Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Tudta?

2016.07.23. 08:27 | Kettes | 95 komment

A közelmúlt nyugati terrortámadásaiban nem a migráns elkövetők a közös elem. Nem is egy közös pont van, hanem mindjárt három.


1. A példa ragadós. Ha egy országban (közösségben) megtörténik az első, korábban elképzehetetlennek tartott terrortámadás, akkor az onnantól sok potenciális terrorista számára nagyon is elképzelhető lehetőséggé válik. Még akkor is, ha a terroristákat kivétel nélkül elfogják vagy megölik.


2. Kikezeletlen pszichiátriai betegek sokasága minden társadalmi rétegben. Germanwings-járat, orlandoi melegbár, Nizza, würzburgi baltás támadás, müncheni plaza: pszichiátriai betegek, elnyomott homoszexuálisok, poszttraumás szindrómában szenvedő elhanyagolt, magányos nyomorultak voltak az elkövetők, nem sivatagi táborokban kiképzett profi harcosok. (Kivéve Brüsszelt és Párizst, a terrorhullámot triggerelő első támadásokat.)


3. A radikális iszlámizmus. Egy eltérített és foglyul ejtett vallás (mármint az iszlám) megerőszakolásával racionalizálja a tömeggyilkosságot fontolgató őrültek szándékait.

Magyarország ma egy biztonságos ország. Hatvan éve nincsenek fegyveres incidensek, a kikezeletlen pszichiátriai betegek "csak" stadionépítési programokkal, tündérmesékkel és női princípiumokkal terrorizálják az embereket, és a vallási fundamentalizmust csupán pár kisebb keresztény szekta képviseli. Ezek a magyar biztonságpolitika pillérei, a magyar józan ész politikája. Becsüljük meg.

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr28908886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

balmoral 2016.07.23. 09:58:22

Most jön majd az a hozzászólás, hogy persze, hiszen Magyarországon nincsenek migránsok. Igaz, lassan mások se. Az lesz az igazi béke!

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.07.23. 10:28:58

@balmoral: Szívesen becserélném azt a megalomániás, komplexusos, szotyolaköpködő fodballbuzit és a sleppjét néhány migránsra.
Az az ország, ahol ilyen plakátokkal lehet kampányolni, az már agyhalott.

esernyősEvezős 2016.07.23. 11:27:39

Olvasva a németországi híreket kb. ugyanerre a következtetésre jutottam (na jó, a harmadik pont nem szerepel a következtetéseim között): sok - 15 perc hírnévre vágyó, egyébként sikertelen és / vagy gyakorló elmebeteg - ember érzi úgy a különböző híroldalak láttán, mikor ilyen megtörténik, hogy ez neki járható út és legalább hagy maga után valamiféle nyomot, emlékezni fognak rá.
És egyre inkább hajlok arra, hogy a lehetetlenséggel határos az ilyen ellen fellépni.
Nem tudósítani a merényletekről, eseményekről?
Soha meg nem nevezni a támadót?
Elfelejteni amilyen hamar csak lehet a történéseket és nem megemlékezni róluk?
Nem tudom.

Persze, talán (?) lenne ezeken kívül is járható út (jól kiépített orvosi-pszichiátriai-segítő hálózat például), de az ugye sokba kerül és még úgy sem biztos, hogy a beteg elme odakerül.
De ez, ami van, szörnyű, ahogy az is, hogyan vetkőzik ki magából az úri közönség, mikor még egyébként semmit nem lehet tudni arról, ki az elkövető és mik a mozgatórugói ...

És elhiszem jt, hogy messziről ez az ország szépnek és jónak (pláne biztonságosnak) tűnik, de tudod, mindenkinek a maga baja a legfontosabb és a legrosszabb. Itt más okoz gondot - és nem mellékesen azért megjegyezném: ha itt bármi hasonló történne (nem, nem szeretném, egyáltalán!), akkor még a legteszetoszábbnak tűnő német rendőrség és terrorelhárítás is a polgári védelem csimborasszója lenne ahhoz képest, amibe itt torkollna egy terrortámadás. Itt képzetlen, motiválatlan csókosok azok, akiknek cselekednie kéne, a hal fejétől a farkáig bezárólag. És bűzlik az egész.
Isten/sors ne adja, hogy meg kelljen tapasztalnunk élesben, mert ...
:-(

balmoral 2016.07.23. 11:47:42

Kettes most alighanem a lényegre tapintott. Sajnos az ilyesmi tényleg járványként képes terjedni, mint az öngyilkosság. (Ez is annak egy formája, a legaljasabb és leggyávább.)

esernyősEvezős 2016.07.23. 11:50:42

@esernyősEvezős:
Hamui a fejemre, kedves KETTES, megkövetlek, és sorry ....!!!!!

incze 2016.07.23. 15:03:49

magyarország a terrorizmus szempontjából nem biztonságos, hanem érdektelen.

incze 2016.07.23. 15:31:54

a tegnapi fickó amúgy sokkal inkább a pár év előtti finn iskolai mészárossal rokon, nem ebbe a mintázatba illik, hanem egy másikba, egy tágabba, aminek (nem tudom miért) kisebb az árfolyama a félelemtőzsdén, pedig gazda-mintázatnak tűnik, melyben a politikai-vallási fundamentalizmus csak az egyik góc, melyt hívei, és főleg a politika és vallási félelemipar gólemre táplált.

www.atv.hu/kulfold/20160723-eveken-at-szivattak-az-iskolaban-ezert-rendezett-verfurdot-a-tinedzser/hirkereso
www.origo.hu/nagyvilag/20080923-iskolai-lovoldozes-amokfuto-lovoldozik-egy-finn-iskolaban.html

Behaton 2016.07.23. 16:34:14

@balmoral:

Bartus komolytalan...

"Idő kérdése, hogy Orbán mikor lép ki az Európai Unióból, ha nem tudja fasizálni, mikor csinál önmerényletet, önpuccsot, és mikor nevezi terroristának a liberális demokrácia híveit. Idő kérdése mikor vezeti be török haverja mintájára a felségsértést, a rendkívüli állapotot és a halálbüntetést. Idő kérdése, mikor öl."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.23. 16:40:53

@Behaton: Minden ido kerdese. Elobb vagy utobb minden bekovetkezik. Vagy nem.

balmoral 2016.07.23. 18:10:59

@Behaton: "Nem süllyedünk, nem süllyedünk!"

incze 2016.07.23. 20:37:52

azért elég nehéz szabadulni a benyomástól, hogy a müncheni fickó idegenekre vadászott, nem vaktában lövöldözött. a 9 halottból három-három török, ill. koszovói, egy görög, egy magyar (valószínűleg nem szőke és kékszemű). az is tudható már, hogy breivik mester nagy csodálója és tanulmányozója volt, ekképpen talán az ötéves évforduló sem véletlen.

és amikor "magyarország biztonságos", úgymond, akkor azért nem árt megkérdezni, hogy kinek. mert pl. ha valakinek nem teszik, hogy betyárcsapatok kapnak szabad kezet az ostromlott dél határon (napi néhány tucat is lehet, melyek elhárítására többezres rendőri-katonai kontingens van jelen), az könnyen biztonságban érezheti magát, becsüljük meg:

hvg.hu/itthon/20160722_deli_hatar_menekultek_toroczkai_betyarsereg
betyarsereg.hu/uzenetunk-az-atv-nek-takarodjatok-a-hazug-kurva-anyatokba/

---
magyarország a menekülügyben a legnagyobb biztonságban azáltal van, hogy a kutya sem akar idekerülni. terrornak pedig nem célpontja, sem dicsőséget nem hoz, sem stratégiai hasznot nem jelent itt akciózni. sőt a magyar rezsim roppant hasznosan bomlaszt, gyöngít, mételyez, sokszorosan hasznosabb egy sikeres merénylet, nem csupán szimbolikus, valódi sebeket képes ejteni. mi a fasznak bántaná bárki is, ami ennyire hasznos?

velőtanya 2016.07.23. 21:17:30

444.hu/2016/07/23/magyar-halalos-aldozata-is-van-a-muncheni-merenyletnek

A mandiner falkája megkapta az annyira áhított koncot, természetesen arrafelé már minden migránst kérdés nélkül le kellene géppuskázni a határon. Tartok tőle, hogy Habonyék/Orbánék is vastagon be fogják építeni ezt az esetet a már amúgy is gyomorforgató kampányba.

ingyenebed 2016.07.23. 23:11:43

@kettes:

orbán itthon ugyanazt a vallási fanatizmust képviseli keresztény oldalról, amit a tenoristák az iszlám oldaláról.
nem azért nem gyilkol, mert nem tenné, hanem mert nincs rá szüksége. övé az állam, ő csinálja a törvényeket, ő parancsol a karhatalomnak. azt vesz el, akkor és attól, amit, amikor, akitől akar. mindenki úgy ugrál ahogy ő fütyül, a népet is beleértve. mi szüksége rá, hogy öljön?

a tenoristák nem is álmodhatnak akkora hatalomról, amekkora itt orbánnak van. európa nem az ő országuk, itt ők semmik. ha tetszik, tehetetlenségükben, dacból ölnek.

de a gondolkodásmódjuk ugyanaz.

ugyanazt a szabadságot pusztítják, ők is, orbán is.
ők terrorral, orbán az államával.

Subba Sógor 2016.07.24. 00:08:30

"Hatvan éve nincsenek fegyveres incidensek, a kikezeletlen pszichiátriai betegek "csak" stadionépítési programokkal, tündérmesékkel és női princípiumokkal terrorizálják az embereket"

Kicsit vitatkoznék ezzel ;)

index.hu/belfold/oktogon/
hu.wikipedia.org/wiki/Oktogoni_m%C3%A9sz%C3%A1rl%C3%A1s

Subba Sógor 2016.07.24. 00:22:54

Na meg azért ezt se felejtsük el, bár itt szerencsére nem történt baj, de akár hasonló is lehetett volna, mint az oktogonos.

www.origo.hu/itthon/20130816-a-gyorsetterem-plafonjaba-es-a-levegobe-lott-egy-ferfi-a-budapesti-moricz-zsigmond-korteren.html

incze 2016.07.24. 01:09:51

@Subba Sógor: vannak nekünk virtigli, kanonikus politikai terroristáink, ne feledkezzünk meg derék hazafias cigánygyilkosainkról. csak egy kis feszkót akartak, némi polgárháborút, amikor le lehetne játszani a meccset. jt-nek kihagyott az emlékezete.

Subba Sógor 2016.07.24. 01:35:24

@incze: Ja tényleg, azt is simán ide lehet sorolni, sőt az tényleg terrorizmus, nem csak egy-egy magányos őrült megpattanása.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.24. 08:40:25

@Subba Sógor: @incze: a magyar társadalom egy fegyvertelen társadalom. Mi a konfliktusainkat az állami erőszakszervezetek felé történő feljelentések illetve a napi mikroagresszió útján rendezzük. Ez egy fontos tényezője annak, hogy a fegyverrel elkövetett bűncselekmények és a rendőri intézkedések is többnyire sérülés nélkül érnek véget. (Nem úgy, mint.) Ez a konfliktuskezelési attitűd megváltozhat háború, polgárháború, maffiaháború, az állam erőszakmonopóliumának feladása, a fegyvertartás liberalizálása és hasonló tényezők hatására. Egyes bűncselekmények hatására azért nem nagyon.

A lényeg, hogy ennek az ötvenes évek óta tartó folyamatnak nagy szerepe van abban, hogy a bolondok számára a tömegmészárlás egy kevésbé valószerű opció. A kérdés hogy ez meddig lesz így.
Abban igazatok van, hogy amíg Orbánék erőszak nélkül fenn tudják tartani a hatalmukat, addig a civil erőszakspirál sem indul be.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.24. 09:01:54

@Kettes: Ugyanakkor ne legyünk naívak: egy magyarországi t*rtámadás Orbán számára aranybánya lenne. És azért még mindig nem tudjuk, hogy hol van az a vékony vörös vonal, amit biztosan nem lépne át a hatalma érdekében.

Tamáspatrik 2016.07.24. 09:42:31

A migránskérdés összemosása a terrorizmussal politikailag kifizetődő, viszont ha belegondolunk a migránsok nagyon nagy része inkább MENEKÜL a terrorizmus és háború elől, az elől ami náluk mindennapos, egyszerűen élhető életet akar.

esernyősEvezős 2016.07.24. 10:11:21

@incze:

:-D
Te is elkövetted az én hibámat ....
(Így jár az oldal, ha mindig ugyanaz posztol - és mikor más, akkor meg nem vesszük észre ....)

esernyősEvezős 2016.07.24. 10:14:25

@Kettes:

+ azt is tegyük hozzá, hogy egy ilyennek a lebonyolítása nem okozna neki fejfájást!

Lásd még robbantások szájerjózsi lábtörlőjén és hasonló nyalánkságok (és igen, nem tudom, nem ide tenni pl. a felcsúti juhász halálát és más, hasonlóan rejtélyes módon meghaltak ügyét sem. Kicsit túl sokan voltak ezek ahhoz, hogy sorsszerűnek, vagy véletlennek tűnjenek .....)

nevetőharmadik 2016.07.24. 10:39:24

@jotunder: Én sem tudom elképzelni, hogy Orbán elkezdjen ölni. De te el tudod képzelni azt, hogy Orbán Viktorban van egy olyan erkölcsi gát, hogy "ezt nem teszem meg, azért, mert mindentől függetlenül nem helyes"?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.07.24. 11:04:29

@Behaton:

én nem becsülném le azt a veszélyt, amit a magyar demokrácia maradékára jelent, hogy túl sok ember tudja túl jól, hogy hol van a lé. nem hogy Bartus paranoiás, pont fordítva: ez a garnitúra józanul gondolkodva annyira túltolta a biciklit, hogy már egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy elveszítse a hatalmat.

a tévészékháznál, a választási irodánál, most a Ligetnél történt sajnálatos események tükrében nem elrugaszkodott elgondolás egy kis rendkívüli állapot, főleg hogy már a "jogalapot" is aláácsolták.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.07.24. 11:07:11

@nevetőharmadik:

Orbán tökéletesen amorális, ennek minden következményével. nem tudom, az orvosi értelemben vett szociopátiától mennyi választja el, de nem túl sok.

incze 2016.07.24. 16:36:21

@esernyősEvezős: én ráadásul láttam is ahogy korábban szabadkozol, meg hogy többen is ketteseznek, kerestem is hogy miért, de nem láttam semmi hozzászólást, gondoltam elnyelte a rencer.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.24. 17:29:03

@nevetőharmadik: nem tudom, hogy ezt lehet-e erkolcsi gatnak nevezni. vannak dolgok, amelyeket nem tenne meg. adolf hitler talan barmit megtett volna, orban viktor meg nem. erre azert ne legyen olyan rettentoen buszke.

nevetőharmadik 2016.07.24. 17:51:54

@jotunder: Érdekes kérdés pedig... lehet, hogy valamit nem tenne meg, de miért? Miért riadna vissza? Fél a felelősségtől? Túl nagy a kockázata a dolognak? Vagy tényleg normatívan rossznak gondolja?

Én olyan szituációra gondolok amúgy, amikor súlyosabb kockázatot hordoz számára a hatalom elvesztése, mint minden egyéb retorzió, ami a "bármi" megtevéséből származhatna.

Értsd: inkább választja az életfogytiglani börtönt, mint hogy mondjuk politikai gyilkosságokkal páriává váljék a világ szemében.

nevetőharmadik 2016.07.24. 17:53:39

@nevetőharmadik: Illetve nem csak a világ, hanem elsősorban önmaga szemében.

ViktoriaF 2016.07.24. 21:23:48

Szerintem a szerző optimista: léteznek kezeletlen pszichiátriai betegek Mo-n is, akik szintén tisztában lehetnek a más országokban történő eseményekkel, a küszöb itt is csökkenhet. Fegyvert szerezni nem annyira nehéz, a münchni gyereknek is sikerült. Hasonlóan a muncheni ámokfutóhoz, a gyerekek iskolai zaklatására is gyakran panaszkkodnak a szülők magyar blogokban, és a szülők gyakran úgy írnak erről, hogy az iskolák meg sem próbálnak a zaklatók ellen tenni pénz- vagy eszközhiányra hivatkozva.

A fegyveres konfliktusok elől menekülők között valóban magasabb a mentális problémákkal rendelkezők aránya a befogadó országokhoz képest, mert az átélt trauma növeli az elmebetegség kocázatát és ez mérhető az első és második generációs bevándorlók között is. De a szegénység, és a vele járó megalázottság érzése is traumatizál, csakúgy, mint a drogfogyasztás, ami szintén elég sok magyart érint.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.07.24. 21:26:22

@jotunder: Én nem vagyok 100%-ig biztos abban, hogy van olyan dolog, amit ne tenne meg. Szerintem ő abszolút gátlástalan és erkölcs nélküli, semmi más nem érdekli, csak a pénz meg a hatalom. Az más kérdés, hogy pillanatnyilag nem _teheti_ meg, mert mégiscsak EU meg demokrácia (elméletben) és egyéb ilyen vacakságok. De meggyőződésem, hogy a fenti két cél megtartása érdekében _bármit_ megtesz, amit megtehet. És egyetértek @Dr. Gy. Dr. Fűegér: -rel: szerintem is túl messzire mentek, békésen leváltani őket már nem lehet, mert a fejük a tét.

esernyősEvezős 2016.07.24. 22:30:25

@jotunder:
Már régen túl van azon a ponton, ahol még talán egy pillanatra meghőkölt, hogy "ez necces ügy". Ahogyan Hitlernél is volt egy ilyen pont. Miután azt átlépte, már nem tehette meg, hogy ne menjen előre.
Orbán is így van: egyszerűen már nem teheti meg, hogy ne kövessen el MINDENT a hatalom megtartása érdekében, mert már ő is átkelt a Rubiconon.
(És azt sosem tudjuk - legalábbis kevés az esély rá most -, hogy pontosan hol és mi volt az ő Rubiconja. De volt.)

esernyősEvezős 2016.07.24. 22:32:16

@nevetőharmadik:
Önmaga szemében?
Szvsz az már régen nem számít. Illetve: ha valóban oylan gátlástalan volt MINDIG is, mint amilyennek leírják, akkor sosem számított. Mindig csak egy valami számít. És az nála már régen nem az ő erkölcsi megítélése.

Rodeo36 2016.07.25. 07:43:06

@balmoral:
régóta foglalkoztat (remélem sokan vagyunk vele így) az, hogy mi a valós oka mindennek? arra a következtetésre jutottam, hogy rendszerszinten inherens!!!! méghozzá a kapitalista rendszer szintjén!!!! az inherens és egyre növekvő társadalmi egyenlőtlenségek valamint a scientologia nevű gittegylet azon -sajnos könnyedén elfogadott- szuggerációja, miszerint nincs szükség zárt elmekórtani intézedtekre és a ténylegesen beteg egyedeket szabadon engedték rászabadítva őket a társadalomra amely a gyógyintézetekben meg is gyógyította (közeli tapasztalatom van erről a családból) és ápolta... ma nincs ápolás a család is megbolondul, ugyanakkor sújtja a családot a társadalmi egyenlőtlenség és annak minden lehetséges adalék tünete

amíg ez a társadalmi beállás lesz ennek nem lesz megoldása (ennek a része, ha nagy része is de csak része a jogtalan háborúk és a mások életébe való belepofőázáős fegyverrel)

minden egyednek szüksége van elismerésre az anyagiakon felül azaz értékeinek (mindenkinek vannak értékei még a bolondnak is a hátrányosan születettekről nem is beszélve) és ezt ebben a szemléletben, hogy fussunk és aki elasőként ér célba...a többinek még a maradék sem mert az addigra a szemétbe kerül...fussunk az életért...nem tudok futni és ráadásúl útálok is futni ezért oda sem megyek és meg sem nézem... dolgozzunk az életért, alkossunk az életért...ma a 7 milliárd földlakó több mint fele felesleges a jelnelge elfogadott ársadalmi cfelállási csimborasszóban

kellene másik mint ahogy a híres bohóc mondta a Nagycirkuszban: "van másik"

Subba Sógor 2016.07.25. 11:46:52

@Kettes: ez is igaz. kis pénz, kis terrorizmus, nálunk elég annyi, hogy gázsprét tolunk a szomszédnak, ha rosszul folyik az esővíz.

viszont az érdekes kérdés, hogy meddig menne el a hatalom. ez az egyik, a másik, hogy mennyire próbálná leplezni? mert az utóbbi időben kiderült, hogy annyira nem érdekli ha lelepleződik, tolnak egy szíjjártós/kósás/rogános nyilatkozatot és kész.

Subba Sógor 2016.07.25. 11:53:19

@ViktoriaF: ok, de nálunk ez a szegénységi kilátástalanság abban merül ki, hogy maszk és fegyver nélkül besétál a szerencsétlen a bankba azzal, hogy "Bankrablás!" és miután nem adnak neki, szomorúan kimegy.
vagy rosszabb esetben emberektől rabol, nem cégektől.
pedig egy sima bombával elintézhetné a kedvesvezetőt, de mégsem. ahogy az oroszok is sírtak, hogy "jajj, mi lesz velünk, most hogy meghalt sztálin. hogy fog fennmaradni oroszország, hát nincs aki vezessen bennünket!" aztán aláfeküdtek a következő uraságnak.

Subba Sógor 2016.07.25. 11:55:42

@esernyősEvezős: simán lehet, de most szerintem semmit sem kell tennie, csak hátradőlni a sok német terrortámadás miatt. "én megmondtam, gyenge európa, én láttam előre, látja kedves népem, én nem akarok migránsokat, itt nem lesz robbantás"

Vakmacska 2016.07.25. 14:12:29

@jotunder: te, én csúszóslejtőt vizionálok mostanában már, megtett ő sok olyat már, amit 5 éve még ő se képzelt el. Sajnos a Bartussal gondolom, hogy:

"Idő kérdése, hogy Orbán mikor lép ki az Európai Unióból, ha nem tudja fasizálni, mikor csinál önmerényletet, önpuccsot, és mikor nevezi terroristának a liberális demokrácia híveit. Idő kérdése mikor vezeti be török haverja mintájára a felségsértést, a rendkívüli állapotot és a halálbüntetést. Idő kérdése, mikor öl."

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.25. 14:54:35

@Vakmacska: Ez teljesen rendben van. Te igy gondolod, en ugy. A helyzet viszont az, hogy ha te ezt komolyan gondolnad, akkor elmennel Magyarorszagrol. Nyilvan nem kockaztatnad az eleted, hiszen "ido kerdese", mikor lesz Bartus-mintaju tomeggyilkos fasiszta diktatura Magyarorszagon.

De nem mesz el, ergo, nem gondolod te azt teljesen komolyan.

ijontichy 2016.07.25. 15:41:00

@Behaton: Bartusnak van némi hisztérikus stílusa (egész jól meg is él belőle egy valódi piaci alapú társadalomban - ellentétben a rezsimszolga magyar újságírótömegekkel), de eddig fő vonalaiban minden bejött neki. Én magamban többször megkövettem, amiért mosolyogtam rajta 2010 előtt. Ha nem teszem, a fiamnak (nomeg az egész családnak) megspórolhattam volna négy fölösleges évet.

@jotunder: Nem , nem lesz, se éjszakai fekete autó, se vagonok. Csak egy középszar élet. Önök kérték... Elnézve most Budapestet, a büdösagyú független, gumicsizmás helytartója remekel. Igazi kis haynau, bünteti a koszos, zajos, buzi ám mégis sajátosan kozmopolita, a behódolással oly sokáig megbarátkozni nem akaró Budapestet. Dől a zseton a sok baromságra, dől a zseton a szar melót végző, ámde lojális zsebekbe. Lesz szép "tisztaszoba", táthatja a száját a paraszt, de hogy élni jó lesz-e benne, az számomra nagyon is kérdéses.

Azért jót vigyorogtam, látván a jeleit, hogy fosik a kis komcsy. Autózni Bp-n rémálom, már elszoktam tőle (ráadásul az emberek még idegesebbek - és láthatóan nincsenek tudatában miért). Meglepődve futottam bele a Kossuth-téri lezárásba - s mindez nem elég: költözik a várba. A gumicsizma meg túr rendesen, ész nélkül. "Elvtársak! Pénz nem számít! Nálunk az a legkevesebb!"
Ja, és ami mindig is bosszantott, amitől igazán elszoktam két év alatt ((sőt az elmúlt 15 évben egyszer sem fordult elő a Lajtától nyugatra): "Jó estét kívánok! Közúti gépjárműellenőrzés..." Csak úgy! Minden ok nélkül!

@Vakmacska: "Orbán mikor lép ki az Európai Unióból" amíg érdemi pénz jön onnan, biztosan nem (hacsak valaki többet nem kínál, de annyit szarbán Mo-a egyelőre senkinek sem ér). Egyébként a magyar elit/értelmiség elhülyülését mi sem mutatja jobban, mint az a szánakozó fejcsóválás, amivel Bartusra néznek.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.07.25. 15:49:32

@ijontichy: "Nem , nem lesz, se éjszakai fekete autó, se vagonok. Csak egy középszar élet. " Ezt gondolom en is.

Mackósajt 2016.07.25. 17:12:18

@ijontichy: Én meg soha nem kaptam közúti ellenőrzést Magyarországon, Németországban meg igen, pedig ott sokkal kevesebbet közlekedtem. Anekdota véletlen eseményről 1:1.
@jotunder:
Egy fasiszta diktatúra nem feltétlenül tömeggyilkos. Pár akadékoskodó kiiktatása még nem tömeggyilkosság. Orbán példaképei Putyin és Erdogan, és csak EU pénze miatt nem másolja őket alaposabban. Reménykedjünk, hogy nem történik semmi az EU-val...

ViktoriaF 2016.07.25. 17:30:25

@Subba Sógor: A szegénység nemcsak arról szól, hogy megkattan valaki és kirabol egy bankot, mert a helyzetét reménytelennek tartja. Ez ugyanis racionális gondolkodás követelne, ami a posztban említett példákból hiányzik.
A szegénység abban is megmutatkozhat, hogy milyen a biztonság egy iskolábkan, bevásárlóközpontokban, koncerteken, milyen képzést kapnak az ott dolgozók, hogy az áldozatok száma minél kisebb legyen, ha valaki meghülyül. A szülők vagy tanárok megértik-e, hogy mi az a határ, amikor szakmai segítséget kell kérni valaki miatt, mert a viselkedése fizikailag veszélyezteti a többieket. Mekkora erőforrást tud a rendőrség mozgósítani, hogy minél gyorsabban megtalálják az elkövetőket, esetleg a titkos szolgálat mennyire tud ilyen eseteket megelőzni.

ijontichy 2016.07.25. 18:27:58

@Mackósajt: Nem szokásom a "valaki mondta, akinek Walaki mondta..." típusú adomázás. 2003-2014 között kettő darab nullkilométeres autót használtam el (0-226e és 0-234ekm-ig) zömben Ausztria-Németország viszonylatban - és nem csak autópályán végigtolva Budapesttől Saarbrückenig). Ezalatt ott kétszer! "állítottak" meg, ami tömeges kiterelés volt (azaz valakiket nagyon kerestek). A géppisztolyos-golyóállós fazon csak rámpillantott, meg a kezemben lógó papírokra és már intett is tovább. Semmi papírböngészés, meg rádiózgatás, vagy - újabban - kütyünyomkodás. Ezzel szemben Mo-on nem tudom hányszor, mert nem számoltam. Mézga Aladár stílusában: Soxor. És minden esetben ok nélkül, papírböngészéssel, rádiózgatással, kütyünyomkodással, néha szondafújogatással. '90 előtt ez volt a gyakorlat (ha annyi ezresem lenne, ahányszor akkor igazoltattak, egy hónapig dőzsölhetnék belőle a Bahamákon "all inclusive" avagy habonymódiban), azt értem. Ma már nem annyira. :-/

Vakmacska 2016.07.25. 19:40:09

@jotunder: "Idő kérdése" mondta onnét a Bartus, és egyelőre én is úgy vagyok vele, hogy idő kérdése, mint a Popper papája aki mondta az akkor kis Poppernek, hogy majd szól, mikor kell elkezdeni félni....és eljött az a pillanat. Adja ég hogy felismerjem az "előttit" amikor minden fenntartásom ellenére a dolog testközelbe kezd kerülni, de még lehet szaladni. Én egyelőre vonal alatt vagyok, némileg kipárnázott mikrovilággal és erős kifelé szóló kapcsolatokkal, meg két 80 körüli "tússzal" akiket nehéz vinni, de nélkülük nem, velük meg ha tényleg eljön az "idő kérdése", mert nem jön valami megakasztó körülmény. A Bartus tükrében fel vannak nagyítva bizonyos dolgok, de azok a bizonyos dolgok egyre inkább láthatóak nekünk is, csak legfeljebb nem akkorák még.

Mackósajt 2016.07.25. 19:48:00

@ijontichy: Nem akarom húzni az off témát, csak annyi, hogy nem feltételeztem, hogy ez a "valaki mondta, hogy valaki mondta" esete lenne, hiszen világosan leírtad, hogy a saját tapasztalatodról beszélsz. Az én saját tapasztalatom meg az volt, hogy Németországban intettek le bennünket random az Autobahnról minden különösebb ok nélkül. Mondjuk nem rádióztak. És nem volt géppisztolyuk sem, ez még a terror előtt volt. Én egyelőre nem érzékelek fenyegető rendőri jelenlétet a kifejezett aktív zónák kivételével. Nincs rá szükségük. Nem vettem észre azt sem, hogy a rendőrök fellépése nagyon megváltozott volna mondjuk 10 évvel ezelőtthöz képest.

ijontichy 2016.07.25. 21:46:51

@Vakmacska: Én egy majdnem 70-est vittem két éve. Előtte egy műtétet még itthon "lerendeztünk" neki. Úgy is sokba került, hogy volt benne némi TB. De hál'stennek jól sikerült. Tkp. már Vitya 2002-es tavaszi cirkusza elgondolkodtatott, de bevallom soha nem gondoltam volna, hogy ez a tetű komcsy banda képes lesz tartósan visszamászni. Hát, komoly hiba volt. Mea culpa Bartus.

esernyősEvezős 2016.07.25. 22:16:47

@Vakmacska:
Hm ... hasonló cipő, nyolcvan felettiek a szüleim, testvérem nincsen és sem itthagyni, sem magunkkal hurcolni nem szeretném őket. Igen, van olyan helyzet, állapot, hogy NEM LEHET menni ...
(+ anno végignéztük, ahogy rokon - ő még az egykori NSZK-ba ment férjhez -, idős korú szüleit egy idő után kivitte magukhoz. Talán hatvan körüliek voltak. Alig pár év leforgása alatt mindkettő meghalt ... igen, idős fát nem lehet átültetni már.)
:-(

/tmp 2016.07.25. 22:53:09

@jotunder: Nem, fekete autó az nem lesz. Kopasz verőlegények lesznek, akiknek valahol, valakik elmagyarázták, hogy kik akarnak ártani a drága hazának. Ezek a derék legények aztán önszorgalomból úgy döntenek hogy majd megfegyelmezik ők ezeket az sorosbérenceket, innentől aztán tényleg csak idő kérdése hogy egyszer valahogy a megfegyelmezendő valahogy szerencsétlenül esik és úgy marad.

incze 2016.07.26. 00:17:47

A késelő hajnali fél háromkor rontott be egy fogyatékkal élőknek otthont adó létesítménybe a Kanagava prefektúrában található Szagamiharában.

A halálos áldozatok mellett sok súlyos sérült is van.

A férfi a támadás után maga sétált be a rendőrségre, ahol feladta magát. A rendőrség hivatalosan emberöléssel gyanúsította meg.

Egyelőre még vizsgálják, hogy mi lehetett a huszonéves fiatalember indítéka a gyilkosságra.

www.origo.hu/nagyvilag/20160726-15-halott-keses-tamadas-japanban.html

incze 2016.07.26. 00:21:06

A shooting early Monday morning outside a nightclub in Fort Myers, Fla., killed at least two teenagers and injured more than a dozen other people, with a 12-year-old reported to be among the wounded, according to authorities.

What touched off the gunfire was not immediately clear. Police said they were still investigating the shooting to determine a motive, but authorities stressed Monday that they did not believe the bloodshed was linked to terrorism.

www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2016/07/25/at-least-14-injured-2-dead-in-shooting-at-fort-myers-nightclub/

incze 2016.07.26. 00:29:48

The attacker, 27, killed himself and injured 15 others when he detonated a rucksack of explosives outside a music festival in Ansbach on Sunday. He was due to be deported to Bulgaria after having his application for asylum turned down.

...[De Maizière] said the perpetrator of the Ansbach attack had requested asylum in 2014. He had been due to be deported to Bulgaria – where he had already been offered refugee status – but the order was suspended after medical certificates were submitted that showed he had mental health problems. De Maizière said that deportation proceedings recommenced on 13 July.

www.theguardian.com/world/2016/jul/25/ansbach-suicide-bomber-pledged-allegiance-islamic-state-isis-germany

incze 2016.07.26. 00:33:13

In another incident on Sunday, a 21-year-old Syrian killed a pregnant Polish woman, 45, with a machete in Reutlingen, in the state of Baden-Württemberg. Police said there were no indications of terrorism and the attacker appeared to have known the woman he killed.

But extremism experts said even though the incident did not appear to have been politically motivated, it would only contribute to the increasingly common perception that refugees were a risk to ordinary Germans’ security.

www.theguardian.com/world/2016/jul/25/germany-boosts-police-presence-warns-acts-of-terror-ansbach

incze 2016.07.26. 00:35:43

A begaszentgyörgyi vérengzés több szempontból is felborzolta a társadalom kedélyeit. Egyrészt azért szörnyedtünk el, hogy valaki képes kioltani öt ember életét és megsebesíteni kéttucatnyi embert azért, mert válófélben lévő felesége merte jól érezni magát egy szórakozóhelyen, méghozzá új udvarlójának társaságában. ... – Később a sajtóból több részletet is megtudtunk az elkövetőről. Kiderült, hogy a férfi gyermekkorában menekülni kényszerült a háború sújtotta Horvátországból, elüldözték otthonából.

www.magyarszo.com/hu/3100/kozelet/149509/Egy-trag%C3%A9dia-a-kriminol%C3%B3gus-szem%C3%A9vel.htm

incze 2016.07.26. 00:44:00

Egy harmincas éveiben járó férfi meghalt, többen pedig megsebesültek, hétfőn hajnalban, miután ismeretlen tettes lövöldözni kezdett egy swingerbulin, a London központjától mintegy 80 kilométerre, délnyugatra fekvő faluban, Headley-ben.

A szexpartit egy magánszemély szervezte egy bérelt házban. A résztvevők fejenként 75 fontot (28 ezer forintot) fizettek a belépésért. A helyszínről vasárnap délután öttől, hétfő hajnalig hangos zene hallatszott. ... A rendőrség gyilkossági ügyben indított nyomozást. Gyanúsított egyelőre nincs, a nyomozók a halottkém jelentését várják.

24.hu/kulfold/2016/07/25/egy-embert-agyonlottek-tobbet-megsebesitettek-egy-angliai-szexpartin/

incze 2016.07.26. 00:59:44

A suicide car bombing claimed by Islamic State killed 16 people including a group of women and children packed into a minibus outside an Iraqi town on Monday morning, police and hospital sources said.

A police officer at the scene said most of the victims died inside their vehicles while waiting at a checkpoint to enter Khalis, about 80 km (50 miles) north of Baghdad.

www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-iraq-idUSKCN1050IG

incze 2016.07.26. 01:03:50

(most már abbahagyom, csak egy hirtelen ötlettől vezérelve elezdtem idetenni azokat a gyilkolászásokat, amelyekkel a ma esti lapszemlém és postaláda pacifiálásom során összeakadtam. nem volt jó ötlet.)

Saneesprit 2016.07.26. 22:41:31

"A közelmúlt nyugati terrortámadásaiban nem a migráns elkövetők a közös elem. "

Ugyan, már a feltételezés is rasszista!
Az első egy nyulgalmazott norvég dísznövénykertész volt.
A második egy francia leányintézet igazgatóhelyettese.
A harmadik egy müncheni jógatanár, akit felbőszített, hogy nem kap müzlit a boltban.

Ti önként csináltok magatokból seggfejt!

velőtanya 2016.07.27. 11:46:25

"- Ha sehová nem lesz könnyű bejutni, akkor mit csinálsz velük? Lelövöd őket a határon? A kisgyermekes anyukát is?
- Te nem mérgezed a patkányt azután már hogy megellett? Beszeded a egérfogókat azután, hogy megellik a nőstény?"

A válasz a mandiner egyik főkeresztényétől származik, de ezen ma már nem is csodálkozik az ember:( Amihez viszont tényleg kell valami különleges tehetségből eredő plusz: hogy a hívek egyszerre lelkesedjenek a legprosztóbb, legalantasabb migránsozásért, ÉS közben ennek is tapsoljanak: index.hu/gazdasag/2016/07/27/bunozok_is_kaphattak_letelepedesi_allamkotvenyt/

közösperonos átszállás 2016.07.27. 14:06:55

@Saneesprit: A Germanwings-gép esetében pl. német elsőtiszt volt a tettes.

Ja, vagy azt nem oda soroljuk, mert nem.

Pelso.. 2016.07.30. 20:09:25

@Kettes:
aristo: Előbb-utóbb vállalnunk kell az erőszak ódiumát, minél hamarabb,

Halványodik a vékony vörös vonal. (szerintem régóta)

Vakmacska 2016.08.02. 14:31:13

@Kettes: Mindkettőben egyetértek. Hozzátenném csendesen, hogy az Orbánnal egyet nem értők tábora erős fedésben van azokkal, akik nem jók erőszakbn (nem lőnek, nem verekedtek, nem szeretik még a horrorfilmeket se annyira, nem okoz se orgazmust, se másfajta mentális kielégülést se az erőszak látványa, se elkövetése, bűntudat nélkül még nem is fantáziálnak arról, hogy mondjuk egyes delikvenseken végigtaposnának egy trágyás gumicsizmával - azért sorok írójának pl a Macska-jaj ominózus jelenete más szereplővel már eszébe jutott különösebb bűntudat nélkül) ezért a saját személyiségükön kéne átlépniük ahhoz hogy a hatalom megdöntésébe akár erőszakos eszközökkel is belekezdjenek.

A bénult némaság oka is részben ez, ahogy pedzegettem már máshol. Az ennek a csoportnak kézhez álló eszközök bizonyítottan nem működnek (párbeszéd, érvelés, szavazás, írásos nyomásgyakorlás, akár lobbi, alku, stb), amiből értve lenne, az a pofon és tsai, de ezt meg ugye nem művelik és nem is szeretnék, pont mert tudják, hogy így is, úgy is sírás a vége. (lásd Cipő idevonatkozó dolgozatát korábbról: www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/8492/republic/siras-lesz-a-vege-zeneszoveg.html)

heptakontanonaéder 2016.08.03. 19:41:25

@incze:
és nehéz gyerekkora volt, és nem imádkozhatott ötször naponta az előírt időben, sose mondták meg neki merre is van Mekka és egy nyomorult imaszőnyeget se engedtek neki leteríteni a suliban! Azok a rohadék disznóhúszabáló keresztesek tehetnek mindenről!

heptakontanonaéder 2016.08.03. 20:02:45

@jotunder:
'56-ban, mikor senki nem tudhatta, hogy mikor, mennyire és mennyi időre tér vissza a Rákosi diktatúra és a SZER meg hasonlók éjjel-nappal csalogatták a népet, összesen cca 200ezren indultak meg.

heptakontanonaéder 2016.08.03. 20:33:09

@Vakmacska:
Van egy érdekes sport. Ökölvívás a neve. Na most, ott az ember bémegyen egy kötelekkel körülvett négyzetbe (amit röhejes módon ring-nek hívnak) és a szemközt állót elkezdi ütlegelni. Nem éppen egy PC tevékenység. Node, nem kötelező bemászni a kötelek közé. Ámde ha már ott vagy, akkor vagy ütsz, vagy kicsontoznak.
Jelen pillanatban Európa (jórészt a saját hibájából) be kényszerült mászni. És most lehet nyafogni az erőszakmentességről, a szembenálló fél eredendő békevágyáról, de sajnos mindeközben vaskos gyomrosokat, tökönrúgásokat kapunk. És ne legyenek senkinek illúziói, ez csak fokozódni fog.
Nincs PC elképzelésem a teendőkről. Ezért inkább nem mondok semmit.

incze 2016.08.03. 23:53:35

@heptakontanonaéder: ha tetszik, ha nem, a fickó a te szellemi pajtid volt (csak viccelek, néha a "szellemi" szót használom a mentális becsípődésre). egy különbséget látok, kevésbé mozgalmas korban talán felnőtté válik anélkül, hogy ez a baj kialakul, te viszont, megjegyzésed intellektuális szintjéből kövekeztetve, bármely korban ráakadnál egy rendes testhezálló elmebajra.

seol 2016.08.04. 03:03:23

@heptakontanonaéder:

A bevándorlógyűlölő Breivik-rajongók meglepően ritkán hiányolják az imaszőnyeget. Ettől még persze ügyesen kihasználtad azt az egy bitet ám, aggódtunk, átbillen-e a kapcsoló időben.

heptakontanonaéder 2016.08.13. 13:06:46

@incze: Sőt! Kifejezetten én biztattam föl szegénykét, én nyomtam a kezébe azt a pisztolyt is és én szereztem meg neki a 300 lőszert. (mert ő egy szaros LR skulót se vehetett legálisan) És legszívesebben napalmmal szórnék meg mindenkit aki nem halszájpontyosan úgy látja a világot ahogy én. És orgazmusközeli állapotba kerülök ha csúnyákat mondhatok egy muzulmánra. Nopláne jön a multiorgazmus ha egy német neonácira foghatom rá, hogy mohamedán.

heptakontanonaéder 2016.08.13. 13:15:39

@seol:
A neonáci brejvikistákra meg a legjellemzőbb, hogy gyilkolászás közben harsány "Allah akbar" kiáltásokkal kamuflálják valódi identitásukat.
(dícsérj meg, ez nem rossz teljesítmény egy egybitestől. Pláne, hogy az is paritásbit)

Csak azt nem értem, hogy miért kell mindenáron elbagatellizálni azt a tényt, hogy a jelenlegi merényletsorozat tettesei jellemzően egy viszonylag fiatal monoteista vallás követői? Én nem emléxem, hogy pl. az Osservatore Romano valaha is megpróbálta volna elkenni, hogy az IRA terroristák katolikusok.

heptakontanonaéder 2016.08.13. 13:32:21

@Érvsebész:
Na ez a tipikus hülye pánikreakció.
(megjegyzem, a mainstream média szokásos elkenő, taknyoló, "az nem úgy van" és egyébként is agyonhallgatjuk módszere a net korában erősen kontraproduktív és csak az irracionális rettegésnek ágyaz meg)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.13. 14:01:42

@heptakontanonaéder: Az IRA egy nacionalista-baloldali szervezet volt elsosorban, amelyik Eszak-Irorszag katolikusaibol alakult, de koze nem volt a katolicizmushoz, a szovjet titkosszolgalathoz annal inkabb. A helyzet az, hogy senki sem bagatellizalja el azt a tenyt, hogy az iszlamista terroristak muszlimok. De arrol a tenyrol sem lehetelfeledkezni, hogy a muszlim emberek elleni acsarkodas orult veszelyekkel jarhat Nyugat-Europaban (a brit kormanynak ket muszlim tagja van, Sajid Javid es Lord Ahmad, a londoni polgarmester is muszlim, es a muszlim kozosseg a tarsadalom minden retegeben reprezentalva van). Ugye nem gondolod komolyan, hogy katolikusellenes uszulast engedtek volna meg a legborzalmasabb IRA-terror idejen? Ez felallami szintre emelkedett iszlamista terrorcsoport haborut kezdett Nyugat-Europa ellen, amely haborut meg kell nyernie Nyugat-Europanak, de az nem segit ebben a haboruban, ha elidegenitik maguktol a nyugati muszlim kozosseget. Nem kell felni, Amerikaban a magyar jobboldali ertelmiseg koreiben is nepszeru Ann Coulter pontosan ugyanugy uszit a latino kisebbseg ellen, mint Bayer a muszlimok ellen.

heptakontanonaéder 2016.08.13. 16:36:46

@jotunder: A félreértés elkerülése érdekében gyorsan szögezzük le, hogy mind a rasszizmustól, mind pedig a "minden abroszfejű ellenség" csodásan szofisztikált "véleménytől" hányva fakadok. A problémám azzal van, hogy most már tán minden gondolkodó előtt világos, hogy a migránsügyben fülig szaros kormányok minden elképzelhető módon próbálják elmismásolni a merénylők kulturális hátterét. És az is világos, hogy a saját felelősségüket akarják elkenni egyrészt a menekülésre okot adó körülmények megteremtésében, másrészt a tömegesen _ÉS ELLENŐRZÉS NÉLKÜL!_ beengedett migránsok által elkövetett "apróbb stiklik" központilag szervezett letagadásában, bagatellizálásában.
Pedig ez ma, az internet korában erősen kontraproduktív és a "gossip culture" ezért tudja nagy tömegeknél átvenni a teljesen lejáratódott tudatipar szerepét. És a lejáratódott média még azt se képes hitelesen prezentálni, ami élet-halál kérdés! Azt, hogy a teljesen más kulturális hátterű bevándorlóknak már a harmadik nemzedéke vonul ki a befogadó ország kulturális közegéből és válik a legsötétebb demagógia fogyasztójává, alapítja meg a saját akolmelegű enklávéit.
Igen, van kivétel. De "exceptio probat regulam".

seol 2016.08.13. 17:55:06

@heptakontanonaéder:

Az, hogy Breivik-rajongó Breivik-évfordulón főleg bevándorlókat ölt, tény.

Az, hogy közben "allah akbar"-ozott, a "valaki lehet, hogy azt hallotta" szintű sztori az ilyenekre fogékonyaknak.

A "Jézus nem hazudik"-érveléshez külön gratulálok.

seol 2016.08.13. 18:01:18

@heptakontanonaéder:

Attól is rosszul vagy, hogy a "kölni események" óta ún. őshonos fehérek által Európában megerőszakolt pár tízezer nő bántalmazóinak nemcsak nem emelik ki az ún. kulturális hátterét, de igazából nem is számítanak ezek az esetek?

seol 2016.08.13. 18:06:04

@heptakontanonaéder:

Egyébként hogyan kell nem-elbagatellizálni azt a tényt, hogy a közelmúlt elhíresült merényleteinek nagy részét az Iszlám Állam szimpatizánsai követték el? Mert ezek szerint annak megemlítése, hogy muszlimok voltak és az iszlámállatok szimpatizánsai, nem elég. Esetleg következetesen nagyobb és lehetőleg vörös betűvel kell írni azt, hogy muszlimok voltak (lehetőleg olyan esetekben is, amikor nem, mert nem lehet csak úgy bagatellizálni a hülye tényekre hivatkozva)?

seol 2016.08.13. 18:11:15

@heptakontanonaéder:

Még szerencse egyébként, hogy az az egy-két kivétel nem zavar meg téged abban, hogy tudd, milyen az Európában élő pármillió muszlim. Gondolom, a nemrasszista nemprimitív nemáltalánosítás segít képességeid kibontakoztatásában.

snakekiller23 2016.08.13. 19:47:43

@seol:

Jajmár. Ne tegyünk úgy, mintha a mainstream sajtó nem lenne tele "this has nothing to do with Islam" különböző variánsaival az effajta merényletek másnapján. Ami a terelés és a félreértett polkorrektség iskolapédája: ez a fajta, kifejezetten ártatlanokat célzó, ideológiájában nem egyszerűen ellenálló, védekező, hanem konkrétan világuralomra törő (ezt nem én találom ki, ők mondják, büszkén) terrorizmus jelenleg egyedül az iszlámhoz köthető - hasonló embertelen brutalitást és abszolutizmust errefelé generációk óta főleg modernista, szekuláris ideológiák (fasizmus, kommunizmus, stb.) gyakoroltak, nem vallások - amik így amolyan ártalmatlan lifestyle choice-szá formálódtak át a szíve mélyén szekuláris többség szemében, szóval valahol érthető az ódzkodás a címkézéstől. Az van, hogy van egy nem elhanyagolható réteg a "béke vallásának" hívei között akik "béke" alatt a hitetlenek nélküli, sharia által uralt világot értik. Az iszlámot egy vallását a kard által terjesztő hadúr alapította nem egy önfeláldozó pacifista és ennek bizony vannak máig ható következményei. Ez - bár szeretnénk a kényelmes euroatlanti buborékunkból így gondolni - nem valami elhanyagolható, fringe ideológia, hanem komoly politikai, pénzügyi támogatással bír - az ebben főkolompos Szaúd-Arábia (ahol ugye egyenesen kivégzik a melegeket és a nők magukban utcára sem mehetnek) egyenesen komoly szövetségesünk, a nyilvánvaló gazdasági és geopolitikai okokból (ezen még a mostanság kiderülődő 9/11-es érintettségük sem volt képes változtatni ami sokat elmond a prioritásokról).

Amúgy nem kell csuklóból általánosítani a töbmillió európai muszlimra - vannak komoly felmérések (nem mittomén Breitbart, hanem Pew Research, stb.) amik következetesen azt hozzák ki, hogy egy igen jelentős részük az európai liberális, szekuláris társadalmakkal nem igazán kompatibilis nézeteket vall hitelhagyók büntetéséről, nők jogairól melegekről, stb. és kellemetlenül nagy mértékig szimpatizál a radikális, erőszakos nézetekkel - ja és ez a fiatalok körében még jellemzőbb mint az idősebbeknél. És aki azt gondolja ezt a szegénység és az iskolázatlanság okozza az gondolja végig, hogy a 9/11-es terroristák majdnem mindannyian értelmiségiek voltak, gazdag családokból és minden beszámoló szerint a Daesh hemzseg a diplomás, jó karriert (akár nyugaton) maga mögött hagyó fiatal férfiaktól. Ironikus módon mikor nyugati liberálisként azt gondoljuk, hogy a saját életformánk annyira vonzó és ellenálhatatlan, hogy a megélésének lehetősége önmagában meggátolja az efféle radikálizálódást akkor ugyanabba a felsőbbrendűségi csapdába sétálunk be mint a nettó soviniszták.

Itt van valami komoly kulturális inkompatibilitás amit a virágozzék minden virág szemlélet nevében nem akarunk tudomásul venni, aztán jön Rotherham, meg a minden napra egy (legalja bulvár és fasisztoid médián kívül elhalgatott) inzultus Németországban meg Svédországban, a rendszeressé vált terrorral együtt aztán nézünk egy nagyot hogy mi is van itt és még mindig magunkban keressük a hibát. Egy szűk rendesen asszimilálódott rétegre policy-t meg közbeszédet szabni legalább akkora botorság, mint úgy tenni mintha az egész ország urbánus fehérgallérosokból állna - az utóbbi ilyen Brexit-féle pofáraesésekhez és szdsz-árva tízmiliófasiztás neurózishoz vezetett, de a tömeges migráció esetén ennél nagyobb a tét.

seol 2016.08.13. 22:02:41

@snakekiller23:

No, egy halom "olvastam már" igazság, féligazság és csúsztatás (annyiban egyéni, hogy "nettó hazugságot" nem láttam), ha még köze is lett volna bármihez, amit írtam... Persze ha egy egysoros megjegyzésemre egy "kétoldalas" csapongó értekezés érkezik, az alighanem nem "rólam szól". :)

De akkor tegyünk úgy, mintha ezekről lett volna szó.

-- mainstream sajtó nem lenne tele "this has nothing to do with Islam" különböző variánsaival
Lehet és technikailag valóban kifogásolható. Olyasmi, mint azt magyarázni, hogy azok, akik akik az elmúlt évtizedekben párszor árokba lőttek pár ezer zsidót/muszlimot, nem voltak igazi keresztények.
Csak hát valamivel egyszerűbb, ha X azt mondja, hogy "ez nem az (ő) iszlám(ja)", mint az, ha minden alkalommal ír egy százoldalas értekezést. És persze ha nem határolódnak el, akkor meg azért nincs rajtuk sapka. De tény és való, hogy a sariás-terroristás állatság is EGY iszlámmegközelítés.

"És aki azt gondolja ezt a szegénység és az iskolázatlanság okozza az gondolja végig"
Senki nem mondta, hogy "ezek okozzák", csak könnyebb ezekből a rétegekből toborozni; meg azt sem vitatta senki, hogy az iskolázott rétegekből is kerülhetnek ki fanatikusok, elég végignézni a kereszténység, a fasizmus és a kommunizmus (és persze az iszlám) történelmén. Ennek megfelelően a "nyugati liberálisként azt gondoljuk" részeket se gondoljuk. Hibát se nagyon kerestem magamban egy-egy robbantás kapcsán, mástól se nagyon láttam még ilyen értelemben (persze biztos találni túlmozgásos marhát), de lehet, jövő héten fogok. Azon egyébként komolyan meglepődtem, hogy az évekig tervezett 9/11-es gépeltérítéseket nem 15 éves birkapásztorok hajtották végre végül. (Most komolyan?)

A "nem kell csuklóból általánosítani, a felmérések mutatják, hogy"-részt a maga számadatokat hangulatos kifejezésekkel helyettesítő lezserségével tanítani lehetne. (Ismerem a felméréseket, még mielőtt, és tudom, hogy bár kellemetlenek és időnként aggasztóak is -- mert ugye senki nem állította a környéken, hogy ne lennének problémák, komolyak is --, az említett nagyon lezser ecsetkezelés kell az "egy szűk rétegen kívül" mélyobjektív végkövetkeztetéséhez. Azt ma se tudtuk meg, hogy miért nem haltunk már meg mind, ha egyszer itt figyel több millió fenekedő muszlim szájában jatagánnal.

Na jó, most fáradtam bele picit, próbáljuk meg egy-két mondatban összefoglalni, mi a lényeg -- ha van.
Legyen mondjuk, őőő, megvan.
"Sok, azaz igen jelentős mennyiségű muszlim sariát akar, kevesebb, de talán még több, ki tudja, talán az összes terrorizmust pártol, meg egyébként is csak egy szűk réteg nem inkompatibilis az őshonos keresztény kultúrával, TEHÁT a hanyatló nyugat csak maga alatt brexiteli a fát azzal, ha megpróbál úgy tenni, mintha nem lenne a muszlimok túlnyomó többsége ilyen, ha a pc jegyében elbagatellizálja a szinte nap mint nap megtörténő komoly inzultusokat, ha a média nem kezel legalább kiemelten minden negatív dolgot a beszólástól a zsebtolvajláson át a kéjgyilkosságig, amit a muszlimok csinálnak."

Á, nincs meg benne az eredeti finomsága, dolgozni kell még rajta.

Elnézést a gúnyért, lehet, meg sem érdemled, de ha triviális dolgokat látok összedobálva minden újdonság nélkül úgy, hogy a végeredményből lehetőleg bármit ki lehessen hozni sejtetgetve-túlozgatva, akkor "ez van".

seol 2016.08.13. 22:18:42

@snakekiller23:

Azt egyébként félve jegyezném meg, hogy a kiindulópont kvázi az volt, hogy vajon elhallgató bagatellizálás-e a tényekhez való minimális ragaszkodás is, vagy ki kell emelni a MUSZLIM vonalat minden olyan esetben, amelyben egy elkövető bőrszíne nem kellően fehéres, akkor is, ha még az alfahír sem talál iszlámujjlenyomatot. Mert van némi bája annak, ha élőben használják az "azért van az elefántnak piros szeme, hogy el tudjon bújni a cseresznyefán" vicc logikáját.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.14. 09:49:48

Éjjel egy brit muszlim miatt kapott majdnem infarktust a fél ország. Mo Farah elesett a tízezer méteres döntőben. Aztán felállt és megnyerte.

aronsatie 2016.08.15. 13:20:40

@jotunder: Nem tudom, felfigyelt-e rá ugyanez az ország, de a közszolgálati csatornájának a közvetítésében határozottan örültek, hogy Maya DiRado megverte Hosszú Katinkát 200 háton.

Érvsebész 2016.08.15. 17:43:06

@aronsatie: "... a közszolgálati csatornájának a közvetítésében határozottan örültek, hogy Maya DiRado megverte..."

innen jutott eszembe

aronsatie 2016.08.16. 01:45:34

@Érvsebész: Én bizony a BBC-re utaltam. Ők nem migráncsoznak, ellenben érdekesen viszonyulnak a nem brit, ámbátor európai úszókhoz. Interjú egyikkel sem készül, és, mint a 200 hát döntője is mutatta, a győzelmük se nem fontos, se nem kívánatos. Ennek semmi köze sincs Orbánhoz, az amerikai típusú, hülyüléssel járó sovinizmushoz annál inkább.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.08.16. 12:30:15

@aronsatie: Maya DiRado a legnépszerűbb úszók egyike, akiről tudni lehetett, hogy befejezi a versenyzést Rio után és elmegy dolgozni egy tanácsadó céghez (a Stanfordon végzett). Nyilván örültek annak, hogy szépen fejezi be a karrierjét.

incze 2016.08.16. 13:34:50

@jotunder: feltűnően színesek már az európai, amerikai és kanadai sportolók, nemigen nézem az olimpiát, legfeljebb ezt-azt. de atlétikában igyekszem elkapni a nagy létszámú előfutamokat (pl. 110 gátnál volt vagy fél tucat), mert ott nagyon sokféle népek vonulnak föl, és általában gyönyörűek, öröm nézni. ezek a verseny előtti bevonulások a legolimpiább percei ennek az egésznek (vannak mások is, pl. nekem nagyon tetszik phelps viszonya a győzelemhez és a vereséghez). tegnap valami 400 gátas előfutamot nyert meg egy hamisítatlam etióp királynő (amerikai).

Érvsebész 2016.08.16. 15:22:50

@aronsatie: bocs, valóban, elkerülte a figyelmemet, hogy 'ugyanerre' az országra utaltál

Érvsebész 2016.08.17. 19:56:00

Tudta? Amit ide befizet, már senki se lophatja el Öntől:

ketfarkukutya.com/?p=15237

aronsatie 2016.08.24. 23:30:01

@jotunder: Jaj már, ezt csak most vettem észre. Nem az a kérdés, rokonszenves-e Maya DiRado vagy sem. Hanem az angol BBC viszonyulása az európai, de nem honfitárs úszókhoz. Van köztük például egy rendkívül rokonszenves fiú, mellékesen 33-szoros Európa-bajnok, aki egyfajta tragikus hősként állandóan a sportág legnagyobb alakjával volt kénytelen, talán nem is egyenlő feltételekkel felvenni a versenyt. Ide fő számában ranglistavezető, aktuális világbajnokként érkezett, de a BBC-nél ettől még legfeljebb dark horse, borotvált feje és zöldes szemüvege miatt meg alien lehetett. Ez a hozzáállás nemcsak magyarok esetében ellenszenves.