Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Schmidt Mária esete a CEU-val (megjegyzésposzt)

2017.02.08. 21:43 | jotunder | 106 komment

 

                  A proletariátus csak a lánczijait veszítheti. (Marx Dezsőné háztartásbeli)

 

       "A CEU Soros György előretolt helyőrsége Európában. (Ungárné Schmidt Mária pénzégető) 

       Schmidt Mária örökölt pármilliárd forintot egy rosszarcú ingatlanneppertől, és boldogan vállalta el Orbán Viktor Andics Erzsébetének a szerepét. Ilse Koch-ot és Elena Ceausescu-t elérte a végzet, fogalmam sincs, hogyan végzi majd Schmidt Mária, valószínűleg nem így. 

       A magyar konzervatívokból Orbán csinált valakit, Széchenyi-díjast, rektort, intézetvezetőt, Orbán hatalma pedig valahol az utolsó hegyeshalmi szemeteskukák környékén ér véget.

        A CEU több európai grant-et szerzett az elmúlt években, mint bármelyik másik magyar egyetem, és nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy több európai grant-et szerzett, mint az összes többi magyar felsőoktatási intézmény együttvéve. A tanszékei jelentős része messze a legjobb a hasonló magyar tanszékek közül. A kognitív-tudományi, politikatudományi és közgazdaság-tudományi  fakultásuk Közép-Európában is piacvezető. 

         Hogy gender studies?! Igen, van a CEU-n egy híres gender studies department, ami miatt Schmidt Mária sivalkodik most egy nagyot, mert. Mert, miért? A Harvardon, Princetonban és a Berkeley-n is van gender studies intézet, Oxfordban és Cambridge-ben is van Centre of Gender Studies, Piliscsabán meg a Nemzeti Tűzoltászati és Molnártamásolási Egyetemen meg gondolom nincs. Deal with it.

          Próbálnám udvariasan körülírni, hogy mi a helyzet, de mivel véget ért a politikai korrektség korszaka erre valószínűleg nem lesz mód. Schmidt Mária buta, butának is született, a nyammerjai is mind butának születtek, de volt (van) egy nagyhatalmú tahó, aki kiemelte őket a szutyokból. Ennyi történt. És ezt nem kell túlideologizálni. A CEU ebben a történetben a Hófehérke, Mária asszony pedig valószínűleg kénytelen lesz venni magának egy másik tükröt, mert a régi kezd inkontinensé válni a röhögéstől. 

          Egy megjegyzésposztnak kb. itt lenne a vége, de itt még lesz egy rövid bekezdés.  A CEU kamatozó magánvagyona kilencszázmillió dollár. Schmidtmáriáék nem tudják tönkretenni a CEU-t. Az egyetlen, amit megtehetnek, hogy azt teszik vele, mint Putyin a Szentpétervári Európa Egyetemmel.  Azt gondolom, hogy Vlagyimir Vlagyimirovics magyar kutyái nem olyan bátrak és főleg nem olyan erősek, mint a gazdájuk. Nem mernek nyílt fasiszta diktatúrát bevezetni, tudják, hogy annak esetleg nem élnék túl a következményeit. A puskaport azonban érdemes aránylag szárazon tartani. 

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr4312238978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.09. 08:37:32

@dreg3: végigbogarásztam (a kísérleti intézeteknél az MTA-t írtam be, mert az van odaírva az ERC-n)
25 MTA, 12 CEU, 7 ELTE, 4 BME, 5 SZEGED, 1 PÉCS, 1 ÓBUDA, 1 SOTE

christvhu 2017.02.09. 10:42:22

A CEU megközelíthető vajon a 4-es metróval?
Mert, ha igen, akkor bajban lehet........

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.09. 14:59:03

"A Kormányinfót Lázár János azt mondta, nem tud arról, hogy a kormány be akarná záratni a CEU-t. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint még nem érkezett ilyen javaslat a kormányhoz, de ha érkezik, megvizsgálják. „Sok minden felmerül Soros Györggyel kapcsolatban, de az egyetem sorsát a kormány nem tárgyalta” - mondta Lázár. "

ámbátor 2017.02.09. 15:30:05

@jotunder: Ha Lázár tagad, én a CEU büféjébe már nem vennék tartós tejet.
Egy hétfön véletlen arra ébredünk, hogy a 2011. évi CCIV. törvény 4§ d pontja úgy módosul, hogy a lehetséges alapítók közül kizárja a 10%-nál nagyobb mértékben külföldröl finanszírozott szervezeteket, egyben a módosító törvény zárórendelkezése elöírja, hogy az fentiek szerint érvénytelen alapítású egyetemek kötelesek minden ingó, ingatlan és szellemi vagyonukat térítésmentesen felajánlani a magyar államnak.
Aztán nyolc év múlva durván megbukunk a strasszburgi, hágai és brüsszeli bíróságok elött de sebaj, az adóbevételekböl telik a kárpótlásra.

ámbátor 2017.02.09. 15:35:26

De az is lehet, hogy csak a 13/A. § (1) bekezdéséböl "Állami felsőoktatási intézményben az intézmény működtetését a kancellár végzi." törlik az elsö szót. Ennyi az egész.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.09. 15:53:20

@ámbátor: nyilt fasiszta diktatura bevezetesenek fogom tekinteni a CEU esetleges kinyirasat. ezt most meg nem tartom annak. azt mar annak fogom tartani.
nagyon fura ez a tuzersegi elokeszites. en arra tippelek, hogy nem merik meghuzni, mert annak olyan nemzetkozi kovetkezmenye lehet, amit mar nem vallalnak be.

ámbátor 2017.02.09. 16:09:42

A jövö héten lesz három éve, hogy ezt kommenteltem itt a vincenten:
<<A Danton halálában van erre egy jó mondat, amikor a sitten Dantonék a kivégzésükről beszélgetnek és rendre az merül fel, hogy "Ezt nem merik megtenni!" "Ugyem merik megtenni".
Aztán meg...">>
Tartom.

esernyősEvezős 2017.02.09. 16:40:00

Ideje lenne összeszámolni, hány dologra mondtuk már, hogy ezt aztán már tényleg nem merik megtenni.
Aztán simán megtették.
Ezt is meg fogják.

fuhur 2017.02.09. 17:16:00

@ámbátor: +1

Szerintem már meg is tették.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.09. 17:17:28

@ámbátor: A Magyar Idok lehozta ezt
magyaridok.hu/belfold/tomegesen-rugtak-ki-magyar-oktatokat-ceu-rol-1398034/

ha ez folytatodik, akkor ez csak annak a jele lehet, hogy valamit akarnak. Vagy bezarni, vagy bekussoltatni.

velőtanya 2017.02.09. 17:56:44

Még a múlt héten írtam egy kommentben: "Közben a nemzetközi helyzet megérett a CEU likvidálására is"
orulunkvincent.blog.hu/2017/01/31/kleinheisler_es_a_tobbiek_megjegyzesposzt/full_commentlist/1#c32293316
(aztán lejjebb Visinszkij emlegetését se költői képnek szántam, olvastam valamikor az ő szövegeit, és egy az egyben visszaköszön)

Nem tudom, hogy van-e most 2017 februárjában valamilyen korlátja annak, hogy Orbán mit tehet meg, de a CEU kinyírását csont nélkül megteheti. Ki tudna ÉS akarna tenni ellene? Az USA már nem, más pedig még kevésbé.

cleantone 2017.02.09. 18:23:42

@jotunder: bekussoltatas fel sem merulhet, a ceu-t eddig sem lehetett hallani. bezarni sem tudjak, legfeljebb eluldozni pozsonyig. vagy berlinig. nem vilagos, ez miert erne meg nekik. az aldozat nem nevtelen, arctalan, memoria nelkuli. ennyire talan nem butak.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2017.02.09. 18:37:41

@esernyősEvezős: Pont ez jutott nekem is eszembe. És tényleg ideje lenne összeszámolni. Csak a biztonság kedvéért, hogyha elszámoltatásra kerül sor, ezzel már ne kelljen bajlódni...

cleantone 2017.02.09. 18:42:04

@jotunder: mellesleg, tudom, nem celja a cikknek a logikai konzisztencia, de megis. ha oktoberben szolnak neked, hogy megszunhet az ev soran az allasod, es azt gondolod, decemberben bezar a nemzetkozi job market, ami persze nem igaz, nem nagyon kerulhetsz hatranyos helyzetbe, hacsak nem komplett balfasz vagy. az is erdekes mellekszal, hogyan lehetsz akkora g, hogy ezzel a tortenettel egyenesen a mi-hoz szaladsz, raadasul az adott helyzetben. a kivalo magyarokkal szembeni diszkriminaciora kulon kivancsi vagyok; remelem, lesz birosagi ugy. uhhh.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.09. 18:50:42

@cleantone: a ceu nyilvan nyilatkozik valamit. az biztos nem tortent meg, amit a MI ir, hogy a business school minden egyes magyar oktatojat elkuldtek.

nevetőharmadik 2017.02.09. 20:42:53

@jotunder: Nemzetközi következménye? Az EU-s pénzek ettől nem állnak le, Mo. szavazati jogát nem függesztik fel. Semmi egyéb következmény nem következmény.

Sajnos.

Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi 2017.02.10. 09:09:14

@poszt: Az nem létezik, hogy egy lánczi legyen a Corvinus rektora. Kizárt dolog. Elképzelhetetlen.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.10. 13:10:47

@Hottentottenstottertrottelmutterattentäterlattengi: en kizartnak tartottam, hogy ilyen kinos dologba belemegy az egyetem, de az igazsag az, hogy gyurcsany idejeben sem tudosember volt a corvinus rektora.

velőtanya 2017.02.10. 13:57:07

@jotunder: Amikor én odajártam, Andorka Rudolf volt a rektor - ez azért elég meredek ív 20 év alatt, és nem felfelé. Mészáros Tamás pedig tényleg nem volt egy klasszik tudósember, de azért Lánczival semmiképpen nem egy kategória. Már ha csak azt nézem, hogy az egész pályafutása az egyetemhez kötődött, és bár ismert volt a politikai szimpátiája a másik oldal felé, de még egyértelműen Fidesz-szimpatizáns oktatóktól se hallottam, hogy komisszárkodással vádolták volna.

velőtanya 2017.02.10. 13:57:54

www.uni-corvinus.hu/uploads/RTEmagicC_Lanczi-Andras_02.jpg.jpg
Van egy szép dallamosan hangzó spanyol mondás, gyakran eszembe jut a NER katonáiról (és családtagjaikról): "Aunque la mona se vista de seda, mona se queda" - kb.: ha selyembe öltözik is a majom, azért még majom marad

velőtanya 2017.02.10. 14:04:13

Egyébként érdekelne, hogy aki még bízik ebben az "ennek beláthatatlan következményei lennének" megközelítésben (úgy általában is, de most konkrétan a CEU ügyében), az konkrétan mire gondol? Tehát beterjesztik a vonatkozó paragrafust - ámbátor szövegével, vagy bármi hasonlóval - és akkor ki és mit tenne, amivel meg lehetne akadályozni a hatályba lépését?
(olyat nem fogadok el válasznak, hogy minden eddiginél erősebb hangú diplomáciai jelzések érkeznének)

velőtanya 2017.02.10. 14:36:49

Egy kis ízelítő a gender-terrort felváltani hivatott illiberális tudományból:
"...a verés nem is akkora baj, mivel a párjuk által vert nők az általa hivatkozott újabb "kutatásokra" hivatkozva nagyobb arányban szülnek fiúgyermekeket. Ezért Korobato azt tanácsolja a nőknek, hogy legyenek büszkék horzsolásaikra."
444.hu/2017/02/09/a-nok-legyenek-buszkek-a-horzsolasaikra-uzente-az-orosz-lap-mikozben-putyin-alairta-a-csaladon-beluli-eroszakot-dekriminalizalo-torvenyt

velőtanya 2017.02.10. 14:38:43

@velőtanya:
Szóval korrigálva a 444 szokásos értelmetlen fogalmazását:
"a verés nem is akkora baj, mivel a párjuk által vert nők az általa hivatkozott újabb kutatások alapján nagyobb arányban szülnek fiúgyermekeket. Ezért Korobato azt tanácsolja a nőknek, hogy legyenek büszkék horzsolásaikra."

ámbátor 2017.02.10. 14:50:12

@velőtanya: Mondjuk az ilyet tényleg tudnám ütögetni egy darabig lapáttal, aztán legyen büszke a horzsolásaira és szüljön farfekvéses sünöket. Persze fiú sünöket. Mert az jobb.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.10. 15:16:49

@velőtanya: Abban en egyaltalan nem vagyok biztos, hogy Lanczi komisszar lesz. Ejtoernyos, es ezt az eletben nem fogja lemosni magarol.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.10. 16:03:45

@dreg1: Azt jo lenne tudni, hogy volt-e "tenured faculty", akit elbocsatottak, mert ha nem, akkor "adjunct faculty"-rol van szo.

dreg1 2017.02.10. 16:14:40

@jotunder: Nem tudom, de ha egyszer egy egész fakultást megszüntetnek, akkor nem lenne meglepő, ha akár tenured tanárokat is menesztenének. Mindenesetre nem azonnal kerülnek utcára, hanem a tanév végén, és ezt már hónapok óta tudják. És persze van egy csomó adminsztrátor is, akinek ugyanez a sorsa. A többségük biztosan magyar.

sárospataki lány 2017.02.10. 18:13:57

@poszt:

Grantek témához szeretnék hozzászólni. Van az a vicces kérdés, hogy hogyan lehet megoldani egy problémát, ha megpróbálták pénzzel, és nem sikerült? Hát mégtöbb pénzzel.

A CEU bizonyos területeken (nem csak) országon belüli agyelszívást folytat, így nem csoda, ha jó sok grantet elvisz. Így megy ez. Én egyáltalán nem gondolom problémának a CEU-t, sőt, de azt azért kell látni, hogy nem a mindent átitató progresszív liberális midikloriántól okosabbak ott az emberek, számosabbak a grantok, hanem a főnök problémamegoldó képessége miatt, ha érthető, mire gondolok ;-)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.10. 18:18:44

@sárospataki lány: A CEU messze a leggazdagabb magyar egyetem, sokkal tobbet tud fizetni, mint az ELTE, csak MSc es Ph.D van, baromi jo diakok vannak. En is tanitottam ott, mielott eljottem volna Magyarorszagrol, gondolod, hogy liberalis matematikat tanitottam? Az idegtudosaik liberalis kognitiv tudomanyt tanitanak es muvelnek? Ja, vannak bizonyos teruletek, amelyek ideologiailag erzekenyebbek, de meg ott sincs sok jelentosege a dolognak. Jo embereket tudnak odavinni, jo korulmenyeket tudnak biztositani. Ennyi.

seol 2017.02.10. 18:56:51

@sárospataki lány:

Nagyon ügyes észrevétel, ha majd valaki valamikor azt a hülyeséget állítja, hogy "a mindent átitató progresszív liberális midikloriántól okosabbak ott az emberek", vissza is térünk rá, jó? :)

közösperonos átszállás 2017.02.10. 20:04:20

@sárospataki lány: " hanem a főnök problémamegoldó képessége miatt"

Tehát ez Orbán hibája, mivel durván csökkentette az állami egyetemek finanszírozását, ezt akartad mondani? :-)

fortin 2017.02.10. 21:56:27

Magánegyeteme bezárni Mon kormány nem nagyon tud. A fenntartó csukhatja be, az államnak a következő formákban lehet szerepe:
– akkreditáció megvonása: ez teljesen érdektelen a CEU száméára, eredetileg is amcsi akkreditációja volt, azóta sokat liberalizálódott a magyar helyzet, ki kellene lépni soksok nemzetközi egyezményből, hogy külföldi akkreditáció birtokában töröljék az Oktatási Hivatal nyilvántartásából (ja. és kb,. az összes külföldi hallgatókból élő állami egyetem, fellázadna, mert e azonnal tönkretenné őket)
– támogatott hallgatói helyek megvonása: ez most sincs
– hatósági zaklatások pénzügyi vagy más törvénytelenségek miatt: ebből igazi világbotrány lenne, a konzervatív egyetemi emberek személyes egzisztenciáját is érintené a nemzetközi akadémiai kapcsolatokban
– állandósuló sajtókampányok: és?
Egyedül az alapképzés hiányát lehetne megpiszkálni (sztem egyébként jogosan,m egyszerűen nem lett volna szabad annak idején Fodor Gábor jótékony statisztálásával úgy facsarni a felsőoktatási törvényt, hogy ilyet indíthassanak) de az könnyen orvosolható alapképzési szakok indításával. Ja, és akkor az Andrássyt is el kell kezdnei gyötörni, amineik nem biztos, hogy a bajor testvérek örülnének.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.10. 22:10:39

@fortin: én sem tudom elképzelni, de az tény, hogy elindult a kormánypárti médiában egy CEU-ellenes kampány, Schmidt Mária pedig őrjöngve uszít ellenük. Orbán a CEU bezárásával bizonyíthatná a maffiájának, hogy mindenre képes, hogy bármit megtehet ebben az országban. van úgy, hogy egy capo di tutti capi azért öl, hogy megmutassa, hogy ki a főnök.

fortin 2017.02.10. 22:25:00

@jotunder: És van úgy, hogy a capo di tutti capi elméri a helyzetet. Ezt elmérte, ha valóban nekikezd. Pl:
a CEU két igazán erős képzési-kutatási része van, a közgazdaságtan és a kognitív tudomány (a hálózatkutatás is alakul, de annak az egész irányzatnak nemzetközi pozíciói a felfutás ellenére is kétségesek, mindegy). Akik ezzel foglalkoznak a CEU-n, egyre több hazai és nemzetközi bizottságban ülnek ott, ezer helyen ismerik és elismerik őket. Vagyis, ha balhé lesz, akkor olyan széles és a pénzosztásnál, professzori meghívásoknál, konferencia-szervezőknél meghatározó körben durvul el a helyzet, ami pl. az agykutatóinkat kellemetlenül érinti. Freund Tamás és a többiek ugyan elég nagyfiiúk nemzetközileg magukban is, de ez már őket is elérheti.
Vagy:
a CEU-s végzettek elég sok helyen dolgoznak, egyáltalán nem csak liberálaktivista alapítványoknál, és az alumni-ügy elég erősen működik ebben az intézményben. Túl sok helyről jönne visszakézből ez-az.

Persze, Mariskanéni mindezt nem érti, ő még a kandidátusiáért is kormányfőtanácsadóként levelezett az elsőorbánkormény alatt, neki idáig terjed anemzetközi horizontja (ja, és hogy meghívjon. pár poszt-nolte-ista történelemhamisítót) De ugyanígy nem értették az internetadót se, bele is szaladtak a pofonba.

TG69 2017.02.11. 12:09:16

@jotunder: Csak annyi tortenik, hogy a rezsim politikajabol adodoan novelni kell a tetet, ami ideig oraig mukodik aztan jon a kovetkezo marhasag. Kozben egyre tobben valnak le errol a politikarol, mert gyoz a jozan esz. Lasd a legutobbi mandis posztot a "hanyatlo" nyugatrol. Szep lassan magyarazza el, hogy ures fecseges ez a lazadas, nem akar es tud semmi jobbat ajanlani, tele van onellentmondassal es naponta valtozik. 2 millio embert nem lehet megvasarolni. El fogjuk erni azt a hiteltelensegi kuszobot, ami csendben eltakaritja ezt a szart. Nem kell mindig az orjongokre figyelni, nezni kell a jozanokat is.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.11. 12:14:37

@TG69: csendben itt egészen biztos nem lesz semmi eltakarítva. vagy zajosan, vagy sehogy.

ijontichy 2017.02.11. 12:26:06

@jotunder: Mivel a csodák nem jöttek be, évek óta "előre menekül". Minél tovább, annál zajosabb lesz a pofáraesés a végén.

ámbátor 2017.02.11. 13:37:52

@fortin: Szerintem nagyon gyenge a fantáziád.
Fentebb írtam két módot is ahogy a felsőoktatási törvény módosításával ki lehet nyírni a CEU-t és nekem se hozzáértésem se motivációm nincs rá, hogy a további 73 módszert megtaláljam. Felhatalmazásuk van rá, hogy azt tegyenek, amit akarnak és pontosan azt teszik, amit a főnök akar. Ha elszánta magát, hogy a CEUt (mármint hogy a patás Sorost) kipaterolja a hazábol, akkor ki is fogja. Francot se érdekel a szemüvegesek nyüszítése. Ha Freund szépen pitizik és megírja végre azt a cikket a liberális agyszerkezet satnyaságáról, esetleg kap megint tízmilliárdot a nünükéire. Vagy csak kettőt. Végülis az már kiderült, hogy mi, csak az áron kell megegyezni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.11. 14:05:43

@ámbátor: A kerdes az, hogy megeri-e Orbannak egy ilyen konfliktus bevallalasa.

ámbátor 2017.02.11. 14:09:53

@jotunder: Abból él. Konfliktusok nélkül sehol se lenne. Mentül jobban nyüszít a Soros-lakáj média és az idegenügynök civil bagázs, annál jobb. Ha már ezek a kurva migránsok nem jönnek.
Mit veszíthet? Jótündér megírja a vincenten, hogy ez már nyílt fasiszta diktatúra? Tiltakozó jegyzéket fogalamaz Navracsics, mint az únió oktatásügyért felelős biztosa? Ajjaj. Ettől biztos teleszalad a naci.

Bogs (a skot zsido) 2017.02.11. 14:52:56

Az a sanda gyanum hogy a centrum elleni tuzersegi elokeszites (a CEU), nem a centrum eroinek tamadas elotti megpuhitasat szolgalja, hanem hogy a vedelem a tartalekokat a centrumhoz csoportositsa, mikozben valojaban a szarnyakat fogjak levalasztani (a sorosista civil alapotvanyok) es elpusztitani.
Tipikusan orosz strategia, vikinek meg ok nagy pedakepek.

incze 2017.02.11. 16:09:02

@fortin: ez mind nagyon szép, de az illib munkamódszer az, hogy meglépi a törvénytelent, *oszt jónapot*. minél nagyobb ügy, annál valószínűbb, hogy a jogorvoslat nagyon lassú, és legfeljebb írott malaszt, az alapvető cél (valaminek a szétverése, kiiktatása) pedig teljesül.

hogy valami zajos, nem akadály, sőt egy kicsit jobb, ha zajos, legalábbis egy ilyen ügyben, mint a ceu. ez a bázist igen kedvezően, a közönyből rekrutált masszív többséget (másodbázist) pedig perdef nem érinti. a basizmust nemzetközi nyomással nem lehet elintézni míg az eu lényegében kitartja.

TG69 2017.02.11. 17:59:07

@jotunder: Valasztasokon csendben szokott megtortenni a valtas. A hiteltelensegi valsag lehet zajos, de az ellen sem lehet semmit sem csinalni mar. A rezsimnek nincsenek megca mukodesehez az alapok. Nincs helyreteve semmi rs nem is mukodik mar semmi. Bayer fogvfrocsogni egy sort, ki nem szarja le.

sárospataki lány 2017.02.11. 20:01:33

@jotunder: hát én is pontosan ugyanezt mondtam!

sárospataki lány 2017.02.11. 20:02:49

@seol: ugye, te is felröhögtél? én is, pedig én írtam.

ámbátor 2017.02.11. 20:26:25

@TG69: Annak az esélye, hogy választásokon szép csendben megbukik az élő Orbán meglehetős kicsi a belátható jövőben. A pártjában rendet tart, a belső konkurrenciát kinyírja, a vakhívők vakhisznek, az ellenzék spontán is töketlen de nem is igen hagy nekik esélyt, pl országos elérésű médiában szóhoz jutni.
De ha és amennyiben és feltéve, szép csendben megbukna a választásokon, az se menne szép csendben, mert másnap utcára vezényelődnének a kopaszai, felgyújtódna a reichstag, kénytelen lenne a miniszterelnök bevezetni a rendkívüli állapotot, a statáriumot, letartóztatni pár politikust, újságírót meg a baptista fogorvosokat és új választást kiírni, fokozott biztonsági ellenőrzés mellett.
Teljesen egyetértek azzal, hogy " csendben itt egészen biztos nem lesz semmi eltakarítva. vagy zajosan, vagy sehogy."

kispolgár 2017.02.11. 22:44:33

@ámbátor: Orbán Viktor legnagyobb ellenfele Orbán Viktor koleszterinszintje.

ámbátor 2017.02.11. 23:14:04

@kispolgár: nem véletlen említettem én is az "élő Orbán"-t.

fortin 2017.02.12. 10:14:09

@incze: Na jó, de praktikusan mi történik? Rendőrök állják el a CEU bejáratát a Nádor utcában, mondván, a kormány betiltotta, nem lehet bejönni? Vagy zárolják a bankszámláját, mondván, hogy nem eszközölhet egy privát szervezet kifizetéseket a privát bevételéből? Vagy az ügyészség vádat fogalmaz meg az egyetem név jogtalan használata miatt? Vagy rendőrök elviszik a rektort és a tanárokat?
Mert egyébként az, hogy egy Mo kormány közli, neki nem egyetem a CEU, a világon senkit sem fog érdeklni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.12. 10:20:23

@fortin: Ez valószínűleg nem történik meg. Az viszont megtörténHET, hogy a rezsim elkezdi zaklatni a CEU-t és gyakorlatilag kiszekírozza őket az országból.

jotekony koc 2017.02.12. 10:38:49

@fortin: Kapnak egy esemest, hogy már nem jöhetnek be a munkahelyükre. Mint a népszabisok, vagy a malévosok, vagy a többi megszüntetett intézmény dolgozói.
Kaptak egy komoly névtelen bejelentést, és addig felfüggesztik az intézményt.

dreg3 2017.02.12. 10:45:06

@jotunder: Ha például megszüntetik a CEU magyar akkreditációját, tehát egyetemként elismerését, a CEU nem fizethet ösztöndíjat a doktoranduszoknak.

dreg3 2017.02.12. 12:39:28

@dreg3: és a diákok nem kapnak diák-vízumot és tartózkodási engedélyt. Nem is beszélve a nem EU-s tanárokról.

Mano1970 2017.02.12. 14:34:32

Valahol olvastam, hogy Bécsben már várják a CEU-t,ha mennie kell...

közösperonos átszállás 2017.02.12. 19:47:52

@sárospataki lány: "a másik főnök, nem ez. "

Én ezt tökéletesen értettem, azonban a finanszírozási előny egy relatív előny. Hogyan változott a CEU finanszírozása az utóbbi hét évben? Mert a magyar felsőoktatásé kábé a felére esett.

velőtanya 2017.02.12. 23:27:23

@Bogs (a skot zsido): Nem vagyok biztos benne hogy igazad van, de mindenesetre figyelemre méltó gondolat. Akár még úgy is összejöhet, hogy ha tényleg komoly ellenállásba ütköznek (amivel kapcsolatban továbbra is szkeptikus vagyok), akkor ez lehet a B-terv - és a CEU megmarad, mint Guantanamo Kuba területén belül elszigetelve (a büfében továbbra is lehet majd hamburgert kapni), viszont minden más civil szervezetet felperzselnek.

Bogs (a skot zsido) 2017.02.12. 23:59:08

@velőtanya:
Sztem a CEU-t ok el sem akarjak kapni, egyaltalan, az meg nekik is tul-nagy-faba-fejsze lenne, ez csak az eltereles, a gumicsont. Az csak azert kell hogy a figyelem, ra iranyuljon, szal az en olvasatomban igy nem B-terv, hogy meg marad. Hanem maga az A, es igy meg lehet ra mutogatni hogy "lassak ez is itten van, ha diktakarura lonne ez nom vooona it, na tessek tovabbhaladni."
Akarmilyen nagy gecik is Orbliek azert nem teljesen hulyek. A mentalitasuktol tavol all a kamikaze.

incze 2017.02.13. 01:09:12

@fortin: ez nagyon viszolyogtató kérdés, semmi kedvem ezen gondolkodni, bele kéne éline az embernek magát egy rakás amorális, gátlástalan faszkalap helyébe. maradjunk annyiban, hogy a basiszta kormányzatnak eddig nem jelentett gondot, hogy folyamatosan csuklóztassa ha valakit kipécézett magának, akár nyilvánvalóan törvénytelenül is.

sárospataki lány 2017.02.13. 09:12:54

@közösperonos átszállás: ha nagyon cinikus akarok lenni, akkor azt mondom, hogy soros igazából örül, hogy nem kellett fizetéseket emeljen :-)

ámbátor 2017.02.13. 11:34:52

@Bogs (a skot zsido): egyáltalán nem értem, miért pont a CEU lenne nagy fa a kis fejszéjükhöz. A bankrendszer elég nagy fa, mégis orrba-farrba paszomány. A telko szektor elég nagy fa, mégis különadó termett rajta. A magánnyugdíjrendszer elég nagy fa, oszt ma kutyák hugyoznak a kivágott csonkjára. Pont a kígyóvállú bölcsészek a balneológiájukkal lennének a túl nagy fa? Holnap kinevezik oda kancellárnak az óbersovszkit vagy a bajerzsoltot oszt meglátjuk meddig megy ott ez a kognitív vircsaft. Ha a gender tanszéket átalakítják huszártörténeti karrá, a politikatudomány helyett meg bevezetik a sámánképzést akkor esetleg.

Bogs (a skot zsido) 2017.02.13. 14:08:58

@ámbátor:
A sajat elkepzelesemet is csak 65-mx70%-ra teszem, ez meg nem donto bizonyossag. Mindossze a fentebbi, bizonyara nalam ilyen teren tajekozottabb kommentek hatasara gondolom ezt a fejsze dolgot. A CUE tenyleg tul erosnek tunik szamomra.

közösperonos átszállás 2017.02.13. 17:03:33

@sárospataki lány: "ha nagyon cinikus akarok lenni, akkor azt mondom, hogy soros igazából örül, hogy nem kellett fizetéseket emeljen :-) "

Eddig oké. :-) Csak az az igazi kérdés, hogy tekinthetjük-e Fidesz-védőnek azt az érvet, hogy "jó, hát Sorosnak van pénze", mikor a Fidesz hét évet töltött azzal, hogy minél _kevesebbet_ költsön az oktatásra.

fortin 2017.02.13. 22:58:34

@dreg3: miért ne fizethetne? nem magyar doktori rendszer hallgatói lesznek, hanem az amcsié, vagy vmelyik európaié, azt a felsőoktatási törvény alapján el kell fogadják itthon, mint működést. Legfeljebb nem kap magyar pénzt, de azt eddig se nagyon kapott sztem.

dreg3 2017.02.13. 23:00:54

Fizetni fizethet, de nem ösztöndíjat, hanem fizetést. Abból meg kétszer annyiba kerül az ugyanannyi.

sárospataki lány 2017.02.14. 10:55:36

@közösperonos átszállás: nem tudom, mit tekinthetünk fidesz-védő érvnek, mert egyáltalán semmilyen szempontból nem akartam védeni a fideszt. a fidesz és a ceu ilyen szempontból független sztorik, a ceu megalapítása óta belső agyelszívást folytat bizonyos területeken. ennyikeh.

seol 2017.02.14. 13:48:17

@sárospataki lány:

Nagyjából azt írta, hogy ahhoz, amit CEU-s agyelszívásnak hívsz, "kell" a kivéreztetett állami felsőoktatás. Nekem is független sztoriknak tűnnek.

sárospataki lány 2017.02.15. 09:29:01

@seol: a ceus agyelszívás képlete: adj az állami fizetés*x-nyi fizetést, ahol x elég nagy (fogalmam sincs, pontosan mennyi, de nagyobb, mint 1), építs egy olyan könyvtárat, amely egy tetszőleges másodvonalbeli európai egyetem könyvtárának szintjén, vagy afölött van, illetve adj pénzt konferenciákra, hívjál vendégelőadókat (pénz), vagyis biztosíts networkölési lehetőséget. ha összeraksz egy ilyen struktúrát, pár év után jobb mutatóid lesznek, mint az eltének, ez pontosan ilyen egyszerű, és ez független attól, hogy ki van kormányon. ha hozzátesszük, hogy az állam elkezdi kivonni a pénzt a felsőoktatásból, a különbség még nagyobb lesz, ez is tökegyszerű matek, de a "sikert" nem ez garantálja, hanem az eredeti modell.

perro morado 2017.02.15. 11:35:50

@sárospataki lány: az a probléma ezzel a ceu-s hazai agyelszívós elmélettel, hogy a ceu-s oktatók jó része a nemzetközi piacon versenyez, tehát számukra nem a magyar felsőoktatás, hanem európai és amerikai egyetemek a releváns alternatíva. A bérek és a feltételek ehhez igazodnak.

Kicsit másképp fogalmazva: rengetegen dolgoznak a ceu-n, akik a ceu nélkül nem Mo-n, hanem külföldön lennének. A ceu tehát sokkal inkább az agymegtartáshoz illetve agyvisszaszíváshoz járul hozzá.

snakekiller23 2017.02.15. 12:05:00

@perro morado:

Azért picit más perspektívát felvéve, inkább az itt a valódi kérdés, hogy az ELTE-BME-Közgáz-Szeged tengely 30 évvel a rendszerváltás után miért nem versenyképes a CEU szintjén a nyugati egyetemekkel? Lehetne mire építeni, de inkább feléljük azt a keveset ami van.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.15. 13:10:27

@snakekiller23: az MTA bizonyos intezetei pariban vannak egeszen komoly nyugati egyetemi tanszekekkel. az egyetemek tobbszoros hatranyban vannak, ketszer annyit kellene rajuk kolteni, hogy versenyekepesek legyenek. legalabb ketszer.

sárospataki lány 2017.02.15. 15:36:37

@perro morado: természetesen ez nagyjából így van, azzal az aprócska megjegyzéssel, hogy agyelszívni nem csak a "nyugat" tud, tehát a ceu belső és külső agyelszívást is folytat, történetesen magyarországon. ennek a legfőbb hajtóereje a gyuri pénze, hiszen ha a ceu piaci alapon tolná, tehát mondjuk csak tandíjból, grantból kellene eltartania magát, odalenne a versenyképessége. de ez nem baj, viszont hozzátartozik a képhez.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.15. 16:17:14

@sárospataki lány: a felsooktatasban nincs olyan, hogy "piaci alap". egyszeruen nincs.
a ket nagy svajci egyetem "piaci alapon" van? oxbridge "piaci alapon" van? harvard, a 36 milliard dollaros endowmentjevel "piaci alapon" van?

a CEU van. ez a lenyeg. van. ennek a vanasnak a negacioja az un.nincs.

itt reszben penzrol, reszben reputaciorol van szo, ami persze a penzhez is kotodik. de letezik. oriasi reputacioja van a ceu-nak. oriasi.

lmate 2017.02.15. 16:42:30

@jotunder: Minden respect a CEU-nak, de *oriasi* reputacioja a ket nagy svajci egyetemnek, oxbridge-nek, harvardnak, meg ezeknek van -- a CEU szerintem ettol meg tavol van, es tavol is lesz, ha csak nem normalizalunk a regiora.

Abbol a szempotbol persze, hogy fontos-e, hogy legyen nekunk CEU, termeszetesen abszolut relevans a regiora normalizalas, tehat a valasznak hatarozott (sot, harcias) igennek kell lennie.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.15. 17:01:47

@lmate: Ez mind relative ertendo. A CEU nagyon gazdag egyetem, de azert meglehetosen kicsi. A teljes koltsegvetese kb. 60 millio euro, az ETHZ-nek meg mondjuk masfel milliard euro, meg nagyjabol az oxforde is. A nagy amerikai egyetemek koltsegvetese tobb milliard dollar evente.

lmate 2017.02.15. 17:14:18

@jotunder: Jo, akkor hasonlitsunk a Rockefellerhez? Private, graduate only, bizonyos diszciplinakra koncentral csak (biomed, a CEU meg social sciences-humanities), es meg meretben is, sot (tudomanyagra normalizalva) endowmentben is osszevetheto a CEU-val. Idezem (Wikipedia):

Of a 78 person faculty (tenured and tenure-track, as of 2016), 38 are members of the National Academy of Sciences, 18 are members of the National Academy of Medicine, 8 are Lasker Award recipients, and 5 are Nobel laureates.

Hat, lehet, hogy csak a ~100 ev korkulonbseg teszi, de azert ez meg igy messze van (akkor is, ha social sciences-bol nehez Lasker Awardot kapni).

Csak azert lovagolok ezen annyit, mert epp az altalad annyiszor megenekelt furcsa magyar perspektiva a tudomanyos erdemek megiteleseben okozza sokszor azt, hogy elkezdunk a CEU-ra ugy tekinteni, mint egy valoban elvonalbeli egyetemre.

Mindez termeszetesen nem jelenti azt, hogy ne lenne szamos ember a CEU-n (ahogy egyebkent MTA intezetekben, sot meg egyetemeken is), aki ne valoban vilagszinonalu kutatast folytatna.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.15. 18:05:32

@lmate: A Rockefeller Egyetem valojaban egy tudomanyos intezet, amelyikben azert van Ph.D/MA kepzes, kb. a vilagon a legjobb a teruleten.
A CEU messze nem ugyanazon a palyan focizik. Par teruleten europai elvonalban van, amit az ERC grant-ek is mutatnak, ezt jelenti azt, hogy "elvonalbeli".

www.timeshighereducation.com/student/best-universities/best-universities-europe#

a meretei miatt a CEU sohasem fog egyetemi listakon jol szerepelni, de ezen a listan legalabbis a tobbi magyar egyetem elott van.

lmate 2017.02.15. 20:55:05

@jotunder: Hat igen, ezen a listan a CEU pl. az Anglia Ruskinnal van egy kategoriaban. Ha erre gondolok, nem jon a szamra az elvonal. A meret egy faktor, de pl ott van a hatalmasnak nem nevezheto Scuola Superiore Sant’Anna (amirol, bevallom, eddig sose hallottam), ami a THE szerint 50 hellyel elozi.

Es igen, par terulet valoban elvonalbeli a CEU-n (Europaban biztosan, es talan a vilagon is), de az egesz egyetem nem. Egyebkent, jobban belegondolva, en nem latom egesz pontosan az okat, hogy miert ne lehetne a CEU-nak az az ambcioja, hogy a sajat maga altal valasztott kategorian belul (tarsadalom- es bolcseszettudomanyok) o legyen a Rockefeller, de legalabbis europai (na jo, az LSE miatt kontinentalis) szinten. A penze peldaul meglenne ra, mert ez valojaban mind olcso mulatsag az orvosbiologiahoz kepest, es annyira mar van jo (akar mint brand is), hogy lenne mire epiteni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.15. 21:24:35

@lmate: Ezt nem tudom megítélni. Fel lehet-e építeni Pesten a világ egyik legjobb szociológia/politikatudományi/filozófiai departmentjént kizárólag pénzre alapozva. Lehet, nem tudom.

lmate 2017.02.15. 22:15:27

@jotunder: Ja, tudni en sem tudom. Csak kepzelem. De nem kizarolag penzre alapozva. Alapok (egy-ket tenyleg jo ember, infrastruktura) mar vannak a jelenleg amugy nem elvonalbeli (pl nem ERC-halmozo) tanszekeken is -- legalabbis messzirol (felkozelbol) ugy tunik.

lmate 2017.02.15. 22:23:31

@jotunder: Apropo, az pl erdekelne, hogy a matek tanszekukrol mit gondolsz. A halozattudomanyt (ami meg nem tanszek) itt mar emlitettek, arrol az eddigi irasaid alapjan inkabb sejtem, mi lehet a velemenyed.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2017.02.16. 08:42:08

@lmate: én is tanítottam a ceu-n. szerettem csinálni.

jotekony koc 2017.02.16. 09:02:28

@jotunder: Nemzeti oldalék konferenciázzanak a kalocsai hímzőnőkkel.

velőtanya 2017.02.18. 09:29:42

@ijontichy: Nem olyan vicces ez, sajnos. Itt tart most a szuperfüggetlen, kilencszázmillió dolláros magánvagyonnal rendelkező CEU:
mno.hu/belfold/fegyelmezi-magat-a-rektor-felhivasara-a-soros-fele-ceu-1386538
Letiltják a saját oktatójuk előadását, nehogy Lakatos elvtárs az agitprop osztályról szomorú legyen. Ez nagyjából egy állami magyar egyetem vezetésének átlagos bátorsági szintje 1987-ből, egy formális diktatúrában, közvetlen állami pórázon, a pártközpontban jóváhagyott rektorral.
Ehhez képest az is szép lesz, ha az ELTE simán csak becsicskul a gender studies témában, és nem kérik fel ünnepélyesen Schmitt Máriát rektornak.

stefan75 2017.02.18. 09:40:48

@velőtanya: "csendesen büszkélkedjünk a nyílt társadalom sikerei fölött" - miközben Orbán már az utolsó pár lapát földet dobja a nyílt társadalom koporsójára. Ezzel vajon mit akar mondani?

velőtanya 2017.02.18. 10:29:06

@stefan75: Nem tudom, de vannak itt szép számmal az egyetemek világát nálam sokkal jobban ismerők, talán majd ők elmagyarázzák.

velőtanya 2017.02.18. 10:31:43

@stefan75: Egyébként lehet az is, hogy kisebb fordítási hiba, és az eredetiben "gyászoljunk", illetve "koporsója" hangzott el. Még akkor is több mint a felét eltalálták volna a szavaknak, ami nem is olyan rossz eredmény. Végül is az angol egy ritka egzotikus nyelv, legutóbb is alig sikerült találni valakit főkonzulnak, aki egy stabil Rigó utcai középfokot tud teljesíteni benne:
444.hu/2017/02/15/nem-ekesszolo-angolsagaval-fog-feltunest-kelteni-az-uj-magyar-los-angeles-i-fokonzul

jotekony koc 2017.02.18. 11:39:55

@velőtanya: Én nem ismerem az egyetemek világát, de talán, ha a CEU csöndre int, akkor már nem a kenyérféltésről van szó Orbánnal kapcsolatban.

ijontichy 2017.02.18. 12:55:20

@jotekony koc: A sebzett állat veszélyes. :-/

közösperonos átszállás 2017.02.20. 19:57:43

@sárospataki lány: "azzal az aprócska megjegyzéssel, hogy agyelszívni nem csak a "nyugat" tud, tehát a ceu belső és külső agyelszívást is folytat, történetesen magyarországon."

Ezt különösebben értelmezni továbbra sem tudom, főleg az "így nem csoda, hogy jó sok grantet elvisz" kontextusban. Ezek főleg ilyen bölcsész-izék, amik az utóbbi hét évben kormányzatilag kiemelten le lettek gyalázva úgy anyagilag, mint keretszámilag és presztízsben is (fontos ez is, fontos-fontos, de azért mégse mérnökség jeligére). Elég mókás arra akár csak utalni is, hogy azért nem az ELTE nyerte ezeket a granteket, mert a CEU agyelszívott, ui. az ELTE ilyen körülmények közepette ilyen granteket igen sanszos, hogy nem nyert volna egyáltalán -- szóval tényleg, mivan?

"ennek a legfőbb hajtóereje a gyuri pénze, hiszen ha a ceu piaci alapon tolná, tehát mondjuk csak tandíjból, grantból kellene eltartania magát, odalenne a versenyképessége."

Ez meg ugye megintcsak irreleváns, még a BME sem tudná eltartani magát piaci alapon, tandíjból meg ipari bevételből, ilyen bölcsészizék meg főleg nem, ezt tudja mindenki.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu