Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Heineken avagy anyátok

2017.03.20. 21:49 | jotunder | 166 komment

 

   A Heineken pár éve vásárolt félmilliárd dollárért tulajdonrészt a Lagunitas sörfőzdében. A Lagunitas valódi kézműves söröket csinál, a lassan világhírűvé váló IPA-n kívül van egy olyan imperial stout-ja, amin az alábbi címke látható:stout.jpg

 

         Sarló és kalapács. Minden világos, a Heineken a kommunista világösszeesküvés része. 

         A  tehetségtelen, szervilis és időnként a köztörvényességgel is kacérkodó magyar "konzervatív" értelmiség ilyenkor magyarázza el harmincezer forint plusz ÁFA-ért, hogy százmillió halott, és bezzeg a horogkereszt.

A helyzet az, hogy a rendszerideológ Lánczi András egy kommunista ideológiai lap szerkesztője volt a rendszerváltás előtt, Orbán Viktor egy kommunista ifjúsági szövetség titkára volt a gimnáziumban, Tőkéczki László Széchenyi-díjas rezsimszolga egy kommunista rendszer nevében akarta a vallásos diákokat száműzni a tanárképzésből, és akkor a fidesznyik párttagok egész soráról nem is beszéltünk Pintér Sándortól Járaiig. Ez a különbség (többek között) a vörös csillag és a horogkereszt között. A múltunk.

Kádár János nagypapi és az úttörők, Stefka elvtárs és a belügyminisztérium, Kondor elvtársnő és.... nem értem, hogy miért zárta be magát jogi képviselőnk a spájzba egy kibiztosított láncfűrésszel.... szóval a közelmúltunk, amelyre még emlékszünk. Még az Omega is Crvena Zvezda volt. 

 Egy ország akkor tiltsa be a vörös csillagot, ha előtte nem varrta fel mindenre, ami mozgott, ha nem viselkedik ma is úgy, szinte testületileg, mint egykoron egy megyei pártbizottsági ülés szünetében. Egy ország akkor tiltsa be a vörös csillagot, ha nem egy olyan birodalom tagköztársasági címére pályázik, ahol egy volt KGB-s a főnök és katonai parádét tartanak november hetedikén. Egy ország akkor tiltsa be a vörös csillagot, ha képes öt percig nem úgy gondolkodni, mint Komócsin Mihály. Egy ország akkor tiltsa be a vörös csillagot,  ha nem a Brit Forradalmi Kommunista Párt alapítóját keni meg a miniszterelnök egy unióellenes tirádáért.... Egy ország akkor tiltsa be a vörös csillagot, ha muszáj. 

 Ez az ország nem számolt el a kommunista múltjával, a fasiszta múltjával, egyáltalán semmivel. Néha túl akar lenni rajta, betilt valamilyen piros színű dolgot, miközben egy kicsit mélyebbre pakol bizonyos dossziékat, mely dossziék nyilvánossága csak zavart okozna, és ugyan ki akarna zavart okozni a magyar nép fejében, amikor olyan szép emeletes triatlonpályát is építtethetne a Tiborcz Istvánnal. Nem, nem tollas a hátam. Amikor Rapcsák András egykori táskahordozója (írhattam volna csicskát, de nem vagyok kormánypárt) vagy egy pofátlan pacsirtagyilkos plagizátor (alliteráció kedves jogi képviselőnk, alliteráció) a szokásos fidesztörvényeknél is nagyobb hülyeséget terjeszt be, az ember ne lepődjön meg. 

Egy haver kap majd egy törvényt ajándékba. Először egy kurvát akart neki adni Orbán, de tartott tőle, hogy az Egyház nehezményezné a dolgot, tizenkét éves ministránst pedig még se adhat egy sörgyárosnak. Tádzsikisztánban szokott törvényt adni szülinapra Enomali Sapirovics Rahman elnök úr. Lassan felzárkózunk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr9312356559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.21. 16:20:14

@DrGehaeuse: a kovetkezo nyilvan az lesz, hogy szigoru eszmetorteneti ertelmben stout-e a mai modern russian imperial stout (mert a lagunitas sore az egy modern russian imperial stout, a sarlo-kalapacs egy erre utalo vicc)

DrGehaeuse 2017.03.21. 16:27:02

@balmoral: @jotunder: Átnéztem az angolnyelvű Wikipédia vonatkozó szócikkeit. A Nácizmust sokkal élesebben különíti el a fasizmustól mint a magyarnyelvűek.
A nácizmus és a fasizmus kapcsolátáról összesen 3 bekezdés szól. De benne van ez is:

"Other Nazis—especially those at the time associated with the party's more radical wing such as Gregor Strasser, Joseph Goebbels, and Heinrich Himmler—rejected Italian Fascism, accusing it of being too conservative or capitalist.[97] Alfred Rosenberg condemned Italian Fascism for being racially confused and having influences from philosemitism.[98] Strasser criticised the policy of Führerprinzip as being created by Mussolini, and considered its presence in Nazism as a foreign imported idea.[99] Throughout the relationship between Nazi Germany and Fascist Italy, a number of lower-ranking Nazis scornfully viewed fascism as a conservative movement that lacked a full revolutionary potential.[99]"

fordulo_bogyo 2017.03.21. 16:32:15

A Fantáról is szedjék le a narancsot, mert az is félelmet kelthet sokakban.

DrGehaeuse 2017.03.21. 16:35:16

@jotunder: De jó neked, hogy ennyit tudsz a sörökről.
Nekem csak a Német (és miskolci Zip's) gyártmányú Pils és Pilsner tipusu sörök ízlenek és még a cseh Pilsner Urquel. Az összes többi sörtipus felőlem akár el is tünhetne (beleértve a legtöbb magyar sört) kivéve a Soproni 1895-öt és a miskolci Zip's egynémely ale tipusu sörét.

Mozigépész 2017.03.21. 16:35:50

@DrGehaeuse:
Miért érdekes az, hogy a különféle csoportok mit állítottak magukról és egymásról?

DrGehaeuse 2017.03.21. 16:45:40

@Bobby Newmark: Lézerjanó fél, hogy orv-bán kicsinálja mert kilóg a sorból a hülyék között. Ezért janóka érdekhülye és még jól szórakozik is a saját érdekhülyesége okán. Ez önvédelmi hozzáállás. Ha állandóan emésztené magát azon, hogy má' megin' milyen hülyeségre kényszerül, már régen infarktust kapott volna (igy csak megőszült).

DrGehaeuse 2017.03.21. 16:49:52

@Mozigépész: Hát csak az, hogy a csoportosításnál és megítélésnél illik ezt is figyelembevenni, márcsak a tudományosság látszata kedvéért is.
Az angol Wiki "Falangism" szócikkében benne van a "Fascism" szócikk fejéce, a "Nazism" szócikkében meg nincs. Tehát a Falangista Franco az francon fasiszta volt, de a nácik nem igai fasiszták, csak erősen fasisztoidok.

Zebu Lon 2017.03.21. 17:51:45

@Geo_: Soha nem veszek Heinekent. Ennek egyetlen oka van, hogy ott van rajta a vörös csillag. Azok a fiatalok, akik nem éltek a kommunizmusban, vagy a kommunista rezsim kegyeltjeinek családtagjai voltak, fogalmuk sincs, hogy milyen borzalmak fűződnek ehhez a jelképhez. Pedig jó volna, ha a fiatalok tájékozódnának a történelmünkről, a saját és a nemzetünk érdeke ez.
Pofátlan görénység egy volt kommunista megszállású országban vörös csillaggal forgalmazni egy sört.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.21. 18:03:52

@Zebu Lon: Dehat Pinter Sandor kommunista parttag volt, Jarai Zsigmond is, Matolcsy is, mind elonyoket is elveztek a parttagsaguk miatt, hogy van ez akkor? Orban csaladjat nem a kommunista rendszer emelte fel, nem voltak a rezsim haszonelvezoi? Van koze a Converse-nek, a Milky Way-nek a Heinekennek a kommunizmushoz? Nincs. Erted? Nem erted :)

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.03.21. 18:08:48

@Zebu Lon: tudod, az a szép a dologban, hogy szíved joga azt venni vagy nem venni, amit akarsz, mert (még) _választhatsz_. én meg lassan 7 éve nem eszem narancsot. ésakkómivan?

DrGehaeuse 2017.03.21. 18:15:26

@Zebu Lon: Én iszok néha Heinekent, mert az egyik kedvenc éttermemben csak az van csapolva. Annyira nem rossz sör az. Ittam már Igazi Csíki sört is. Én pilsner ivó vagyok ezért nekem mindkettő tucatsör. A vörös csillag nem zavar. Azok az idők már elmultak.

Ha azt mondták volna, hogy a még élő néhány recski túlélőre való tekintettel kell ilyen szigorúan betiltani a vöröscsillagot, talán még lenne a dolognak némi hitele. Így egyszerüen csak ostobaság.

seol 2017.03.21. 18:19:05

@Zebu Lon:

Bizony, mennyire pofátlanok már, hogy nem gondolnak azokra, akik annyira [törölve], hogy a maguk 'egybites' világában képtelenek rájönni, hogy valamit milyen "szöveg"környezetben kell (vagy nem kell) értelmezni.

balmoral 2017.03.21. 18:31:57

@seol: Sztálin az én szememben tipikus fasiszta volt.

balmoral 2017.03.21. 18:35:42

@Zebu Lon: Én meg nem iszom Heinekent, mert az élet túl rövid ahhoz, hogy ilyesmit igyunk benne. De aki a vörös csillag miatt nem issza, egyébként meg kívánja, hát azt csak szánni tudom.

ámbátor 2017.03.21. 18:55:10

@Muad\\\'Dib: én mindig is ezt vallottam.
Különben is, ha betiltják a horogkeresztet, mindig lehet helyette olyan kaszás, sarlós, mittoménmilyen keresztet faragni, ami pont olyan jó nekik, de nincs tételesen tiltva.
A vöröscsillagra meg lesz mondva, hogy milyen RGB tartomány számít tiltottnak? Narancsvörös, lilás árnyalat, rózsaszínes mehet?
Zsidózni tilos, zsiráfozni lehet?
A holokauszttagadás tilalma is inkább árt, mint használ. Derüljön ki az agyatlan pöcsökröl, hogy azok.

DrGehaeuse 2017.03.21. 19:13:04

@jotunder: Ez az, hogy a fene enné meg őket. És sajnos 20-ból ha 1 csapol pilsnert! :(

Bambano 2017.03.21. 19:15:53

nem szép tőled, hogy pont ma írsz ilyet, a tanácsköztársaság évfordulóján:P

höhö :P

elmeherceg 2017.03.21. 19:31:43

@jotunder: csak egyszerűen nem igaz.
Tavaly, vagy tavalyelőtt kötelezettséget vállaltak a nagy sörgyárak, hogy a forgalom 20 százalékáig beengedik a kisüzemi söröket a szerződéses kocsmáikba.

1. ha a magyarországi éves sörtermelés 1-2 százalékát adják a kicsik, akkor hogy a bánatba használhatnák ki a részükre átengedett 20 százalékot?

2. sok helyen a kocsmáros azért nem teszi csapra a söreiket, mert nem tudja eladni, ugyanis a vendégei nem fogják megadni az 1000-1100 forintot egy korsó "kézműves" sörért, amikor ott van 400-ért a soproni vagy az aranyászok.

3. a hazai sörfogyasztók 95 százaléka nem tudja hova tenni az olyan sörtípusokat, mint a RIS, rauchweizenbock, sour beer és társai.

az egész hajcihő azért van, hogy törvényileg helyet csináljanak néhány új belépőnek. trafiktörvény kettő.

Geo_ 2017.03.21. 19:43:52

@jotunder: Gentile legfeljebb az egyenlőségjel miatt tiltakozott volna - a nácizmus a maga radikális rasszizmusával és terrorjával több, mint a fasizmus.

Geo_ 2017.03.21. 19:50:17

@Zebu Lon:
OK, nem akarok poénkodni - de akkor már találtam legalább 1 embert.

(annyian szóltak már, hogy nem tudnék újat mondani). A véleményedet és a sörivási szokásaidat pedig tiszteletben tartom.

Egy Hun Hunniából 2017.03.21. 20:42:14

@kisa: a logikád szerint akkor aki nem üvölti úton-útfélen, hogy mocskos/tolvaj finesz takarodj, vagfy GECI orbán monnyále, az fideszes!
Nem voltam komancs, és az utódpárt fideszt is rühellem. És még vagyunk így jópáran!

Zebu Lon 2017.03.21. 20:59:43

@jotunder:
1. Nagyon szomorú, hogy a volt kommunistákat nem tiltották ki a közéletből, amikor még meg lehetett volna azt tenni. Ezt még akkor is meg kellett volna tenni, ha jószándékú, rendes emberek is lehettek a kommunista pártban. Pusztán azért, mert igazi hétpróbás gyilkosokkal (Kádár, Marosán, Rákosi, Sztálin...) vállaltak közösséget.

2. A vörös csillag egy barbár világ borzalmaihoz kötődik. Ez még sokáig így lesz. Mint ahogy Európában a horogkereszt is egy barbár borzalomhoz kötődik. A Heineken és a felsorolt cégek tekintettel lehetnének a kommunista diktatúrákban elpusztult százmillió ember emlékére. Ennek a sörhöz vagy annak ízéhez az égvilágon semmi köze sincs. Még azt is belátom, hogy a Heineken vörös csillagja, más miatt került oda a dobozra. Semmilyen különösebb kár nem érné emiatt a Heinekent, ha tekintettel lennének a kommunizmus áldozatainak emlékére.

3. Lázár hülyeségei nem nagyon érdekesek. Általában úgy viselkedik, mint egy kisz-titkár a 80-as években: mindig azt mondja, ami a pillanatnyi érdeke diktál. Az sem zavarja, ha hazudni kell, az sem zavarja, ha tegnap még pont az ellenkezőjét mondta.

A vörös csillag ettől függetlenül egy okádék rendszer jelképe, bárki bármit is mond.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.03.21. 20:59:54

Annyit azért tegyünk hozzá, hogy az emlegetett csicska az egyetlen a parlamenti majomcsapatból, aki tett valamit az ügynökmúlt feltárásáért, igaz, hogy csak a városában. Tőle hiteles az antikommunista kiállás.
Persze a cikk többi része ettől még teljesen igaz, a Heineken előtt a parlamenti komcsikat és ifjúkomcsikat kellene eltakarítani.

Zebu Lon 2017.03.21. 21:10:01

@balmoral: A vörös csillag jelképe alatt legalább száz millió embert gyilkoltak meg a kommunisták. Ez nem sörivási ízlés kérdése. A Heineken érzéketlensége a nyugati, kommunizmusban sonem élt ember érzéketlensége.
Szerencsére rengeteg sör közül lehet választani.
Mellesleg amit a csíki sör kapcsán műveltek a románok és amihez a heineken asszisztált az undorító.

Túlélő ... 2017.03.21. 21:15:26

A kommunizmus és jelképeinek hiszterizált és mesterségesen gerjesztett utálata egy kórtünet. Egy társadalmi betegség kórtünete, mely a ma magyar társadalom egyik fontos törésvonalára utal. A két oldal pedig nem a jobb és baloldal mentén van megosztva, hanem a szervilizmus és önálló gondolkodás mentén. A szolgaiak a rezsim MINDEN utasítását követik, a valódi individuumok gondolkodnak is. Az előbbiek gyűlölik a vöröscsillagot az utóbbiak nevetnek ezen. Ennyi.

Túlélő ... 2017.03.21. 21:38:22

@Zebu Lon: .. akkor vegyük át a dolgot:

A Heineken vörös csillaga 1889-ből való. Ekkor ugyan már létezett a kommunizmus eszméje, hiszen Karll Marx 1848-ban publikálta a Kommunista Kiáltványt, de a marxisták csak 1918-tól kezdték használni a vörös csillagot szimbólumként. Vagyis a Heineken csillaga 29 évvel korábbi, mint a komcsik jelvénye.

Mano1970 2017.03.21. 21:43:41

"Orbán Viktor egy kommunista ifjúsági szövetség titkára volt a gimnáziumban"
"A Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség 1957. március 21-én alakult meg a korábbi Dolgozó Ifjúság Szövetsége (DISZ) utódjaként."
60 éve született.Gondolom Orbán pezsgőt bont....

Poor Yorick 2017.03.21. 21:46:14

A Heineken a BL főszponzora.
Csak meg kéne üzennie Orbánnak, hogy ha akar még BL (EB, VB) döntőre menni, akkor hívja vissza a vérebeit.

Zebu Lon 2017.03.21. 21:49:47

@Túlélő ...: Ez igaz, nem a Heineken tette azzá a jelképpé a vörös csillagot, amivé aztán lett. Az is igaz, hogy aztán 1918-tól kezdve 100 millió embert gyilkoltak meg a vörös csillag jelképe alatt a kommunisták. Plusz hány 100 millió élete nyomorodott meg. A Heineken vezetői érzéketlen tuskók, hogy olyan országokban, amiknek a népei szenvedtek a kommunizmustól, megjelennek ezzel a szimbólummal.
Lázár hülyeségeivel nem szeretnék foglalkozni.
A vörös csillag és a horogkereszt nem való semmilyen termékre. A Heinekennek nyilván nem lenne semmilyen kára, ha tisztelné a kommunizmus áldozatainak emlékét és a volt szocialista országokban nem rakná oda azt a rohadt csillagot. Sőt, lehet, hogy még üzleti haszna is volna belőle.

seol 2017.03.21. 21:55:51

@Zebu Lon:

De miért csak a vörös csillag? Kapásból ott van a sárga csillag (Észak-Vietnam, Kína, a hatágú változat Európából is ismerős lehet) és a fekete csillag (vörös csillag sötétben) -- sőt, biztos van, akinek minden csillagról a kommunizmus százmillió áldozata jut eszébe. És hát akkor már ne feledjük a búzakalász-ábrázolásokat és a jugoszláv címer fáklyáit sem. A szovjeteknél volt ott földgömb és napocska is (bocs', Ehnaton, de mennie kell -- egyébként meg gyanús, nagyon gyanús). És csak mellékesen említeném meg, de talán érthető lesz az utalás, hogy nekem minden bajuszos emberről Sztálin és Hitler jut eszembe (hétvégén inkább csak Hitler).

"Mellesleg amit a csíki sör kapcsán műveltek a románok és amihez a heineken asszisztált az undorító. "
Kábé annyit sikerült felfognod az ügyből a sikeresen azonosított 2-3 hívószó alapján, hogy a Szemét Szőröstalpúak báncsák a Zigazszívű Magyart, ugye? :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.21. 21:59:00

@Zebu Lon: Új Zéland vezetői mik? Négy darab ötágú vörös csillag van a zászlójukon. A vörös csillag kontextusfüggő, a horogkereszt nem. A sarló-kalapács vörös csillag kombó az más lenne. A helyzet az, hogy ennek az országnak a Kádár Jani bácsi volt a nagypapája, ez nem Lengyelország volt, de még csak nem is Csehszlovákia, itt Bors Máté volt, meg Abigél, meg Budapesti Honvéd meg Újpesti Dózsa, Dinamo az nem volt, azt valahogy megúsztuk. 27 évvel a rendszerváltás után ne sivalkodjunk, jó, mert ki leszünk röhögve rettenetesen, különösen a Csíki Sör üzemmód miatt.

nerángass 2017.03.21. 22:09:16

@ebella: Nem.
"The red star is an original icon of the brand, used since the very beginning." - mondják a Heinekentől. A 60 as években használtak kontúrt egy ideig, mert Lázárok és Semjének má akkor is voltak, aztán kezdték pont leszarni a sok futóbolondot ))).

seol 2017.03.21. 22:13:45

@jotunder:

A horogkereszt is kontextusfüggő, csak mifelénk a "többi" kontextus ritkább -- de közkedvelt motívum volt Európa-szerte, hindu és buddhista körökben ma is előfordul; ahol meg tiltják, ott is csak a "náci vonatkozású horogkereszt" tiltott, legalábbis normális helyeken.

nerángass 2017.03.21. 22:18:46

@Zebu Lon: Ez igen vazze. Ez tartás. Gondolom se sarlót, se kalapácsot nem vennél a kezedbe soha. A szeget gondolom tősgyökérrel vered be ...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.21. 22:19:36

@seol: 2002-ben láttam egy horogkeresztet egy koreai buszmegállóban, teljesen hivatalos nyomtatott horogkeresztet. magyarországon nem menne át. ott viszont az észak-koreai állami zászló vörös csillaga lehet egy kicsit meredekebb :))

seol 2017.03.21. 22:22:24

@jotunder:

Egyébként meg szégyellem, hogy nem tudtam ezt Új-Zélandról, megyek is, hogy megmossam a szemem, amellyel megnéztem a Hobbit'.

seol 2017.03.21. 22:24:10

Az USA-zászló meg tele van túlexponált vörös csillagokkal! (Kezdem túlbeszélni, igen.)

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2017.03.21. 22:50:18

Attól tartok, hogy a rendszer már Zoltánnál tart, nem Mihálynál (különösen nem az idősebbnél, aki az előbbi kettőnek az édesapja volt - csak hogy én is virítsak, mennyire jól kezelem a guglit meg a wikipédiát).

fortin 2017.03.22. 01:12:43

@jotunder: A "Dózsa" a Dinaó megfelelője, tehát volt itt azért ilyen megfeleltés bőven (a szoctáborban a "dinamók" a belügy, a "honvédok" a hadügy, a "vasasok" a szakszervezetek csapatai voltak (msot az MTK-szindrómát hagyjuk, a magyar specialitás... :-) ).
Viszont a poszt sztem féloldalas. A heinekes hörgésektők stb. eltekintve, az valóban nem evidens, hogy mennyiben volt érintett, rózsaszínű az ország döntő többsége és ennek a mi a konzekvenciája. Igen, Antall József Munka Voros Zászló érdemrendet kapott, igen, Mádl Ferenc feltűnően bizalmi országos pozíciókat töltött be pártonkívüliként stb. – de a "+keményen dolgozó kisemberek", vagy a gúnyoknak és továbbtanulási gtaknak kitett lelkész-gyerekek, vagy a padláslesüpürt parasztok stb. tömegei nem voltak ilyen gáláns kompromisszumos helyzetben. Igen sok emberre emlékszem, akik hánytak Hofi szelepkieresztős standupjaitól (ja, bocs: azért Sándor Györgyöt nem neveném nem is látszó másodiknak mögötte, sőt...), őriztek vmit a polgári-konzervatív világukból és igencsak mérsékelten kollaboiráltak. Persze, a hatvanas évek új mechanizmusa lényegében a teljes reálértelmiségnek kollaborációt kínált, amibe az bele is ment, uténa a hetvenes évek háztájia a parasztságnak ugyanezt, a nyolcvanas évek géemkái pedig a munkásságot tette véglegesen partnerré. De a kommunisták (akiket ideológiatörténeti cizelláltság nálkül ennek nevezett a nép) kényszerű elfogadása, a kiegyezés ellenére igen-igen sokat valóban utálták őket, teljes szívből.
És azért azt se feledjük, hogy amikor ki lehetett jönni a stockholm-szindrómából, kifejezetten terapikus, morális előrelépést hozott volna, ha kimondjuk, magunkrüól is akár, hogy ez nagyon is embertelen volt, a vörös csillagjával együtt (ami nyilván sem Ady, sem a Heineken vörös csillaga). És a kedélyes humorizálás (marxim...) nem csupán sokaknak bántó, relativizáló, hanem amnéziát fenntartó is, az erkölcsi integritst gyengíti, amineka következményei pl. az orbánizmussal szembeni csekély ellenállásban is megmutatkoznak.
(+ a százmilliós áldozat szlogenről pedig le lehetne állni a kommentekben , ennek a bombasztikus kiszámolásánál a fekete könyv szerzői komplett világháborúkat és nemzeti felszabadítő polgárháborúkat is beleszámoltak pár tízmilliós kvótákkal. Elég borzasztó volt a történet ilyen túlzások nélkül is.)

aritus 2017.03.22. 06:31:14

@fortin: Minden szavaddal egyetértek.
Én is rosszul vagyok attól, ahogyan a kádár rendszer egyre inkább átalakul egy kedélyes sarki kocsmában kedélyes sörözéssé.

Hofit mindig is utáltam, pont azért, mert ő volt a párt által engedélyezett "na jól beolvasunk az elvtársaknak" (Ugye, hogy nincs itt elnyomás elvtársak, ha ilyeneket lehet mondani? De ismerős ez az érvelés ma is. Hát van itt sajtószabadság, hiszen vannak kormánykritikus sajtóorgánumok és van itt demokrácia, hiszen van választás) És Hofiról ne feledjük, hogy egy volt ávh-s, volt kém volt a szövegírója! hu.wikipedia.org/wiki/Koml%C3%B3s_J%C3%A1nos_(%C3%ADr%C3%B3) Ah, minő pikantéria.

Az orbánizmussal szembeni csekély ellenállásban azért nemcsak a kádár rendszer el jó pofizása áll. Abban vastagon benne van, ahogy jótündér is írta, a Horthy rendszer el jó pofizása is. És még sok minden el jó pofizása. Először a zsidókat fosztottuk ki, iktattuk ki a "nemzettestből", aztán az osztályellenségekkel tettük ugyanezt. És minden kifosztásnak, kiiktatásnak voltak szépszámmal nyertesei. Magyarországon a magántulajdon szentségét nem a kommunisták meg a szovjetek baszták meg legelőször, hanem a tekintetes méltóságos urak a két vh között az országgyűlésben. Felsőház, alsóház szép egyetértésben.

Azt meg külön köszönöm, hogy a "százmilliós áldozata a kommunizmusnak" masszívan hangoztatott hazugságát leírtad. Ez az egész "számháború" csak arra jó, hogy megmutassa, lám a kommunizmus a nácizmusnál százszorta szörnyűbb volt.

A poszthoz: Ez az egész izmozás a Heinekennel semmi másról nem szól, mint hatalomtechnika és pénz:
1, lehet remekül magyarkodni és az erre vevőknek megmutatni, hogy a kormány mennyire de mennyire de még annál is jobban magyar hazafy
2, fent lehet tartani a "harcot", az állandó ellenségre szükség van a hívek egybentartására, mozgosításra
3, még az is lehet, hogy piszkos üzleti érdekről szól az egész, a madarak azt csiripeli, hogy Lázárnak van érdekeltsége a csiki sörben.

Ezt külön köszönöm jótündér:
"Egy haver kap majd egy törvényt ajándékba. Először egy kurvát akart neki adni Orbán, de tartott tőle, hogy az Egyház nehezményezné a dolgot, tizenkét éves ministránst pedig még se adhat egy sörgyárosnak. Tádzsikisztánban szokott törvényt adni szülinapra Enomali Sapirovics Rahman elnök úr. Lassan felzárkózunk. "

DrGehaeuse 2017.03.22. 07:21:05

@Zebu Lon: No igen! Itt van az eb elhantolva. A csíki sört a románok akarják tönkre tenni az ottani Heineken segítségével. Lézerjanónak nincs ötlete arra, hogy hogyan tudna betartani a románoknak, ezért a magyarországi Heinekent cseszegeti.

Wolff 2017.03.22. 07:23:03

@jotunder: @elmeherceg: hozzászólása joggal veti fel, hogy ugye nem képzeljük, hogy a hazai sörfogyasztás 20%-át csak úgy kitöltenék a jelenlegi kézműves sörök, az rengeteg. Nem az a néhány ezer hektoliter, amiről a fóti fazon említ, hanem 1,4 millió hektoliter, ez egy matematikusnak talán gyanús is lehetne, a fóti fazonra nézve meg sajnos árulkodó, nem hiszem, hogy ne lenne azzal tisztában, hogy hazudik.

És az is igaz, hogy a kézműves sör drága, sőt, azt kell mondjam, botrányosan drága. Egy finn szupermarketben 3 euróért kaptam helyi - igaz, dobozos - kézművest, és fél literest.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 08:33:52

@aritus: Hofi borzasztóan tehetséges figura volt és akkor csinált stand-upot, amikor ez még Amerikában sem pontosan úgy működött, mint most. A Kádár-rendszerben csinálta, nem ellenzékiként. Ahogy egyébként nem ellenzékiként működött rengeteg ember. Ellenzékiként meg szinte senki. Nem volt ellenállás. A rendszer egyébként háklis volt az igazi ellenállásra, lásd a budapesti március tizenötödikéket, de a nem-ellenállás igen magas szinten volt, annyira magas szinten, hogy sajnos nem tudom elfogadni a piroscsillagosdit. Hazugságnak tartom. Lengyelországban kevésbé tartanám hazugságnak.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 08:40:32

@Wolff: furcsa az, hogy pesten általában nincsenek a vendéglőkben és az átlagos helyeken minőségi sörök. nem nagyon drága sörökről van szó, hanem jó minőségű sörökről. mondjuk nekem személyesen mindegy, mert rengeteg hely van pesten, ahol minden van, amit el tudok képzelni.

DrGehaeuse 2017.03.22. 08:42:24

@aritus: Nem az Alsho és Felshoe Házzy urakat akarom mentegetni, de a horthystákat időrendben a Kommün (t.köztársaság) megelőzte kissé. És ha jól tudom kunbéla meg szamuelly e.t.-ak terrorgépezete sem volt híres a magántulajdon szentségének feltétlen tiszteletéről.

DrGehaeuse 2017.03.22. 08:46:03

@jotunder: "nekem személyesen mindegy, mert rengeteg hely van pesten, ahol minden van, amit el tudok képzelni."
Szegény vidékiek meg igyanak jó borokat aegenyest a pineczébül.

Muad\\\'Dib 2017.03.22. 09:44:18

@jotunder:
Ez elég fura érv. Attól, hogy emberek nem csinálnak kéthetente forradalmat és nem ül az ország fele börtönben, még nem biztos, hogy a rendszert utólag nem lehet annak nevezni, ami. Egy undorító elnyomó rendszernek, ami megmérgezte a társadalmat. És nyugodtan lehet ennek a rendszernek a szimbólumait oda kívánni, ahová való, a kukába. Tiltani nincs értelme (sőt nem lenne szabad), de kimondani nagyon is van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 10:15:01

@Muad\\\'Dib: az egy elnyomó rendszer volt, ami megmérgezte a társadalmat, mely társadalom egyáltalán nem állt ellent neki, hanem alapvetően elfogadta.

és nem, nem tollas a hátam, a kommunisták által favorizált orbán család (nem, ezt speciel nem tartom bűnnek, kizárólag ténynek) elmagyarázza most, hogy ők tulajdonképpen rendes horthysták voltak már a harmincas években is, és az ellenfeleik a kommunisták utódai, különösen a momentum. erre vonatkozik a posztban szereplő "anyátok".

Muad\\\'Dib 2017.03.22. 10:23:17

@jotunder:
Amennyiben a passzivitást te elfogadásnak értelmezed, akkor igazad van. Szerintem a passzivitás nem egyenlő az elfogadással. Inkább a tehetetlenséggel. Ami nem is meglepő, lévén az emberek még élénken emlékeztek egy levert forradalomra.
Másrészt pedig nem vagyok hajlandó mindent Orbán szempontjai szerint értelmezni. Nem azért undorító a kommunista vöröscsillag, mert Orbán azt mondja, hanem azért mert népek sorát nyomorították meg ezt lobogtatva. Orbán szeretne mindig a középpontban lenni, de én nem óhajtok az ő marhaságai alapján pró vagy kontra érvelni kérdésekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 10:26:52

@Muad\\\'Dib: 1. A Heineken vörös csillaga nem vörösebb csillag az Új Zélandi lobogó négy darab vörös csillagánál. 2. A magyarok többsége meglehetősen aktívan támogatta a szocialista rendszert, és ma is úgy gondolkozik, mint Komócsin Mihály. Sajnálom. És aki folyamatosan ellenforradalmazott Kádár alatt az ne jöjjön nekem azzal, hogy őt elnyomták.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 10:29:26

@Muad\\\'Dib: Az árpádsávos zászló kontextusfüggő ugyan, de kevésbé, mint a vörös csillag. Nem, nem tollas a hátam, Magyarország népének jelentős része támogatta a zsidók elleni terrort is, és ennek a terrornak szimbólumává vált az árpádsávos zászló, és igen, EZÉRT népszerű Magyarországon az árpádsáv. De pont leszarom azt is.

Muad\\\'Dib 2017.03.22. 10:34:10

@jotunder:
Mi az, hogy meglehetősen aktívan támogatta? Ez mit jelent? A gyárak, iskolák, szórakozóhelyek, egyetemek nagy részén aktívan ment a szocialista rendszer bárgyú szabályainak a kijátszása és kigúnyolása. Volt egy réteg, amelyik az előrejutás miatt aktívan támogatta a rendszert. Volt olyan, akinek muszáj volt belépni a pártba, hogy megkaphasson egy nem politikai munkát. Volt olyan, akit nem érdekelt. Volt olyan aki utálta, de félt ezt reklámozni. Meg nyilván volt olyan, aki szerette. Tény, hogy nem robbantották fel a fél országot hetente, mint a "hős" IRA, vagy az ETA.

Muad\\\'Dib 2017.03.22. 10:38:18

@jotunder:
Szerintem mondjuk az irredentizmus minimum döntetlenre áll a dologban, de ezen nem fogunk összeveszni. Amúgy az árpádsáv téma nem is tartozik szorosan a tárgyhoz.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.22. 10:48:24

@Muad\\\'Dib: de szorosan hozzátartozik, mert nyilaskeresztes szimbólumról van szó.

az IRA és az ütemes taps között én látok bizonyos finom átmeneteket.

DarthVader 2017.03.22. 10:53:23

@Muad\\\'Dib: ha a nep, az istenadta, annyira utalta volna azt a rendszert, akkor nem valasztotta volna meg 94- ben is - miutan megismerte a magyar konzervativ oldalt - meg 2002-ben is a szocikat. Akkor szeretett ki a szocikbol , amikor Gyurcsany - is - elkezdte a szocializmus lebontasat, legalabbis megprobalta. Ugyhogy az a nagy fene ellenallas kimerult a leszarasban. Hofi pedig azert volt nepszeru mert kimondta azt amit mindenki gondolt, es igen, a rendszer letjogosultsagat nem feszegette, ahogy a tulnyomo tobbseg sem. A pratizanok kevesen voltak, de sokan maradtak.

fortin 2017.03.22. 11:00:39

@jotunder: talán már idéztem itt egyszer, egy kétezres évek eleji informális beszélgetésen az akkor kormánypárti, még ilyen-olyan tisztségeket is betöltő valódi horthysták valódi társaságában hangzott el: "OV szülei legfeljebb cselédek lettek volna nálunk az alcsúti kastélyban, ha a komenyisták nem zabrálják el tőlünk, így viszont raktárnak használhatták ugyanők."

Muad\\\'Dib 2017.03.22. 11:02:15

@jotunder:
Az árpádsávos zászló már nagyon-nagyon régen létező jelkép volt a nyilasok előtt. Sőt az irredentizmus jelképeként is hamarabb kezdték el használni.
A vörös csillag viszont szorosan kötődik a kommunizmushoz, a jelképként való megjelenése a szovjet forradalomhoz köthető.
Azért ez elég szignifikáns különbség. De mivel én egyiket sem tiltanám még véletlenül sem törvényileg, igazából mindegy is.

Bobby Newmark 2017.03.22. 11:25:29

@Zebu Lon: Bármikor meg lehet tenni, csak akarat kellene hozzá. Lengyeleknél is volt némi fáziskésés, de ők elég tökösek voltak, hogy kitakarítsák a kommunista szemetet a közéletükből.

Mi meg hagyjuk, hogy kiraboljanak ISMÉT.

Bobby Newmark 2017.03.22. 11:31:59

@jotunder: A horogkereszt is kontextusfüggő, Japán _idén_ cseréli le a milliónyi horogkeresztjét a turisták által sűrűbben látogatott buddhista szentélyeken és az információs tábláin.

Egyébként meg a geometriai formákon kamufelháborodni szerintem nettó gyökérség. Körülbelül az a szint, mint a számháborúzás a holokauszt áldozatain, csak a ló másik oldala.

DrGehaeuse 2017.03.22. 11:32:09

@jotunder: "Magyarország népének jelentős része támogatta a zsidók elleni terrort is"
Ezt meg mivel lehet bizonyítani? Azon kívül, hogy nem robbant ki felkelés a nyilasok meg horthy ellen, mi utal még erre? A nép jó része (akkor még 2/3 részben vidéki, max. 6 osztályt végzett (4 elemi + 2 polgári) vagy analfabéta, mezőgazdaságból élő) nem igazán értette és nem is volt beleszólása (választójoga a nép felének nem volt - "... gróf Bethlen István 1922. évi 2200. M.E. sz. rendelete került kiadásra. Ez a jogszabály a szavazásra jogosultak esetében megemelte a vagyoni és műveltségi cenzusokat, amivel a választásra jogosultak összlakossághoz viszonyított aránya 29%-ra esett vissza. Ugyanez az arány a 24 éven felüliek esetében 75%-ról 58%-ra változott, ugyanis a női választójogosultság korhatárát a Bethlen-kormány 30 évre emelte föl.") még közvetve se.
A nép jó része (falusiak) számára az urak által bevezetett intézkedések többnyire csak terhet vagy semmit sem jelentettek. Semmilyen hatással nem volt rájuk a zsidótörvények bevezetése mivel a túlnyomó többség se azelőtt se azután nem jutott följebb mint a 6 osztály nagyon kevés nagyon tehetséges parasztgyereknek jutott gimnáziumi érettségi. Ezzel már lehetett valaki "úr" és tisztviselő.
Az egész "zsidóüldözés" a dzsentryk irigységből elkövetett bosszúja volt a kispolgári zsidóságon és legfeljebb néhány "zsíros paraszt" profitált belőle az úri osztályokon kívül (ezt meg is hálálták később rákosiék a kuláküldözés idején).

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.03.22. 11:51:49

Értesítjük az érintetteket, hogy a Puskás Ferenc stadionban ma este 20:45-re tervezett Slavia Praha - Crvena Zvezda BL döntő a résztvevők és a főszponzor kitiltása miatt elmarad.

DrGehaeuse 2017.03.22. 12:03:18

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: A magyar wikipédián nem látható a Crvena Zvezda címere, az angolon viszont igen. Lézerjanóék téphetik a hajukat.

Ha valamit be lehetne tiltani m.o.-on az legefljebb ez: en.wikipedia.org/wiki/Communism#/media/File:Communist_star.svg

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.03.22. 12:18:01

@DrGehaeuse:

nem olvastam az összes kommentet, úgyhogy gondolom vótmá, hogy az osztrák címerben meg sarlót és kalapácsot markol a sas. :)

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.03.22. 13:04:54

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: azért meghallgatná kósát, a magyar országos korcsolyázó szövetség elnökét, valamint a vörös csillag szimbolikájának avatott tudorát, hogy miként vélekedik a sörkorcsolya kifejezésről.

index.hu/gazdasag/2017/03/22/kosa_szerint_hiaba_rossz_a_torvenyjavaslat_csak_azert_is_nekimennek_a_heinekennek/

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.03.22. 13:30:03

@parti_giano:

az a legijesztőbb, hogy a témát állítólag "megvitatták", és nem volt egy ember, aki szólt volna, hogy nem kéne fullba nyomni a kretént.

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.03.22. 13:41:49

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: kósa: "a vitába bekapcsolódott németh szilárd, harrach péter, semjén zsolt és a törvényttervezetet jegyző vas imre". ilyesmire gondolhatott?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2017.03.22. 13:49:55

@parti_giano:

Vas Imre vajon tudja, mi történik körülötte? Rezsi Szilárd tudom, hogy nem tudja...

parti_giano · http://www.youtube.com/watch?v=4CI3lhyNKfo 2017.03.22. 14:54:27

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: tudnia kéne, mert a javaslata alapján lesz csillaghullás, még magával rántaná a folyamat.

Mozigépész 2017.03.22. 16:12:57

@parti_giano:
Attól, hogy az ő javaslata, még nem biztos, hogy ismeri...

RontoPal 2017.03.22. 17:01:54

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "és nem volt egy ember, aki szólt volna, hogy nem kéne fullba nyomni a kretént. "

Már miért kellene bárkinek szólnia? 20 éve nyomatják fullban a kretént, és mit látnak? Egyre többen szavaznak rájuk. Ez van, oszt jónapot...

fortin 2017.03.23. 01:30:31

Amúgy a kommunista rémuralomhoz és Hofihoz: tegnap éjjel a köztévé ismétlőcsatornáján belefutottam Vészi Endre "Sárga telefon" című 1984-es darabjának tvfeldolgozásába (1986 talán). No, hát ilyen egyértelmű, közvetlen, brutális kritikáját a rendszernek (semmi allegória, kikacsintás, simogatás, csakis a direkt bemutatása az alkalmatlanságnak, korrupciónak, versenyképtelenségnek, kádervilágnak) még ma retrospektíven sem lehetne csinálni - arról nem is beszélve, hogy a mai világ dolgairól ilyen totális kritikát nemhogy a közmédiában, de még színházban stb. sem igen látni.

kiazmarmegint 2017.03.23. 06:08:08

@jotunder: Valaki (mondjuk Te) lenne szives elmondani, hogy miert pont Komocsin Mihaly a hulye kommunistak szimboluma? Engem erdekel. Nem tudtam rola mast kideriteni, mint hogy kemenyvonalas kommunista volt, dehat olyanok sokan voltak. Megyei parttitkar volt, abbol is volt sok. Tenyleg csak tudni akarom, nem ironizalok.
Kosz, elore is.

nerángass 2017.03.23. 07:28:33

@kiazmarmegint: Nemhivatalos, de gondolom azért, mert nekünk nem volt Búzgómócsingunk csak Komócsin(gun)k....

Vödör 2017.03.23. 08:30:45

Ez mar megint egy totalisan ertelmetlen tema, amit bedobtak a kozosbe, most meg minden media ezen ragodik mar vagy egy hete. Mindenki tudja hogy okorseg, az is aki kitalalta, de mennyivel jobb neki hogy csal errol beszelunk. En az ellenzeki media helyeben errol max valami kis szinesben szamolnek be es agyonhallgatnam.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.23. 11:22:21

@kiazmarmegint: Pol Pot-megyének becézték Komócsin Csongrád-megyéjét. Ő a jelképe volt a kommunista sötétségnek.

fortin 2017.03.23. 15:39:07

@kiazmarmegint: Papp János (Veszprém) és Komócsin Zoltán Csondgrád) volt a két leginkább vonalas és durva (kemény 56os múlttal is bíró) megyei pártvezető, a fiatalabbak kedvéért: élet-halál ura (Papp János effektíve akasztatott). És azért az is jussunk eszünkbe, hogy ezek nem elmúlt múltak, pl. Papp János megyéjében a megyei KISZ-titkár Szekeres Imre volt, aki amúgy húsz éven át a magyar demokrácia egyik meghatározó pártjának egyik vezetőjeként működött.
A múlt elhazudásának egy sajátos formája ez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.23. 17:16:22

@fortin: Utananeztem a Szekeres-sztorinak. Emlekeztem ra, hogy nyert valami pert. Azt olvastam, hogy o a veszpremi egyetem kibernetikai intezeteben tanitott es mesterseges intelligenciabol irta a doktorijat. Nem viccelek.

kiazmarmegint 2017.03.23. 17:17:22

@fortin: Irnal arrol, hogy Papp Janos kit akaszttatott fel? En ugy kepzeltem, hogy a politikai kivegzesekrol a budapesti partkozpontban dontottek. De nem vagyok szakerto, es 67-ben szulettem, tehat viszonylag keveset tapasztaltam a korszakrol.

En is egy megyeszekhelyen nottem fel, es ott a megyei partvezetokrol a 80-as evekben mar csak olyan pletykak keringtek, hogy milyen szep lakast szereztek a gyerekeiknek, vagy hogy a szeretojuk mekkora botranyt csapott egy kocsmaban.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.03.23. 17:42:01

@kiazmarmegint: Egy Brusznyai Arpad nevu veszpremi egyetemi oktatot elsofokon eletfogytiglanra iteltek 56 utan. Erre Pap Janos irt egy levelet a Legfelso Birosag elnokenek amelyben kerte a sulyosbitast. Erre Brusznyait halalra iteltek es kivegeztek.

Felmerult, hogy Papot ezert birosag ele allitjak, es 1994-ben ongyilkos lett. Pap a hatvanas evek elejen belugyminiszter is volt Biszku utan, miniszterelnok-helyettes, es utana helyeztek vissza Veszprembe. Az biztos, hogy o volt az egyik olyan partvezeto, akiket a Rakosi-fele vezetes embereinek purgalasara hasznalt Kadar.

ATCG 2017.03.23. 19:40:36

@jotunder: És Cservenkáné Pest megyében?

fortin 2017.03.23. 20:01:56

@jotunder: "1977-től nyolc éven át a Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) Veszprém Megyei Bizottságának a titkára, majd első titkára volt." Tehát a hetvenes-nyolcvanas években, azok azért ilyen vidékeken nem a kedélyes kvaterkázásról voltak ismertek.
Egyetemi doktorit írt, az egy pártmunkás aktivistának sikerülhetett...

fortin 2017.03.23. 20:05:07

@jotunder: Brusznyai nem csak egyetemi oktató volt, hanem a forradalmi bizottság vezetője, aki mindenféle attrocitást megakadályozott, személyesen adott garanciát Papp Jánosnak, hogy nem lesz bántódása.

fortin 2017.03.23. 20:08:08

@fortin: Ja, hogy ne feledjük: ezekben az években pl. zenészeket tartóztattak le és sokhónapos bírósági pernek vetettek alá Veszprémben, mert úgy találták az egyetemi napokon, hogy izgatás és garázdaság vlétkét követték el. Miközben az ifjúságért felelős KISZ-első titkár Szekeres Imre volt,, a megyei párttitkár pedig Papp János.

Chubbby 2017.03.23. 20:13:28

Ha én lennék a Heineken,akkor csak Magyarhonban narancsszínű ötágú csillaggal nyomnám az árut,hogy erre varrjon gombot Lézer és a siserehad.

Wolff 2017.03.23. 21:03:03

@jotunder: Igazad van, de ahol árulnak Pilsnert vagy Budvart, vagy néhány helyen Bernardot (proti europivu és egy silbak feje a Háry Jánosból virít Humpolec mellett az autópályán a plakáton, annyit láttam Jénába jártamban-keltemben, és mindig ott volt, hogy nehezen felejtem) ott azért van minőségi sör, a többi rizikós, mert azokat főzik licensz alapján itthon is. De ettől még a magyar kézművesek tényleg drágák, a fóti fazon meg egyre nagyobbakat hazudik a termelésről meg a potenciálról, ami azt jelenti, hogy a fótiakat levesz a listámról, Csányi nertársat sem szoktam finanszírozni, a boraival sem, hát ezt a nertársat sem fogom, van elég másik kézműves sör már itthon is.

Expertus 2017.03.24. 18:05:27

Kár a "kulák" kifejezés használatáért köpködni szegény Kérit (aki így is az egyik legjobb politikai elemző idehaza). A kulák kifejezés egy történészek által használt terminus technicus, és 50-es években a tagosítást elkerülni akaró, módos gazdát jelentett. Hivatalos szóként épült be a magyar történeti terminológiába. Kéri politológus, tehát viszonylag magas szinten tanult történelmet, így szakszerűen tudja használni. Azon miért nem hőbörögtök, ha egy elemző a nácikról beszél?

seol 2017.03.24. 19:11:44

@Expertus:

Szegény-szegény Kéri nem a szó használatáért "van köpködve", hanem azért, milyen értelemben használja azt -- nem, nem az általad ismertetettben.

seol 2017.03.24. 19:19:02

#poszt:

Jut eszembe, a Heineken-ellenes baromkodás khm, kihívásokkal küzdő célközönsége mikor fog ráébredni, mi az üzenete annak, hogy a Fidesz nem az erdélyi magyar iskolák elő-előforduló szívatását, nem az időnkénti anyanyelvhasználati problémákat vagy a többi hasonlót tartja megbocsáthatatlan (vagy akár csak megemlítendő) atrocitásnak, hanem azt, hogy az ügyeletes szociopata "góbé" holland-magyar(-mittoménmilyen) sörgyára _át_kell_nevezze_ az egyik termékét (attól tekintsünk is el, hogy jogosan-e)?

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu