Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

A Megosztott Királyság

2016.06.22. 22:36 | jotunder | 362 komment

 

       Az Egyesült Királyság polgárai holnap szavaznak arról, hogy bent maradjanak-e az Európai Unióban.

       A legutolsó közvélemény-kutatási adatok szerint a LEAVE tábor talán 1-2 százalékponttal van a REMAIN előtt.

       Azon britek között, akik egyetemi végzettséggel rendelkeznek a REMAIN előnye kb. 40 pont. Azok között, akiknek nincs érettségije (azaz A-level vizsgája) majdnem ugyanakkora a LEAVE előnye. (A 18-29 évesek között 36 százalékkal vezet a REMAIN, a hatvan felettiek között 26 százalékkal a LEAVE.)

       A YouGov közvélemény kutatása szerint az országban Peterborough környékén a második legnagyobb a LEAVE támogatottsága. Ötven kilométerre Peterborough-tól, Cambridge-ben szinte mindenki a REMAIN-re fog szavazni. Az egyetemek a REMAIN-re szavaznak, a szegény kerületek a LEAVE-re. Az ország ötven legjobb egyeteméből egészen pontosan ötvennek a rektora írta alá a REMAIN-t támogató nyílt levelet. 

        Senki sem tudja, hogy mit is jelent a LEAVE. Abban bízom, hogy az Unió és az Egyesült Királyság vezetői a kármentéssel fognak foglalkozni amennyiben a LEAVE kap többséget, és az ország tagja marad a European Economic Area-nak. Ha így is lenne, az Egyesült Királyság Peterborough-t választaná Cambridge helyett, az iskolázatlanok véleményét fogadja el az iskolázottakéval szemben, ezt pedig nem lehet az egyszerű nép diadalának tekinteni az establishment felett, ez egyszerűen csak batshit crazy.

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr498833534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Szatyoród 2016.06.25. 08:49:25

Tegnap délután beszélgettem egy málagai rendõrrel, policía local motoros járõr. Igen fel volt háborodva, hogy Inglaterra nem kér belõlük. Aztán kicsit röhögcsélt azon, hogy akkor egy szinten lesz a sok nagyarcú, én 20 év után sem beszélek spanyolul ingléz a nyomorult marokkói meg fekete afrikai fiúkkal lányokkal - már úgy közigazgatásilag. Hát úgy látom, ez a 6 hónap itt nincs megfelelõen alátámasztva, nem adhatom meg a tartózkodási engedélyt, szól a hivatal, tessék szépen hazasétálni a ködbe :-). Meg hát eleve a spanyol államigazgatás nem gyorsvonat, fõleg 310ezer új eljárás, lesz öröm, na.

Wolff 2016.06.25. 09:03:09

@RontoPal: Különösen azzal, ha akkor még többet megengednek az Orbán-féléknek. Annyira szimptomatikus...

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2016.06.25. 13:52:46

@netukki: Na ja, viszont ezt már OV megtette az EU-ból kilépés nélkül is, csak nem verte nagydobra. Az Európa Tanácsnak egyébként jóval több tagja van, mint az EU-nak, csak a két intézmény különbségét kívántam aláhúzni. A briteknél is felmerült, hogy kilépnek az Emberi Jogok Európai Egyezményének hatálya alól.
@pfúj: Az Egyesült Királyság kilépése önmagában nem vezet háborúhoz. De az európai integráció szétesése jelentősen csökkentené a háborút megakadályozó tényezők erejét.

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2016.06.25. 13:57:15

@nudniq: Sokan (de valszeg nem elegen) próbálnak most mindenféle kiutat találni. Viszont míg a lisszaboni szerződés újraszavaztatása még egy felszálló ágban lévő unió B-tervének (tehát akkor indult el a leszálló ágba) kierőszakolása volt, most egy durva demokráciadeficittel vádolt unió (és mindenki magasról tesz arra, hogy ez nem az unió, hanem a brit demokrácia "megerőszakolása" lenne) ellenfeleinek adna további muníciót.

incze 2016.06.25. 15:18:27

@Kuviklacz: erre egyáltalán nem vennék mérget. mindenütt vannak intranzingens nacionalisták, többszázéves nünükékkel, akik nekibátorodhatnak. ezeket rendesen a saját társadalmuk tartja karban, de ilyenkor "most vagy soha" pillanatot éreznek sokan, és a helyzet "gyorsan eszkalálódhat". bizony lehet háború is, pl. gibraltár vidáman lehet egy falkland típusú konfliktus kiindulópontja ("európában? soha!" - egy nagy szart nem), a felek már melegítenek, elég kicsi hozzá, hogy már csak akkor próbálják majd csitítani a tüzet, mikor a függönyök is lángra kaptak. és európában, ahol mindenütt többszáz éves sérelmeket dajkálgatnak (trianon, anybody?), mindenből lehet minden.

a brexittel a fő baj az európai státus quo szempontjából épp ez, olyan mint a rendszerváltás, egy pillanatra mindent lehet, ilyenkor az erőszakos, szabályokat felrúgó erők lépéselőnyben vannak, ezzel élnek is, amitől hörgés és csihi-puhi lesz, ha akarod, ha nem, amiben ráadásul jobbak. ez a trumpizmus veleje, a basizmus kottája, vagy nevezd, ahogy akarod.

klorofilll 2016.06.25. 16:46:10

"One scenario that could see the referendum result overturned, is if MPs forced a general election and a party campaigned on a promise to keep Britain in the EU, got elected and then claimed that the election mandate topped the referendum one.
Two-thirds of MPs would have to vote for a general election to be held before the next scheduled one in 2020."
www.bbc.com/news/uk-politics-32810887

Nem hiszem, hogy ezt meglépik, pedig szép lenne (és visszatérés a populista népszavazósditól a parlamentarizmushoz).

labrabbit 2016.06.25. 17:20:26

@klorofilll: Pedig lehet. Mivel Cameron lemondott, nem mindenki fogadna el az utodjat valasztoi felhatalmazas nelkul es ez a kilepes miatt meg fontosabb mint egyebkent.

incze 2016.06.25. 17:44:59

@balmoral: "Most jön az a drámai fordulat, hogy az agg Erzsébet királynő nem írja alá..."

lehet röhögni rajtam, de ennek adom a legnagyobb esélyt. hogy utána mi jöhet, azt el sem tudom képzelni (persze ezzel akár pártot is alapíthatnék angliában, www.newyorker.com/culture/culture-desk/cover-story-2016-07-04 ). viszont a gondolkodó brexiteseknek most esik le, hogy a "győzelmet" finoman szólva nem az ő táboruk aratta (www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-25/brexit-leaders-prepare-to-disappoint-supporters-on-migration ), és a berxit újrarendeződés nyertesei jó eséllyel nem ők lesznek.

most már 1,8 M körül jár az "újraszámlálós" petíció (petition.parliament.uk/petitions/131215 ), az egyetlen alkotmányos megoldásnak második böske tűnik.

balmoral 2016.06.25. 18:27:37

@incze: Most beszéltem szkájpon a királynővel. Még gondolkozik a dolgon. Én meg nem akarom befolyásolni, végül is az ő monarchiája...

klorofilll 2016.06.25. 19:14:00

@incze:

"az egyetlen alkotmányos megoldásnak második böske tűnik"

Miért? Nem ratifikálni a kilépést és nem megalkotni a szükséges törvényeket a parlament pont ugyanannyira (nem) tudja. Feloszlathatja magát/új választásokat írathat ki, és mivel az MP-k nagy többsége Remain párti, ez logikus is lenne. www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-35616946

incze 2016.06.25. 19:16:29

@balmoral: hát nem is azé' írtam, hogy szójjál, csak szöget vertél a fejembe bele, az mégis csak egy korona, amely alól most a csibbék szét, meg szana, ammeg koronailag nem jó, meg kő védni a kerálságot. (az utóbbi órában 200K-t hízott a petíció, most 2M)

incze 2016.06.25. 19:17:57

@klorofilll: a parlamentet nem respektálják, a böskét respektálják, neki van rózsaszín kalapkája.

klorofilll 2016.06.25. 19:48:06

@incze:

Mondjuk ez is igaz.

A petíciót aláíróknak szólhatna valaki, hogy még ha alkotna is ilyen törvényt a parlament, az nem lenne visszamenőleges hatályú.

De talán nem is ez a lényeg. Hanem a kétségbeesett nyomás, hogy csináljanak már valamit.

pfúj 2016.06.25. 20:43:20

@aritus: "a történelem éppenséggel semmi másra nem tanít, mint történelemre" - írta joseph maria von radowitz úgy 200 éve; azóta ez akkora közhely lett, hogy kicsit kínos is felemlegetni, de ha a középiskolai történelemoktatás leragadt cicerónál, az nem a te hibád

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.26. 00:05:36

@klorofilll: Van olyan munkáspárti parlamenti képviselő, aki egyszerűen azt mondta, hogy szarja le a parlament a népszavazás eredményét. ( ő volt az első fekete brit, aki a harvardon tanult, több kormányban miniszter volt, ami inkább államtitkárt jelent). Elvileg akármit megtehetne a parlament, gyakorlatilag ebből nem lesz semmi. Az egy másik kérdés, hogy az egész brexit hová fog a végén fajulni.

ámbátor 2016.06.26. 00:26:03

@jotunder: Volna rá egy (kisebb) összegem, hogy a végén mégse lépnek ki. Két év a szarakodási idő. Addig csak kitalálják, hogy faroljanak ki belőle.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.26. 01:05:35

@ámbátor: Szerintem ki fognak lépni, de csak azért gondolom így, mert egyszerűen nem látok más lehetőséget. Azt gondolom, hogy majdnemtagok maradnak, kecskekáposzta dealre hajt itt minden normális ember.

stefan75 2016.06.26. 02:13:47

@ámbátor: Ez az egész szavazás nem a kilépésről szólt, hanem Boris Johnson hatalomra jutásáról. Ezzel tudta kigolyózni Cameront, addig manipulálta tehát az embereket, amíg meg nem szavazták.

A kilépés következményeit nyilván ő sem akarja viselni, úgyhogy nem fog kapkodni. Lehet, hogy párszor belengeti az EU felé a kilépést, aztán visszahúzza, citerázik majd a világ idegein pár évig, miközben a haverjai degeszre keresik magukat bennfentes kereskedéssel. Legkorábban a távozása előtt 2 évvel élesíti az article 50-t. Vagy csak a távozásakor. Vagy egyáltalán nem. Arra mindenesetre ügyelni fog, hogy az utódja vigye el a balhét.

Még van egy halvány remény, hogy a torykban van annyi becsület, hogy Borisnak kitekerik a nyakát, mielőtt még Magyarországot csinál Angliából. Kb. ennyi.

aritus 2016.06.26. 07:03:27

@stefan75: + sok
hvg.hu/vilag/20160625_brexit_le_monde
"A brit politikusok megszólalásai arra utalnak, hogy Nagy-Britannia nem fogja ténylegesen elhagyni az Európai Uniót, hanem egyszerre fog az elválásban és az együttműködés új formájában megegyezni az uniós tagállamokkal - vélte szombat délután megjelent számában a Le Monde. "

index.hu/kulfold/2016/06/25/kihatralhatnak_a_britek_a_brexitbol/
index.hu/kulfold/eurologus/2016/06/25/jogi_agyrem_a_brit_kilepes/
"Iszonyatosan bonyolult aprómunka vár azokra, akiknek majd szét kell szálaznia az Európai Unió és az Egyesült Királyság kapcsolatát. Túl azon, hogy például el kellene dönteni, egyáltalán milyen lesz a jogi viszonyuk a jövőben, olyan kevésbé szem előtt lévő apróságok is vannak, amik miatt rengeteget kell majd vakarnia a fejét mindkét félnek."
Na most nyilván se boris, se nigel ezzel nem akar szarakodni, ők csak ezt a faszságot (fúj eu, anglia nem lesz gyarmat stb) csak felhasználták, hogy nyerjenek. Az apró munka fáradságos, és nagy valószínűséggel csak a népszerűséget viszi.

klorofilll 2016.06.26. 07:56:52

@jotunder:

Igen, túl racionális, túl bátor és elvszerű megoldás lenne (amellett, hogy egyszerű, és a legnagyobb károkat, köztük az EU szétzilálódását okozó bizonytalanságot szüntetné meg rövid úton). "Let us not destroy our economy on the basis of lies and the hubris of Boris Johnson." www.independent.co.uk/news/uk/home-news/brexit-result-latest-david-lammy-mp-eu-referendum-result-parliament-twitter-statement-stop-this-a7102931.html

Az, hogy a népszavazás véleménynyilvánító és nem ügydöntő, a menekülőút akarna lenni: ha hülyeség az eredmény, a parlament visszavehesse a józan megfontolás alapján való döntést. Ebből a népszavazás intézményének tökéletes feleslegessége és a képviseleti rendszerrel való inkompatibilitása, illetve annak ellentmondó logikája is kiviláglik. De ahelyett, hogy a népszavazást mint olyat számolnák fel, az erodálja a képviseleti rendszert, amennyiben a képviselők a politikai karrierjük védelmében a referendum eredményének elfogadására vannak ösztönözve.

A Brexitnél szemléletesebben nem lehet bemutatni, milyen káros, populista intézmény a népszavazás. Kb. annyira jó módszer, mint az orosz rulett - éppen ezért max. olyan kérdések eldöntésére kellene korlátozni, mint a zászló színei, vagy a pénzérmék designja.

klorofilll 2016.06.26. 08:14:35

@jotunder:

A LibDem is lépett, tök logikusan, a BBC-féle verzió irányába: www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-eu-referendum-result-lib-dems-remain-liberal-democrats-live-policy-stay-leave-a7103186.html "The Liberal Democrats will stand at the next general election on a platform of derailing Brexit and keeping Britain in the European Union, the party has announced. ... Though the next general election is scheduled for 2020 under the Fixed Term Parliament Act (FTPA), David Cameron’s resignation and major loopholes in the legislation mean it could come as early as the autumn or early next year."

Persze ez túl szép lenne. A maszatolás a kilépés elmismásolásával sokkal valószínűbb, és szintén tragikus, amennyiben végképp hiteltelenít mindent, amin az európai politikai rendszer nyugszik.

aritus 2016.06.26. 09:23:30

@klorofilll: egyetértek amit a népszavazásról írtál.
De sokan gondolhatják így angliában is:
444.hu/2016/06/26/majdnem-harommillio-brit-akar-uj-nepszavazast

És ugye ez a népszavazás már nem az a népszavazás lenne, sokkal szigorúbb feltételekkel lehetne győzni benne.
"ami olyan törvény meghozatalát várja az alsóháztól, hogy ha a Brexit-népszavazáson a részvétel nem éri el a 75 százalékot és a győztes nem kapja meg legalább a szavazatok 60 százalékát, akkor új népszavazást lehessen kiírni a kérdésben.
Ezt a petíciót még bőven a népszavazás előtt indították, tehát nem utólagos próbálkozásról van szó."
444.hu/2016/06/25/mar-egymillios-folott-van-az-uj-nepszavazast-kovetelok-tabora

ámbátor 2016.06.26. 09:58:04

@stefan75: olyan nemigen van, hogy egy politikus valamit a lelépéséhez időzít. Minden politikus meg van győződve róla, hogy ha egyszer hatalomra jut, az örökké fog tartani. Kivéve a kötött időtartamú tisztségeket, mint pl az amerikai elnök.

aritus 2016.06.26. 10:00:30

@aritus: mondjuk ez így sem életbiztosítás a hülyeség és populizmus ellen, gondoljunk csak a vizitdíjas népszavazásra. Ott mindhárom kérdésre 80 százalék felett volt azon válaszadók száma, akik nem karatak fizetni. Persze, ki akar fizetni? Eleve nem lett volna szabad ezeket a kérdéseket népszavazásra bocsátani a törvény szerint. De a drága jó, akkor még nem vegzált AB szépen kihozta, hogy ezek a kérdések ugyan érintik a költségvetést, de nem úgy, szóval zöld utat adott. Szégyelljék magukat.

Egyébként meg ez mindent elmond a brexitről:
444.hu/2016/06/24/a-brit-aki-a-kilepesre-szavazott-megdobbent-a-gyozelmen-most-meg-mar-azon-aggodik-hogy-mi-lesz
Akkor minek szavazott? Hogy beintsen a csigazabaló franciáknak?!

klorofilll 2016.06.26. 10:22:31

@aritus:

Amit konkrétan a petíció kér, az annak a szabálynak a megalkotása, ami szerint ha 75 százalék alatti a részvétel az EU-referendumon, akkor ismételjék meg a szavazást, ha egyik tábor sem éri el a 60 százalékos többséget. Ennek lett volna értelme a szavazás _előtt_ (de addig összesen 88 aláírás érkezett hozzá). Utána viszont teljesen értelmetlen, mert visszamenőleges hatályúnak kellene lennie ahhoz, hogy ennek alapján újabb szavazást lehessen tartani.

Annak jelzésére viszont jó, hogy rengetegen utálják az eredményt (bár ezt a 16millió+ pro-EU szavazat is elég nyomósan kifejezi), ezért a politikusoknak lépniük kell, és erős támogatottsága lehet a referendum eredményét felülíró megoldásoknak. Persze a helyzet rég rossz, Cameron történelmi felelőtlensége, hogy ezt a szellemet kiszabadította a palackból, bármelyik változatban olyan hideg polgárháborúhoz hasonlítanak a viszonyok, amiben a fél ország vesztesnek és képviselet nélkül maradottnak érezheti magát.

Ami magát a népszavazási intézményt illeti, a populizmusát, életveszélyességét és inkompatibilitását a parlamentáris rendszerrel nem egy újabb népszavazás orvosolná (ami amúgy is nonszensz), hanem a David Lemmy-féle javaslat és/vagy új választások mielőbb, pro-EU párt(ok) győzelmével. Vagy ha nem, hát kisnyúl.

ingyenebed 2016.06.26. 10:36:37

@jotunder:

pont a kecskekáposzta gondolkodás vezetett ideáig.
hogy bármit lehet hazudni, akármilyen cinikusnak, szemétnek lehet lenni, mert a végén úgysem lesznek következmények, majd megoldjuk okosba.

hát most nem oldjuk meg.
ha nem vágják a briteket a francba, hanem elkezdenek trükközni, akkor ebből két dolgot fog látni mindenki. egyik, hogy az eu kalap szart nem ér, nincs semmi akarata, azt csinálnak vele a szemétládák, amit akarnak. a másik, hogy nyugodtan lehet a csürhét népszavaztatni, remek módszer ez arra, hogy zsaroljuk vele az eu-t.
végig fog söpörni a népszavazási hullám, és amikor elvonult, a nyomában káosz és egy teljesen dezintegrált eu marad.

a távolabbi következmény meg az lesz, hogy akiknek elegük van az egészből, azok összefognak és létrehozzák a szorosabb mag eu-t, ami gyakorlatilag a mai eu megszűnésével lesz egyenlő. amúgy igazuk is lenne.

itt nem világnézetekről, filozófiákról van szó, hanem emberi minőségek közötti törésvonalakról, a politikusok és a szavazók szintjén is. van olyan szar minőség, amivel nem lehet sorsközösséget vállalni, egyszerűen mert a hülyeség, kivagyiság, cinizmus, felelőtlenség egy szint felett veszélyezteti a biztonságunkat, a jövőnket, a tulajdonunkat, az egész életformánkat. ha én azt mondom, kettő meg kettő szerintem márpedig öt, csak a rohadt eu hazudja hogy négy, az nem vélemény, hanem szimpla hülyeség vagy hazugság. erről szólt a brexit kampány, erről szól orbán is, le pen is, meg az összes többi szemétláda.
evvel a mentalitással nincs mit alkudozni, tárgyalni, kompromisszumot kötni. ezt el kell hallgattatni.
mi a fenét kezdesz egy olyan gecivel, aki a szavazás másnapján egyszerűen letagadja a kampányának fő üzenetét? miről tárgyalsz vele?

stefan75 2016.06.26. 10:40:57

@ámbátor: Erre most hirtelen nem tudok forrást, de emlékeim szerint nem jelölnek miniszterelnöknek olyat, aki a hivatali ideje alatt betöltené az 59-et. Boris tehát 2020-ban már nem lehetne PM. Talán ezért is volt olyan sürgős neki.

klorofilll 2016.06.26. 11:08:16

"FYI - In the first 8 hours after the UK referendum result of a ‪#‎Brexit‬, the UK lost $350bn, which is a greater amount than they contributed to the EU budget over last 15 years - including the rebate."
www.facebook.com/GuyVerhofstadt/posts/10154749424130016

ámbátor 2016.06.26. 11:08:25

@stefan75: Thatcher 65 múlt, mikor végzett, Callaghan 67. Ő már akkor 64 múlt, mikor megválasztották. Hogy ne menjek vissza Churchillig, aki 80 is múlt, mint PM.

klorofilll 2016.06.26. 12:37:57

@ámbátor:

Csak ilyen nyomasztóan buta csajnak lehet ilyen primitív pasija, aki hatalmasakat röhögve kiteszi a fészre a barátnője vakarózással kísért ostobaságait. (Csak fél percet láttam belőle.) A legjobb komment hozzá: "She seems bright enough, she would make a good tory party leader." :)

incze 2016.06.26. 14:02:47

@klorofilll: ezeket én azért gondolom kevésbé jó megoldásnak, mint a böske-opciót, mert ha a szavazást establishment ellenes középső ujjnak tekintjük, akkor csak olyan "fék" léphet be, amely nem kelti azt a benyomást, hogy az establishment megfúrja a "népakaratot". böske nagyon világosan nem része az eu-cimbi establishmentnek.

nudniq 2016.06.26. 14:31:56

@incze: Amikor utoljára volt nyílt politikai véleménye és annak megfelelő cselekedete a brit uralkodónak, az az amerikai függetlenségi háborúhoz és az első brit birodalom kettészakadásához vezetett. Azóta nagyon ügyelnek rá,h az uralkodó nem csinál ilyet. Különbenis, pont II. Erzsébet a par excellence establishment: az egész elit egyszemélyi megtestesítője. Az lenne csak igazán a népakarat megfúrása, ha ő most semmibe venné a népszavazás eredményét!

Viszont most a Parlamentben többségében olyan képviselők ülnek, akik EU-tagság pártiak. Ez a népszavazás most egy olyan bizalmatlansági szavazás volt a Parlament ellen, mintha az Országgyűlés fogadna el a Kormány előterjesztésével ellentétes költségvetést. Abban az esetben is az a megoldás,h a Kormány megbukott, és olyan új Kormány kell, aminek a saját akaratával már összhangban van a Parlament költségvetési döntése.

Senki sem várja el,h ilyen esetben maradjon csak a régi Kormány, és hajtsa végre szépen a politikájával ellentétes költségvetést! Ugyanígy nem várható el,h maradjon a helyén ez a Parlament, és hajtsa végre a saját nézeteivel ellentétes népszavazási eredményt. Kell egy új parlamenti választás, ahol majd olyan képviselőket választanak meg, akiknek a politikája már összhangban van a népszavazás eredményével.

Ha meg a nép mégsem olyan képviselőket választ, hanem olyanokat, akik EU-pártiak, akkor ez a legfrissebb népakarat, ami felülírja a régi népakaratot. (Olyat is láttunk már,h a Kormány megbukott a Parlamentben, lemondott, új választás, és az új Parlament már bizalmat szavaz a régi Kormánynak. Ezt sem gondolja senki úgy,h ezzel meg lett fúrva a népakarat.)

nudniq 2016.06.26. 14:40:42

@ingyenebed: szóval 17 millió EU ellenes szavazó jogszerű döntésének büntetéseként büntessük meg őket is, meg a nemszavazókat is (köztük a 16-17 éves tinédszerekkel, akik nem is szavazhattak) és a 16 millió EU-pártis szavazót is.

Végülis, ez a jó módszer! A büntetés! A Jugoszláv Néphadsereg is milyen sikeresen megakadályozta Jugoszlávia széthullását azzal,h jól példát statuált az első két kilépni merészelő tagállamon, és ezzel a bátor keménykedéssel hatékonyan eltántorította a többieket a függetlenségi törekvésektől.

Muad\\\'Dib 2016.06.26. 14:47:25

@ingyenebed:
Mégiscsak jó volna valami diktatúra, ugye? Csak a lényeg az lenne, hogy olyan minőségi emberek vezessék, akik megértik, hogy 2+2=4.
Fel kellene fogni mindenkit, hogy egy seggel két lovat megülni nem lehet. Az nem működik, hogy áradozok a demokráciáról, meg népképviseletről, meg többségi akaratnyilvánításról, aztán másnap már arról értekezem a blogokon, hogy azért ezeket a tudatlan kis prolikat mégsem kellene engedni belepofázni a dolgokba. Vagy legalább úgy kéne csinálni ezt a proli belefozását, hogy amolyan kommunista módi választás legyen (igaz ügyünket ketten képviselik, természetesen választhat közülük). Igen, elkeserítő a szavazás eredménye, meg a hülyeség, de ez a fránya rendszere ezzel jár...

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.06.26. 15:52:31

@ámbátor: Ne becézd, kérlek! Ha becézed, azzal valami kedveskedést, valami halvány szimpátiát fejezel ki, emberarcúvá teszed azt a szörnyeteget. Tehát ha ilyesmi nincs szándékodban, akkor ne becézd.

incze 2016.06.26. 16:36:17

@nudniq: abban, hogy böske az elit embere lenne kurvára nem értünk egyet, ez szinte baromság. a hölgy a nemzetet jeleníti meg (népestül, intézményestül, mindenestül, amúgy ő maga kiszivárogtatottan, személyes érzelmeit tekintve és nem hivatalosan brexit-pártinak tudható, szemben a brit szellemi és gazdasági elit zömével).

@Muad\\\'Dib: amiről beszélsz az a fidesz-demokrácia. egy tagolt demokráciában, ahol sok egymást teljes nézete/bontása van a teljes népességet lefedő érzelmek és érdekek szövevényének, történnek erőfeszítések (az elég utálatos "fékek és ellensúlyok" címszóval szokták ezt összefoglalni), hogy az egyik bontásban kifejeződő akarat ne okozhasson reparálhatatlan károkat más tekintetben. ennek a különféle országokban különféle intézményei vannak, és különböző szabályok arra, melyik forma, milyen kérdésekben dönthet.

itt elég egyszerű a képlet, a nép egyénenként meg lett kérdezve mit gondol (és most hagyjuk el, hogy jó-e a kérdés és a végeredménynek mi a kötelező érvénye, nyilván nem lehet figyelmen kívül hagyni), van egy eredmény. az nagyon vilűágos, hogy nagyon különböző emberek, nagyon különböző motivációkkal, miniszterelnök akar lenni, elveszik a munkát, nincs kedve a foci eb-hez, elesik a tudományos grantoktól, stb.) kényszerültek egy gyékényen árulni a kérdésben pró vagy kontra.

van azonban olyan overall szempont, amelyet egyedül a korona képvisel, most személy szerint böske. és ez az ország (korona és krikett) egysége. ez a szempont bele van építve az alkotmányba, módjában áll rámutatni, hogy nagybritannia a következményektől szétesik, és módjában áll (kötelessége) ezt megakadályozni. úgy, hogy közben ez minden brexitpártinak is tolerálnia kell (ez nem eu ármány), érdekükben is áll, saját szempontjuk is, csak ilyen-olyan okoból nem vették tekintetbe. ez egy létező alkotmányos szerep, nyilván kurva ritkán kerül elő, de nyilván kurva ritka a szituáció is, amikor ez kerül mérlegre. ez is kétfenekú dolog, mert a királyság intézményét kockáztatja, de a királyság intézménye mindenképp vezélyben van, és pontosan így kockáztatja azzal is, ha nem lép (túlterjeszkedik, vagy nem tölti be a szerepét, ahogy ez minden hatalmi ággal kapcsolatban állandóan meg is vitatódik).

valamit tennie kell, és tesz is (www.thesun.co.uk/news/1338739/queen-in-emergency-brexit-talks-with-david-cameron-to-avert-crisis-after-shock-of-out-vote/ ), de ezennel én ezt a kérdést a magam részéről lezárom, mert szokás szerint, in abstracto fejtegetek mindenféléket olyanról, aminek a részleteit nem ismerem.

---
vicces fordulat a most épp 3.2M fölött álló petíció ügyében, hogy azt egy a remain győzelemtől tartó leave párti jegyezte be a szavazás előtti baljós előérzetei okán, és most kurva mérges. www.usatoday.com/story/news/2016/06/25/nearly-25m-sign-brexit-do-over-petition/86385466/

ámbátor 2016.06.26. 16:59:39

@kisa: Nem becézés. Okoskatörp az a smurf, aki mindebe beleugat, osztja az eszet, aztán mindig kivágják a faluból, hogy csak úgy nyekken. Szóval inkább wishful thinking.
www.lovethispic.com/uploaded_images/16702-Smurf-Gif.gif

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.06.26. 17:13:27

@ámbátor: Oké, de szerintem akkor is van az egésznek valami becézés jellege, már csak azért is, mert a hupikékek kedves kis mese, én imádtam a kölkökkel nézni.

RontoPal 2016.06.26. 17:31:57

@ámbátor: valaki megelevenedhetne a meséből, és megadhatná neki a kezdősebességet a négyzeten...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.26. 19:10:16

@aritus: ennek semmiféle következménye sem lesz. semmi. nem lesz második referendum, és a skótok nem fognak kilépni. legalábbis nem az elkövetkező hónapokban. news.sky.com/video/1717859/islam-there-is-no-brexit-plan

ez nagyon jellemző.

holnap nyilván tovább esik a tőzsde, talán a font már kevésbé. aztán elindul a választási harc a konzervatív párt vezetői posztjáért, ami ugye automatikusan a miniszterelnökséget jelenti. simán elképzelhető, hogy boris johnson ebben a kampányban is össze-vissza fog hazudni, a népek meg jól bekajolják. amíg nincs új miniszterelnök, addig nem lesz itten article 50, meg bármiféle terv. én el tudom képzelni, hogy BoJo-nak lövése nincs arról, hogy most mi legyen (de azért azt gondolom, hogy azért mégis csak van)

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.06.26. 19:21:54

@RontoPal: Lehet, hogy nekünk kéne. A zistenadta népnek...

aritus 2016.06.26. 20:03:15

@jotunder: nyilván nem lesz újabb népszavazás, de a választást szerintem nagyban befolyásolhatja, hogy mennyire tudják magukat tényezőnek mutatni a maradáspártiak. Ahogy @incze: írta, ez a kezdeményezés pont az ellenkezőjébe fordult, mert egy kilépés párti indította. És talán most már az észérvekre is jobban odafigyelnek. megmutatták a csigazabáló franciáknak, meg a hülye németeknek, hogy az egyesült királyság nem kér belőlük, és nélkülük visszanyeri régi fényét. Aztán jön a csúf ébredés, és régi nagyság helyett az van, hogy azok a politikusok, akiknek szirénhangjára elcsábultak, cserbenhagyják őket a győzelem másnapján azonnal:
index.hu/mindekozben/poszt/2016/06/25/4_ugy_amiben_a_kilepesparti_brit_politikusok_maris_visszatancoltak_a_korabbi_igereteiktol/

Ami biztos, hogy a font esik, teljes bizonytalanság, senki sem tud semmit.
Skócia nem lép ki, de betarthat, kicsikarhat nagyobb függetlenséget, szóval a régi fény az sose lesz, inkább pont az ellenkezője.
444.hu/2016/06/26/a-skot-parlament-megakadalyozhatja-a-brexitet

aritus 2016.06.26. 20:06:08

@jotunder:
444.hu/2016/06/26/megszaporodtak-a-rasszista-tamadasok-a-szavazas-eredmenyenek-kihirdetese-ota-nagy-britanniaban

Bravó, a világ megint szarabb lett, ez az eredménye már megvan ennek a remek népszavazásnak.

incze 2016.06.26. 20:27:52

@jotunder: ez mind nagyon szép és jó, sőt még lehetséges is, gyurcsány úgy mondta öszödön, hogy lesz egy kis tüntetgetés, aztán szépen mindenki hazamegy. csak éppenséggel elég szépen fölbúgtak a centrifugális erők mindenütt krikettvidéken is (gibraltár, ausztrália, északírország, skócia), meg a kontinensen is (hatkülügyérek, francúzok, hollandok, természetesen a basi meg a csutkafejú harcidilidója, hosszú a sor), és szépen heccelnek, miközben a t. bonyolítók egymás kinyírásával vannak elfoglalva.

a brexit ígérete egy (vélt) státus quo fenntartása, vagy helyreállítása volt, de épphogy hatalmi vákuumot produkáltak, és azokból a támasztékokból vertek ki jónéhányat, amely ábrándjaik egy részét megtartotta. (ki a fene emlékszik már a skót népszavazásnak arra az apró mozzanatára, hogy milyen határozottan tudatta az a csúnya-csúnya eu, hogy ha a skótok kiszakadnak nagybritanniából, akkor az euból is kiszakadnak, ki mereng el azon, hogy ennek mekkora szerepe volt a 2014-es népszavazáson?)

vannak fölfordulások, amiket simán túl lehet élni, főleg, ha mindenki fölkészült rá, a helyén van, és teszi a dolgát. hát ez most nem az a helyzet. ettől még elképzelhető, hogy megússza nagyobb seggreesés nélkül anglia is, meg csonka-európa is, csak erre épp nem utalnak semennyire az utóbbi idők fejleményei (itt is ott is), a seggreesésre annál több.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.26. 20:45:20

@incze: kizárólag a petícióról mondtam, hogy semmiféle következménye sem lesz, nem a Brexitre :((( annak egészen biztosan komoly következményei lesznek, nagyon komoly következményei.

dicey 2016.06.26. 21:01:57

Nem irigylem a skót társadalomnak azt a részét, akik nagy arányban utasították el a skót függetlenséget 2014-ben, és tették ugyanezt a Brexittel 2016-ban. Pl Edinburgh. Nekem rejtély, hogy miként szavaznának, ha az UK és az EU között kell választaniuk.

ámbátor 2016.06.26. 21:06:53

@dicey: ÉS ha figyelembe veszed, hogy 14-ben azt mondták, hogy a UK-ból kilépés az EU-ból kilépést is jelenti, akkor se áll össze?

dicey 2016.06.26. 21:18:28

@ámbátor: Nem. A 2014-ben nemmel szavazók nagy része az UK többi részével való együttműködés érdekében, és nem az EU státusz elvesztése miatt szavazott nemmel. Skócia EU tagsága, ha nem is lett volna automatikus, rövid időn belül helyre lett volna állítható.

klorofilll 2016.06.26. 21:19:46

@incze:

Viszont e státuszát javarészt éppen annak köszönheti, hogy az elképzelhetetlennél is elképzelhetetlenebb őfelsége bármiféle beleszólása alattvalói ügyes-bajos dolgaiba. 64 év után nem most fogja elkezdeni, ebben akkor is biztosak lehetünk, ha kétségtelenül lenne bája, és jobban hatna, mint az egyébként operatív szerepben színre lépő parlament.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.06.26. 22:09:20

@klorofilll: De a nyakkendő színe stimmel.
Igen, szerintem is megsértődnének. Ennyire sunyi arca még Hókuszpóknak sincs.
Ilyenkor mélységesen szégyellem magam, hogy ez a miniszterelnököm.

klorofilll 2016.06.26. 22:38:11

@kisa:

Szégyellje ő magát, ne te. :)

A törpök elegánsak, ez a balfasz meg úgy néz ki, mintha részegen mászott volna elő a disznóólból. Összevissza álló zakó, rövid ujj, félrecsúszott nyakkendő, katasztrofális gatya, ami gyűrötten harmonikázik a cipőjén. :D A tehetséges Mr. Orbán szemtől szemben.

ámbátor 2016.06.26. 22:40:42

@klorofilll: Ettől még lehetne világraszóló államférfi, vagy zseniális tudós. Szarok rá, hogy néz ki, én se vagyok egy matyóhimzés. Az a baj, ami belül van.

kisa · http://zsakfalu.blog.hu/ 2016.06.26. 22:53:39

@ámbátor: Szerintem az _is_ baj, ha egy állam vezetője úgy néz ki, "mintha részegen mászott volna elő a disznóólból". Sajnos vagy nem sajnos, a kinézet - pláne a diplomáciában - igenis fontos. És nyilván megengedhetné magának, hogy normális szabója legyen, aki még az ő khmmm ... kevésbé előnyös alkatára is tudna normális göncöt aggatni.
De abban igazad van, hogy a legnagyobb baj az, ami belül van.

ámbátor 2016.06.26. 23:03:14

@kisa: Nyilván jobb lenne, ha pl nem rúgta volna ki a protokollfőnököt és lenne egy ember ott, aki megtanítaná, hogy öltözik, viselkedik egy ember, de lehetne tőlem az Alan Delon is, ha ilyen marha, akkor se becsülném többre.

esernyősEvezős 2016.06.26. 23:09:51

@kisa:
Ez - a külső - is(!!!) jelez valamit: ez egy igénytelen f@sz, hiába másztak fel oda, ahova (családilag), nem sikerült, nem volt rá késztetés, nem is akarták, hogy valamiféle jólápoltság (elegancia) áradjon belőlük. Jó értelemben véve.
A felesége a brokátfüggönyből szabott zakójával, a lánya az előnytelen ruháiban ...nem sorolom. Bármibe lefogadom, hogy alig pár év, és melegítőben fog lófrálni, mint Castro. Már régen lehámlott róla az a máz, amit kínnal-keservvel magára erőltetett, míg a hatalomba akart belecsücsülni. Már nem kell magát megjátszania, nem kell úgy tennie, mintha.

stefan75 2016.06.26. 23:55:15

@incze: A királynőnek összesen 2 kötelessége van, megnyitni a parlamenti ülésszakot és aláírni a törvényeket.

Azért annak örülnék, ha a black rod bekopogtatna az alsóházba, hogy jött a királynő lecseszni őket, esetleg tenni valami konstruktív javaslatot. Erre van lehetősége, nehéz időkben szokott is vele élni.

stefan75 2016.06.27. 00:13:42

@aritus: Rengetegen azt hitték, hogy ők a lengyelek és a színesbőrűek azonnali deportálásáról szavaztak. Fogalmuk sincs arról, hogy mi az az EU, és hogy mi volt a népszavazási kérdés. Pakisztániakat, kínaiakat, Commonwealth-ből jötteket próbálnak a szavazásra hivatkozva hazazavarni, akkor is, ha azok kevert etnikumú britek.

Kísértetiesen emlékeztet ez valamire :(

igazi Ténytár 2016.06.27. 06:57:50

Sajat blogodat elfelejteni amikor arról irtal hogy reméled maradnak?

Ez abban a pillanatban eldőlt hogy Orbán fizetett hirdetésben marasztalta őket!
3 nappal később Cameron mar meg is bukott ;-)

______________

orulunkvincent.blog.hu/2014/03/30/ujra_lesujtott_az_orban-atok

Már többeknek feltűnt , hogy Orbán Viktor és vezetőtársai jártukban-keltükben jobb esetben csak politikai, rosszabb esetben végzetes szerencsétlenségeket hoznak a velük találkozó politikusokra. Az Orbán-átok legújabb áldozata...

DAVID CAMERON
______________

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.27. 10:27:19

"There will still be intense and intensifying European cooperation and partnership in a huge number of fields: the arts, the sciences, the universities, and on improving the environment. EU citizens living in this country will have their rights fully protected, and the same goes for British citizens living in the EU." (Boris Johnson)

klorofilll 2016.06.27. 10:45:52

@jotunder:

Így akkor csak néhány apróbb kérdés marad: mi is a "their rights", amik meg lesznek védve, és mire is volt jó ez az egész?

stefan75 2016.06.27. 10:49:52

@jotunder: Horn Gábor után szabadon: nem ezt mondták, Boris!

nerángass 2016.06.27. 10:52:21

Fölmegyek pár napra a hegyekbe, erre brexit és 4:0. Nem lehet titeket egyedül hagyni (((((

ámbátor 2016.06.27. 11:12:50

@klorofilll: Nem érted? A BREXIT azt jelenti, hogy minden marad úgy, ahogy volt, csak mostantól nem lesznek gyarmat és Brüsszel nem szólhat bele a nagy és nemes britek dolgaiba. Illetve másrészröl az összes bevándorló hazatakarodik végre, nem veszik el a nagy és nemes britek munkáját, de ettöl még nem lesz kevesebb orvos, növér, pincér, kömüves és vízvezetékszerelö mint eddig. Mit lehet ezen nem érteni?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.27. 11:27:25

@stefan75: ez tényleg így van. sajnos sokkal nagyobbak a bevándorlásellenes érzelmek, mint amennyire a bevándorlókkal mindig is szimpatizáló Boris Johnson szeretné. az persze igaz, hogy a valóban durván xenofób, rasszista réteg nagyon vékony, pár százalékos maximum. másfelől az is igaz, hogy ha a UK nem akar rámenni a Brexitre, akkor komoly kompromisszumokat kell kötnie, nagyon komoly kompromisszumokat. én egyelőre csak a jóindulatot látom BoJo írásában a megvalósíthatóságot nem annyira.

dicey 2016.06.27. 12:26:28

@klorofilll: Boris ködösít. A Brexit kampány hivatalos honlapja azoknak a jogait ígérte megvédeni akik már itt laknak.

labrabbit 2016.06.27. 12:43:30

"British people will still be able to go and work in the EU; to live; to travel; to study; to buy homes and to settle down... Yes, the government will be able to take back democratic control of immigration policy, with a balanced and humane points-based system to suit the needs of business and industry. "

Aha, Bojo, ebredj fel.

Wolff 2016.06.27. 13:48:18

@Rhonin: Kalnokyt soha nem az eszéért szerettük, ő meg remélhetőleg soha nem ingyen szerette Orbánt.

dr Brcskzf Gröőő 2016.06.27. 15:42:17

kapitalizmus.hvg.hu/2016/06/27/hulye-angolok-angol-hulyek/
(Tallián, nem Seres! és inkább az EU-ról, mint a Megosztott Királyságról.)

Rhonin 2016.06.27. 21:10:07

@Wolff: Így egy kicsit megnyugtatóbb :).

stefan75 2016.06.27. 21:21:46

Zuhanunk tovább, leminősítettek, és feltűnt a láthatáron a recesszió.
www.bbc.co.uk/news/business-36644934
www.poundsterlinglive.com/usd/5095-pound-to-dollar-exchange-rate-222311

Szép munka volt :(

velőtanya 2016.06.27. 21:41:36

Az írek jól rákúrnak az írkedéssel, a képviselőik tanulhatnak megfele gaelül:)
www.politico.eu/article/english-will-not-be-an-official-eu-language-after-brexit-senior-mep/

klorofilll 2016.06.27. 21:48:14

@dicey:

Ő is azt ígéri, csak éppen az nem világos, hogy ha a jogaikat keletkeztető jogalap (az EU-tagság) megszűnik, akkor milyen jogok maradnak, amiket meg lehet védeni.

@jotunder:

Jóindulat? Asszem inkább azt a kifejezést kereshetted, hogy "egy-pszichopata-paprikajancsi-miután-ráébredt-mekkora-káoszt-csinált-heveny-bullshiteléssel-igyekszik-időt-nyerni-és-a-felelősségét-tompítani", csak talán tömöríteni akartál.

dicey 2016.06.28. 01:05:27

@klorofilll: A permanent resident státusz megadásáról szólt az ígéret. Elvben igazad van, de szerintem a legtöbb már itt élő ember számára az EU tagságból származó jogok nem túl lényegesek, azok a permanent residency-hez már nem sokat adnak hozzá. A legtöbb jog abból keletkezik, hogy jogszerűen laksz itt és dolgozol, az EU tagság ezt könnyíti meg, de nem az keletkezteti e jogokat.

dicey 2016.06.28. 01:06:39

Ja és éljen Izland és a mai Brexit.

aritus 2016.06.28. 06:32:30

@klorofilll:""egy-pszichopata-paprikajancsi-miután-ráébredt-mekkora-káoszt-csinált-heveny-bullshiteléssel-igyekszik-időt-nyerni-és-a-felelősségét-tompítani", " tökéletes megfogalmazás.
És tényleg lehet, hogy ő lesz az angol miniszterelnök?!

velőtanya 2016.06.28. 07:17:20

@aritus: Sőt képzeljünk el egy Trump-Johnson atlanti tengelyt - mostanában mindenhol borul a papírforma, még az is összejöhet. (Alig 20 éve ért véget a történelem, aztán most nagy lendülettel kezdődik újra)

nerángass 2016.06.28. 08:00:58

Trump interjú Skóciából :
www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/06/24/donald-trumps-brexit-press-conference-was-beyond-bizarre/
“TRUMP: Yeah. I think I see a big parallel. I think people really — I think people really see a big parallel. A lot of people are talking about that, and not only the United States, but other countries.” – é.í.t.

A tény, hogy egy ekkora fogalmatlan, ignoráns hólyag akár csak az amerikai elnök székéhez közel kerülhetett dermesztő. A világ meghülyűlt.

klorofilll 2016.06.28. 08:57:06

@velőtanya:

Amikor megírta az Untergang des Abendlandes-t, Spengler még nem sejtette, hogy a fausti ember kultúrája nem drámai végbe, hanem abszurd targikomédiába torkollik.

Rhonin 2016.06.28. 09:56:59

@nerángass: "A világ meghülyűlt." Így megy ez időről időre, és ez még csak a kezdet. De mindig van remény az újrakezdésre is :) www.mars-one.com/

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2016.06.28. 13:33:50

@Vakmacska: egy nagyon szűk fasiszta réteg aktivizálódott, a Nemzeti Front, a Britain First, az EDL, és ha kiosztanak pár börtönbüntetést (itt elvileg le lehet ültetni valakit komolyabb rasszista uszításért), akkor el fognak csitulni.

klorofilll 2016.06.28. 15:13:59

"Kis-Britannia létrejötte hirtelen világossá tette, hogy akár Donald Trump is lehet elnök, de ezen a magyarok egyáltalán nem lepődtek meg, mert nekik már évek óta bohóckormányuk volt, mint annyi minden másban, ebben is megelőzték korukat. Mire Amerika egyáltalán eljutott odáig, hogy egy hebefrén tuskót válasszon meg elnöknek, addig Magyarország már egész rendszert épített erre, miniszterelnökkel, köztársasági elnökkel, kormánnyal, ellenzékkel."
nepszava.us/blogs/news/para-kovacs-imre-na-ugye

labrabbit 2016.06.28. 15:31:32

@jotunder: Ja. En meg emlekszem azokra az idokre mikor a miep 0.5%-ot ert el. Nem szabad hagyni hogy egy-egy ilyen elszigetelt eset miatt decens polgarokat lefasisztazzanak, ugye.

Vakmacska 2016.06.28. 15:47:41

@jotunder: az azért nekem nagyon ijesztő, hogy 10-11 éves gyerekek gondosan lengyelre fordított alázó cetliket osztogatnak az iskolatársaknak. Ők ugyanis ottmaradnak, nem lesz böri, de a törés aligha lesz elfelejtve.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu