Örülünk, Vincent?

Kazahsztán felett száll a dal...

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

P/c szerint a világ

  • Hibás feed URL.

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. október 24.736 Mrd Ft;2015. június 6. 24 847 Mrd F

 

Szűjjé má'!
tumblr_nzd85jlxqr1qd6fjmo1_1280.jpg

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (39) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (24) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (23) bayerzsolt (14) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (14) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (6) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (17) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (15) fidesz (76) fideszdemokrácia (7) film (12) filozófia (13) foci (12) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (98) heti válasz (19) hétköznapi történetek (32) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (165) idézet (768) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lánczi (5) lázár jános (12) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (15) március 15 (8) matematika (9) matolcsy (44) mdf (5) média (48) melegek (8) mesterházy (7) mnb (5) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) nemzeti együttműködés (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (12) önkormányzatok (6) orbán (46) orbanisztán (15) orbánizmus (101) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (9) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (6) simicska (7) sólyom (7) spoof (19) stumpf (5) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (35) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (12) társadalom (50) törökgábor modul (8) történelem (5) tudjukkik (22) tudomány (17) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (37) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (23) Címkefelhő

Kétharmad és a jogállam

2013.03.24. 09:34 | jotunder | 175 komment

     Az Elnök aláírta a törvényt, mely a kormánypárt szerint orvosolta a nép és az ország fájdalmát. Minden tökéletesen megfelelt a jogállami előírásoknak. Kétharmados többséggel, négy évre felhatalmazták a kormányt, hogy törvényeket hozzon. Ettől kezdve, a törvényeknek nem kellett feltétlenül megfelelni az alkotmánynak. 

     A végrehajtó hatalom első embere beszédében felhívta a figyelmet a keresztény szellemiségére, és megígérte, hogy minden felekezetet és népcsoportot igazságosan fognak kezelni. Bár azt is hozzátette, hogy egyes egyházakat bizonyos csoportok bűncselekmények leplezésére használtak fel. 

    Egy nappal azelőtt a kormánypárt és egy kisebb kereszténydemokrata párt vezetője megegyezett arról, hogy megszavazzák a törvényt.

     A baloldal jelentős része már nem is vett részt a szavazáson. 

     A Nyugat egy része aggodalmát fejezte ki, már korábban sem támogatta a vezető unortodox módszereit. A lakosság túlnyomó többsége azonban kiállt a vezére mellett, aki a nemzet megmaradásáról szónokolt, vérről és földről, a nemzet harcáról, ami az ő személyes harca volt. Megígérte a népének, hogy  a dolgok jobbra fordulnak, az országra minden más nemzet fel fog nézni. Óriási közmunkaprogram indult el, hatalmas stadionokat építettek,  majdnem mindenki együttműködött a rendszerrel. 

     Minden tökéletesnek tűnt, az emberek végre bíztak a vezetőjükben. Csak marginális csoportok elégedetlenkedtek, diákok, értelmiségiek, baloldaliak és liberálisok, de szinte senki sem figyelt rájuk. Aztán lassan eltűntek ők is.

      Az ország vezetője pedig megvalósíthatta élete álmát. A nép mellette állt, és amikor tizenkét évvel később a szövetségesek elfoglalták Németországot, senki sem értette, hogy mit rontottak el.  (*)

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr485165139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nap Pali 2013.03.24. 18:16:17

@vezér01: "igaz demokrataként tudomásul veszem a többség akaratát"

ez butaság...
épp erről szól a DEMOKRÁCIA
hogy a többség akaratától véggye a GYENGÉKET stb...

épp a TÚLHATALOM GARANCIÁJA a demokrácia

Dexter007 2013.03.24. 18:16:28

@Martian: én még el is tudnék fogadni egy ilyen erőszakos mitugrász vezetőt, ha valódi és mérhető teljesítményt tudna felmutatni. de azzal, ha valaki lerúgja a másikat a pályán, beszól a bírónak és időnként kiszór néhány fruttit a közönségnek, h legalább tapsoljanak, de gólt nem tud szerezni, nos, az egy tehetségtelen semmirekellő focista. piros lapot neki 2014-ben!

vezér01 2013.03.24. 18:18:58

@sárkányfő: Ez megy az USA-ban. Vagy olvasták Göringet,vagy maguktól is rájöttek.

vezér01 2013.03.24. 18:22:50

@Nap Pali:" Véggye a gyengéket" . Túl sok népmesét olvasol.A valóságban ez bizony sehol se így működik.

dennisthemenace 2013.03.24. 18:23:40

@panelburzsuj: Speer nem volt hibbant es remek epitesz volt. Kerenyi meg egy mihaszna alak volt vilageleteben.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.24. 18:27:26

@vezér01: Az Orbán pártját is hívják valahogy, pedig nem az.
És az Orbánt is a 300 forintosok szavazták hatalomba.
Hitler, meg a pártja pedig sosem volt munkás,
mint ahogy Orbánék se voltak sose demokraták.
Hitlerék fináncok voltak és más egyenruhások, Orbánék meg ... hát ők sosem dolgoztak.

quendelapo 2013.03.24. 18:32:15

@Martian:
Ha szerinted Hitlerrel kapcsolatban bármilyen sikerről lehet beszélni, akkor azon sem lepődünk meg, hogy szabadságharcosoknak tekinted a 2006-os gyújtogató randalírozókat.

Ez pl. egy hasonlóaság a nácik is így csinálták: randalíroztak az utcán, felháborodta, ha valaki szembeszállt velük és rendteremtést, erős kezű vezetőt követletek.

quendelapo 2013.03.24. 18:45:45

@Martian
Ehhez képest Orbán 1997-óta folyamatosan átbassza az egész országot.

panelburzsuj 2013.03.24. 18:50:46

@dennisthemenace:

Speer jó építész volt, aki aztán a hatalomtól kapott óriási pályát is be tudta játszani. Előbb csak a szakmájában, később pl. a hadiipar szervezőjeként.

Kerényi jó színházi rendező volt, de már az Istvánkirályos nagyságrendű kihívások is picikét lötyögni látszottak rajta. A "nemzeti kultúrfelelelős" palást meg már annyira nagy neki, hogy csak bohóc módra tudja magára ölteni.

Nem gondolom ugyanakkor, hogy Hitler és Orbán "zsenijének" összeméricskélésében elégséges magyarázatot találnánk a fenti jelenségre. Jelentősebb különbségnek látom, hogy a Harmadik Birodalom képességei valamivel keményebb módszerek között "tesztelődtek", mint a NER állóképessége...

Nap Pali 2013.03.24. 18:51:03

@quendelapo: azér ez kicsit több...

ez BŰNSZERVEZETBEN előre megfontoltan (szándékosan) elkövetve...

és zsarojja, sakkban tartya az országot ...

quendelapo 2013.03.24. 18:51:08

@vezér01:
Parlamentáris demokráciákban a parlamemt nem alkotmányoz. Ez Hungarikum.
Hogy a nácikról se írjál többet ilyen hülyeséget ajánlom neked is: Richard J. Evans: A Harmadik Birodalom születése

riennevaplus 2013.03.24. 18:51:10

@Martian:

az 'öszödi' nem színpad volt, hanem backstage. a 'hattyú halála' nem előadás volt, hanem próba, hogy a darab végre jobb legyen. hogy ez nyilvános lett, abban a magyar történelem társtettesileg legszarabb alakjai működtek közre, ti. akik a rögzítést kikérték, és azok akik kiadták. a pokolban jó helyük lesz, mert ami szenvedést egy közösségre hoztak, az mindenen felül áll. és amit most látsz, az még csak a kezdet.

camilló 2013.03.24. 19:15:30

@Dexter007: Az a baj, hogy az ellenzéknek sincs KONKRÉT gazdasági elképzelése. Csak azt hajtogatják, hogy megfelelő gazdasági környezet, meg majd a befektetők. Egy épkézláb ötletük sincs! Pedig volna lehetőség olyan munkahelyeket teremteni ami megélhetést biztosít, és nem nyomor szinten. Ez, hogy az ország összeszerelő ország, nem vezet sehová. Igenis vannak lehetőségeink, de ezek ugye nem látványosan megtérülő beruházások lennének. (ami 3 év alatt nem mutat eredményt abba bele sem kezdenek) Vannak ásványkincseink, de egy bánya hosszú távú beruházást igényel. Azt olvasni akár 20 év múlva elsivatagosodhat az alföld egy része. Semmit nem teszünk ez ügyben sem. Ha már nekünk nem lehet normális életünk, legalább a gyerekeinknek meg kell alapoznunk, és bízni benne, ŐK már nem lesznek birkák, mint MI!!!

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.03.24. 19:31:24

@quendelapo: Van ahol népszavazással kell megerősíteni az alkotmányt, de általában a parlament alkotmányozik.

vezér01 2013.03.24. 19:44:38

@quendelapo: Ha nem a parlament,akkor ki a lófasz?

sárkányfő 2013.03.24. 19:50:20

@vezér01:
Hogy az USA-ban mi megy azt nem tudom, és kevésbé is érdekel mint a saját hazám. Itthon ugyanis Orbán szóról szóra követi a Hermann Göring receptjét az emberek manipulálásában és legyűrésében. Pont ahogy Göring mondta, elhiteti a magyarokkal, hogy támadás alatt állnak, hogy harc van, pláne szabadságharc (az szövetségeseink ellen, akik minket pénzelnek... agyrém...). Azokat, akik szerint szó sincs semmiféle háborúról, és hogy önsorsrontó hülyeség saját tágabb hazánk ellen támadni és provokálni, azokra Orbán és a seggnyaló siserehada szépen rásüti, hogy nem a magyar érdeket képviselik, és hagynák Magyarország "gyarmatosítását". Holott épp ő ront a nemzeti érdek ellen azzal hogy elszigeteli az országot politikailag is, a tőkét pedig elriasztja/kiutálja, és amiknek már látjuk is rendesen a negatív következményeit.

Orbán tehát egy az egyben, pontról pontra Göring receptje alapján jár el.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.03.24. 19:51:22

@camilló: A magyar politikai-gazdasági elitek valóban nem abban különböznek egymástól, hogy az egyiknek lenne használható, reális, megvalósítható gazdasági ötlete, olyan, amely az országot kissé jobb helyzetbe hozná azáltal, hogy gazdasági növekedést, munkanélküliség csökkentést, stb. generálna.
Ilyen "ötlete" senkinek nincs, sőt nem is lesz. Mondjuk, ez katasztrofális hír, de hát ez van.

A politikai elitek között elsősorban a demokráciához való hozzáállásban van a legnagyobb különbség. És ennek okaiban persze, abban, hogy az egyik banda nettó bűnbanda, maffia, a másik meg csak a szokásos kontraszelektált hülyék gyülekezete, akik elmentek politikusnak.

Tehát ami legjobbat ezzel az országgal reálisan lehet tenni, az nem az ország gazdasági felvirágoztatása, hanem az, hogy a maffiabandát elzavarva, egy náluknál becsületesebb, egy kicsit hozzáértőbb, egy nagyságrendnyivel jóindulatúbb társaság kormányozza az országot. És ez jelen körülmények között nem is kevés teendő.

camilló 2013.03.24. 20:20:29

@ipartelep: Az egyik kollégám szokta mondani: Bajnok! A leghülyébbnek is lehet jó ötlete! No így nekem is van.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.03.24. 20:22:51

@camilló: A leghülyébb is mondhatja, hogy van egy korszakalkotó ötlete. Amiről persze - ha egyáltalán el tudja mondani, hogy mi az - egykettőre kiderül, hogy hülyeség.

Mi az ötleted, az ország felvirágoztatása ügyében?

vitamax 2013.03.24. 20:29:04

Nagyon jo a cikk. A legszomorubb az egészben csak az, hogy akkoriban mindenki támogatta Hitlert latszólagosan, de sok közelében lévö embernek nem tetszett a dolog, de hallgattak.
A törtenelem tenyleg ismétli önmagat, ma nagyon sok fidesz komornyiknak nem tetszik amit a kedves vezetö csinál, de túl gyáva és erkölcsileg jellemtelen ember ahhoz, hogy a véleményét kinyilvánitsa, de nem teszik jól ezek a szolgák ha igy tesznek, mert az elszámolásnal, már késő lesz azt mondani, hogy én nem akartam. A történelemnek itt még nincs vége, szépen de nyugodtan ismétli önmagát, es a folytatást azt már ismerjűk ebben az esetben.

Nap Pali 2013.03.24. 20:35:20

a fides és az ájtatos szat elit kispártya azt tervezi, hogy

a vadászati törvényt kiterjeszti és ha kell az alaptörvénybe is beírja, hogy
ezentúl cigányokra is lehet vadászni persze korlátozottan
(evés és szaporodási időszakban nem)
ez a dakota fajtára természetesen nem lesz érvényes !
természetesen szigorú jogi keretek között ahogy JOGÁLLAMhoz illik
vadászati engedéjjel, csak szakemberek végezhetik ezt a tevékenységet...

a DEMOKRÁCIA keretein belül, népszavazáson a TÖBBSÉG ezt meg is foglya erősíteni...

bár felesleges mert a SZENTKÉTHARMAD erre is felhatalmazza a b-közgépes fidesmaflaálamot

panelburzsuj 2013.03.24. 20:35:26

@vitamax:

"akkoriban mindenki támogatta Hitlert latszólagosan"

Jótündértől nem sikerült választ kapnom, hogy mit jelent a "Csak marginális csoportok elégedetlenkedtek" kifejezés.

Te meg tudnád világítani, hogy "mindenki támogatta Hitlert latszólagosan" gondolat mennyiben valós történelmi események párlata - és mennyiben többé-kevésbé öntudatlan önmentegető "belevetítés"?

vitamax 2013.03.24. 20:43:34

@panelburzsuj: Te mit gondolsz amikor már nem mentek olyan simán a dolgok, akkor szerinted már nem probáltak meg merénylettel kiktatni a zsenit a saját emberei? Én tudom rosszul? Szerinted ezzel mentegetem magam? Tisztában vagy a tőrténelemmel?

Nap Pali 2013.03.24. 20:45:35

@vitamax: :))) jó szó és frappáns...

tŐr ténelem...

imádom a szóvicekettt !

Nap Pali 2013.03.24. 20:46:48

apropó? !? orbán elftársat már nem is tervezi senki +gyilkoni ???? nagoyn csalódott lehet...

panelburzsuj 2013.03.24. 20:57:28

@vitamax:

Én ott tartok a tőrténelemben - meg a jótündérmesében - hogy milyen jellegű, milyen kiterjedésű ellenállás volt útjában a felhatalmazásnak és a felhatalmazottnak.

Imígyen szóla Zarathustra 2013.03.24. 21:05:54

Érdekes a Fidesz politikájában az, hogy "szociális" elemeket elég sűrűn tartalmaz. Például rezsicsökkentés, illetve azzal kapcsolatban a költségek vállalatokra terhelése a lakosság helyett. (Bizonyos) Tetteiket nézve vannak annyira szocialisták mint az NSDAP volt. Mivel az oktatás nem szívügyük, valószínű ez populizmus mintsem elvhű szocializmus.

A hagyományos bal oldal sem tűnik ma már balodalinak, lásd Hiller és a tandíj bevezetése. Azt nem tudom a világban állnak-e még a politika eddig elfogadott tézisei és "a magyar életfa fordult a feje tetejére" vagy csak arról van szó, hogy ez a változás az élet természetes része.

Ami a demokráciát illeti: wumocomicstrip.com/strip/2012/02/18/

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2013.03.24. 21:16:03

Orbán nem írt mejnkampfot előtte. Okosabb annál. A többi stimmel.

Nap Pali 2013.03.24. 21:19:28

szánalmas ország ez...

sőt... az eu ban álandóan ez fog menni...
rossz az EU alkotmány-jogrend, mert tessék itt van Magyaro.
EU közepén egy náci feudális mafiaálam tudott létrejönni...

durvább mint Hitler, mert orbán az EU n belül tutta ugyanazt...

dr kíváncsivagyok 2013.03.24. 21:26:30

A hőbörgőknek .

Hitlert a 30' - as években AZ ÉV EMBERÉVÉ választották Amerikában !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! egy újságban , tán a The times- ben ?!

dr kíváncsivagyok 2013.03.24. 21:27:53

@Humperdickk:
"Orbán nem írt mejnkampfot előtte. Okosabb annál. A többi stimmel. "

Miiért , az Alaptörvény nem az ? Fidesz pártalkotmány !

Nap Pali 2013.03.24. 21:30:11

a jövő elkezdődött ! csak a fides !

33%részvétel 40%-a az pontosan a szavazók: 12 % !!!!-a
a lakosság 8-10%-a, GRATULÁLOK FIDES !

mno.hu/belfold/fideszes-siker-szentendren-1146934

ez a jövő, + még csalni is fognak:)))) és ++ a külföldi szavazatokkal...

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.24. 21:35:24

Jól értem, hogy ezzel a poszttal lenáciztátok a fideszt is? :)

@Nap Pali:
Azért ez rendkívül szomorú. Tudom, az emberek belefáradtak a sok gazember közti pingpongozásba, mert látszólag egyik sem jobb, mint a másik. De a fideszt és a jobbikot kivéve nincs olyan szerveződés, amely diktatúrát akarna. Nem lenne szabad hagyni, hogy folytassák!
Egyébként, ahogy másik poszt alatt is írtam: ez nagyjából azt jelenti, hogy Szentendrén 313 fidesz szimpatizáns van, esetleg plusz néhány, akik betegség miatt távol maradtak. Mert ugye a fideszes az olyan, hogy mindenképp elmegy szavazni, mert különben ki tudja, mi lesz.

SPYD3RM4N 2013.03.24. 21:38:46

Arról szól ez, hogy a németeknek volt egy osztrák piktoruk, nekünk van egy orbán viktorunk?

Nap Pali 2013.03.24. 21:38:52

@proxy user: semmi gond

2014 ben is nyernek a lakosság 8-9%-ával (800-900 ezer birka...)

ezt mondom 2010 óta... nagy kontraszt lesz a választási eredmény és a választói szándék között...

de amig az országban ez a 800-900 ezer babonás b-közgépes nyuggercsürhe az egyetlen "szervezett" csapat a legnagyobb...
addig ez rendben is van... addig a normális többség az kisebbségben lesz !

ez a fides demokráci próbája... kia akarja provokálni hogy a leggyoirsabban kailakuljjon egy demokratikus orszáág....

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.24. 21:41:43

@Nap Pali: abbahagyhatnátok már ezt a nyuggerezést! Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy van a fideszes politikusnál aljasabb, undorítóbb létforma is ebben az országban. A fideszesek meg az mszp-s "nyuggerek" miatt óbégatnak állandóan.
Én meg csak annyit tudok, hogy akiben ennyi tisztelet sincs az idősekkel szemben, az sokkal szarabb alak, mint akár egy Orbán Viktor.

Nap Pali 2013.03.24. 21:43:33

@proxy user: nézd meg a békamenetes felvételeket

b-közgépes BŰNÖZŐK + nyuggerekl akik savaznak...

ez a fides had... +vidéki buta özvegy asszonyos akiknek a pap mongya meg körlevélben...

amugy vmit félreértesz... ez a nyugdíjasok 3,5 millának csak 20%-a !!!!!

kivisziat 2013.03.24. 21:47:38

Gyönyörű analógia.
Ennyire rettegtek attól, hogy a kutya se szarik rátok?
Istenem, de szánalmasak vagytok...

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.24. 21:48:53

@Nap Pali: láttam párat. Nagyjából ugyanaz az összetétel, mint bármely más párt rendezvényein. Mellesleg a békemenetes banda úgy tudom, inkább a bayer zsolt-féle hordához köthető, ami nem annyira fidesz. ;)

Nap Pali 2013.03.24. 21:50:07

@proxy user: ja ja

sőt az arcok is uyganazok... ezek még MUNKÁSŐRÖK is voltak mind...

minden párt BŰNSZERVEZET

netukki 2013.03.24. 21:59:45

@dr kíváncsivagyok: ha már olyan kíváncsi vagy, el is olvashatnád, amit a Time írt szeretett Hitleredről, garantálom, nem fogod kitenni az ablakodba:

Adolf Hitler: Man of the Year, 1938
www.time.com/time/magazine/article/0,9171,760539,00.html

Csak egy kis idézet neked, nácirajongónak:

"But the figure of Adolf Hitler strode over a cringing Europe with all the swagger of a conqueror. Not the mere fact that the Führer brought 10,500,000 more people (7,000,000 Austrians, 3,500,000 Sudetens) under his absolute rule made him the Man of 1938. Japan during the same time added tens of millions of Chinese to her empire. More significant was the fact Hitler became in 1938 the greatest threatening force that the democratic, freedom-loving world faces today."

riennevaplus 2013.03.24. 22:03:57

@kivisziat:

gyönyörű analógia.
ennyire örültök annak, hogy a kutya csak rátok szarik?
istenem, de szánalmasak vagytok...

Void Bunkoid 2013.03.24. 22:35:48

Nem lehet a két országot egy lapon említeni.

Nekünk se kikötőnk, se ásványkincseink, se olajunk.

A jelenlegi helyzet szerint (meg amúgy 1920 óta), főleg, hogy azóta a technizáltság nagyarányú emelkedésével még inkább energiafüggő az emberiség, gyakorlatilag a kaja kivételével k*rvára nem vagyunk önálló/önellátó, önmagában életképes ország. Tehát akármennyire is rondán hangzik, ja, valakihez dörgölőznünk kell.

Csak most már egyszer BÁRKI is vezeti ezt az országot, nézzen már körbe jól, és most az egyszer próbáljon már ne ahhoz az oldalhoz dörgölőzni, amelyik tutira 20-30 éven belül a világ nagy vesztese lesz (mint ahogy tesszük ezt már vagy százötven éve, először a már 19.századi környezetben is dinoszaurusz-szerű Habsbug Ausztriával (bár még ez volt a legkisebb rossz), utána tettük a Harmadik Birodalommal meg a Szovjetunióval...).

Persze, lehet arra hivatkozni, hogy az utóbbi kettőre kényszerítve voltunk, mert itt álltak az ajtóban tankokkal.

Na és. Ha kapálóztunk volna ellenük, akkor ugyan

a) verzió, Harmaik Birodalom: lehet, hogy úgy jártunk volna, mint a csehek, azaz megszálltak volna minket, és nekiálltak volna itt tisztogatni meg hőbörögni, de a második VH végével megint nem a rosszak között számoltattak volna el minket, sőt, talán a ruszkik sem annyira törvezúzva jöttek volna ide, valamint

b) verzió, ha egyből nem fetrengünk be a komcsiuralom alá, talán még az is megtörténhetett volna, hogy 56-ban esetleg a NATO-országok segítenek, akár diplomáciai nyomással, akár bármivel.

Martian (törölt) 2013.03.24. 22:40:50

@quendelapo: Orbán és az összes kurmány a "gengszterváltás" óta...

Void Bunkoid 2013.03.24. 22:41:54

@Void Bunkoid: Mondjuk a ruszki törészúzásról megjegyzem, a Franciaországot felszabadító nyugati szövetségesek sem fehér kesztyűben, óvatoskodva foglalták el a stratégiai jelentőségű francia településeket, ők is rendesen szétaprították a városokat, mielőtt bevonultak oda...

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.24. 22:44:44

@Void Bunkoid: a budapesti hidakat meg, bár aludtam töri órákon, úgy emlékszem a várost védő hősi német alakulatok robbantották a Dunába.

Martian (törölt) 2013.03.24. 22:57:25

@quendelapo: "Ha szerinted Hitlerrel kapcsolatban bármilyen sikerről lehet beszélni"

A németek jó része sikerként élte meg, amit a Weimari Köztársaság anarchiája utáni időkben elért, ezért sokan rajongtak Hitlerért.
Jópár ex-antant politikus (pl. Chamberlain) is hitt abban, hogy az I. vh. után létrejött "német-kérdés" az ő vezetése alatt a helyére kerül.
Azt persze tudták, hogy gátlástalan és veszélyesen karizmatikus politikus, de abban bíztak, hogy éppen azért ellensúlyt jelent a fenyegető kommunista veszedelemmel szemben.

"akkor azon sem lepődünk meg, hogy szabadságharcosoknak tekinted a 2006-os gyújtogató randalírozókat."

Bár nem tudok azonosulni az efféle erőszakossággal, azon el kell gondolkodni, hogy az erőszak nem önmagától, a semmiből jelenik meg, hanem valami életre hívja.
Hitler sem ufóval szállt le Nürnbergben, hanem a megelőző időszak készítette elő a hatalomra jutását. Egy prosperáló Németországban éppen úgy esélye sem lett volna, mint ahogy egy politikaillag és gazdaságilag kiegyensúlyozott magyar társadalomban a Jobbiknak esélye sem lett volna a parlamentbe kerülni.

netukki 2013.03.24. 22:57:36

@jótündér: részlet Vörös Imrének a Heteknek adott interjújából, nem véletlen, hogy az alkotmányosság megszűnése lehetséges következményeként a halálbüntetés visszaállítása mellett éppen a deportálások lehetőségét említette:

"– A köztársasági elnök mégis aláírta a negyedik módosítást.
– Egy formális indokra hivatkozott, ami valóban benne van az Alaptörvényben, de ez az eljárásra vonatkozik; úgy látszik, az elnök úr nem olvasta el az Alaptörvény többi részét. Az aláírás előtt az államfőnek meg kell néznie a saját jogállásáról szóló tartalmi rendelkezéseket, köztük azt is, amely szerint őrködik az államszervezet demokratikus működése felett, továbbá megvizsgálni, hogy Magyarország a módosítás után is demokratikus jogállam marad- e, mint ahogy az az Alaptörvényben szerepel. Csak ha tartalmilag is úgy látja, hogy az Alaptörvény-módosítás rendben van, akkor következik az aláírás. Erre van az Alaptörvényben az öt nap, nem arra, hogy a nevét aláírja. Áder János nem járt el korrektül; egy formai hivatkozás ürügyén „meglógni”, félrevezetni a polgárokat nem korrekt. Az elnök úr nem látta el az Alaptörvény szerinti funkcióját, pedig erre esküt tett.
– Ez nem sok jót ígér a jövőre nézve.
– Egyáltalán nem. Ha az államfő például kap majd egy olyan módosítást, amellyel az Alaptörvénybe iktatják, hogy a következő választások 2090-ben lesznek, akkor erre is azt mondja, hogy nincs mit tenni, öt napon belül alá kell írni? Az általa előadott érvelés azt jelenti, hogy bármikor bármit alá fog írni, ha annak az lesz a címe, hogy „Az Alaptörvény módosítása”. Ezzel minden lehetségessé válik, a halálbüntetés visszaállításától a deportálásokig – ez az elnöki eljárás súlyosan sérti az Alaptörvényt, mert a köztársasági elnöki megbízatást Magyarország népét félrevezető formális szómágiával alapvető őrködő funkciójától fosztja meg."

www.vasarnapihirek.hu/fokusz/magyarorszagnak_mar_nincs_alkotmanya_interju_voros_imre_volt_alkotmanybiroval

Martian (törölt) 2013.03.24. 22:59:59

@Void Bunkoid: "56-ban esetleg a NATO-országok segítenek"

Ezt a jaltai paktum kizárta...

Martian (törölt) 2013.03.24. 23:09:29

@riennevaplus: "hogy a darab végre jobb legyen"

Ha Lucky Luciano lebassza a gengszter csicskásait, attól még nem lesz jobb az utcák élete...

netukki 2013.03.24. 23:12:30

@jótündér: Az iskolarendszer diktatórikus bekebelezését a Mussolinit csodáló Klebelsberg neve fémjelzi, a közigazgatásnak a centrális erőtébe való bedarálását a Mussolini- és Hitler-féle közigazgatást dicsőítő Magyary Zoltánról nevezik el, valamint a Szálasi mellett végsőkig kitartó, Hitler-rajongó Nyírőnek szerveznek az Országgyűlés nevében parádés újratemetést. Orbán és udvari ideológusai ezeknek az "uraknak" az írásait és munkásságát tanulmányozzák, azokból "tanulnak", és élek a gyanúperrel, hogy még ennél is közvetlenebb forrásokból merítenek, amikor a fasizmus és a nácizmus receptjeit alkalmazzák.

SünBalázs 2013.03.24. 23:16:43

@sárkányfő: na, csak eszembe jutott, Goebbels volt igazabol Hitler propagandafőnöke:
“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.”

A kérdés csak az, meddig lehet a párhuzamos valóságot fenntartani.

@Dexter007: minden kicsit is rossz dolgot pozitív színben feltüntetni pl: megvédjük a nyugdíjakat (értsd megszüntetjük a manyupot). önfenntartó felsőoktatást (értsd bevezetünk egy brutál tandíjat) megspékelünk egy kis ellenzéki harcmodorral (pl békemenet, aláírásgyűjtés a rezsicsökkentésért) és teljesen elbizonytalanodnak az emberek.
pedig csak ki kellene röhögni őket. Kellene egy Hofi...

quendelapo 2013.03.24. 23:19:45

@jotunder:
@vezér01: "Ha nem a parlament,akkor ki a lófasz? "

- alkotmányozó nemzetgyűlés
- a parlament és a felsőház
- a parlament és a király
- a parlament és valami föderális gyűlés
- nem is lehet megváltoztatni az alkotmányt
- meg lehet, de nem illik
- meg lehet változtatni kétharmaddal, de egyetlen párt sem tud kétharmadot szerezni

pl: epa.oszk.hu/00400/00462/00027/pdf/16jog.pdf

Nap Pali 2013.03.24. 23:23:12

@quendelapo: akkor ezé vannak teli buzikkal?

a van akváriumod? nincs akkor buzi vagy vicc akkor hollandul:

van árvized ? akkor sok a buzi !

tucano 2013.03.24. 23:25:57

@panelburzsuj: erre már meg sem próbáltam utalni. Eleve utálom a történelmi párhuzamokat, mert mindig a legrosszabb következtetéseket vonom le belőlük, illetve a legpesszimistábbakat. De ilyen a történelmünk, mindig a legrosszabb forgatókönyv, mintha Hitchcock rendezné az életünket századok óta.

quendelapo 2013.03.24. 23:30:59

@Martian:
Mellébeszélsz.
Arról volt szó, hogy ki tekintük sikeresnek és kit szabadságharcosnak.

Szálinért is tömegek rajongtak, mégsem illik róla, mint seikeres történelmi figuráról beszélni.

A 2006-os randalírozók sem szabadságharcosok. Ugyanúgy egy sátáni propaganda gépezet megtévesztettjei (vagy fizetett zsoldosai), mint ahogy a 20-as évek németroszágának utcai harcosai is azok voltak.

A 2013-as Magyarországot négy év válság után össze lehet vetni a 20-as, 30-as évek Németországával (némi túlzással persze). De a 2006-os Magyaországot, háta mögött a rendszerváltást követő 15 évnyi növekedéssel és fejlődéssel, nem lehet az I. VH-ban legyőzött Németországhoz hasonlítani.

Közös vonás viszont, hogy a 1990-es Sólyom-Tölgyessy alkotmány legalább olyan szar volt, mint anno a weimari :(

tucano 2013.03.24. 23:31:48

@Nap Pali: "de ha nyilvánvalóvá válik a többségi akarat mej el akarja zavarni a fidesmifiát
akkor SEGÍTENI FOGNAK"

Hát persze. Mint eddig mindig.

quendelapo 2013.03.24. 23:33:01

@Nap Pali:
Nem, hanem ezér szanak füvet.

biohouse 2013.03.25. 00:00:51

Hitler ellen 42 merényletkísérletet követtek el:

natgeotv.com/hu/merenyletek-hitler-ellen/tartalom

Ebből is látszik, hogy Orbán és Hitler nem összevethető, legalábbis ez a szegmens nem ezt támasztja alá.

Március 28án tanulmányozhatjuk a merényleteket és azt is milyen hibákat követtek el az akcióhősök.

biohouse 2013.03.25. 00:00:51

Hitler ellen 42 merényletkísérletet követtek el:

natgeotv.com/hu/merenyletek-hitler-ellen/tartalom

Ebből is látszik, hogy Orbán és Hitler nem összevethető, legalábbis ez a szegmens nem ezt támasztja alá.

Március 28án tanulmányozhatjuk a merényleteket és azt is milyen hibákat követtek el az akcióhősök.

panelburzsuj 2013.03.25. 00:08:14

@tucano:

Nem is utalni kéne, hanem utánanézni és utánagondolni.

És a "Bajnai-hordaként" aposztrofált székházfoglaló kislányokat összevetni mondjuk a németországi kommunista és szocdem munkásmilíciákkal.

És elgondolni, hogy egy egész Ernst Thälmann-szerű fazon ("a német és a nemzetközi munkásmozgalom kimagasló vezetője" (Wikipédia :)) miért nem egészen azonos mondjuk egy egész Szanyi Tiborral.

Szóval egy kicsit mélyebben belefeledkezni, hogy a "feszültség", "ellentét", "erőszak" mit jelentett ott és akkor - meg mit jelent itt és most.

tucano 2013.03.25. 00:26:51

@panelburzsuj: engem bevallom egyáltalán nem zavarna, ha lennének baloldali milíciák. Fiatal koromban sokat jártam Berlinben és a tapasztalat azt mutatja, hogy nem árt odaverni a náciknak, a rendőrök sosem fognak. Hiszek az erőszakmentességben is, amíg vissza lehet ütni.
De per pillanat nincsenek az utcákon és máshol sem baloldalibb vagy polgáribb csoportok, akik bármilyen formában ellenállnának, ebben teljesen igazad van, ma a tereket egyértelműen a szélsőjobbosok uralják, amíg ki nem nevelik maguknak az ellenoldalt.

Szúrófény 2013.03.25. 04:59:12

@kovi1970: hogy Őnálok becsületesebb emberek is vannak, kik nem a szennyes önérdek rabszolgái, hanem a tiszta igazság és humanizmus barátai. Márc.20.
De a legszebb az, hogy a népet, melynek ők a képviselői, oly éretlennek, butának tartják. Végső argumentumok mindenre az, hogy, hja, a nép még ilyen olyan éretlen. Köszönd meg ezt képviselőidnek, nép. Én megvallom, egészen másformának ismerem a népet, s éret-lenségének legföljebb egy példáját tudom, azt, hogy ilyen képviselőket választott.
petőfi

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.25. 07:07:08

@tucano: Volt már néhány kormányellenes tüntetés az utcákon.
De az Budapest. A vidéki városok, a vidékiek nem tüntetnek.
Kezet csókolnak a közmunkáért meg a lehúzott redőnyökért.
Utoljára Budapesten lesz áram és gáz, és kenyér és víz.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.03.25. 07:20:56

Meg fontos az időtényező is. Kivárja a horda, hogy az utolsó önfenntartó polgár is elhagyja az országot és az utolsó emléke is elhalványuljon a szabadságnak.
Ezt meg is mondom pontosan, hogy 6 év.
Ez a nép hat év alatt felejtette el végleg, hogy mit látott az Orbán I. kormányzás alatt.
Az eltelt 6 év után a propagandistáké a terep.
Már senki sem fog emlékezni olyan világra, amikor még több párt is volt és szabadott szólni.

Martian (törölt) 2013.03.25. 09:30:07

@quendelapo: "A 2006-os randalírozók sem szabadságharcosok. Ugyanúgy egy sátáni propaganda gépezet megtévesztettjei (vagy fizetett zsoldosai), mint ahogy a 20-as évek németroszágának utcai harcosai is azok voltak."

Én ebben "propaganda által megvezetett" érvelésben nem hiszek. A randalírozáshoz, tüntetésekhez mindig a tömeges elégedetlenség és valamilyen "gyújtószikra" az előfeltételek. Propaganda persze mindig is volt, de balhé csak a meghatározott időszakban szokott kirobbanni... és ez '56-ra is igaz.

Oktogon8 2013.03.25. 10:03:07

Jó cikk, a beszélgetésben is vannak jó hozzászólások pl Peronról.
De a náci N.o. - mai M.o. párhuzam félrevezető, amint mások leírták.

Bár nincsen két egyforma ország, a mai neo-peronisa Kirchner-i Argetnina jó péla.
Gazdasági elkúrások kipipálva, szintén lemaradásban a régiós vetélytársakhoz (Brazília), nacionalista hőzöngések detto (Falkland-szigetek), keleti nyitás (Irán), elszámoltatás is zajlik.
De emelett (a felszínen legalább is) emberi jog érzékeny és nem homofób.
en.wikipedia.org/wiki/Kirchnerism

dioretek 2013.03.25. 11:19:47

Jo analogia.

A Magyar Kozlonyben marcius 25-en 11:18-ig nem lattam kihirdetve.

Lehet, hog elfelejtik kihirdetni??

fuhur 2013.03.25. 11:26:00

@Nap Pali: "minden nyugati nemzet azon szurkol hogy mikor lesz többségben a normális POLGÁROSULT ember hazánkban..."

Majd ha London is hazánkhoz fog tartozni. Ugyanis az ma a harmadik legnagyobb magyar város, ráadásul ott él a legtöbb normális POLGÁROSULT magyar ember.

Nap Pali 2013.03.25. 11:27:09

@fuhur: igen sajna... egyre romlik az arány és a remény...

"paraszt spirálba" kerültünk

pár év és 5 milla dakota fog eltartani 5 milla nyuggert

közösperonos átszállás 2013.03.25. 13:18:46

@Martian: "Gyurcsány önmagát "végezte ki""

Lószart. Utána kéne nézned, mi az a karaktergyilkosság, állítólag egyes lexikonokban benne van. (Esetleg arra is rákereshetsz, hogy "Gyurcsány amortizálása", remélem, Semjénnek azért elhiszed.)

tollaszerge (törölt) 2013.03.25. 13:44:16

@közösperonos átszállás: Ebben igazad van, de egyrészt azt is ki lehet jelenteni hogy GyF elég sok eszközt adott ellenfelei kezébe, másrészt általánosságban az ilyen manőverek a politika részét képezik, politikus készüljön fel rájuk, ha lehet előzze meg őket, ha nem akkor birkózzon meg velük. Felróni az (akkori) ellenzéknek azt, hogy egy ilyen helyzetet nem hagy ki, olyan, mint ha egy bokszolón számon kérjük hogy kiütötte ellenfelét, amikor az nem figyelt.

közösperonos átszállás 2013.03.25. 16:16:33

@tollaszerge: Ezt félreértetted, nem rovom fel az akkori ellenzéknek (per pillanat legalábbis nem), csak Martian azt mondta, hogy Viktor? A Ferit? Karaktergyilkolni? Á, simán csak öngyilkos lett!

Aztán meg nem.

quendelapo 2013.03.25. 17:32:25

@Martian:
Futballhulligánok mindig találnak jó ürügyet egy kis balhéra. A pénz például elég jó ürügy.
56-ot és 2006-ot párhuzamba állítani viszont jókora aránytévesztés, ilyen mélyre ne süllyedjünk már!

dioretek 2013.03.25. 17:47:43

חַג כָשֵׁר וְשָׂמֵחַ

vakapad 2013.03.25. 20:57:58

@tollaszerge:

1./ Úgy tudom, az őszödi beszédet nem GYF adta "ellenfelei kezébe".

2./ Magyarországon akkoriban nem csak az MSZP és a FIDESZ létezett, fenti okból GYF gondolhatta úgy, hogy napéldául a magyar mértékadó értelmiség meg fogja őt érteni (az őszödi beszéd célját és értelmét is), és meg is védi. Abból a rettenetes óbégatásból viszont, amelyet a derék magyar mértékadó értelmiség a nyilvánosságra hozás után elkövetett, mégpedig "hovatartozástól" függetlenül (monnyon le, monnyon le!), kiderült, hogy a magyar mértékadó értelmiség nem annyira érti a dolgokat, hanem inkább meg van sértődve. De nagyon. És miután mértékadó, ez a sárbatipró vélemény elárasztotta az országot, mégpedig egészen Mari néniig, és máig ható eredménye van (nem írom le, hogy mi, úgyis egyértelmű). Utólag persze látható, hogy ugyanezen értelmiség attól kezdve egészen mostanáig (magát mentendő, természetesen) Gyurcsány minden akkori lépését kapkodónak, átgondolatlannak, kevésnek,de főként rossznak állítja be, hátha így ki lehet mászni a felelőssége alól.

Gyurcsány valóban hülye volt, mert nem hitte, hogy 1./ a pártjának néhány embere az ő hátbaszúrása érdekében hajlandó egyben saját magát, valamint (egyéb képessége nam nagyon lévén) az egzisztenciáját jelentő pártot is hátbaszúrni, és 2./ a magyar értelmiség azt teszi tönkre aki az egyetlen szövetségese, és azt emeli a legmagasabb polcra, aki a legádázabb ellenfele. A FIDESZ-t én nem kárhoztatom, azt tette ami a dolga. A felelősöket másutt kell keresni.

vakapad 2013.03.25. 20:57:58

@tollaszerge:

1./ Úgy tudom, az őszödi beszédet nem GYF adta "ellenfelei kezébe".

2./ Magyarországon akkoriban nem csak az MSZP és a FIDESZ létezett, fenti okból GYF gondolhatta úgy, hogy napéldául a magyar mértékadó értelmiség meg fogja őt érteni (az őszödi beszéd célját és értelmét is), és meg is védi. Abból a rettenetes óbégatásból viszont, amelyet a derék magyar mértékadó értelmiség a nyilvánosságra hozás után elkövetett, mégpedig "hovatartozástól" függetlenül (monnyon le, monnyon le!), kiderült, hogy a magyar mértékadó értelmiség nem annyira érti a dolgokat, hanem inkább meg van sértődve. De nagyon. És miután mértékadó, ez a sárbatipró vélemény elárasztotta az országot, mégpedig egészen Mari néniig, és máig ható eredménye van (nem írom le, hogy mi, úgyis egyértelmű). Utólag persze látható, hogy ugyanezen értelmiség attól kezdve egészen mostanáig (magát mentendő, természetesen) Gyurcsány minden akkori lépését kapkodónak, átgondolatlannak, kevésnek,de főként rossznak állítja be, hátha így ki lehet mászni a felelőssége alól.

Gyurcsány valóban hülye volt, mert nem hitte, hogy 1./ a pártjának néhány embere az ő hátbaszúrása érdekében hajlandó egyben saját magát, valamint (egyéb képessége nam nagyon lévén) az egzisztenciáját jelentő pártot is hátbaszúrni, és 2./ a magyar értelmiség azt teszi tönkre aki az egyetlen szövetségese, és azt emeli a legmagasabb polcra, aki a legádázabb ellenfele. A FIDESZ-t én nem kárhoztatom, azt tette ami a dolga. A felelősöket másutt kell keresni.

Késes Szent Alia 2013.03.25. 22:43:12

@dioretek: Mikor a háttérhatalom megbízásában álló provokatőrök, bizonyos Mózes és Áron megérkeztek Egyiptomba, azonnal lázítani kezdték a népet Fáraó rendszere ellen. Azzal próbáltak hatni, hogy Fáraó országa nem jogállam, az önkényes törvényalkotás nem védi a rabszolgák érdekeit, és még a nyugdíj is bizonytalan egy korábban lehetővé tett állami rablás miatt. Szabadságra, önrendelkezésre, és végső soron az ország elhagyására bujtogatták a népet.

A nép azonban csak fanyalgott. Elismerték, hogy van abban valami, amit Mózesék állítanak, de mi várna rájuk, ha nekiindulnának? Nemde egy hosszú és fáradságos sivatagi vándorlás az úgynevezett "Ígéret Földjére", ahol ugyanúgy megvan a mindennapi élet nehézsége? És mit ennének közben: az égből bizonyára nem hull étel, jogállammal pedig nem lehet jóllakni. Különben meg, miféle önrendelkezés lehet az, amit idegenből szalajtott emberek erőltetnek rájuk.
Fáraó érzékelte a közhangulatot, és tanácsadói nyomán Mózesékre hárítva a felelősséget, további elnyomó rendeleteket hirdetett ki. A nép a két provokatőr ellen fordult, sőt mi több, feltételezett megbízójuk ellen, aki az emberek érdekeit semmibe véve próbálta megzavarni az örök rendet.
Nem is mentek sehova. Ott maradtak az egyiptomi húsosfazekak mellett, ahol ugyan inkább csak víz jutott, hús alig, de az éhenhalás tulajdonképp nem vált tömegessé.

Egyiptomot végül csak egy kisebb csapat hagyta el, de ez már egy másik történet. Fáraó népe lelkében szolgasorban maradt, és csak azon morog néha, hogy már megint kevesebb polyvát kaptak a rabszolgamunkában végzett téglavetéshez.

Chag Pesach Sameach.

www.youtube.com/watch?v=osScBQIKqWY

Mister Gumpy 2013.03.26. 00:38:21

JT, a kib...tt k...a Szofja Kovaleszkaját szívasd az ilyen analógiákkal. Hogy fogok ma aludni?

Mister Gumpy 2013.03.26. 00:56:17

@vakapad: Te az enyémhez képest valami alternatív valóságban élsz. Én pld támogattam GyF-et Őszöd után, de ha a ballib értelmiség rendesen elítélte volna, akkor talán lemondott volna, és most más talán kicsit más lenne, mint ami most van, és egész kicsi valószínűségét látom, hogy az a kicsit más az rosszabb lenne. Hogy a ballid értelmiség kvázifanyalgása lett volna GyF bukásának és a ballibség mostani utálatának alapja, hát, szerintem a kváziság, nem pdig a fanyalgás az az alap.

incze 2013.03.26. 02:21:21

@Martian: "A randalírozáshoz, tüntetésekhez mindig a tömeges elégedetlenség és valamilyen "gyújtószikra" az előfeltételek."

A tévéházi garázdálkodást, és a szeptemberi zavargásokat lényegében ugyanaz a summa nagyjából tízezres foci-, vármegyés- és motoros csürhe csinálta végig.

Ez minden, csak nem az a fajta tömeges elégedetlenség, mint aminek aposztrofálod. A fidesz egy-két Kossuth téri próbálkozása, amely megpróbált ráülni a Kossuth téri hugyos forradalom vélt hullámaira, nagyon gyorsan elhalt.

A talpasok zavargásai szeptemberben nagyjából egyforma koreográfiával zajlottak, cél Kossuth tér, kiszorítva a Nagykörútra, visszaáramlani a Rákóczi úton az Astorához, ahonnan újra cél a Kossuth tér az aznapi oszlatásig.

Október 23-án sem történt volna a szokásosnál nagyobb visszhangot kiváltó csetepaté, ha a koreográfia tengelyébe Orbán nem állítja bele a fideszt.

Megjegyzem, több hónapba telt, míg az eseménnyel kapcsolatban a ma szokásos sztereotípiákat sikerült az agyakba plántálni, a friss közvéleménykutatásokban a budapestiek kétharmada a rendőrség föllépését helyesnek, sőt nem elég erélyesnek látta. És nem tájékozatlanságból kifolyólag, nagyon sokan élőben követték az eseményeket tévén, rádiión, interneten. (Mára lényegesen informálatlanabb a közvélemény, minhogy a tényleges történet helyét teljesen elfoglalta egy ideologikus értékelés, néhány emblematikus szókép, fotó, és video.)

Éry Balázs 2013.03.26. 14:37:54

Amikor a vonat újra elindult a százéves pályaudvarról(ra), Bródy mester múlt századi bölcsességével figyelmeztetett: Ez a vonat rajtunk megy át, letagadni kár. Aki nem kerül alája, jól az se jár.

Nem hittük el. A jobboldali keresztény nemzeti kurzus nem fasiszta, rasszista, nacionalista, soviniszta, önkényuralmi rendszer! Majd megvédi az állampolgárait.

És a vonat most ideér:

A peronon vigyázzunk! Ne csak itten álljunk! Legalább kiabáljunk!

erybalazs.blog.hu/2013/03/23/ajjaj_jon_a_vonat

vakapad 2013.03.26. 14:57:34

@Mister Gumpy:

1./ Mint írod, támogattad GYF-et Őszöd után. Ahogy az a következő mondataidból kiviláglik, ma már úgy látod, hogy hibásan. Persze, utólag már sok tényt ismerünk, amelyeket akkor még nem (úgy könnyű, mondta az egyszeri állatorvos), viszont nem vezetted le, hogy miből gondolod most már úgy, ahogyan. Így nehéz válaszolni.

2./ Arról, hogy mennyire ítélték el, érdemes visszalapozni napéldául a Kovács Zoltán vezette „és” írásaira, az Uj Péter vezette Index-re, vagy a Gavra csoport ténykedéseire. A 168 óra meg a Népszava persze biztos más volt, viszont azok hatóköre erősen korlátozott, általában csak a hívők olvassák. Fenti okból továbbra is állítom, hogy nem „fanyalgás”-ról volt szó, pláne nem „kvázifanyalgás”-ról, és ez permanens rugdosás vörös fonálként húzódott végig a Gyurcsány érán, amelybe Bajnai is beletartozott.

3./ Ha GYF lemond, akkor utána Kiss Péter a miniszterelnök, Puch a pénztárnok, valamint erőre kap a régi generáció. El lehet persze képzelni, hogy akkor nagyobb belső stabilitással, de nagyon valószínűen rosszabb gazdasági paraméterekkel kapjuk a nyakunkba a világválságot, és kérdés az is, hogy ki tudtunk volna mászni belőle, és ha igen, milyen hitelkonstrukcióval. Az is lehet, hogy igazad van, az MSZP jól oldja meg a dolgot, Kiss Péter brilliánsan vezényli le a megmentést, és Orbánnak ma nincsen kétharmada. Merthogy a világválság miatt akkor is ő győz 2010-ben, az biztos, de nem tudja kimutatni a foga fehérjét, ahogy most, a kétharmad birtokában ki tudja.

4./ De mindegy is, ez már a múlt, és ha szerinted addig kellett volna fojtogatni, amíg lemond, szerintem meg inkább meg kellett volna védeni, akkor maradjunk ennyiben. A „mi lett volna, ha” érveléseknek nincsen kétszer aláhúzható végkonklúziója.

vakapad 2013.03.26. 15:07:37

@Mister Gumpy:

Ja, még annyit, hogy Gyurcsány végső bukásának az volt az oka, hogy a világválság miatt keményen megszorító intézkedéseket kellett hozni, és Gyurcsány tudta, hogy ezt Magyarország legnépszerűtlenebb politikusának se az MSZP se az SZDSZ nem fogja megszavazni. Akkor mondott le. Hogy hogyan jutott el a megtisztelő legnépszerűtlenebb politikusi címig, arról már beszéltünk.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.03.26. 18:08:35

@vakapad: Szerintem nem ez volt a fő oka (egy kis mellék-oka lehetett) Gyurcsány lemondásának. Hanem a fő oka a fideszmaffia folyamatos lejáratása, a hazugsággyár működése, a rábeszélőgép hatásossága volt. Sikerült lejáratni, hiteltelenné tenni Gyurcsányt, úgy, és annyira hogy arra ő maga nem szolgált rá. Ugyanis Gyurcsány egyáltalán, és semmivel sem rosszabb, mint egy átlag magyar politikus, sőt inkább jobb (értelmesebb, jobb szándékú, stb).
Szóval a fideszmaffia lejárarókampánya, és hazugsággyára annyira jól működött (egyébként működik most is), hogy még az itteni, főleg ballib közönség vélekedésein is észrevehető a hatása. Igen, még most is, hogy Maróz eltűnt.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.03.26. 18:19:32

@incze: Igen, ez így van, ahogy az utolsó bekezdésedben áll.

A fideszmaffia tudatosan írja át a történelmet, hamisít, és hazudik. Az emberek ehhez, és ilyen mértékben nem voltak, és nincsenek hozzászokva. Igen, ez még a Kádár rendszerben sem ment -semmiképpen nem ilyen gátlástalanul, és hatással. Vagyis a dolog sémája a következő: ha eléggé sokat sulykolják, akkor egy idő után a népek beadják a derekukat, és elhiszik, hogy úgy volt. Ahogy a gátlástalan, hazug maffiabanda mondja. És ez alól az értelmes (?) embereknek is nehéz kivonni magukat. Kicsiben olyan ez, mint a vallás nagyban (ott évezredek, és ember százmilliók mondják a tökéletesen valótlant).

aronsatie 2013.03.26. 19:41:18

@ipartelep: Nem kötelező hitelt adni a lejáratásnak, legyen az bármilyen erejű és stílusú. Ebben az esetben viszont ez történt, hitelt adott neki mindenki, szavazó és párttárs, ki naivitásból, ki érdekből. Önmagában a lejáratás nem eredményez bukást, sőt, jó esetben éppen hogy javítja az illető megítélését. Az biztos, hogy az őszödi lebukás máig tartó irtózatos hatása sokkal inkább a mi szégyenünk, mint Gyurcsányé, vagy akár Orbáné, aki érthető módon kihasználta a kapóra jött árulást.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2013.03.26. 20:00:47

@aronsatie: Hát, nyilván nem "kötelező" hitelt adni egy (sok) ócska hazudozó szavainak. Csak mégis hitelt adtak neki(k), pontosabban - mint azt már sokszor elmondtam -, a rábeszélőgép működött. Az pedig nem úgy műxik, hogy mondanak valamit, aztán a jóember azt mondja, hogy "jé, hát mennyire igazuk van ezeknek, milyen hülye is voltam, hogy eddig nem jöttem erre rá", hanem fokozatosan puhítja meg az ellenállást. Persze akárhogy is, aki az ilyesminek bedől, ott annál komoly intellektuális problémák vannak.

A lejáratás csak akkor hatástalan, ha ez a befolyásolás eredménytelen. De ilyen esetben is az inkább a gyakori, hogy "valami szöget üt", hogy az alanyok azt gondolják, hogy nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél, tehát, ha nem is hisznek el mindent teljes mértékben, de elkezdenek erodálódni. Nagyon nehéz ennek ellenállni, egy ugyan ostoba (emlékszünk a papagálykommandójukra), de nagyon szisztematikus, következetes, kitartó, demagóg befolyásolási kampány esetén. Oda már tényleg "ember kell".

Tehát, ami itt most az új, az az, hogy nem barátaim, ti itt korábban tévedtetek. Tévedtetek abban, amikor - Maróz szövegei hatására is - bedőltetek a ballibet (MSZP-t, Gyurcsányat, és még sokkal korábban az SZDSZ-t) ostorozó fideszmaffiás propaganda szövegeknek. Amikor ez ellen felszólamlottam (nagy ritkán), akkor jött az itteni papagálykommandó (igen a nagy, a maffiás által már agymosott - ez tulképpen egyfajta agymosás), és minden olyan ellenvéleményt támadtatok, ami szembement az akkor aktuális trenddel.
Ennek a blognak a közönségétől egy kicsit többet várna az ember...

aronsatie 2013.03.27. 09:39:17

@ipartelep: Vagy fokozatosan megpuhítja, vagy pont ellenkezőleg, fokozatos ellenállást épít ki. A 2006-os választásokon még visszafelé sült el a lejáratás, a negatív kampány. A megszorítások, korrupciós ügyek és a 2008-as válság tette csak ilyen eredményessé. Ja, és a a függetlenség látszatába belebetegedő értelmiség is jócskán hozzájárult. Babarczy Eszter még a minap is úgy kért elnézést a nem baj a kétharmad végeredményű, 2010-es elemzéséért, hogy közben Gyurcsányt szidta. Szerintem ma is képtelen lenne azt mondani, hogy sokkal rosszabbra cseréltük Gyurcsányt és pláne Bajnait.
Nem tudom egyébként, ki az a "ti", én errefelé bősz gyurcsányistának számítok.

vakapad 2013.03.27. 10:16:10

Már csak a magam szórakoztatására.

Uj Péter cikk a Népszabadságban. A rezsicsökkentést ostorozván az alábbi odavetett mondatokkal indít:

„Szegény Medgyessy és Gyurcsány, mit szentségelhetnek otthon: ilyen zseniális húzás, mint ez a rezsicsökkentés, nem jutott eszükbe. Próbálkoztak eszetlen béremelésekkel, segélyekkel, pótlékokkal, áfacsökkentéssel – hol lábon, hol tökön lőtték magukat. Pillanatok alatt elszállt a hiány, aztán az államadósság, lehetett ugyan hazudozni egy darabig, hogy nem is annyi az annyi, de már jött is a válság, és kis híján fejre állt az ország. Az emberek meg pár hónap után egy kicsit sem emlékeztek arra, hogy milyen jól éltek.”

Most írjam meg neki, hogy a béremelések mögött közgazdasági terv rejtezett, mégpedig az előző Orbán kormány ostobaságainak kompenzálási terve (ha tud róla UP, ha nem, de mit magyarázzam ezt másfél oldalon), hogy a segélyek és pótlékok miatt nem volt akkoriban mélyszegénységi leszakadás (esztelenség?), hogy Gyurcsány 2006-os győzelméhez az ÁFA csökkentése is hozzájárult, de nem okozott problémát a válság kitöréséig, mert 2006 augusztusában az adósságállomány 65 %-os volt, a várható éves hiány meg 3 %, és hogy Gyurcsány nyilvánosan sohasem hazudott? „Ez hülye” felkiáltással menne a kukába, hászen mindenki tudja, hogy.

Úgy gondolom, Orbán 2014-es győzelme továbbra is borítékolható.

aronsatie 2013.03.27. 10:26:16

@vakapad: Az nem jutott eszükbe, hogy zsarolás útján keressék a zemberek kegyeit. A "rezsicsökkentés" a büdös burzsuj szolgáltatók megzsarolását jelenti. Ez önmagában is rendkívül népszerű, csakúgy, mint a bankadó. A bolsevik típusú uszításnak van nálunk hagyománya.
(Azért az a "várható 3%-os hiány" 2006-ban nem annyi volt, hanem inkább a háromszorosa.)

ámbátor 2013.09.29. 21:18:57

Ha valakit esetleg érdekel itt a vallásszabadság
444.hu/2013/09/29/jol-megy-a-tagszerzes-ivanyi-gabor-egyhazanak/
Ma még nem késő feliratkozni a nyilvántartott népellenség listára, ha valaki esetleg még nem lenne ott:
www.metegyhaz.hu/tagmegujito/tagmegujito.html

esernyősEvezős 2013.09.30. 00:24:19

@ámbátor: A múlt héten elküldtem nekik a belépőnyilatkozatot. És remélem, sikerül nekik összeszedni a tízezer főt. (Amúgy tök ateista vagyok.)