tekintő, nem ravaszkodó, hátsó gondolatok nélküli’
'olyan polgár, aki nem vesz részt a demokratikus városállam politikai életében'

Attól tartok jópár ilyen honfitársunk van még, aki valamikor az elmúlt 27 év során választott magának egy pártot (valmelyik oldalon, valamilyen akkor érvényes szempontok alapján) és azóta nem foglalkozok közügyekkel, eljár szavazni, mert azt kell, de soha azóta nem nézett rá, mit is csinál a választottja, mióta eldöntötte hogy ki a választottja, söt, ha szembejön is vele az élet és szólna, hogy a választottja már rég nem az, akinek hitte, akkor félrenéz, behúnyja a szemét, bármit megtesz, hogy ne kelljen belátnia, hogy tévedésben élt.
Ennél többen csak azok vannak, akik talán valaha szavaztak, aztán az elsö csalódásnál feladták és azóta szavazni se mennek el.

TG69 2017.04.11. 15:23:14

@Fisk: És amikor ez a buborék kipukkan, akkor szépen lelécel (mert ügye nem politizálhat :)) mi meg tovább nyögjük az ő és a még fel nem ébredtek álmát. Én ebben semmi nemzeti érzelmet nem látok, ez a kozmopolita kereskedő ethosza, ő a megtestesült láthatalan kéz, amelyik önérdekét biztosítja bármi áron és a közjó tovább nő :).

RontoPal 2017.04.11. 17:43:00

@Fisk: Elhiszem, h megrendült, de fb profilján még mindig Kofi Annan szomorú képe van kint.

Példája bizonyítja, h az értelmi szinthez kötött választójog sem vezetne sehová. :-)

RontoPal 2017.04.11. 18:17:34

@ámbátor: Semmi.
Csak arra bátorkodtam emlékeztetni, h ÜVD a korábban fb-on tett Áder bizalma megrendülését még nem posztolta.

aronsatie 2017.04.11. 18:32:06

@Fisk: Nagy hibát, már-már bűnt követ el Ürge-Vorsatz Diána, mégpedig folytatólagosan. Az őszinteségével. Azt hitte, ha beszél róla, hogy kormánypárti, keresztény, meg ilyenek, akkor mégiscsak hitelesnek tűnik, ha ő mondja, hogy a CEU jó hely. Tanuljon belőle, legközelebb sokkal jobban jár egy kis alakoskodással.

stefan75 2017.04.11. 19:19:19

@aronsatie: Ne keverjük össze az érzelmi manipulációt az őszinteséggel.

Sírás, lelkizés, hittől átfűtött szónoklat az összetört álmokról és a meg nem érdemlésről, barátok lelkiismeretére apellálás, önellentmondások... Ezek nem épp az őszinte beszéd technikái.

seol 2017.04.11. 19:45:21

@aronsatie:

Egészen sokat tud dobni egy társalgáson, ha legalább elvétve azzal vitatkozol, amit a többiek állítanak.

Apropó, mi köze az öszinteségnek a kormánytiszteletről bizonygatásához? És ez utóbbinak ahhoz, hogy hiteles-e, ha valaki azt mondja, hogy a CEU jó hely? És hogyan kell legközelebb alakoskodnia (mármint ha azt akarja, hogy ne verjék agyon a liberálfasiszták)?

aronsatie 2017.04.11. 21:43:28

@seol: Ki mondta, hogy vitatkozom? Jótanácsnak szántam.

fortin 2017.04.11. 23:07:46

Nem akartam ehhez hozzászólni, mert harminc éve ismerem Dianát, nem közelről, de ismerem. Kiválóan űzi a tudományipart, nekem ugyan nem kedvenc témám, amit csinál, de világszínvonalon profi. Az elmúlt harminc évben teljesen egyértelmű értékrendje volt, ami alakul persze, de az alapjai megmaradtak a lényeges pontjai. És ő az, akiről a legutolsók között lehet elmondani, hogy bármilyen mértékben is igazodott volna akár pro akár kontra politikai pártokhoz, helyzetekhez. Keresztény, jobboldali, de nem a napi publicisztikában benne élő szinten, hanem elveiben. Egyszerűen más a léptéke, mint akárcsak nekünk itt a blogon. Nem jobb, nem nemesebb, más. Leírt egy sok ponton buta posztot, amiben azért vétett leginkább,l mert abba a léptékbe tévedt bele, ami nem az övé. Kapott eleget érte, talán a személyes elfogultság okán, de sztem túl sokat és túl sok igaztalanat is. Gondolom, megviselte. De ebből a történetből azt érdemes megpróbálni megérteni, hogy a politika világa alatt/felett létezik a meggyőződések, attitűdők stb. másik világa, ami sokkal alapvetőbb és sokkal alapvetőbben alakítja tömegek viselkedését, mint az izgatott kommnetvilágokból sejthető akár.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.04.11. 23:33:28

@fortin: én azt mondanám, hogy keresztény és baromira baloldali. csak nálunk, aki komolyan veszi a katolikus hitét az nem lehet baloldali, (a református is billeg sajnos). én ezt végtelenül szomorú dolognak tartom.

fortin 2017.04.12. 00:46:41

@jotunder: A katolikus szociáletika és a dél-amerikai felszabadítás-teológiája nyomán a világban valóban körvonalazódott egy baloldali keresztény identitás, de ez nem csak nálunk roggyant meg. Nálunk nyilván az egyházi politika illetve annak előzménye, a baloldal némiképp, khm, brutális egyházviszonya miatt.(és hát az előzmények se éppen erre mutattak). Azonban a világban is zűrös lett a dolog, az amerikai baloldal identitáspolitikai megőrülése miatt. Mivel a "haladó értelmiség" (Bence György) egy klönnyed mozdulattal levetette magáról a szociális ügyekben való involváltságot (OK, vannak nagy és karanténba zárt kivételek, Sanders és Corbyn), és az identitáspolitikával definiálja magát igen gyakran, oda már a keresztények nem tudják követni őket.
Visszaemlékezve Diána szülői házára (lakására), környezetére stb., amíg Gyurcsány, Kovács stb. elvtársak az elvtársak, és Magyar B. stb. a társutasok, addig nem lesz baloldali, magyarisztáni lértelemben.

TG69 2017.04.12. 10:13:41

@fortin: Én azért a kommentelők világát sem mosnám így össze (fortin vs dobray :)). A probléma ezzel a politika alatt/felett léttel pontosan az, amit most ÜVD átél, azaz ha valaki a világra való reflexióját épp hazája mindennapjaiban veszíti el ennyire és rácsodálkozik arra, hogy pl. eddigi "barátai" kioktatják és tovább viszik az ő álmát, miközben körülötte minden rohad szét, legfőképp most a legjobb magyar egyetem, akkor számomra ez inkább azt jelenti, hogy a itt a nagy lehetőség arra, hogy átértékelje ezt a fajta attitűdöt. Ahogy neki, nekem is top10-es gimnazista a nagyfiam és napi szinten látszik, hogy miként hat a klikk az oktatásra. Nem volt beteg családtagja, akit az eü rendszerben nem az elvárt "minőségben" (és itt már tényleg igen alacsony a léc) kezeltek? Külföldi konferenciákon egyszer sem kérdezték, hogy mi a franc történik nálatok, miközben más magyar professzorok épp erről mesélnek és, hogy már elegük van az állandó magyarázkodásból? Nem látott sosem óriás plakátot és ütközött meg azon, hogy miféle aljas politikai szándék kell egy ilyen összetett téma aprópénzre váltásához? Egy ENSZ tisztviselőnek? Hogy a putyini rezsim lett a példakép és Merkel-féle párbeszéden és kölcsönös tiszteleten alapuló nyugati világ meg az ellenség, miközben ő ebben a nyugati világban lehet az aki és minden szál ehhez fűzi?

Hát nem tudom ...

incze 2017.04.17. 14:10:47

újabb ürgék lépnek elő a zaccból:

www.facebook.com/miklos.kiraly.754/posts/1477653015619500
www.facebook.com/gabor.posfai/posts/10212658525120050

nem is az az érdekes, hogy ez megtörténik (találkoztam én ilyennel korábban is), hanem az azonnali erős visszhang, mely a nerkörökön kívül egyértelműen támogató (sőt tulajdonképp árulkodón és szomorúan euforikus), de pl. a mandinerem sem tud a kommentcsorda a megszokott módon, a beszólások körüli elégedett csaholással üzemelnei.

RontoPal 2017.04.17. 16:08:08

@incze: erdogan kell nekünk vagy putyin, arról áhítozunk, h a JBQABT!

OoOoOo 2017.04.17. 23:05:24

@incze: egy kicsit másféle ürge:
www.facebook.com/attila.sarkadi.37/posts/1915015235413879

"Ma már nincs napirenden az elszakított magyarság ügye; a magyar nemzet, a keresztény Európa védelme; a kettős kereszt–állítás; rovásírásunk visszavezetése a köztudatba; nemzeti hagyományainkra való emlékezés; hallani sem lehet az „Attila unokái vagyunk” programról.
Van a magyarság érdeke helyett „A NÉP pártján”; „a jogállamiság védelme” és a létező legmélyebb lövészárkok ásása."

szal akkor a fidesz/jobbik szavazócsere lesz?

Wolff 2017.04.18. 10:14:09

@OoOoOo: Nem tudom, mintha a Fidesz sem akarná visszahozni a rovásírást. ;)

velőtanya 2017.04.20. 22:57:33

@incze: Ebből a három ürgéből egyet azóta befenyítettek, egyet Orbán futárpostával meggyőzött és visszatért a nyájba, a harmadikra pedig ráuszították Megadja doktoranduszt: mandiner.hu/cikk/20170420_megadja_gabor_a_lazado_ertelmiseg
Nem könnyű ürgének lenni sem a nerben.

Wolff 2017.04.21. 07:37:51

@velőtanya: Kovács Tamás Vívás Péter! Nekem ez a lehetőségem volt, hogy itt a FB-on írtam egy őszinte, nyílt levelet a Miniszterelnöknek, abban a reményben,hogy ezt mások is megfogják tenni és nem félnek, mire kaptam azonnal egy korrekt választ, ami arról szólt,hogy gondoljam át, és küldjem vissza a kérdőívet! A levél engem lepett meg a legjobban...természetesen nem küldöm vissza a levélben felsorolt indokok miatt...! Az sokkal érdekesebb számomra, amikor 2012-ben szintén itt a FB-on írtam egy nyílt levelet Orbán Viktornak - amikor egy csampazsolt nevű politikus kirúgott a londoni olimpia előtt egy hónappal - akkor választ sem kaptam. Büszke vagyok arra, hogy a levelem tartalma ezek szerint talált-süllyedt!!!!
Like · Reply · 3 · 17 hrs

Pont úgy hangzik, mint aki visszatért a nyájba...

velőtanya 2017.04.21. 10:50:30

@Wolff: Én ennyit találtam:
"Tisztelt Orbán Viktor Miniszterelnök Úr!
Köszönöm Miniszterelnök úr, a mai napon részemre küldött válasz levelét, külön köszönöm, hogy értékelte őszinte aggodalmamat a nemzet jövőjének alakulása tekintetében. Továbbra is nemzeti érzelmű, keresztény polgár maradok, akinek a továbbiakban is őszinte, egyenes véleménye lesz ebben a politikailag megosztott országban!
Maradok őszinte tisztelettel
Kovács Tamás mesteredző, olimpiai bronzérmes, világbajnok kardvívó"

Wolff 2017.04.21. 12:12:12

@velőtanya: Én meg azt is megtaláltam, amit ide másoltam fent. Nem volt nehéz, két portálon is megírták, hogy ezt válaszolta, csak ki kellett bányászni a kommentsorból. :)

Egyébként nem tudom mit vártál, mondja azt, hogy ő Orbán miatt inkább nem lesz keresztény és nemzeti érzelmű polgár, hanem újbalos, globalizációkritikus? Lehet Orbánt nem szeretni keresztény nemzeti érzelmű polgárként is, ha Mellár Tamásnak szabad, akkor neki is.

velőtanya 2017.04.21. 12:46:55

@Wolff: Hát jó, legyen. Csak aztán nehogy Magomed is összezavarodjon, hogy akkor most kihez kell beugrani beszélgetni..

incze 2017.04.22. 03:22:16

ürge plusssz: 444.hu/2017/04/21/kergettek-2006-ban-a-lovas-rendorok-vizagyuztak-2007-ben-az-oktogonnal-es-most-ujra-kint-vagyok-a-teren-ujabb-jobboldali-ertelmisegi-allt-ki-orban-ellen

(már amennyiben jól értem, és közvetve lebuktatta freund agyászt is: "de vannak nálam autentikusabb személyek is: kérdezze meg Lovász László MTA elnököt, vagy Pálinkás József korábbi MTA elnököt, vagy Freund Tamás agykutatót, vagy bárkit, akinek a szavában megbízik, és aki még el meri mondani az őszinte véleményét.")