Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Örülünk, Vincent?

A Vincentblogért érdemes internet-adót fizetni!

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

Hirdetés

Blogajánló

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. június: 24.673,1 Mrd Ft (forrás: akk.hu)

 

Így alakult...

NAV vízum.jpg

  via: mszpofficial

 

 

Híres utolsó szavak

  • városi fiú: @alte trottel: Végülis igaz, hogy Lacházán ne flangáljon egyedül a 12 éves kislány buli után éjj... (2014.11.28. 09:10) Rendőrtábornokok a medve árnyékában
  • Evezős: 444.hu/2014/11/28/torok-gabor-az-otp-jeloltje-lett-volna/ (2014.11.28. 09:08) Kérdések Török Gáborhoz
  • Evezős: Én azt szeretném, ha ti ott fenn, Viktor, minden rohadt fillér után, amitek van, megfizetnétek. V... (2014.11.28. 09:05) Idézet a reggeli kávéhoz
  • Evezős: @incze: Keress rá a fészen, szinte minden nap ír valamit és bár rövidek, de igen ott vannak! Cegl... (2014.11.28. 08:47) Viccországban bejelentenek
  • nerángass: A helyzet lehangoló. Az ellenzékben lévő baloldali pártok láthatóan nem érzik szükségességét semmi... (2014.11.28. 08:15) Szabad-e bántani az "elmúlt huszonöt évet"?
  • maybach: Szerintem is. Bár az meglep, hogy a felsoroltakat ők befolyásolják. (2014.11.28. 07:45) Idézet a reggeli kávéhoz
  • aritus: @TG69: Eddig ez bejött Orbánnak, miért gondolná, hogy ez most nem fog működni? Várady Zsoltról már... (2014.11.28. 01:47) A kompetencia mint hatrany (sohajtasposzt)
  • Peter Fender: “I only believe in statistics that I doctored myself” Winston S. Churchill (2014.11.28. 00:08) Jobban elunk

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (37) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (22) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (21) bayerzsolt (13) békemenet (7) bkv (7) bloglossza (13) borzalmasvers (156) cigány (7) civilek (5) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (5) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (7) erkölcs (16) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (12) fidesz (73) fideszdemokrácia (7) film (11) filozófia (12) foci (11) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (96) heti válasz (16) hétköznapi történetek (31) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (16) hülyeország (152) idézet (760) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lázár jános (11) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (25) mandiner (13) március 15 (8) matematika (7) matolcsy (44) mdf (5) média (46) mesterházy (7) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (9) önkormányzatok (6) orbán (44) orbanisztán (13) orbánizmus (98) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (8) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (7) simicska (6) sólyom (7) spoof (18) szász (6) századvég (7) szdsz (9) szijjártó (16) színház (31) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (11) társadalom (49) törökgábor modul (7) tudjukkik (22) tudomány (16) tüntetés (17) ügyészség (9) választás (36) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (22) Címkefelhő

Hejj, azok a régi jó viccek!

2012.10.01. 11:30 | maroz | 134 komment

Címkék: lázár jános

Kormánydöntés született a nyerőgépek általános hazai betiltásáról, ehhez pedig átírják szerencsejáték törvényt, jelentette be Giró-Szász András kormányszóvivő és Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár hétfőn reggel, a rendkívüli kormányülés után.

Lázár János azzal indokolta döntést, hogy szerintük társadalmilag káros hatása van a nyerőgépekenek, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a három állami koncesszióban működő kaszinó azért kivétel lesz, ott lehet majd játszani a gépekkel. A máshol meglévő gépeket mihamarabb begyűjtetnék.

Lázár szerint a kormány fontosnak tartja, hogy a szegények ne erre költsék a pénzüket.

Osztják a havi bért Észak-Koreában. A pyongyangi „Kim Ir Szen” ekegyárban odatolnak egy listát Gu elvtárs elé.

-Mi ez???

-Gu elvtárs, erre a listára iratkozhat fel az, aki felajánl önként 100 wont a kormányzó testvéri magyar kommunista párt megsegítésére!

-Hát, Li elvtársnő, én ide fel nem írom magam, már meg ne haragudj, mert szerintem Magyarországon nincs is kommunista párt!

Ezt valami csoda folytán Gu elvtárs megússza, talán azért, mert remek asztalos, és a gyár nélküle nem tudná teljesíteni az ekegyártásban rájuk kirótt tervet, így van szerencséje a következő hónap végén is találkozni egy újabb listával.

-Na, ez mi már megint???

-Gu elvtárs, gyűjtést rendezünk a magyarországi szegények megsegítésére, és jó lenne, ha te is felajánlanál 100 wont önként!

-Rendben, Li elvtárső, itt a száz won, és itt egy újabb százas, írj fel engem is arra a múlt havi listára!

-Gu elvtárs, meggondoltad magad?

-Meg. Ahol vannak szegény emberek, ott lennie kell kommunista pártnak is!

· 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr604813180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Feszített türelmű medencézés 2012.10.02. 08:05:24

Nem, nem az udvarokon található, úszásra csak nyomokban emlékeztető mozdulatok kivitelezésére sarkalló, sznobista, lábgomba tenyésztő, hidropónikus ökoszisztéma tároló, merevfalú madáritatóról van szó. A megoldás roppant egyszerű, amikor unokaöcsém önk...

Trackback: Az APPLE végnapjai 2012.10.01. 19:32:12

Sikerült megkaparintanom az  iPhone 5- öt, pár napra és arra jutottam, hogy az Apple valahol a iPhone 4 - IPAD 2 idejében elérte a csúcspontot, és onnan már csak lefelé visz az útja. Persze a részvényárfolyama az amerikai pénzpumpa hatására minden na...

Trackback: Az APPLE végnapjai 2012.10.01. 19:32:07

Sikerült megkaparintanom az  iPhone 5- öt, pár napra és arra jutottam, hogy az Apple valahol a iPhone 4 - IPAD 2 idejében elérte a csúcspontot, és onnan már csak lefelé visz az útja. Persze a részvényárfolyama az amerikai pénzpumpa hatására minden na...

Trackback: Az APPLE végnapjai 2012.10.01. 19:31:33

Sikerült megkaparintanom az  iPhone 5- öt, pár napra és arra jutottam, hogy az Apple valahol a iPhone 4 - IPAD 2 idejében elérte a csúcspontot, és onnan már csak lefelé visz az útja. Persze a részvényárfolyama az amerikai pénzpumpa hatására minden na...

Trackback: Az APPLE végnapjai 2012.10.01. 19:31:27

Sikerült megkaparintanom az  iPhone 5- öt, pár napra és arra jutottam, hogy az Apple valahol a iPhone 4 - IPAD 2 idejében elérte a csúcspontot, és onnan már csak lefelé visz az útja. Persze a részvényárfolyama az amerikai pénzpumpa hatására minden na...

Trackback: Az APPLE végnapjai 2012.10.01. 19:31:07

Sikerült megkaparintanom az  iPhone 5- öt, pár napra és arra jutottam, hogy az Apple valahol a iPhone 4 - IPAD 2 idejében elérte a csúcspontot, és onnan már csak lefelé visz az útja. Persze a részvényárfolyama az amerikai pénzpumpa hatására minden na...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Jofiu 2012.10.01. 19:45:41

@fuhur: Ezen én is elgondolkodtam, szerintem a TEK-eseket küldik ki a játékgépek begyűjtésére, végül is nemzetbiztonságot fenyegető a dolog, mint a Műegyetemi Jedi.

Putyilov gyári melós 2012.10.01. 19:46:39

Elvtársaim a zÚrban!

Azért a jó híreket se hagyjuk már ki!
Visszakaptuk megest egy ősi jussunkat, amit a komenisták elvettek tőlünk!

És ez nem vicc!

"Már lehet disznót tartani a belvárosban
Október 1-jével megváltoznak az állattartás szabályai; ettől kezdve a mezőgazdasági haszonállatok tartását az önkormányzatok már nem korlátozhatják helyi rendeletekben."
nol.hu/belfold/mar_lehet_disznot_tartani_a_belvarosban

A jövő héten kibaszom a fürdőkádat, oszt beállítok két kocát a fürdőszobába!
Az erkély jó lesz a disznótorra, azt üst alatt meg tüzelek a felszedett parkettával!
Szarom én le a haldokló nyugatot, feltörekvő keletet, ha elég kalbász, sonka lóg a ruhaszárítón :O)))

Putyilov gyári melós 2012.10.01. 19:47:24

Ja, bocs, a triplázás nem szándékos volt :O)))

Jofiu 2012.10.01. 19:48:51

@Putyilov gyári melós:
"Már lehet disznót tartani a belvárosban"
Már hosszú ideje ez megy, hízlalunk párat egy ideje kollektíve abban a nagy díszes épületben a Duna partján. Ez egy régi visszatartott hír lehet.

Putyilov gyári melós 2012.10.01. 19:49:46

@szerénységem:

"Mit tudunk mi ajánlani? "

Hát mondjuk annyit, hogy tudja velünk Putyin zsarolni a szlovákokat, szerbeket, románokat.
Mármint a magyar nacionalista őrültség fel-le szabályzásával.

Jofiu 2012.10.01. 19:51:10

@Putyilov gyári melós: Szerintem Navracsicsnak nem tetszünk. Tesztelik a blogmotor szerencsejátékra átállítását. Nyerni nem lehet, de kell az adóbevétel.

Kopi3.14 2012.10.01. 19:54:12

@Jofiu: akkor a játékgépek után a valódi gépeket is begyüjtik?

@Putyilov gyári melós: feketevágás, feketevágás? Hát ilyen jól megy az elvtársnak? Aztán utazni szert-é? Az állam pénzén elvisszük örömest. Önként.

Putyilov gyári melós 2012.10.01. 19:54:37

@Putyilov gyári melós:
Pl.ha rosszul viselkednek a szlovákok, nem úgy és azt teszik,ami jó Putyin elvtársnak, akkor ad nekünk pár tucat kiszuperált tankot, 1-2 bombázót, vagy pár rövidhatótávolságú rakétát, amivel seggbe lehet lőni a Pozsonyi parlamentet.

nu pagagyí 2012.10.01. 19:57:53

Ti is úgy tudjátok, hogy Orbán valamelyik gyereke elvesztette a zsebpénzét egy félkarú rablón?

Putyilov gyári melós 2012.10.01. 20:03:41

@nu pagagyí:

Nem hiszem, mert akkor azt a TEK már az éccaka elintézte volna azt a lokált :O)))

Feljebb leírtam a verziómat.
Szerintem Orbán zokon vette, hogy a szombati Jobbikos tüntibüntin őt is a felakasztandók köz sorolták a radijobberek.
Kicsit bemos a Jobbik pénzembereinek, a játékgépekre specializálódott maffiának,hogy rendszabályozzák meg a csürhét.
Tehát politikai bosszú.

nincs_itt 2012.10.01. 20:17:47

Na, nem csak a Hősök terei performanszát O.V-nek, de Paksot, a négyes metrót, meg a MOL részvényeket, meg az EMFESz-t, meg a Kapolyi kibulizását, de az első Orbán-kormány idején orosz tulajdonban lévő MALÉV alól kiszervezte az LRI-t... amiről még nem tudunk. Szóval ez Forradlamigyorsnaszád Ellentegerkicsi az ejuba is szép nagyokat rugdos, a zoroszkat is a szopatja... Szóval, tényleg kénytelen lesz egyedül lenyelni azt a kását, amitPutyin nemrég a baltával összefüggésben emlegetett, lenyelni!

nincs_itt 2012.10.01. 20:20:57

@nincs_itt: kifelejtettem, hogy a kinai nagyon nagy párt főtitkártól is kapott egy focilabdát, vigyorgot mint Horthy lova a rohadt tökre a szerencsétlen debilje, azzal a szöveggel - persze ékes mandarinul - : Ezzel jáccál, hüje gyerek...

épészmérnök 2012.10.01. 20:49:15

Csányi nertársnak állítólag komoly érdekeltségei vannak a játékgépbiznicben.

Az MNB múlt heti kamatvágása után az OTP Bank elemzői lesújtó véleményt mondtak erről a lépésről.

A törvénytervezet lehet akár levágott lófej is, Csányi ágyába bele.

nu pagagyí 2012.10.01. 20:51:24

Mi lesz a következő lépésük? Betiltják a pogácsát is?

Fufo 2012.10.01. 21:05:21

@nu pagagyí: Ha valamelyik elvtárs úgy dönt, hogy az káros, akkor igen. Mondjuk az lesz rá az indok, hogy a segélyesek túl sokat költenek pogácsára.

Monarch (törölt) 2012.10.01. 21:35:43

A nyerőautomaták betiltása az Orbán-kormány kevés értelmes intézkedésének egyike. Semmi társadalmi haszon nem származott belőlük, annál több kár. Másrészt marad azért elég szerencsejáték, főleg a kaszinók megmaradnak (turisták miatt is), lottó megmarad, de a nyerőgépek a legalattomosabbak, mivel pont a legszegényebbekre specializálódtak.

A nyerőautomaták társadalmi hasznossága kb. az uzsorások, védelmi pénz behajtók, és heroinárusok társadalmi hasznosságával vetekszik.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.01. 21:49:37

@Monarch: ebben van valami. a probléma azonban ez

privatbankar.hu/ado/vegre-kesz-a-torveny-megis-befolyhat-a-szerencsejatek-ado-248534

ha te hozol egy törvényt, júniusban, és vállalkozók befektetnek a törvény alapján a szerveralapú gépekbe, majd október elsején betiltod ezt a vállalkozási formát, akkor az elég sok mindenféle jogelvet sértesz. ezeket a vállalkozókat kártalanítani kell. függetlenül attól, hogy a vállalkozásuk társadalmi hasznossága erősen kétséges. (az egyetlen haszon az adóbevétel, de hogy ez nem jó helyről megy jó helyre az zicher)

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.01. 22:09:37

@Monarch: Ha elfogadod azt, hogy a tiltás _megoldja_ a problémát.

A probléma ugyanis nem az, hogy vannak játékgépek, hanem hogy valamennyi ember, a feltételezések szerint kisjövedelmű ember abba valamennyi pénzt belerak, és egy másik valamennyi ember függővé válik, ő pedig abuzív módon rakja bele a pénzt.

Kérdés, hogy ha a játékgép tiltott lesz, akkor mi fog történni. Nem lesz játékgép? Vagy lesz, de illegális? Nem fognak ezek az emberek szerencsejátékot játszani? Vagy fognak, de illegális játékokat? Mi van akkor, ha a tiltás pont azt fogja eredményezni, mint amit eredményez bizonyos tudatmódosító szerek esetében, hogy tiltva van ugyan, de ettől még ugyanúgy fogyasztják? A tiltással időnként magát a problémát nem oldod meg, csak súlyosbítod.

ijontichy 2012.10.01. 22:49:58

@maroz: "Kérdés, hogy ha a játékgép tiltott lesz, akkor mi fog történni." Lásd Vincent: "Gengszterkrónikák" ;-)
Al nickje meg legyen "Állami"? :-D

Monarch (törölt) 2012.10.01. 23:11:10

@maroz: Ez egy téves felfogás, én is nyerőgépeztem kocsmábajáró koromban (mellesleg ugyanakkor illegális tudatmódosító szerekkel is éltem), a dolog úgy néz ki, hogy amikor az ember kellően italos, akkor a társaságból valaki odaáll a nyerőgép elé, és egy bolond százat csinál. Ha meg nem volt nyerőgép, akkor meg nem állt oda senki a nyerőgép elé, és nem kezdett senki nyerőgépezésbe. Ez egy elég széles réteg, aki a sörözés és pálinkázás mellett nem bír ellenállni a nyerőgépezésnek, ha van nyerőgép. Ha meg nincs nyerőgép, akkor meg nem nyerőgépezik. A tudatmódosítók esetén a probléma némileg összetettebb, mivel a tudatmódosítók esetében sokkal nagyobb a motiváció, mint a nyerőgépek esetében. Kocsmába is az ott kapható tudatmódosító miatt járnak, az ott található nyerőgép csak egy plusz. Egy alkohol nélküli nyerőgép például valószínűleg kb. nulla vonzerőt gyakorol a kuncsaftokra. Egy nyerőgép nélküli kocsmába meg azért elég sokan fognak járni. Úgyhogy a tudatmódosítókkal szemben a nyerőgép sokkal könnyebben tiltható, mert kisebb a motiváció.

A másik dolog, hogy van egy csomó dolog, amit megfelelő ellenőrzés és végrehajtás esetén igenis hatékonyan lehet, és amellett kell is tiltani. A nyerőgépezés a gyorshajtáshoz hasonlóan olyan dolog, amiből minél kevesebb van, annál jobb a társadalomnak. Gyakorlatilag nem tud olyan adóbevételt termelni, ami mellett a társadalomnak megérné nyerőgépeket üzemeltetni. A vállalkozónak persze biznisz. De a társadalom jobban jár, ha lemond erről a kis bevételről, és ezzel mondjuk 50 vagy 70%-kal csökkenti az ilyen típusú szerencsejátékozást.

@jotunder: Jó, hát az nem meglepetés, hogy a kevés normális intézkedés egyikét is a lehető legelbaszottabb módon fogják megvalósítani.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.01. 23:20:30

@Monarch: Az indoklás az volt, hogy nemzetbiztonsági kockázatot jelent néhány vállalkozó. Hát a Nyergesnél és a Simicskánál valószínűleg kevesebbet.

Az alkoholfüggőség a legveszélyesebb addikció Magyarországon. Valószínűleg egymillió embert lehetne már alkoholbetegnek diagnosztizálni. Ez az igazi baromi nagy gebasz.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.01. 23:50:52

@Monarch: Én csak azt szeretném látni megtippelve jól, hogy ha azok az emberek, akik eddig játékgépeztek, és ez után ezt nem fogják tudni legálisan csinálni mit fognak csinálni. És az vajon jobb lesz-e.

Azt kéne látni, hogy azok az emberek, akik valamiféle, az általánosan elfogadott normák szerinti önsorsrontást űznek, azok leginkább nem azért űzik, mert tudnak arról, hogy űzhetőek ilyen dolgok, hanem azért, mert van valamiféle többé-kevésbé súlyos problémájuk az élettel, amire az önsorsrontás egy válasz.

Én nagyon valószínűnek tartom, hogy egy játékgépes kocsma mellett kismillió ember elmegy úgy naponta, hogy a legkisebb mértékben sem támad ingerenciája arra, hogy bemenjen játszani. Sőt, még azt is hihetőnek tartom, hogy a kocsmába is be bír úgy menni egy csomó ember, hogy ott a gép, de úgyszintén le se szarja.

Szóval azt sejtem, hogy a játékgépezők problémája nem fog megoldódni attól, hogy nem lesz legális gép a kocsmákban, és engem az érdekelne, hogy milyen más válaszokat fognak szülni az ő problémáik. És hogy az vajon nem-e lesz majd történetesen még rosszabb, mint ez a rossz. Azért fordult már elő igen sűrűn a világban, hogy jó volt a szándék, csak pont ellentétesen sült el. Nem tartom jónak azt, hogy ilyesmikről birkabélből jósolva dönt egy látóember.

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.10.01. 23:57:16

@Monarch: Alapból üdvözlendő ez a "nevelőcélzatú" törvényalkotás.
Dijjazom az önkritikus "ha részeg voltam én is beledobtam..." felvezetést, mégsem értek egyet a tiltással mint módszerrel.

Ilyen erősen individualista társadalmi kultúrával rendelkező népnél, mint a magyar (Európában a hollandok és mi vezetünk e téren szociológiai kutatások szerint) pont a primitivebb nációk körében fog ellenkezőleg elsülni... (...Na nehogymán, hátazértmán...)

Ha viszont csak újabb területfoglalás, amivel könnyü pénzhez lehet jutni, akkor ebből biza bandaháborúzás is lehet.

Jobb lett volna ha törvényileg ráiratják marha nagy betükkel a gépekre (mint a cigisdobozra a riadalmat keltő szöveget), hogy mennyi esélye van annak hogy egy garas nélkül megy a manusz haza. Vagy azt hogy pl:"Gázszámla, áramszámla rendben?"

A viccet félretéve, nem lehet egészségesen meghúzni azt a határt, ahol az ÁLLAM jóhiszemüen vagy basáskodásból jogosan avatkozhat a magánszférádba tartozó dolgokba, és a szabadidőd és az adózott pénzed az ilyen. A ZEMBEREKTŐL nem elvonni kellene a felelősséget, hanem pont forditva, tudatositani, informálni, ez lenne az állam dolga.
Igy csak debilekből és ezek cinikus kihasználóiból fog állni ez az ország, s ez remélem nem csak nekem elfogadhatatlan.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2012.10.02. 00:16:01

@Monarch: "Egy alkohol nélküli nyerőgép például valószínűleg kb. nulla vonzerőt gyakorol a kuncsaftokra. "

Erről tudnak Las Vegasban is?

stefan75 2012.10.02. 01:50:14

@JoeP: Vegas nem kocsma.

Kaszinókban meg ezután is lesz nyerőgép, azok a haverok jó haverok. A kocsmai nyerőgépes haveroknak bezzeg nemrég játszották át a piacot, de azok nem voltak olyan jó haverok, valami akasztást emlegettek, ahogy @Putyilov írta. Így most nekik ugrott az arany élet.

Orbánnak valószínűleg tele lett a gatyája, hogy a Jobbik egy pillanatra kikerült az irányítása alól, ebből lett a rendkívüli kormányülés és a nemzetbiztonsági kockázat. A tűzzel játszik ez az ember.

pucros 2012.10.02. 08:37:06

Persze hogy társadalmilag káros a vesztőgép.
Csak az a kérdés, hogy a betiltása nem még károsabb-e.

tollaszerge (törölt) 2012.10.02. 08:55:30

@maroz: Hogy behozzunk egy kissé tágabb kontextust: bármennyire is utálja vki az egész nyerőgépipart, mégsem lehet eltekinteni attól hogy a T. jogalkotó egy iparágat rászorított egy beruházásra, majd ezután elegánsan megszüntette.

Ez fantasztikusan jó üzenet azoknak, akik Magyarországon szerettek volna beruházni. Ha esetleg vki azért játékgépezik mert munkanélküliként nyomorában rákapott a kocsmában, akkor a beruházóknak küldött világos jelzések ezeken az embereken nem sokat segítettek, mert munkahely nem lesz beruházások nélkül.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.02. 09:04:11

@tollaszerge: Szóval megint az van, hogy nem tudják az államot működtetni, nem tudnak olyan környezetet teremteni, hogy ne legyenek korrumpálhatóak az embereik, ezért inkább betiltják az egészet:

nol.hu/gazdasag/valami_tenyleg_buzlik_a_nyerogeppiacon

Nekem amúgy is a hideg futkos a hátamon ettől a "társadalmilag káros"-tól. Ebben ugyanis implicit benne van, hogy a polgárnak csak társadalmilag hasznos, vagy semleges dolgot szabad csinálnia, és az is, hogy valakinek el kell döntenie mi káros, mi semleges, mi hasznos. De ezt teheti mazsolázva is, mert ez nem általános érvényű kritérium, nem azt mondja, hogy ha valami egy elv szerint káros, akkor az ellen fellép, hanem kiragad belőle egy elemet, és arra alkalmazza a károssági kritériumát. A pálinka népszerűsítésére pedig jó vastagon költ, a minap láttam buszmegállóban pálinkareklámot, ráadásul valami olyant reklámoztak, ami üt, mint az atom!

tollaszerge (törölt) 2012.10.02. 09:37:42

@maroz: Szerintem valakinek simán útban voltak a játékgépesek. A "nemzetbiztonsági kockázat" a szokásos legenda, amivel mindent el lehet kenni aminek nem akarunk a részleteiről beszélni, a "társadalmilag káros" pedig a másik szokásos generálszósz, ami gumicsontnak jó lesz. Ne lepődj meg ha félév múlva, amikor a haverok cége megvette az egész iparágat és/vagy ki lett stafírozva egy állami cég, újra lehet játékgépezni.

A tömény alkohol tényleg a legveszélyesebb drog ma Magyarországon, cigin kívül nincs semmi amivel a népegészségügyi hatás akár összemérhető lenne. A magyar alkoholhelyzet elég kilátástalan, se érdek nem fűződik a javuláshoz, és eszköz se nagyon van hozzá; az ipari töménynél olcsóbb drog nincs, gyakorlatilag kiszoríthatatlan.

ftk 2012.10.02. 09:40:22

@Monarch: Az ugye megvan, hogy az állami koncessziós helyeken mégiscsak lehet játékgép? Mármint ezzel agyon is csapták az esetleges társadalmi hasznot. Jó, persze oda kevesebben fognak járni, de ha tiszta munkát akarunk végezni, és tényleg a társadalmi haszon hajt, akkor ne legyen SEHOL, ezzel még talán lehetne is azonosulni. De hát nem ez a terv. (Egyébként ismerek ex-játékgépfüggőket. Komolyan függőket, akik kemény terápia árán szoktak le. Van köztük, aki viszont most online pókeren vagy illegális pókerbarlangban "gyakorolja" a függőséget. A végeredmény ugyanaz. Persze nem mindenkinél.)

prandelli 2012.10.02. 09:43:14

@tollaszerge: Az a baj veletek, hogy még mindig ortodox módon tudtok csak gondolkodni. Egy kis segítség a helyzet helyes értelmezéséhez:
"„Lóverseny-nyelven szólva: tétek törölve” – mondta Lázár a befektetések elvesztéséről. Elismerte, hogy a játékgépes vállalkozókat kár érte, mikor arra készültek, hogy szerveralapú rendszerben tovább működhetnek, de aki a szerencsejáték-iparra adja a fejét, annak szerinte el kell fogadnia, hogy az extra haszon kockázatokkal jár. „A szívem nem szakad meg értük” – mondta a vállalkozókról az államtitkár."

ftk 2012.10.02. 09:47:20

@ftk: Ja és igen, nem bírom az alkoholt, absztinens vagyok. Viszont ha valamilyen oknál fogva játékgépes helyre keveredek, mindig lenne kedvem kipróbálni. Párszor meg is tettem. Élveztem is. Éreztem a szívó hatását az élménynek. De sajnáltam rá az időt. Meg persze a pénzt. Ha úgy istenigazában elengedtem volna magamat, ki tudtam volna fejleszteni egy pofás kis függést, egyetlen csepp alkohol nélkül. Aki dependens alkat, annak mindegy, mi, valamit találni fog.

ftk 2012.10.02. 09:48:12

@prandelli: Mi van, a sokrangú úr kijött a West Wingből?

tollaszerge (törölt) 2012.10.02. 10:18:41

@prandelli: A beruházási adatokból látszik, hogy ezt a nagykockázat dolgot kezdi felfogni mindenki, szektorfüggetlenül. Most már a kezdetben optimistáknak is evidencia, hogy akármelyik iparágban egyik napról a másikra megjelenhet a zsákos ember. Bank se fog hitelt adni egy beruházásra aminek a fedezete eltűnhet egyik napról a másikra, ezek a hülyék meg azt hiszik hogy a jegybanki alapkamat csökkentése bármi érdemi hatással jár majd.

Lasombra 2012.10.02. 10:39:39

én ezt nem értem.

ha az a nemzetbiztonsági kockázat, hogy a gépes vállalkozók kenőpénzek mozgatásával befolyásolhatóvá tettek bizonyos döntéshozókat, akkor kábé minden beruházás nemzetbiztonsági kockázat az autópályáktól, a vasúton át a hidakig. vadászrepülőgépekről meg ne is beszéljünk.

ha mégis elfogadjuk, hogy így van - bár erről a szakszolgálatoknak elvileg nincs tudomásuk -, akkor az a megoldás, hogy betiltjuk az egész iparágat? csak nem megkent fideszesek vannak az ügyben? (az önkormányzatok zöme narancssárga) esetleg nyomozás, vádemelés, ítélet? hm? vagy a rendes, magyar, nemoligarcha fideszesek nem tehetnek róla, az ipar a hibás? tiltsuk be magát a pénzt, nem?
á, ez így elég hülyeség. (persze a fideszről lévén szó, óvatosan kell dobálózni az ilyen szavakkal.)

ha azt a verziót nézzük, hogy preventív jelleggel, az emberek pénztárcájának megóvása a cél, akkor viszont rossz híreim vannak. aki el akarja bacni a pénzét, az el fogja. nemcsak a pókergépen lehet veszíteni. a kakasviadaltól kezdve a snóbliig, akármire lehet pénzt költeni, fogadni, nyerni, veszíteni.
tehát ez a cél nem fog megvalósulni.
ami viszont meg fog:
- egy halom beszállítónak, üzemeltetőnek ugrik a megélhetése
- az állam elesik egy szerény pénzmagtól
- megint összevissza, ad-hoc kormányoznak. két hónapig sem élnek a játékszabályok, amibe egy csomó befektető belebukik, egy még nagyobb résznek meg elmegy a maradék kedve is, hogy itt bármibe is belevágjon.

ez így nem kormányzás.
ez egy elbaszott ötletbörze, ahol a világhülyéktől kezdve a megalomán gazemberekig bárki érvényesülhet.

prandelli 2012.10.02. 10:55:33

Nana, fog az járni érdemi hatással, csak nem annyira a hitelezési hajlandóságra...

Vortumnus (törölt) 2012.10.02. 12:12:38

@Monarch:

az intézkedés persze értelmes, régesrégen így kellene lennie. de a döntéshozás módja elfogadhatatlan, ahelyett hogy előre bejelentenék, hosszú türelmi idő stb. egyszercsak megszüntetik, miután állítólag több mint ezer vállalkozás ruházott be szerveralapú játékgépekbe.

Vortumnus (törölt) 2012.10.02. 12:13:26

@maroz:

"a polgárnak csak társadalmilag hasznos, vagy semleges dolgot szabad csinálnia, és az is, hogy valakinek el kell döntenie mi káros, mi semleges, mi hasznos."

ez így önmagában az emberi társadalom velejárója:)

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.02. 12:21:45

@prandelli: Mondjuk ez igaz a politikusi pályára is. Sorry, Janikám, tudhattad, hogy ez kockázatos, de lásd kivel van dolgod, én adok neked még egy utolsó esélyt: futhatsz cikkcakkban. ;)

somewhat damaged 2012.10.02. 13:14:24

Szerintem Monarchnak vagyon itten a legtöbb igazsága.

Összességében egyetértek a céllal és a várható eredménnyel, persze szokás szerint hűbelebalázs módjára, inkorrrektül és röhejesen viszik véghez. De pont ezt inkább vigyék, mint ne.

Van valami perverz és baljós abban, hogy ezek miatt a gépek miatt bizonyos köröknek országszerte bejárása és befolyása van a pubokban, kocsmákban, és ne gondoljátok, hogy sokáig meg lehet úszni néhány gépecske elhelyezését, bármennyire is tiszta helyet szeretnél üzemeltetni (legalábbis egyes környékeken).

A gépeket toligáló, szervizelő munkások állását sajnálom, annyira, mint a bordélyok takarítóiét vagy a Közgép titkárnőiét sajnálnám. Az ebből vígan élő alakokat viszont egyáltalán nem.

válasz az egyik hülyeségre: már miért csapná agyon a társadalmi hasznosságot az, hogy az országban HÁROM helyen még lehet majd játszani? Ja... nyilván semmi haszna lecsukni egy gyilkost, hiszen egy másik még szabadon van.

válasz egy másik hülyeségre: az lehet, hogy az érintettek máshova is elszórják ezt a pénzt, de azért az itt hangoztatott egy az egyben átáramlás több nehézségbe is ütközik. Valaki az online szerencsejátékot említi. Naná, mert akkora a számítógépes kultúra meg internetpenetráció van Borsodban, hogy minden alkesz simán átnyergel. Plusz: piára csak véges pénzt lehet elkölteni (amennyit megiszol, meg esetleg a kis barátaid), viszont a gép egy óra alatt elnyel egy teljes fizetést vagy segélyt. Nem mindegy. Speciel én a kaparós sorsjegyekre is felvonom a szemöldököm, de ott legalább kontrollált a pénzáramlás, az esélyek, és arccal kell kérni az újabb és újabb jegyet, nem csak odaállni a sarokba és szerelembe merülni.

Értem én az értelmiségi finnyáskodást az eljárással szemben, meg művelem is egy csomó esetben. De itt talán pont több lesz az össztársadalmi haszon, mint amit veszítünk vele.

szerénységem 2012.10.02. 13:50:17

Dunaföldváron elromlott a nyerőautomata... :-D

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.02. 13:59:00

@somewhat damaged: Andy Vajna, Orbán országos haverja kaszinótulajdononos.

somewhat damaged 2012.10.02. 14:13:05

@jotunder: nem ugyanúgy súlyozom ezt az összefüggést, mint te. Analógia: ha Andy Vajna történetesen elektromos cigarettában érdekelt, attól még a dohányzás szabályozása össztársadalmi érdek. Kivételesen nem csak ők járnak jól, és ez már haladás, erre utaltam az előző hozzászólásom utolsó mondatában.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.02. 14:18:33

@somewhat damaged: két eset van. ha ezzel döntéssel valóban leállítják a nyerőgép businesst akkor ez egy hasznos dolog. ha mondjuk beindul az illegális piac, és ráépül egy maffia mint az alkoholtilalomra, akkor nem annyira.

az, hogy hoznak egy törvényt júniusban, ami befektetéseket követel, majd utána illegalizálnak egy iparágat, az elég necces dolog.

tollaszerge (törölt) 2012.10.02. 14:26:36

@somewhat damaged: Egészen tegnap reggelig nem sok szó esett erről a hűdenagy társadalmi problémáról, utána rögtön jött a vészkormányülés, és a gyorsított határozat, amivel ezt a problémát kezelni kelllene. Neked nem bűzlik?

A legalább középtávon kiszámítható befektetési/jogszabályi környezethez is fűződne némi társadalmi érdek. Kár tapsolni az intézkedésnek, nyilvánvalóan nem az érintettek megvédése a cél, Orbán magasról tesz rájuk, van valami egyéb célja a dologgal, a játékgépek kitiltását pedig akármikor vissza lehet csinálni; vissza is lesz, amint az a NER szempontjából "szükséges", ahhoz is simán meglesz az indoklás, és annál is lesz pár ember aki ezt látja indokoltnak.

Bejáratott módszer ezeket az intézkedéseket valami homályos, közelebbről meg nem kapirgált társadalmi érdekre bevezetni, ez megfelelő gumicsontot ad ahhoz hogy a T. állampolgárok elcsámcsogjanak rajta pro és kontra, mikor melyik irányban, de ez nem változtat azon hogy a végrehajtás módja nehezen illik össze egy normális jogrendszerrel. Idősebb olvasóink még emlékeznek egy Alkotmánybíróság nevű csapatra ami kifogásolt ilyesmiket, de ez már a pókhálós régmúlt.

Lasombra 2012.10.02. 14:39:09

a társadalmi hasznosság címszó alatt max adtak a szarnak egy pofont, ui. a játékszenvedély ettől nem tűnik el, csak átfolyik a még láthatatlanabb, még kontrollálhatatlanabb feketepiacra.
ui ahol kereslet van, ott megjelenik a kínálat is.

ha annyira a szívén viseli a népegészségügyet a kormány, akkor a pálinka miért számít ilyen támogatandó jószágnak?

meg vajon miért ilyen hirtelen jöttek rá, hogy ez így káros a népegészségre?
úgy általában a kormány semmilyen lépését nem szabad egészséges szkepticizmus nélkül fogadni. az ilyen nagyon hirtelen, rendkívüli ülésen meghozott döntések meg főleg gyanúsak. nem hinném, hogy a társadalmi hasznosságra döbbentek rá egy vasárnap éjjel.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 15:45:14

@tollaszerge:

Ez is jó, mondom én, hogy a Jobbik pénzelő bázisának vágtak alá, mert Orbánt is emlegették a szombati rajcsúron:

"Gulyás Gergely, a bizottság fideszes alelnöke az ülés után újságíróknak azt mondta: "olyan körök működtetik ezeket a nyerőautomatákat, amelyek nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek".

Az egyik résztvevő az Indexnek arról beszélt, hogy az ülésen is szóba került a kormányzati jelentés. A képviselő szerint a szakszolgálatok a korrupciós kísérletekről nem árultak el részleteket, inkább arról beszéltek, hogy kik állnak a nyerőgépeket működtető csoportok mögött. Ennek részeként több konkrét név is elhangzott az ülésen – tette hozzá."
index.hu/belfold/2012/10/02/politikusokat_akartak_megkenni_a_nyerogepesek/

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 15:53:08

@somewhat damaged:
"Speciel én a kaparós sorsjegyekre is felvonom a szemöldököm"
És erre?
"Kezdődik a bezenyei kaszinóberuházás"
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/02/kezdodik_a_bezenyei_kaszinoberuhazas/

Szerinted hány milliárdos állami támogatást kapnak a Fidesz sukorózói munkahelyteremtés és hasonló címeken?

Evezős 2012.10.02. 16:15:10

@Putyilov gyári melós: Ha már összeesküvés-elmélet:
az előbb olvastam az indexen, hogy a Debrecen focicsapatának legfőbb támogatója elég rendesen érdekelt a játékgép piacon. Ha kihúzzák alóla a talajt, akkor nem tudja támogatni a Lokit ...

Korábban jót röhögtem volna ilyesmin, de ma már mélyen elgondolkodtat inkább. Sajnos, a felcsúti lókupecből mindezt simán kinézem.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 16:26:49

@Evezős:

Asszem lesz itt még adok-kapok, de abban biztos vagyok, hogy a szombati tünti-büntire retorzió ez a hétfői akció!

Orbán fosik a Vona által meghirdetett utcai politizálástól.

Különben hamar kiderül, ha a Jobbik lemondja ezeket és nem lesz kormányellenes balhé október 23.-a környékén, akkor nekem van igazam.

Novemberben majd módosítják a szerencsejáték törvényt, feltéve, ha jól viselkednek a Jobbikos elvtársak és nem szídják a Szeretett Vezérünket.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 16:47:28

Amúgy ez is egy jó vicc!
Ahol megjelenik kampányolnyi Orbán elvtárs, ott gyakran buknak az Orbánhoz hasonló zsebsztálinok.
Mubarak effektus:O)))

"Hétfőn a Kaukázus ősi keresztény országában, a 12. században még nagyhatalmi státust élvező Grúziában parlamenti választásokat tartottak.
Csupán két pártnak sikerült meghaladni az öt százalékos bejutási küszöböt. A mintegy tíz esztendeje súlyos támadások közepette regnáló, uralmát főleg külpolitikai sikerekkel legitimáló Mihail Szaakasvili államfő Egységes Nemzeti Mozgalma a listás szavazatok jelenleg is folyó számlálása szerint 42,08 százalékot, az ellenzéki Grúz Álom 52,77 százalékot szerzett."

www.portfolio.hu/gazdasag/eloretort_az_orszag_leggazdagabbja_politikai_fordulat_gruziaban.173663.html

És ahogy elnézem, az azeri elvtársak is húzzák ki a fejüket az USA neokonjai seggéből, úgyhogy kár volt Baltással bizniszelni:
hvg.hu/vilag/20121002_Nem_segitenenek_az_azeriek_egy_Iran_ellen

Amúgy ez a grúziai út és Orbán grúziai kampánya megint csak azt jelzi, hogy a külügyi apparátust sikeresen szétverte a Fidesz.

somewhat damaged 2012.10.02. 18:14:01

@jotunder: "az, hogy hoznak egy törvényt júniusban, ami befektetéseket követel, majd utána illegalizálnak egy iparágat, az elég necces dolog."

Ebben egyetértünk, hadd ne idézzek magamtól :)

"két eset van. ha ezzel döntéssel valóban leállítják a nyerőgép businesst akkor ez egy hasznos dolog. ha mondjuk beindul az illegális piac, és ráépül egy maffia mint az alkoholtilalomra, akkor nem annyira."

Kétségtelen, hogy akkor lehet majd inni a medve bőrére, ha látjuk az eredményeket. Még azt is aláírom, hogy nem sok ilyen ügyet láttunk az elmúlt két évben. Talán némi remény azért van. A játékautomata nem egy olyan dolog, amit könnyű feketében tolni, szemben mondjuk az alkohollal, amit lehet pult alól árulni. Az nagy dolog ám; tanú van arra, hogy odaviszik, arra, hogy használják, be lehet mártani, és amikor kiszáll a közeg, nehéz pikkpakk eltüntetni. Nyilván új helyzetet eredményez majd a betiltásuk, és továbbgyűrűzhet rosszfelé is, de én tartom, hogy lehet ennek jó kicsengése.

Továbbá bosszant most már, ha valami fixáció alapján mindenre csak károgás van, amit a kormány csinál. Birkabélből jóslás alapján is lehet talán néha pozitív intézkedést hozni, legalábbis szeretném remélni, mert a gondos előkészítés és egyeztetés nem erősségük. És ha száz amolyan intézkedést követ egy emilyen, arra szerintem jó rámutatni. Tőlem alá lehet írni, hogy "attól még monnyon le". :)

Mail Undelivered 2012.10.02. 18:37:14

@somewhat damaged: " Birkabélből jóslás alapján is lehet talán néha pozitív intézkedést hozni, legalábbis szeretném remélni, mert a gondos előkészítés és egyeztetés nem erősségük. "

Akkor tényleg nem kell választás sem, és még a regisztráció sem. Amit írtál, az alapján a következő király lehetne Gáspár. Véletlenül is lehetne jó törvényt hozni. Ha már egyezkedni, tárgyalni úgyse kell.
Összeáll 200 szürkemarha (ok, már összeállt) , pántlikát köt a szarvára, hogy ők a parlament (és magyar) oszt amit kitaposnak a legelőn a szarban, abból törvény lesz. És ócsó. A hatásfokot és a reményeket már leírtad.

somewhat damaged 2012.10.02. 18:41:59

@tollaszerge: "Egészen tegnap reggelig nem sok szó esett erről a hűdenagy társadalmi problémáról, utána rögtön jött a vészkormányülés, és a gyorsított határozat, amivel ezt a problémát kezelni kelllene. Neked nem bűzlik?"

Most komolyan preferálod a kamu bizottsági üléseket, meg az egyéni képviselői indítványokat? Akkor meg az lenne a baj. Tök világos, hogy valahol informálisan megszületett a döntés, és most formába öntik. Az is világos, hogy ez nem jó így, de két éve ezt csinálják, próbálj elvonatkozni és a konkrét kérdéssel foglalkozni.

Számomra ésszerűen hangzik, hogy bizonyos körökkel nem lehet évekig szkanderozva leszámolni (lásd például: rendőrség lefejezése). Az is klappol, hogy a nyerőgépmaffia ilyen kör lehet, és erre pont jó egy kétharmados felhatalmazás. Ebben az értelemben nekem tökmindegy, hogy Viktorék milyen személyes nyereségre utaznak: az automaták eltűnése a kocsmákból szerintem összességében kívánatos. Perverzebbek talán tényleges jószándékot IS feltételezhetnek róla, esetleg bátorságot, hogy nekikmegy. Kismókusoknak marad a gonoszság és/vagy nyereségvágy és/vagy butaság.

"A legalább középtávon kiszámítható befektetési/jogszabályi környezethez is fűződne némi társadalmi érdek."

Úgy van. Kaptak is már elég (jogos) ekét emiatt. A nyerőgépipar viszont talán nem pont az, amiben szeretnék sok virágzó külföldi (pl szerb, ukrán:) vagy akár magyar befektetőt. Különösnek találom, hogy pont ennél a kultúrkörnél hozod ezt fel ultima rationak. Fölteszem, ha a kábellopós-színesfémezős ipart számolnák fel ugyanígy, sokaknál arra is beindulna a hörgés, hogy kiszámíthatóság meg megélhetés.

"Kár tapsolni az intézkedésnek, nyilvánvalóan nem az érintettek megvédése a cél, Orbán magasról tesz rájuk, van valami egyéb célja a dologgal, a játékgépek kitiltását pedig akármikor vissza lehet csinálni; vissza is lesz, amint az a NER szempontjából "szükséges", ahhoz is simán meglesz az indoklás, és annál is lesz pár ember aki ezt látja indokoltnak."

Tapsol a fene. Hogy mi lesz, azt majd meglátjuk...

"Bejáratott módszer ezeket az intézkedéseket valami homályos, közelebbről meg nem kapirgált társadalmi érdekre bevezetni, ez megfelelő gumicsontot ad ahhoz hogy a T. állampolgárok elcsámcsogjanak rajta pro és kontra, mikor melyik irányban, de ez nem változtat azon hogy a végrehajtás módja nehezen illik össze egy normális jogrendszerrel."

Élvezet volt veled csámcsogni.

"Idősebb olvasóink még emlékeznek egy Alkotmánybíróság nevű csapatra ami kifogásolt ilyesmiket, de ez már a pókhálós régmúlt."

Ezt is minden oka és (sajna kicsit kevesebb) joga van kifogásolni, de mint kifejtettem, összességében egyetértek a céllal és a várható eredménnyel, tehát pont ebben az ügyben izmoznék kevésbé. Az AB egyébként tökéletesen bekaphatja azután az angolnázás után, amit a mnyp pénzek körül művelt, de ez már OFF.

somewhat damaged 2012.10.02. 18:55:55

@Putyilov gyári melós: Erre is. Összességében a szerencsejátékokat pénzszivodának tartom, de lehet, hogy jobb akkor már az állami kontroll (a világon mindenhol van lottó, gondolom), mert irányítottak a körülmények, az esélyek (pl nem lehet "soha nem nyer" sorsjegyet kiadni), a pénz mozgása, és egy rakás legális, nemmaffiás munkahelyről beszélünk. Plusz a szerencsejátékzrt-ből a lopáson kívül jut sportra, jótékony célra, egyéb lyukak befoltozására, ha jól sejtem.

Ha lehet választani, hogy völgyhidat építsenek tökfölöslegesen a baráti vállalkozóknak, vagy kaszinót, akkor talán inkább kaszinót. Az generál bevételt meg (permanens) munkahelyet. A kaszinó a gazdagok luxusa, ha el akarják verni a pénzüket, egyébként legálisan, kulturált körülmények között, ám tegyék. A párezres potenciális ügyfélkör nem dönti romlásba a hazát, sőt, tán turizmussal is számolhatunk. Párszázezer játékgépező hatása már picit más. Előkészítetlenség ide, önérdek oda, ebben pont igazuk van szerintem.

somewhat damaged 2012.10.02. 19:38:31

@Mail Undelivered: nem azt mondom, hogy ez üdvözítő, hanem, hogy attól még járhat valami jó végeredménnyel, akár véletlenül is, hogy az odavezető eljárás kifogásolható. Ha pedig ez a helyzet, akkor le lehet pillanatra pauzolni a mantrát.

Például, ha a főnököd egy idióta, és hozzánemértésből véletlenül megemeli az egész osztályod fizetését (amit a cég simán kigazdálkodik, és egyébként három éve megérdemeltek, mert szénné hajtjátok magatokat, de ő meg csak a hr-t tolja, mert ott vannak a picsák), akkor a főnököd idióta marad, de összességében lehet és érdemes jól járni. Nem biztos, hogy pont azt az intézkedését kell azonnal megtorpedózni, amiből a cég is meg ti is jól jöttök ki, függetlenül attól, hogy mi volt a mákszemnyi agyában.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.02. 20:26:51

@somewhat damaged: "De itt talán pont több lesz az össztársadalmi haszon, mint amit veszítünk vele."

Mutasd már a kockáspapírt, amin kiszámoltad.

Leírod, hogy te nem tudod elképzelni, ezért hülyeség. Izgi érvelés.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 21:09:58

@somewhat damaged:

Nem lesz itt semmi betiltás, csak a piacot adják át törvényi erővel a Fideszhez lojális vállalkozóknak.

Remélem Fideszék a betiltó törvény copyrightot kifizetik Kádárnak vagy valamelyik utódjának :O)))

"Demján cégcsoportja lett a kádári pénznyerő-betiltás nyertese
Kérlelhetetlen szigorral csapott le a pénznyerő gépeket üzemeltető – korábban igencsak szabadjára engedett – vállalkozókra 1984-ben Kádár János apparátusa. A gépeket hónapokon belül kitiltották a vendéglátó-ipari egységekből, a játék automatákat pedig külön bizottság felügyelte, hogy nem sértik-e jóízlést. Viszont a nagy igyekezet közben hagytak egy kiskaput a Demján Sándor vezette Skála leányvállalatának, amely a gépek felét birtokolta."
hvg.hu/itthon/20121002_Demjan_ceget_segitve_tiltottak_be_Kadarek

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 21:18:18

@Putyilov gyári melós:

Ugyanezt csinálják mindennel.
Aki lojális a Fideszhez, megfizeti a Pártnak a kellő sarcot az működhet, aki nem azt törvényi erővel, hatósági segítséggel tönkreteszik.

Kíváncsi vagyok, hogy mikor jut el a Fidesz addig, hogy pártjóváhagyás kelljen az összes magánvállalkozás üzemeltetéséhez?

A Rákosi-Kádár érában is lehetett valaki magánvállalkozó, feltéve, ha lojális volt a Párthoz!
Bárki lehet a társadalom számára kijelőlt ellenség, nyerészkedő meggymagos ember vagy akármilyen erkölcsi indokra hivatkozott népellenség a Fidesz éra nacionálkommunizmusában, AZ ORBÁNI ÁLLAMKAPITALIZMUSBAN IS!

somewhat damaged 2012.10.02. 21:49:10

@maroz: maradva a hozzászólásod szintjén: rögtön, miután te prezentáltad a saját kockáspapírodat, amelyen kiszámoltad ezt:

"Kérdés, hogy ha a játékgép tiltott lesz, akkor mi fog történni. Nem lesz játékgép? Vagy lesz, de illegális? Nem fognak ezek az emberek szerencsejátékot játszani? Vagy fognak, de illegális játékokat? Mi van akkor, ha a tiltás pont azt fogja eredményezni, mint amit eredményez bizonyos tudatmódosító szerek esetében, hogy tiltva van ugyan, de ettől még ugyanúgy fogyasztják?"

Izgi érvelés volt.

somewhat damaged 2012.10.02. 21:52:18

@Putyilov gyári melós: Ha ez lesz a dolog kifutása, természetesen elítélem. Semmiféle körnek a játékgépeit nem látom szívesen, különösen a közepestől jobban depriváltaktól karnyújtásnyira.

Csak azzal van kicsit tele a pöttyös hócipőm, hogy mindenre azonnal acsarogni kell, amit a kormány csinál. Az acsargás akadályozza a tisztánlátást. Az acsargás juttatta őket kétharmadhoz. Milyen dallamos szó, továbbá :).

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 22:04:30

@somewhat damaged:

És mondj egy olyan dolgot az elmúlt 2 évből, amikor nem valami hátsó szándéktól vezérelve hazudtak Fideszék és épp az ellenkezőjét hajtották annak végre, mint amit a propagandaiparosaik a médiába kinyomtak?

Az összes gazemberségüket azzal kezdték, hogy MEGVÉDENEK valakiket a gonosz, tsúnya nyerészkedőktől, az idegenszívű külföldiektől, a bankoktól a faszomsetuggya kitől.

Mindegyik MEGVÉDÉS a lopásról, sarcolásról, piacszerzésről a haveroknak szólt.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 22:08:20

@somewhat damaged:

Hehe, nem az a faszi tilt vagy engedélyez valamit, te baromira fordulva ülsz a bilin és azzal dicsekszel, hogy úgy védesz valamit, hogy fogalmad sincs róla mit is védsz :O)))

Vazze, nem Miss Kiflicsücsöknek hívnak téged?

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.02. 22:19:56

@somewhat damaged: Van az a biszbasz a mondat végén, tudod, a kérdőj... ehh, öreg vagyok én már ehhez. :(((

somewhat damaged 2012.10.02. 22:37:25

@Putyilov gyári melós: ebben a megközelítésben szerintem mindegy a szándék. Nem vitatom, hogy súlyos önérdek fűződik a dologhoz, amit még nem látunk át (kivéve persze téged). De ki kell ábrándítsalak, minden politikai erő ezt csinálja. Egy csomó intézkedés születik nyers szavazatmaximálási céllal, de attól még lehet sok embernek jó tőle. Triviális példa a nyugdíjemelés, adócsökkentés. (Mielőtt újabb kötekednivalót találsz, az eszetlen nyugdíjemelésekkel, tizenhatodik haviakkal nem értek egyet, inkább az árakat tartanám normális színvonalon. Az egykulcsos adóval se.)

Szóval országszinten kicsit el lehet szakadni attól, hogy a Pistike mire gondolhatott. Egyrészt sose fog kiderülni (max az, hogy mibe csomagolják). Másrészt a kérdés szerintem inkább az, hogy jó az nekünk, és nekünk alatt a Zembereket értem, hogy Pistike ezt csinálta, vagy nem jó? Melyikhez van vajon közelebb, több embernek jó-e, mint rossz, megold-e több problémát, mint amennyit generál? Véleményem szerint ez a törekvés még jól is elsülhet a Zemberek számára, ennyit mondok és nem többet. Pontosan tudom, hogy ez még elvérezhet sok mindenen, és az eddigi teljesítmény nem épp bizalomra ad okot.

A dohányzás szigorításával speciel egyetértek, nem tudom, és nem is érdekel, hogy mivel handabandáztak ezzel kapcsolatban. Mondjad, hogyan vagyok ettől Selmeczi! :D

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 22:45:23

@somewhat damaged:
"A dohányzás szigorításával speciel egyetértek"

Még hogy nem vagy Selmeczi :O))))

Másrészt adott egy intézkedés, amit semmilyen komoly indokkal nem tudsz alátámasztani, mint a propagandaiparra alapozott HITEDDEL.

Az intézkedés valakiknek károkat okoz, számszerűsítik is épp eleget a médiában.
Kérik tőled azt, hogy számold ki a hasznát vagy mutass fel a HITEDEN kívűl bármilyen konkrétumot amely igazolna, te meg nekiállsz komcsi szövegeket, bullshiteket hablatyolni.

somewhat damaged 2012.10.02. 22:54:19

@maroz: mégis is azzal az eszmefuttatással (csupa ártatlan kérdéssel?) támasztottad alá, hogy a tiltás nem oldja meg a problémát. És vannak ám állító kérdések is, szemléltetem: "Te hallottad már, hogy maroz vett egy tésztaszűrőt Liverpoolban?" Ámulat!

Az érvelésed Monarchnak gyakorlatilag annyiból állt, hogy a tiltás nem oldja meg a problémát, mert ha betiltják, akkor kitudjamilesz. Ugye nem állítottál, csak kérdeztél, pedig a kérdésekre elképzelhető megnyugtató válasz is, és mégis! úgy tűnt, mintha érvelnél. A szesztilalom még elfért volna :).

Nekifutsz még egyszer, hogy miért nem oldja meg? Kockáspapírosan? Ennyi ember térne át erre meg amarra? A maffia ezzel meg azzal pótolná, és ez ezért meg azért lenne összességében rosszabb?

Ha sikerül, utána kritizálhatod az én érvelésem hiányosságát. Mármint persze egyébként is, csak tőled kicsit furán veszi ki magát.

Putyilov gyári melós 2012.10.02. 23:02:23

@somewhat damaged:

DE NEM TILTANAK SEMMIT BAZD MEG!
Ez a kamu duma!

Eccerűen átrendezik törvényi erővel a piacot a haveroknak, lojális vállalkozócsoportoknak és megbüntetik, tönkreteszik azokat, akik nem a Fidesz klientúra tagjai.

Még akár a külföldieknek is, állami "munkahelyteremtő" milliárdokkal kisámfázva!
"Már idén elindulhat a bezenyei kaszinóberuházás"
mandiner.hu/cikk/20121002_mar_iden_elindulhat_a_bezenyei_kaszinoberuhazas

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.02. 23:09:45

@somewhat damaged: utána néztem egy kicsit. az európai jogban az Európai Bíróság Gambelli döntése a meghatározó gambling ügyekben.
az ezek alapján nem kérdéses, hogy Orbánék európai jogot sértettek. a kaszinókat is be kell tiltani, de korlátozni kell az állami szerencsejáték piacot is, és az indoklás nem lehet a nemzetbiztonságos bullshit. komoly jogi irodalma van a dolognak, persze én nem vagyok jogász.

“in order to be justified, the restrictions on freedom of establishment and on
freedom to provide services must be justified by imperative requirements
in the general interest, be suitable for achieving the objective which they
pursue and not go beyond what is necessary in order to attain it. They must in any event be applied without discrimination.”

somewhat damaged 2012.10.02. 23:25:18

@Putyilov gyári melós: utoljára futok neki veled, Mária.

Tudod mi a piac átrendezése a haveroknak? A trafiktörvény. Ott továbbra is lényegében minden településen elérhető lesz a szolgáltatás, de csak kevés haveri boltban. Vagy a multiadó, ami alól a CBA szerencsésen kibújt.

Itt viszont az ország összes nyomorult kocsmájából eltűnnének a gépek, amibe a szerencsétlenek szórják a minimálbért meg a segélyt. Cserébe az országban HÁROM helyen üzemelhetnének, és pár gazdag haverjuk még gazdagabb lenne. Ezzel speciel együtt tudnék élni - ha és amennyiben a gépeket tényleg kiirtják a kocsmákból. Mert azzal szerintem rengeteg ember helyzete javulna, vagy legalábbis szűkülne az önpusztítási eszköztáruk. Az uzsorához tudnám mondjuk hasonlítani.

Amit te állítasz, az akkor lenne igaz, és nem pedig hazugság, mint jelen formájában, ha az is benne lenne a törvényjavaslatban, hogy a Közgép (vagy bárki, majd alapítanak rá céget) beviheti a gépeit a megüresedett helyekre. Erről viszont szó sincs, és természetesen én is utálnám.

somewhat damaged 2012.10.02. 23:41:24

@jotunder: Köszönöm szépen a tájékoztatást! Valóban, simán el tudom képzelni, hogy a szokásos módon csizma került az asztalra. Sőt, ilyen hirtelenségnél ez gyakorlatilag biztos. Azonban az EU malmai nagyon lassan őrölnek, megtanultuk ezt már a saját kárunkon. Ennél komolyabb kérdésekben is évek alatt nyögték ki, hogy semmi baj. Nyilván erre játszanak Orbánék.

Arra mondjuk kíváncsi lennék (természetesen ne nézz utána:), hogy az EU mekkora nyerési esélyt tart minimálisan elfogadhatónak, és ennek betartatását hogyan képzeli el, az egyenlőség és igazságosság jegyében. Mert abban meglehetősen biztos vagyok, hogy itt keleten a leglecsúszottabb rétegek intézményes kifosztásáról van szó (kvázi élősködés, ügyeskedéssel talán az imperative requirement is elférne). A Provident is megcsinálja öltönyben-nyakkendőben fényes nappal... és ez jóval árnyékosabb üzletág.

Összességében a betiltást inkább jó megoldásnak tartom, még akkor is, ha nem értek egyet a használt törvényhozási módszerrel (nem értek) vagy a haverok gazdagításával (azzal se). Természetesen egy megnyugtató szabályozás is megtenné. Csak lássuk be, annak a kidolgozását és következetes végigvitelét tőlük kevésbé lehet elvárni, mint egy en bloc tiltásét.

Sajnos meg kellett szoknunk, hogy a leghagymázasabb ötleteik is akár napokon belül az alkotmányban figyelnek. Hátha valami kivételesen jól sül el...

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.02. 23:53:26

@somewhat damaged: én úgy érzem, hogy ez a nyerőgépipar ez borzasztóan necces dolog, és az is csoda, hogy eddig tűrték.

aranyoldalak.hu/kereses.jspv?where=Budapest&what=Kaszin%C3%B3k&page=0

ezek itt a budapesti kaszinók. ezeket most bezárják. a falusi kocsma ügy nem tudom, hogyan fog alakulni, lehet, hogy simán alkohollá fog konvertálódni a dolog, dehogy ebből itten lesz egy kis probléma az biztos.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.02. 23:57:35

centralcasino.hu/hu/static/cegcsoport/

a baloldali úriembert kell nézni, igen ő a magyar boxszövetség elnöke, aki szerintem most nem boldog.

szerénységem 2012.10.03. 00:11:03

@jotunder: Ez mindig komoly maffia volt, albánok, ukránok, elég kemény csávók nyomultak benne. Ennél kisebb, khm, tapintatlanságért is öltek már embert ebben a műfajban.
Ez megint az, hogy amúgy tudnám támogatni, de ez a tempó, ez nem úri tempó, na. :-)

Putyilov gyári melós 2012.10.03. 00:14:54

@somewhat damaged:

Ha már bizalmaskodsz, akkor Zsolt vagyok te marha Selmeczi klón és fingom nincs hogy milyen picsával keversz össze:O)))

Másrészt hazugság, hogy a segélyt gépbe szórják.
Kevesebb igazság van benne, mint ha azt állítom, hogy minden Fideszes köcsög :O)))

Talán próbáljon meg segélyből az megélni, aki ilyet állít.

Harmadrészt Lázár elvtárs hazugsággal indított: Nem fér össze az erkölcsrendjükkel a szerencsejáték.

Osztán mit játszanak a kaszinókban,lóversenyen, hasonlókban?
Amúgy a Lovit milliárdokkal támogatja az állam, nekem van olyan ismerősöm, aki tönkretette miatta a családját.

Negyedrészt nagy általánossággal elmondható, hogy a falusi kocsmákban január óta már nincs játékgép, egyszerűen lehetetlen volt kitermelni a havi 500ast.
Két vidéki ismerősömnek is volt a kocsmájában, mindkettő már januárban visszaadta.
Az egyik még csak nem is falusi, hanem pécsi, a másik gödi.
A pécsi épp most tervezi bezárni az egész kócerájt, mert már annyi se jön belőle, mint amennyi adót fizet.
Akkora a szegénység, hogy szegényebb helyeken már nem járnak kocsmába az emberek.
Otthon pancsolnak szar borokat, pálinkát.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.03. 08:51:26

@szerénységem: Azért az érdekes valóságérzékelésre vall, ha valaki egy borongós októberi hajnalon jön rá arra, hogy az ilyen sportokat nem a vasárnapi bibliakör eminensei működtetik, tipikusan.

Tényleg, a Jézus Szíve plébánia miért nem szervez bingót ezeknek az embereknek? :)

Érdekes folyamatok indulhatnak el nálunk. Azért ez a nyerőgépezés valahol egy csomó embernek az egyedüli még éppen emberinek mondható szórakozása volt, meg mégiscsak egy aprócska remény, ami ha másra nem is jó, de arra talán, hogy megüljön vele a seggén.

Ha majd az iskolák is elkezdik kiszórni a problémás fiatalokat, mondván, hogy már nem tanköteles, és ezek a fiatalok nem igazán fognak találni maguknak munkát, a segélyezést megplafonolják, és semmi olyasmit sem találnak, ami legalább valamelyest leköti őket, akkor vajon mihez fognak kezdeni? Olyan roppant könnyű egy-egy ennyire komplex és összefüggő rendszer egyetlen aprócska elemére rámondani nulla perc gondolkodás után, hogy az "társadalmilag haszontalan", miközben olyan sok példát láttunk már arra, hogy ennél jóval kevésbé megfontolatlan döntések is mekkora problémákat bírtak később eredményezni, hogy az embernek a belegondolástól is elmegy a kedve. Oké, dobjátok ki a biztonsági szelepet, mert sípol, és még több gőzt a masinára!

Evezős 2012.10.03. 09:32:41

@Putyilov gyári melós: Akkor - mint a vak mondotta volt - majd meglássuk ....
:-)
(Én az általad vázoltakkal is simán egyetértek, vagyis kinézem Orbánból, hogy fél, mint ördög a tömjénfüsttől, hogy spontán emlegessék negatív kontextusban ugyanazok, akiket korábban nehéz testi munkával bírt rá ellenfelei hasonszőrű jelzős szerkezetekkel történő illetésére, de túl ezen, a "Két legyet ütök egy csapásra" című szcenárió is bent lehet a fejében!)

szerénységem 2012.10.03. 09:46:09

@maroz: Mondjuk ez a folyamat nem a Fidesz alatt indult el, de erősítenek rá, ez kétségtelen.
Igazából nekem megint az a bajom, ami a Véleményvezérnek, hogy ezzela tempóval nem lehet egy országot működtetni. Nincs ez, hogy először kinyírunk félig egy iparágat, a maradékot rábírjuk arra, hogy tízmilliárdokat fektessen bele, majd kinyírjuk teljesen, és a haverjainknak odalökjük a koncot.
Ezért bizony egy Rejtő-regényben csúnya pofonok járnak, adott esetben kések is előkerülnek.

Vortumnus (törölt) 2012.10.03. 09:48:22

@szerénységem:

hát ez az, még ami pozitív lehetne, azt is elkúrják.
mindenesetre most már nem állítható, hogy kevésbé lennének ügyetlenek, mint mondjuk a második gyurcsány-kormány 2006-09 között...

Evezős 2012.10.03. 09:51:09

"Tisztelt polgártársaim! Ne higgyenek a simabeszédűnek!(Lázárnak) Mielőtt hajlanának rá, hogy igazat adni ennek az embernek – meg annak, aki hétfő reggel rendkívüli kormányülést hívott össze, egyetlen napirendi ponttal, a szerencsejáték-szervezéssel, és miután „megállapította, hogy azonnali intézkedésre van szükség”, mit ad isten, estére törvény lett az elhatározásából –, kérem, egyetlen elemi dolgot gondoljanak végig.

Hogy a szegény ember is ember. Vágyai és álmai vannak, olykor még szenvedélyei is, és legalább néha szeretne azokhoz hasonlítani, akiket a tévé minden műsorában és reklámjában lát a nap minden órájában. Szeretne egyszer elmenni a Tescóba úgy bevásárolni, ahogyan Önök közül ezt nem kevesek megtehetik, amikor szükségét érzik. Szeretne a gyerekének olyan cuccokat venni, amelyeket minden rendes szülő, Önök is megvesznek a gyereküknek, és nem azon gondolkozni, hogy hó végén mit ad neki enni.

Ezeknek az embereknek a nyomorát, a kiszolgáltatottságát, a keserűségét csak azzal lehet fokozni, ha hatalmi szóval még attól a minimális önállóságtól, a szabadságnak attól az illúziójától is megfosztják őket, amellyel az életüket megpróbálják túlélhetővé tenni. Hogy ők dönthessék el, mit vesznek a boltban a negyvenhétezer forintjukból, ők dönthessék el, hogy heti 225 forintot megengednek-e maguknak egy lottószelvényre, bedobnak-e száz vagy kétszáz forintot a kocsmai nyerőgépbe, vesznek-e háromszázért kaparós sorsjegyet (mint már említettem, a postán, hol máshol), mert hátha nyernek!
Sőt, eldönthessék, hogy az utcán (azaz a lakóhelyükön) összekoldult pénzt kenyérre vagy alkoholra költik.

Ez az egyetlen döntésük maradt az életükben ugyanis, másra, többre nincs már erejük. Tessék ezt tiszteletben tartani! Tessék tiszteletben tartani az életnek azt a szintjét is, ahol a túlélést csak az alkohol sötétje vagy a nyerőgép hordozta remény teszi lehetővé. Kötelességünk ez nekünk, egyelőre még tisztes polgároknak is, de az államnak mindenekelőtt.
___Ezeket az embereket nem újabb tilalmakkal és beszorítottságokkal lehet kihozni ebből az élethelyzetből (hiszen sokakat még egészen biztosan ki lehetne), hanem felelős és összetett, lassú, de embertisztelő politikákkal.___

A Fidesz állama csak azoknak az uraknak teszi lehetővé, hogy „kaszinózzanak”, akiket nem a pénzhiány, hanem valóban a játék és a kockáztatás szenvedélye visz a játékasztalokhoz és a nyerőgépekhez. Újabb privilégiumot kaptak. A Fidesz állama csak azoknak a beruházását és a tulajdonát védi, akik közel vannak az ő mindent felperzselő tüzükhöz. Félreértések elkerülése végett: nem a nyerőgépcégek és -tulajdonosok sorsa fekszik a szívemen, hanem a tulajdon tiszteletéé."

(www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=165608:le-a-szegenyekkel&catid=51:csmihancsikzsofia&Itemid=79)

somewhat damaged 2012.10.03. 16:39:48

@maroz: a játékautomatákat most tényleg kvázi karitatív jelenségnek tartod? Ne műveljék esetleg KHT formában a kopasztást?

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.10.03. 17:08:45

@somewhat damaged: Figyelj. Elmondtad, elfért itt, átléptem, legyen ennyi elég. Kimész, beszállsz a kocsiba, hazamész, kivered, és annyi, semmi több. Értve vagyok?!?

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.03. 18:12:08

@maroz: ?? biztos nekem is vannak ilyen dolgaim :))) szerintem somewhat damaged-nek gyakorlatilag teljesen igaza van. ez egy ilyen nap :))))

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.10.03. 18:37:07

egyebkent azt a valamit, amibe az emberek nagyon sok penzt tesznek es az cserebe tonkreteszi oket ma magyarorszagon allamhatalomnak hivjak, es nem nyerogepnek :)))

HaKohen 2012.10.03. 20:15:28

@somewhat damaged:

Egy. Kft-k már nincsenek - de ez melléxál. Van viszont főszál is.

Kettő. Olvasd el léci - gondolkodva, naná! - a legutóbbi kommented fölött eggyel @Evezős: által idézett szöveget. Szerzője sok mindent másképp gondol, mint én, ámde most teljesen egyetértek vele. Ugyanis ennyi évtized után már illene minden 60 IQ feletti lénynek tudnia, hogy társadalmi (konzisok most ne nézzenek ide!) problémákat sosem sikerült huszárvágásokkal megoldani. Hanem csak komplex, kitartó és macerás programokkal, munkával. Ez jelen témánkra is vonatkoz.

Három. Kurvára elegem van az elitista megmondóemberek elefántcsonttoronyból harsogó suttogásából - ebből az egész képmutatásból és szemforgató ájtatosságból, ami ilyenkor többtonnányi sebességgel dől ránk. Ez lényegében az egész választási regisztrációs bohózat fonákja. Azt hiszem, itt nem is érdemes folytatnom.

Na @maroz: innen az általad oly nagyra tartott optimizmusom.

somewhat damaged 2012.10.04. 12:48:23

@HaKohen: Már elolvastam korábban is, és hajlok rá, hogy ne értsek egyet vele. Nem tudok azzal azonosulni, hogy a nyerőgép a szegény ember egyetlen illúziója arra nézve, hogy döntéshelyzetben van a saját sorsát illetően, és az egyetlen reménye a nyerésre, kitörésre. Azért a sajtó nem hangos a nyerőgépből meggazdagodott borsodi segédmunkások sztorijaitól.

Ha történetesen úgy lenne, és tekintsünk most el nagyvonalúan a totó-lottó-tippmix-kaparós vonaltól, akkor sincs szerintem jól, hogy a dolog kontrollálatlan oddsokkal, pénzmozgásokkal és (külföldi) maffiaköröket gazdagítva üzemel. Az államilag szervezett szerencsejáték annyival jobb, hogy pl. nem lehet "sohanemnyer" sorsjegyet kiadni. És nincs közvetlenül a kevert szeszes vályú mellett, hogy akkor használhasd, amikor már semmi önkontrollod nincsen. Nem is beszélve arról, hogy lottóra nemigen lehet egy nap alatt elverni egy segélyt-fizetést, aztán meg új módszerek után nézni, hogy hogyan lehetne a hiányt pótolni (-> lopás, erőszak).

Értem én a dolog szelep jellegét, a játékszenvedélyt mint olyat, meg a szegény ember ópiumát. De pont annyira tartom üdvösnek, mint amennyire az uzsora megadja annak illúzióját, hogy valaki segít, meg kölcsönad, amikor már nem segít és nem ad kölcsön senki. Azok nevét, akik tönkrementek, még lejjebb kerültek egyik vagy másik miatt, nem jegyzik sehol.

Szerintem az idézett cikk pont ugyanakkora álságos elefántcsonttorony-megmondás, mint amilyet másokon kérsz számon, esetleg más előjellel. A szerző maga mondja, hogy soha nem szerencsejátékozott, és az életrajzát elolvasva nem is éppen szorult rá... fotelből egyik, másik álláspont is könnyen védhető.

somewhat damaged 2012.10.04. 12:52:46

@jotunder: kösz, és hát igen, nocomment :D

HaKohen 2012.10.04. 13:20:55

@somewhat damaged:

"a sajtó nem hangos a nyerőgépből meggazdagodott borsodi segédmunkások sztorijaitól"

Erről hol olvastál ezen a poszton? Ki beszélt tényleges meggazdagodásról? Fantomjaid vannak, azok ellen harcolsz tán.

"...kontrollálatlan..."

Ami kontrollálatlan, annak meg kellene keresni a kontrollálási lehetőségét. Persze, mint tudjuk, a törvényhozók és a kormányzók (akiket éppen ezért fizetnénk mi adófizetők vagy mi a csuda!) számára sokkal egyszerűbb a betiltás, a bétékámódosítás stb. A többi meg nem érdekli őket - lásd a társadalmi problémákról fentebb mondottakat.

"Az államilag szervezett szerencsejáték annyival jobb..."

Az állami monopóliumnak kétségtelenül vannak előnyei. Az egyik a költségvetési újraelosztás támogatása. (Nem is emléxem, hogy mit is mondtak a hogyishívjákok a redisztribúció előnyeiről?)

A másik óriási előnye, amint a zelmúlt 22 évben +tapasztalhattuk (már akit érdekelt és odafigyelt), hogy az állami játékcég, konkrétan a Szerencsejáték Rt, Zrt stb. mindig is a politikai pártok finanszírozásának legfőbb pénzcsorgató (mit -csorgató? -öntő!) csatornája volt, amelyet minden a tűzhöz közelkerült párt maximálisan kihasznált - szól a pletyka, amelyből természetesen egy szó sem igaz.

Most te tényleg nem tudod, hogy mit beszélsz, vagy konkrétan engem nézel hüjének?

nerángass 2012.10.04. 13:43:20

Lázár :
„Számos olyan korlátozó lépésre került sor 2011-ben, amely a leghátrányosabb, legszegényebb társadalmi csoportokat lényegében elzárja attól, hogy pénznyerő automatába dobálják vagyonukat, pénzüket, juttatásukat vagy keresetüket.” „A mi célunk továbbra is az, hogy a legszegényebbek, leghátrányosabb helyzetben lévők, kiszolgáltatottak, különösen az ország leghátrányosabb kistérségeiben élő polgártársaink ne kapjanak arra lehetőséget, hogy pénzüket szerencsejátékra költsék.

Márpedig attól a hatalomtól, amelyik szabad töményszesz kotyvasztást biztosít, attól amelyik szerint “meglehetélni negyvhétezerből”, attól, amelynek minden gazdasági intézkedése csak növeli a reménytelenül leszakadók tömegét, hiszen “annyitisérnek”,attól, méltán el lehetne várni, hogy legalább ilyenkor ne használja őket indokcsoportnak. Esetleg vigyázzon a projekcióira, minden gátlástalan politikus átkára ( “pénznyerő autómatákba dobálják vagyonukat ( sic ! )” Hát mi ez, ha nem álszent, aljas, képmutató, hazug, szégyentelen és gátlástalan ?

nerángass 2012.10.04. 13:48:46

A szerencsejátékbisznisz az egyik legtökéletesebb pénzmosógép amióta létezik a világon, na ez az, amiért elhiszem a nagy állami feldemhedést (((((

somewhat damaged 2012.10.04. 22:13:29

@HaKohen: nem tudom, hogy mit beszélek, kérek engedélyt meghunyászkodni. Ugyanitt leckéket vennék vitakultúrából, úgy látom, neked van annyi, hogy jutna másnak is. További szép napot! :)