Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Örülünk, Vincent?

Ez egy munkaalapú blog

Troll proximity


Orbanisztán Infochart

Hirdetés

Blogajánló

P/c szerint a világ

Rovataink

Viccországban Gengszterkrónikák Gasztrowhat Focitörténelem Borzalmasvers Hülyeország Színház A nap idézete Zene-bona


nem felejtünk.jpg

Jobban teljesít...


Orbán Pinocchio thumb.jpg

FRISSÍTVE!

Itt az újabb történelmi csúcs

A központi költségvetés bruttó adóssága: 2010. május: 19.933,4 Mrd Ft; 2011. május: 21.116,5 Mrd Ft; 2012. május: 21.180,9 Mrd Ft; 2013. május: 21.765,4 Mrd Ft; 2014. június: 24.673,1 Mrd Ft (forrás: akk.hu)

 

Game over

 Falus.jpg

 via: hochfunf

 

Híres utolsó szavak

 




 

Te már bekövetted?

 

Vincent tumblr Falus.JPG

 


 

Vincenzúra

Troll Vincent.jpg

Figyelem! A Vincent szerzői — főszabályként — maguk moderálják a posztjaikra érkező hozzászólásokat. Panaszaitokkal vagy a mellékhatásokkal a poszt írójához forduljatok!

Köszönettel: Vincent Anomália

Címkék

abszurd (35) áder (5) adózás (11) alkotmány (45) alkotmánybíróság (10) államosítás (7) arcképcsarnok (14) ascher café (21) a létezés magyar minősége (6) bajnai (16) bank (7) bayer (21) bayerzsolt (13) békemenet (7) bkv (6) bloglossza (13) borzalmasvers (153) cigány (7) civil társadalom (8) demokrácia (24) deutsch tamás (5) devizahitelek (9) dogfüggő (10) egyház (10) ellenzék (6) erkölcs (16) érték (19) Érvsebész (11) eu (13) eu elnökség (8) felsőoktatás (12) fidesz (73) fideszdemokrácia (7) film (11) filozófia (12) foci (11) focijós (19) focikvíz (54) focitörténelem (94) fritztamás (6) gasztrowhat (9) gavallérjános (10) gazdaság (8) gengszterkrónikák (14) gyurcsány (27) hangfal (85) heti válasz (15) hétköznapi történetek (30) hétvége (44) hoax (5) hülyék nyelve (15) hülyeország (150) idézet (719) igazságszolgáltatás (6) imf (26) indulatposzt (11) interjú (7) járai (12) jobbik (17) jogállamiság (33) kampány (12) kampányszemle (9) katasztrófa (5) katonalászló (21) kdnp (9) kétharmad (16) költségvetés (21) könyvszemle (9) konzervatív (18) kormányváltás (22) kormányzás (42) kósa (8) kövér (11) kultúra (21) kumin (14) lázár jános (11) levelező tagozat (12) lmp (8) magánnyugdíj (24) mandiner (13) március 15 (8) matematika (6) matolcsy (43) mdf (5) média (46) mesterházy (7) mosonyigyörgy (7) mszp (32) mta (5) napitahó (7) navracsics (14) nedudgi (15) nekrológ (11) nemigazország (5) ner (11) nyugdíj (5) oktatás (9) önkormányzatok (6) orbán (44) orbanisztán (11) orbánizmus (97) orbánviktor (65) országgyűlés (6) pártállam (23) politika (14) polt (5) program (9) retró (22) retro (115) rettegünk vincent (14) rogán (8) sajtó (22) sajtószemle (6) schmitt (38) selmeczi (8) semjén (7) simicska (6) sólyom (7) spoof (18) szász (6) századvég (6) szdsz (9) szijjártó (16) színház (30) szlovákia (5) szszp (5) tarlós (10) társadalom (49) törökgábor modul (6) tudjukkik (22) tudomány (16) tüntetés (16) ügyészség (9) választás (35) vb2010 (19) vendégposzt (68) videó (11) vincent (10) voks10 (7) vörösiszap (16) zene (17) Címkefelhő

A tündér

2012.05.03. 15:00 | maroz | 265 komment

Címkék: mti ángyán bloglossza

Bóbita, Bóbita táncol,
Körben az angyalok ülnek,
Béka-hadak fuvoláznak,
Sáska-hadak hegedülnek.

Az orbánizmus apologétáihoz és haszonélvezőihez szólnék most, röviden. Mondok egy vicceset: önből is lehet Ángyán. Ön erre most legyint, és én megértem önt. Megértem, hogy rengeteg munkája, ideje, érzelme fekszik Orbánban, és azt is megértem, hogy tízegynéhány év elköteleződését nem lehet egyik percről a másikra kidobni a szemétbe. Én még azt is megértem, hogy maga Ángyán sem hitte volna el nekem egy évvel ezelőtt, hogy belőle is lehet ebben az országban Ángyán. Ez van, mindennek ára van. Csak éppen piac nincs, így Ángyán a rajongásáért most annyit fizet, amennyit a rajongása tárgya jónak tart. Alkalomadtán ön miért úszná meg olcsóbban?

Bóbita, Bóbita játszik,
Szárnyat igéz a malacra,
Ráül, igér neki csókot,
Röpteti és kikacagja.

Ángyán elhitte, hogy rá tényleg szárnyat igéztek, hogy neki tényleg csókot ígértek. Ma már talán nem hiszi, hanem azt hiszi, amit én hittem és hiszek még ma is: hogy ráült és röptette. Amint hogy az egyéb malacokra is. Amint hogy az egyéb malacokat is kikacagta, ha már nem úgy röpültek, ahogyan azt ő elvárta. Vagy ha már nem volt szüksége az ő röpülésükre, és ezt a buta malaca nem bírta megérteni, ha nem bírt a fenekén megülni és ő mindenáron röpülni akart. Malac ebben az országban csak akkor röpüljön, ha ő azt úgy akarja. Ellenkező esetben üljön meg csöndben a seggén, majd szólítjuk, ha. Ne élj, mikor nem akarom. Kushadj, csihadj, játszd a rád osztott szerepet. Az ő sorsának alkatrésze légy. A semmiért, egészen.

Bóbita, Bóbita épít,
Hajnali köd-fal a vára,
Termeiben sok a vendég,
Törpe-király fia-lánya.

Az orbánizmus apologétáihoz és haszonélvezőihez szólnék most, röviden. Mondok egy vicceset: önnek sokkal rosszabb lehet ez az építmény, mint nekem. Én ugyanis semmi jót nem gondolok róla, semmi jót nem várok tőle, ezért belőlem soha nem lesz Ángyán. Nem adom meg nekik a lehetőséget. Én még csak a vendégük se leszek. Hidegháborút vívok a közzel, hogy belőlem ne csinálhasson Ángyánt. Nem is csinálhat. Viszont önből bármikor. Elég, ha egyszer eszébe jut, hogy ma mégse lépne egyszerre. Persze, igaza van, ilyesmi nekem is sűrűn eszembe jut, de velem mit tehetnek? Legfeljebb nem kapok rétest estére. Na és, én pont ezt várom ettől a rendszertől, van egy jó adag bespájzolt rétesem, minimum tíz évig kihúzom vele. De önnek nincs, vagy ha van, azt öntől elveszik. El kell venniük. Tőlem nem, öntől igen. Ezt kívánja a rendszer logikája. Nem hiszi? Olvasson MTI-t!

Bóbita, Bóbita álmos,
Elpihen őszi levélen,
Két csiga őrzi az álmát,
Szunnyad az ág sürüjében.

Egyszer mindennek vége lesz. Hogy milyen és mikor, nem tudni. Még az is lehet, hogy csöndes. Elpihen őszi levélen. A sárga Dácia nem zárható ugyan ki, de nem is valószínű. Káeurópában időnként még a tragédia is komédiába fullad. Két csiga fogja őrizni álmát, de mi lesz önnel? Ki fogja majd akkor önt röptetni? Vagy legalább szárnyat ki igéz önre? Kitől kap ön színházat, egyetemi tanszéket, kutatóintézetet, bármit? Ki áll majd szóba önnel, ki lesz az, akinek lesz majd gyomra ahhoz, hogy elviselje azt a gusztustalan iszamót, ami az évek során a sok csúszás-mászástól önön megképződött? Félre ne értse, lesz majd ilyen, mert nincs az a gusztustalanság, ami ne lenne valaki számára kívánatos, de vajon jó lesz-e ez önnek? Vagy már ennyire minden mindegy lenne?

Az orbánizmus apologétáihoz és haszonélvezőihez szólnék most, röviden. Mondok egy vicceset: talán még mindig lenne remény. Halvány. Reményecske. Ha ön merné elgondolni azt, hogy akármikor, bármelyik pillanatban önből is lehet Ángyán. Forgassa meg a gondolatot a fejében: ön kerül ilyen helyzetbe. Azt hiszi, hogy önnel nem fogják ugyanezt megcsinálni? Miért ne tennék? Megtehetik? Tett valamit ön azért, hogy ezt ne tehessék meg? Mit? Magára kent újabb két kiló iszamót, hogy hátha így képes lesz kisiklani a kezükből, ha? Ángyánnak sikerült? Az ön egyedüli reménye egy olyan ország, ahol ezt nem tehetik meg. El tud ön egy ilyen országot képzelni? Pedig ez lenne az ön utolsó reménye. Egy olyan ország, amelyikben önből nem lehet egyik napról a másikra Ángyán.

Ennek a kálója, a járulékos kára az, hogy belőlem sem. Már ugye ha én mégiscsak megadnám a lehetőséget neki, hogy belőlem is Ángyánt csinálhasson. Ha beszüntetném a magyar állammal a csöndes hidegháborúmat. Ha lenne, ha egyáltalán akarnám, hogy nekem is legyen bármiféle közöm a közhöz. Tudatosan, szándékoltan. A procedurális demokrácia már csak ilyen, az igazságos eljárás sajnos, nomen est omen, olyan, hogy abból akár én is kijöhetek győztesen. Időnként. El tudná ezt ön alkalomadtán viselni? Ismétlem, cserébe önből se lehetne egyik napszakról a másikra Ángyánt csinálni. Olyan súlyos engedmény lenne ez? Mihez képest?

Röpteti és kikacagja.

· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://orulunkvincent.blog.hu/api/trackback/id/tr634486434

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már humorban is megszorítások következnek 2012.05.04. 11:42:23

Mi lesz velünk, ha már Kálmán Olgának is tetszik Áder János első államfői beszéde? Mi lesz velünk, ha már a Magyar Narancs is elfordul Gyurcsánytól? Mi lesz velünk, ha már nem lesz min és kin röhögnünk?...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.04. 10:15:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ángyán és a dunakeszi tőzegláp: avagy lúzerként hogyan hazudjunk hirtelen blogon 2012.05.03. 22:43:42

Frissítés 2012 május 3.Orbán: "Ne válaszolj, Gyula!" - http://vimeo.com/41502312"Azt gondoljuk tegnap sikerült egy egész szép lyukat ütnünk a bérmédiának használt közmédia falán! Eddig 25 ezeren olvastátok az Ángyán ellenes MTI vircsaftr...

Trackback: Mégsem lesz telefonadó! 2012.05.03. 20:08:48

- Szervusz kisonokám! Leteszem, de azonnal hívj vissza.- Csókolom nagyi! Valami baj van, hogy ennyire sürgős?- Ne húzd az időt, sokba kerül nekem a hívás. Hívj vissza azonnal! (katt)- Itt vagyok nagyi! Nagyikám, elfelejtetted, hogy azért vettem neked e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

nu pagagyí 2012.05.04. 09:35:18

Gratulálok a cikkhez, jól érzékelteti azt a megfoghatatlan valamit, ami az Orbán-rendszert jellemzi. Azt a reménytelenséget, amit egy magára adó ember érez, a rendszer által generált kényszerek között.

Orbánék a középosztály megerősítését hírdették. Talán, ez az ígéret volt az, ami ekkora hatalomhoz juttatta őket. Középosztályon egy normális ember azt érti, ami eredeti jelentése. A tudás és a teljesítmény alapján szerveződő csoport tagjai egzisztenciális függetlenséghez jutnak, ami kellő szabadságot biztosít ahhoz, hogy elveik és érdeklődésük szerint vehessenek részt a közéletben. Egy középosztálybelinek az anyagi és szellemi függetlenség egyaránt fontos. Ők a tanárok, orvosok, művészek, újságírok, kisvállalkozók, mindenféle egyedi képességgel és tudással rendelkező polgárok, az ország "gerince".

Mi történik ehhez képest? Orbánék kettévágták és kiürítették a középosztályt. Kitartottakra és kitaszítottakra osztották fel ezt a réteget. Egyik csoportjuk szellemi függetlenségét, másik részük az anyagit kénytelen feladni. A kettő együtt nem megy, így a klasszikus középosztály egyre inkább elnyészik. Ángyán sorsa csak ennek demonstrálása.

Az eszközök is világosak. Egy erőből létrehozott alkotmány, ami a fél ország elfogadott elveit sérti. Szellemi területen az autonómiák felszámolása, államosítások, hogy mindent közvetlenül a hatalomnak rendelhessenek alá. Mesterséges válság generálása az üzleti világban, nehogy a hatalom "segítő" kezét kikerülő gazdasági tevékenység is teret kapjon, a jutalmazáshoz nyílt állami korrupciós mechanizmusok működtetése.

genyamagyar 2012.05.04. 09:37:24

@tundrazuzmo: "Igen. Amíg a bolsevik hatalomgyakorlás eredménye a végtörlesztés, árfolyamstop, fix törlesztés (és még sok más minden a...."

Ezek az intézkedések hihetetlen kát okoztak és okoznak Magyarországnak, így az állampolgároknak is.

genyamagyar 2012.05.04. 09:38:34

Orbán a brüsszeli repülőtéren így fogalmazott: "betolok még egy sört!"

Na, erről ennyit!

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.04. 09:41:42

@genyamagyar: "Ezek az intézkedések hihetetlen kát okoztak és okoznak Magyarországnak, így az állampolgároknak is."

Ezzel nem értünk egyet. Nem okoztak hihetetlen károkat. Hihető hasznokat okoztak.

Az egy másik kérdés, hogy a hitelből felfújt lufi világgazdaság, és a jövő bevételeire épített fenntarthatatlan növekedés modellje kinek okozott hihetetlen károkat... Szerintem az egész világnak.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.04. 09:43:40

@genyamagyar: "Orbán a brüsszeli repülőtéren így fogalmazott: "betolok még egy sört!""

Hát ez azért durva volt... Hát ember az ilyen???
Megyek Gyurcsányra szavazni, ez azért már vállalhatatlan!!!
Betol egy sört? Skandallum.

acs63 2012.05.04. 09:45:10

@Kettes: Heimát szeretném vissza! Egyre gyengébb az eresztés, nem tudtok minőségi cserét kérni a szenátorasszonytól? :-P

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.04. 09:47:03

Ez jó volt! Kösz! ;)

Szép dolog, ha egy bolsevik típusú kripto-rákosista pártban valaki komolyan veszi, amit a bölcs vezér elbüfög! Így lehet járni!

nu pagagyí 2012.05.04. 09:57:50

@tundrazuzmo: Orbán elvette a jövő bevételeit és elköltötte. MANYUP elvétele, felsőoktatás, egészségügy leépítése, infrastruktúrális beruházások leállítása. Eddig ezek Orbán jövőt felélő lépései. Az új magyar hülyeember-tipus létrehozása viszont a legfájóbb.

V mint... 2012.05.04. 09:58:22

Egyszer hallottam egy életfelfogást valakitől.Nem hittem,hogy politikát lehet rá építeni.
"Én mindig tartom magam az elveimhez, csak időnként az elveimet hozzáigazítom az igényeimhez"

aritus 2012.05.04. 10:04:44

@tundrazuzmo: ha szerinted ez a jobboldali politizálás, akkor neked fogalmad sincs arról, milyenek a jobboldali pártok.
"A médiatörvény, a lex barátok és ellenségek, az új választási rendszer, az Alkotmánybíróság jogkörszűkítése (a sor sajnos sokáig folytatható) ugyanis mind-mind ártottak Magyarországnak, vagy éppen a lehetőséget teremtették meg erre. Aki ezt nem érti, az vagy nagyon elvakult, vagy fizetést kap érte."
hirszerzo.hu/nyuzsi/2012/5/3/Reszben_szabad_FYEUDQ
Akkor te vagy nagyon elfogult vagy, vagy fizetést kapsz érte, mert jobboldali párt ma Európában ilyeneket nem csinál. És akkor a gazdaságot érintő lépéseikről még szót sem ejtettünk, amik csak és kizárólag a központosításból, államosításból állnak. Pl. a végtörlesztés is ilyen, ami szerinted nagyon jót tett az országnak. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon jót tett az ország egy szűk, gazdag részének. Mert a devizahitelesek nagy részén nem segített, sőt.

VT Man 2012.05.04. 10:08:25

"Nem is csinálhat. Viszont önből bármikor. Elég, ha egyszer eszébe jut, hogy ma mégse lépne egyszerre."

Jajj, de kurva gyenge ez a poszt.

Én Schmitt pál lemondása mellett voltam, és mégse vitt el a fekete autó! Sőt, nem örülök annak sem, hogy a Fideszesek is lopnak (bár szerintem még mindig amatőrök az MSZP-hez képest volumenben).

De nem is ez a baj: ha az MSZP lett volna, lehetett volna telefonadó. Azzal a különbséggel, hogy nem fizetett volna: a nyugdíjas, a feketemunkából élő ("rászoruló"), a segélyből élő, stb.
A Fidesz adóztat, de legalább nem válogat.

Amikor az MSZP bevezette a gázár-támogatást, mindenki elkezdett csalni: bejelentették oda a nagymamát, stb, csak hogy kicsalják a pénzt az államból. A Fidesz régen azt mondta, hogy XXX m3-ig olcsóbb a gáz ára, felette drágább. Nincs csalási lehetőség.

Ettől még nem lesz jó a Fidesz, de "jobb".

amergin 2012.05.04. 10:08:43

Valahogy fagyos lett itt az intellektuális klíma. Sarkvidéki szellemi sötétség lepte el a kommentfalat, mióta megjelent itt a cikk által is megszólított Fidesz-droid, minden egyes karakterével igazolva, hogy őket nem lehet, nem érdemes megszólítani.

Nincsenek füleik a hallásra, szemeik a látásra.

Sebaj - reményeim szerint még élni fogok, amikor úgy fognak pofára esni, hogy abból évtizedekig nem fognak felállni. Reményeim szerint legkésőbb 2018-ban.

VT Man 2012.05.04. 10:10:28

@nu pagagyí:
"a jutalmazáshoz nyílt állami korrupciós mechanizmusok működtetése. "

Hmm.. A Strabag Demokraták Szövetsége miről is kapta a nevét? A Strabagról? Na meg a 4-es metró?

Azért ne adjuk már elő úgy, hogy "most mekkora korrupció lett, pedig az előző kormány nem lopott semmitse!"

Szerintem nem lopnak többet, igaz, talán sokkal kevesebbet sem.

VT Man 2012.05.04. 10:11:21

@amergin:
"Sebaj - reményeim szerint még élni fogok, amikor úgy fognak pofára esni, hogy abból évtizedekig nem fognak felállni. Reményeim szerint legkésőbb 2018-ban. "

Jajj, de kurva jó lesz, megint lesz 50% SZJA kulcs havi 90 ezer Forintos fizetéstől, és a segély havi 150 ezer Forint lesz!

Az lesz ám a kánaán!!!

aritus 2012.05.04. 10:14:09

@VT Man: akkor egy kis olvasnivaló, hogy értsd mi van ma, ami nem volt a szocik alatt. Valamint ez az érv már nagyon égő, hogy a szocik is loptak, a fidesz is lop, na bumm.
velemenyvezer.blog.hu/2012/03/09/state_capture_fidesz

Kopi3.14 2012.05.04. 10:14:15

Valahogy eszembe jutott az optimista és a pesszimista párbeszéde.
Pesszimista: Ennél rosszabb már nem jöhet!
Optimista: Dehogynem!

amergin 2012.05.04. 10:14:15

@VT Man: Külön bejáratú információ-csatornád van a még össze sem állt ellenzéki koalíció meg sem íródott választási programjához?

aritus 2012.05.04. 10:16:04

@VT Man: igen, igazad van, aki most kritzálja a fideszt, az azért teszi, mert azt szeretné, hogy pont ugyanaz, pont ugyanúgy és pont ugyanazokkal folytatódjék, ami volt 2002-2010 között. Most jól lerántottad a leplet!

aritus 2012.05.04. 10:17:56

@Kopi3.14: :))) ez a sajátos magyar változat az optimista/pesszimista párbeszédére.

csárli hárper 2012.05.04. 10:20:27

@VT Man: nem arról volt szó hogy az előző nemzetveszejtő kormány csal, lop, hazudik, ők meg a földre szállt angyalok akik sose hazudtak és taggyűlés sem volt?
azért mert az előző bagázs szar volt akkor nekik még szarabbnak kell lenniük?
felraktátok a szart a polcra és rögtön lekvárnak képzeli magát...

nu pagagyí 2012.05.04. 10:22:15

@VT Man: Azt írtam, hogy állami szintre emelték a korrupciót, ami más minőség, mintha egyéni műfaj lenne, a lebukás kockázatával.

Az állami szint megjelenik abban, hogy nem kell 150 millióig közbeszerzést kiírni, szépen törvényesen lehet havernak passzolni a melót, verseny híján tetszőleges áron. Megjelenik abban, hogy az állami földeket 20 évre (gyakorlatilag örökbe) úgy adják bérbe, hogy a döntéseket direkt e célra hozott törvényi rendelkezések szerint titkosítják. Állami beruházást csak Simicska cége nyerhet, más el sem mer indulni, mert mindenféle hatósági kellemetlenségei lehetnek. Az adórendszert protekcionista módon üzemeltetik.

amergin 2012.05.04. 10:54:21

"Lassan mondom, hogy Lendvai Ildikó is megértse: nem lesz-nek meg-szo-rí-tá-sok" - Navracsics 2010. Amúgy csak az én csőrömet bassza, hogy milyen ordenáré módon tiszteletlenek a nőkkel szemben?? - (Selmeczi Gabriellát és Pelczné Gáll Ildikót nem merném a különleges tisztelet megnyilvánulásának tulajdonítani).

Tisztelt Patrícius Ház.

Kopi3.14 2012.05.04. 10:55:10

@tundrazuzmo: pozsgay, szürös nem kommunista gyökerü?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.05.04. 10:59:09

kedves maroz

tegnap este ota gondolkodom, mit is mondjak erre. de egyszeruen nem jut eszembe jobb, mint az, hogy

koszonom

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.04. 11:04:56

Ha Ánygyán Józsi bácsi ezt (fizikailag) túléli, akkor az országnak meg lesz az első feltétel nélkül követhető politikusa.

amergin 2012.05.04. 11:05:23

@Kopi3.14: A nők iránti általános és feltétlen tiszteletem tiltja, hogy válaszoljak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.05.04. 11:11:06

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: nincs feltetel nelkul kovetheto politikus...

azt hiszem, ez a kormanyzati ciklus bebiznyitotta a civil kontroll fontossagat:-)

genyamagyar 2012.05.04. 11:16:29

@tundrazuzmo: "Ezzel nem értünk egyet. Nem okoztak hihetetlen károkat. Hihető hasznokat okoztak."

Orbánnak politikailag, rövidtávon. Az ország presztisze a béka feneke alatt, a bankok menekítik ki a pénzüket, küldik el az embereket, az ügyfelekre hárítják a plusz adókat, amit Orbán kivetett. A távközlés nem tud fejleszteni mert nincs miből. Ezt is az állampolgárok szívják meg. Hadd ne soroljam továb...

""Orbán a brüsszeli repülőtéren így fogalmazott: "betolok még egy sört!""
Hát ez azért durva volt... Hát ember az ilyen???"

Tusos, stílus maga az ember. Ilyet csak a primkó emberek mondanak. Neked még az is elfogadható lennem ha azt mondta volna, hogy "tegnap leszopattam a feleségemet, folyt a geci mint állat!"

Evezős 2012.05.04. 11:48:33

Az írás - mint mindig - kitűnő.
Végigolvastam a kommenteket is, hozzátenni nem is tudok semmit.
De ha már volt vers, akkor egy ideillőt én is:

Nem is nagy dolog ez:
Nincsenen a Nincsen,
Ismert álca hazug arcon,
Bilincs a bilincsen,
Régi nemzet-fojtás.

Sírni rajta lehet
S ezt is megpróbáltam,
De sírni nem nagyon illik
Ilyen veszett bálban:
Gyerünk és mulassunk.

Ha hiszi Tisza úr,
Hogy jókat cselekszik
S ha a magyar már rá-érett,
Tegyen, ami tetszik:
Nem nagy dolog egy nép.

Most zúdul feketén
Néhányunkra bánat
S holnap már mi táborunkban
Szintén jókedv támad:
Ha tor, hát legyen tor.

Akarták istenek:
Történjenek dolgok,
De igaza csak annak van,
Ki mindent megoldott,
Mindennel leszámolt.

Én már kis ideig
Leszek lázító rab
S odaadom Sorsnak, Rossznak
Volt magyar-valómat:
Bécsben jobban tudják.

Nem is nagy dolog ez,
Nem nagy sor nem-hinni:
Bizonyisten, rongy-országot
Lázadásba vinni
Úgyse lehet: mindegy.

(Ady Endre: Nem nagy dolog )

Monte Christo cselédje 2012.05.04. 12:02:16

@acs63:
Látod, éppen ez az, amire most rámutattál. És ezért jó a blog is, bár nem mondja ki, amire egyébként utal. Az emberek java ezért marad már távol manapság mindentől, mert egyfelől útálkozik, másfelől pedig fél valamitől, amiről ő se tudja, hogy az mi. (aki felnőtt, mindenkinek van a számláján legalább egy "kotsmai verekedés":-)), átvitt értelemben..vagy a hozzátartozóinak.)
És éppen ez az, ami a rendszert megalkotja, amivel lehet akár élni is vagy visszaélni is. Mert, pl. ha mondjuk Neked megsúgnák, hogy mi van a kártyádra írva, de nyugi, " mi elnézzük" és a csapat tagja leszel, akkor bizony igen kevés ember tudna ennek ellenállni. Ugyanis mondjuk van a világon kétmilliárd légy, és mind a kétmilliárd legyecske a korábbi tapasztalatokból semmit nem okulva újra és újra nekimegy az ablaküvegnek, hátha neki sikerül. De: egyiknek se sikerül...
Ha nagyon őszinte akarok lenni: ha tőlem megkérdeznék, átgondolnám, hogy "megéri-e" a rizikó. Ha nem túl aljas és erkölcstelen és megéri, azaz: bizonyos feltételekkel (vessetek meg), miért ne. Nézd meg, Schmitt, Gy.F. és a többiek stb... néhány rossz éjszaka után azért csak-csak életük végéig kapják a tuti megélhetést. Hogy Horn Gy-t idézzük, miközben szívatták: "Na és, akkor mi van?"

Ezek a dolgok persze, hogy messze nem most derülnek ki.

ATCG 2012.05.04. 12:13:44

@Evezős: És idézhetnéd még "A hőkölés népét" és sok más Ady verset.
De Ady - minden keserűsége dacára, "Hunnia úri trágyadombján" is - hitt a "jövendő fehéreiben".
A helyzet hasonló, de nem ugyanaz.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union ez a mondata irányadó lehet:
"azt hiszem, ez a kormanyzati ciklus bebiznyitotta a civil kontroll fontossagat:-) ",
amennyiben kiegészítjük azzal a félmondattal:
hogy az előző kormányzati ciklus alatt is nagyon fontos lett volna a
civil kontroll.
Ehhez nem lázadás kell, hanem tartós, növekvő civil ellenállás.
A több részre szakadt ország összes civiljének bátor kiállása az általános emberi értékek mellett.
Ez - vér nélkül - meghátrálásra késztetné az új CsákMátékat,
elfogyna körülöttük a levegő.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.05.04. 12:25:58

@genyamagyar:

Baromság a távközlési cégek siratása a "fejlesztések elmaradásai miatt, meg a profit kiesés miatt stb", ugyanis a magyarországi vállalatai európában a legjobban profitálóak, csókolom.

Ennek ellenére Viktor egy szar. Sleppje egy szar. A szart pedig szarnak megfelelően kell kezelni.

ásványi répacukor 2012.05.04. 12:34:15

@tundrazuzmo: Szóval neked okoztak hihető ( kézzel fogható) hasznot. Igy már érthető az elvakult hited a nem komenyista gyökerekkel rendelkező komenyista gyökerek iránt!
Ha neked van 5 fillér hasznod, előnyöd akkor oké minden, nem számit hogy mások ezen összeg millió szorosát izzadják ki mindenféle adó és útonállási bünti címén. Csak akkor nem kellene fényezni , hogy mindenki jól jár! No meg a nemzetért , az ország boldogulásáért tömöm meg zsebemet degeszre, és ez nektek kis fűcsomók milyen jó, fizethettek minden csiip- csuppért adót, s ezt tehetitek évenként nagyobb intenzitással! Mert ez a valóság, a többi csak maszlag és duma.
Az előbbiek alapján ha te is csak egy kis fücsomó vagy, vakhited kigyógyítása céljából keresd fel orvosodat pszihiáteredet, s talán nem leszel olyan egyszerű élőlény mint a zuzmó!

acs63 2012.05.04. 12:38:43

@Monte Christo cselédje: Azt hiszem, félreértettél.
Én nem azért nem vagyok politikus, mert félek attól, hogy mi derülhet rólam ki. Magamról én tudom a legtöbbet, ilyen vagyok, nem érdekel, kinek mi a véleménye rólam. Ergo, nekem hiába "súgnának", ezzel nem tudnak lekötelezni. Nem vagyok jó alapanyag, csak az elvégzett munka tekintélyét ismerem el.
Az emberek többsége viszont nem tud mellérendelési helyzetben politizálni, neki alá-, ill. fölérendeltségi viszonyra van szüksége, attól függően, hogy a ranglétrán hol helyezkedik el. Nekik "fel kell nézniük" valakire, vagy "meg kell vetniük". (Én pl. el tudnék képzelni egy piszok jó közgazdászt pénzügyérként, ha csalná is a feleségét. A munkáját ez a tény nem kell, hogy befolyásolja. Egy kultuszminiszternél ez nem megy, hiába számol kiválóan.)
Egy pártvezető hazudhat, de nem egy köztársasági elnök. Egy protokoll találkozón nem rúgunk be, míg egy focimeccsen vígan lehet szotyolázni.
Nálunk a politikában olyan emberek vannak, akik hazug image-t hoznak létre és ahhoz ragaszkodnak körömszakadtáig. A választók ezt igénylik és ők is ehhez ragaszkodnak. Amikor meg belátunk a színfalak mögé (mert nem képesek fenntartani a látszatot se) és borul a bili, akkor ilyen posztok keletkeznek. :-)

ATCG 2012.05.04. 12:42:59

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ok. Ezután már jobban fogunk ügyelni rá, hogy mindenkor legyen civil kontroll.
Feltéve persze, hogy lassan felcseperedő "felnőtt nép okos gyülekezete" leszünk.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.05.04. 13:19:05

@ATCG: ideje lenne,hogy az erzelmek helyet atvegye az ertelem...
plane,hogy a negativ erzelmekkel a legkonnyebb operalni.

Monte Christo cselédje 2012.05.04. 13:43:20

@acs63: Nem, dehogyis értettelek félre, bocs, ha ez jönne ki belőle.
A mostani összegzésed is tökéletes, nincs mit hozzátenni:-)))
Talán annyit mégis, hogy az állami szférában, ami sajnos már teljesen öszeolvadt a politikaival, ez a fajta alá-fölérendeltség és parancs elvárás teljesen érthető, hiszen az imperatív kapcsolatokon alapul. De az egész világtörténelem erről szól. Berlusconi egy pár hónapja azt nyilatkozta, hogy az emberek, a választók többsége egy tizenkét éves kisgyerek szintjén áll, és így is kell velük beszélni, bánni.
Az emberek kacagtak és megtapsolták:-)))))))))............
A baj ott van, hogy a mellérendelt, polgári kapcsolatok terén is, immár 22 éve az emberek ugyanezt várják el, hogy majd becsöngetsz, Te mint Állam bácsi, és megmondod neki, hogy Kovács úr holnaptól önnek hol kell helytállnia forradalmunk új területén. Maguktól képtelenek még egy szagos radír boltot is létrehozni. Igaz, mára ez már valóban - épp emiatt - utópiává lett, így a túlnyomó többség igyekszik valamilyen állami csöcsön lógni, mert ezt a mintát látja.

kamerasmobil 2012.05.04. 13:57:28

@tundrazuzmo:
"Igen. Amíg a bolsevik hatalomgyakorlás eredménye a végtörlesztés, árfolyamstop, fix törlesztés (és még sok más minden a frankhiteleseknek, nem tudom, nincs frankhitelem)"

Tetelesen a kovetkezoket lehet elmondani a vegtorlesztesrol.
- A legkevesbe raszorult felso 10% volt az aki kepes volt elegendo keszpenzt mozgositani a kedvezmenyes torleszteshez.
- Ez a 10% tette zsebre a bankok altal vegeredmenyben elszenvedett veszteseg - azaz a vegtorlesztes koltsegenek - 70-90%-at.
- Az egesz manover a visszamenoleges torvenykezessel es polgarjogi szerzodesek allami ervenytelenitesevel eredmenyezte azt a bizonytalan helyzetet ami a forint arfolyamanak es az orszagkockzatai felarnak a stabil leromlasat es a hitelkamatok tartos megemelkedeset hozta.
A legjobban raszorulo 10% helyzete igy csak meg rosszabb lett hiszen nemhogy segitseget nem kaptak de meg tovabb nott a torlesztojuk. Egyreszt a rosszabb arfolyam masreszt a CDS-felar es kamatok emelkedese miatt amelyek igy raadasul erositettek is egymast.

A vegtorlesztesen felul a felporgetett (5% koruli) inflacio plusz az egykulcsos ado miatt a brutto 200 ezernel kevesebbett keresok fizetescsokkenese megintcsak a legrosszabb helyzetben levo devizahitelesek helyzeten rontott.

Tehat a Fidesz ezen lepesei valojaban nemhogy hasznot nem hoztak de cinikus modon csak meg tovabb rontottak azoknak a helyzetet akik igazan raszorultak volna az allam segitsegere. Akik egyebkent is kenyelmesen tudtak fizetni a hiteluket azok pedig az allam kozbenjarasaval meg tamogatast is kaptak a kedvezmenyes visszafizetesre.

Ha ez szerinted igy van rendben akkor ket eset lehetseges
- komplett hulye vagy
- cinikus szemetlada vagy

"amíg a maffia üzletvitel eredménye a magyar vállalkozások helyzetbe hozása "

A magyar vallalkozasok sorozatban epulnek le. A vegtorlesztes es bankado miatt a kisvallalatok hitelezese szinte megszunt es igy nincs penz nyersanyagra arukeszletre sem - azaz a puszta mukodes sem tarthato mar fenn nemhogy beruhazni akarna barki is.
Novekszik a munkanelkuliseg es zsugorodnak a kisvallalkozasok. A Simicska vallalkozasai azok gondolom helyzetbe kerultek de az meg a lakossag 1%-at se erinti meg alkalmazotti szinten sem. Es valahogy abban se vagyok biztos hogy a Lajos a sok plusz bevetelt szetosztja ev vegi bonusznak az egyszeri dolgozok kozott...

"és amíg a dilettáns államigazgatás eredménye a 3% alá menő államadósság, addig teljes mellszélességgel."

A valos hiany 5-6% korul mozog meg az iden is. A 3% ala beszoritast egyszeri tetelekkel erte el a kormany - valsagadok es a magannyugdijak elrablasa.
Veled ellentetben az EU pontosan latta ezt es igy maradtunk a tulzott deficit eljaras alatt.
Most a Szell Kalman 2.0 talan be tudja rimankodni az elvart szint ala de ennek a Monty Python osszes hulyesegen is tultevo adok a ara. A kiadascsokkentes es a tartosan fenntarthato gazdasagos mukodesu allam tovabbra is az esemenyhorizonton tul marad. Raadasul a Szell Kalman 1.0 is kb. 50%-ban valosult meg legjobb esetben is igy semmi sem garantalja hogy majd a 2.0 tenyleg bevalik.

Osszessegeben csak ismetelni tudom a fenti megallapitasokat a hozzaallasodrol. Vagy hihetetlen modon tajekozatlan es naiv vagy akinek fogalma sincs a valos tortenesekrol... vagy merthetetlenul gonosz es velejeig romlott ember aki szarik az orszag 90%-ara es ezt meg buszken vallalja is.

Evezős 2012.05.04. 14:09:50

@ATCG: Tudomén.
De itt kb. össze lett foglalva nagyjából minden, ami a posztról elmondható - mondanám, hogy pro és kontra, de nem mondható, mert a kormány mellett kiálló illető tulajdonképpen nem a kormány mellett állt ki, csak a saját zsebe mellett és így nem passzol a vitázók közé.
Ady sajna egyre aktuálisabb, meg József Attila is és ez valahol szomorú, mert eddig azt hitte az ember, hogy a proletár, mint olyan, meg a dzsentritempó, mint olyan, az már csak a történelemben, meg a róluk szóló irodalmi művekben leledzik és megtapasztalni meg aztán pláne nem lehet.
Oszt itt van, visszatért mind a kettő ...
Ja, remény az van. Bár ahogy nézem, eléggé fogytán.

ATCG 2012.05.04. 14:44:59

Ő is kezdene megvilágosodni?:

mandiner.blog.hu/2012/05/04/merlin_tanca_bayer_zsolt_mi_a_jobb_viii?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_05_04&utm_campaign=inde

Hobo-val, Cseh Tamással, Bereményivel, Máraival, József Attilával,
Vörösmartyval példálózik.
És nincs szívünk azt válaszolni neki:

-ember, szelet vetettél, vihart arattál;

meg hogy:
-amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.04. 14:53:04

@kamerasmobil: "Osszessegeben csak ismetelni tudom a fenti megallapitasokat a hozzaallasodrol. Vagy hihetetlen modon tajekozatlan es naiv vagy akinek fogalma sincs a valos tortenesekrol... vagy merthetetlenul gonosz es velejeig romlott ember aki szarik az orszag 90%-ara es ezt meg buszken vallalja is."

Azt hiszem, méltán állíthatom, hogy a megjegyzések nem csak személyemnek szólnak, hanem mindenkinek (bárkinek), aki hasonló véleményen van. Aki nem köpködi a kormány intézkedéseit, hanem egyetért.

Innen már csak egy lépés a konklúzió: aki ma nem köpködi a kormányt, nem gyalázza a Fideszt, hanem kormánypárti, és egyetért a kormány intézkedéseivel, az vagy tájékozatlan bunkó, vagy mérhetetlenül gonosz.

Most akkor itt valaki tényleg nagyon hülye. Vagy én, aki nem látom, hogy Orbán a megtestesült patásördög, vagy te, aki azt bizonygatja, hogy a fidesz a gonosz melegágya. Nem néztél te túl sok Mátrixot? Attól, hogy számítógép előtt ülsz, még nem te vagy a Neo, és nem biztos, hogy az a küldetésed, hogy mindenkit ráébressz szolgai mivoltára.

Ha meg tényleg ennyire buzgó Vitéz László vagy, és oda akarsz sózni az ördögnek egyet kettőt a palacsintasütővel, akkor javaslom, hogy néz körül a nemzetközi bankrendszer háza táján, vagy a nemzetek felett álló EU ideológusai között. Ott vannak a valódi népelnyomók, zsarolók, akik az ország 100%-ára szarnak - hogy a klasszikusokat idézzem.

kamerasmobil 2012.05.04. 15:06:19

@tundrazuzmo:

Orulnek ha meseregenybe illo hasonlatok helyett konkret erveket tudnal felsorakoztatni az altalam soroltakkal szemben.

Peldaul hogyan hasznalt a vegtorlesztes annak aki brutto 180-at keres es ketszeresere nott a torlesztes a lakasan es csokkent a kezhez kapott fizetese.
Milyen erkolcsokkel igazolhato hogy egyetlen amugy is kenyelmesen torleszto adosnak adtunk annyi penzt amibol tiz ilyen csaladot is ki lehetett volna segiteni?

Ez meg csak egyetlen egy tetel... nem varom el hogy vegigmenj az osszesen. Ezt is lehet objektiven ertelmezni. Ha tetszik akar konzervativ-kereszteny erkolcsiseg alapjan is megvizsgalhatod.

Bizom benne hogy kepes vagy ertelmes parbeszedre es nem csak Matrixot meg Vitez Laszlot birsz emlegetni - mas szoval probalod elterelni a vitat az erdemi kerdesekrol.

ATCG 2012.05.04. 15:15:50

@tundrazuzmo: tudom, hogy @kamerasmobil-nak írtad a válaszodat.
Ő sok-sok pontban számokat, tényeket közölt, ami a köz nagyobb részének nem jó, csak egy szűk kisebbségnek.

Csak az a baj, hogy ezek után a nyilvánvaló tények után nem azt kérdezte Tőled, hogy Te erről mit gondolsz, Neked erről mi a véleményed, Te ezt hogyan látod?

Hanem sértegetett, értelmi képességeidet ócsárolta.
Próbálj eltekinteni a sértegetéseitől és ne sértéssel,
hanem tényekkel vágj vissza, olyan tényekkel, amelyek a köz nagyobb részének jobbulást hoztak, és amely Orbánéknak köszönhető.

Így talán beszélgetni is tudnátok Ti ketten,
nem egymás mellett (egymást sértegetve) elbeszélni.

ATCG 2012.05.04. 15:18:38

...,és amely Orbánéknak köszönhető...:
,és amelyek Orbánéknak köszönhetőek.

kamerasmobil 2012.05.04. 15:24:42

@ATCG:
Tundrazuzmonak esze agaban sincs ertelmes valaszt adni sajnos es ez mar egyertelmu volt az eddigiek alapjan is. A hozzaszolasom szembesites volt amin latvanyosan megbukott.

Bizony ertelmes ember o es pontosan tudja hogy hazugsagokat ir le. A kovetkezteteseket en mar levontam magamnak de nem akarom raderoltetni...

Persze meg racafolhat egy jo valasszal. Csak nagyon nehez lesz megmagyarazni hogy miert jo az ami szinte minden objektiv szempont szerint rossz - viszont ha elismeri hogy nem jo akkor meg komoly onellentmondasba fog keveredni.

ATCG 2012.05.04. 15:53:32

@kamerasmobil: Ezt a bejegyzést tegnap este óta figyelem.
Hátha mégis elismeri @tundrazuzmo, hogy azok az általad felsorolt dolgok nem jó intézkedések voltak, és a nagy többségen nemhogy segítettek volna, hanem súlyosbítottak a terhein.
Viszont - és ekkor előjöhetne valami olyannal -, ami szerinte előrevitte az ország dolgát, a közjót.
És lehet, hogy azt mondanánk arra, hogy az valóban jó Orbán-kormány intézkedés volt.
És akkor mi is megkérdezhetnénk ezek után tőle, hogy mi az a piros pont, amit valamilyen Gyurcsány-kormány intézkedésre adott (mert ilyet is említett az este, hogy adna nekik is, de nem mondta meg, hogy mire).
És képzeld el, ha leírná, hogy mi volt az a "másik patás ördögtől" való jó.
Itt már létrejöhetne egy közös gondolkodásbeli minimum.
Egyszer pontosan itt a Vincenten olvastam erről:
abban a posztban ezt így nevezték:"pragmatikus minimum".
Ez a "pragmatikus minimum" lenne az alap, ahonnan már közösen és jobbító szándékkal lehetne értelmesen vitatkozni az "oligarchákról",
a "zsíros kormánymegrendelésekről", vagy hogy valóban az-e az érdekünk minden esetben, hogy csak hazai vállalkozás nyerhessen el egy munkát (mert mi van, ha pl. nyersanyagbányászó űrhajókat szeretnénk rendelni?tudunk olyat csinálni?);
meg hogy bizony az oligarchák a hazai földműves vagy állattenyésztő kisgazdaságoktól veszik el a létezés lehetőségét.
Tudom ezek naiv feltételezések.
De az egész poszt valami ilyesmivel indult.
A ráébresztés fontosságával.
A civil kontroll fontosságával.

kamerasmobil 2012.05.04. 16:05:13

@ATCG: Ezek nagyon szep dolgok es egyet is ertek veluk.

Sajnos az en benyomasom viszont az hogy sok Tundrazuzmohoz hasonlo ember van az orszagban akiknek nem erdeke egy pragmatikus minimum csak egy perszonalis maximum. A mostani rendszer lehetoseg biztosit nekik ennek teljes megvalositasara es nem all erdekukben engedni belole masok javara.

Nezd meg a Mandinereseket. Tul kenyelmes volt nekik a sok miniszteriumi allas meg honlap karbantartas ahhoz hogy megorizzek az integritasukat.
Menjek vissza a versenyszferaba ahol nehez az elet csak azert hogy masoknak jobb legyen? Akik ugyis ballibak meg kommunistak meg berretegok... Ahh nem inkabb tamogatom tovabb a Fideszt. Elvegre jo az amit csinalnak hiszen _nekem_ most jo...

A szamunkra a gyakorlatban fennmarado erdemi lehetoseg kivarni azt amig elegendo ember gyulik ossze a vesztesek oldalan a kormany levaltasahoz. Ezt a folyamatot lehet megprobalni gyorsitani informaciok atadasaval tunteteseken megjelenessel es ilyenfele lepesekkel.
Sajnos a parbeszed ertelmetlen mert a masik fel nem is akar kozeledest meg valtoztatast. Meggyozi onmagat hogy minden jo igy es addig nem kap eszbe amig a falnak nem megy.

ATCG 2012.05.04. 16:29:53

@kamerasmobil: Jó akkor nem marad más hátra, mint mindenkinek a saját maga háza táján törekedni erre a pragmatikus minimumra.
Azt semmiképpen sem engedhetjük meg, hogy Orbán családokat, barátságokat szakítson szét.
Csak a motivációit nem értem: (@tundrazuzmo-nak)- bár ezt azt hiszem Dr. Simonmondja meg is kérdezte tőle - mire volt jó ez a majd 24 órája tartó szinte egyedüli Fideszes-kénti szerepvállalása ezen a blogon?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.04. 19:55:27

@nu pagagyí: ....úhh. Nagyon nem.

Ezt írod...

" Orbánék a középosztály megerősítését hírdették. Talán, ez az ígéret volt az, ami ekkora hatalomhoz juttatta őket. Középosztályon egy normális ember azt érti, ami eredeti jelentése. A tudás és a teljesítmény alapján szerveződő csoport tagjai egzisztenciális függetlenséghez jutnak, ami kellő szabadságot biztosít ahhoz, hogy elveik és érdeklődésük szerint vehessenek részt a közéletben. Egy középosztálybelinek az anyagi és szellemi függetlenség egyaránt fontos. Ők a tanárok, orvosok, művészek, újságírok, kisvállalkozók, mindenféle egyedi képességgel és tudással rendelkező polgárok, az ország "gerince". "

Nem ezt igérte. Ingyenmindent igért. De nem ez a fő gond ezzel........

Ha Orbán a középosztály megerősítését igéri, akkor ne találgass, hogy mit ért ezen a - normális ember -.
( vagyis Te , ugye )

Te csak egy vagy, a többiek meg sokan vannak.

A többiek lehet, hogy azt gondolják...

- Nohát, fölemeli a középosztályt az Orbán, aszongya. Ez nyilván én leszek. Vannak nálam szegényebbek, húh, sokan. És vannak nálam gazdagabbak is. Ajaj, de mennyien. ... Nyilvánhogy én vagyok a közép. Dejó, hogy fölemel engem a Viktor. -

Ezt gondolták.
Te is, gondolom, a középosztályhoz sorolod magad.
Szerintem mindenki odasorolja magát.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.04. 20:26:54

@ATCG: "Csak a motivációit nem értem: (@tundrazuzmo-nak)- bár ezt azt hiszem Dr. Simonmondja meg is kérdezte tőle - mire volt jó ez a majd 24 órája tartó szinte egyedüli Fideszes-kénti szerepvállalása ezen a blogon?"

Azért, mert nem volt más dolgom. Szórakozásból blogolok, megtehetem.

Egyébként pedig azért, mert a véleményem (néha) sarkos kommunikálása mellett sem gondolom azt, hogy itt a patásördögök tartózkodnak, tehát érdemes beszélgetni. De sajnos látok olyan - elmebajra hajazó tüneteket - amelyek felettébb idegesítőek. És ez most nem neked szól, hanem általánosan mindenkinek:

- Miért gondolod azt, hogy nekem az a jó, ami neked?
- Miért gondolod azt, hogy nekem arra kellene szavaznom, akire neked?
- Miért gondolod azt, hogy mindenki hülye, aki nem úgy gondolkodik, ahogyan te?

Én nem vagyok te, te nem vagy én. A személyiségek közötti határvonalak nem átléphetők. Aki ezt át akarja lépni, az agresszív neurotikus ember. A "megátalkodott gonosz vagy, mert nem azt gondolod, amit én" kifejezések nem meggyőzésre, hanem verbális megsemmisítésre törekszenek.

- Miért gondolod azt, hogy ha az én kutyám kölyke szimpatikusabb nekem mint a te kutyád kölyke, akkor én már egy becstelen gazember vagyok?
- Miért gondolod azt, hogy te és csak te vagy önzetlen ember, akit a mások problémái is érdekelnek, a többi ember képmutató, színész, szektásfideszes, agymosott?

Ez az állapot már tévképzetekkel megvert pszichotikus elmére vall. Kérlek, hogy ne csapd be önmagadat, ne tartsd magadat az igazság bajnokának, ne mond azt, hogy te az elnyomottak, szegények, borsodiromák, hajléktalanok érdekét figyelembe véve szavaztál, mert ez nem igaz. Akkor pedig most ne példálózzál velük, mert most sem az ő sorsuk érdekel, hanem az, hogy őket felemlegetve lebunkózhass valakit a vitában.

Én a polgársághoz (középosztályhoz) tartozom, segítem a szegényeket ahol tudom, de nem fogom elosztogatni a vagyonomat az ő érdekükben. Az vesse rám az első követ, aki elosztogatta az ő vagyonát. A polgárságnak (középosztálynak) szóló üzenetet hallottam meg a Fidesz szájából, megértettem, rájuk szavaztam. És most is látom, hogy az én érdekeimet képviselik. Hülye vagyok? Nem. Számító vagyok? Nem jobban, mint bárki más.

Te melyik társadalmi, szociális, etnikai, vallási csoporthoz tartozol? Hozzád ki szólt? Már úgy értem a választásokon. :) És kire szavaztál? És azóta elégedett vagy? Beszéljünk most rólad, neked személyesen miért rosszabb vagy jobb? Mit tett vagy nem tett a pártod, akire szavaztál? Vagy mit tett a Fidesz?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.04. 20:53:02

@tundrazuzmo: Hoóógyne.

Fölismerted magad, hogy - polgár, emberek, meg középosztály.

Mindenki ezt hiszi magáról.

Fogtad az üzenetet ?
Mit gondolsz, miért nem tüntet 2 millió ember a Kossuth téren Orbán ellen ?
Mert nincs senki, aki ezt az üzenetet ne fogta volna.

Tízmillió középosztálybeli polgár - a zemberek....

Mind nyugodtak, mert ők lesznek fölemelve.

Csórikám.

acs63 2012.05.04. 21:03:57

@Dr. simonmondja.: Bóbita, Bóbita...
Ha nem a belső körhöz tartozik, akkor lesz neki meglepi...
(Persze az a szemét EU lesz a hibás, meg az ingyenélők.)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.04. 21:08:28

Nem olyan nagy ügy.
Mindenki beszopta.

Ebben az országban a legszegényebb ember se tüntetne az ellen, hogy a középosztályt fogja felemelni Viktor.

Mert magát gondolja annak.

Nincs az a legatyásodott csóringer, aki arra gondolna, hogy ő bizony nem lesz akkor fölemelve.

Most erre mit mondjak ?

Várjátok azt a fölemelést....

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.04. 21:09:40

Jah, nem. Megerősíti a középosztályt.

Akkor - várjátok azt a megerősítést...

Mind.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.04. 21:44:45

Elfelejtem olykor-olykor,
nem tudhat még újmagyarul
ez az atomókor.

Szerencse, hogy beszélhetek
így a vén szülékkel,
a gondolatátvivő kézikészülékkel.

komplikato 2012.05.04. 22:34:51

@nyugi_palikám_mi_érinthetetlenek_vagyunk: Jogos, viszont az "állami" telefoncégről sokan gondolják, hogy eleve a bukás szándékával tolnak bele 10 milliárdot, mivel elég esélytelen a fennmaradása, de majd (már) biztos lesz valaki aki "megmenti".

komplikato 2012.05.04. 22:49:24

@tundrazuzmo: "Innen már csak egy lépés a konklúzió: aki ma nem köpködi a kormányt, nem gyalázza a Fideszt, hanem kormánypárti, és egyetért a kormány intézkedéseivel, az vagy tájékozatlan bunkó, vagy mérhetetlenül gonosz."

Egy biztos, ha ÉN azt gondolom TE rólad, hogy iskolázott, eszes ember vagy és ez a véleményed amiket itt leírtál és el is hiszed, akkor ennek az országnak annyi. Vége. Finitó. Itt legalább 2 évtizedre gazdasági és szociális romhalmaz lesz, és én már csak abban reménykedem, hogy a gyerekem nagy korára vége lesz és nem folytatás. Meghalt az észbe vetet összes bizodalmam.

ATCG 2012.05.05. 00:46:02

Jó. Vegyük sorba. Úgy érzem a soraidból, Te is érzed: én nem gondolom azt, hogy Neked az a jó, ami nekem, hogy aki nem úgy szavaz, nem úgy gondolkodik, mint én az alja népség.
A hit, a politikai szimpátia mindenkinek magánügye.
Szíve-joga: miben hisz, kiben hisz, mire szavaz, kire szavaz.
60 éves vagyok, építész. 2007 késő ősze óta - a válság kezdete óta - nincs állásom: az akkori munkahelyem, egy kivitelező kft. csődbe ment. Felmondtak. Egy közbeszerzési pályázaton dolgoztam éppen: kedden lett volna a pályázatbeadás, péntek délben közölték, hogy pakoljak össze, nem tudnak tovább foglalkoztatni. Még valamit mondtam a főnöknek, hogy legalább hétvégén hagy rakjam össze a pályázati anyagot. Nincs értelme, mondta.
55 éves voltam akkor. Már egy 55 éves embernek sem könnyű ma Magyarországon munkát találni. Kisebb tervezési feladataim azért még akadtak egy darabig: ismerősőkön keresztül, azután semmi.
Illetve alkalmi fizikai munkák igen. Van családom (ezt annyira nem részletezem, mert nem tartozik ide).
Az előbbieket is csak a szociális helyzetem érzékeltetésére írtam.
Amíg volt állandó munkám végig az építőiparban dolgoztam, közel azonos ideig voltam tervező, beruházó, kivitelező.
A koromból kiviláglik, hogy mi átéltünk egy kemény váltást a kilencvenes évek elején. Az építőipar akkor is nagy válságban volt.
Akkor lett általános gyakorlat, hogy az emberek tízezreit - jó esetben is - csak a nettó bérükre jelentették be az építőiparban,
vagy minimálbérre, vagy sehogy és teljesen feketén dolgoztatták őket.
Református vagyok.
Etnikai hovatartozásom? Apám 1946-ban a román börtön elől Magyarországra szökött székely, anyám alföldi magyar.
Párttag nem voltam, a KISZ-t még gimnáziumban kényszerből csináltuk. Azért voltunk építőtáborokban is nyaranta: nem a politikai minősítés, hanem a kaland, az együttlét miatt. Jó előkészítés volt pl. a katonaságra a hansági vagy a bajai hosszúhegyi tábor.
A Hanságban reggelente a "kiviszem a lavor" (Led Zeppelin) magyar hangzású bömbölésére ébredtünk. A táborvezetőt Flambárnak csúfoltuk (akkoriban ment a nyomorultak a TV-ben).
Reggelire fekete híg (talán brómozott) kávélöttyöt kaptunk.
Tisztítottuk serényen a csatornákat, de a Szabolcsból jött brigádok mindig jobban teljesítettek, mint mi pestiek, illetve Pest környékiek
(én ez utóbbi csoportba tartozom).
Az egyetem előtti tizenegy hónapos katonaság sem volt olyan szörnyű. Bőszen énekeltük meneteléskor az "Újra itt van, Újra itt van a nagy csapat"-ot. Ezt az Illés nótát még eltűrték a tisztek, de amikor március tizenötödikén Kossuth- nótákat, meg a Gábor Áron rézágyúját énekeltük, rögtön elkezdet nyomozni a politikai tiszt, hogy ki találta ki, hogy ilyen nótákat énekeljünk. Nem is értettük.
Elvégre miért ne énekelhetnénk március tizenötödikén 48-as nótákat? Kokárdákat is tűztünk ki. Az sem tetszett. Nem tartozik a katona ruházatához mondták.
Az egyetemi építőtábor már nem volt ilyen jó. Bajára a Kórház építkezésére kerültünk. A táborhely tök jó volt a Sugovica partján, de a munka az olyan értelmetlen, mint amilyenekkel a katonaságnál szokták megbízni a közlegényeket.
Nemzetközi tábor volt. Volt ott orosz brigád, lett vagy litván brigád, és a Budapesti Műegyetemről egy építész, meg egy gépész brigád.
Az oroszoknak még valamennyire értelmes volt a feladatuk, mert árkot kellett ássanak a a gépészeti vezetékeknek,
Mi csak sittet lapátoltunk egyik helyről a másikra, majd vissza.
Az oroszok büszkék voltak magukra, hogy milyen jól állnak az egyszemélyes munkaversenyben. Mi a harmadik napon fellázadtunk, hogy ez nem termelő munka, ezt nem csináljuk. És mivel nem dolgoztunk, úgy gondoltuk az ebéd sem jár, és nem is mentünk ebédelni sem. Lett nagy riadalom: lázadás. Az egyetemről pár óra múlva ott volt a függetlenített KISZ-titkár fekete Volvón (72 nyara volt). Fenyegetőzött, hogy vegyük föl a munkát, mert ennek következményei lesznek ősszel. A gépészek sztrájktörők lettek és elmentek "dolgozni".Mi azt mondtuk a KISZ-titkárnak hogy menjen szépen vissza Budapestre. Valamelyikünk közben táviratozott még reggel a Táskarádiónak:"Baján Sípol a macskakő, Gyere!"
Estére már ott is volt a táborban a rádiós csapat. Belevaló scaj volt a riporternő.
Szépen körbekérdezett mindenkit. A külföldieket is.
Mi elmondtuk mi a bajunk, hogy építész hallgatóként értelmes építőipari munkát szeretnénk végezni. Az oroszok nem értették mi a bajunk. A lettek vagy litvánok láthatóan nem nagyon kedvelték az oroszokat.
Jó kis vita volt. Akkor még az egyetemen is tanultnk oroszt. Úgyhogy elég jól el tudtam magyarázni az orosz brigádvezetőnek, hogy mi nem tetszik nekünk.
Erre azt mondta:
-Ti magyarok túlságosan idealisták vagytok.
A balhé másnap a Fejér megyei Állami Építőipari vállalat irodáján folytatódott (ez volt a rádióműsor hatása), ahol a vállalt termelési vezetői elmondták, hogy nekik ez az építőtáborosdi púp a hátukon,
ők nem tudják kéthetenként vagy havonta a diákok szája íze szerint átszervezni a munkafolyamatokat.
Végül azért mégis át tudták: Válaszfalakat bontottunk utána az egyik kórházi szárnyban.
73 március tizenötödike előtt a dékáni hivatal előtt kihírdették, hogy másnap senki ne menjen a Nemzeti Múzeumhoz, ha jót akar.
Ilyen biztatásra azután jó sokan elmentünk a Múzeumhoz.
Este a Kossuth Lajos utcában volt akitől nyomozók elvették a személyijét. Annak a srácnak utána hat hónapig Baracskán kellett a kőfejtőben dolgoznia.
Soha nem voltam párt-tag.
Az első munkahelyem a Csepeli Vas és Fémművek területén lévő Csepeli Tervező Intézetben volt.
1977. Ez ugye a Nagy októberi Szocialista Forradalom 60. évfordulója.
Valamelyik túlbuzgó brigádvezető felajánlást tett, hogy a munkásság ennyi és ennyi túlórával fogja emlékezetessé tenni az évfordulót.
Tényleg sokat dolgoztak. Nap-mint nap hallgattuk a hangosbeszélőn, hogy a Csőgyár ennyi százalékot, a Finomhengermű ennyi százalékot, a Szerszámgépgyár ennyi százalékot, a Kerékpárgyár ennyi százalékot teljesített. Ez ment tíz hónapon keresztül.
Eljött november hetedike. A munkások egy kanyi jutalmat nem kaptak. A felajánlást tevő brigádvezető, párt és egyéb vezetők nyilván igen sokat.
A munkások még aznap zsíros kenyeret tettek a Lenin szobor kezébe,
és egy kopjafákra, láncokra felfüggesztett koporsóval vonultak a gyár körüli utcákon. A koporsó oldalára ez volt felfestve: NYERESÉG.
Állítólag aznap éjjel katonai alakulatok zárták körül Csepelt (erről csak hallottam később).
Ja azt elfelejtettem, hogy 73 után minden évben még legalább egy hónappal március tizenötödike után is ott virított a tarisznyámon a nemzetiszínű szalag.
A rendszerváltás körüli időben az Országház közelében, a Kossuth Nyomdában dolgoztam beruházóként (Alkotmány utca Honvéd utca sarka).
88-ban teli volt a nyomda titkosrendőrökkel március tizenötödikén, meg egy-két Duna-körös tüntetésre is emlékszem.
89-ben délben, amikor Szűrös Mátyás a Parlament erkélyéről azt kiáltotta: "Magyarország államformája mától Köztársaság"
kint voltam a téren, noha a munkahelyemen éppen főmérnöki értekezletre kellett volna menjek.
Hol voltál kérdezte a főmérnök mérgesen, amikor a kezdés után vagy háromnegyed órával megjelentem.
-Kint az Országház előtt. Nem kiáltanak ki minden évben Köztársaságot. Este újra kimentem a Parlament elé. Október huszonharmadika volt. A téren emberek sokasága. Égő gyetyák a földön.
Később a tömeg elkezdte skandálni: ruszkik haza.
Ott voltam a Hősök terén az Erdély tüntetésen. Hallgattuk Csurka beszédét: "Minden magyar felelős minden magyarért." Akkor még nem éreztük ki szavai mögül a sandaságot. Csak melegség volt mindenki lelkében. Ahogy a térről elvonultunk a román követséghez,
már sötétedett, a házak ablakaiban gyertyák aranysárga meleg fénye világította utunkat.
Nagy Imre újratemetésére nem engedett el a feleségem, úgy érezte, hogy ott baj lehet (akkor már két kis gyerekünk volt).
A 89-es decemberi romániai forradalom másnapján elég sokáig bent voltam a nyomdában. Nem sokkal hazamenetelem után ért oda apukám, aki egy barátjával kocsival Erdélybe indult; vinni akart engem is magával. Ha ott ér biztosan elmegyek én is vele.
Éjszaka értek Kolozsvárra (nagynénémék laktak ott), a város teljes sötétségben, a panelházak ajtajai zárva, mindenhonnan géppisztolyropogás. Nem tudtak eljutni nagynénémékhez, ezért továbbindultak apám szülőfaluja Mezőbánd felé.
Hajnali két óra körül egy az országútra irányított gépfegyversorozat miatt ki kellett ugorjanak a kocsiból,és az árokban lapulva várták meg, hogy tisztuljon a levegő.
Apám párttag volt, de pl. lelkesen korteskedett Roszik Gábor lelkészért Gödöllőn aki Király Zoltánnal kb. egy időben került be még a rendszerváltás előtti parlamentbe.
Ha már kérdezted, én mindig a baloldalra szavaztam.
Plebejus érzelmű, köztársaságpárti vagyok. Biztosan jó sok paraszt, és ami tény falusi tanító, és hétszilvafás nemes (az erdélyi ág) van az őseim között. Ezért.
Apám MSZP tagként természetes, hogy a pártjára szavazott.
Az öcsém velem ellentétben párttag volt, és függetlenített kari titkár is az egyetemén, de ő mindig a Fideszre szavazott
(igaz az első két szabad választás idején még nem volt itthon, Angliában és Amerikában dolgozott).
98-ig nem volt itt olyan hisztérikus helyzet az országban, mint a 2002-es választások óta.
A 90-es évek elejéről emlékszem olyan vitákra a TV-ből ahol nem az volt a lényeg, ki melyik párt tagja, hanem az: mit mond, hogyan érvel.
Emlékszem Csengey Dénes lobogóan lelkes, magával ragadó szavaira,
Surányi György okos elemzéseire, Krassó György karakán keménységére, Solt Ottília szegényeket segítésére, csendességére, Torgyán humorára és bumfordiságaira. És figyeltünk a FIDESZRE is.
Emlékszem nagyon nem tetszett például, hogy az első választás előtt sok helyen a FIDESZ plakátjain áthúzták az F betűt ZS-re javították.
Tetszett, ahogy a Fidesz kivonult a z ülésteremből amikor az első országgyűlési napok valamelyikén a Koronával foglalkozott a Tisztelt ház. Orbán azt mondta akkor a modern Magyarország megteremtésében ennél sokkal fontosabb dolgaink vannak.
Emlékszem, amikor a 94-es választások előtt a Fidesz nemmel szavazott egy nyugdíjasokra vonatkozó törvényre, és Orbán ezt a 168 órában meg is indokolta:
-A Fidesz csak olyan törvényeket tud támogatni, melyeket megválasztása esetén teljesíteni is tud.
Sokszor felítélte a Fidesz akkoriban a rádió és a Tv-elnök elleni alattomos támadásokat is.
Csurka írásaiból viszont akkoriban kendőzetlenül előjött a rossz.
Csóri Sándor is írt szerencsétlen mondatokat.
Ja még a legelején volt a taxisblokád is kilencvenben, azt a nép inkább jó kis balhéként élte meg. Az építőipari szövetkezetünk központja a Visegrádi utcában volt, amit építettünk viszont a Margit híd túloldalán.
Esténként az idősebb nénik teát vittek a hidat eltorlaszoló taxisoknak.
A nép bámészkodott. Sok szirénázó mentőautó jött-ment a hidakon. Mindenki tudta, hogy többségük nem betegekete szállít, de átengedték őket, mert mint hallottam az egyiküktől:
.Gyerekek megegyeztünk, hogy a mentő és tüzoltó autókat, valamint az élelmiszerszállító kocsikat átengedjük.
98-ban azután Orbánék győztek.
Innentől kezdve azért már volt egy-két dolog, ami nem tetszett.
Először még inkább a Kisgazdák részéről.
Ismertem olyan építészt, aki nagy kisgazda aktivista volt, és még a 98-as választások előtt mondta eddig robotoltunk, de ha majd nyerünk nagy kanálla eszünk a tejfölös fazékból.
A nyerés után meg is tették a gödöllői kastély műszaki igazgatójává.
A mi cégünk végezte az egyik kert felőli torony felújítását.
Ez az ember büszkén mutogatta, hogy milyen jó irodát alakíttatott ki magának a kastély első szárnyában. Ez még nem lett volna nagy baj. Csak elszaladt vele a ló. Igazgatósága második vagy harmadik hetétől már Mercedesszel járt Gödöllőre dolgozni Pestről, és ez azért egypár háttérbe szorított gödöllőit sértett. Elég hamar ki tudták penderíteni őkelmét onnan. Gödöllő végig megmaradt MDF-es irányultságúnak.
Gémesi a polgármester tisztakezű jobboldali, és jó városvezető. A Fidesz 2010-ben le akarta volna őt cserélni egy új káderrel a városvezetés éléről, de a gödöllóiek ezt szavazatukkal megakadályozták. Egyébként érthetetlen volt a Fidesz Gémesi ellenessége, hiszen Gémesi utóbb Fidesz tag lett.
Azután jött a Korona utaztatása a Kaya Ibrahim és Simicska ügyek,az Ezüsthajós dolgok.
Természetesen sok minden - főleg szimbolikus dolog épült is - falusi főterek díszburkolatot, szökőkutat kaptak. És ezek.ha nem termelő beruházások voltak is, de örömet okoztak az ott élőknek.
Épp a múlt hétvégén bicikliztem át Nógrádsápon, a falu kicsi főtere is akkor készült.
De azt sem szabad elfelejteni, hogy sok minden épült Hornék alatt is a Piliscsabai Katolikus Egyetemen például, vagy Pesten a Szentkirályi utcai katolikus egyetemen, vagy a központ papneveldében.
A mi cégünk sok ilyen munkát pályázott, és sokat meg is épített
közülük.
A 2002-es választás vezetett azonban döntően mai megosztottságunkhoz. Orbán nem tudta elviselni a vereséget.
A két forduló között emlékszem mentek e kör sms-k, hogy mindenki vigyen magával saját golyóstollat a szavazófülkébe, mert a szocialisták színüket vesztő tollakat helyeznek majd el az fülkékben.
Orbán nagy beszédekben buzdította a népet, hogy aki nemzeti érzelmű, és nem idegen szívű az nagy kokárdákat viseljen és hordja legalább a második fordulóig.
Én ekkortól kezdődően mindig leveszem a kokárdát a mellemről már március tizenhatodikán.
Nekem senki ne írja elő, hogy mikor és meddig legyek magyar.
Tudom én azt magamtól is.
És ne bélyegezzen senki nemzetére rontónak azért mert nem rá szavazok.
Ja és a Meggyesi Orbán vita a TV-ben.
Ugye a jobboldaliak azzal is vádolják a szocilistákat, hogy Meggyesi az ápolónői fizetések 150 %-kos ígéretével, majd győzelmük után teljesítésével vitte csődbe az országot. Azt mindenki elfelejti, hogy Orbán ebben a vitában 450%-kos emelést ígért.
És a lakásvásárlási támogatások. 001-ben és 2002 elején tanúj voltam a munkahelyemen. hogy hányan vettek így föl támogatott kölcsönt, hogy meglévő ingatlanaik mellé még újabbakat vegyenek.
Ez is bőséges alapja lett a későbbi eladósodottságnak, nemcsak a Meggyesi ígéretek teljesítése.
De képzeljük el mi lett volna, ha Orbán győz akkor. és teljesíti a 450%-kos ápolónői béremelést. Vagy ő nem teljesítette volna?
Meggyesi tartotta a szavát ő meg azt mondta volna:
-Nézzétek, mi ezt megígértük, ti megválasztottatok, de az ország anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé, hogy teljesítsük ígéretünket.
Így utólag látva el tudom képzelni, hogy nem tartotta volna be a szavát.
Hol volt ő már ekkor a régi Orbán Viktortól, aki hazugsággal vádolta meg az Antall-kormányt.
És a választás baljós éjszakája. Még a vereség nyilvánvaló pillanatában sem volt hajlandó ezt elismerni, ezt csak Dávid Ibolya tette meg.
Másnap reggel a munkahelyemen felhívott az öcsém.
-Örülsz, mi?- kezdte haragosan. És vagy egy órán keresztül zúdította rám dühét. Dühét külön fokozta, hogy apám ott volt az MSZP választási központjában, és az első sorban, a TV körkapcsolásoknál jól láthatóan ott csápolt, valahányszor a szocialisták egy újabb mandátumot szereztek. Ettől kezdve évekig nem beszélt apámmal (a szüleink még 68-ban elváltak).
Engem egy családi névnapi ebéden politikai analfabétának nevezett, amiért nem a Fideszre szavaztam.

Azután jött a kettős állampolgárság ügye. Ezt eleinte a Fidesz sem akarta olyan nagyon, de azután meglátta benne a politikai lehetőséget.
Gyurcsány is megláthatta volna, de ebben a kérdésben is vak volt.
Minket ugye felerészben erdélyi származásúak révén ez személyesen is érintett. Természetes, hogy én is igennel szavaztam. És még nagyon sok baloldali igennel szavazott, nemcsak jobboldaliak.
Vissza lehet nézni a számokat. Ha kis különbséggel is, de az igenek győztek.
Apám párthűségből nemmel szavazott. Ez ha belegondolunk igazi tragikus dilemma lehetett neki, ő aki haláláig Erdélyt tartotta édes hazájának, akinek a fogait aromán börtönben azért verték ki, mert a független erdélyi köztársaság kikiáltásáért szervezkedett, most édes-mostoha Magyarországának vélt érdekében nemet mondott.
A feleségem 2005-ben halt meg. Az öcsém elvitt a csíksomlyói búcsúba, majd a Csángóföldre Moldovába.
A kocsija szélvédőjén nagy nemzetiszínű szalag, és egy felirat: összetartozunk.
Csíkszereda előtt álltunk az út szélén és egy arra kerékpározó magyar odakáromkodott nekünk: g...i magyarok, azt mondta.
Elfogott a düh:
-Honnan veszed, hogy mi nemmel szavaztunk?- kiáltottam vissza neki.
2006 ban a válása utáni újabb esküvőjére, lakodalmára- nyilván az újabb választási vereséget megbosszulandó- nem hívta meg az öcsém az apámat.
Előtte még a választások két fordulója között szintén volt egy-két családi perpatvar.
Azt mondta a választás napján eljön hozzánk, mindannyiunk előtt letérdel, és úgy kéri, hogy egyszer az életben a jó oldalra szavazzunk.
Szerencsére ezt nem tette meg.
Anyukámmal viszont a két forduló között a temetőben találkoztam. És ő ott a fiam és az egy éve halott feleségem sírjánál azt mondta nekem. hogy én miért vagyok az öcsém és az ő ellensége, miért mindig az apámat pártolom velük szemben.
Sok ilyen és hasonló est zajlott szerte az országban akkor.
Ezt tette velünk Orbán Viktor.
Egyet még elfelejtettem.
2002-ben a két forduló között ugye azt kérte híveitől:
-Jöjjön el mindenki szavazni, és hozzon magával még egy embert.
A feleségem nem akart elmenni szavazni. Amúgy ő Fidesz-érzelmű volt.
Kettőnk között ebből nem volt soha vita.
Eljössz te is velem, mondtam neki,és arra szavazol akire akarsz.
Eljött. És a Fideszre szavazott. Úgyhogy én elvittem Orbánnak egy embert, mégsem nyert.
A 2010-es választáson is hű maradtam a baloldalhoz, bár a körzetünk egyéni MSZP-s jelöltjére nem voltam hajlandó szavazni, mert arról tudtam, hogy tetű ember.
Kérdezed, hogy elégedett vagyok-e a szavazás óta.
Nem vagyok az, még sokkal több minden nem teszik, mint 1998-2002 között, 2002-2010 között.
Nem gondolod Te sem ugye, hogy egy baloldali érzelmű jó szívvel nézte a Hgyó féléket, a Kotsis Istvánokat és más CsákMátékat.
Ilyenek mindkét oldal holdudvarában akadnak bőven.
Mindannyiunk közös ügye- akárki van is hatalmon, hogy a közpénzek valóban a köz javára fordítassanak.
Hogy ne legyenek zsíros, levajazott kormánymegrendelések, hanem tisztességes ár/értékarányú, tiszta versenyben elnyert megbízások.
Hogy a kormány megrendelések a válságmenedzselés munka és munkahelyteremtő eszközei legyenek, ne pedig a kiskirályosodás elősegítői; a mutyizós, dzsentri mentalitású, urambátyám világ újra és újratermelői.
Ismétlem ez nem oldalfüggő.
És ezt csak mi együtt, az ezt elítélők, és az ilyen dolgokat számon kérők akadályozhatjuk meg.
Kifárasztottál.
Tisztában vagyok vele, hogy nálam is sok az érzelmi elem.
De valamennyire én is válaszoltam a kérdésedre.

ATCG 2012.05.05. 01:08:01

@ATCG: ezt a hosszú választ @tundrazuzmo tételes kérdéseire adtam

ATCG 2012.05.05. 01:51:08

@ATCG: elkezdet: elkezdett

kamerasmobil 2012.05.05. 01:52:25

@ATCG:

Attol tartok most kenytelen leszel rakeresni arra hogy mit jelent az hogy TL:DR

Hihhetetlen 2012.05.05. 02:30:00

@ATCG:
Én ráértem, elolvastam, köszönöm, hogy leírtad.
Korom miatt a '90 utáni dolgokra tudok érdemben reagálni, nagyjából egyetértek azzal amit írtál. Hál istennek nálunk a családban nem volt ilyen szakadás, de baráti társaságban igen.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.05. 06:58:35

@ATCG:
Abból, hogy melyik évben éppen mit építettél, összerakhatnád a kormányok valódi politikáját.

Én úgy gondolom, hogy azzal jobban leírható lenne a munkájuk meg a politikájuk, mint a jelszavaikkal.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.05. 08:52:45

@ATCG: ... Hát ez a Bayer nagyon tuti...

Aszongya,
- a civilizáció unalmas, ezért hadakoznak ellene, mert akkor érzik, hogy élnek

- a jelenben élni közönséges, ezért ők fejest ugranak a múltnak kútjába

- a haladást az egész világ hajszolja, ezért ők egyéniségek, ha visszafejlődést akarnak

- ha mindenki jól él, az nem jó, mert ők elitisták .... úgyhogy akkor nem érzik elég kiváltságosnak magukat.

- ha a baloldal a bevándorlókat védi, akkor az nem jó, mert a munkások a legalsó osztály...

- a háborúzni akaró fiatalok és a futóbolondok mind kortünet, amit a civilizáció okozott... ha lerombolnák a civilizációt és mindenki falun éldegélne, az lenne az egészséges

- a jólétben élni és a korszerű dolgokat használni és élvezni, az " varázstalan ", mert nincs miért harcolni ...

...

.... ezért a jólét és a korszerűség ellen harcolnak.

...

Fasza, hogy ennyire őszintén vall a betegágyon.

Akkor ezzel a - fundamentalista elitista hitvallással -,
gondolom,
a középosztály megerősödése meg a jóirány témát ki is végezhetjük.

Köszi Bayer Zsolt...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.05. 09:35:58

@ATCG:

Amúgy tetszett nekem ez a Bayer féle jobboldal-magyarázat.

Harcos fundamentalista vallási vezetést akarnak, amiben ők az elit.

Pont így gondolom én is.

Ők azért harcolnak, hogy ezt az országot elhagyja a világ fejlődése, és az egész civilizáció.
És elitisták - nyilván, ahogy Lázár is kifejtette.

Csak két dolgot nem értek.

1./ Miért gondolják, hogy ők az elit - onnan felcsútról a bányából... ?

2./ Miért nem megy le falura az infarktusával, ha el akarja utasítani a fejlődést és a civilizáció áldásait ?

A harcos jurtalakók az infarktusuk után nem írogattak, hanem elkaparták őket...

Tessenszives nem kórházban feküdni, mert az a globalizáció áldása...

ATCG 2012.05.05. 09:37:45

@Dr. simonmondja.: És a Nemzeti Színház helyén maradt Gödörről mi a véleményed?
Az egy meg nem épült valaminek a hiánya, mégis Budapest egyik legjobb helye lett.
Hely, nem puszta tér, hely, aminek lelke van.
Igaz most valami csókosok már félig elorozták: Aquárium, vagy mi lett a neve.
Évfolyamtársam volt a Gödör építésvezetője, egy mási szintén.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.05. 10:06:57

@ATCG:
Azt gondolom róla, hogy ez az ezeréves város olyan életképes, hogy egy ilyen fidesz-horda féle tatárjárás még megkarcolni se tudja.

Nem tudnak itt annyit rombolni, hogy el ne felejtsük őket, mint egy tavalyi megfázást.

tundrazuzmo (törölt) 2012.05.05. 10:22:32

@ATCG: Köszönöm az őszinte és hosszú választ!

ATCG 2012.05.05. 10:48:30

@Dr. simonmondja.: Bayer Zsoltnak nem szoktam olvasni az írásait, a TV-ben, amikor még a meccseken kívül is néztem TV-t néha-néha átkapcsoltam a vitaműsoraikra, de nem sokáig tudtam hallgatni bicskanyitogató szövegeit, és nézni tenyérbemászó képét.
A Béke-menetes álszent béke szövegeitől egyenesen falra másztam.
Ez az ember és a béke! Egymással kibékíthetetlen ellentétben álló dolog, gondoltam. Amúgy azért elismertem magamban, hogy jól forgatja a szavakat.
Valahogy úgy, ahogy Csurka tudta. Csak Csurka Bayerrel - és mint Tamás Gáspár Miklós írta halála másnapján- Vonával ellentétben melegszívű fajvédő volt, addig ezek hideg szívűek.

Egyszóval én Bayert nem szeretem, mondhatnám azt is Petőfi szavával a Helység kalapácsából:
"-Utálom kendet, mint a kukorica gölödint."
Ezen az írásán mégis megakadt a szemem.
Legfőképpen a Hobo idézet miatt. Hogy meri ez felhasználni Hobo-t?! mérgelődtem még olvasás előtt.
Azután végig olvastam.
Ez egy mindenki számára olvasható írás.
Persze ebben is van számomra csúnya dolog bőven. Te ki is emelted ezeket.
De tiszta vizet önt a pohárba. Szerinte ez a jobboldali (elitista?) értékrend (azzal persze lehetne vitázni, hogy miért kell elitistának lennie egy jobboldalinak, Vörösmarty nem hiszem, hogy rangkórságban szenvedett volna, vagy elzárkózott volna a pórnéptől).
De nincs benne fröcsögő gyűlölet.
És azért a vége felé az a Bereményi idézet, az reményt keltő: az ártatlanokról és a nem haragosakról.
Nem lenne Bayer, ha nem fűzné hozzá, hogy a túloldalon nincs ártatlan, az ő oldalán pedig mindenki haragos.
Ez akkor is egy kiindulási pont.
Így lehetne értékek mentén is választani, és ettől még nem szakadna szét az ország, visszatérhetnénk a 98 előtti stílushoz.
Lenne párbeszéd.
Azért ismerjétek el @tundrazuzmo is leírta itt, ebben a hozzászólás áradatban: tudja jól, hogy az ebben a blogban megszólalók sem "patásördögök".
Ja még valami: a Bayer írást kommentelők némelyike, szinte Wittner Mária stílusban szólt hozzá, vagy még rögtön a betegsége után egy páran "dögölj meg"-et kívántak neki,
Ezeket a zsigeri indulatokat biztos, hogy le kell győzzük magunkban, ha élhető országban szeretnénk élni.
Az öcsém nagyon szereti Wittner Máriát. Most egy-két hét múlva majd pátyolgatni is fogja Erdélyben Nyírő József újratemetésén, vagy a csíksomlyói búcsún Pünkösdkor.
Azt mondja nekem a múltkor: "Marika néninek csodálatos a hite, az embersége. Egyszer majd személyesen is meg kell ismerjed."
És én visszafogtam magam és nem gúnyolódtam Wittner Máriának az Országházban elhangzott - Horn Gyulára tett - mély hittől indíttatott emberséges hozzászólásán.

ATCG 2012.05.05. 10:49:40

@tundrazuzmo: Te is őszinte voltál.

ATCG 2012.05.05. 11:03:50

@Dr. simonmondja.: A sors iróniája, hogy az akkori Fidesz kormányzás más helyre felépített Nemzetije miatt kaptunk egy ajándékot tőlük, megkaptuk a Gödör nevű helyet.
Akkori munkahelyem főnöke, ő is építész, zarándokutakra vitte építésznek szánt fiát az új Nemzetihez-
-Neked tényleg tetszik?- kérdeztem tőle.
-Tetszik.-válaszolta. Az ő hite nem engedte láttatni az épület építészeti és színháztechnikai hibáit.
Az öcsém munkahelyi ablakából (majdnem szemben van a Duna túloldalán) esténként gyönyörködött a kivilágított színházban.
-Nézd, milyen szép!- mutatta nekem az ablakból.
Nem lomboztam le építészati kritikámmal.
A MÜPÁ-t ezek építették a Nemzetit amazok.
Most ott áll egymással szemben a kettő, közöttük egy nyomorék kis zikkurat utánzattal.
Nem igazi tér, de azt hiszem elég sokat kifejez Magyarországból
(a hozzájuk kapcsolt - politikai szimpátiáinktól függő - tudásunk miatt).
Ezt máshol úgysem értenék meg.

ATCG 2012.05.05. 11:09:16

@kamerasmobil: nem tudom megfejteni a rejtvényt sajnos.

ATCG 2012.05.05. 12:15:51

@ATCG: Ja, abban a négy betűben - ha esetleg ezt jelenti a rejtvény - benne van a vezeték és a keresztnevem kezdőbetűje.

ATCG 2012.05.05. 12:34:15

@acs63: Köszönöm a segítséget.
Bizonyos dolgokat csak hosszabb szövegben tudunk megértetni másokkal.
Különösen amikor olyan a helyzet
hogy (talán?) Széchenyi kifejezésével azt mondhatjuk:
"Nincs időm röviden írni".

acs63 2012.05.05. 12:47:31

@ATCG: OFF
A Tied - kissé - túl hosszú lett, de alapos. Én inkább röviden írok, ám félreérthetően. Aki nem ért valamit, az kérdezzen vissza, de nem vagyok olyan fontos. Ha az leszek, akkor nem kommentelek, hanem saját blogot nyitok és nem vendégeskedek itt. (Akármilyen kedves vendég...)
ON

ATCG 2012.05.05. 13:02:43

@acs63: Nyilván járatlan is vagyok a hozzászólás "szertartásrend" íratlan szabályaiban. Öreg szószátyár.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.05. 13:14:26

@acs63: off

A nevezett hibát legkönnyebben a tagolatlan szöveg mint olyan okozza. Jó tagolással hosszabb szöveg is olvasható marad, még a komment műfajában is. ATCG ezt tudatosan vagy sem, de elkerülte, olvasható maradt.

@ATCG: Nem olyan különleges szabályok azok, csak tudatában kell maradni annak, hogy bármennyire is élőszó-szerű a beszélgetés, mégiscsak írásban jelenik meg, amit mondunk.
Ezért ügyelni érdemes az írásképre, a helyes központozásra, tagolásra, a szabatos fogalmazásra. Másként ugyanaz a szöveg, ami élőszóban teljesen elfogadható, jól érthető, a társalgás része, itt mégis esetlen, ostoba vagy zilált benyomást kelt, súlyosabb esetben konkrétan olvashatatlan, de legalábbis csak felületes átfutásra érdemesnek látszó szóhalmaz lesz.

Nagyon off. Mivel a blog.hu kommentelési lehetősége hajlamos technikai malőrökre, amelyek általában a hozzászólás – elküldés utáni – elvesztésével járnak, ezért a hosszabb hozzászólásokat érdemes biztonságba helyezni, mert roppant elkedvetlenítő a "küldés" gomb után azzal szembesülni, hogy elpárolgott.
A hagyományos megoldás a jegyzettömbben (nem wordben) írás és onnan átemelés, a tempósabb technológiai haladás hívei pedig a Lazarus nevű, Firefoxban, Safariban és Chrome-ban is használható böngészőkiegészítővel automatikusan mentethetik a beviteli mezőkbe írt szövegeiket: lazarus.interclue.com/download

ATCG 2012.05.05. 13:22:17

Mivel ez a poszt most egy kicsit a két oldal egymás felé tett gesztusairól is szól, eszembe jutott Orbán az Európa Parlamentben (a második szereplése, amikor sokkal visszafogottabb volt).
Gondolom sokan néztük a vitát: ki azért mert szereti őt, ki azért, mert ha nem is szereti, de mégis ő hazájának a miniszterelnöke. És nem mindegy, hogy mit gondol a külföld róla, rólunk.
Fontos szereplés volt és viszonylag jól is beszélt.
Érdekes volt, ahogy a támadások kereszt-tüzében az őt védők hozzászólásaira reagált.
Egy olasz szélsőjobbosnak, amikor az megvédte őt- odatisztelgett.
Amikor viszont Tabajdi Csaba befejezte hozzászólását, Orbán arca rezdületlen maradt.
Pedig Tabajdi így kezdte beszédét:
"-Orbán Viktor nem PusztaPutyin. hanem Magyarország miniszterelnöke, akinek kijár a minden ember méltóságát megillető tisztelet."
Vajon romlott volna a hívek szemében az Orbán-kép, ha Viktor erre
a gesztusra is egy gesztusértékű tisztelgéssel felel?
A baloldali híveknél - és ugye a mi miniszterelnökünk is - biztos, hogy szerzett volna egy-két jó pontot.
De OV az OV, hiába, és magyar. Külföldön pedig három magyar az biztos, hogy legalább kilencfelé húz.

ATCG 2012.05.05. 13:25:55

@Counter: Köszönöm a segítséget.

George Sand 2012.05.06. 00:42:31

@kamerasmobil: Egyrészt igazad is van úgy általában, másrészt azért én kíváncsi lennék az oldalletöltések számára. Én végigolvastam, és azt mondhatom, igen jellemző ez a megosztottság a magyar családokra, barátságokra, kapcsolatokra. Ez a leírt élet egy korrajz is, némiképp tipikus.
A hosszúsághoz annyit még hozzáfűznék, hogy az emberek jórésze már papíralapon se szereti a nagyregényeket. Sőt, a regényeket se annyira.

ATCG 2012.05.06. 06:50:47

@George Sand: Rádiójátékokat, meg esti mesét sem szeretnek már hallgatni a felnőttek és a gyerekek.
Biztosan kihalnak lassan a diafilmvetítések is, ahol a kicsik az olvasó szülővel együtt, vagy gyakran már előre mondják a sokszor látott mese szövegét, mint ahogyan a négyéves lányom mondta a Jancsi és Juliska nézése közben előre. három évvel fiatalabb öccse mellett szorongva és izgulva:
-"Úgy hordta a hasádfákat"- (ismerősebb volt neki így d betűsen a szó),
azután a megnyugtató végkifejlet felé közeledve:
-"Tessék megmutatni, hogy kell!"-és a gonosz boszorkány beugrott a kemencébe.
Nem tudjuk, tudják, mit veszítünk, veszítenek a nem-olvasással.
Elveszítjük a képzelőerőnket.
Verseket sem olvasnak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.05.06. 09:07:20

@ATCG: A srácok neteznek. Viszont cserébe eléggé kitágult a világuk.
Amit régebben egy nagyregényből ismertek meg, azt most kattintásokkal nézegetik végig. Aztán megmutatják egymásnak és feldolgozzák klipekké meg animációvá. Az már képzelet...
A suliban gyerekkoromban voltak dolgozatok, hogy hogyan képzeljük a jövőt.
Úgy képzeltem, hogy a tévé interaktív lesz, és a nézők belebeszélhetnek és egymáshoz is szólhatnak.
Nahát végülis sikerült.
Vannak betelefonálós műsorok és a neten is lehet nyüzsögni.
Régen az író beszélt az olvasókhoz.
Most mindenki mindenkihez.
Jóhogy az író okosabb volt, de ennek is megvannak a szépségei.

labrabbit 2012.05.06. 11:20:42

@ATCG:
Az, hogy a mai gyerekek mit csinálnak, abban a család felelőssége, szerepe a legnagyobb. Nekünk van diavetítőnk, és a Mazsola és Tádé a sztár, ugyanakkor a gyerek stratégiai (meg harcolós stb.) játékokat játszik a gépen. Úgy látom, fejlődik a logikai készsége, közben kénytelen olvasni is, és azt meg is kell értenie, de az esti mese, felolvasva, apa-anya hangja az ágy mellett nem pótolható.
Ismerjük be, hogy a nagyregények régebben sem voltak a többség kedvencei.
Remek lehetőségeket nyújt ez a század, siránkozás helyett alkalmazkodjunk és hozzuk ki mindenből a legjobbat!

Nekem tetszett a hosszú bejegyzésed.

ATCG 2012.05.06. 23:30:08

@Dr. simonmondja.: George Sand és én csak sajnálkoztunk azon, ami elveszőben van.
Az Internet és a számítógép varázslatos dolog.
Kattintgatsz, és bármit megtudhatsz a világból.
Valami lassan elmúlik, miközben valami új keletkezik.
Lehet búsulni, lehet örülni.
Kedvenc könyvem az "Öreg halász és a tenger."
Ott nem az író beszél hozzám, hanem az öreg. A mű túllép íróján, és életre kel bennünk. "Az embert el lehet pusztítani, de legyőzni nem lehet." Mondja a mű.
Santiagot, az öreg halászt tényleg nem lehetett legyőzni.
Az író viszont öngyilkos lett.
Az öreg halász soha nem lett volna öngyilkos.

HaKohen 2012.05.07. 00:08:17

@ATCG:

"Tisztában vagyok vele, hogy nálam is sok az érzelmi elem."

Szerencsére. (Na és kinél nem? Legföljebb úgy tesznek, mintha...)

George Sand 2012.05.07. 00:18:39

@ATCG: Igen, a képzelőerő egyik edzése az olvasás. De azért az adottság kérdése is.
A versolvasás egy időben nagyon felfutott, aztán lecsengett. Manapság is olvasnak - illetve most már hallgatnak. Meglepődtem, hogy Radnóti Hetedik eclogáját Kaszás Attila előadásában a Youtube-on 70.762 ember nézte meg.
És hangoskönyvet is sokan hallgatnak. Csak annak nincs szaga :)

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2012.05.07. 07:47:37

@Counter:

"a tempósabb technológiai haladás hívei pedig a Lazarus nevű, Firefoxban, Safariban és Chrome-ban is használható böngészőkiegészítővel"

Bocs, de ilyenkor soha nem bírom megállni: Opera-használók meg egészen egyszerűen nyomjanak előtte Ctrl+c+shiftet, egérbuzik jobklikk és 'copy to note' és már el is mentették a böngésző beépített jegyzetkezelőjébe. ;)

ATCG 2012.05.07. 10:17:20

@Counter: Reméljük, hogy ez mindig így lesz:
Pszichohistória.
És méltóak lesznek utódaink Nagy László üzenetére:
"Ha lesz még emberi arcuk: csókolom őket."

ATCG 2012.05.07. 10:20:12

@George Sand: Valóban a könyv - minden mással szemben
megmaradó - vonzerejének egyik nagyon fontos összetevője a szaga.
Én is mindig megszagolom a könyveket, a régieket és az újakat is.

jahatid 2012.05.08. 12:24:39

nagyon jó! had ajánljam az én blogomat neked: bosprimigeniustaurushungaricus.blog.hu/