Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Egy megélhetési bevándorló monológja

2015.02.11. 01:06 | jotunder | 112 komment

Címkék: bevándorlók rogán hülyeország

       Rogán Cecília férje azt kérte a kormánytól, hogy indítsa el a megélhetési bevándorlásról szóló nemzeti konzultációt. Ahogy mondta, nincsenek erkölcsi kötelességeink ezekkel az emberekkel szemben. Szép, kerek, keresztény mondatok. 

        Rogán Cecília férjét egyáltalán nem érdeklik a bevándorlók. A milliárdja érdekli, amit Tőle kapott, mert mindent Tőle kapott, és Ő most azt kérte tőle meg a habonyoktól, találjanak valakit, akibe bele lehet rúgni, és nem rúg vissza. És találtak. 

        A UKIP vezére, Nigel Farage mondta egyszer, hogy a kelet-európai bevándorlók miatt nem lehet rendesen közlekedni a brit utakon. Ő a brit alsó-középosztálynak beszél, akik félnek a lengyel villanyszerelőktől, a litván ácsoktól, a román rakodómunkásoktól. Kinek beszélhet Rogán Cecília férje? Még a hülye is tudja, hogy Magyarországra nem nagyon akar bevándorolni senki, csak a Jóisten valahogy berakta édes hazánkat Szerbia és Ausztria közé. Van egy réteg, amelyik szereti ezt hallani. Szereti Schmidt Máriát meg a megadjáit hallgatni, ahogy elmagyarázzák neki, hogy mennyire megijedt Berlin és Washington Orbán Viktortól. Ilyenkor azt érzi a derék magyar jobboldali, hogy egy kicsit tőle is félnek Berlinben és Washingtonban az egyesített húsz billió dolláros GDP-jükkel. Jó érzés, ha félnek egy kicsit az embertől. Ha nem is Obama, de legalább egy hatéves koszovói. 

       Tőkés László kutyája Demeter Szilárd őrjöngött a múltkor, hogy mi lesz ha Csíksomlyón megszólal a müezzin éneke. Székelyföld gyakorlatilag teljesen tele van minaretekkel, hiszen egy pakisztáni fogorvos számára mi lehetne vonzóbb, mint Európa egyik legszegényebb országában élni. 

       Nehéz a született aljasságot elválasztani a született hülyeségtől. Bár talán nem is fontos.

       Kaptam egy emailt aznap délelőtt, hogy fel fognak hívni svájci idő szerint délután háromkor. Nem tudtam mi lesz, kétesélyesnek tűnt. Elmentem sétálni. Fel a repülőtérre, onnan le a Flonhoz. Közben mindenféle hülyeségeket gondoltam magamban. Hazamentem, leültem az asztalhoz (a kis lakást mai áron kb. havi hatszázezer forintért béreltük, vicces) és háromkor valóban csengett a telefon. Akkor lettem megélhetési bevándorló. Nem hiszem, hogy büszkének kellene lennem arra, hogy nem vagyok koszovói, nem vagyok bangladesi, afgán vagy szíriai. Úgy alakult az életem, hogy nem függök Rogán Cecília férjétől, Schmidt Máriától és a megadjáitól,Tőkés László kutyájától. Egyszerűen szerencsés uniós polgár vagyok, de semmivel sem kevéssé megélhetési, mint az a koszovói kisgyerek, aki ellen Rogán Cecília férje uszul. Pontosan tudom, hogy Európa képtelen befogadni menekültek millióit, és azt is tudom, hogy ez most nem a bevándorlókról szól.  Ez Róla szól, az ő mérhetetlen hatalmáról, amely nem inghat meg egy pillanatra sem, ezért a habonyoknak ki kell találni valami undorítót. It's not personal - mondanák a habonyok a koszovói óvodásnak, és még nem is hazudnának olyan nagyot. 

       Ha akkor délután háromkor valami mást mondanak a telefonba, akkor most Budapestről írnék, és borzasztóan elkeserítene, hogy ezek bármire képesek.

        Így csak tudomásul veszem, hogy ezek bármire képesek. 

       

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr117160165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

esernyősEvezős 2015.02.11. 09:22:20

A poszt jó.
Csak azt nem értem, hogy amikor leírod, hogy "Így csak tudomásul veszem, hogy ezek bármire képesek.", akkor ezt miért nem gondolod általános érvényűnek?
Arra gondolok, hogy időnként felbukkan benned a naiv és kommenteled, hogy "hát azért azt nem", vagy "ezt nem fogják megtenni", esetleg "odáig nem merészkednének el, mert".

De. Igen. Ezek mindenre képesek.
(Tegnap a 444 kivágta azt a pár másodpercet a rogáni performanszból, amikor röhögve, olyan hátbaveregetősen lenézős stílusban odafordult a papírt feltartók egyikéhez (Papp Réka Kinga) és kvázi a képébe tolta, hogy ő bármit megtehet.
Erős késztetést éreztem - pedig mint mondtam, én még egy éticsigát, amitől alapból undorodom, is kirakok az aszfaltról az út szélére, nehogy valami barom eltapossa -, hogy agyba-főbe verjem. Míg mozog.
És sosem gondoltam azt sem, hogy megértem valaha, miért vállaltak bármit az átkosban az ellenzékiek azért, hogy a cucilista őrgófoktól megszabaduljanak. Pedig, ahogy elnézem, azok a közelébe sem járhattak egy ilyen rogánnak....)

esernyősEvezős 2015.02.11. 09:29:05

"...és nincs egy fideszes se, se egy józan bajszos vidéki vagy valami agyafúrt a belvárosból, se logika-rajongó budai úriasszony vagy elvágólagos panellakó szaki, senki, aki a frakcióülésen, mikor Rogán Rambó előadja, hogy ő kiment egészen a Keletibe, egészen oda, hogy belekiáltsa a szélbe, hogy hozzánk, hozzánk akarnak jönni a menekültek, ide, ebbe az országba, ott állt a vonatok előtt, és elmondta, és meg is konzultáljuk majd, de ő már a vonatok előtt elmondta, hogy ide akarnak jönni, magyar vért szívni, belénk telepedni, szóval akkor nincs egy se, aki felállva annyit mondjon csendesen, hogy Tóni bazmeg, hát pont azokkal a vonatokkal akartak ELMENNI tőlünk."

Ceglédi Zoltán facebook-poszt

flort 2015.02.11. 10:02:20

Jó pár éve egy MTA-kutatás keretében feltették azt a kérdést, hogy "Tart-e Ön attól, hogy a piréz bevándorlók miatt elveszíti munkáját?" (vagy valami hasonló). A válaszok között az Igen dominált, annak ellenére, hogy az említett népcsoport nem létezik.

Akkor most tulajdonképpen mit várunk?

nerángass 2015.02.11. 10:07:38

@Evezős: Itt vannak páran, akik bátran igenis kimondják, a világ pofájába, hogy a rezsim tökéletes, sőt bátor, sőt követnivaló és irigylésreméltó

index.hu/belfold/2015/02/10/terror_haza_evertekelo/

muci 2015.02.11. 10:16:41

@Evezős:

Köszönöm.

Vasárnap a Keletiben olyan érzésem volt, hogyha másképp nem megy, akkor a vonatról visszarángatva, de muszáj szerezni néhány bevándorlót, hogy felvehessék a harcot a megélhetési bevándorlókkal szemben, mert megígérték.

/Amikor ott voltam, atrocitást nem láttam./

nerángass 2015.02.11. 10:25:19

@flort: Hát ez az. Azon mélázom, miféle emberek azok, akik tudatos rendszerességgel játszanak rá a rájukbízott ország közhangulatában szunnyadó legaljasabb indulatokra. És teszik ezt idestova egy évtizede fokozódó intenzitással. Hogyan, mikor fogja az ország ezt a “néplélekben” véghezvitt merényletet kiheverni ?

szazharminchet 2015.02.11. 10:31:31

Ó, bazmeg. Ehhez a rogánsztorihoz, meg úgy egyáltalán a mostani kormányhoz már egyre inkább csak ennyit bírok hozzátenni.
Kicsit kezdem megérteni, hogy milyen lehetett 68 után prágába utazni, csak most már lassan mindenhol szégyelni kell ezeket, ahol újságolvasó népek vannak. Szerencsére egy részük logikusan végiggondolja, hogy talán éppen azért vagyunk náluk, mert otthon ezek vannak.

2015.02.11. 10:58:47

@flort: Unalmas már ezt a pirézezés. Félművelt emberek bunkósbotja, amivel az általuk lenézett tömegeket rasszistázzák meg xenofóbozzák. A kérdés nem az volt, hogy "Tart-e Ön attól, hogy a piréz bevándorlók miatt elveszíti munkáját?", hanem egyszerűen meg kellett jelölni, hogy melyik az a népcsoport, amelyiket szívesen befogadna, és melyik az, amelyiket nem. Az emberek pedig a nem ismert népet meglepő módon nem fogadnák be szívesen. Ennyi a történet, még a wikipédia is érti:

"A kutatás gyakorlati hasznát azonban megkérdőjelezi az a tény, hogy Földünkön jelenleg is több ezer különböző népcsoport él, így mindnek az ismerete közel lehetetlen - így azok, akik a bevándorlás intézményét nem támogatják, értelemszerűen általuk nem ismert népcsoport bevándorlását sem fogják támogatni.
Valamint, még ha valaki nem is bevándorlás-ellenes, még mindig inkább befogad egy olyan népcsoportot, amit ismer és megbízik benne, míg egy olyat nem biztos, amiről soha nem is hallott, így nem is tudja, milyen sztereotípiák jellemzők az adott népre, óvatosságból inkább nem is engedné be őket."

esernyősEvezős 2015.02.11. 11:09:22

@nerángass:
Úgy tűnik, most, hogy a jóLajos kissé felhúzva magát beleóbégatott a nagymagyaréjszakába, számosan érzik úgy, hogy demonstrálniuk kell a Felséges Segg melletti kiállást.
Neki ennyire telik: rendeztek egy vidám, farsangi Seggnyaló Konferenciát.
Kb.

esernyősEvezős 2015.02.11. 11:12:51

@muci:
Látványos, hogy a Felséges Királyi Felböffentést követően hogyan gyorsult fel az ellenségek felmutatásának folyamata.
Szerintem az elmúlt harminc évben nem mutogattak ennyi elfogott menekültet nálunk, mint most.
A legalantasabb ösztönökre játszik - és sokaknál be is jön, sajnos.

flort 2015.02.11. 11:14:22

@grundigg: attól függetlenül, hogy kösz a kiegészítést, a wikipediában én annyira nem bíznék, de ez a te dolgod. (Nekem évről évre kell alapvető tévedéseket korrigálnom, melyek között vannak visszatérő vonások.)

Amúgy egy kis értő olvasás neked sem ártana, de ez is a te dolgod.

Peace,

egy félművelt

2015.02.11. 11:40:30

@flort:

Én csak annyit mondtam, hogy "még a wikipédia is érti". Ebben semmiféle bizalom nincs a wikipádia iránt, semmilyen tényt nem állítottam ugyanis a wikipédiára hivatkozva. Csak mivel ott egész jól megfogalmazták, amit gondolok az ügyről, egyszerűen bemásoltam ezt a véleményt.

Ellenben a Tárkiban pl. bízhatunk. Ők azt mondják:

"A felmérésben a mintába került személyeknek feltettük a kérdést, hogy Magyarországnak minden menedékkérőt be kellene fogadnia, senkit sem szabad befogadnia, vagy pedig van akit igen, van akit pedig nem. Azok, akik erre a kérdésre érdemleges választ adtak, azok 29%-a választotta az idegenellenesnek tekinthető állítást, tehát, hogy az országba menedékkérő be ne tehesse a lábát. A válaszadók 10%-a tekinthető idegenbarátnak, aki szerint minden menedékkérőt be kell fogadni. A többség (a megkérdezettek 61%-a) mérlegelné a menedék nyújtásának, illetve megtagadásának kérdését.

A mérlegelőket megkérdeztük, hogy mely etnikumú menekülteket nem fogadnák be szívesen. A felsorolásban szerepeltek a más országban élő magyarok, a kínaiak, az arabok, a románok, az oroszok és egy nem létező nemzet, a pirézek. A határon túli magyarokat szinte senki nem említette, ezzel szemben az arabokat, a kínaiakat, az oroszokat, a románokat a mérlegelők túlnyomó többsége (77-87%-a), de még a nem létező pirézeket is 68%-a nem látná szívesen Magyarországon."

A félműveltet meg ne vedd magadra, persze csak akkor, ha nem az általad lenézett tömegeket akarod rasszistázni meg xenofóbozni. Mindenesetre a pirézes felmérésre hivatkozva mást nem nagyon olvasni, mint azt, hogy milyen mucsai rasszisták ezek a magyarok, hogy még a nem létező pirézeket is gyűlölik. Persze ha te valami mást szűrtél le az említett kutatásból, kifejthetnéd!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.11. 12:03:57

@grundigg: egy olyan orszagrol beszelunk, amelyik aszisztalt egy tomeggyilkossaghoz, aztan egy nepcsoport kitelepitesehez, aztan az un. burzsoa elemek kicsinalasahoz. egy ilyen orszagban ijeszto ez a viselkedes. nem abban az ertelemben ijeszto, hogy megismetlodhetnek a tragediak, hanem abban, hogy nem mely belso moralis oka van annak, hogy nem ismetlodhetnek meg a tragediak. es az bizony eleg aggaszto.

panelburzsuj 2015.02.11. 12:14:30

@jotunder:
Jó lenne tudni, hogy mennyi pénzt kért/kapott a magyar állam a schengeni határ őrzésére, a menekülők szakszerű "kezelésére" - és ebből mennyit summantott meg ugyanaz a magyar állam.

Szóval az a csak kérdés egyik fele, hogy merre terela Rogán - a másik az, hogy miről terel.

(Zárójel: ha Ukrajnában kitör a pokol... )

flort 2015.02.11. 12:20:50

@grundigg: Nem nézek le senkit, de szerintem ténykérdés a magyarság jelentős, vagy talán hangos részének rasszizmusa, legalábbis az általam naponta használt vonatokon uralkodó párbeszédek alapján. És még csak nem is a szalonrasszista szóhasználatról van szó. Ez nem jó, de különféle elmebetegek (az egyik leterroristázott egy csapatra való focistát, a másik bereteszelné az ország határait, hát hol élnek ezek?) csak szítják a marhságot.

Egy másik poszthoz bemásoltam a tavaly világbajnoki döntőt nyerő Nationalelf névsorát, olyan nevekkel, mint Boateng, Klose, Özil (de lehetett volna Podolski, Khedira is). Úgy tudom, mindannyian Németországban születtek, tehát nem a Bojana Radulovics-Carlos Pérez-Janics vonulathoz tartoznak. Lehet, hogy ha van olyan tébolyult, aki itt akarna élni, talán megérné támogatni, hátha lenne belőle olyan hasznos magyar, mint amilyen német bármelyik említett.

Zárásként: a legutóbbi népszavazás alkalmával megpróbáltam pirézként meghatározni a nemzetiséget (ha lehet hun, miért ne lehetne ez is?) Nem sikerült.

Kuviklacz · http://hungaryineurope.blogspot.com 2015.02.11. 12:31:59

@grundigg: "milyen sztereotípiák jellemzők az adott népre" Na ez pontosan jelzi az adott idézet szakmai színvonalát.
Remélem nem kell magyarázni, de ha lehet, ne a Wikipédiában keresd a definciót. Van értelmező szótár is a világon.
A lényeghez: pont az általad beidézettek arról szólnak, hogy a magyarok alapvetően idegenellenesek.
Próbáld meg l. sz. elhelyezni a pirézeket az Orbán-féle koordinátarendszerben: idegen kultúrát képviselnek, vagy nem.
Mert ugyebár ez volt az érv, hogy nem akarnak multikulturális országot.

maybach 2015.02.11. 13:04:38

@Nadine:
Szia!

Kicsit beborult az agyam, ekkora szemétségek miatt.
Ígérem nem fogom megdobáéni tóniékat mikor rabláncon vezetik majd őket.

2015.02.11. 13:14:35

@jotunder: "egy ilyen orszagban ijeszto ez a viselkedes"

Ha a Rogánéra gondolsz, azzal egyetértek, én csak erre a piréz témára ugrottam rá, mert szerintem abból a felmérésből semmi nem következik, mégis állandóan úgy hivatkoznak rá, mint valami perdöntő bizonyítékra.

labrys 2015.02.11. 13:47:29

@grundigg: „…milyen sztereotípiák jellemzők az adott népre…”

Csak nem e bájosan, rasszistán primitív wikiposzt szerzőjének tetszik lenni? (A skótok meg smucigok, ugye? Ja, erről lehet felismerni őket.)

…Tehát az, hogy a megkérdezettek 68%-a kapásból elutasít _bármilyen_ kultúrát, jelenséget vagy embert, amiről/akiről nem tud semmit – márpedig a magyar népesség több mint fele nem hogy néprajzi tárgyú könyveket, de egyáltalán semmilyen könyvet sem olvas, és körülbelül annyira járatos a szomszédos népek kultúrája, amennyire az idegen nyelvek terén* –, az nem arra vall, hogy az említett 68% bármi _számára_ ismeretlentől félő, ezért azt zsigerből, összeszoruló gyomorral támadó idióta – hanem arra, hogy akik ezt a tényt szégyenteljesnek és orvosolandónak tartják, azok félműveltek.

No igen.

.
.

* appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=edat_aes_l25&lang=en

és

oktpolcafe.hu/nyelvtudas-es-kivandorlas-az-agyelszivargas-mertekerol-2386/

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 15:28:45

@spinat: "Németország nemrégiben a balkáni országokat levette arról a listáról, amin azok vannak, ahol az élet nem biztonságos"

Véletlenül sem védeném a Fideszéket, de az Angela tényleg azt mondta múlt hétfőn, hogy "a Balkánra vissza lehet toloncolni az embereket, de pl. Szíriába nem". Mert Szíriában megölhetik, a Balkánon meg nem. Arra nem tért ki Merkel anyó, hogy az éhezés vagy a kezeletlen magas vérnyomás vajon mi, sajnos.
Tény, hogy mostanában vagy nagyobb mértékben fordítják vissza az albán embereket Győrött stb., vagy eddig nem mutatták a Híradóban.(Mondjuk ez nagyon rossz reklám az USA Koszovó-politikájának, ezért "érdemes" volt őket elszakítani Szerbiától ...)

A Székelyföldön éneklő müezzinek nekünk nem lenne újdonság, hiszen a hódoltságban voltak török kolóniák. De manapság csak néhány minaretet, dzsámit mutogathatunk turistalátványosságként. Szemét Habsburgok, még jó, hogy a török fürdőket nem rombolták le. :) Mi lenne a turistákkal?

frob 2015.02.11. 16:14:20

Azért ilyenkor örülök, hogy Orbán kormány van és a Jobbik erős.

El lehet képzelni ahogy egy balliberális kormány rendesen alányal Merkelnek, igenis tessék parancsolni, mi ugye Európa a befogadók, kérem, onnan maguktól is ide lehet küldeni az összes koszovóit.

Amúgy a németek már több hullámban vissza toloncolták a koszovóiakat, a franciákkal együtt csakhogy ezt az index nem igazán reklámozta. A kuruc viszont rendszeresen beszámolt erről. Sőt egy olyan videó is volt ott, amiben az angolok egyenesen a cigánytáborra eresztik a kotrógépeket, egész fasza lakókocsikat rombolva le, amiből ki sem engedték költözni a cigánycsaládokat.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 16:18:10

@jotunder: "nem mely belso moralis oka van annak, hogy nem ismetlodhetnek meg a tragediak. es az bizony eleg aggaszto."

Pár éve volt egy dokufilm, ahol felhívták Endre László unokáit. A nő nem tagadta meg a nagypapát, de azért nem is mentegette, a fiúgyerek egyértelműen elfordult a családjától.
Ormos Mária a pódiumbeszélgetésben szinte undorodott, hogy milyen ember a főszereplő (Endre fia, aki semmit nem tagadott meg). Ezek után melyik elkövető unokája merne körútra indulni ebben az országban, mint a németeknél az SS-nagypapa unokája? A ballibek azért vágnák le a fejét, amit a nagypapa elkövetett, a jobberek pedig a Horthy-kor összes disznóságát a nyilasok nyakába varrják.

esernyősEvezős 2015.02.11. 16:24:10

@frob:
Na, megjelent az első, aki még életében nem látott menekültet, de a gatya az tele van rendesen...
(Szerintem téged akkor sem bántanának, ha egyedül lennél élőlény a földön. Van, amitől mindenki undorodik.)

alprazolam 2015.02.11. 16:33:34

Határőrséget! ja, az már nincs..

2015.02.11. 16:53:05

@labrys:

1. Nem tetszek lenni semmilyen wikiposzt szerzőjének, soha nem is tetszettem szerezni semmilyen wikiposztot, tetszik lenni annál fontosabb dolgom is. Amúgy neked is tetszett sikerülni rátapintani a lényegre abban a szócikkben.

2. "az említett 68% bármi _számára_ ismeretlentől félő, ezért azt zsigerből, összeszoruló gyomorral támadó idióta"

Nem az volt a kérdés, hogy fél-e tőle. Nem az volt a kérdés, hogy összeszorul-e a gyomra. Nem az volt a kérdés, hogy hadat üzenjünk-e Piréziának. Nem az volt a kérdés, hogy zárjuk-e börtönbe a pirézeket. Az volt a kérdés, hogy befogadná-e a pirézeket vagy nem fogadná be őket. Ezek szerint ha nem tudunk róluk semmit, a helyes válasz a "fogadjuk be", aztán majd úgyis lesz valahogy, hisz olyan még sose volt, hogy ne lett volna valahogy. Nyilván, ha megkérdeznék tőled, hogy a gyereked egyen-e hugymarákot a menzán, te igent mondanál, mert ugyan semmit se tudsz a hugymarákról, de te iszonyatosan nyitott vagy minden újra, úgyhogy a gyerek csak egye meg szépen, amit elé raknak!

3. Az pedig, hogy szerinted az emberek 68%-a (zsigerből támadó stb.) idióta, rólad mond el éppen eleget. Az emberek 68%-a nem lehet idióta. Ők az átlagemberek, olyanok, amilyen az ember. Ha neked nem teszik az ember, az a te problémád, de inkább megismerni és megérteni próbáld (pl. gondolkodj el, hogy miért nem kérnek a pirézekből, és próbálj kicsit komplexebb válaszokat találni, mint azt, hogy idióták), mint hogy itt hőbörögsz.

protézisesh 2015.02.11. 17:06:35

Általában nagy rajongója vagyok mind a vbőr, mint Zero munkásságának. Viszont azt gondolom, ez az írás komoly félreértéseket (?) tartalmaz.

Ne keverjük már össze az EU27-en belül a "munkaerő szabad áramlását" lehetővé tevő alapelv kihasználását, amikor magyar (=EU állampolgár) munkavállalási céllal, legálisan külföldre távozik, azzal a koszovóival, aki MENEDÉKJOGÉRT folyamodik a magyar (vagy osztrák/német, ha tovább jut) hatóságnál.

A két kategória nagyon nem ugyanazt takarja!

Ráadásul Schengeni szélső országként az EU-val szembeni kötelezettsége Magyarországnak, hogy az "összenyitott" országokat megvédje az illegális bevándorlókkal szemben. Ez nem Orbán/Rogán hülyesége, hanem vélhetően az orrára koppintottak, mert eddig szemet hunytak a magyar rendőrök az akadálytalanul átáramló illegális bevándorlók felett...

Ráadásul a statisztikákból látszik, hogy míg 2012-benkb 2000, addig 2013-ban már 20.000, 2014-ben 41.000 menedékkérőt regisztráltak, addig idén CSAK JANUÁRBAN 14.000 kérelmező van, akiknek 90%a koszovói. Szóval a változás igenis drámai mértékű!

Arról nem beszélve, hogy aki menedékkérelemért folyamodik, azt a kérelem elbírálásáig (ez mostanában 6-8 hónap) a menekültügyi eljárást lefolytató országban KELL tartani az EU-jog szerint, vagyis addig sem visszatoloncolni, sem továbbengedni nem lehet hivatalosan és jogszerűen.

A kérelmezőknek a jog szerint viszont jár az "alapellátás" (fedél, étel, ruházat, költőpénz, orvosi ellátás - beleértve a fogászati és védőnői szolgálatot is - továbbá jogi képviselet). Mindez kérelmezőnként havi kb 200.000 forintjába kerül a magyar államnak (vö: 47.000 közmunkásbér....), illetve a magyar állam feladata a "nyílt befogadó állomáson" (gyk: szabad kijárású menekülttáborban) történő elhelyezés. Ilyen jelenleg 4db van az országban: Bicske, Balassagyarmat, Debrecen, Vámosszabadi, melyek össz-kapacitása 2500-3000 fő körül alakul, vagyis egy hétvége alatt megtelhetne az összes akkor is, ha mind üres lenne.

A menekültügyi őrizetet meg elvileg csak "indokolt esetben" lehet elrendelni, ami lehetne pl. ha a menedékkérő pl bűncselekményt követ el Magyarországon. Ilyenre is van példa, ezek vannak Békéscsabán elzárva, a múltkor jól fel is gyújtották a tábort, mert hogy van az, hogy ők nem járhatnak ki? A Helsinki Bizottság, meg a többi jogvédő banda meg folyton azért sír, hogy túl sokan és túl sokáig vannak bezárva. :(

Tehát összefoglalva:
1.) kurva sokan jönnek, sokkal többen, mint eddig.
2.) vissza nem toloncolhatjuk őket, mert emberi jog.
3.) tovább nem engedhetjük őket, mert EU-jog.
4.) itt el kell látni őket, mert EU-jog.
5.) erre sem pénz, sem kapacitás nincsen.

Szóval kivételesen nem egy újabb démonról van szó, hanem kurva nagy gáz van. :(
A megoldás csak a déli határok hermetikus lezárása lenne (lásd USA-Mexikó), vagy Szerbiát is be kell vonni a schengeni övezetbe, akkor nem a mi gondunk lenne a határőrizet.

protézisesh 2015.02.11. 17:07:13

Ja, a vastagbor.blogra is megirtam ugyanezt, ezert kezdodik vbor utalassal.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2015.02.11. 17:07:41

En ugy gondolom, "gazdasagi bevandorlokent" eleg sokat teszek azert az orszagert amely szives oromest befogadott, es meglehetosen megbecsul. Elegge elgondolkodtato, Magyaroszag miert nem teszi ezt meg...

panelburzsuj 2015.02.11. 17:33:56

@protézisesh:
"5.) erre sem pénz, sem kapacitás nincsen"

"Nyugati" pénzen azért talán lehetne "hazai" kapacitásokat (kaját, helyet, személyzetet) venni - csak hát ahhoz nemigen passzol a rothadó felett gúnyosan elsuhanó kuruc kacagány...

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 17:44:59

@protézisesh: "Szóval kivételesen nem egy újabb démonról van szó, hanem kurva nagy gáz van. :("

Ha "csak" ennnyiről van szó, akkor miért Rogán haknizik az üggyel? Ez tény, hogy valamit csinálni kell a menekültekkel, mint az olaszoknak, mikor a szerencsétleneket kötelesek a Földközi-tengerből kihalászni, akik ilyen kis tutajokon, lélekvesztőkön elindulnak az afrikai partokról.
Még a pápa is csak imádkozni tud ezekért a szerencsétlenekért, Rogán meg azt képzeli, majd ők megoldják az ügyet? Ez eleve veszett ügy, ha visszatoloncol azért, ha a határt lezárja egy egész hadsereggel, akkor meg azért.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 18:14:35

jótündér: "Szereti Schmidt Máriát meg a megadjáit hallgatni, ahogy elmagyarázzák neki, hogy mennyire megijedt Berlin és Washington Orbán Viktortól."

Érdekes társaságba került akkor Orbán. A Szirizát is hogy utálják Berlinben, talán vele hasonlítja össze Schmidt?
Vagy inkább Berlusconi, meg Le Pen az alap, akikhez sz.ros bottal se nyúlnának hozzá, annyira rühellik?

labrys 2015.02.11. 18:38:14

@grundigg: „Nem az volt a kérdés, hogy fél-e tőle. Nem az volt a kérdés, hogy összeszorul-e a gyomra. Nem az volt a kérdés, hogy hadat üzenjünk-e Piréziának. Nem az volt a kérdés, hogy zárjuk-e börtönbe a pirézeket. Az volt a kérdés, hogy befogadná-e a pirézeket vagy nem fogadná be őket.”

Pontosan. Épp erről beszéltem én is: _semmit_ sem tud (mert nem is tudhat) róluk, mégis automatikusan, szó szerint zsigerből ellenzi a befogadásukat.
Ennyit a hazánkba települt, a magyarság etnogenezisében & történelmében igen fontos szerepet játszó kabarokról, jászokról, kunokról, vallonokról, svábokról, szászokról, bajorokról, szlávokról, böszörményekről, törökökről, görögökről, örményekről, zsidókról (stb., stb., stb.), István király Intelmeiről – valamint a xenofób hülyékről.

.

„Ezek szerint ha nem tudunk róluk semmit, a helyes válasz a »fogadjuk be«, aztán majd úgyis lesz valahogy…”

Nem, és természetesen nem is írtam ilyet. A helyes – többrétű – válasz a következő:

1) A kérdés így feltéve eleve értelmetlen, ostoba és félrevezető, mert nem „népeket” vagy „nemzetiségeket” fogadhatunk be/utasíthatunk el, hanem konkrét egyedeket. Azaz aki etnikai alapon kíván a bevándorlás kérdésében dönteni, az hülye. (Mivel az etnikum, a kultúra, a nemzetiség és a viselkedés egymástól alapvetően különböző fogalmak. Persze ez azok számára, akiknek a világában a skótok smucigok, a cigányok lopósak, a románok meg szőrös talpúak etc. nyilván értelmezhetetlen.)

2) A helyes válasz a „befogadjuk-e az X nevű személyt az országba?” kérdésre a következő: miért ne fogadnánk be, amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek? Azt, hogy megfelel-e az említett feltételeknek, természetesen egyedileg kell meg vizsgálni.

.

„Nyilván, ha megkérdeznék tőled, hogy a gyereked egyen-e hugymarákot a menzán, te igent mondanál, mert ugyan semmit se tudsz a hugymarákról, de te iszonyatosan nyitott vagy minden újra, úgyhogy a gyerek csak egye meg szépen, amit elé raknak!”

Ha a kérdésemre, miszerint mi a fene az a hugymarák, megfelelő választ adnak (például kiderül, hogy az túrógombóc, csak litvánul), nyilván azt mondom, igen, kínálják csak meg vele nyugodtan. – Épp ez a lényeg: nem zsigerből elutasítani azt, amit nem ismerek. Előbb vizsgálni, tájékozódni, mérlegelni, utána ítélni.

.

„Az emberek 68%-a nem lehet idióta.”

Miért nem?
A felmérések szerint például az Egyesült Államok népességének igen jelentős része hisz az angyalokban (>70%); soha életében nem olvas el egyetlen könyvet sem (>60%); legalább százhúszmillió közülük [funkcionális] analfabéta; majd’ a felük nem tudja, hogy Németország a II. vh-ban az USA ellenfele volt; az ¼-ük hisz a boszorkányok létében; kreacionista, azaz szerinte az Úr az elmúlt tízezer évben teremtette a Földet (>44%), és így tovább, és így tovább.
Ez bizony azt jelenti, hogy – például – az Egyesült Államokban (ahogy többé-kevésbé mindenütt másutt is a világban) százmilliós nagyságrendű az idióták száma.

.

„Ők az átlagemberek, olyanok, amilyen az ember.”

Nem, nem „olyanok, amilyen az ember”. Olyanok, amilyenek. Ők személyesen. Az „ember” az egy absztrakt fogalom; a valóságban azonban csak konkrét személyek léteznek. Akik vagy hülyék, vagy nem. (Vagy csak esetenként azok.)

.

„Ha neked nem teszik az ember…”

Az „ember” mint szó? (Kicsit valóban túl sok benne a mekegő ’e’.) Mint fogalom? Vagy az egész emberi faj (Homo sapiens sapiens)? Vagy az ideája? Netán az egész Hominoidea öregcsalád?…

…A mondatnak körülbelül annyi értelme van, mint „ha neked nem tetszenek a székek…” – És ilyen szilárd elvi alapokon kellene bevándorlás, együttélés, illetve sokszor élet-halál kérdésében dönteni?

$pi$ 2015.02.11. 19:05:28

@labrys: "Épp ez a lényeg: nem zsigerből elutasítani azt, amit nem ismerek."

Egy ideális világban minden döntésünket racionálisan, érvekkel alátámasztható módon, a szükséges ismeretek birtokában hozzuk meg. A valódi világban a legtöbb döntésünket úgy hozzuk meg, hogy nincsenek a birtokunkban az ismeretek, amik alapján megalapozott döntést hozhatnánk. A döntést azonban meg kell hozni, mert dönteni kell, információ, imeretek meg nem nagyon vannak.

Te azt mondod, hogy "értelmetlen" a kérdés, nem lehet rá válaszolni. Csakhogy az élet ilyen "értelmetlen" kérdésekkel bombáz minket, mi pedige elégtelen információk birtokában döntéseket hozunk. Az ember igen jó ebben, a döntéseink az evolúciónak köszönhetően többnyire helyesek. Csak persze nem olyan szempontból, ahogyan azt te vizsgálod.

A te elved szerint be kellene fogadni az idegeneket, hiszen ők milyen hasznosak lehetnek. Ez azonban ellentmond a mimimax elvnek. ami szerint a maximális veszteséget kell minimalizálni. Ez a nyerő stratégia és akik a befogadást elutasítják éppen ezt a nyerő stratégiát követik. A rendelkezésre álló hiányos adatokból a matematikailag optimális döntést hozzák meg.

Tehát:
1) Dönteni kell, akkor is, ha nincs minden információ a birtokodban, ezért azt, aki dönt nem bírálhatod ezért.
2) A döntés során a maximális veszteséget kell minimalizálni, erre pedig a jelen esetben az elutasítás az optimális stratégia.

Lássuk az előző példát ennek tükrében.
1) Egyen -e hugymarákot? Nincs, lexikon, nincs nem-tudom-majd-beszéljük-meg, nincs ebben-a-kérdésben-nem-foglalok-állást, ott áll a gyerek a kezében a hugymarákkal a kezében és vagy beavatkozol vagy megeszi.

2) A maximális nyereség az, hogy tele van vitaminnal és nem lesz utána éhes, a maximális veszteség az, hogy azonnal meghal, mert mérgező. A minimális veszteség az, hogy nem lesz semmi baja. A helyes döntés ezek után a következő:

"Nem eszel meg semmit, amiről nem tudod, hogy mérgező -e vagy nem!"

1) Jönnek a bevándorlók. Nem ismered őket, ha bevatkozol, akkor nem jönnek (remélhetőleg), ha nem avatkozol be, akkor jönnek. Nincs olyan, hogy majd-ha-mindegyiket-alaposan-megismertem.
2) Vagy az lesz, hogy közülük páran lángbaborítják az országot (maximális veszteség) vagy az, hogy semmi baj nem lesz (minimális veszteség). A maximális nyereség az, hogy pár állampolgárral többen leszünk és ezért vidámabban lengeti a szél a zászlót. A helyes döntés:

"Nem engedsz be olyanokat, akiket nem ismersz."

Racionális, matematikailag bizonyítottan optimális stratégia részlegesen ismert állapottéren. Nevezd rasszizmusnak, ha akarod.

RontoPal 2015.02.11. 19:25:15

@$pi$: Ez hülyeség, a hugymarák ismeretlen, a bevándorló ellenben évszázadok óta ismert valami, ezért a párhuzam fals.

trbnt 2015.02.11. 19:38:59

@frob: Nézd, tudom, hogy egy vérszomjas, másokat Dunába lőni vágyó nyilasnak ezt nehéz elmagyarázni, de megpróbálom.

Vannak ugye, tudod, olyan dolgok, amiket egyesek, pl. az a názáreti zsidó, felebaráti szeretetként, mások pedig a jóízlésű, alapvető emberiesség normájaként tartanak számon. Ezek közé egyebek mellett oda tartozik, hogy mások nyomorán nem élvezkedünk, és nem próbálunk belőle politikai tőkét kovácsolni. Mondom, ez olyan buzis, humánus dolog.

Például: lehet, hogy egy nincstelen koszovói család nem volna jogosult az EU-ban való szabad utazgatásra. Én sem vagyok a korlátlan bevándorlás híve, pontosabban úgy gondolom, hogy diplomával jöjjön mindenki, anélkül pedig senki, a munkaerőhiányt pedig itthon oldjuk meg székelyekkel, Németországban pedig robotokkal. Huntingtont is csipázom, és nem hiszek a _nagyon távoli_ civilizációk együttélésében. (Értsd, magyar-román, német-olasz belefér, holland-arab már csak nagyon neccesen.)

De, és itt jön a trükk, gondolom a nyilas szemináriumon ezt nem tanítják:

Lehet, hogy nem támogatom arabok millióinak _be_telepítését, de ettől még összeszorul a szívem, ha gumicsónakon látom őket, és semmiképpen sem recskázok arra, ahogyan a parti őrség összeszedi őket, vagy ahogyan a hős magyar rendőrök, akik amúgy csak gyroszabálásban, tilosban parkolásban és hajléktalan-vadászatban tudnak nemzetközi színvonalat felmutatni, szerencsétlen albán családokat hajkurásznak a vasútállomáson, ötéves kisgyerekkel. Amit Rogán - egyori szlovén bevándorlók deviáns, bűnöző életmódot folytató leszármazottja - művel a hozzád hasonlók merevedéséért, az pornográfia.

Tudom, hogy az albán az kívülről majdnem olyan, mint a cigány, de a kereszt, ami a mostani pártod jelvényében "kettős", a régi pártodéban pedig "nyilas" kivitelben van benne, a cigányokra is érvényes, nem tudom, tudtad-e. Még a négerekre is, szóval nem kispályás a dolog.

Érvsebész 2015.02.11. 19:44:23

@$pi$:
"1) Dönteni kell, akkor is, ha nincs minden információ a birtokodban, ezért azt, aki dönt nem bírálhatod ezért."

Ez tévedés. A menekültstátusz felőli döntés az erre hatáskörrel rendelkező állami szerv(ek) feladata, amelyek, ha nem is az *összes*, de *nagyon sok* információ birtokába kerülhetnek (amúgy nincs olyan döntés, ami az *összes* információ birtokában születik, ideértve mondjuk azt is, hogy "egyek-e ma este vajas kenyeret?", pl. mert lehet a vaj most szalmonellás, a kenyér fuzáriumos, vagy ha egyik se, akkor félrenyelhetem, esetleg sürgősségi altatásos műtétre lesz szükségem, és aspirálom, stb.). Egy kormánynak, amely végső soron felelős azért, hogy ki jöhet és települhet le, gondoskodnia kell ennek az állami szervnek a felállításáról, működtetéséről és elégséges információval való ellátásáról (ideértve a munkatársak képzését, a releváns titkosszolgálati információk beszerzését, stb.), melynek birtokában a szakma szabályai szerint az optimálishoz közelítő döntés hozható.
"Lássuk az előző példát ennek tükrében.
1) Egyen -e hugymarákot? Nincs, lexikon, nincs nem-tudom-majd-beszéljük-meg, nincs ebben-a-kérdésben-nem-foglalok-állást, ott áll a gyerek a kezében a hugymarákkal a kezében és vagy beavatkozol vagy megeszi."

Akinek gyereke van, az tudja, hogy minden, értsd MINDEN tíz percben ott áll a gyerek, kezében az aktuális hugymarákkal. Hol így, hol úgy hívják, tápszer, kiflicsücsök, kóla, chip, facebook, snapchat, fogamzásgátlás, jogosítvány, a kurva kölyköt befonja hugymarák, reggeltől estig azon rettegek, hogy mivel ártok többet, ha eszi vagy ha nem eszi, aztán valahogy mégiscsak döntünk, de összességében minden döntésünk arról szól, hogy előtte tájékozódunk a lehetséges hozzáférhető módon az aktuális hugymarákról.

Lehet persze azt is, hogy nem tesszük, valahogy mint a Meztelenek és bolondok c. filmben, ha emlékszel, "Ebben a házban nem tűrök meg hugymarákot", aztán van nagy riadalom, amikor ott van.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 20:00:01

@labrys: Annyit írt grundig az elején, hogy a piréz-es kérdőív is hagy kívánnivalót maga után. Most ezért nem kéne szétcseszni a topikot (neki sem), de persze ez nem az én dolgom.
Úgy tudom, azt a vizsgálatot is már megkérdőjelezték, amiben árammal kellett csapkodni a jajgató embert.

Abban egyetértek veled, hogy aki a pirézeket utálja, az valószínűleg másokat is.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 20:20:01

Még annyit írnék a poszthoz, hogy a gazdasági, politikai menekültek élete akkor is nehéz lehet, ha nem toloncolják ki őket. Az '56-os disszidensek közt is biztos volt, aki drogot árult, mondjuk szervkereskedelem akkor még nem volt.

" ... A szerző kiderítette, hogy a mintegy húszezer (!), felnőtt kísérő nélkül nyugatra távozó kamasz némi induló segítséget kapott ugyan odakint, de jelentős számban elkallódtak, közülük például több ezren az idegenlégióba illetve az amerikai hadseregbe kényszerültek menekülni a nyomor elől. ..."

www.tenyleg.com/index.php?action=recordView&type=places&category_id=3115&id=418426

flort 2015.02.11. 20:40:09

@vigyüktúlzásbaadolgokat és mások: én kérek elnézést, hogy előhoztam azokat, akik nem léteznek.

index.hu/belfold/2015/02/11/kiderult_miben_hasonlit_rogan_es_gyurcsany/

Talán akkor inkább erről?

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 21:15:19

@flort: Semmi gond :), abban valszeg igazad van, hogy nagy gond Magyarországon az idegengyűlölet. De valahol az is érthető, ha valakinek borsódzik a háta a bezzeg a pirézek is-kezdetű mondatoktól.

Jótündér föntebb a gazdasági bevándorlókat félti, de a cikk szerint arRogáns a gazdasági menekülteket érti "megélhetési bevándorló" alatt.
Föntebb írtam, hogy szerintem koszovóiak kitoloncolásából nem lehet jól kijönni. Ha visszaküldöd őket az éhezésbe, az szörnyű, de ha el akarod tartani, az sokba kerül.
Azt mondja a szagértő is, hogy az EU-tól kéne erre pénzt kérni. Mondjuk akkor meg sokan óbégatnának a menekülttáborok bővítése ellen, járványveszély stb.
Nem tudom, de szerintem inkább erre költsenek, mint a hadsereg erősítésére.

$pi$ 2015.02.11. 21:36:31

@Érvsebész: "gondoskodnia kell ennek az állami szervnek a felállításáról, működtetéséről és elégséges információval való ellátásáról"

Bejön Muhamed, aztán tíz-húsz év múlva vagy halomra lövi a helyi újságírkat vagy nem. Ha tudtad volna előre, akkor el tudtad volna dönteni, hogy mi a helyes döntés. Mivel nem tudtad előre, nem vagy a szükséges információ birtokában.

"Akinek gyereke van, az tudja, hogy minden, értsd MINDEN tíz percben ott áll a gyerek, kezében az aktuális hugymarákkal."

Úgy van.

$pi$ 2015.02.11. 21:41:27

@RontoPal: "Ez hülyeség, a hugymarák ismeretlen, a bevándorló ellenben évszázadok óta ismert valami, ezért a párhuzam fals. "

Te évszázadok óta ismersz minden bevándorlót és tudod, hogy milyen hatással lesz a befogadásuk? Minden egyes bevándolróról el tudod dönteni, hogy mit fognak művelni holnap, holnapután, tíz év múlva?

Hát akkor megoldva, nem kell agyalni, te egyenként megmondod, hogy mit kell tennünk velük. Nagyszerű!

muci 2015.02.11. 21:58:07

@$pi$:

A Tárki szerint a pirézekkel szemben kb. félév alatt majdnem 10%-kal nôtt az elutasítás.
www.tarki.hu/hu/news/2007/kitekint/20070308.html
Annak ellenére, hogy semmit sem tettek, nem lôttek le senkit, nem szellentettek senki orra alá. Akkor ezt mivel magyarázod?

Érvsebész 2015.02.11. 22:14:56

"Bejön Muhamed, aztán tíz-húsz év múlva vagy halomra lövi a helyi újságírkat vagy nem. Ha tudtad volna előre, akkor el tudtad volna dönteni, hogy mi a helyes döntés. Mivel nem tudtad előre, nem vagy a szükséges információ birtokában."

1978 nyarán két európai ember, szőkék és nyilván kékszeműek, összebújtak, és úgy döntöttek, nem védekeznek. 1979. február 13-án megszületett Anders Behring Breivik, aki 2011-ben halomra lőtt 77 másik embert. Ha a szülei tudták volna előre, akkor el tudták volna dönteni, mi a helyes döntés. Mivel nem tudták előre, nem voltak a szükséges információ birtokában.

Akkor mi is következik ebből? Bevándorlókat következetesen és szigorúan távoltartani, dugástól következetesen és szigorúan tartózkodni, ha jól értem.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2015.02.11. 22:33:05

@Érvsebész: A liberáltozást nem tűröm. Elküldtem pihenni kis időre. Sajnálom.

muci 2015.02.11. 22:33:48

@$pi$:

"elviselhető a helyzet?

2) Nem? Akkor meg ne gyertek ide, hogy itt is olyat csináljatok!"

Mert épp azok csinálják a "helyzetet", akik menekülnek a elôle!:(
Erre nincsenek szavak.
Az megvan, hogy pirézek soha, semmilyen hírben elôzôleg nem jelentek meg? Soha, sehol, semmikor.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.11. 23:26:07

@muci: "Annak ellenére, hogy semmit sem tettek, nem lôttek le senkit, nem szellentettek senki orra alá. Akkor ezt mivel magyarázod?"

Föntebb írták, hogy mivel ismeretlen népről van szó (már aki nem tudja, hogy ez kamu), ez is lehet az oka az elutasításnak.
Ott van a táblázatban, hogy az "arabok, kínaiak, oroszok" a leggyanúsabbak a válaszadóknak, de nagy többség mérlegelné a letelepedést, NEM utasítaná el egyből.
A határon túli magyarokat viszont csak 4 százalék ekézné, ami lehetne akár több is. Vidnyánszki kinevezésével egyidőben már volt egy kis berzenkedés, hogy minden helyet elfoglalnak a határon túli magyarok, de legalábbis nagyon kiemeli őket a kormány.

labrys 2015.02.12. 00:40:12

@vigyüktúlzásbaadolgokat: „Úgy tudom, azt a vizsgálatot is már megkérdőjelezték, amiben árammal kellett csapkodni a jajgató embert.”

Valószínűleg a Milgram-kísérletre gondolsz. Amit természetesen (mint minden rendes természettudományos eredményt) megkérdőjeleztek, és (megváltoztatott paraméterekkel) rengetegszer megismételték.
Az eredmények vagy megerősítették Stanley Milgramék konklúzióit, vagy még a klasszikus kísérletnél is jóval siralmasabb képet festettek rólunk, „átlagemberekről”.

De érdemes olvasgatni a stanfordi börtönkísérlet (Philip Zimbardóék), vagy az Asch-kísérlet irodalmát is…

hu.wikipedia.org/wiki/Milgram-k%C3%ADs%C3%A9rlet
hu.wikipedia.org/wiki/Stanfordi_b%C3%B6rt%C3%B6nk%C3%ADs%C3%A9rlet
hu.wikipedia.org/wiki/Asch-k%C3%ADs%C3%A9rlet

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.12. 01:33:05

@labrys: Igen, de itt ezt is írják: "Ha nem a Yale egyik kutatótermében tartják a kísérletet, hanem egy lepusztult irodában a városban, lecsökken az engedelmesség!" Forrás: BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék)

muci 2015.02.12. 07:32:46

@vigyüktúlzásbaadolgokat:

A hangsúlyt arra tettem volna, hogy ráadásul 7 hónappal késôbb jelentôsen emelkedett az elutasítók száma, pedig a pirézek abban a félévben sem szerepeltek a médiában negetív kontextusban.

helyközi ember 2015.02.12. 09:05:39

@labrys: "Ennyit a hazánkba települt, a magyarság etnogenezisében & történelmében igen fontos szerepet játszó kabarokról, jászokról, kunokról, vallonokról, svábokról, szászokról, bajorokról, szlávokról, böszörményekről, törökökről, görögökről, örményekről, zsidókról (stb., stb., stb.), István király Intelmeiről – valamint a xenofób hülyékről."

Igen? Neked nem tűnt fel, hogy az általad felsoroltak 800-1000 éve érkeztek ide? Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, vagy szomáli kalóz között?

"nem „népeket” vagy „nemzetiségeket” fogadhatunk be/utasíthatunk el, hanem konkrét egyedeket. "

liberális, a valóságtól TELJESEN elrugaszkodott idealista elmélet. Egyetlen módon működhetne: OTTHONRÓL papírozza le, és ha megkapta az engedélyt, akkor utazzon ide. Ugyanis most idejön gyalog, és a magyar állam tartja el egészen addig, amíg a döntés megszületik, hogy maradhat-e? A válasz egyébként 99%ban NEM, mert nem menekült, csak a segélyekért jön, de a kitoloncolás is a mi költségünk. :(

dr Brcskzf Gröőő 2015.02.12. 09:08:50

@vigyüktúlzásbaadolgokat: így van: nem megszűnik, hanem csökken. sikerült finomítani, pontosítani az eredeti modellt, találtak egy olyan összetevőt, amit Milgram nem vizsgált.

aritus 2015.02.12. 09:13:21

@helyközi ember:
1, Te nagyon hülye, a magyar segélyekért?! Ami lényegileg láthatatlan összegű?2, Honnan a geciből tudod (vagy éppen a főgecinek elhiszed?), hogy ezek az emberek nem akarnak dolgozni, csak "élősködni" ÍMagyarország gyönyörű szép testén?

aritus 2015.02.12. 11:43:03

@ex-dr. vuk: Ez nem vicc, ez a nyomorult valóság. Már buktak így le közszolgálati műsorban, hogy beépített fideszes önkormányzati képviselő volt a megszólaltatott lelkes utcaembere.

ex-dr. vuk 2015.02.12. 12:34:51

@aritus: egyaltalan nem vagyok meglepve. es ez mar nem lesz jobb, amig a fidesz iranyit.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.12. 13:12:23

@helyközi ember: "Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, ... között?"

Ez nekem is eszembe jutott, hogy mennyi probléma volt a nomád kunok és a letelepedett magyarság között, mikor IV. Béla behívta őket. Letaposták a jószágok a vetést, és a kunokkal kivételezett a király a törvényeiben.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.12. 13:14:42

@muci: "ráadásul 7 hónappal késôbb jelentôsen emelkedett az elutasítók száma, pedig a pirézek abban a félévben sem szerepeltek a médiában negetív kontextusban."

Én csak azt mondom, hogy számomra sem túl meggyőző ez a piréz-módszer az idegenellenesség mérésére. Más oka is lehet, ha bejelölik őket, pl. nincs olyan rubrika, hogy "nem ismerem őket" stb.

muci 2015.02.12. 16:10:58

@vigyüktúlzásbaadolgokat:

Lehet, hogy számodra nem meggyôzô, de mibôl gondolod, hogy én módszertani kifogást emeltem?
Spin doctor vagy-e?:)

Nagyon határozott elképzelésem van arról pl., hogy milyen szomszédot fogadnék lelkesen: nem mobilozik az erkélyen, fülhallgatóval hallgat zenét, kizárólag amerikánerrel fúr, szalvétával letakart tányéron hoz át kóstolót, könyvtárát felajánlja, okos, mûvelt és mégis tátott szájjal figyel, ha én szólok stb. Származása nem számít.
Ja, egyébként a flexes szomszéd számíthatna rám, ha szarban van.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.12. 20:32:48

@muci: "Lehet, hogy számodra nem meggyôzô, de mibôl gondolod, hogy én módszertani kifogást emeltem?"

Nem gondoltam, hogy módszertani kifogást emeltél. :) Szerintem is van idegenellenesség, de ezt nem a pirézes válaszokból, hanem a többiből vontam le.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.12. 21:04:45

Az előbb találtam ezt a részt egy Kőszeg-interjúban:

"A menekültügyi törvény tervezetét az ENSZ Menekültügyi Főbiztosságának szoros felügyelete alatt alkották meg a Horn-kormány idején. A belügyminisztérium illetékesei azonban MSZP-s képviselőkkel benyújtattak módosító javaslatokat, amik már nem kerültek a Főbiztosság látókörébe. Így érték el, hogy a menedékkérőt a határőrség idegenrendészeti szállásain lehessen tartani. Amint jött a Fidesz-kormány, megjelent egy főkapitányi intézkedés, hogy ezeket a szállásokat le lehet zárni és lényegében börtönként lehet működtetni. Így jöttek létre azok az iszonyatos állapotok, amelyekkel 1989-ben tele volt főképp a német nyelvű sajtó. Filmek készültek arról, hogy a szombathelyi vagy a győri szálláson milyen hihetetlen zsúfoltságban, milyen borzalmas körülmények között élnek hosszú-hosszú ideig bezárva a menedékkérők. Szép példa: egy nagyon súlyos és nyilvánvaló jogsértést az MSZP alapozott meg és a Fidesz teljesített ki."

nol.hu/belfold/koszeginterju-1469687

helyközi ember 2015.02.13. 10:48:56

"nem „népeket” vagy „nemzetiségeket” fogadhatunk be/utasíthatunk el, hanem konkrét egyedeket. "

liberális, a valóságtól TELJESEN elrugaszkodott idealista elmélet. Egyetlen módon működhetne: OTTHONRÓL papírozza le, és ha megkapta az engedélyt, akkor utazzon ide. Ugyanis most idejön gyalog, és a magyar állam tartja el egészen addig, amíg a döntés megszületik, hogy maradhat-e? A válasz egyébként 99%ban NEM, mert nem menekült, csak a segélyekért jön, de a kitoloncolás is a mi költségünk. :(
@aritus:

helyközi ember 2015.02.13. 10:55:37

@aritus: te barom (ha már így összetegeződtünk), egy MAGYAR KÖZMUNKÁS kap 47.000 forintot, amiből még eho-t vonnak, így 40.000 marad a kezében. Ha van lakása, akkor fizeti a lakbért, a vizet/villanyt/gázt/internetet, vesz magának ételt, ruhát, gyógyszert és buszbérletet. Ha EGY nap nem jelenik meg, kib@sszák és másnaptól SEMMIRE nem jogosult.

Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP:
- lakást (=ingyen lakbér/víz/villany/gáz)
- napi 3x étkezést (vallási igényeinek figyelembevételével, helsinkibizottságosan ellenőrzött kalória- és vitamintartalommal, változatossággal, minőséggel)
- évszaknak megfelelő ruházatot
- orvosi ellátást, beleértve a fogászati és védőnői ellátást és gyógyszereket is
- ingyenes wifi internetet
- költőpénzt
- ingyenes közlekedést
ha elismerik menekültként, akkor még jogosult lesz letelepedési segélyre és kamatmentes lakáskölcsönre is.

Látsz valami különbséget a két felsorolás között? Szerinted ez alapján vajon vonzóbb ma Magyarországon menedékkérőnek lenni, mint munkanélkülinek?!

jotekony koc 2015.02.13. 11:04:56

@helyközi ember: És ha a magyar munkanélküliek, fiatalok és hajléktalanok lemondanak a magyar állampolgárságukról, akkor menedékkérőként szintén kapnak lakást és ellátmányt ?

christvhu 2015.02.13. 11:40:25

@maybach: Én viszont nem ígérek ilyeneket. Hozzájuk vágom a menekülés közben elveszített vietnami strandpapucsukat.
Fagyottan!

labrabbit 2015.02.13. 12:42:23

@helyközi ember:
Akkor kellett volna a nemzeti erdek es a tisztesseg neveben az asztalra csapni - tuntetni, lazadni, sztrajkolni - amikor kitalaltak, hogy a szanalmas minimalbernel is kevesebbert dolgoztatnak. Erdekes, akkor ez az egyuttmukodo nemzet jo otletnek tartotta a szerencsetlenek bunteteset. Vagyis, oppardon, elinditasat a kozeposztalyba folfele.

Fontos lepes volt az. A nemzet gyuloletre trenirozasanak csak egy allomasa, ahogy a bevandorlo hiszti se a vege.

labrys 2015.02.13. 14:09:39

@helyközi ember: „Neked nem tűnt fel, hogy az általad felsoroltak 800-1000 éve érkeztek ide?”

A magyar állam területére alapítása (kb. i.sz. X. sz.) óta folyamatosan érkeztek idegen nyelvű/nemzetiségű/kultúrájú betelepülők. A török hódoltság korától a XX. század elejéig hazánkba települt jelentősebb (esetenkén több százezres[!] nagyságrendű) népcsoportok:

XVII. század – bunyevácok, sokácok, rácok, (katolikus) bosnyákok, románok, csehek, lengyelek, ruszinok, bolgárok (II. hullám), örmények (I. hullám);

XVIII. század – svábok, szlovákok, románok, örmények (II. hullám), görögök (I. hullám), arománok (cincárok);

XIX. század – askenázi zsidók, beás és oláh cigányok (II. nagy cigány betelepülési hullám), bolgárok (III. hullám).

A fenti folyamatoknak köszönhető, hogy a XV. századi 80%-ról a XX. századra 40-42%-ra esett vissza a magyarság számaránya az országban – a Magyar Királyság soknemzetiségű, _multikulturális_ országgá vált –, és például az 1711-es kb. 4 millió fős népességhez képest 1787-ben a lakosság száma már megközelítette a 10 millió(!) főt.

Ugyancsak ennek köszönhető, hogy a XIX. században Pest-Buda lakossága jobbára _németül_ beszélt. De ha egy pillantást vetünk mondjunk az aradi tizenhármak névsorára, akkor is tanulságos következtetésekre juthatunk:

~ Knezić Károly – horvát származású
~ Nagysándor József – magyar származású (de édesanyja neve Tatzel Jozefa)
~ Damjanich János – szerb származású
~ Aulich Lajos – német származású
~ Lahner György – német származású
~ Poeltenberg Ernő – osztrák származású
~ Leiningen-Westerburg Károly Ágost – német származású
~ Török Ignác – magyar származású
~ Vécsey Károly – magyar származású (de édesanyja, Colson Amália pl. nem beszélt magyarul)
~ Kiss Ernő – örmény származású
~ Schweidel József – német származású (felesége, Bilinska Domicella lengyel)
~ Dessewffy Arisztid – magyar származású
~ Lázár Vilmos – örmény származású

A tudatlanság önmagában nem gond, orvosolható. A gond az, ha valaki népszerűsíti.

.

„Szerinted van BÁRMI közös az általad felsoroltak és egy mostani koszovói cigány, vagy szomáli kalóz között?”

Igen, van. Mégpedig az, hogy mindannyian külföldiek, és nem magyar népcsoportok szülöttei.

Viszont az általad leírtakból úgy tűnik, mintha szerinted azt állítottam volna, hogy bűnözőket („kalóz”) is be kellene fogadnunk az országba. Meglátásom szerint két eset lehetséges:

1) Fidesz/Jobbik-szavazói lelkülettel bírsz, ezért egész egyszerűen _tényleg_ nem voltál képes értelmezni az általam írt „miért ne fogadnánk be, amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek?” tagmondatot. Ez szomorú és sajnálatos, fogadd részvétem!

2) Nagyon is jól értetted ezt a tagmondatot, csak próbálsz úgy tenni, mintha a szavai valami teljesen mást jelentenének („amennyiben megfelel bizonyos feltételeknek” = ’fogadjunk be bűnözőket!’). Ez viszont elég szánalmas – mely esetben ezért fogadd a részvétem…

.

…és ha már ily kedélyesen társalgunk, nekem is lenne egy kérdésem: jól érzem, hogy a „szomáliai kalóz” egyértelműen negatív kategóriájába sorolnád a „koszovói cigány”-t is? Az utóbbi csoportba tartozó embereket melyik tulajdonságuk alapján nyilvánítottad bűnözőknek – az alapján, hogy koszovóiak, vagy az alapján, hogy cigányok?

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.13. 15:05:24

@Evezős: Elírás lehet az 1989. Csak úgy logikus, hogy 1999-ben, emlékszem, a 168 órában is cikkeztek erről akkoriban.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.13. 15:09:01

@helyközi ember: "Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP: ..."

Elméletben. De a gyakorlatban ezek szerint börtönszerűen be vannak zárva, az ellátás meg olyan lehet, amilyen. Ettől még a főtt tésztán élő magyar gyerekek helyzete továbbra is borzasztó, elismerem!

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.13. 15:20:39

@labrys: "A fenti folyamatoknak köszönhető, hogy a XV. századi 80%-ról a XX. századra 40-42%-ra esett vissza a magyarság számaránya az országban"

Nem a török kori háborúknak? Tény, hogy akkoriban más volt a haza fogalom, nem volt (nem iylen volt) az etnikai gyűlölködés.
Tegyük hozzá, hogy Trianon után viszont pont fordult a helyzet! Egy nagy etnikai/vallási csoport maradt: zsidók, velük tudjuk mi lett ... :(((
Ez minimum két, de inkább három emberöltő Trianon óta, nem volt szeméyles kapcsolata az embereknek a te általad felsoroltakkal. Másokkal igen: cigányok, oroszok, KGST piacok árusai stb!

A férjem egyik volt kolleganője mindig mesélte az élményeket, hogy a török férjével mikről szoktak vitatkozni (sajnos később elváltak). Őket kihagytad a felsorolásból, pedig beolvadtak törökök a magyarságba, ha jól tudom a Janicsák név a janicsárból származik.

labrys 2015.02.13. 15:29:57

@helyközi ember: elképesztő, amiket írsz.

1. Először is nagyvonalúan egybemosod a bevándorlókat a menekültekkel, illetve a menekült, oltalmazott és befogadott státuszú személyeket.
helsinki.hu/wp-content/uploads/kulfoldiek-magyarorszagon_helsinki-bizottsag.pdf

2. Másodszor úgy teszel, mintha Magyarországot nem az általa elfogadott nemzetközi és EU-s egyezmények kötnék, hanem valamiféle furcsa elvakultságtól vezettetve sokkal szélesebb és kedvezőbb jogokat kínálna a menekülteknek EU-s szomszédainknál. – Holott a helyzet épp fordított: bár elvileg kötnék hazánkat a fenti egyezmények, Magyarországon olyan gyalázatosan kezelik a menekülteket, hogy az EU számos normálisabb, humánus országában (pl. Németországban) _bírói ítéletek_ tiltják meg, hogy a felőlünk oda menekülteket visszatoloncolják hozzánk.

3. Harmadszor a rezsim propagandáját visszhangozva úgy teszel, mintha a menekültek óriási gondot jelentenének az ország számára. Ez szimpla hazugság. (Idézet következik a fenti jelentésből: )

„A Magyarországon benyújtott menedékkérelmek száma az ezredforduló után nagyon lecsökkent, az évi 2000-4000 menedékkérő jóval kevesebb, mint ahányat számos hasonló méretű ország (például Görögország, Belgium, Ausztria stb.) regisztrált ugyanebben az időszakban. A menedékkérők jelentős része még az első érdemi döntés előtt ismeretlen helyre távozik, ráadásul a kérelmezők csupán töredéke – rendre évi 200-300 fő – maradhat az eljárást követően Magyarországon valamilyen védelmi státusz birtokosaként. 2013-ban – feltehetően több nemzetközi és hazai körülmény együttes hatásának köszönhetően – jelentősen megugrott a menedékkérők száma, a végül védelemben részesülők száma azonban így sem növekedett számottevően. 2014-ben, úgy tűnik, hogy továbbra is a korábbi éveknél magasabb szinten alakul a menedékkérők száma. Mindazonáltal ha a menedékkérők számát az ország népességéhez vagy a nemzeti össztermékéhez viszonyítjuk, még a magasabb számok mellett is csak az EU „középmezőnyébe” tartozik Magyarország.

4. Negyedszer: bár a hazánkban élő külföldi állampolgárok elsöprő többsége a szomszédos országokban született és magyar nemzetiségű, a kormányod nemrég lehetővé tette, hogy 300 ezer euró leperkálása után bármelyik ukrán, orosz, kazah stb. maffiózó könnyedén magyar állampolgárságot vásárolhasson (sőt mintha még a Fidesz ifjúsági tagozatának lebukott elnöke is ebben az üzletágban serénykedett volna egészen mostanáig). De téged természetesen nem ez zavar. Te a csont-bőr, egyetlen vas nélküli afgán gyerekektől félted az országot.

labrys 2015.02.13. 15:31:41

@helyközi ember: »Egy illegális bevándorló, attól a pillanattól fogva, hogy kérvényezi a menekültként való elismerését, AZONNAL KAP:
- lakást (= ingyen lakbér/víz/villany/gáz)«

Ja, „lakást” kap a számára kijelölt, szögesdróttal körülkerített, őrtornyokkal határolt menekültügyi befogadó központokban (Debrecen, Nyírbátor, Kiskunhalas), amelyek így néznek ki:

www.vagy.hu/tartalom/cikk/6910_menekultugy_a_legkirivobb_debrecen
www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/sanyaru-a-debrecenben-orzott-menekultek-sorsa/0506082140

Egyébként pedig – idézet a vonatkozó rendeletből (www.kormanyhivatal.hu/download/4/f2/00000/Anyakonyvvezetok_tajekoztatasa_menedekjogi_eljarasrol.doc
):

„A kérelmezőt a befogadás során az alábbi ellátások és támogatások illetik meg:
a.) a befogadás anyagi feltételeinek biztosítása: (melyek csak akkor vehetők igénybe, ha az elhelyezésről és ellátásról a menekültügyi hatóság befogadó állomáson gondoskodik)
- befogadó állomáson nyújtott elhelyezés és ellátás”

.

»- napi 3x étkezést (vallási igényeinek figyelembevételével, helsinkibizottságosan ellenőrzött kalória- és vitamintartalommal, változatossággal, minőséggel)«

Ja, akárcsak a magyar börtönökben, vagy a honvédség étkezdéiben…

.

»- évszaknak megfelelő ruházatot”

Pedig tőlünk akár nyugodtan meg is fagyhatnának, és akkor csak egy csíkos vászonruhát kellene pocsékolni rájuk.

.

»- orvosi ellátást, beleértve a fogászati és védőnői ellátást és gyógyszereket is«

Pedig sokkal jobb lenne, ha nem kapnák meg a nálunk szokásos védőoltásokat, és végre fellendülhetne az országban lévő hepatitiszes, meningitiszes, skarlátos, kanyarós, himlős stb., stb. esetek száma… Mindig jól jön egy kis járvány.

.

v- ingyenes wifi internetet«

Ami bizonyára roppant nagy segítség a nincstelen koszovói albán menekülteknek… Ezek a piszkok a nemzet wifikincsén élősködnek! Kifogyasztják a levegőből az ultrarövid hullámokat!

.

»- költőpénzt«

„szabad felhasználású havi költőpénz (ez az előzetes vizsgálati eljárás ideje alatt nem jár) Ennek összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-a. Annak jár, aki a befogadó állomáson a második hónaptól kezdődően havonta legalább 25 napot életvitelszerűen tartózkodik.”

Az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-a. De csak feltételekkel!

.

»- ingyenes közlekedést«

„utazási kedvezmények igénybevétele: a kérelmező kérelmére a menekültügyi hatóság közforgalmú személyszállítási utazási kedvezmény igénybevételéhez igazolást állít ki, ha (1) jogállásának rendezésével kapcsolatos hatósági ügyét intézi; (2) a területi ellátási kötelezettséggel működő egészségügyi szolgáltatónál Vhr-ben meghatározott egészségügyi ellátást vesz igénybe; (3) állami feladatot átvállaló civil szervezet által működtetett programban vesz részt, vagy ilyen szervezet segítségét veszi igénybe.”

Pedig sokkal jobb lenne, ha bliccelne, mint a rendes magyar emberek.

.

»ha elismerik menekültként, akkor még jogosult lesz letelepedési segélyre és kamatmentes lakáskölcsönre is.«

Pedig sokkal jobb lenne, ha nyelvtudás és egyetlen fillér híján inkább a kizárólag a rendelkezésére álló eszközhöz, a lopáshoz folyamodna. Elvégre még a 200%-osan túlzsúfolt magyar börtönök is jobbak, mint ha mondjuk otthon leöntik savval a tálibok…

Nem csupán humánus, de igen előrelátó is az érvelésed.

labrys 2015.02.13. 15:46:10

@vigyüktúlzásbaadolgokat: nem, nem a török háborúknak, mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot.
(Egyébként számarányokról volt szó, nem abszolút lélekszámról.)

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.13. 16:45:51

@labrys: "mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot."

Igaz igaz, a tatárok, törökök mindenkit irtottak etnikai hovatartozástól függetlenül. :(

De szerintem ezek a "Damjánich Damjánovics, Kiss Ernő meg Kiss Ernest vót" megállapítások , bár roppant fontosak, nem szólnak a mai emberek szívéhez, mert nem közvetlen élmény. Szerintem azzal kellene példálózni, hogy ugye milyen jól megvoltunk, mikor a lengyelek a KGST-piacon árulták a szöszös mackót, vagy az orosz tisztek feleségei se harapták le senki fejét a magyar fodrászatban.
Eszembe jut, hogy az unokatestvéremék egy kis tiszántúli faluban laktak, és a szomszédnak egy orosz zongoratanárnő volt a felesége (80-as évek vége). Ritkaság, miylen kedves, művelt volt az a nő, ahogy így visszagondolok.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2015.02.13. 16:48:04

@labrys: Általánosságban igazad van, de én hozzátenném, hogy uniós támogatás nélkül még arra se lesz pénzünk, hogy ezt fönntartsuk, amink van.
Orbán most nyilatkozott, hogy persze a seregnek adni fogja a pénzt, hogy visszatoloncolják ezeket a szerencsétleneket az éhezésbe!! Na, ez a szörnyű ...

Diorella Queen 2015.02.15. 06:21:30

Ebből az országból még az ugandaiak is hazamenekültek a háborúba .
Ki a fene akarna ide vándorolni ?

esernyősEvezős 2015.02.15. 13:32:03

Az asszony is tudja, hogy nincs visszaút. Ház, autó, bútor el van adva vagy elzálogosítva, tudja az ura, mit csinál. Neki elég a két porontyot életben tartani. Holnap indulnak Szerbiába, aztán Magyarországon át Münchenbe, ott már várja őket az albérlet, fél évre ki van fizetve. Egy szoba, az igaz, de munka is lesz a vágóhídon, ötször annyi bérért havonta, mint amennyit idehaza kerestek az egész tavalyi évben, ketten az urával. A pénz az isten, mert enni kell, és a gyerekeket felnevelni. Szépek, ügyesek mind a ketten. A kisebbik lány, és már most is tud németül, jobban mint az anyja. A nagyobbik fiú. Fát vág, autót szerel, plakátot készít, vagy verekszik a kocsmában. Amit éppen kell, vagy amit lehet. Akár az apja.
Hanem az asszony húzódozik, éjszakánként rázza a hideg, magában beszél, és maga se tudja, miért, elszabotálja a „dolgokat”. Az ura dühös, vagdossa földhöz a kalapot. Egy teliholdas estén valahogy, véletlenül megnyugosznak, összebújnak. Óvatosan, persze, nehogy az asszony megint teherbe essen, az most végképp nem hiányzik senkinek, terhesen a zöldhatáron. Kérdezi az ura, mi a baj. Becézgeti, dédelgeti, hiszen nem múlt még el belőle egészen az ember, csak a sok bajtól, kényszerűségtől, a közeli semmitől kiszőrösödött, megszálkásodott. Az arca is, meg a lelke is. Az asszony röstelli, hogy ezzel hozakodik elő, tudja ő, hogy ez kicsiség, de nem állja meg, hogy ki ne mondja. Ki másnak is mondhatná, ha nem a hites urának. Könnyekkel keveri, meg zokogással, csendesen, hogy fel ne ébredjenek a pulyák:

– Anyámra ki visz majd virágot?

www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=444397:temeto&catid=9&Itemid=134

közösperonos átszállás 2015.02.17. 13:17:41

@labrys: "nem, nem a török háborúknak, mert azok nemzetiségtől függetlenül egyként pusztították a lakosságot."

Nemzetiségtől ugyan függetlenül, de lakóhelytől nem, így simán nőhetett a románok és a szlovákok aránya. (A délszlávoké meg úgy, hogy Mo. visszafoglalása után, mikor nyilvánvalóvá vált, hogy a szerbeket nem "szabadítják fel", nagyon sokan települtek Magyarországra.)

labrys 2015.02.17. 14:52:52

@közösperonos átszállás: pontosan. Tökéletesen igazad van. (Csak nem akartam ennyire belemenni az egészbe.)

közösperonos átszállás 2015.02.17. 15:30:29

@labrys: Én meg már megint egy két napja (tetsz)halott témába ugattam bele, bocs. :-)

ATCG 2015.03.10. 10:36:36

@Evezős: " Anyámra ki visz majd virágot?"...

az ilyen egyszerű kérdések időnként egy hullócsillagnyi fénycikkanással megvilágítják bennünk az embert,
az általad megidézetthez hasonló becézgetős - a két fél most igazán egy, mert eggyé vált- pillanatokban biztosan nem jut eszünkbe - még egy ilyen alakról sem, mint "a Rogán" -
"hogy agyba-főbe verjem/verjük/. Míg mozog."
(ahogy az egyik fentebbi hozzászólásodban írtad)

Leírtam valahol itt az egyik posztnál egy 72 óta Magyarországon, Siófokon élő NDK-ból idemenekült asszony történetét:
A szülei Hamburghoz közel egy kis faluban élnek. A fia itt végzett az orvosin és itt is dolgozott a BM-kórházban, de annyira keveset keresett, hogy egy pár év után az anyja azt mondta neki:
'Itt az idő, fiam, hogy haza menj Németországba, oda, ahol a nagyszüleid élnek. Neked is jobb lesz, meg őket is segítheted, öregek már...'
(biztosan az is eszébe jutott , hogy így többször kerül majd virág az anyjára).
A fia ki is ment, de egy hónap után azt írta az anyjának: vissza akar jönni, mert honvágya van (igen Magyarország után..., egy született németnek).
Végül a gyerek az eszére hallgatott és nem jött haza,
csak egy kicsit délebbre költözött, Münchenbe, közben szerelmes lett, megnősült.

esernyősEvezős 2015.03.10. 11:14:45

@ATCG:
Olvastam. Érteni vélem.

Az említettet azért raktam be ide - túl a hisztérián, amit a kormány keltett a szerencsétlenekkel szemben, ez egy elgondolkodtató borzalmas dilemma elég plasztikus megjelenítése -, mert kb. hasonló cipőben járok/járunk: mennék innen ezerrel, talán még lenne is mit keresni a hátralevő életemben egy normális országban, de a szüleim hála istennek élnek még (79 és 80), és őket sem itthagyni, sem magunkkal vinni nem lehet már.
Gondolom, sokan vannak még így rajtam kívül...

Rogán meg ... hát sokszor (a kelleténél többször) elragad az indulat, amikor a cinikus, szájsarkakban leffegő gúnyos vigyorral spékelt hazugságáradatot hallgatom, nézem és igen, vannak pillanatok, mikor megértem, mit érezhettek mondjuk 1956-ban, vagy 1989-ben Romániában azok, akik minden dühüket kiadták magukból, igen sokszor borzalmas körülmények közepette. Nem megértem őket, hanem átérzem, honnan, hogyan gyűlt fel bennük annyi indulat.
Viszont ezt jelenleg ki lehet élni verbálisan. Néha szerintem ki is kell.
Rogánt minden bizonnyal bottal sem piszkálnám meg egy éles helyzetben, még ha a szavak szintjén ennél jóval erőteljesebb dolgokat is le tudok írni vele kapcsolatban.
(De azt kétségtelenül nagy örömmel nézném végi, ha megbilincselve, lógó gatyával és fűzőtlen cipővel, kezében tescos nájlonszatyorral, vezetgetnék egy betonozott udvaron, valami bíróságon.)

helyközi ember 2015.03.10. 16:29:34

@labrabbit: @vigyüktúlzásbaadolgokat: @labrys:

az a baj, hogy ti mindhárman NAGY távolságból, kurvára liberális előítéletekkel vizsgáljátok mind a jelenlegi helyzetet, mind pedig az én állításaimat.

Biztos kurva sokat tanultatok történelemből, meg marha jól hangzikhogy az aradi 13 között mutatóba (se) akad magyar, de az én szememben a kun, rác, tót, sváb, az mind magyar, amint magyar földre született, magyarul beszél, itt fizet adót, stb.

Magyarországra per definíció továbbra is érvényes, hogy NEMZETÁLLAM, még akkor is, ha a lakosság egy része más ősöket, felmenőket említ.

Biztos kurva sok tábort láttatok a neten (jó, hogy ilyen olcsó az internet), de az én kertkapumtól 1300 méterre pont van egy ilyen. Én nem valami ordas orbánista eszme miatt tiltakozom a bevándorlási liberalizmus ellen, hanem azért, mert az 1600 lakosú falumba HIVATALOSAN is több, mint 5000 menedékkérőt szállásolt el eddig a bevándorlási hivatal. És ebbe a tömegbe statisztikailag is belefér néhány gyilkos, erőszaktevő, stb. NEKEM a mindennapi életemre hat ki a bevándorlás, míg TI csak "beszélgettek" róla...

A juttatásokról meg annyit, hogy amit a menedékkérők kapnak, az egyrészt sokkal-sokkal több, mint amijük otthon volt, másfelől viszont ordas nagy kibaszás mindazokkal, akiket közmunkára kényszerít a NER. És igen, én tüntettem, sőt tüntetést szerveztem, mert azt gondolom, hogy a minimálbéres alkalmazottat kirúgni, majd közmunkásként visszafoglalkoztatni egy arculcsapás az itt születettek számára, miközben a sehonnai jöttmenteknek a seggét is kinyalja a BÁH.

Az EU-kötelezettségekről meg az jut eszembe, hogy az EU ad némi pénzt Mo-nak, hogy a problémát oldjuk meg mi, helyettük. Álságos megoldása egy létező problémának.

De hogy legyen min rugóznotok:
1.) a bevándorlók azért jönnek, mert itt magasabb életszínvonalat remélnek. A mi magasabb életszínvonalunk viszont azért (is) jött létre, mert mi ún. "európai értékek" mentén élünk: nem dolgoztatjuk, hanem tanítjuk a gyerekeinket. Annyit szülünk, amennyit fel tudunk nevelni. Dolgozunk, az áruk/szolgáltatások ellenértékét megfizetjük. Nem nagyszakállú barmok ötleteiben hiszünk, hanem a jogrendszerben. Akik viszont idejönnek, ők úgy akarnak élni, mint Kabulban, meg Mogadishuban éltek, de azt várják, hogy az életszínvonal európai legyen. Ez NEM FOG MENNI.

2.) akik ide vándorolnak, azért jönnek, mert az otthonuk élhetetlen. Miért az? Mert a sok barom, aki ott él (a középkori erkölcsei szerint), élhetetlenné teszi. Afrika és a Közel-Kelet teljes lakossága nem tud ide költözni. Annyian ide tudnak jönni, hoyg tönkretegyék a mi életünket (nézz körül Marseille-ben, Nápolyban, Párizsban, Berlinben, Londonban...), de még mindig túl sokan maradnak otthon. És sajnos nincs az a pénz (sem segély, sem fejlesztő támogatás), ami elég lenne, hogy lecsillapítsa őket.

A tuszik mindig is ölni akarják a hutukat (vagy fordítva, a tököm se tudja, de valami "törzsi" sérelemért ölik egymást az afrikaiak ezer éve), és ez akkor is így marad, ha mindet gazdaggá teszed. Az iszlám fanatikusok a gazdag Londonban is saria-rendőrséget akarnak bevezetni (meg is teszik), és ez nem azért van, mert éheznek/nyomorognak otthon. Ez azért van, mert elborult barom a legtöbbjük.

Ti itt szopjátok a faszukat, mert az nagyon trendi, meg felvilágosult, de a liberális multikulti bevándorlási politika VILÁGSZERTE MEGBUKOTT. Nincs működő példája a nagy létszámú sikeres integrációnak, ráadásul a most kontrollálatlanul érkező tömegeket nem is lehet integrálni. Mert még ha dolgozni is akar (bár semmihez se ért, sok a nevét se tudja leírni), azért úgy tartja, hogy az asszonynak csadorban a helye (mi lesz, ha női főnöke lesz?), stb, stb...

Zsákutcába néztek és fennen kiabáljátok, hogy az a hülye, akinek személyes tapasztalata van a bevándorlókkal szemben. Gratulálok, büszkék lehettek magatokra. :(

helyközi ember 2015.03.10. 16:37:45

@vigyüktúlzásbaadolgokat: "egy orosz zongoratanárnő volt a felesége (80-as évek vége). Ritkaság, miylen kedves, művelt volt az a nő, ahogy így visszagondolok."

Ugye te sem láttál még közelről naprakész bevándorlót?! Nem hát. Amikor éppen egymást (egyelőre csak egymást) késelik meg a táborban, vagy amikor lépni sem tudsz tőlük a belvárosi sétálóutcán. Vagy amikor 8-10en körbeállják a 12 éves (hiszen az ő fogalmaik szerint az már érett, feleségnek való nő) szőke lányodat, hogy ne tudjon a buszról leszállni. Vagy amikor szombat délben körbehugyozzák a homokozót a játszótéren? Vagy amikor úgy "stoppolnak" a városon kívül, hogy telibe eléd ugranak, te meg dönthetsz, hogy elütöd, vagy elrántod a kormányt és a szembe jövő kamion alá hajtasz? Vagy amikor aratod a kukoricát és találsz egyet, aki novemberben derékig meztelenre vetkőztetve fekszik kitört nyakkal a földön, körülötte 3-4 másik bevándorlási papírjaival? Vagy amikor azt látod, hogy a kertedben sétál 4-5 ilyen, mert az oldalsó kerítés csak egy tujasor, amin nem művészet átjutni? Vagy amikor a délutáni sétálás közben sorra rápróbálnak az utcán álló autókra, hátha valamelyik nincsen bezárva?

Ezek vajon hogyan hasonlítanak az orosz zongoratanárnőhöz? Hm?!

közösperonos átszállás 2015.03.10. 17:21:56

@helyközi ember: "A tuszik mindig is ölni akarják a hutukat (vagy fordítva, a tököm se tudja, de valami "törzsi" sérelemért ölik egymást az afrikaiak ezer éve), és ez akkor is így marad, ha mindet gazdaggá teszed. "

Ez tökre így van, a magyarok is mindig ölni fogják a románokat, és viszont.

ATCG 2015.03.11. 09:46:22

@Evezős: 1. rész:
Nem azért írtam, hogy bántsalak. Egyszerűen megfogott a két hozzászólásodba sűrített ellentét. A kettő együtt volta a mű, én pedig a befogadó, akiben olvasásukkor megrezdült valami.
Az ember ilyenkor itt leírja a válaszát és nem is gondol arra közben, hogy az amit ír esetleg a másikat nagyon mélyen érinti.
Kelet-Közép európai élet, sors, sorsok.
Én is így vagyok az indulataimmal. Esténként a párom a tíz órás híreket mindig meghallgatja a Kossuthon, ahol a kezdeti kettő másodperc után már Orbán ontja a vérforraló agyszüleményeit. Ilyenkor inkább kimegyek szobából, mert ha ott maradok minden harmadik szavánál káromkodni kezdek (a párom sem Orbán hívő, de úgy érzi - húsz évig Ausztriában dolgozott orvosként, így elég sok mindent átvett az osztrák mentalitásból - hogy ez a felfokozott légkör, ez a két, vagy most már inkább három részre szakadt, egymásnak feszülő Magyarország nem jó dolog, és miért ne hallgathatná meg a híreket, úgy mint régebben, amikor már nem és még nem kísértett az ötvenes évek árnya. Mindenesetre a minap Orbán azon kijelentésére, hogy 'Magyarországon most ért véget a szocializmus, mert az emberek vidéken nem a segélyért, hanem a közmunkáért tülekednek.' ő is káromkodott egy cifrát.)
Valamelyik nap késő este - szintén a Kossuthon - egy volt MDF-es képviselővel (félig hallottam a nevét, azt hiszem Palkovicsnak hívják) beszélgetett a riporter. Itt is az volt az első reakcióm, hogy kimegyek, mert ez propaganda rádió, de azután figyelni kezdtem Palkovicsra. Őt a herendi munkástanács vezetőjévé választották a dolgozók, mert el tudta érni, ki tudta harcolni, hogy ne privatizátornak álcázott kétes alakok kezére kerüljön a gyár, hanem maradjon saját kézen: ehhez maga mellé tudta állítani a kezdetben kishitű embereket, hogy sikerülhet a dolog, végül a nép tényleg összeállt és megvette, megőrizte a munkahelyét, vásárolt részvényeik révén tulajdonosin öntudattal csinálhatták tovább azt,amit addig is csináltak.
Palkovicsot az MDF - később kiderült szirénszóval - az első választáson a párt veszprémi listájának előkelő helyére csábította. Képviselő lett.
A parlamentben azonban hamar rá kellett ébrednie, hogy képviselőtársainak többsége, sőt a többi párt képviselőinek többsége,
az ország a nép érdekeinek érvényesítésére hivatottak zöme nem úgy képzeli a gazdaság továbbvitelét, a munkahelyek megőrzését, mint ahogyan ők ezt Herenden - munkásként - kigondolták.
A parlamentben is folytatnia kellett a harcát, de kevesen voltak mellette. Az akkori munkaügyi államtitkár - Schamsula, emlékszel milyen pökhendi pofájú ember volt? - kitiltotta a minisztériumból. Ekkor egy kihallgatást kért Antalltól. Antallnál azután elmondta a panaszait (valahogy úgy, ahogy József Attila írja a Levgőt!-ben : "Nem így képzeltem el a rendet."...)
Antall türelmesen - olykor talán bólogatva is - meghallgatta. Azután elmagyarázta neki, hogy a magyar gazdaság helyreállításához nem az a járható út, amit Palkovicsék képviselnek.
'Amikor ilyen nagy céljaink vannak, egy új Magyarország felépítése, akkor - ezt Kohl kancellár volt olyan szíves és a múltkor alaposan elmagyarázta nekem - nem kockáztathatjuk, hogy a nép olyan demokratikus gátakkal, mint népképviselet, az ügyeikbe való erős beleszólási jog, az erős szakszervezetek az egészet meghiúsítsa. Minden forradalomnak vannak áldozatai. Ha úgy tetszik tekintsd magad egy nemes áldozatnak, és fogadd el azt ami van.' zárta le a beszélgetést.
Palkovics erre azt mondta: ő nem szeretne nemes áldozat lenni és inkább kilép a frakcióból, otthagyja a képviselőséget.
A frakcióba visszatérve egy két társa (pl. azt hiszem egy Mile nevűt említett) marasztalta, hogy ne hagyja veszni, amit elért, hogy itt a parlamenten belül sokkal jobban tudja képviselni a népet, mint kívülről.
Végül meggyőzték és képviselő maradt a ciklus végéig.
A riport után kicsit elgondolkoztam. Már akkoriban kezdett szakadozni az ország, és elvakultságunkban sokszor észre sem vettük a másik oldal Palkovicsait, Krassó Györgyeit, Pallag Lászlóit (aki pl. az olajszőkítések kiderítéséért vívott harc hősi halottja) Csengey Déneseit.

ATCG 2015.03.11. 09:49:48

@Evezős: 2. rész:
Mára oda süllyedtünk, hogy egy Fideszes főrablótól (Simicska) várjuk a megváltást, mert majdnem biztosan tudjuk, hogy teljhatalma révén OV minden tisztességes másként gondolkozót eltávolított a pártból, a környezetéből.
És igazad van:szívesen látnánk majd, ha Rogán, Lázár, Balog, OV és bűnrészes társai kitakart szemmel üldögélnének a a vádlottak padján
egy majdani főtárgyalásról sugárzott TV híradó riportjában.
Nekem elégtétel lenne a Tanú c. film utolsó pár filmkockája is, amikor Virág et. Pelikánnak panaszkodik, aki helyet szorított maga mellet neki a zsúfolt villamos lépcsőn.
Vagy ahogy pl. Orbánnak gumicsizmában minden reggel egy vödör vízzel és súroló kefével felszerelkezve körbe kellene járnia a városban az addigra bizonyára már sok helyen neki emelt szobrokat, emlékműveiket és hótisztára súrolnia azokat a mindennapi galambszartól.
Egyre több helyről hallom azonban a jóslatokat, hogy ők azért nem fogják ilyen egyszerűen megúszni.
Lámpavast vízionálnak nekik, meg hasonlókat.
Mert fortyog már nagyon a mélyben a láva.

esernyősEvezős 2015.03.11. 11:21:43

@ATCG:
Köszönöm, amiket írtál.
Legfőképpen azért, mert sokszor azt hiszem, az ehhez hasonló gondolatokkal egyedül vagyok.
Amit a rádiós hírekről meséltél ...:-) ... mintha magunkat látnám: az én férjem meg az m1 híradót nézi meg - ha teheti, akkor délben, olyankor én nem vagyok otthon, tehát nem teszek megjegyzést kb. félpercenként a látott-hallott hülyeségekre -, és bár szintén undorodik ettől a hatalomtól, de kb. az a véleménye, hogy legalább tudjuk, mit hazudnak azoknak, akik csak ezt nézik.
Nálunk ő az a típus, aki a legminimálisabban foglalkozik politikával - bár van véleménye, kb. az enyémmel azonos -, azt ritkán teszi közzé és azt vallja, hogy zusammen meg minden politikus, ha teheti hazudik - csak a választóktól függ, hogy mennyit engednek meg nekik.

Fura érzés átélni, hogy mit érezhettek az ötvenes években az emberek, hogyan gyűlhetett össze bennük annyi sok indulat a rendszer ellen - ezt sok évvel ezelőtt, vagy amikor tanultam róla, nem tudtam elképzelni sem! -, hogyan voltak képesek arra a sok embertelenségre, ami mondjuk aztán 56-ban megtörtént az utcákon.

Én egy olyan országban szeretnék élni, ahol - kis túlzással - gőzöm sincsen róla, hogy hívják izé párt vezető tisztségviselőit, hosszasan kéne elgondolkodni azon, hogy hívják adott minisztert, ahol az állam szolgáltat és nem parancsol, és nem turkál állandóan sem a pénztárcámban, sem a lakásomban, sem az egészségi állapotomban és még sorolhatnám.
Ahol mondjuk rám bízzák azt, hogy magamról hogyan gondoskodok - és ezt nem gátolják, hanem inkább elősegítik.
Azt hittem valamikor régen, hogy e felé megyünk. :-(

Mostanra eljutottunk odáig - és ez a fidesz + Orbán nagy bűne, lsd. még a felcsúti tojásrántottás castingot -, hogy még a lehetőségét is elvették annak, hogy a másik oldalon elhivatott képviselőt jószándékúnak feltételezzük, mert minden ilyet kiirtottak onnan, a lojalitást, bólogatójánoskodást, ész nélküli létezést helyezve mindenek fölé.
Még ha cselekszik is valaki másként, mint a pártja elvárásai - lsd. Pokorni alkalmasint -, egyszerűen nem hihető, hogy érdek nélkül teszi, akkor sem, ha egyébként tényleg így van.
Ez borzasztó.
Ahogy azok az indulatok is, amik most már napi szinten horgadnak föl pl. bennem is - amikor olyanokat olvasok, mint ma, hogy az andragógiát fizetőssé teszik (mert csak), a kommunikációt majd csak a Navracsicskaegyetemen oktatják, és azt, hogy a fidesz 97%-ban megvalósította jobbik oktatási programját, vagy hogy mészároslőrinc újabb korrupt üzelmeit felejtette ki a vagyonbevallásából.
Irritál, hogy huszonéves nyikhaj, csak mert beházasodott a legfőbb oligarcha családjába, számolatlanul - és érdemi munka nélkül - nyeri naponta a milliárdokat, miközben a fészbukon pedagóguskolléganő indít gyűjtést kétgyerekes, elvált anyának, hogy ne legyen hajléktalan, hanem kerüljön neki adományokból harmincezer forint buszjegyre, mert Németországban talán egy beígért munkával talpra tudnának állni.

És szívesen kiszállnék ebből, de nem tudom megtenni, mert ömlik rám egyik oldalról a mérhetetlen fényűzés, kivagyiság, magamutogatás, a másik oldalról meg legborzasztóbb szegénység, bánat, abúzus, elnyomás.
Itt kardoznak a fejem felett és nem tudok ellene tenni semmit - legfeljebb néha káromkodok, néha agresszív dolgokat írok, néha meg bőgök egy sort a tehetetlenségtől.
És eltelik az ember élete.
Én nem ilyen lovat akartam.

ATCG 2015.03.11. 11:40:33

@Evezős:
"Én egy olyan országban szeretnék élni, ahol - kis túlzással - gőzöm sincsen róla, hogy hívják izé párt vezető tisztségviselőit, hosszasan kéne elgondolkodni azon, hogy hívják adott minisztert, ahol az állam szolgáltat és nem parancsol, és nem turkál állandóan sem a pénztárcámban, sem a lakásomban, sem az egészségi állapotomban és még sorolhatnám.
Ahol mondjuk rám bízzák azt, hogy magamról hogyan gondoskodok - és ezt nem gátolják, hanem inkább elősegítik.
Azt hittem valamikor régen, hogy e felé megyünk. :-("

Én még mindig hiszem, hogy ezt egyszer meg tudjuk valósítani.
Még mielőtt eltelne az életünk.
@Ingyenebéd erre azt mondaná: "csigatempó"
De a megvalósítás hogyanjára, a gyorsítás módjára ő sem tudja a biztos megoldást.

labrabbit 2015.03.11. 12:22:23

@helyközi ember:

Néhány félmondatoddal egyetertek, amúgy meg erteni vélem a problemadat. Igaz, hogy messzirol nezem Magyarorszagot, pont egy olyan helyrol ahol minden szamitas szerint tobb a bevandorlo es a menedekkero - bar Te osszemosod. Igen, a kulturalis kulonbsegek problemakat okoznak, pl. itt buncselekmeny par olyan dolog ami a hazajukban hagyomany, es akkor meg nem a bunozokrol beszelunk. Sokba is kerulnek, meghozza a kemenyen dolgozo kisembereknek...

A be- es kivandorlasrol szabad es kell nyiltan beszelni, de nem hiszem, hogy a liberalis, bal-jobb, nemzeti kategoriak menten. (ezek egyebkent is sajatos magyar zartosztalyok). En ugy latom, moon kb ez tortent: illett reagalni a CH ugyre. OV bevandorlozott egyet, igaz korabban is kioktatta Ny-Europat ezugyben. Beindult a gepezet, ez mara onmukodo. Vegul pedig kettos gyozelem: lehet utalni valakit valamint ki lehet jelenteni, hogy 'a multikulti megbukott'. A feluletes szemlelonek ugy tunhet, a soxinu tarsadalom meg az eletukert futo tomegek egyugyanaz.

A kozmunka - így, ebben a formaban - engem is felhaborit, csakhogy ennek semmi koze a bevandorlas/menekules temahoz. Egyebkent nem sokan akarnak moon menedeket kerni, letelepedni meg foleg nem pedig tenyleg jobb a helyzet mint... itt-ott.

giacomo gesso 2015.03.11. 12:40:32

@ATCG: "Orbánnak gumicsizmában...szobrokat, emlékműveiket és hótisztára súrolnia azokat a mindennapi galambszartól."
Nem rossz!
Nekem pedig az a vízióm, hogy amikor majd végre lesz a mostani főkotmány helyett egy tisztességes, népszavazással is megerősített, szerényen csak alkotmánynak nevezett alaptörvényünk, akkor a kedves vezető -persze tisztán csak hagyománytiszteletből- a direkte neki és tettestársainak megtartott asztalainak legyenek a szolgái. El-ellátogatnának kisiskolás osztályok, turistacsoportok és megcsodálhatnák őkelmét ill. rablóbandájának tagjait okulásul.
De aztán mindig felébredek... ;-/

helyközi ember 2015.03.11. 13:03:13

@labrabbit: jol latod. Sajnos a blogszferaban is kormany vs ellenzék vonalon gondolkozik a többség. Így hiába beszélek én személyes érintettség miatt KÉT ÉVE az illegális bevándorlásról, mint problémáról, a többség orbánista hülyének tart, aki csak azt szajkózza, amit a pártközpontból utasításba kapott. Pedig ez távolról sem így van, sőt, nagyon is csípi a szemem az egész NER is, meg az a kilátástalanság is, hogy itt nincsen értelmezhető alternatíva, itt nincs olyan ellenzék, akit támogatni lehetne az orbán-rezsimmel szemben. :(

ATCG 2015.03.11. 14:20:09

@giacomo gesso: Gonosz vízióink vannak, hiába... De mi más egyebet is várhatna egy "nagy ember" ettől a megátalkodott néptől.

ATCG 2015.03.11. 18:48:11

www.szakszervezetek.hu/index.php/hirek/4345-palkovics-imre-a-munkastanacsok-elnoke
ez az a Palkovics, akinek az interjúját pár napja hallgattam.
a harcait megharcoló hiteles ember,
és bár olyan párt parlamenti képviselője volt, amelynek kormányzását szintén sokan utáltuk: azt hiszem sokan sajnálhatjuk, hogy nem sikerült a párton belüli kisebbségben maradt igazaknak a Palkovics által képviselt programot megvalósítaniuk.

A fenti linkből álljon itt egyetlen mondata:
" Ma is azt gondolom, hogy ha a politikai intézkedések elszenvedői nem képesek összefogni, akkor nem tudnak változásokat elérni. "